Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
noxes
Wysłany: 2012-02-13, 16:18   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
Temat napradĂŞ pomocny, a szczegĂłlnie mi. ChciaÂłem napisaĂŚ post czy mĂłgÂłby ktoÂś wytÂłumaczyĂŚ krok po kroku jak to robiĂŚ, ale teraz mam to praktycznie jak na dÂłoni :spoko:
A moÂże masz jakieÂś wskazĂłwki co do naprawy nadkoli? WidaĂŚ purchle i chciaÂłbym to zrobiĂŚ. Co zrobiĂŚ ze spodniÂą czĂŞÂściÂą gdzie jest jakiÂś biteks? ZrobiĂŚ to tak samo tylko zamiast bazy naÂłoÂżyĂŚ zabezpieczenie tudzieÂż biteks?
 

bachus 
Wysłany: 2012-02-13, 16:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 127
Purchle - tak, jak uprzednio wspomnia³em trzeba usun¹Ì - równie¿ wstawiÌ ³aty je¿eli jest to konieczne. Pamiêtaj jednak , ¿e Bitex nie chroni elementu przed korozj¹. Stanowi mechaniczn¹ barierê pomiêdzy elementem a tym, co wydobywa siê spod ko³a.
Od spodu zabezpieczamy podobnie jak w przypadku zewnĂŞtrznych czĂŞÂści karoserii.
1. podk³ad antykorozyjny - epoxyd , lub w przypadku pozosta³oœci rdzy WASH PRIMER - jak np Eurofill z oferty RM i na niego Epoksyd (np EUROXY CP RMa, lub PROTECT 360 NOVOLA. Oba maja podobny wspó³czynnik odpornoœci - oko³o 600-800h w komorze solnej)
2. Przy wstawianiu reperaturki - a z tym czêsto wi¹¿e siê naprawa purchli na nadkolu, musimy odpowiednio z³¹czyÌ krawêdŸ wewnêtrznej czêœci nadkola z zewnêtrzn¹ - miejsce styku uszczelniam guma (mastyk¹)
3. Dopiero na zabezpieczonÂą blachĂŞ nakÂładamy "BITEX" (np Gravitex Novola)

Wiadomo jak wygl¹da rzeczywistoœÌ. Ka¿dy korzysta w lakierni z tego , co ma pod rêk¹. Ja staram siê korzystaÌ konsekwentnie z jednej linii produktowej. Je¿eli zabezpieczam WASH PRIMEREM NOVOLa, to epoksyd równie¿ wybieram z jego oferty i analogicznie w przypadku innych producentów
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
 

noxes
Wysłany: 2012-02-13, 17:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
Ja bêdê chcia³ to zrobiÌ tak, aby wytrzymalo trochê. niestety mam wash primera NOVOLA a podk³ad akrylowy wype³niaj¹cy HS FULLER i na tym muszê zobiÌ. Czyli ju¿ mam rozwiane wszystkie w¹tpliwoœci. Teraz tylko praktyka i ciekawoœÌ jak wyjdzie na³o¿enie srebrnej bazy...
P.S piszesz o wash primerze i na niego epoxyd. czy jest to konieczne? Co jeœli na³o¿ê wash primera i podk³ad akrylowy?
Z tego co mi wiadomo na epoxyd nie moÂżna nakÂładaĂŚ bazy.
  
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-02-13, 17:04   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
bachus napisał/a:
1. podkÂład antykorozyjny - epoxyd , lub w przypadku pozostaÂłoÂści rdzy WASH PRIMER - jak np Eurofill z oferty RM i na niego Epoksyd (np EUROXY CP RMa, lub PROTECT 360 NOVOLA.


ÂŁadnie opisujesz i dla laika zrozumiaÂłym jĂŞzykiem.
Brawo.
Jednak caÂły czas czekam na to aÂż ktoÂś zauwaÂży powaÂżny technologiczny brak.
Do tego dodam
bachus napisał/a:
JeÂżeli zabezpieczam WASH PRIMEREM NOVOLa, to epoksyd rĂłwnieÂż wybieram z jego oferty


A novol wycofuje siê z takiego po³¹czenia i dopuszcza stosowanie epoxu na reaktywny w pewnych specjalnych okolicznoœciach.
Dodam ¿e powodem wycofania siê novola z takiego po³¹czenia jest odchodzenie p³atami (odwarstwianie siê) epoksu od reaktywnego.

Jednak zaznaczyÌ warto ¿e mo¿na zastosowaÌ tak¹ technologiê i tu kolego nastepny Twój b³¹d... bo jak polecasz tak¹ technologie to nale¿y powiedzieÌ jakie czynnoœci s¹ wymagane aby po³¹czenie miêdzy warstwami by³o takie jak nale¿y.

