Autor |
Wiadomo¶æ |
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-03, 17:00 Zamar¼niêty diesel;(
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Witam , zamarz³ mi transit mimo ¿e dola³em tych ¶rodków od zamarzania + benzyny z 1l na 80l ropy.Pytanie , czym go odmrazac? Opalark±? Wprowadzenie do pomieszczenia nie wchodzi w grê ,bo nie mie¶ci siê. |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2012-02-03, 17:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Po pierwsze diesel to syf nad syfami.......
Lecz niestety szczególnie w busach unikn±æ tego fajansu pod mask± siê nie da. Dziêki temu zbiegowi nieszczê¶æ od lat jestem niemal zmuszony do s³uchania tego wstrêtnego ³omotu z pod maski, w±chania smrodu i usranych ¶mierdz±cych r±k po ka¿dym tankowaniu....
Od lat nigdy nie zdarzy³o mi siê aby mi te tryple pod maskami zamarz³y a z pewno¶ci± powodem tego jest mixtura któr± niezmiennie stosujê od lat w paliwie:
- na ka¿de 50l napêdu najpierw lejê do baku 0,25L denaturatu, pó¼niej 5L benzyny i dopiero 50L napêdu
Od kilkudziesiêciu lat mix jest niezmienny i nigdy nic mi nie zamarz³o: HDI, CDI, DCI.... a tym bardziej starsze, jak te¿ i nigdy powodem mixów nie by³y jakiekolwiek usterki - a auta ¶migaj± i po kilkana¶cie tysiêcy km miesiêcznie.
W taki mróz tylko gara¿ Ciê ratuje.
Chyba ¿e mo¿e w cieplejszej chwili w po³udnie wymiana filtra ropy z zalan± do niego rop± - i odpa³ na plaku go ruszy i siê rozchodzi. Lecz wiesz ju¿ ¿e musisz to co masz w zbiorniku stuningowaæ. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-02-03, 17:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
e tam gadacie...ja tam zawsze bra³em akus do domu hehe na noc i czajnik goracej wody na filter i odrazu auto pali...opalarka cienko idzie,polej ciepla woda i cyknie masz moje slowo... |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-03, 17:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Akumulator ³adnie krêci , nawet 2 auto kablami podpina³em i mimo to nie chce zagadaæ;(
mam nówkê filtr na chacie , mam taki plan ¿eby zalaæ go rop± i na grzejniku byczka wygrzac;p |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-02-03, 17:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
idz zagrzej wody w czajniku i polej filter i wszystko co idzi,podgrzej go z 3 razy i musi odpalic:D |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2012-02-03, 18:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Wczoraj kumplom pomimo lania benzyny i tak wozy stawa³y bo sama benzyna pomaga tylko dla napêdu lecz dla wody w nim ju¿ nie. Dlatego kto ju¿ wie dodatkowo wali dychtê i nie ma ¿adnych problemów z napêdem.
Jak bêdziesz go pali³ to spróbuj na plaka - na plaku na 100000% zagada i nie bêdziesz mêczy³ akumulatora i rozrusznika a czy bêdzie turka³ na tym co ma w baniaku to siê oka¿e.
Samostartów proponujê unikaæ bo wiêkszo¶æ jest za ostra a plak bardzo ³agodny {z daleka od warsztatu } |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-02-03, 19:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
senior napisa³/a: | z daleka od warsztatu | hehe
no na plaka odpali ale itak zgasnie bo ropy nie dostanie |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-02-03, 19:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
gugun napisa³/a: | odpali ale itak zgasnie bo ropy nie dostanie |
Wytr±con± parafinê w przewodach paliwowych trzeba podgrzaæ.
Opalarka lub rêczny panel promiennika podczerwieni.
Mój podrêczny panel jest w³a¶nie w u¿yciu u znajomego ogrodnika i bardzo mój patent sobie chwali.
Do tego denaturat i koncentrat do diesla zapobiegaj±cy wytr±caniu siê parafiny.
Mój scenic dci stoi na dworze i trzeci dzien z rzêdu przy temperaturach ponad -20 *C pali na stra³a po jednym podgrzaniu ¶wiec.
