Autor |
Wiadomo¶æ |
|
b-rad
|
Wys³any: 2012-01-14, 15:23 Wyskakuj±ca pó³o¶.
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Witam, posiadam opla corse 97r. Zalo¿one jest w nim sportowe zawieszenie i niestety od jakiegos czasu zacze³a wyskakiwaæ lewa pó³o¶ ze skrzyni. Dzieje siê to raczej w trasie przy sta³ej prêdko¶ci oraz jak jest wiêcej osób w aucie...... Sprawa wygl±da tak ¿e kiedy¶ mia³ dzwona w lew± podlu¿nice i widaæ po samym wyci±gnieciu koñcówki pod³u¿nicy ¿e robi³ to papudrak. Ostatnio ogl±da³em z do³u ca³e zawieszene i jest ok. lecz jest pêkniêcie pomiêdzy mocowaniem wahacza a wzmocnieniem pod³ogi.... Mia³em ustawian± zbie¿no¶æ. Nowe poduszki od silnika, sprawdzane luzy na szarpakach i bez ¿adnych komplikacji siê to odby³o. Ci±gn±³em za wahacz metrow± rur± i nie widzia³em aby co¶ tam bylo lu¼ne czy sie odchyla³o .
Oczyiwi¶cie pêkniêcie chcia³bym pospawaæ a w miarê mo¿liwo¶ci wzmocni o ile siê da nadk³adajac dooko³a blache....
teraz mam takie pytanie czy jak z³apiê dwa wahacze np. pasem od lawet i je ¶ci±gne sob± i wtedy obspawam?? Ma to sens ??
W auto w³adowa³em od groma kasy... ok 8ty¶ od sierpnia. nowy zawias. nowe sprzêg³o. druga skrzynia... Do³o¿y³em równie¿ turbo z vectry b i teraz naprawdê to cenzura ale ta pó³os jest poprostu tak ucia¿liwa ¿e nie mogê patrzeæ na to auto... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-01-14, 15:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
b-rad napisa³/a: | opla corse 97r. |
Standardowe objawy uszkodzenia czo³owego.
Nawet nie mocnego.
Wachacz jest po³±czony w ca³o¶c z pod³u¿nic± a te przy takim strzale z przodu rozchodz± siê.
Najpro¶ciej i tylko tak to zrobisz prawid³owo... blacharz i rozpierak.
On wie gdzie sie ugina i gdzie docisn±æ rozpierakiem.
Potem szpary poustawiac zapewne bedzie trzeba... niema tragedii, to jest do zrobienia a tak nieda sie je¼dziæ. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
MODULAR
|
Wys³any: 2012-01-14, 15:45 Re: Wyskakuj±ca pó³o¶.
|
0
|
|
|
PROJEKTER
Posty: 14
|
b-rad napisa³/a: | Witam, posiadam opla corse 97r. Zalo¿one jest w nim sportowe zawieszenie i niestety od jakiegos czasu zacze³a wyskakiwaæ lewa pó³o¶ ze skrzyni. Dzieje siê to raczej w trasie przy sta³ej prêdko¶ci oraz jak jest wiêcej osób w aucie...... Sprawa wygl±da tak ¿e kiedy¶ mia³ dzwona w lew± podlu¿nice i widaæ po samym wyci±gnieciu koñcówki pod³u¿nicy ¿e robi³ to papudrak. Ostatnio ogl±da³em z do³u ca³e zawieszene i jest ok. lecz jest pêkniêcie pomiêdzy mocowaniem wahacza a wzmocnieniem pod³ogi.... Mia³em ustawian± zbie¿no¶æ. Nowe poduszki od silnika, sprawdzane luzy na szarpakach i bez ¿adnych komplikacji siê to odby³o. Ci±gn±³em za wahacz metrow± rur± i nie widzia³em aby co¶ tam bylo lu¼ne czy sie odchyla³o .
Oczyiwi¶cie pêkniêcie chcia³bym pospawaæ a w miarê mo¿liwo¶ci wzmocni o ile siê da nadk³adajac dooko³a blache....
teraz mam takie pytanie czy jak z³apiê dwa wahacze np. pasem od lawet i je ¶ci±gne sob± i wtedy obspawam?? Ma to sens ??
