Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2011-10-04, 15:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Ooo ,kolego wezewiuszku3 taka "terapia" to raczej jest wskazana dla twojej osoby i jej "pomys³ów" Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2011-10-04, 16:02
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
A mi sie podobaja wszystkie pomys³y kolegi wulkanika.
A najbardziej w jego wykonaniu ..... mo¿e nagra na yt jaki¶ fajny filmik ...
A my poklikamy mu na ... Lubie to. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2011-10-04, 16:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
a mi sie wydaje ze nasz kolega to maly zbok..przeczytalem jego posta przedostatniego i oto co wyczytalem:
dodatkowo obciagnolem go...
...stal ponad tydzien moze dluzej....
...jak by pociagnal....
....teraz zamierzam to przeleciec...
..jak to zrobic??....
az zaniemoglem...a ten text seniora z jezem to juz mnie calkiem rozje*al... |
|
|
|
|
specjalista
|
Wys³any: 2012-03-21, 09:56 Farecla czy 3M?
|
0
|
|
|
pasja polerowania:)
Posty: 6 Sk±d: ca³a Polska
|
Od ponad 14-tu lat pracujê w bran¿y motoryzacyjnej w segmencie lakiernictwa specjalno¶æ - polerowanie. Przez przypadek trafiam na ten temat.... i rêce opadaj± jakie niektórzy g³upoty pisz±... wszystkich którzy maj± konkretne pytanie lub problem zaprasza do jego poruszenia - odpowiem profesjonalnie a rady nie bêd± wyssane z palca ale poparte moim do¶wiadczeniem w bran¿y, znajomo¶ci± wszystkich aktualnych trendów i nowych produktów ale... uprzedzam: Farecla to dla mnie numer 1 |
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-03-21, 10:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
specjalista napisa³/a: | Farecla to dla mnie numer 1 | byle by tylko tak nie brudzila
ja ostatnio przeskoczylem na caly system app i jestem zadowolony |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-03-21, 13:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
specjalista napisa³/a: | uprzedzam: Farecla to dla mnie numer 1 |
No to witamy i do odpowiedzi zapraszamy.
Robiê farecl±.
Wychodzi mat, lakier przypala a miejscami farecla jest zbyt agresywna i przeciera mi do blachy.
Mimo moich usilnych starañ nie wychodzi lustro, lecz taka pó³ matowa porysowana powierzchnia.
Rysy w kszta³cie kó³ek, chyba je robi farecla.
Czy robiê co¶ ¼le?
Mo¿na farecl± cos zrobiæ aby klienci nie marudzili przy odbieraniu auta?
G±bki mam farecli karbowane, bia³e.
Jade na wode, duzo wody i obroty max.
Czy co¶ robiê nie do koñca prawid³owo? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
specjalista
|
Wys³any: 2012-03-22, 09:27 No to odpowiadamy - do¶æ ogólnie bo i problem ogólny
|
0
|
|
|
pasja polerowania:)
Posty: 6 Sk±d: ca³a Polska
|
"byle by tylko tak nie brudzila
ja ostatnio przeskoczylem na caly system app i jestem zadowolony" - je¶li na³o¿y Pan zbyt du¿o produktu a po skoñczonej pracy nieprzeczy¶ci wod± - to nadmiar produktu w oczywisty sposób zaschnie i wtedy faktycznie ciê¿ej siê czy¶ci. Chêtnie porozmawiam o zaletach APP bo jest Pan pierwsz± osob± zadowolon ze zmiany Farecla na APP z jak± siê spotykam.
"Wychodzi mat, lakier przypala a miejscami farecla jest zbyt agresywna i przeciera mi do blachy.
Mimo moich usilnych starañ nie wychodzi lustro, lecz taka pó³ matowa porysowana powierzchnia"
Wa¿ne pytanie dodatkowe: jaki lakier Pan poleruje (¶wie¿y, stary) jak± pastê Pan zastosowa³ jaki aplikator i jakie obroty??
"Rysy w kszta³cie kó³ek, chyba je robi farecla" - takie koliste rysy to zwyczajowe ¶lady po polerowaniu czêsto s± wynikiem zbyt du¿ej ilo¶ci pasty i niedopolerowaniu jej do koñca - szczególny problem stanowi± przy ciemnych kolorach i wtedy warto dopolerowaæ powierzchniê i zastosowaæ konkretny prdukt wykoñczeniowy (w przypadku Farecli po g3 lub Ag6 Rapid na przyk³ad g10 lub g12) ale czêsto wystarczy jedynie zmieniæ aplikator na wykoñczeniowy czarny (g³owica farecla Gmop) i dopracowaæ nim pozosta³o¶c pasty i ju¿!
"Czy robiê co¶ ¼le?
