Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42
Autor Wiadomość
Robertlodz09 
Wysłany: 2011-10-04, 16:35   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
Ooo ,kolego wezewiuszku3 taka "terapia" to raczej jest wskazana dla twojej osoby i jej "pomys³ów" :rotfl: :rotfl: :rotfl: Pozdrawiam! :spoko:
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2011-10-04, 17:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
A mi sie podobaja wszystkie pomysÂły kolegi wulkanika.
A najbardziej w jego wykonaniu ..... moÂże nagra na yt jakiÂś fajny filmik ...
A my poklikamy mu na ... Lubie to. :rotfl:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2011-10-04, 17:26   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
a mi sie wydaje ze nasz kolega to maly zbok..przeczytalem jego posta przedostatniego i oto co wyczytalem:
dodatkowo obciagnolem go...
...stal ponad tydzien moze dluzej....
...jak by pociagnal....
....teraz zamierzam to przeleciec...
..jak to zrobic??....
az zaniemoglem...a ten text seniora z jezem to juz mnie calkiem rozje*al...
 
 

specjalista 
Wysłany: 2012-03-21, 09:56   Farecla czy 3M?
0
UP DOWN
pasja polerowania:)


Posty: 6
Skąd: caÂła Polska
Od ponad 14-tu lat pracujê w bran¿y motoryzacyjnej w segmencie lakiernictwa specjalnoœÌ - polerowanie. Przez przypadek trafiam na ten temat.... i rêce opadaj¹ jakie niektórzy g³upoty pisz¹... wszystkich którzy maj¹ konkretne pytanie lub problem zaprasza do jego poruszenia - odpowiem profesjonalnie a rady nie bêd¹ wyssane z palca ale poparte moim doœwiadczeniem w bran¿y, znajomoœci¹ wszystkich aktualnych trendów i nowych produktów ale... uprzedzam: Farecla to dla mnie numer 1 :)
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-21, 10:08   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
specjalista napisał/a:
Farecla to dla mnie numer 1
byle by tylko tak nie brudzila :D
ja ostatnio przeskoczylem na caly system app i jestem zadowolony ;)
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-21, 13:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
specjalista napisał/a:
uprzedzam: Farecla to dla mnie numer 1

No to witamy i do odpowiedzi zapraszamy.
RobiĂŞ fareclÂą.
Wychodzi mat, lakier przypala a miejscami farecla jest zbyt agresywna i przeciera mi do blachy.
Mimo moich usilnych staraù nie wychodzi lustro, lecz taka pó³ matowa porysowana powierzchnia.
Rysy w kszta³cie kó³ek, chyba je robi farecla.
Czy robiĂŞ coÂś Âźle?
MoÂżna fareclÂą cos zrobiĂŚ aby klienci nie marudzili przy odbieraniu auta?
GÂąbki mam farecli karbowane, biaÂłe.
Jade na wode, duzo wody i obroty max.
Czy coÂś robiĂŞ nie do koĂąca prawidÂłowo?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

specjalista 
Wysłany: 2012-03-22, 09:27   No to odpowiadamy - doœÌ ogĂłlnie bo i problem ogĂłlny
0
UP DOWN
pasja polerowania:)


Posty: 6
Skąd: caÂła Polska
"byle by tylko tak nie brudzila
ja ostatnio przeskoczylem na caly system app i jestem zadowolony" - jeÂśli naÂłoÂży Pan zbyt duÂżo produktu a po skoĂączonej pracy nieprzeczyÂści wodÂą - to nadmiar produktu w oczywisty sposĂłb zaschnie i wtedy faktycznie ciĂŞÂżej siĂŞ czyÂści. ChĂŞtnie porozmawiam o zaletach APP bo jest Pan pierwszÂą osobÂą zadowolon ze zmiany Farecla na APP z jakÂą siĂŞ spotykam.