Bardzo lubiê d¼wiêki zdrowego diesla, turbiny wkrêcaj±cej sie na obroty jego wibracje. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-03, 22:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
U mnie by³o -31.. i to go zamrozi³o:( , rano podejmê dalsze próby uruchomienia , gdy¿ ma na poniedzia³ek trochê roboty |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-04, 09:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Dobra idê robiæ herbatê dla Transita:D |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-04, 12:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Dupa;/ nie pali bydle... za³ozy³em nowy wygrzany filtr zalany rop± , zalalem wtryski z 5 czajnikami gor±cej wody , pod³±czylem nawet 2 auto i nie pali.. tzn zagada i ga¶nie, pewnie na pompie przy³apa³o. |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-02-04, 13:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
JAROGTS napisa³/a: | pewnie na pompie przy³apa³o. | to j± te¿ polej |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-04, 13:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Podgrza³em pompe wtryskow± zwyk³± suszark±( wcisna³em j± w silnik:D , bo dostep zaden) i zagada³:D |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-02-04, 13:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
no widzisz:D woda lepsza jak suszarki i opalarki...zawsze z rana tez kiedys robilem takie akcje bez sprawdzania czy weznie czy nie:D |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-04, 13:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Dostêpu nie by³o zeby j± polaæ..;( tylko do wtrysków i przewodów dosiêga³em;p , w koncu wzialem ma³± suszarkê i odpalil:D |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2012-02-04, 18:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Je¶li ju¿ chodzi to musisz stuningowaæ paliwo bo bêdziesz mia³ to samo jak mróz bêdzie odpowiedni.
Wwal jeszcze dychtê i benzynê b±d¼ uszlachetniacz - ja wolê benzynê |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-04, 19:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Dola³em 4l benzyny , ale dalej siê bydlak j±ka.., jak my¶lisz ile wlaæ niebieskiego p³ynu na zbiornik 80 l?? specjalnie dla GUGUN-a zrobi³em fotkê jak ³adnie parowa³ po polaniu wrz±tkiem:D
|
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2012-02-04, 19:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Ja na ka¿de ok 50l napêdu lejê ok 10% benzyny i 0,25 dychty.
Czyli u Ciebie ja bym dola³ jeszcze bite 3l benzyny i prawie 0,5 l dychty.
Ale to nie znaczy ¿e takie proporcje s± idealne - po prostu mi takie siê sprawdzaj± od lat wiêc ich nie zmienia³em. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-02-04, 19:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
senior napisa³/a: | Czyli u Ciebie ja bym dola³ jeszcze bite 3l benzyny i prawie 0,5 l dychty. |
Ja bym nie dolewa³ juz benzyny.
Dlaczego benzyna @Seniorze?
Tylko na bak litr denaturatu i uszlachetniacz do diesla aby obni¿yæ próg wytr±cania sie parafiny.
To wszystko.
Denaturat zlikwiduje wodê z paliwa a dodatek polepszy jego jako¶æ i to tyle na zimê.
Po co benzyna w takich ilo¶ciach?
Przecie¿ dla diesla takie ilo¶ci mog± byæ zabójcze. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2012-02-04, 23:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Napêd przy minus 30* jest gêsty/mniej ciek³y i wytr±ca siê w nim parafina - jak zwa³ tak zwa³ lecz ka¿dy wie o co chodzi.
Poza tym w baku jest woda o czym siê przekona³ autor tematu. Dychta jest lekiem na wodê a benzyna rozcieñcza napêd i tym samym czy te¿ dodatkowo {chemikiem nie jestem wiêc naukowo tego nie opiszê} niweluje wytr±canie siê parafiny tym samym bardzo mocno podnosz±c szanse na uruchomienie/l¿ej i ³atwiej.
Czyli ta mikstura pomaga na wszystko co jest minusem w ³omocie napêdzanym napêdem.
To jest mix sprawdzony przez wielu ludzi i dzia³a bardzo skutecznie.
