Autor |
Wiadomość |
 |
b-rad
|
Wysłany: 2012-01-14, 15:23 WyskakujÂąca pó³oÂś.
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
Witam, posiadam opla corse 97r. Zalo¿one jest w nim sportowe zawieszenie i niestety od jakiegos czasu zacze³a wyskakiwaÌ lewa pó³oœ ze skrzyni. Dzieje siê to raczej w trasie przy sta³ej prêdkoœci oraz jak jest wiêcej osób w aucie...... Sprawa wygl¹da tak ¿e kiedyœ mia³ dzwona w lew¹ podlu¿nice i widaÌ po samym wyci¹gnieciu koùcówki pod³u¿nicy ¿e robi³ to papudrak. Ostatnio ogl¹da³em z do³u ca³e zawieszene i jest ok. lecz jest pêkniêcie pomiêdzy mocowaniem wahacza a wzmocnieniem pod³ogi.... Mia³em ustawian¹ zbie¿noœÌ. Nowe poduszki od silnika, sprawdzane luzy na szarpakach i bez ¿adnych komplikacji siê to odby³o. Ci¹gn¹³em za wahacz metrow¹ rur¹ i nie widzia³em aby coœ tam bylo luŸne czy sie odchyla³o .
OczyiwiÂście pĂŞkniĂŞcie chciaÂłbym pospawaĂŚ a w miarĂŞ moÂżliwoÂści wzmocni o ile siĂŞ da nadkÂładajac dookoÂła blache....
teraz mam takie pytanie czy jak zÂłapiĂŞ dwa wahacze np. pasem od lawet i je ÂściÂągne sobÂą i wtedy obspawam?? Ma to sens ??
W auto w³adowa³em od groma kasy... ok 8tyœ od sierpnia. nowy zawias. nowe sprzêg³o. druga skrzynia... Do³o¿y³em równie¿ turbo z vectry b i teraz naprawdê to cenzura ale ta pó³os jest poprostu tak ucia¿liwa ¿e nie mogê patrzeÌ na to auto... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-01-14, 15:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
b-rad napisał/a: | opla corse 97r. |
Standardowe objawy uszkodzenia czoÂłowego.
Nawet nie mocnego.
Wachacz jest po³¹czony w ca³oœc z pod³u¿nic¹ a te przy takim strzale z przodu rozchodz¹ siê.
NajproÂściej i tylko tak to zrobisz prawidÂłowo... blacharz i rozpierak.
On wie gdzie sie ugina i gdzie docisn¹Ì rozpierakiem.
Potem szpary poustawiac zapewne bedzie trzeba... niema tragedii, to jest do zrobienia a tak nieda sie jeÂździĂŚ. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
MODULAR
|
Wysłany: 2012-01-14, 15:45 Re: WyskakujÂąca pó³oÂś.
|
0
|
|
|
PROJEKTER

Posty: 14
|
b-rad napisał/a: | Witam, posiadam opla corse 97r. ZaloÂżone jest w nim sportowe zawieszenie i niestety od jakiegos czasu zaczeÂła wyskakiwaĂŚ lewa pó³oÂś ze skrzyni. Dzieje siĂŞ to raczej w trasie przy staÂłej prĂŞdkoÂści oraz jak jest wiĂŞcej osĂłb w aucie...... Sprawa wyglÂąda tak Âże kiedyÂś miaÂł dzwona w lewÂą podluÂżnice i widaĂŚ po samym wyciÂągnieciu koĂącĂłwki podÂłuÂżnicy Âże robiÂł to papudrak. Ostatnio oglÂądaÂłem z doÂłu caÂłe zawieszene i jest ok. lecz jest pĂŞkniĂŞcie pomiĂŞdzy mocowaniem wahacza a wzmocnieniem podÂłogi.... MiaÂłem ustawianÂą zbieÂżnoœÌ. Nowe poduszki od silnika, sprawdzane luzy na szarpakach i bez Âżadnych komplikacji siĂŞ to odbyÂło. CiÂągn¹³em za wahacz metrowÂą rurÂą i nie widziaÂłem aby coÂś tam bylo luÂźne czy sie odchylaÂło .
OczyiwiÂście pĂŞkniĂŞcie chciaÂłbym pospawaĂŚ a w miarĂŞ moÂżliwoÂści wzmocni o ile siĂŞ da nadkÂładajac dookoÂła blache....
teraz mam takie pytanie czy jak zÂłapiĂŞ dwa wahacze np. pasem od lawet i je ÂściÂągne sobÂą i wtedy obspawam?? Ma to sens ??