Mo¿na farecl± cos zrobiæ aby klienci nie marudzili przy odbieraniu auta?" Co¶ na pewno jest tu robione ¼le (zbyt du¿a ilo¶æ pasty, nieodpowiednio dobrana pasta do rodzaju pracy/lakieru, nieodpowiedni aplikator (na przyk³ad czêsto spotykana na rynku g±bka tapicerska), zbyt wysokie obroty -lub polerka bez mo¿liwo¶ci regulacji obrotów). Farecl± szybko mo¿na zrobiæ WSZYSTKO ¿eby klienco nietylko nie marudzili ale byli zachwyceni - polecam wosk WAX TOP
"G±bki mam farecli karbowane, bia³e.
Jade na wode, duzo wody i obroty max" farecla dopiero w tym roku wprowadzi³a sprzeda¿ swoich bia³ych karbowanych g±bek - nie nadaj± sie one absolutnie do polerowania s± przeznaczone tylko i wy³±cznie do produktu wykoñczeniowego G12. Do polerowania MUSI byæ odpowiedni aplikator - to on za³atwia niemal 60% pracy - TYLKO SGM-14 czyli popularny na ca³ym swiecie G MOP BIA£Y do produktów na mokro i G MOP ¿ó³ty do produktów na sucho !!!. Absolutnie nieu¿ywaæ wody w nadmiarze: aplikator powinien byæ spryskany spryskiwaczem i delikatnie spryskiwaæ podczas pracy mgie³k± wody powierzchniê. Nak³adaæ niewielk± ilo¶æ pasty, OBROTY: zaczynaæ na wolniejszych obrotach rozprowadzaj±c produkt- 900-1100 i stopniowo zwiêkszaæ obroty do 2000 max.
Proszê o szczegó³y dotycz±ce konkretnej pracy - na pewno postram siê doradziæ odpowiedni produkt dobry aplikator i ekonomiczny sposób na zadowolenie klienta:):) |
|
|
|
|
Nokia
|
Wys³any: 2012-03-22, 09:59
|
0
|
|
|
:)
Pomóg³: 8 razy Posty: 523 Sk±d: Silesia City Center
|
A co polecasz na domycie niemalowanych plastikow ? |
|
|
|
|
|
gugun
|
Wys³any: 2012-03-22, 09:59
|
0
|
|
|
Pomóg³: 52 razy Posty: 2819 Sk±d: kuj-pom
|
w celu cytowania nas zaznacza sie obszar ktory chcemy zacytowac i klikamy ten dymek na dole po prawej.
specjalista napisa³/a: | je¶li na³o¿y Pan zbyt du¿o produktu a po skoñczonej pracy nieprzeczy¶ci wod± - to nadmiar produktu w oczywisty sposób zaschnie i wtedy faktycznie ciê¿ej siê czy¶ci. | to to chyba rzeczywista rzeczywisto¶æ??
specjalista napisa³/a: | Chêtnie porozmawiam o zaletach APP bo jest Pan pierwsz± osob± zadowolon ze zmiany Farecla na APP z jak± siê spotykam.
| poprostu odpowiada mi ten system i tyle.pasty tanie,wydajne,dobrze opisane no i mniej wymagaj±cy jesli chodzi o takiego laika jak ja
Lackdoctor, sie przerzuci³ i tez sobie nie radzi jak widaæ a app nie zostawia rys,nawet p1. ale przyznam sie ze aktualnie p1 z app zastapilem farecla bo mi sie skonczy³a i na szybko kupilem bo tego wszedzie pe³no i mam system mieszany |
|
|
|
|
specjalista
|
Wys³any: 2012-03-22, 13:09
|
0
|
|
|
pasja polerowania:)
Posty: 6 Sk±d: ca³a Polska
|
gugun napisa³/a: | a app nie zostawia rys,nawet p1. ale przyznam sie ze aktualnie p1 z app zastapilem farecla bo mi sie skonczy³a i na szybko kupilem bo tego wszedzie pe³no i mam system mieszany |
hmm.. mo¿e mi siê ud z tym cytowaniem...
to nie jest kwestia tego ¿e APP nie zostawia rys - to jest kwestia zawarto¶ci wype³niaczy. Farecla jako jedyny produkt na ¶wiecie szczyci siê tym, i¿ nie ma w sk³adzie wype³niaczy dlatego osi±gniêty efekt jest efektem koñcowym (dlatego te¿ zosta³a nagrodzona prestiowa nagrod±królowej brytyjskiej w dziedzinie) - w wiêkszo¶ci przypadkówpo polerowaniu wystarczy przetrzeæ powierzchniê specjalnym zmywaczem lub nitro lub udaæ siê na myjniê gdzie potraktuj± nas zabójcz± dla lakieru aktywn± pian± i efekt polerski znika:) Dobrze dobrany produkt Farecli nie pozostawi rys a efekt bêdzie trwa³y - wa¿ne jest ¿eby wiedzieæ, ¿e bardzo zdradliw± kwesti± w przypadku Farecli jest paradoksalnie po³ysk - który pojawia siê bardzo szybko i wtedy mo¿na pomy¶leæ ¿e to koniec pracy i zostaj± rysy bo ta praca po prostu nie zosta³a dokoñczona: a wiêc pojawia siê po³ysk ale nadal jeszcze chwilê polerujemy do ostatecznego usuniêcia rys. System na mokro (a raczej na wilgotno): g3 do ¶wie¿ych lakirów, g6 do lakierów dobrze utwardzonych + bia³y G MOP + wykoñczeni G10i/lub super rewelacyjny wosk wax top (miêkki, ³atwo nak³adaæ, utrzymuje siê do 3 miesiêcy).
