Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
noxes
Wys³any: 2012-02-13, 16:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Temat napradê pomocny, a szczególnie mi. Chcia³em napisaæ post czy móg³by kto¶ wyt³umaczyæ krok po kroku jak to robiæ, ale teraz mam to praktycznie jak na d³oni :spoko:
A mo¿e masz jakie¶ wskazówki co do naprawy nadkoli? Widaæ purchle i chcia³bym to zrobiæ. Co zrobiæ ze spodni± czê¶ci± gdzie jest jaki¶ biteks? Zrobiæ to tak samo tylko zamiast bazy na³o¿yæ zabezpieczenie tudzie¿ biteks?
 

bachus 
Wys³any: 2012-02-13, 16:51   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 127
Purchle - tak, jak uprzednio wspomnia³em trzeba usun±æ - równie¿ wstawiæ ³aty je¿eli jest to konieczne. Pamiêtaj jednak , ¿e Bitex nie chroni elementu przed korozj±. Stanowi mechaniczn± barierê pomiêdzy elementem a tym, co wydobywa siê spod ko³a.
Od spodu zabezpieczamy podobnie jak w przypadku zewnêtrznych czê¶ci karoserii.
1. podk³ad antykorozyjny - epoxyd , lub w przypadku pozosta³o¶ci rdzy WASH PRIMER - jak np Eurofill z oferty RM i na niego Epoksyd (np EUROXY CP RMa, lub PROTECT 360 NOVOLA. Oba maja podobny wspó³czynnik odporno¶ci - oko³o 600-800h w komorze solnej)
2. Przy wstawianiu reperaturki - a z tym czêsto wi±¿e siê naprawa purchli na nadkolu, musimy odpowiednio z³±czyæ krawêd¼ wewnêtrznej czê¶ci nadkola z zewnêtrzn± - miejsce styku uszczelniam guma (mastyk±)
3. Dopiero na zabezpieczon± blachê nak³adamy "BITEX" (np Gravitex Novola)

Wiadomo jak wygl±da rzeczywisto¶æ. Ka¿dy korzysta w lakierni z tego , co ma pod rêk±. Ja staram siê korzystaæ konsekwentnie z jednej linii produktowej. Je¿eli zabezpieczam WASH PRIMEREM NOVOLa, to epoksyd równie¿ wybieram z jego oferty i analogicznie w przypadku innych producentów
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
 

noxes
Wys³any: 2012-02-13, 17:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Ja bêdê chcia³ to zrobiæ tak, aby wytrzymalo trochê. niestety mam wash primera NOVOLA a podk³ad akrylowy wype³niaj±cy HS FULLER i na tym muszê zobiæ. Czyli ju¿ mam rozwiane wszystkie w±tpliwo¶ci. Teraz tylko praktyka i ciekawo¶æ jak wyjdzie na³o¿enie srebrnej bazy...
P.S piszesz o wash primerze i na niego epoxyd. czy jest to konieczne? Co je¶li na³o¿ê wash primera i podk³ad akrylowy?
Z tego co mi wiadomo na epoxyd nie mo¿na nak³adaæ bazy.
  
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-02-13, 17:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
bachus napisa³/a:
1. podk³ad antykorozyjny - epoxyd , lub w przypadku pozosta³o¶ci rdzy WASH PRIMER - jak np Eurofill z oferty RM i na niego Epoksyd (np EUROXY CP RMa, lub PROTECT 360 NOVOLA.


£adnie opisujesz i dla laika zrozumia³ym jêzykiem.
Brawo.
Jednak ca³y czas czekam na to a¿ kto¶ zauwa¿y powa¿ny technologiczny brak.
Do tego dodam
bachus napisa³/a:
Je¿eli zabezpieczam WASH PRIMEREM NOVOLa, to epoksyd równie¿ wybieram z jego oferty


A novol wycofuje siê z takiego po³±czenia i dopuszcza stosowanie epoxu na reaktywny w pewnych specjalnych okoliczno¶ciach.
Dodam ¿e powodem wycofania siê novola z takiego po³±czenia jest odchodzenie p³atami (odwarstwianie siê) epoksu od reaktywnego.

Jednak zaznaczyæ warto ¿e mo¿na zastosowaæ tak± technologiê i tu kolego nastepny Twój b³±d... bo jak polecasz tak± technologie to nale¿y powiedzieæ jakie czynno¶ci s± wymagane aby po³±czenie miêdzy warstwami by³o takie jak nale¿y.