W auto w³adowa³em od groma kasy... ok 8ty¶ od sierpnia. nowy zawias. nowe sprzêg³o. druga skrzynia... Do³o¿y³em równie¿ turbo z vectry b i teraz naprawdê to cenzura ale ta pó³os jest poprostu tak ucia¿liwa ¿e nie mogê patrzeæ na to auto... |
Witaj ! Ja mia³em taki problem w Vectra. W tym przypadku to by³a wina zabezpieczenia na koñcu pó³osi. By³o ono w rowku, ale siê sp³aszczy³o i nie otwiera³o po wbici do skrzyni. Mo¿e to byæ ten sam powód. Ja dwa razy wraca³em na lince . |
_________________ PLANUJESZ BUDOWÊ WARSZTATU - ZOBACZ - http://www.modularny-warsztat.pl/
|
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-01-14, 16:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Mi podobnie wypad³a pó³o¶ z tym¿e z piasty ;p powodem by³a s³aba sprê¿ynka( te zabezpieczenie) |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2012-01-14, 16:38
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Hmm mocny strza³ to nei by³ bo w sumie z tego co widze to tylko i wy³±cznie zgiê³a sie delikatnie koñcówka pod³u¿nicy. Na reszcie nie ma ¶ladu.
Z tego co mi sie przypomina to nie wypada³a od razu po kupnie tylko po zmianie gum na przegubach czyli wyjmowalem pó³o¶kê.
Dziwi mnie trochê to ¿e jak wbije ja ponownie to naprawdê jest ciê¿ko ja wyci±gn±æ. Siedzi bardzo sztywno, mo¿na przecinaki podsadzaæ... m³otkiem ¼dzieliæ a ona dalej nie chce wyj¶æ... ;( |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2012-01-14, 17:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
napisz jaki masz silnik tzn beznzynowy czy diesla?co¶ wspomnia³e¶ o drugiej skrzyni,czy srzynia zosta³a zamontowana taka sama?Mia³em 2 razy taki przypadek w ¿yciu,otó¿ 1: vw polo 92r po wymianie przegubu wyskakiwa³a pó³o¶,okaza³o sie ¿e by³a zgnita pod³u¿nica (tak¿e po dzwonie) i auto sie "rozlaz³o".2 :vw jetta 92r diesel wyskoczy³a pó³o¶ka z przegubu wewn.,po naprawie i zamontowaniu nowego pier¶cionka po jakmi¶ czasie wyskoczy³a z przegubu zewn.!kupi³em na szrocie u¿ywke pó³o¶ wraz z przegubami z tego samego modelu i okaza³o sie ¿e ta stara by³a o 1,5cm za krótka!kto¶ kiedy¶ zamontowa³ inn±.!
Podstawa musisz koniecznie pospawac to co jest pêkniête,moze w³a¶nie przez to odeszed³ wachacz troche i wyskakuje,co do ¶ci±gniêcia pasami to mo¿e byæ dobry pomys³,musia³bym to widzieæ,nie raz spawa³em pod³u¿nice w corsie b i wiem ¿e czêsto gnij±,tak¿e w tigrze. |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2012-01-14, 18:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Dok³adnie wyskakuje przegub ze skrzyni.... nie sama pó³o¶ka z przegubu... ¿eby nie by³o niedomówieñ, skrzynia jest taka sama... na starej te¿ wyskakiwa³o. Jutro postaram sie pospawaæ to i zobaczymy czy co¶ zmieni. Byæ mo¿e dzia³a taka si³a podczas je¿dzenia ¿e wahacz lekko odchodzi... w sumie wystarczy wlasnie 1cm i ju¿...