W auto w³adowa³em od groma kasy... ok 8tyœ od sierpnia. nowy zawias. nowe sprzêg³o. druga skrzynia... Do³o¿y³em równie¿ turbo z vectry b i teraz naprawdê to cenzura ale ta pó³os jest poprostu tak ucia¿liwa ¿e nie mogê patrzeÌ na to auto... |
Witaj ! Ja mia³em taki problem w Vectra. W tym przypadku to by³a wina zabezpieczenia na koùcu pó³osi. By³o ono w rowku, ale siê sp³aszczy³o i nie otwiera³o po wbici do skrzyni. Mo¿e to byÌ ten sam powód. Ja dwa razy wraca³em na lince . |
_________________ PLANUJESZ BUDOWĂ WARSZTATU - ZOBACZ - http://www.modularny-warsztat.pl/
 |
|
|
|
 |
JAROGTS
|
Wysłany: 2012-01-14, 16:17
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 169 Skąd: BiaÂłystok
|
Mi podobnie wypad³a pó³oœ z tym¿e z piasty ;p powodem by³a s³aba sprê¿ynka( te zabezpieczenie) |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2012-01-14, 16:38
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
Hmm mocny strza³ to nei by³ bo w sumie z tego co widze to tylko i wy³¹cznie zgiê³a sie delikatnie koùcówka pod³u¿nicy. Na reszcie nie ma œladu.
Z tego co mi sie przypomina to nie wypada³a od razu po kupnie tylko po zmianie gum na przegubach czyli wyjmowalem pó³oœkê.
Dziwi mnie trochê to ¿e jak wbije ja ponownie to naprawdê jest ciê¿ko ja wyci¹gn¹Ì. Siedzi bardzo sztywno, mo¿na przecinaki podsadzaÌ... m³otkiem ŸdzieliÌ a ona dalej nie chce wyjœÌ... ;( |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2012-01-14, 17:47
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
napisz jaki masz silnik tzn beznzynowy czy diesla?coœ wspomnia³eœ o drugiej skrzyni,czy srzynia zosta³a zamontowana taka sama?Mia³em 2 razy taki przypadek w ¿yciu,otó¿ 1: vw polo 92r po wymianie przegubu wyskakiwa³a pó³oœ,okaza³o sie ¿e by³a zgnita pod³u¿nica (tak¿e po dzwonie) i auto sie "rozlaz³o".2 :vw jetta 92r diesel wyskoczy³a pó³oœka z przegubu wewn.,po naprawie i zamontowaniu nowego pierœcionka po jakmiœ czasie wyskoczy³a z przegubu zewn.!kupi³em na szrocie u¿ywke pó³oœ wraz z przegubami z tego samego modelu i okaza³o sie ¿e ta stara by³a o 1,5cm za krótka!ktoœ kiedyœ zamontowa³ inn¹.!
Podstawa musisz koniecznie pospawac to co jest pĂŞkniĂŞte,moze wÂłaÂśnie przez to odeszedÂł wachacz troche i wyskakuje,co do ÂściÂągniĂŞcia pasami to moÂże byĂŚ dobry pomysÂł,musiaÂłbym to widzieĂŚ,nie raz spawaÂłem podÂłuÂżnice w corsie b i wiem Âże czĂŞsto gnijÂą,takÂże w tigrze. |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2012-01-14, 18:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
Dok³adnie wyskakuje przegub ze skrzyni.... nie sama pó³oœka z przegubu... ¿eby nie by³o niedomówieù, skrzynia jest taka sama... na starej te¿ wyskakiwa³o. Jutro postaram sie pospawaÌ to i zobaczymy czy coœ zmieni. ByÌ mo¿e dzia³a taka si³a podczas je¿dzenia ¿e wahacz lekko odchodzi... w sumie wystarczy wlasnie 1cm i ju¿...
