Autor |
Wiadomość |
 |
anomad
|
Wysłany: 2012-01-16, 11:13 Reparaturki - sposĂłb zabezpieczenia przed korozjÂą
|
0
|
|
|
Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Witam,
jako Âże to mĂłj pierwszy post, pozdrawiam wszystkich ForumowiczĂłw.
Pacjent to Land Rover Discovery I z 95roku ze sporymi problemami blacharskimi. Do zrobienia sÂą progi z obu stron, podÂłoga bagaÂżnika i nadkola. SamochĂłd robiĂŞ dla siebie i jak dobrze pĂłjdzie to dokona u mnie Âżywota .
Jako Âże chcĂŞ raz a porzÂądnie rozprawiĂŚ siĂŞ z problemem kupujĂŞ wszystkie potrzebne reparaturki. Standardowo sÂą one pokryte jakimÂś czarnym podkÂładem. Wszystkie nowe elementy chcĂŞ wypiaskowaĂŚ, a nastĂŞpnie ocynkowaĂŚ, a po wspawaniu pokryĂŚ podkÂładem reaktywnym.
I tu moje pytanie, czy warto aÂż tak siĂŞ z tym bawiĂŚ, czy ocynk nie bĂŞdzie powodowaÂł problemĂłw przy spawaniu? Oraz czy dobrze pokryje go podkÂład reaktywny.
OczywiÂście wszystkie prace bĂŞdĂŞ zlecaÂł, bo sam nie mam moÂżliwoÂści warsztatowych. |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-01-16, 12:05
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
ocynk itak trzeba bedzie obszlifowac w miejscach spawu i podczas szlifowania pod podklad itak spora czesc sie wytrze...a reaktywny to juz wogole po co???jak schodzi czarne to wsio z nim jak nie to przyszlifowac dac epoxyd i na niego reszte a od srodka zabezpieczyc srodkiem do profili zamknietych i wystarczy |
|
|
|
 |
anomad
|
Wysłany: 2012-01-16, 12:20
|
0
|
|
|
Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Z tym ocynkiem to zdaje sobie sprawĂŞ Âże na krawĂŞdziach trzeba bĂŞdzie go zetrzeĂŚ.
Progi w tym samochodzie skÂładajÂą siĂŞ z dwĂłch czĂŞÂści wewnĂŞtrznej i zewnĂŞtrznej i nie sÂą zamkniĂŞte.
a) http://www.paddockspares....-lh-5-door.html
b) http://www.paddockspares....er-sill-lh.html
Ten ocynk wymyÂśliÂłem poniewaÂż zbiera siĂŞ tam bÂłoto i wilgoĂŚ i chcĂŞ to w ten sposĂłb lepiej zabezpieczyĂŚ.
Co do czarnego to wolê to wypiaskowaÌ bo mogli tym cholerstwem i na rdzawy nalot pomalowaÌ, a to nie wró¿y d³ugiego ¿ycia.
Jaki w takim razie podkÂład zastosowaĂŚ, Âżeby byÂł jak najbardziej wytrzymaÂły mechanicznie? |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-01-16, 13:09
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
epoxydowy tylko i wylacznie. |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2012-01-16, 13:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
witaj,z tym ocynkowaniem to nie jest zÂły pomysÂł oczywiÂście wg. mnie. Ocynk to wyÂśmienite zabezpieczenie,jeÂżeli zdecydujesz sie na ocynkowanie blach to po wspawaniu moÂżna takÂże spawy pocynowaĂŚ.Druga opcja rĂłwnie dobra to tak jak napisaÂł gugun. |
|
|
|
 |
anomad
|
Wysłany: 2012-01-16, 13:27
|
0
|
|
|
Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wydaje mi siê ¿e ocynk za³atwi problem zakamarków w progach, natomiast epoxyd dodatkowo ochroni powierzchnie ocynku oraz zabezpieczy ³¹czenia blach.
Wiem ¿e nawet ca³e ramy robi siê w ocynku a póŸniej jeszcze maluje, st¹d mój pomys³. |
|
|
|
 |
chudson
|
Wysłany: 2012-01-16, 21:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 213
|
Ocynk dobra rzecz jak sie spawaĂŚ juÂż nie bĂŞdzie . Natomiast paskudnie sie to spawa , jak zedrzesz punktowo to obok bedzie sie paliÂł ocynk i ÂśmierdziaÂł i i tak go duÂżo zejdzie. Gdyby byÂł to duÂży element jak np caÂły bÂłotnik to moÂżna sie zastanawiaĂŚ a, tak samo jeÂśli masz caÂłe nadkole wewnĂŞtrzne. Natomiast jeÂśli twoje reparatkurki to kilkunasto centymetrowy element to spawajÂąc go dookoÂła nic z tego cynku nie zostanie.