Lub system na sucho (tañszy, bezpieczniejszy dla zdrowia i szybszy ni¿ 3M fast cut plus ) G6 Rapid + ¿ó³ty G MOP + wykoñczenie G10 lub G12
to naprawdê dwa niezawodne systemy, których prezentacja na ca³ym ¶wiecie spotyka siê z uznaniem.
Co do systemu mieszanego - tak naprawdê ka¿dy dobry kucharz sm dobiera przyprawy - tak jest te¿ z fachowcami w bran¿y: profesjonalista wyci±gnie z ka¿dej marki to co najleps¿e i naefektywniejsze dla niego - ja nie zamierzam tego kwestionowaæ - s³u¿ê tylko porad± odno¶nie konkretnych zapytañ. Najlepsze co do tej pory wymy¶lono to Farecla i 3M potem d³ugo d³ugo nic a potem ca³a reszta... A je¶li nawet uzyskujemy ten sam efekt rywalizacji Farecla/3M to .... zawsze tañsza jest Farecla a to du¿y atut w tej bran¿y:) |
_________________ Polerownie to sztuka.... ale nie kompromisu...
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-03-22, 13:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
specjalista napisa³/a: | Proszê o szczegó³y dotycz±ce konkretnej pracy |
Stary lakier do korekty.
Matowanie papierem indasa red 2000 celem usuniêcia uszkodzeñ.
Potem farecla na szlifierkê k±tow± z regulacja obrotów.
Strasznie przypala lakier.
Jak dajê du¿o wody z wê¿a to jest ok, ale pow³oka jest nadal matowa a z daleka jest akceptowalna.
W sumie niewiem co mozna spiep.rzyæ przy polerowaniu, ale staram sie unikaæ polerek, bo efekt wymaga du¿o pracy.
A jako ¿e pracujê w warunkach gara¿owych to ilo¶ci wtr±ceñ jakie mam na elementach zmuszaj± mnie do przejechania ca³o¶ci elementów papierem indasa RED 1500, poprawienia 2000 i potem droga przez mêkê z dopolerowaniem tego wszystkiego.
A co do tych padów karbowanych to sprzedawca poleca³ do G3 , wiêc jak to mo¿liwe ¿e agresywna g±bka ma byæ przeznaczona do past wykoñczeniowych G10???
Ja ju¿ sam nie wiem co o tym mysleæ.
Prosze o jakie¶ proste rady zrozumia³e dla laika. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
specjalista
|
Wys³any: 2012-03-22, 13:25
|
0
|
|
|
pasja polerowania:)
Posty: 6 Sk±d: ca³a Polska
|
Nokia napisa³/a: | A co polecasz na domycie niemalowanych plastikow ? |
Farecla jest produktem na bazie wody wiêc jedynym czy¶ciwem powinna byæ woda, oczywi¶cie zabezpiczenie pewnych elementów pred polerowaniem by³oby idealne ale je¶li komu¶ siê nie chce to polecam zmywacz ró¿owy autoglym bodyshop.
Jeszcze raz: to ¿e czasem ciê¿ko domyæ fareclê jest g³ównie efektem zbyt du¿ej ilo¶ci pasty zu¿ytej do pracy, ma³o kto wie ¿e g3 250 powinna wystarczyæ na 2 ¶redniej wielko¶ci samochody a wiêksza ilo¶æ pasty nie oznacza lepszego polerowania-wrêcz przeciwnie przy zbyt du¿ej ilo¶ci zaczyna pracowaæ pasta z past± a nie pasta z powierzchni± i... z polerowana nici...
Nowe formu³y farecli: g4 do HS, g4 w p³ynie, g6 rapid zawieraj± ddatkowo substancje u³atwiaj±ce zmywanie jedynie pod strumieniem wody.
[ Dodano: 2012-03-22, 13:42 ]
Lackdoctor napisa³/a: | A co do tych padów karbowanych to sprzedawca poleca³ do G3 , wiêc jak to mo¿liwe ¿e agresywna g±bka ma byæ przeznaczona do past wykoñczeniowych G10???
Ja ju¿ sam nie wiem co o tym mysleæ.
Prosze o jakie¶ proste rady zrozumia³e dla laika. |
Odpowiedni aplikator to podstawa polerowania. To ¿e g±bka jest karbowana czy dr±¿ona to zabieg trochê marketingowy, trochê zwi±zany z odprowadzanie ciep³a ale bez znczenia je¶li chodzi o jako¶æ samej g±bki.