Poza tym jest kwestia napêdu: nigdy nie wiadomo co lejemy do baku. To ¿e na dystrybutorze jest napisane mazakiem na kartce ¿e jest on do minus 30* wcale nie oznacza ¿e taki on jest.
Po pierwsze nawet je¶li jako taki dosta³ go CPN to nie znaczy ¿e taki w³a¶nie dosta³.
Po drugie nawet je¶li taki dosta³ to zale¿y do jakiej przegrody na stacji go zala³:
- je¶li do pustej to byæ mo¿e taki napêd jest
- a je¶li dola³ do tej w której mia³ napêd z innym stopniem odporno¶ci na mróz to tym samym w zale¿no¶ci od jako¶ci obydwu i ich proporcji wymieszania ju¿ jest s³abszy.
No i po trzecie napêd opisany jako zimowy do minus 30* w minus 30* zaczyna siê ju¿ zamieniaæ w kaszkê co sprawdzono nie tylko samodzielnie ale te¿ i nawet ostatnio by³ gdzie¶ w necie filmik pokazowy.
Sprawa jest prosta: NIE UFAÆ BEZGRANICZNIE NAPISOM NA DYSTRYBUTORACH {na innych ró¿nych produktach równie¿}
I dlatego albo siê samemu zabezpieczy albo bêdzie siê w ciemno ufa³o opisom i pó¼niej czêsto albo wcale nie odpala³o albo sta³o zaraz za rogiem.
To samo tyczy siê benzyniaków i do nich do benzyny te¿ walê {i wielu znajomych} denaturat.
W magiczne dodatki nie wierzê bo dwa razy osobi¶cie mnie zawiod³y. Ja wiem ¿e jest ich ca³a masa produkowanych przez ró¿ne firmy ale nie mam zamiaru bawiæ siê w "trafiê nie trafiê" i powróci³em do sposobów z czasów komuny - sprawdzonych.
Czemu tak du¿o wahy do napêdu? Bo taka proporcja nigdy nie zawiod³a. Czy to ¶mieræ dla diesla? Ponoæ tak, lecz przez lata setki tysiêcy kilometrów w ró¿nych dieslach i to nowych generacji tego nie potwierdzi³y {tak jak teorie o gazie zabijaj±cym benzyniaki}.
Niby dychta szkodzi i dla szprycy w benzyniakach lecz tego przez lata te¿ nic nie potwierdzi³o.
Ja nie namawiam na si³ê ani nie ¶miejê siê z innych metod lecz mówiê co sam stosujê skutecznie od lat.
Dla mnie auto ma zapaliæ z klucza a nie mam za nim biegaæ z akumulatorem na plecach, z linkami, kablami, wrz±tkami, ró¿añcami czy gor±cymi zdjêciami J.Lo z czasów m³odo¶ci
Auto nie tyle MA zaskoczyæ co MUSI!!! Zawsze, wszêdzie i na ka¿de zawo³anie ze skinieniem magicznym kluczykiem |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2012-02-04, 23:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Poza tym tak samo jak z uszlachetniaczami czy samym napêdem jest wszak ze wszystkim - s± ró¿ne........... i jest jako¶æ i jako¶æ.
Z tymi tryplami pod maskami zwanymi dieslami mia³em i wci±¿ niestety mam do czynienia i chyba przetestowa³em wszystkie mo¿liwe samostarty bêd±ce o ofercie.
Je¶li chodzi o najbardziej skuteczny to z ca³± pewno¶ci± z kilkudziesiêciu jakie testowa³em NAJMOCNIEJSZYM jest ACE: ma³a niska pêkata pucha z czerwonymi napisami. Ten ma najmocniejszego kopa i chyba zdech³± krowê postawi³by na nogi je¶li tylko mia³aby akumulator do prze³amania silnika
Jest najmocniejszy ale te¿ i najostrzejszy co wcale nie jest super plusem i delikatniejsze silniczki mog± go nie prze¿yæ w zbyt du¿ej dawce
Natomiast najdelikatniejszym i bardzo czêsto dobrze dzia³aj±cym kopem jest zwyk³y PLAK.