"Wychodzi mat, lakier przypala a miejscami farecla jest zbyt agresywna i przeciera mi do blachy.
Mimo moich usilnych staraù nie wychodzi lustro, lecz taka pó³ matowa porysowana powierzchnia"
WaÂżne pytanie dodatkowe: jaki lakier Pan poleruje (ÂświeÂży, stary) jakÂą pastĂŞ Pan zastosowaÂł jaki aplikator i jakie obroty??

"Rysy w kszta³cie kó³ek, chyba je robi farecla" - takie koliste rysy to zwyczajowe œlady po polerowaniu czêsto s¹ wynikiem zbyt du¿ej iloœci pasty i niedopolerowaniu jej do koùca - szczególny problem stanowi¹ przy ciemnych kolorach i wtedy warto dopolerowaÌ powierzchniê i zastosowaÌ konkretny prdukt wykoùczeniowy (w przypadku Farecli po g3 lub Ag6 Rapid na przyk³ad g10 lub g12) ale czêsto wystarczy jedynie zmieniÌ aplikator na wykoùczeniowy czarny (g³owica farecla Gmop) i dopracowaÌ nim pozosta³oœc pasty i ju¿!

"Czy robiĂŞ coÂś Âźle?
Mo¿na farecl¹ cos zrobiÌ aby klienci nie marudzili przy odbieraniu auta?" Coœ na pewno jest tu robione Ÿle (zbyt du¿a iloœÌ pasty, nieodpowiednio dobrana pasta do rodzaju pracy/lakieru, nieodpowiedni aplikator (na przyk³ad czêsto spotykana na rynku g¹bka tapicerska), zbyt wysokie obroty -lub polerka bez mo¿liwoœci regulacji obrotów). Farecl¹ szybko mo¿na zrobiÌ WSZYSTKO ¿eby klienco nietylko nie marudzili ale byli zachwyceni - polecam wosk WAX TOP :)

"GÂąbki mam farecli karbowane, biaÂłe.
Jade na wode, duzo wody i obroty max" farecla dopiero w tym roku wprowadzi³a sprzeda¿ swoich bia³ych karbowanych g¹bek - nie nadaj¹ sie one absolutnie do polerowania s¹ przeznaczone tylko i wy³¹cznie do produktu wykoùczeniowego G12. Do polerowania MUSI byÌ odpowiedni aplikator - to on za³atwia niemal 60% pracy - TYLKO SGM-14 czyli popularny na ca³ym swiecie G MOP BIA£Y do produktów na mokro i G MOP ¿ó³ty do produktów na sucho !!!. Absolutnie nieu¿ywaÌ wody w nadmiarze: aplikator powinien byÌ spryskany spryskiwaczem i delikatnie spryskiwaÌ podczas pracy mgie³k¹ wody powierzchniê. Nak³adaÌ niewielk¹ iloœÌ pasty, OBROTY: zaczynaÌ na wolniejszych obrotach rozprowadzaj¹c produkt- 900-1100 i stopniowo zwiêkszaÌ obroty do 2000 max.

Proszê o szczegó³y dotycz¹ce konkretnej pracy - na pewno postram siê doradziÌ odpowiedni produkt dobry aplikator i ekonomiczny sposób na zadowolenie klienta:):)
 

Nokia 
Wysłany: 2012-03-22, 09:59   
0
UP DOWN
:)


Pomógł: 8 razy
Posty: 523
Skąd: Silesia City Center
A co polecasz na domycie niemalowanych plastikow ?
  