Kiedys nawet wyskoczy³o mi zabezpieczenie w ¶rodku w przegubie i wtedy wylecia³a z niego pó³o¶ka.... Wiêc raczej przyczyna tkwi w tym ¿e pomiêdzy piast± a skrzyni± jest za du¿a odleg³o¶æ. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2012-01-14, 18:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
dok³adnie o to mi chodzi³o pyta³em jaki masz silnik bo pisa³e¶ co¶ o drugiej skrzyni i turbo,wiêc nasz³o mnie ¿e to jaki¶ tuning turbo-benzyna ,który ostatnio sta³ sie modny w corsach b,chyba ze to diesel td?je¶li ten pierwszy to wiem ze wkladaja silniki 2.0 + skrzynia od 1.2 + sprzeglo z diesla i dlatego w takim przypadku moze okazac sie ze pó³o¶ jest za krótka.Jeszcze sprawa samych przegubów zewn.,je¶li bed± inne to mog± byæ takie problemy.Piszesz ze jak jest wiecej osób to wyskakuje,czyli wtedy dzia³a wiêksza si³a,autem bardziej buja na boki,zawieszenie wiêcej pracuje na boki.Zrób porz±dek z tym pêkniêcim bo to tak¿e dla bezpieczeñstwa i pojezdzij troche,zobaczysz jaki bêdzie efekt? |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2012-01-14, 18:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
|
|
|
|
Dumel19
|
Wys³any: 2012-01-15, 14:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 5 razy Posty: 397 Sk±d: LKR
|
mam star± vectre a z 94 roku, i tam wyjmuj±c przegób wewnêtrzny na wieloklinie musi byæ zabezpieczenie spre¿ynuj±ce, w±tpie ¿eby to mia³o zwi±zek z wahaczem, poniewa¿ przegób jest ruchomy w ¶rodku w poziomie i ma jakie¶ 8cm odchylenia(bankowo w ka¿dym samochodzie) i jesli ta sprezynka w ¶rodku nie odbija (metalowy drucik na koñcu wieloklina- przypomina ko³o) to wtedy nawet rêkami mozesz wyj±æ pó³ o¶. Sam sprawdzisz to w 2 godziny na spokojnie:).Pozdrawiam |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2012-01-15, 15:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Tylko ¿e jak w³o¿ê przegub w skrzynie to on tak trzyma ¿e z 15 minut trzeba siê potrudziæ zeby wybiæ....
Mia³em raz tak ¿e nie wypad³ przegub ze skrzyni (bo trzyma³ w miarê dobrze) a rozpad³ siê ca³y. Czyli wypad³o zabezpieczenie ze ¶rodka i kulki siê rozpad³y.
Dzi¶ wieczorem wstawie na kana³ i zobaczê jak to wyglada. ¦ci±gnê te¿ pasami i wtedy bede widzia³ czy jest luz na na tym pêkniêciu. Bo jednak od czego¶ pêkn±æ musia³o... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
arus
|
Wys³any: 2012-01-15, 15:45
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 86
|
W skrzyni mo¿e siê i trzyma tylko czy przesuwa siê po wielokliniê ??????
Pisa³e¶ ¿e ustawia³e¶ zbie¿no¶æ a to przy pêkniêciu (oderwaniu ) wahacza raczej trudne i w profi zak³adzie nie wykonalne Wahacz to przenosi Ldoktorku uderzenie ale w ko³o najczê¶ciej Corsa to nie Tico |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-01-15, 16:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
arus napisa³/a: | Wahacz to przenosi Ldoktorku uderzenie ale w ko³o |
Sprawdzone na sobie.
Lekkie uderzenie przodem powoduje odej¶cie pod³u¿nicy w bok, na zewnatrz.
Kto to przerabia³, ten wie.
Sk³adasz auto, je¼dzisz, sprzedajesz,,,, a tu klient cut bardziej skrêca aby sprawdziæ przeguby, rusza i pyk.... pó³o¶ wyskoczy³a.
Po kliencie.
Wciskam je¿d¿e sprawdzam,,, dajê ¿onie.
Rusza skrêca i z krawê¿nika zje¿d¿a,,,, znów problem.
W przegubie przy skrzyni jest ten zapas ruchu poprzecznego, liniowego co umo¿liwia przenoszenie napêdu w ró¿nych pozycjach wachacza a co za tym idzie, ró¿nych odleg³o¶ciach pomiêdzy przegubami w kole i skrzyni.
Pod³u¿nica odgieta o 0.5 cm za duzo i jest problem.
Szybki ruch odci±gaj±cy wachacz i pólo¶ i lekkie pyk wybijaj±ce przegub ze skrzyni i problem.
A co do regulacji wachacza... zobacz arus, jaka jest regulacja ustawienia tego wachacza.
Corsa to taki w³asnie nietypowy przypadek gdzie ka¿dy blacharz wie ¿e trzeba zwrócic uwagê na ten aspekt przy naprawie powypadkowej.