A tu tego niema i kaÂżdy co w warunkach garaÂżowych postÂąpi wg Twoich zaleceĂą,,, narazi sie na problemy w niedÂługim czasie.
A poprawka kosztuje 2 razy drozej niz normalne lakierowanie.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-02-13, 17:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
noxes napisał/a:
niestety mam wash primera NOVOLA a podkÂład akrylowy wypeÂłniajÂący HS FULLER i na tym muszĂŞ zobiĂŚ.


I tak bĂŞdzie prawidÂłowo.
Do tego polecam wygaszenie pozostaÂłoÂści rdzy odrdzewiaczem np 5717S firmy dupont.

Wtedy dopiero po usuniĂŞciu wodÂą resztek tego odrdzewiacza moÂżna przystÂąpiĂŚ do nakÂładania podkÂładu reaktywnego, lub epoksydowego.

A tego w opisie kolegi niestety niema i co za tym idzie widaĂŚ Âże pomimo tak duÂżego przerobu.... technologia jest znana... prawie.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

noxes
Wysłany: 2012-02-13, 17:10   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
No wÂłasnie to w koĂącu jak to jest? Na wash primera chyba nie moÂżna nakÂładaĂŚ epoxydu? tak samo jak bazy nie moÂżna nakÂładaĂŚ na epoxyd.
Czy dobrze rozumiem, Âże poprawnie bĂŞdzie jeÂśli zrobiĂŞ to tak;
WASH PRIMER-> PODKÂŁAD AKRYLOWY WYPEÂŁNIAJÂĄCY(taki akurat mam)->SZPACHLA(jeÂśli ta jest wymagana)->PODKÂŁAD AKRYLOWY WYPEÂŁNIAJÂĄCY-> BAZA->KLAR(lub zamiast bazy i klaru biteks) ? OczywiÂście pomijam tutaj szlifowanie i przemywanie bo to sprawa oczywista.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-02-13, 17:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
noxes napisał/a:
tak samo jak bazy nie moÂżna nakÂładaĂŚ na epoxyd.


Znów b³¹d.
Bazy nie nakÂładamy na reaktywny.

Dodam Âże epoksyd jest lepszym rozwiÂązaniem a reaktywny nie jest odrdzewiaczem.

WiĂŞc dalej mi tu brakuje odrdzewiacza i purchle wyjdÂą prĂŞdzej niÂż myÂślisz.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

noxes
Wysłany: 2012-02-13, 17:21   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
ech, u mnie nie ma dystrybutora firmy dupont.
Co mogĂŞ zastosowaĂŚ alternatywnego zamiast 5717S firmy dupont?
Jednak jeœli bym go kupi³ to smarujê to wszystko nim, póŸniej zmywam wod¹, osuszam, nak³adam wash primer, podk³ad akrylowy... ?
Ech z tym lakierowaniem to caÂły czas pod gĂłrkĂŞ, a u mnie za zrobienie jednego nadkola chcÂą 500-700zÂł :rotfl:
ProszĂŞ aby ktoÂś znajÂący siĂŞ napisaÂł co po kolei i jakich firm naÂłoÂżyĂŚ na oczyszczone nadkole tj goÂły metal z resztkami rdzy.
 

bachus 
Wysłany: 2012-02-13, 17:47   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 127
Lacdoctor - dziĂŞki za info. jutro sprĂłbuje dodzwoniĂŚ siĂŞ do Poznania i pogadam z technikiem zeby opisac dokÂładniej problem na forum z tym epoksydem.

Dzis jeszcze bĂŞdĂŞ rozmawiaÂł z technikiem CSV dopytam jak jest dokÂładnie w ich systemie.

Lackdoctor napisał/a:

Wtedy dopiero po usuniĂŞciu wodÂą resztek tego odrdzewiacza moÂżna przystÂąpiĂŚ do nakÂładania podkÂładu reaktywnego, lub epoksydowego.

A tego w opisie kolegi niestety niema i co za tym idzie widaĂŚ Âże pomimo tak duÂżego przerobu.... technologia jest znana... prawie.


Opieram siê na informacjach przekazywanych przez techników. byÌ mo¿e gdzies zaistnia³o niedomówienie wiêc sprawdze. nie robiê korozji w ogóle wy³¹cznie pokolizyjne tak¿e na codzieù WASH PRIMERa nia stosujê. Ze swojej strony przepraszam za zamieszanie.