Kiedys nawet wyskoczy³o mi zabezpieczenie w œrodku w przegubie i wtedy wylecia³a z niego pó³oœka.... Wiêc raczej przyczyna tkwi w tym ¿e pomiêdzy piast¹ a skrzyni¹ jest za du¿a odleg³oœÌ. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2012-01-14, 18:14
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
dok³adnie o to mi chodzi³o pyta³em jaki masz silnik bo pisa³eœ coœ o drugiej skrzyni i turbo,wiêc nasz³o mnie ¿e to jakiœ tuning turbo-benzyna ,który ostatnio sta³ sie modny w corsach b,chyba ze to diesel td?jeœli ten pierwszy to wiem ze wkladaja silniki 2.0 + skrzynia od 1.2 + sprzeglo z diesla i dlatego w takim przypadku moze okazac sie ze pó³oœ jest za krótka.Jeszcze sprawa samych przegubów zewn.,jeœli bed¹ inne to mog¹ byÌ takie problemy.Piszesz ze jak jest wiecej osób to wyskakuje,czyli wtedy dzia³a wiêksza si³a,autem bardziej buja na boki,zawieszenie wiêcej pracuje na boki.Zrób porz¹dek z tym pêkniêcim bo to tak¿e dla bezpieczeùstwa i pojezdzij troche,zobaczysz jaki bêdzie efekt? |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2012-01-14, 18:37
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
|
|
|
 |
Dumel19
|
Wysłany: 2012-01-15, 14:10
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 397 Skąd: LKR
|
mam star¹ vectre a z 94 roku, i tam wyjmuj¹c przegób wewnêtrzny na wieloklinie musi byÌ zabezpieczenie spre¿ynuj¹ce, w¹tpie ¿eby to mia³o zwi¹zek z wahaczem, poniewa¿ przegób jest ruchomy w œrodku w poziomie i ma jakieœ 8cm odchylenia(bankowo w ka¿dym samochodzie) i jesli ta sprezynka w œrodku nie odbija (metalowy drucik na koùcu wieloklina- przypomina ko³o) to wtedy nawet rêkami mozesz wyj¹Ì pó³ oœ. Sam sprawdzisz to w 2 godziny na spokojnie:).Pozdrawiam |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2012-01-15, 15:10
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
Tylko ¿e jak w³o¿ê przegub w skrzynie to on tak trzyma ¿e z 15 minut trzeba siê potrudziÌ zeby wybiÌ....
MiaÂłem raz tak Âże nie wypadÂł przegub ze skrzyni (bo trzymaÂł w miarĂŞ dobrze) a rozpadÂł siĂŞ caÂły. Czyli wypadÂło zabezpieczenie ze Âśrodka i kulki siĂŞ rozpadÂły.
Dziœ wieczorem wstawie na kana³ i zobaczê jak to wyglada. Œci¹gnê te¿ pasami i wtedy bede widzia³ czy jest luz na na tym pêkniêciu. Bo jednak od czegoœ pêkn¹Ì musia³o... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
 |
arus
|
Wysłany: 2012-01-15, 15:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
W skrzyni moÂże siĂŞ i trzyma tylko czy przesuwa siĂŞ po wielokliniĂŞ ??????
Pisa³eœ ¿e ustawia³eœ zbie¿noœÌ a to przy pêkniêciu (oderwaniu ) wahacza raczej trudne i w profi zak³adzie nie wykonalne Wahacz to przenosi Ldoktorku uderzenie ale w ko³o najczêœciej Corsa to nie Tico |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-01-15, 16:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
arus napisał/a: | Wahacz to przenosi Ldoktorku uderzenie ale w koÂło |
Sprawdzone na sobie.
Lekkie uderzenie przodem powoduje odejÂście podÂłuÂżnicy w bok, na zewnatrz.
Kto to przerabiaÂł, ten wie.
Sk³adasz auto, jeŸdzisz, sprzedajesz,,,, a tu klient cut bardziej skrêca aby sprawdziÌ przeguby, rusza i pyk.... pó³oœ wyskoczy³a.
Po kliencie.
Wciskam jeÂżdÂże sprawdzam,,, dajĂŞ Âżonie.
Rusza skrĂŞca i z krawĂŞÂżnika zjeÂżdÂża,,,, znĂłw problem.
W przegubie przy skrzyni jest ten zapas ruchu poprzecznego, liniowego co umo¿liwia przenoszenie napêdu w ró¿nych pozycjach wachacza a co za tym idzie, ró¿nych odleg³oœciach pomiêdzy przegubami w kole i skrzyni.
PodÂłuÂżnica odgieta o 0.5 cm za duzo i jest problem.
Szybki ruch odciÂągajÂący wachacz i pĂłloÂś i lekkie pyk wybijajÂące przegub ze skrzyni i problem.
A co do regulacji wachacza... zobacz arus, jaka jest regulacja ustawienia tego wachacza.
Corsa to taki wÂłasnie nietypowy przypadek gdzie kaÂżdy blacharz wie Âże trzeba zwrĂłcic uwagĂŞ na ten aspekt przy naprawie powypadkowej.