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-22, 09:59   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
w celu cytowania nas zaznacza sie obszar ktory chcemy zacytowac i klikamy ten dymek na dole po prawej.
specjalista napisał/a:
jeÂśli naÂłoÂży Pan zbyt duÂżo produktu a po skoĂączonej pracy nieprzeczyÂści wodÂą - to nadmiar produktu w oczywisty sposĂłb zaschnie i wtedy faktycznie ciĂŞÂżej siĂŞ czyÂści.
to to chyba rzeczywista rzeczywistoœÌ?? ;)
specjalista napisał/a:
ChĂŞtnie porozmawiam o zaletach APP bo jest Pan pierwszÂą osobÂą zadowolon ze zmiany Farecla na APP z jakÂą siĂŞ spotykam.
poprostu odpowiada mi ten system i tyle.pasty tanie,wydajne,dobrze opisane no i mniej wymagajÂący jesli chodzi o takiego laika jak ja :D
Lackdoctor, sie przerzuciÂł i tez sobie nie radzi jak widaĂŚ :) a app nie zostawia rys,nawet p1. ale przyznam sie ze aktualnie p1 z app zastapilem farecla bo mi sie skonczyÂła i na szybko kupilem bo tego wszedzie peÂłno :D i mam system mieszany :D
 
 

specjalista 
Wysłany: 2012-03-22, 13:09   
0
UP DOWN
pasja polerowania:)


Posty: 6
Skąd: caÂła Polska
gugun napisał/a:
a app nie zostawia rys,nawet p1. ale przyznam sie ze aktualnie p1 z app zastapilem farecla bo mi sie skonczyÂła i na szybko kupilem bo tego wszedzie peÂłno i mam system mieszany


hmm.. moÂże mi siĂŞ ud z tym cytowaniem...
to nie jest kwestia tego Âże APP nie zostawia rys - to jest kwestia zawartoÂści wypeÂłniaczy. Farecla jako jedyny produkt na Âświecie szczyci siĂŞ tym, iÂż nie ma w skÂładzie wypeÂłniaczy dlatego osiÂągniĂŞty efekt jest efektem koĂącowym (dlatego teÂż zostaÂła nagrodzona prestiowa nagrodÂąkrĂłlowej brytyjskiej w dziedzinie) - w wiĂŞkszoÂści przypadkĂłwpo polerowaniu wystarczy przetrzeĂŚ powierzchniĂŞ specjalnym zmywaczem lub nitro lub udaĂŚ siĂŞ na myjniĂŞ gdzie potraktujÂą nas zabĂłjczÂą dla lakieru aktywnÂą pianÂą i efekt polerski znika:) Dobrze dobrany produkt Farecli nie pozostawi rys a efekt bĂŞdzie trwaÂły - waÂżne jest Âżeby wiedzieĂŚ, Âże bardzo zdradliwÂą kwestiÂą w przypadku Farecli jest paradoksalnie poÂłysk - ktĂłry pojawia siĂŞ bardzo szybko i wtedy moÂżna pomyÂśleĂŚ Âże to koniec pracy i zostajÂą rysy bo ta praca po prostu nie zostaÂła dokoĂączona: a wiĂŞc pojawia siĂŞ poÂłysk ale nadal jeszcze chwilĂŞ polerujemy do ostatecznego usuniĂŞcia rys. System na mokro (a raczej na wilgotno): g3 do ÂświeÂżych lakirĂłw, g6 do lakierĂłw dobrze utwardzonych + biaÂły G MOP + wykoĂączeni G10i/lub super rewelacyjny wosk wax top (miĂŞkki, Âłatwo nakÂładaĂŚ, utrzymuje siĂŞ do 3 miesiĂŞcy).
Lub system na sucho (taùszy, bezpieczniejszy dla zdrowia i szybszy ni¿ 3M fast cut plus ) G6 Rapid + ¿ó³ty G MOP + wykoùczenie G10 lub G12
to naprawdĂŞ dwa niezawodne systemy, ktĂłrych prezentacja na caÂłym Âświecie spotyka siĂŞ z uznaniem.
Co do systemu mieszanego - tak naprawdê ka¿dy dobry kucharz sm dobiera przyprawy - tak jest te¿ z fachowcami w bran¿y: profesjonalista wyci¹gnie z ka¿dej marki to co najleps¿e i naefektywniejsze dla niego - ja nie zamierzam tego kwestionowaÌ - s³u¿ê tylko porad¹ odnoœnie konkretnych zapytaù. Najlepsze co do tej pory wymyœlono to Farecla i 3M potem d³ugo d³ugo nic a potem ca³a reszta... A jeœli nawet uzyskujemy ten sam efekt rywalizacji Farecla/3M to .... zawsze taùsza jest Farecla a to du¿y atut w tej bran¿y:)
_________________
Polerownie to sztuka.... ale nie kompromisu...
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-22, 13:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
specjalista napisał/a:
Proszê o szczegó³y dotycz¹ce konkretnej pracy