Nie chciaÂłbym, aby dyskusja rozwijaÂła siĂŞ zbytnio na boki - tylko zasadnicze informacje w zwiazku z czym po ustaleniu konretĂłw poproszĂŞ o usuniĂŞciĂŞ zbĂŞdnych uwag, ok ?
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-02-13, 18:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
bachus napisał/a:
dziĂŞki za info. jutro sprĂłbuje dodzwoniĂŚ siĂŞ do Poznania i pogadam z technikiem zeby opisac dokÂładniej problem na forum z tym epoksydem.

Spoko.
Mam nadziejê ¿e nie uznasz tego co dopisa³em za jak¹œ dziwn¹ próbê ataku z mojej strony.

Bardzo obrazowo piszesz i pokazujesz,,, gratuluje wytrwaÂłoÂści raz jeszcze.
A to co wiem, to dopowiem.
Pozdro.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

ivanovic
Wysłany: 2012-02-13, 20:28   
0
UP DOWN

Posty: 99
noxes napisał/a:
...->SZPACHLA(jeÂśli ta jest wymagana)->PODKÂŁAD AKRYLOWY WYPEÂŁNIAJÂĄCY->

Ja znowu siê uczepiê do braku uszczelnienia szpachli. Na ni¹ powinien iœÌ epoksyd a dopiero póŸniej akrylowy.
 

Nokia 
Wysłany: 2012-02-13, 20:32   
0
UP DOWN
:)


Pomógł: 8 razy
Posty: 523
Skąd: Silesia City Center
ivanovic napisał/a:
noxes napisał/a:
...->SZPACHLA(jeÂśli ta jest wymagana)->PODKÂŁAD AKRYLOWY WYPEÂŁNIAJÂĄCY->

Ja znowu siê uczepiê do braku uszczelnienia szpachli. Na ni¹ powinien iœÌ epoksyd a dopiero póŸniej akrylowy.


Nie koniecznie.
 

ivanovic
Wysłany: 2012-02-13, 20:35   
0
UP DOWN

Posty: 99
W jakim wypadku wiĂŞc nie trzeba uszczelniaĂŚ szpachli?
 

gugun 
Wysłany: 2012-02-13, 20:36   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
ivanovic napisał/a:
Na ni¹ powinien iœÌ epoksyd a dopiero póŸniej akrylowy.
a kto tak powiedzial ¿e powinien?? ;) jak wam nie wstyd wogóle??kolega nasiedzia³ siê troche,opisa³ wmiare szczegó³owo proces ca³ej naprawy a wy sie czepiacie go i wyszukujecie b³êdów,bynajmniej tak to wygl¹da...watpie czy wy wszystko tak ca³kowicie idealnie robicie w 100% ???
bachus napisał/a:
Nie chciaÂłbym, aby dyskusja rozwijaÂła siĂŞ zbytnio na boki - tylko zasadnicze informacje w zwiazku z czym po ustaleniu konretĂłw poproszĂŞ o usuniĂŞciĂŞ zbĂŞdnych uwag, ok ?
i dlatego temat byl wczeÂśniej zamkniĂŞty.ale tak wywali siĂŞ zbĂŞdne komentarze jak temat bedzie do konca uzupelniony...
sory panowie ale troche nie Âładnie...ja czekam na kolejne prace...
moÂże ktoÂś ma pomysÂł na jaki temat??
 
 

noxes
Wysłany: 2012-02-13, 20:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
To moÂże ktoÂś w koncu napisze jak to powinno byĂŚ po kolei?
 

ivanovic
Wysłany: 2012-02-13, 20:39   
0
UP DOWN

Posty: 99
Mi akurat nie chodzi o wytykanie niczyjej pracy a zwyczajnie chcĂŞ siĂŞ w koĂącu dowiedzieĂŚ ostatecznie jak jest z uszczelnianiem szpachli.

Co krok widzĂŞ inne odpowiedzi. Generalnie, Âże powinno siĂŞ choĂŚ czĂŞsto siĂŞ o tym nie wspomina, a jak ostatnio utwierdziliÂście mnie, Âże powinna byĂŚ uszczelniona epoksydem to teraz znowu mam innÂą odpowiedÂź. ProszĂŞ wiĂŞc podzielcie siĂŞ ze mnÂą tÂą technologiÂą poniewaÂż chce wiedzieĂŚ ;)
 

gugun 
Wysłany: 2012-02-13, 20:40   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
noxes napisał/a:
To moÂże ktoÂś w koncu napisze jak to powinno byĂŚ po kolei?
a co kolega bachus zrobi³???ja nie widze ¿adnych b³êdów w tym co napisa³!!!ale jak ju¿ piszemy to taka ma³a uwaga z mojej str. ¿eby napisaÌ z 3 s³owa o szaroœci widmowej
 