A tu tego niema i ka¿dy co w warunkach gara¿owych post±pi wg Twoich zaleceñ,,, narazi sie na problemy w nied³ugim czasie.
A poprawka kosztuje 2 razy drozej niz normalne lakierowanie.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-02-13, 17:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
noxes napisa³/a:
niestety mam wash primera NOVOLA a podk³ad akrylowy wype³niaj±cy HS FULLER i na tym muszê zobiæ.


I tak bêdzie prawid³owo.
Do tego polecam wygaszenie pozosta³o¶ci rdzy odrdzewiaczem np 5717S firmy dupont.

Wtedy dopiero po usuniêciu wod± resztek tego odrdzewiacza mo¿na przyst±piæ do nak³adania podk³adu reaktywnego, lub epoksydowego.

A tego w opisie kolegi niestety niema i co za tym idzie widaæ ¿e pomimo tak du¿ego przerobu.... technologia jest znana... prawie.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

noxes
Wys³any: 2012-02-13, 17:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
No w³asnie to w koñcu jak to jest? Na wash primera chyba nie mo¿na nak³adaæ epoxydu? tak samo jak bazy nie mo¿na nak³adaæ na epoxyd.
Czy dobrze rozumiem, ¿e poprawnie bêdzie je¶li zrobiê to tak;
WASH PRIMER-> PODK£AD AKRYLOWY WYPE£NIAJ¡CY(taki akurat mam)->SZPACHLA(je¶li ta jest wymagana)->PODK£AD AKRYLOWY WYPE£NIAJ¡CY-> BAZA->KLAR(lub zamiast bazy i klaru biteks) ? Oczywi¶cie pomijam tutaj szlifowanie i przemywanie bo to sprawa oczywista.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-02-13, 17:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
noxes napisa³/a:
tak samo jak bazy nie mo¿na nak³adaæ na epoxyd.


Znów b³±d.
Bazy nie nak³adamy na reaktywny.

Dodam ¿e epoksyd jest lepszym rozwi±zaniem a reaktywny nie jest odrdzewiaczem.

Wiêc dalej mi tu brakuje odrdzewiacza i purchle wyjd± prêdzej ni¿ my¶lisz.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

noxes
Wys³any: 2012-02-13, 17:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
ech, u mnie nie ma dystrybutora firmy dupont.
Co mogê zastosowaæ alternatywnego zamiast 5717S firmy dupont?
Jednak je¶li bym go kupi³ to smarujê to wszystko nim, pó¼niej zmywam wod±, osuszam, nak³adam wash primer, podk³ad akrylowy... ?
Ech z tym lakierowaniem to ca³y czas pod górkê, a u mnie za zrobienie jednego nadkola chc± 500-700z³ :rotfl:
Proszê aby kto¶ znaj±cy siê napisa³ co po kolei i jakich firm na³o¿yæ na oczyszczone nadkole tj go³y metal z resztkami rdzy.
 

bachus 
Wys³any: 2012-02-13, 17:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 127
Lacdoctor - dziêki za info. jutro spróbuje dodzwoniæ siê do Poznania i pogadam z technikiem zeby opisac dok³adniej problem na forum z tym epoksydem.

Dzis jeszcze bêdê rozmawia³ z technikiem CSV dopytam jak jest dok³adnie w ich systemie.

Lackdoctor napisa³/a:

Wtedy dopiero po usuniêciu wod± resztek tego odrdzewiacza mo¿na przyst±piæ do nak³adania podk³adu reaktywnego, lub epoksydowego.

A tego w opisie kolegi niestety niema i co za tym idzie widaæ ¿e pomimo tak du¿ego przerobu.... technologia jest znana... prawie.


Opieram siê na informacjach przekazywanych przez techników. byæ mo¿e gdzies zaistnia³o niedomówienie wiêc sprawdze. nie robiê korozji w ogóle wy³±cznie pokolizyjne tak¿e na codzieñ WASH PRIMERa nia stosujê. Ze swojej strony przepraszam za zamieszanie.