Sk±d pomys³ ¿e g±bka karbowana jest agresywna? Tu nie o kszta³t ani o kolor chodzi (kolory w tej bran¿y sa umowne ale dla samej specyfikacji pianki i jej zastosowañ nie maj± znaczenia: to co u nas jest bia³e do polerowania to w stanach jest zielone, to co w 3M jest niebieskie karbowane to w Farecli jest ¿ó³te). Na rynku pojawiasiê du¿o aplikatorów z g±bki tapicerskiej która ma zamkniete pory i po prostu nie poleruje bo pasta wnika w g±bke i juz nie mo¿e siê wydostaæ. Farecla wypuszczaj±c tañsz± alternatywê do swoich gbek na rzep - czyli produkt GMOP = ca³o¶ciow± g³owicê polerska znak³adk± nie obni¿ya jako¶ci samej g±bki nadal wiêc pozostje to najlepsza do polerowania odpowiednio twarda g±bka bia³a (pó³otwarte pory pozwalaj±ce na cyrkulacjê pasty), g±bka pomarañczowa po¶rednia i g±bka czarna miekka wykoñczeniowa. Do prac z prduktami na sucho tylko g±bka ¿ó³ta - zupe³nie inna struktura nie nadaj±ca sie do pracy z wod±.
Aplikator nadaj±cy siê do polerowania ³atwo te¿ wstêpnie sprawdziæ laikowi: wystarczy przyciskaj±c usta do g±bki dmuchn±æ: powietrze nie powinno przeltywaæ (zbyt otwarte pory), nie powinno byæ te¿ trudno dmuchn±æ (zamkniête pory), powinno daæ sie wdmuchn±æ powietrze z lekkim tylko oporem.
Stosuj±c aplikator z g±bki tapicerskiej, która niema w³a¶ciwo¶ci polerskich bardzo ³atwo przypaliæ lakier gdyz nie ma cyrkulacji powietrza i powierzchnia podgrzewa siê niebezpiecznie - przy poliuretanach lakier zaci±gnie sie b³yskawicznie.
G MOP to w tej chwili na naszym rynku jedyna najlepsza wersja pianki polerskiej w postaci bardzo taniej g³owicy - nie mniej efektywne sa wszelkie oryginalne aplikatory Farecla, #m ale cena jest niemal kosmiczna dlatego czêsto kto¶ kusi sie na g±bkê z ABW, APP, Ranala, Trotona ale... to ju¿ nie ta g±bka jaka powinna byæ...
[ Dodano: 2012-03-22, 13:48 ]
[quote="Lackdoctor"]Stary lakier do korekty.
Matowanie papierem indasa red 2000 celem usuniêcia uszkodzeñ.
Potem farecla na szlifierkê k±tow± z regulacja obrotów.
Strasznie przypala lakier.
Jak dajê du¿o wody z wê¿a to jest ok, ale pow³oka jest nadal matowa a z daleka jest akceptowalna.
W sumie niewiem co mozna spiep.rzyæ przy polerowaniu, ale staram sie unikaæ polerek, bo efekt wymaga du¿o pracy.
A jako ¿e pracujê w warunkach gara¿owych to ilo¶ci wtr±ceñ jakie mam na elementach zmuszaj± mnie do przejechania ca³o¶ci elementów papierem indasa RED 1500, poprawienia 2000 i potem droga przez mêkê z dopolerowaniem tego wszystkiego. [quote="Lackdoctor"]
Przy tego typu pracy Farecla G3 lub g6 w pa¶cie + bia³y G MOP + obroty na pocz±tek ok 900 maximum 1800 powinny daæ extra po³ysk bez rys - je¶li Pan chce to chêtnie skontaktujê Pana z technikiem, który mo¿e sie z Panem umówiæ i dobraæ odpowiedni system dla Pana prac i warunków pracy... |
_________________ Polerownie to sztuka.... ale nie kompromisu...
|
|
|
|
|
JRKamil
|
Wys³any: 2012-04-16, 13:04
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Farecla ju¿ dawno posz³a w odstawkê ( chodzi mi tu o G3) , syf po niej niemi³osierny etc. jakie¶ 4 lata temu zaczêli¶my pracowaæ na pastach 3M ( na pocz±tek stara linia a teraz nowa) i powiem wam , ¿e nie mam do tych past ¿adnych zastrze¿eñ aczkolwiek Norton niedawno wypu¶ci³ pasty polerskie : Step 1 , Step 2 oraz Liquid Ice protector . ró¿nica miêdzy 3M'em jest taka , ¿e aby spolerowaæ auto ( dajmy na to czarny kolor ) to nie musisz polerowaæ zielon± , ¿ó³t± i niebiesk± tylko wystarczy Step 1 i Step 2 . To by³ pierwszy atut ( finanse) . Step 1 Nortona nie rysuje a¿ tak bardzo powierzchni jak 3M , norton w po³±czeniu z futrem jest w stanie spolerowac 90% rysek nawet na lakierze Ceramicznym. |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2012-04-16, 13:11
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
@specjalista .... od kilkunastu lat uwa¿am ¿e Farecla G3 i G10 jest nr 1 w polerowaniu lakierów. Problem w tym, ¿e ma³o kto wie jak siê tym pos³ugiwaæ. Odbierz PW proszê |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-04-16, 13:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
PROJEKTER napisa³/a: | od kilkunastu lat uwa¿am ¿e Farecla G3 i G10 jest nr 1 w polerowaniu lakierów. |
Numer 1 to jest pasta TEMPO.