Stary lakier do korekty.
Matowanie papierem indasa red 2000 celem usuniĂŞcia uszkodzeĂą.
Potem farecla na szlifierkĂŞ kÂątowÂą z regulacja obrotĂłw.
Strasznie przypala lakier.
Jak dajĂŞ duÂżo wody z wĂŞÂża to jest ok, ale powÂłoka jest nadal matowa a z daleka jest akceptowalna.

W sumie niewiem co mozna spiep.rzyĂŚ przy polerowaniu, ale staram sie unikaĂŚ polerek, bo efekt wymaga duÂżo pracy.
A jako Âże pracujĂŞ w warunkach garaÂżowych to iloÂści wtrÂąceĂą jakie mam na elementach zmuszajÂą mnie do przejechania caÂłoÂści elementĂłw papierem indasa RED 1500, poprawienia 2000 i potem droga przez mĂŞkĂŞ z dopolerowaniem tego wszystkiego.

A co do tych padĂłw karbowanych to sprzedawca polecaÂł do G3 , wiĂŞc jak to moÂżliwe Âże agresywna gÂąbka ma byĂŚ przeznaczona do past wykoĂączeniowych G10???

Ja juÂż sam nie wiem co o tym mysleĂŚ.
Prosze o jakieÂś proste rady zrozumiaÂłe dla laika.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

specjalista 
Wysłany: 2012-03-22, 13:25   
0
UP DOWN
pasja polerowania:)


Posty: 6
Skąd: caÂła Polska
Nokia napisał/a:
A co polecasz na domycie niemalowanych plastikow ?


Farecla jest produktem na bazie wody wiêc jedynym czyœciwem powinna byÌ woda, oczywiœcie zabezpiczenie pewnych elementów pred polerowaniem by³oby idealne ale jeœli komuœ siê nie chce to polecam zmywacz ró¿owy autoglym bodyshop.
Jeszcze raz: to ¿e czasem ciê¿ko domyÌ fareclê jest g³ównie efektem zbyt du¿ej iloœci pasty zu¿ytej do pracy, ma³o kto wie ¿e g3 250 powinna wystarczyÌ na 2 œredniej wielkoœci samochody a wiêksza iloœÌ pasty nie oznacza lepszego polerowania-wrêcz przeciwnie przy zbyt du¿ej iloœci zaczyna pracowaÌ pasta z past¹ a nie pasta z powierzchni¹ i... z polerowana nici...
Nowe formuÂły farecli: g4 do HS, g4 w pÂłynie, g6 rapid zawierajÂą ddatkowo substancje uÂłatwiajÂące zmywanie jedynie pod strumieniem wody.

[ Dodano: 2012-03-22, 13:42 ]
Lackdoctor napisał/a:
A co do tych padĂłw karbowanych to sprzedawca polecaÂł do G3 , wiĂŞc jak to moÂżliwe Âże agresywna gÂąbka ma byĂŚ przeznaczona do past wykoĂączeniowych G10???

Ja juÂż sam nie wiem co o tym mysleĂŚ.
Prosze o jakieÂś proste rady zrozumiaÂłe dla laika.


Odpowiedni aplikator to podstawa polerowania. To ¿e g¹bka jest karbowana czy dr¹¿ona to zabieg trochê marketingowy, trochê zwi¹zany z odprowadzanie ciep³a ale bez znczenia jeœli chodzi o jakoœÌ samej g¹bki.