Tyle z moich i nie tylko moich testów/obserwacji
A chyba nie ma lepszego królika do¶wiadczalnego ni¿ mocno oporny FORD
Lecz w nowszych silnikach diesla a szczególnie w niektórych busach dostêp do wspomo¿enia siê jakimkolwiek samostartem jest prawie nie mo¿liwy... tzn. jest mo¿liwy lecz bardzo k³opotliwy wiêc lepiej zakombinowaæ inaczej aby auto za³omota³o {inni mówi± zaklekota³o} z kluczyka bez dodatkowego wspomagania. I temu robiê te¿ miksy. Rozruch to raz a nie stanie dêba nawet je¶li uruchomi to dwa.
Auto ma zapaliæ z klucza i jechaæ jak chcê i ile chcê |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-04, 23:41
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Mam w³a¶nie taki samostart o jakim piszesz:D . Psika³em nim ale jak widaæ na fotce jest za d³uga droga ¿eby co¶ pomóg³ . Mysle ze odleg³o¶æ od filtra do kolektora dol. silnika to min. 1,5m.., poki co dola³em jeszcze szklankê denaturatu i jutro znowu spróbujê go zapalic
pozdro |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2012-02-04, 23:56
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
Bo to w³a¶nie minus: pryskasz do tego do czego masz jaki¶ dostêp czyli czêsto dolotu a droga do komory spalania ma kilka metrów: Musi dotrzeæ do filtra i siê przez niego przebiæ, pó¼niej rurami do turba, z niego rurami do kulera i dopiero z niego rurami do kolektora ss±cego......
Jak ju¿ musisz w wspomagaæ samostartem to jak najbli¿ej kolektora ss±cego - musisz co¶ roz³±czyæ - a to bardzo przyjemne przy minus kilkudziesiêciu stopniach
{o uwalonych ³apach czy ubraniu nie wspominaj±c - bo nic tak "fajnie" siê nie zmywa/pierze jak gnój i czarny syf z ³omota napêdzanego napêdem } |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-05, 22:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Wrrr , znowu zamarz³ .Zaci±gn±lem go na lince do elektrociep³owni i siê wygrzewal 2h przy m³ynie do wêgla;p... Nie bêdê go gasi³ ..jak traktor za dawnych lat bedzie ciagle pracowal:D |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-02-05, 23:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
JAROGTS napisa³/a: | Wrrr , znowu zamarz³ |
Kurcze gdzie wy mieszkacie.
Ja mam juz 4 albo 5 dzien po -20 rano i mój klekocik startuje... no prawie, bo dzi¶ wieczorem mu pr±du brak³o.... ale kabelki i aku co te¿ na dworze sta³ i da³ radê.
Juz na dworze drugiego aku nie zostawiam... hehe. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-06, 08:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Bia³ystok;p , dzisiaj to juz ciep³o -20 , ale z soboty na niedziele by³o -28..My¶lê ¿e muszê po prostu wypalic to paliwo bo jest bia³e... |
|
|
|
|
senior
|
Wys³any: 2012-02-06, 09:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 415
|
JARO bo masz kaszê - jak wspomnia³em powy¿ej dosta³e¶ byæ mo¿e trefn±/letni± ropê.
Dlatego wspomina³em aby nie ufaæ opisom.
W³±czony motor no niby ok. ale zu¿ycie wachy i wsio ok je¶li nic siê nie stanie.
Jak masz takie mrozy to dowal mu do 80l napêdu jeszcze 7 litrów benzyny i jak pomo¿e to pomo¿e a jak nie to baniaki w gar¶æ spuszczaj ten ch³am i tankuj od nowa od razu ze wspomagaczami a to wypalisz latem. |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-06, 09:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
Mam taki plan , spuszcze chociaz z 60 , bo mimo ze ciagle pracuje to i tak jest s³aby i siê j±ka.. |
|
|
|
|
JAROGTS
|
Wys³any: 2012-02-06, 17:06
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 169 Sk±d: Bia³ystok
|
I dupa , zaciagnalem forda do warsztatu , maj± go odmro¼ic ... |
|
|
|