[ Dodano: 2012-01-15, 16:06 ]
b-rad napisa³/a: | Mia³em raz tak ¿e nie wypad³ przegub ze skrzyni (bo trzyma³ w miarê dobrze) a rozpad³ siê ca³y. Czyli wypad³o zabezpieczenie ze ¶rodka i kulki siê rozpad³y. |
O tym w³a¶nie piszê... energia kinetyczna przy gwa³townej zmianie odleg³o¶ci i brakujacym 1 cm powoduje mocny strza³ i wybicie lub rozpad przegubu. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
arus
|
Wys³any: 2012-01-15, 16:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 86
|
Krzysiu a zbie¿no¶æ ustawia³e¶ ???? i k±ty ????? |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-01-15, 16:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
arus napisa³/a: | Krzysiu a zbie¿no¶æ ustawia³e¶ |
Nie pamiêtam, bo dostawa³em gotowy wyrób od blacharza.
Z przegl±dem itd.
Po fakcie to ju¿ i k±ty i zbie¿no¶ci by³y zrobione, przedtem... hmmm, nie wiem.
Takich cors spotka³em kilka, jedna moja. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
arus
|
Wys³any: 2012-01-15, 17:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 86
|
Mniejsza z tym kolega wykona naprawê to siê pochwali i niech wiêcej kombinuje z zawiasem to te¿ pomaga |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2012-01-20, 02:12
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Ospawa³em to paskami blachy o grubo¶æi 2.5-3mm..... po ¶ci¶niêciu pasem nie drgnê³o ale powiem szczerze ¿e po rozszlifowaniu tego wszystkiego mog³o na dziurach uciekaæ bo du¿o brakowa³o.... Narazie zmieni³em zawias na seryjny ale na wiosnê prze³o¿ê na niski bo na tym strach je¼dziæ .... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-01-20, 10:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
b-rad napisa³/a: | W auto w³adowa³em od groma kasy... ok 8ty¶ od sierpnia. nowy zawias. nowe sprzêg³o. druga skrzynia... Do³o¿y³em równie¿ turbo z vectry b | pochwal sie moze ta swoja corsina bo ciekawie to musi wszystko wygladac. |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2012-01-21, 00:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Pochwalê siê... w po³owie lutego bêdzie ponownie lakierowana bo ostatnio nie wysz³o zbyt piêknie.... ale powiem szczerze ¿e je¿eli bêdzie dopracowana to bêdzie na co popatrzeæ.
Kolor to electric orange z foki rs.... obnizona, ciemne grafitowe felgi enkei... ale ¿adnych bedlukuw czy innych ¶wiecide³ek |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-01-21, 10:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
i tak wygl±da corsaq najlepiej.nisko wszystko w kolor...sam mialem tak± kiedys w niebieskiej pere³ce tylko dodatkowo mia³a dymione lampy przód i ty³,grilek i dok³adke przód ma³a Irmschera czy jakos tak do tego t³umniczek ciut wiekszy i starczy³o wiec jestem ciekaw jak twoje cudo wygl±da i jakie parametry ma??ja akurat mia³em silnik 1,4 od staaarej dobrej niemieckiej corsy a i skrzynie z krutkim prze³o¿eniem.nie jeden vw 1.8-2.0 sie zdziwi³:D |
|
|
|
|
b-rad
|
Wys³any: 2012-01-22, 01:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 226
|
Co do lakierowania to zosta³a kwestia czekania na wyp³atê... Oraz zastanawiam sie czy s± jakies per³y pomarañczowe w 2 warstwówce a nie 3... Niestety na forum nie otrzyma³em odpowiedzi. Po zespawaniu je¿d¿e parê dni i pó³o¶ka siedzi wiêc chyba wszystko ok bêdzie....
Ale trzeba ja troszkê dopracowaæ bo np. jest za³o¿ona zbyt krótka skrzynia i ze 195 v-max zrobi³o sie ledwo 160.... Zegary muszê kupiæ z obrotkiem, intercooler chce w zderzak wsadziæ, kupiæ MBC do podkrêcania turbo... przy dobrych lotach mo¿na z tego wycisn±æ nawet ponad 100km a powiem szczerze ¿e ju¿ teraz cenzura ca³kiem ³adnie Na wiosnê nowa chlodnica, tarcze brembo klocki ferodo.... mo¿e kub³y do ¶rodka jakie¶... Zobaczê jak z kas± bêdzie. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|