Sk¹d pomys³ ¿e g¹bka karbowana jest agresywna? Tu nie o kszta³t ani o kolor chodzi (kolory w tej bran¿y sa umowne ale dla samej specyfikacji pianki i jej zastosowaù nie maj¹ znaczenia: to co u nas jest bia³e do polerowania to w stanach jest zielone, to co w 3M jest niebieskie karbowane to w Farecli jest ¿ó³te). Na rynku pojawiasiê du¿o aplikatorów z g¹bki tapicerskiej która ma zamkniete pory i po prostu nie poleruje bo pasta wnika w g¹bke i juz nie mo¿e siê wydostaÌ. Farecla wypuszczaj¹c taùsz¹ alternatywê do swoich gbek na rzep - czyli produkt GMOP = ca³oœciow¹ g³owicê polerska znak³adk¹ nie obni¿ya jakoœci samej g¹bki nadal wiêc pozostje to najlepsza do polerowania odpowiednio twarda g¹bka bia³a (pó³otwarte pory pozwalaj¹ce na cyrkulacjê pasty), g¹bka pomaraùczowa poœrednia i g¹bka czarna miekka wykoùczeniowa. Do prac z prduktami na sucho tylko g¹bka ¿ó³ta - zupe³nie inna struktura nie nadaj¹ca sie do pracy z wod¹.

Aplikator nadaj¹cy siê do polerowania ³atwo te¿ wstêpnie sprawdziÌ laikowi: wystarczy przyciskaj¹c usta do g¹bki dmuchn¹Ì: powietrze nie powinno przeltywaÌ (zbyt otwarte pory), nie powinno byÌ te¿ trudno dmuchn¹Ì (zamkniête pory), powinno daÌ sie wdmuchn¹Ì powietrze z lekkim tylko oporem.

StosujÂąc aplikator z gÂąbki tapicerskiej, ktĂłra niema wÂłaÂściwoÂści polerskich bardzo Âłatwo przypaliĂŚ lakier gdyz nie ma cyrkulacji powietrza i powierzchnia podgrzewa siĂŞ niebezpiecznie - przy poliuretanach lakier zaciÂągnie sie bÂłyskawicznie.

G MOP to w tej chwili na naszym rynku jedyna najlepsza wersja pianki polerskiej w postaci bardzo taniej gÂłowicy - nie mniej efektywne sa wszelkie oryginalne aplikatory Farecla, #m ale cena jest niemal kosmiczna dlatego czĂŞsto ktoÂś kusi sie na gÂąbkĂŞ z ABW, APP, Ranala, Trotona ale... to juÂż nie ta gÂąbka jaka powinna byĂŚ...

[ Dodano: 2012-03-22, 13:48 ]
[quote="Lackdoctor"]Stary lakier do korekty.
Matowanie papierem indasa red 2000 celem usuniĂŞcia uszkodzeĂą.
Potem farecla na szlifierkĂŞ kÂątowÂą z regulacja obrotĂłw.
Strasznie przypala lakier.
Jak dajĂŞ duÂżo wody z wĂŞÂża to jest ok, ale powÂłoka jest nadal matowa a z daleka jest akceptowalna.

W sumie niewiem co mozna spiep.rzyĂŚ przy polerowaniu, ale staram sie unikaĂŚ polerek, bo efekt wymaga duÂżo pracy.
A jako Âże pracujĂŞ w warunkach garaÂżowych to iloÂści wtrÂąceĂą jakie mam na elementach zmuszajÂą mnie do przejechania caÂłoÂści elementĂłw papierem indasa RED 1500, poprawienia 2000 i potem droga przez mĂŞkĂŞ z dopolerowaniem tego wszystkiego. [quote="Lackdoctor"]

Przy tego typu pracy Farecla G3 lub g6 w paÂście + biaÂły G MOP + obroty na poczÂątek ok 900 maximum 1800 powinny daĂŚ extra poÂłysk bez rys - jeÂśli Pan chce to chĂŞtnie skontaktujĂŞ Pana z technikiem, ktĂłry moÂże sie z Panem umĂłwiĂŚ i dobraĂŚ odpowiedni system dla Pana prac i warunkĂłw pracy...
_________________
Polerownie to sztuka.... ale nie kompromisu...
 