Jak sama nazwa wskazuje.... |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
ksenonn
|
Wys³any: 2012-04-16, 16:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 279 Sk±d: Czêstochowa
|
Projekter, a mo¿esz napisaæ jak prawid³owo sie pos³ugiwaæ G3 i G10? akurat tych past u¿ywam. |
_________________ Blacharstwo/Lakiernictwo
|
|
|
|
|
Chali68
|
Wys³any: 2012-04-16, 16:47
|
0
|
|
|
Posty: 247
|
Jest tk¿e farecla universal ma dwie gradacje ziarna super ¶wierzy zapach i dodatkowo zmywa siê sam± wod± piêknie z uszczelek. Jak nie farecla! Polecam! |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2012-04-16, 17:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
ksenonn napisa³/a: | Projekter, a mo¿esz napisaæ jak prawid³owo sie pos³ugiwaæ G3 i G10? akurat tych past u¿ywam. |
Niestety nie mogê napisaæ ... bo jestem nabzdyczony na to forum |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-04-16, 17:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
PROJEKTER napisa³/a: | Niestety nie mogê napisaæ |
A sk±d Robert ma wiedzieæ jak w praktyce pracowaæ farelk±.?
W teorii, to mo¿e jak±¶ ciekaw± instrukcjê nam zapoda, ale czy to nam wyjdzie na dobre.
Ja to robie tak.
Farecla, farecla, farecla.... woda, woda, woda... duuuzo wody
Potem gumiaki , róznicówka i jazda z miejsca ra¿enia pr±dem. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2012-04-16, 17:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Nie robiê t± past± bo mam lepsz± ale kiedy¶ posuwa³em ¿ê cho cho. Prawda jest taka ¿e tubka 250g musi starczyæ na 3 samochody osobowe (komplet z dachem) co nie prawda ?. Wszyscy wal± pastê i jeszcze wiêcej wody i znowu pasta woda i tubka na 1 auto max. Zasada jest taka ma³o pasty i ma³o wody odpowiednie obroty i |
_________________
|
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-04-16, 17:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Homer S. napisa³/a: | Zasada jest taka ma³o pasty i ma³o wody odpowiednie obroty i |
I najciekawsze jest to, ¿e farecla podaje jak nale¿y pracowac jej pastami i wystarczy przeczytaæ karty techniczne i sie do nich stosowaæ. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
lukskyy
|
Wys³any: 2012-04-16, 17:44
|
0
|
|
|
Amator
Pomóg³: 1 raz Posty: 46 Sk±d: Podkarpackie
|
a tak z innej beczki, co s±dzicie o pa¶cie BRILL (nie pamiêtam czy przez w "L") z R-M? |
|
|
|
|
ksenonn
|
Wys³any: 2012-04-16, 22:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 279 Sk±d: Czêstochowa
|
PROJEKTER napisa³/a: | ksenonn napisa³/a: | Projekter, a mo¿esz napisaæ jak prawid³owo sie pos³ugiwaæ G3 i G10? akurat tych past u¿ywam. |
Niestety nie mogê napisaæ ... bo jestem nabzdyczony na to forum |
daj spokój, powiedz |
_________________ Blacharstwo/Lakiernictwo
|
|
|
|
|
marcin
|
Wys³any: 2012-04-16, 22:41
|
0
|
|
|
Posty: 81 Sk±d: ¶l±sk/zag³ebie
|
Lack doctor bez wzglêdu na to jaka pasta polerujesz proponujê ci zmieniæ papier . Indasa red jest ostrzejsza ni¿ wiêkszo¶æ papierów i zostawia mnóstwo rys przez co ciê¿ej ci odpolerowaæ element nie mówi±c ju¿ o tym ¿ê pierwszy szlif 1500 przed polerk± jeszcze pogarsza ci sytuacjê. |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-04-16, 23:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
marcin,
Dziêkujê za poradê.
Zmieni³em papier na taki co w stolarstwie stosuj± na p³utnie i jest o niebo lepiej. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
alucard333
|
Wys³any: 2012-04-22, 10:40
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
panowie a ja mam pytanie jak wypolerowaæ czarne kolory tak ¿eby nie by³o widaæ ¿adnych rysek ¶wie¿o pomalowany zmatowany papierem 2500 >g3 pomarñczowy gmop >g6 czarny gmop > i co dalej tak aby nie by³o rysek i hologramów ? |
|
|
|
|
jacenty 741
|
Wys³any: 2012-04-22, 11:07
|
0
|
|
|
Pomóg³: 39 razy Posty: 1343 Sk±d: Maków Mazowiecki
|
alucard333 napisa³/a: | g6 czarny gmop | Nie G6,tylko G10.I ma byæ dobrze. |
|
|
|
|
g_marker
|
Wys³any: 2012-05-20, 20:57
|
0
|
|
|
Crazy_Peon
Posty: 88
|
marcin napisa³/a: | Lack doctor bez wzglêdu na to jaka pasta polerujesz proponujê ci zmieniæ papier . Indasa red jest ostrzejsza ni¿ wiêkszo¶æ papierów i zostawia mnóstwo rys przez co ciê¿ej ci odpolerowaæ element nie mówi±c ju¿ o tym ¿ê pierwszy szlif 1500 przed polerk± jeszcze pogarsza ci sytuacjê. |
ten portugalski papier jest do kichy jak marcin napisa³, to moje zdanie, du¿o piszecie o polerce i pa¶cie ale nikt o papierze i skoku maszynki, czy na sucho czy na wodê, oscylacj± kto¶ szlifowa³ pod polerkê ? |
|
|
|
|
robitak
|
Wys³any: 2012-10-15, 19:55
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam,
Czy koñcz±c polerowanie czarn± g±bk± polerujemy a¿ sukcesywnie pasta bêdzie "znikaæ" i koñczymy ju¿ prawie "sam± wod±"?