Nie chcia³bym, aby dyskusja rozwija³a siê zbytnio na boki - tylko zasadnicze informacje w zwiazku z czym po ustaleniu konretów poproszê o usuniêciê zbêdnych uwag, ok ?
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-02-13, 18:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
bachus napisa³/a:
dziêki za info. jutro spróbuje dodzwoniæ siê do Poznania i pogadam z technikiem zeby opisac dok³adniej problem na forum z tym epoksydem.

Spoko.
Mam nadziejê ¿e nie uznasz tego co dopisa³em za jak±¶ dziwn± próbê ataku z mojej strony.

Bardzo obrazowo piszesz i pokazujesz,,, gratuluje wytrwa³o¶ci raz jeszcze.
A to co wiem, to dopowiem.
Pozdro.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

ivanovic
Wys³any: 2012-02-13, 20:28   
0
UP DOWN

Posty: 99
noxes napisa³/a:
...->SZPACHLA(je¶li ta jest wymagana)->PODK£AD AKRYLOWY WYPE£NIAJ¡CY->

Ja znowu siê uczepiê do braku uszczelnienia szpachli. Na ni± powinien i¶æ epoksyd a dopiero pó¼niej akrylowy.
 

Nokia 
Wys³any: 2012-02-13, 20:32   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
ivanovic napisa³/a:
noxes napisa³/a:
...->SZPACHLA(je¶li ta jest wymagana)->PODK£AD AKRYLOWY WYPE£NIAJ¡CY->

Ja znowu siê uczepiê do braku uszczelnienia szpachli. Na ni± powinien i¶æ epoksyd a dopiero pó¼niej akrylowy.


Nie koniecznie.
 

ivanovic
Wys³any: 2012-02-13, 20:35   
0
UP DOWN

Posty: 99
W jakim wypadku wiêc nie trzeba uszczelniaæ szpachli?
 

gugun 
Wys³any: 2012-02-13, 20:36   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
ivanovic napisa³/a:
Na ni± powinien i¶æ epoksyd a dopiero pó¼niej akrylowy.
a kto tak powiedzial ¿e powinien?? ;) jak wam nie wstyd wogóle??kolega nasiedzia³ siê troche,opisa³ wmiare szczegó³owo proces ca³ej naprawy a wy sie czepiacie go i wyszukujecie b³êdów,bynajmniej tak to wygl±da...watpie czy wy wszystko tak ca³kowicie idealnie robicie w 100% ???
bachus napisa³/a:
Nie chcia³bym, aby dyskusja rozwija³a siê zbytnio na boki - tylko zasadnicze informacje w zwiazku z czym po ustaleniu konretów poproszê o usuniêciê zbêdnych uwag, ok ?
i dlatego temat byl wcze¶niej zamkniêty.ale tak wywali siê zbêdne komentarze jak temat bedzie do konca uzupelniony...
sory panowie ale troche nie ³adnie...ja czekam na kolejne prace...
mo¿e kto¶ ma pomys³ na jaki temat??
 
 

noxes
Wys³any: 2012-02-13, 20:37   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
To mo¿e kto¶ w koncu napisze jak to powinno byæ po kolei?
 

ivanovic
Wys³any: 2012-02-13, 20:39   
0
UP DOWN

Posty: 99
Mi akurat nie chodzi o wytykanie niczyjej pracy a zwyczajnie chcê siê w koñcu dowiedzieæ ostatecznie jak jest z uszczelnianiem szpachli.

Co krok widzê inne odpowiedzi. Generalnie, ¿e powinno siê choæ czêsto siê o tym nie wspomina, a jak ostatnio utwierdzili¶cie mnie, ¿e powinna byæ uszczelniona epoksydem to teraz znowu mam inn± odpowied¼. Proszê wiêc podzielcie siê ze mn± t± technologi± poniewa¿ chce wiedzieæ ;)
 

gugun 
Wys³any: 2012-02-13, 20:40   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
noxes napisa³/a:
To mo¿e kto¶ w koncu napisze jak to powinno byæ po kolei?
a co kolega bachus zrobi³???ja nie widze ¿adnych b³êdów w tym co napisa³!!!ale jak ju¿ piszemy to taka ma³a uwaga z mojej str. ¿eby napisaæ z 3 s³owa o szaro¶ci widmowej
 
 

bachus 
Wys³any: 2012-02-13, 20:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 127
chemia:
wash primer - podk³ad akryl - szpachel - podk³ad akryl - baza - klar