 

bachus 
Wysłany: 2012-02-13, 20:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 127
chemia:
wash primer - podkÂład akryl - szpachel - podkÂład akryl - baza - klar

Nie ma koniecznoÂści stosowania odrdzewiacza przed washprimerem wg techn. ICRC ale naleÂży starannie oczyscic. z resztkami rdzy EUROFILL CP sobie poradzi.


jezeli nie uzywamy washa - na gola blache nakÂładamy epox, dalej szpachel, akryl baza, klar; przy naprawach punktowych mozna zamiast epoxa naÂłozyc szpachel GOLD CAR + RED z ochronÂą antykorozyjnÂą. i dalej normalnie.
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
  
 

bachus 
Wysłany: 2012-02-13, 20:46   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 127
ivanovic napisał/a:
noxes napisał/a:
...->SZPACHLA(jeÂśli ta jest wymagana)->PODKÂŁAD AKRYLOWY WYPEÂŁNIAJÂĄCY->

Ja znowu siê uczepiê do braku uszczelnienia szpachli. Na ni¹ powinien iœÌ epoksyd a dopiero póŸniej akrylowy.


szpachel nie musi byÌ "uszczelniany epoksydem" - choÌ siê tego nie wyklucza. w technologii NOVOL proponuje siê to poniewa¿ epoksyd "wybaczy nam b³êdy" pope³nione i pozostawione np przy obróbce szpachli. By³a o tym mowa np na drugim szkoleniu z cyklu ostatnich darmowych szkoleù prowadzonych przez firmê NOVOL na które zaprasza³ Kolega Micha³ Kierczyùski.

Lackdoctor - racja - nie stosujemy epoksydu na washprimery. Te ostatnie sÂą na bazie vinylu, polivinylu i nie nakÂłada siĂŞ tego typu chemii na epoksydy ani pod nie. DziĂŞkujĂŞ za cenna uwage.

Mam nadzieje ze wszystko jasne. zaraz to zbierzemy i uporzadkujemy posty.
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
 

noxes
Wysłany: 2012-02-13, 20:53   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 289
bachus napisał/a:
chemia:
wash primer - podkÂład akryl - szpachel - podkÂład akryl - baza - klar

Nie ma koniecznoÂści stosowania odrdzewiacza przed washprimerem wg techn. ICRC ale naleÂży starannie oczyscic. z resztkami rdzy EUROFILL CP sobie poradzi.

I o to mi chodziÂło. DziĂŞkujĂŞ bardzo.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-02-13, 21:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
bachus napisał/a:
1. Miejsca, w ktĂłrych sÂą przetarcia naleÂży odizolowaĂŚ podkÂładem mokro na mokre (1K)


Jakim?
Jakie proponujesz.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

bachus 
Wysłany: 2012-02-13, 21:22   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 127
jezeli chodzi o miejscowe to zastosowaÂłbym w sprayu AM 850 primefill (SPRAY) lub NOVOL Under395.od cholery tego jest
ta fabia byÂła caÂła potraktowana extraseallerem CP (Natrysk)

Zgodnie z technologiÂą miejsca przeszlifowane do blachy powinne byc potraktowane eurofillem a nastĂŞpnie extraseallerem CP


i Âżeby nie byÂło niedomĂłwieĂą - potocznie mĂłwi sie np o podkÂładzie multifiller czy perfektfiller "akryl" - jest to podkÂład poliuretanowy zatem schemat w ktĂłrym opisujemy go jako akryl przyjmijmy za umowny.
_________________
CUSTOM PAINT is better than ...
... just kidding :P
  
 

stek
Wysłany: 2012-02-13, 21:23   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 235
Skąd: ok krakĂłw
Lackdoctor napisał/a:
bachus napisał/a:
1. Miejsca, w ktĂłrych sÂą przetarcia naleÂży odizolowaĂŚ podkÂładem mokro na mokre (1K)


Jakim?
Jakie proponujesz.


choĂŚby under 395 novola
 

Sikor9 
Wysłany: 2012-09-12, 11:09   
0
UP DOWN
To jest to !


Posty: 1
Skąd: Lidzbark WarmiĂąski
Bardzo dobry temat! Dziêki wielkie, ¿e poœwiêci³eœ swój czas na napisanie tego, ¿e tak powiem "poradnika" : ) Sam zaczynam i odrobinê pog³êbi³o to moj¹ wiedzê.
 