Pozdr
Robert |
|
|
|
|
van_semp
|
Wys³any: 2012-10-15, 22:05
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
1"wa¿ne jest ¿eby wiedzieæ, ¿e bardzo zdradliw± kwesti± w przypadku Farecli jest paradoksalnie po³ysk - który pojawia siê bardzo szybko i wtedy mo¿na pomy¶leæ ¿e to koniec pracy"
2"Farecla jako jedyny produkt na ¶wiecie szczyci siê tym, i¿ nie ma w sk³adzie wype³niaczy dlatego osi±gniêty efekt jest efektem koñcowym"
ad1 W³a¶nie dzi¶ polerowa³em past± G3 i a¿ mnie zdziwi³o ¿e potrafi usuwaæ rysy po p1500 praktycznie po "dotkniêciu padem"
ad2To sk±d tak szybko po³ysk?
Czy kto¶ z forumowiczów u¿ywa/u¿ywa³ produktów firmy Liquid Shine? Czy s± one dobre? |
|
|
|
|
NICOLSONtom164
|
Wys³any: 2012-10-16, 13:16
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
gdzie zgina;secjalista; od g3
czy robert go skuteczni zniecheci³,do udzielania rad na tym forum |
|
|
|
|
dsu1
|
Wys³any: 2012-11-19, 15:08
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam- jestem nowym u¿ytkownikiem tego forum, troszkê poczyta³em na temat polerowania i zabra³em siê za praktykê. Poæwiczy³em troszkê na moich starych samochodach, wybra³em Fareclê bo jest nie droga i ³atwo dostêpna, skompletowanie past i padów nie by³o trudne i drogie koszt oko³o 170 z³ ( G3 1kg, G10 500ml, ¶cierki farecla, G mop bia³y i czarny ) polerka K2 270 z³ (z dodatkowym kompletem padów) no i ma³y gad¿et który mi bardzo pomóg³ w korekcie lakieru, mini szlifierka kobe + kr±¿ki Mirka abralon 1000,2000,3000,4000 koszt 520z³. Szlifierkê kupi³em do celów przygotowawczych i do ma³ych napraw lakierniczych.
Na pierwszy rzut postanowi³em wypolerowaæ tyln± klapê mojego mercedesa poni¿ej zamieszczê relacjê jak to zrobi³em z linkiem do filmu w którym po skrócie chcia³em pokazaæ swój wyczyn
Polerka Mercedesa 190 rok 1986 - Lakier ma 26 lat
Opisze czynno¶ci jakie wykona³em po kolei wraz z materia³ami i urz±dzeniami jakie u¿y³em.
Etap I - przygotowanie
Porz±dne mycie na myjni bezdotykowej, aktywna piana
Wtarcie do sucha rêcznikiem
Rêcznik bezpy³owy + rozpuszczalnik sylikonowy- porz±dnie wymyæ smo³y i pozosta³e syfy z lakieru
G mop Farecla standard ( bia³y) - namoczyæ i wycisn±æ (odwirowaæ przed prac± na najwy¿szych obrotach)
Szlifierka Kobe mini model KBE-270-2103K ¶rednica dysku 75 mm skok mimo¶rodu 2mm + Kr±¿ek ¶cierny Mirka Abralon gradacja -
1000 ( na grubsze rysy bardzo delikatnie nie cisn±æ nie zatrzymywaæ w miejscu podczas pracy na lakierze - bardzo krótko)
2000 ( ¶mia³o mo¿emy wolniejszymi ruchami dopracowaæ widoczne niedoskona³o¶ci na lakierze ale nie powinni¶my zatrzymywaæ za d³ugo w jednym miejscu podczas pracy)
3000 ( ostatni etap to wyg³adzenie które jest pokazane na filmie, lakier staje siê satynowy dobrze odbija ¶wiat³o ale je rozprasza )
Do wszystkich etapów szlifowania u¿ywamy zraszacza ( woda) co znacznie wyd³u¿a pracê ¶cierniwa i chroni lakier przed przetarciem. Maskujemy miejsca które trudno domyæ, ja osobi¶cie tego nie robi³em poniewa¿ mam myjkê 500 m od gara¿u i po ka¿dym etapie polerowania jadê na mycie chemia a sp³ukanie wod± demineralizowan± .