Nie ma konieczno¶ci stosowania odrdzewiacza przed washprimerem wg techn. ICRC ale nale¿y starannie oczyscic. z resztkami rdzy EUROFILL CP sobie poradzi.


jezeli nie uzywamy washa - na gola blache nak³adamy epox, dalej szpachel, akryl baza, klar; przy naprawach punktowych mozna zamiast epoxa na³ozyc szpachel GOLD CAR + RED z ochron± antykorozyjn±. i dalej normalnie.
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
  
 

bachus 
Wys³any: 2012-02-13, 20:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 127
ivanovic napisa³/a:
noxes napisa³/a:
...->SZPACHLA(je¶li ta jest wymagana)->PODK£AD AKRYLOWY WYPE£NIAJ¡CY->

Ja znowu siê uczepiê do braku uszczelnienia szpachli. Na ni± powinien i¶æ epoksyd a dopiero pó¼niej akrylowy.


szpachel nie musi byæ "uszczelniany epoksydem" - choæ siê tego nie wyklucza. w technologii NOVOL proponuje siê to poniewa¿ epoksyd "wybaczy nam b³êdy" pope³nione i pozostawione np przy obróbce szpachli. By³a o tym mowa np na drugim szkoleniu z cyklu ostatnich darmowych szkoleñ prowadzonych przez firmê NOVOL na które zaprasza³ Kolega Micha³ Kierczyñski.

Lackdoctor - racja - nie stosujemy epoksydu na washprimery. Te ostatnie s± na bazie vinylu, polivinylu i nie nak³ada siê tego typu chemii na epoksydy ani pod nie. Dziêkujê za cenna uwage.

Mam nadzieje ze wszystko jasne. zaraz to zbierzemy i uporzadkujemy posty.
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
 

noxes
Wys³any: 2012-02-13, 20:53   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
bachus napisa³/a:
chemia:
wash primer - podk³ad akryl - szpachel - podk³ad akryl - baza - klar

Nie ma konieczno¶ci stosowania odrdzewiacza przed washprimerem wg techn. ICRC ale nale¿y starannie oczyscic. z resztkami rdzy EUROFILL CP sobie poradzi.

I o to mi chodzi³o. Dziêkujê bardzo.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-02-13, 21:02   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
bachus napisa³/a:
1. Miejsca, w których s± przetarcia nale¿y odizolowaæ podk³adem mokro na mokre (1K)


Jakim?
Jakie proponujesz.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

bachus 
Wys³any: 2012-02-13, 21:22   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 127
jezeli chodzi o miejscowe to zastosowa³bym w sprayu AM 850 primefill (SPRAY) lub NOVOL Under395.od cholery tego jest
ta fabia by³a ca³a potraktowana extraseallerem CP (Natrysk)

Zgodnie z technologi± miejsca przeszlifowane do blachy powinne byc potraktowane eurofillem a nastêpnie extraseallerem CP


i ¿eby nie by³o niedomówieñ - potocznie mówi sie np o podk³adzie multifiller czy perfektfiller "akryl" - jest to podk³ad poliuretanowy zatem schemat w którym opisujemy go jako akryl przyjmijmy za umowny.
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
  
 

stek
Wys³any: 2012-02-13, 21:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 235
Sk±d: ok kraków
Lackdoctor napisa³/a:
bachus napisa³/a:
1. Miejsca, w których s± przetarcia nale¿y odizolowaæ podk³adem mokro na mokre (1K)


Jakim?
Jakie proponujesz.


choæby under 395 novola
 

Sikor9 
Wys³any: 2012-09-12, 10:09   
0
UP DOWN
To jest to !


Posty: 1
Sk±d: Lidzbark Warmiñski
Bardzo dobry temat! Dziêki wielkie, ¿e po¶wiêci³e¶ swój czas na napisanie tego, ¿e tak powiem "poradnika" : ) Sam zaczynam i odrobinê pog³êbi³o to moj± wiedzê.
 
 

spray painter
Wys³any: 2015-06-23, 23:39   
0
UP DOWN

Posty: 26
bachus napisa³/a:
Zgodnie z technologi± miejsca przeszlifowane do blachy powinne byc potraktowane eurofillem a nastêpnie extraseallerem CP

co to sa za podklady?moglbys okreslic czy to epoxyd czy jakies inne?chodzi o te wlasnie przeszlifowane miejsca pomiedzy kolejnymi warstwami szpachlowki.
 