 

spray painter
Wysłany: 2015-06-24, 00:39   
0
UP DOWN

Posty: 26
bachus napisał/a:
Zgodnie z technologiÂą miejsca przeszlifowane do blachy powinne byc potraktowane eurofillem a nastĂŞpnie extraseallerem CP

co to sa za podklady?moglbys okreslic czy to epoxyd czy jakies inne?chodzi o te wlasnie przeszlifowane miejsca pomiedzy kolejnymi warstwami szpachlowki.
 

Marcino 
Wysłany: 2016-04-28, 09:08   
0
UP DOWN

Posty: 220
Skąd: okolice Tczewa
Czy jest szansa aby zdjĂŞcia byÂły lub wrĂłciÂły w temacie...?
 

belzebub 
Wysłany: 2016-05-03, 11:09   
0
UP DOWN

Posty: 39
Od siebie dodam jedynie tyle byœcie uwa¿nie uwa¿ali na sk³ad chemiczny tych wszystkich odrdzewiaczy i antykorodentów. Chodzi tu o to ¿e 90% ludzi na szybcika bierze w sklepie to co jest bo akurat tego po co pojechali nie by³o! Spora czêœÌ tych bajerów ma w sobie róznego rodzaju kwasy!!!!!! Musicie odpowiednio dobieraÌ odrdzewiacze i podobne by nie po¿ar³y siê z materia³em auta (ocynki, alu i podobne). Ostatnio m³ody lakiernik k³ad³ na W203 jakiegoœ fosola. Oczywiœcie nie przeczyta³ co bajer ma w sk³adzie i jak tego u¿yÌ bo ulotka po angielsku! Wiecie co wyjdzie za kwarta³?
Osobiœcie na z³omy kilkunastoletnie u¿ywam najczêœciej bardzo niepolecanego Brunoxa!!! Nie wiem dlaczego niepolecany! S¹dzê ¿e konkurencja tworzy te sztuczne mity! Brunox Epoxy testowa³em kilka razy w czasie ostatnich 20lat. Tak, tak, Brunox dostêpny by³ ju¿ w 1997r w Niemczech pod Nazw¹ HRF-STEELS. to to samo, póŸniej firma siê zmienia³a a sk³ad zosta³ ten sam. Ostatni test Brunoxa robi³em na Fiacie Cinquecento z roku 1995. Czyœciuteùkie nadkole z ty³u, nadkole wewnêtrzne zosta³o oszlifowane do zera! Oszlifowane, odt³uszczone. Na to posz³y 4 warstwy Epoxydu w odstepie 48 godzin. Na koniec tylko i wy³¹cznie podk³ad 5:1 akrylowy oraz warstwa Bitexu (z pistoletu z dysz¹ 2.2). Po 4 latach nadkole zosta³o oszlifowane i wygl¹da³o jak nowe wiêc mogê w 100% ten œrodek poleciÌ. To samo mam z ³ódk¹ na wsi! Ruda nie lubi Brunoxa. Jeœli chodzi o sam¹ u¿ywalnoœÌ Brunoxa to najczêœciej u¿ywam go do konserwacji zgrzewów, ciêÌ i spawów. Jest kurdê drogi wiêc nie stosujê na ca³e podwozia. Wa¿ne by Brunox mia³ 2,3 warstwy i wtedy bêdzie ok.
JeÂśli chodzi o inne wymysÂły z Allegro to uwaÂżajcie, bo bardzo czĂŞsto ulotki sÂą drukowane w Polsce i ukÂładane na potrzeby sprzedajÂącego! Trzeba mocno uwaÂżaĂŚ na te chemiĂŞ tak samo jak i na Âżarcie w marketach.

Co do szpachli! Szpachli nie kÂładziemy na czyste elementy, nie czytaÂłem tematu od A do Z ale mam nadziejĂŞ Âże takiej lipy tu nikt nie robi??
Element czyœcimy z rdzy, najlepiej szlifuj¹c do zera a jak ju¿ jest dziura to nawierciÌ, zaspawaÌ, szlifowaÌ. Na to ocynk z puszki, podk³ad, szpachla i reszta bajerów lub jeœli nie macie czym a chcecie jakoœ zaradziÌ sobie z korozj¹ to szlif najg³êbiej jak siê da, epoxyd, podk³ad akrylowy, dopiero szpachla i reszta choÌ z ¿ycia wiem ¿e ruda pójdzie do œrodka i za 1,2,3 lata pojawi siê parch. Rdzê da siê usun¹Ì tak naprawdê tylko po przez wymianê elementu! Reszta œrodków typu Brunox jeœli zosta³y po³o¿one na rdzê to tak naprawdê tylko spowalniacze utleniania siê stali! Ruda wyjdzie ale po d³u¿szym czasie.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group