Ci¶nienie robocze 6 bar obroty na szlifierki oko³o 10000 o/min
Etap II - polerowanie past± G3 i G mop standard bia³a, polerka K2 p³ynna regulacja i stabilizacja obrotów od 600 do 3000, ¶ciereczka FARECLA FINISHING CLOTH ( pokazane na filmie)
-Nak³adamy niewielk± ilo¶æ pasty i delikatnie zraszamy pastê i G mopa
- rozprowadzamy pastê na powierzchni bez obrotów na polerce ( powierzchnia polerowania nie powinna byæ zbyt du¿a bo nie utrzymamy pasty w odpowiednim nawil¿eniu a lakieru w odpowiedniej temperaturze pracy
- uruchomiamy polerkê na ma³ych obrotach od 600 do 900 i rozprowadzamy pastê
- po rozprowadzeniu zwiêkszamy prêdko¶æ do 1200 i robimy dwa przej¶cia nie za szybko (w razie potrzeby zwil¿yæ powierzchnie )
- nastêpnie zwiêkszamy prêdko¶æ do oko³o 1800 i robimy dwa przej¶cia przyspieszaj±c delikatnie tempo przemieszczania polerki ( w razie potrzeby zwil¿yæ powierzchnie)
- zmniejszamy delikatnie prêdko¶æ do oko³o 1500 i robimy szybkie przej¶cia ( tym razem staramy siê zwil¿yæ trochê mocniej powierzchnie ale nie mo¿na przesadziæ bo zachlapiemy wszystko dooko³a
- wycieramy powierzchniê polerowan± ¶cierk± FARECLA FINISHING CLOTH do uzyskania po³ysku
Na filmie pokazujê ¿e po tym etapie lakier nabra³ po³ysku ale w niektórych miejscach wystêpuj± refleksy ¶wietlne ( patrz na diodê w kamerze ) dla mniej wymagaj±cych ten etap wystarczy i po na³o¿eniu wosku efekt jest bardzo zadowalaj±cy
Etap III - nab³yszczanie - Farecla G 10, G mop standard czarny, ¶ciereczka FARECLA FINISHING CLOTH, polerka K2
- nak³adamy niewielk± ilo¶æ mleczka na powierzchniê lakieru zwil¿amy G mopa tym razem delikatnie i na niewielkich obrotach ( 600-900) rozprowadzamy mleczko
- po rozprowadzeniu p³ynie przychodzimy do wy¿szych obrotów oko³o 1800 i robimy dwa przej¶cia ( zwil¿amy tylko w przypadku szybkiego wyschniêcia mleczka, bardzo delikatnie )
- trzecie przej¶cie po delikatnym zwil¿eniu powierzchni i G mopa bardzo szybko na obrotach oko³o 2000
- wycieramy powierzchniê ¶ciereczk± FARECLA FINISHING CLOTH
Po tym etapie efekt jest naprawdê zadowalaj±cy wrêcz niesamowity na filmie tego nie widaæ ale w rzeczywisto¶ci odbicie ¶wiat³a i przedmiotów jest tak dok³adne ¿e widaæ napis producenta umieszczonego na ¶wietlówce umieszczonej nad tyln± klap± mercedesa.
Nie jestem zawodowcem i nie mam zamiaru reklamowaæ tu sprzêtu i systemu polerskiego farecli, mój materia³ jest pogl±dowy i nie powinien s³u¿yæ jako wzór bo nie taki jest zamiar moich wypocin - szanuje profesjonalistów i jestem gotów przyj±æ uwagi. Mam niewielkie do¶wiadczenie w polerowaniu ale po miesi±cach prób na moich starych samochodach wypracowa³em sobie taki schemat od¶wie¿ania lakieru jaki przedstawi³em powy¿ej- efekt koñcowy jest niesamowity. Wybra³em Farecle bo jest w miarê tania ale uwaga ! wymagaj±ca - to akurat mi odpowiada bo lubiê wyzwania. Stwierdzi³em ¿e przy Farecli mo¿na naprawdê niedrogo wypolerowaæ auto, wystarczy trochê cierpliwo¶ci i æwiczeñ a mo¿na naprawdê dobrze nauczyæ siê polerowania. Po zakupie szlifierki i kr±¿ków Mira polerowanie jest banalnie proste zu¿ycie past spada o po³owê, ryzyko zepsucia lakieru spada , minus to koszt takiego urz±dzenia oko³o 500 z³ ale naprawdê warto. Na wypolerowanie tylnej klapy i tylnych b³otników potrzebowa³em czasu oko³o 2 godz (z myciem), zu¿y³em oko³o 40 ml pasty G3 i 30 ml mleczka G10, G mopy d³ugo jeszcze pos³u¿± a kr±¿ki mirka nie straci³y swoich w³a¶ciwo¶ci ¶ciernych
link http://www.youtube.com/watch?v=W9jtRMyAKoc |
|
|
|
|
PROJEKTER
|
Wys³any: 2012-11-19, 18:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 15 razy Posty: 1837 Sk±d: MODULAR - equipment
|
Farecla super pasta ... tylko ten syf - tragedia |
_________________ Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
|
|
|
|
|
hamir
|
Wys³any: 2012-11-20, 13:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 754 Sk±d: Astana
|
a niemiecka menzerna?co powiecie o tej pascie?ja probowalem i bardziej mi siadla jak 3M |
|