W progach wiêkszoœÌ zakamarków to w³asnie miejsca spawów wiêc ocynk tam nie pomo¿e |
|
|
|
 |
anomad
|
Wysłany: 2012-01-16, 21:42
|
0
|
|
|
Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Chudson, dziĂŞki za odpowiedÂź.
Progi nie sÂą takie maÂłe, ale muszÂą byĂŚ wspawane po caÂłej dÂługoÂści, wiĂŞc tak jak piszesz sporo tego ocynku ubĂŞdzie. co innego podÂłoga bagaÂżnika, to kawaÂł blachy. Ale patrzÂąc z drugiej strony to jak przerdzewieje w okoÂło to i tak wypadnie . Czyli wynikaÂło by z tego Âże to skĂłrka za wyprawkĂŞ.
A co myÂślicie o wypiaskowaniu nowych elementĂłw i pokrycie ich epoxydem przed wspawaniem?
BĂŞdzie je duÂżo Âłatwiej pomalowaĂŚ niÂż po wstawieniu.
Zdaje sobie sprawĂŞ Âże pytam o banaÂły ale uwaÂżam Âże warto siĂŞ podpytaĂŚ zanim coÂś siĂŞ spieprzy . |
|
|
|
 |
hematol
|
Wysłany: 2012-01-16, 22:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 11 razy Posty: 1007 Skąd: ÂŚlÂąsk
|
pokrycie epoksydem"przed spawaniam" jest ma³o efektywne,z racji tego,i¿ wlaœnie bedziesz spawac i napewno szlifowaÌ miejsce spawania (do spawania blacha musi byÌ czysta),ca³oœÌ pomaluj po wstawieniu reperaturek,jeœli ta czarna farba na nowym (nowych) elememtach jest ok to wystarczy przeszlifowaÌ j¹ i na to epoksyd. |
|
|
|
 |
chudson
|
Wysłany: 2012-01-17, 09:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 213
|
Nieee
Ja bym na fabryczne zabezpieczenie reparaturek nie kÂładÂł nic tylko zdarÂł to. Nie wiadomo czy ten podkÂład uÂżywany w wytwĂłrni jest chociaÂż dwu komponentowy o innych parametracvh nie wspominajÂąc. |
|
|
|
 |
anomad
|
Wysłany: 2012-01-17, 10:07
|
0
|
|
|
Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
No wÂłaÂśnie, te podkÂłady od reparaturek sÂą zazwyczaj do bani. KiedyÂś kupiÂłem bÂłotnik od Sierry, ale w koĂącu go nie zaÂłoÂżyÂłem. ByÂł pokryty takÂą wÂłaÂśnie czarnÂą powÂłokÂą. Sam zgniÂł i to trzymany caÂły czas w garaÂżu . |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-01-17, 11:31
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
to czarne to zabezpieczenie transportowe gÂłownie,chociaÂż ostatnio sie dowiedzialem od projektera ze w oplach jest to super podkÂład antykorozyjny...namocz szmatke nitrem i sprawdz,jesli sie nie podniesie i nie schodzi to daj na to epoxyd i wtedy wspawaj i po spawach jeszcze raz wtedy czy nawet po calosci..dobrze bedzie jesli dasz przed wspawaniem bo masz pewnosc ze wszedzie domalujesz a na samochodzie z dojsciem moze byc trudno:D no ale co za tym idzie utrudni ci to wspawanie no ale jest ryzyko jest przyjemnosc |
|
|
|
 |
anomad
|
Wysłany: 2012-01-17, 11:39
|
0
|
|
|
Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Ogromne dziĂŞki za pomoc .
ZrobiĂŞ tak, sprawdzĂŞ jak siĂŞ trzyma ta czarna farba i jak bĂŞdzie kiepsko to od razu do piaskowania i na to epoxyd.
MoÂże ktoÂś poleciĂŚ jakiegoÂś sprawdzonego blacharza/lakiernika w okolicach Warszawy? |
|
|
|