Marcino 
Wys³any: 2016-04-28, 08:08   
0
UP DOWN

Posty: 220
Sk±d: okolice Tczewa
Czy jest szansa aby zdjêcia by³y lub wróci³y w temacie...?
 

belzebub 
Wys³any: 2016-05-03, 10:09   
0
UP DOWN

Posty: 39
Od siebie dodam jedynie tyle by¶cie uwa¿nie uwa¿ali na sk³ad chemiczny tych wszystkich odrdzewiaczy i antykorodentów. Chodzi tu o to ¿e 90% ludzi na szybcika bierze w sklepie to co jest bo akurat tego po co pojechali nie by³o! Spora czê¶æ tych bajerów ma w sobie róznego rodzaju kwasy!!!!!! Musicie odpowiednio dobieraæ odrdzewiacze i podobne by nie po¿ar³y siê z materia³em auta (ocynki, alu i podobne). Ostatnio m³ody lakiernik k³ad³ na W203 jakiego¶ fosola. Oczywi¶cie nie przeczyta³ co bajer ma w sk³adzie i jak tego u¿yæ bo ulotka po angielsku! Wiecie co wyjdzie za kwarta³?
Osobi¶cie na z³omy kilkunastoletnie u¿ywam najczê¶ciej bardzo niepolecanego Brunoxa!!! Nie wiem dlaczego niepolecany! S±dzê ¿e konkurencja tworzy te sztuczne mity! Brunox Epoxy testowa³em kilka razy w czasie ostatnich 20lat. Tak, tak, Brunox dostêpny by³ ju¿ w 1997r w Niemczech pod Nazw± HRF-STEELS. to to samo, pó¼niej firma siê zmienia³a a sk³ad zosta³ ten sam. Ostatni test Brunoxa robi³em na Fiacie Cinquecento z roku 1995. Czy¶ciuteñkie nadkole z ty³u, nadkole wewnêtrzne zosta³o oszlifowane do zera! Oszlifowane, odt³uszczone. Na to posz³y 4 warstwy Epoxydu w odstepie 48 godzin. Na koniec tylko i wy³±cznie podk³ad 5:1 akrylowy oraz warstwa Bitexu (z pistoletu z dysz± 2.2). Po 4 latach nadkole zosta³o oszlifowane i wygl±da³o jak nowe wiêc mogê w 100% ten ¶rodek poleciæ. To samo mam z ³ódk± na wsi! Ruda nie lubi Brunoxa. Je¶li chodzi o sam± u¿ywalno¶æ Brunoxa to najczê¶ciej u¿ywam go do konserwacji zgrzewów, ciêæ i spawów. Jest kurdê drogi wiêc nie stosujê na ca³e podwozia. Wa¿ne by Brunox mia³ 2,3 warstwy i wtedy bêdzie ok.
Je¶li chodzi o inne wymys³y z Allegro to uwa¿ajcie, bo bardzo czêsto ulotki s± drukowane w Polsce i uk³adane na potrzeby sprzedaj±cego! Trzeba mocno uwa¿aæ na te chemiê tak samo jak i na ¿arcie w marketach.

Co do szpachli! Szpachli nie k³adziemy na czyste elementy, nie czyta³em tematu od A do Z ale mam nadziejê ¿e takiej lipy tu nikt nie robi??
Element czy¶cimy z rdzy, najlepiej szlifuj±c do zera a jak ju¿ jest dziura to nawierciæ, zaspawaæ, szlifowaæ. Na to ocynk z puszki, podk³ad, szpachla i reszta bajerów lub je¶li nie macie czym a chcecie jako¶ zaradziæ sobie z korozj± to szlif najg³êbiej jak siê da, epoxyd, podk³ad akrylowy, dopiero szpachla i reszta choæ z ¿ycia wiem ¿e ruda pójdzie do ¶rodka i za 1,2,3 lata pojawi siê parch. Rdzê da siê usun±æ tak naprawdê tylko po przez wymianê elementu! Reszta ¶rodków typu Brunox je¶li zosta³y po³o¿one na rdzê to tak naprawdê tylko spowalniacze utleniania siê stali! Ruda wyjdzie ale po d³u¿szym czasie.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga