Autor |
Wiadomo¶æ |
|
anomad
|
Wys³any: 2012-01-16, 11:13 Reparaturki - sposób zabezpieczenia przed korozj±
|
0
|
|
|
Posty: 6 Sk±d: Warszawa
|
Witam,
jako ¿e to mój pierwszy post, pozdrawiam wszystkich Forumowiczów.
Pacjent to Land Rover Discovery I z 95roku ze sporymi problemami blacharskimi. Do zrobienia s± progi z obu stron, pod³oga baga¿nika i nadkola. Samochód robiê dla siebie i jak dobrze pójdzie to dokona u mnie ¿ywota .
Jako ¿e chcê raz a porz±dnie rozprawiæ siê z problemem kupujê wszystkie potrzebne reparaturki. Standardowo s± one pokryte jakim¶ czarnym podk³adem. Wszystkie nowe elementy chcê wypiaskowaæ, a nastêpnie ocynkowaæ, a po wspawaniu pokryæ podk³adem reaktywnym.
I tu moje pytanie, czy warto a¿ tak siê z tym bawiæ, czy ocynk nie bêdzie powodowa³ problemów przy spawaniu? Oraz czy dobrze pokryje go podk³ad reaktywny.
Oczywi¶cie wszystkie prace bêdê zleca³, bo sam nie mam mo¿liwo¶ci warsztatowych. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-01-16, 12:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
ocynk itak trzeba bedzie obszlifowac w miejscach spawu i podczas szlifowania pod podklad itak spora czesc sie wytrze...a reaktywny to juz wogole po co???jak schodzi czarne to wsio z nim jak nie to przyszlifowac dac epoxyd i na niego reszte a od srodka zabezpieczyc srodkiem do profili zamknietych i wystarczy |
|
|
|
|
anomad
|
Wys³any: 2012-01-16, 12:20
|
0
|
|
|
Posty: 6 Sk±d: Warszawa
|
Z tym ocynkiem to zdaje sobie sprawê ¿e na krawêdziach trzeba bêdzie go zetrzeæ.
Progi w tym samochodzie sk³adaj± siê z dwóch czê¶ci wewnêtrznej i zewnêtrznej i nie s± zamkniête.
a) http://www.paddockspares....-lh-5-door.html
b) http://www.paddockspares....er-sill-lh.html
Ten ocynk wymy¶li³em poniewa¿ zbiera siê tam b³oto i wilgoæ i chcê to w ten sposób lepiej zabezpieczyæ.
Co do czarnego to wolê to wypiaskowaæ bo mogli tym cholerstwem i na rdzawy nalot pomalowaæ, a to nie wró¿y d³ugiego ¿ycia.
Jaki w takim razie podk³ad zastosowaæ, ¿eby by³ jak najbardziej wytrzyma³y mechanicznie? |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-01-16, 13:09
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
epoxydowy tylko i wylacznie. |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2012-01-16, 13:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
witaj,z tym ocynkowaniem to nie jest z³y pomys³ oczywi¶cie wg. mnie. Ocynk to wy¶mienite zabezpieczenie,je¿eli zdecydujesz sie na ocynkowanie blach to po wspawaniu mo¿na tak¿e spawy pocynowaæ.Druga opcja równie dobra to tak jak napisa³ gugun. |
|
|
|
|
anomad
|
Wys³any: 2012-01-16, 13:27
|
0
|
|
|
Posty: 6 Sk±d: Warszawa
|
Wydaje mi siê ¿e ocynk za³atwi problem zakamarków w progach, natomiast epoxyd dodatkowo ochroni powierzchnie ocynku oraz zabezpieczy ³±czenia blach.
Wiem ¿e nawet ca³e ramy robi siê w ocynku a pó¼niej jeszcze maluje, st±d mój pomys³. |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2012-01-16, 21:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Ocynk dobra rzecz jak sie spawaæ ju¿ nie bêdzie . Natomiast paskudnie sie to spawa , jak zedrzesz punktowo to obok bedzie sie pali³ ocynk i ¶mierdzia³ i i tak go du¿o zejdzie. Gdyby by³ to du¿y element jak np ca³y b³otnik to mo¿na sie zastanawiaæ a, tak samo je¶li masz ca³e nadkole wewnêtrzne. Natomiast je¶li twoje reparatkurki to kilkunasto centymetrowy element to spawaj±c go dooko³a nic z tego cynku nie zostanie.
W progach wiêkszo¶æ zakamarków to w³asnie miejsca spawów wiêc ocynk tam nie pomo¿e |
|
|
|
|
anomad
|
Wys³any: 2012-01-16, 21:42
|
0
|
|
|
Posty: 6 Sk±d: Warszawa
|
Chudson, dziêki za odpowied¼.
Progi nie s± takie ma³e, ale musz± byæ wspawane po ca³ej d³ugo¶ci, wiêc tak jak piszesz sporo tego ocynku ubêdzie. co innego pod³oga baga¿nika, to kawa³ blachy. Ale patrz±c z drugiej strony to jak przerdzewieje w oko³o to i tak wypadnie . Czyli wynika³o by z tego ¿e to skórka za wyprawkê.
A co my¶licie o wypiaskowaniu nowych elementów i pokrycie ich epoxydem przed wspawaniem?
Bêdzie je du¿o ³atwiej pomalowaæ ni¿ po wstawieniu.
Zdaje sobie sprawê ¿e pytam o bana³y ale uwa¿am ¿e warto siê podpytaæ zanim co¶ siê spieprzy . |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2012-01-16, 22:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
pokrycie epoksydem"przed spawaniam" jest ma³o efektywne,z racji tego,i¿ wla¶nie bedziesz spawac i napewno szlifowaæ miejsce spawania (do spawania blacha musi byæ czysta),ca³o¶æ pomaluj po wstawieniu reperaturek,je¶li ta czarna farba na nowym (nowych) elememtach jest ok to wystarczy przeszlifowaæ j± i na to epoksyd. |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2012-01-17, 09:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Nieee
Ja bym na fabryczne zabezpieczenie reparaturek nie k³ad³ nic tylko zdar³ to. Nie wiadomo czy ten podk³ad u¿ywany w wytwórni jest chocia¿ dwu komponentowy o innych parametracvh nie wspominaj±c. |
|
|
|
|
anomad
|
Wys³any: 2012-01-17, 10:07
|
0
|
|
|
Posty: 6 Sk±d: Warszawa
|
No w³a¶nie, te podk³ady od reparaturek s± zazwyczaj do bani. Kiedy¶ kupi³em b³otnik od Sierry, ale w koñcu go nie za³o¿y³em. By³ pokryty tak± w³a¶nie czarn± pow³ok±. Sam zgni³ i to trzymany ca³y czas w gara¿u . |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-01-17, 11:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
to czarne to zabezpieczenie transportowe g³ownie,chocia¿ ostatnio sie dowiedzialem od projektera ze w oplach jest to super podk³ad antykorozyjny...namocz szmatke nitrem i sprawdz,jesli sie nie podniesie i nie schodzi to daj na to epoxyd i wtedy wspawaj i po spawach jeszcze raz wtedy czy nawet po calosci..dobrze bedzie jesli dasz przed wspawaniem bo masz pewnosc ze wszedzie domalujesz a na samochodzie z dojsciem moze byc trudno:D no ale co za tym idzie utrudni ci to wspawanie no ale jest ryzyko jest przyjemnosc |
|
|
|
|
anomad
|
Wys³any: 2012-01-17, 11:39
|
0
|
|
|
Posty: 6 Sk±d: Warszawa
|
Ogromne dziêki za pomoc .
Zrobiê tak, sprawdzê jak siê trzyma ta czarna farba i jak bêdzie kiepsko to od razu do piaskowania i na to epoxyd.
Mo¿e kto¶ poleciæ jakiego¶ sprawdzonego blacharza/lakiernika w okolicach Warszawy? |
|
|
|