|
|
|
karol2010
|
Wys³any: 2012-11-21, 10:52
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Ja osobi¶cie ju¿ 2 lata pracuje na 3g zrobi³em ju¿ z 400 aut i nigdy siê na tej pa¶cie nie zawid³em. Jest idealna je¶li chodzi o scieranie rys. Po 3g u¿ywam past 3m na sam koniec niebieski korek 3m i wychodzi bardzo ³adnie. |
|
|
|
|
No-limit
|
Wys³any: 2012-11-21, 15:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 34 razy Posty: 1179
|
Zgadzam siê,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski. |
|
|
|
|
hamir
|
Wys³any: 2012-11-21, 15:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 754 Sk±d: Astana
|
g3 jest sprawdzona pasta,tylko fajnie sie robi 1,2 elementy,przy calosciowce to zaduzo bajzlu zostawia |
|
|
|
|
dsu1
|
Wys³any: 2012-11-21, 16:29
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
No-limit napisa³/a: | Zgadzam siê,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski. | Powiem tak G10 jest trudno wyczuæ, trochê czasu mi zajê³o nim nauczy³em siê ni± operowaæ, efekt jest koñcowy robi³em test rozpuszczalnikiem silikonowym wychodzi bajka- 3M nie robi³em bo jestem amatorem i nie staæ mnie na tak drogie pasty |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-11-21, 17:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
No-limit napisa³/a: | Zgadzam siê,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski. |
Jak juz to po G3 dajemy ¿ó³ty korek.... niebieski po ¿ó³tym to tylko dla zasady.
Zawsze chwali³em G3 i nadal na niej robie jako podstawowa pasta.
Jednak mam zielony, ¿ó³ty i niebieski korek z 3M jako nie tyle osobny system, lecz jedyny skuteczny w wykoñczeniu po G3.
Po umyciu syfu z G3 poprawiam miejsca niedopolerowane zielonym korkiem,,, potem juz ¿ó³ty i dla zasady niebieski.
[ Dodano: 2012-11-21, 17:33 ]
No-limit napisa³/a: | ,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski. |
Bez ¿ó³tego lipa by by³a. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2012-11-21, 18:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
jak juz kiedys pisalem...g3....g10....i na koniec moje ulubione mleczko z plastmala...i nie ma zadnych hologramow czy innych dupereli...nieraz trzeba mleczkiem na ciemnych lakierach dwa razy przeleciec na sciereczce ...ale efekt jest ok... |
|
|
|
|
karol2010
|
Wys³any: 2012-11-21, 21:35
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Lackdoctor, czy bêdzie lipa czy nie je¶li po farecli dasz niebieski to ró¿nie bywa. G³ównie zale¿y od koloru na jasnym bêdzie zajebiscie a na czarnym akrylu lipa |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-11-22, 09:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
karol2010 napisa³/a: | a na czarnym akrylu lipa |
Yes.
D niedawna robi³em G3 i ewentualne holsy i niedopolerowane miejsca koñczy³em pasta poleruj±co nab³yszczaj±c± z carvalet.
Dzia³a³o i efekty by³y trwa³e, nie wychodzi³y holsy po czasie.
Jednak komfort i pewno¶æ po zastosowaniu ¿ó³tego korka jest wart tych 10 min po¶wieconych na dopieszczenie pow³oki.
Niebieski, jak ju¿ mówi³em, to tylko dla zachowania pe³nego wykoñczenia ktore zaleca producent 3M. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
|
yoyo08
|
Wys³any: 2014-11-11, 09:38
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
Witam. Tak czytam o tym 3M jak wszyscy chwal± to a¿ korci mnie aby wypróbowaæ.. narazie jestem pocz±tkuj±cy i u¿ywam past g3 na bia³ej g±bce a pozniej g10 na czarnej i wosku koloryzuj±cego je¶li wymaga tego lakierj bo ma np g³êbokie rysy. Lecz na czarnych ,zniszczonych lakierach po takiej pracy i tak widaæ ryski pod ¶wiat³o.. my¶le czy czasem nie przejsc na 3M (waham siê bo jako pocz±tkuj±cy ma³o biorê za polerkê i nie op³aci mi siê chyba 3M narazie) lub dodaæ do tego G3 i G10 na koniec zamiast wosku produkt te¿ 3M scarth remover czy jako¶ tak. dobrze sobie to wymysli³em? czy to nie wypali? chodzi mi tu g³ównie o czarne i ciemne lakiery w metaliku bo akryle ³adnie robiê na farecli. |
|
|
|