[ Dodano: 2012-01-15, 16:06 ]
b-rad napisał/a: | MiaÂłem raz tak Âże nie wypadÂł przegub ze skrzyni (bo trzymaÂł w miarĂŞ dobrze) a rozpadÂł siĂŞ caÂły. Czyli wypadÂło zabezpieczenie ze Âśrodka i kulki siĂŞ rozpadÂły. |
O tym wÂłaÂśnie piszĂŞ... energia kinetyczna przy gwaÂłtownej zmianie odlegÂłoÂści i brakujacym 1 cm powoduje mocny strzaÂł i wybicie lub rozpad przegubu. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
arus
|
Wysłany: 2012-01-15, 16:37
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
Krzysiu a zbie¿noœÌ ustawia³eœ ???? i k¹ty ????? |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-01-15, 16:55
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
arus napisał/a: | Krzysiu a zbieÂżnoœÌ ustawiaÂłeÂś |
Nie pamiĂŞtam, bo dostawaÂłem gotowy wyrĂłb od blacharza.
Z przeglÂądem itd.
Po fakcie to juÂż i kÂąty i zbieÂżnoÂści byÂły zrobione, przedtem... hmmm, nie wiem.
Takich cors spotkaÂłem kilka, jedna moja. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
arus
|
Wysłany: 2012-01-15, 17:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 86
|
Mniejsza z tym kolega wykona naprawĂŞ to siĂŞ pochwali i niech wiĂŞcej kombinuje z zawiasem to teÂż pomaga |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2012-01-20, 02:12
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
Ospawa³em to paskami blachy o gruboœÌi 2.5-3mm..... po œciœniêciu pasem nie drgnê³o ale powiem szczerze ¿e po rozszlifowaniu tego wszystkiego mog³o na dziurach uciekaÌ bo du¿o brakowa³o.... Narazie zmieni³em zawias na seryjny ale na wiosnê prze³o¿ê na niski bo na tym strach jeŸdziÌ .... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-01-20, 10:27
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
b-rad napisał/a: | W auto wÂładowaÂłem od groma kasy... ok 8tyÂś od sierpnia. nowy zawias. nowe sprzĂŞgÂło. druga skrzynia... DoÂłoÂżyÂłem rĂłwnieÂż turbo z vectry b | pochwal sie moze ta swoja corsina bo ciekawie to musi wszystko wygladac. |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2012-01-21, 00:59
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
PochwalĂŞ siĂŞ... w poÂłowie lutego bĂŞdzie ponownie lakierowana bo ostatnio nie wyszÂło zbyt piĂŞknie.... ale powiem szczerze Âże jeÂżeli bĂŞdzie dopracowana to bĂŞdzie na co popatrzeĂŚ.
Kolor to electric orange z foki rs.... obnizona, ciemne grafitowe felgi enkei... ale Âżadnych bedlukuw czy innych ÂświecideÂłek |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-01-21, 10:31
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
i tak wyglÂąda corsaq najlepiej.nisko wszystko w kolor...sam mialem takÂą kiedys w niebieskiej pereÂłce tylko dodatkowo miaÂła dymione lampy przĂłd i tyÂł,grilek i dokÂładke przĂłd maÂła Irmschera czy jakos tak do tego tÂłumniczek ciut wiekszy i starczyÂło wiec jestem ciekaw jak twoje cudo wyglÂąda i jakie parametry ma??ja akurat miaÂłem silnik 1,4 od staaarej dobrej niemieckiej corsy a i skrzynie z krutkim przeÂłoÂżeniem.nie jeden vw 1.8-2.0 sie zdziwiÂł:D |
|
|
|
 |
b-rad
|
Wysłany: 2012-01-22, 01:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 226
|
Co do lakierowania to zosta³a kwestia czekania na wyp³atê... Oraz zastanawiam sie czy s¹ jakies per³y pomaraùczowe w 2 warstwówce a nie 3... Niestety na forum nie otrzyma³em odpowiedzi. Po zespawaniu je¿d¿e parê dni i pó³oœka siedzi wiêc chyba wszystko ok bêdzie....
Ale trzeba ja troszkê dopracowaÌ bo np. jest za³o¿ona zbyt krótka skrzynia i ze 195 v-max zrobi³o sie ledwo 160.... Zegary muszê kupiÌ z obrotkiem, intercooler chce w zderzak wsadziÌ, kupiÌ MBC do podkrêcania turbo... przy dobrych lotach mo¿na z tego wycisn¹Ì nawet ponad 100km a powiem szczerze ¿e ju¿ teraz cenzura ca³kiem ³adnie Na wiosnê nowa chlodnica, tarcze brembo klocki ferodo.... mo¿e kub³y do œrodka jakieœ... Zobaczê jak z kas¹ bêdzie. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=raUxREWnP7Q |
|
|
|