JRKamil 
Wysłany: 2012-04-16, 14:04   
0
UP DOWN

Posty: 6
Farecla ju¿ dawno posz³a w odstawkê ( chodzi mi tu o G3) , syf po niej niemi³osierny etc. jakieœ 4 lata temu zaczêliœmy pracowaÌ na pastach 3M ( na pocz¹tek stara linia a teraz nowa) i powiem wam , ¿e nie mam do tych past ¿adnych zastrze¿eù aczkolwiek Norton niedawno wypuœci³ pasty polerskie : Step 1 , Step 2 oraz Liquid Ice protector . ró¿nica miêdzy 3M'em jest taka , ¿e aby spolerowaÌ auto ( dajmy na to czarny kolor ) to nie musisz polerowaÌ zielon¹ , ¿ó³t¹ i niebiesk¹ tylko wystarczy Step 1 i Step 2 . To by³ pierwszy atut ( finanse) . Step 1 Nortona nie rysuje a¿ tak bardzo powierzchni jak 3M , norton w po³¹czeniu z futrem jest w stanie spolerowac 90% rysek nawet na lakierze Ceramicznym.
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-04-16, 14:11   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
@specjalista :spoko: .... od kilkunastu lat uwaÂżam Âże Farecla G3 i G10 jest nr 1 w polerowaniu lakierĂłw. Problem w tym, Âże maÂło kto wie jak siĂŞ tym posÂługiwaĂŚ. Odbierz PW proszĂŞ ;)
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-04-16, 14:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
PROJEKTER napisał/a:
od kilkunastu lat uwaÂżam Âże Farecla G3 i G10 jest nr 1 w polerowaniu lakierĂłw.

Numer 1 to jest pasta TEMPO. :spoko: :spoko: :spoko:
Jak sama nazwa wskazuje.... ;P
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

ksenonn 
Wysłany: 2012-04-16, 17:17   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 279
Skąd: CzĂŞstochowa
Projekter, a moÂżesz napisaĂŚ jak prawidÂłowo sie posÂługiwaĂŚ G3 i G10? akurat tych past uÂżywam.
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

Chali68
Wysłany: 2012-04-16, 17:47   
0
UP DOWN

Posty: 247
Jest tkÂże farecla universal ma dwie gradacje ziarna super Âświerzy zapach i dodatkowo zmywa siĂŞ samÂą wodÂą piĂŞknie z uszczelek. Jak nie farecla! Polecam!
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-04-16, 18:03   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
ksenonn napisał/a:
Projekter, a moÂżesz napisaĂŚ jak prawidÂłowo sie posÂługiwaĂŚ G3 i G10? akurat tych past uÂżywam.

Niestety nie mogĂŞ napisaĂŚ ... bo jestem nabzdyczony na to forum ;P
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-04-16, 18:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
PROJEKTER napisał/a:
Niestety nie mogĂŞ napisaĂŚ

A skÂąd Robert ma wiedzieĂŚ jak w praktyce pracowaĂŚ farelkÂą.?
W teorii, to mo¿e jak¹œ ciekaw¹ instrukcjê nam zapoda, ale czy to nam wyjdzie na dobre.

Ja to robie tak.
Farecla, farecla, farecla.... woda, woda, woda... duuuzo wody :rotfl:
Potem gumiaki , rĂłznicĂłwka i jazda z miejsca raÂżenia prÂądem.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Homer S. 
Wysłany: 2012-04-16, 18:34   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Nie robiê t¹ past¹ bo mam lepsz¹ ale kiedyœ posuwa³em ¿ê cho cho. Prawda jest taka ¿e tubka 250g musi starczyÌ na 3 samochody osobowe (komplet z dachem) co nie prawda ?. Wszyscy wal¹ pastê i jeszcze wiêcej wody i znowu pasta woda i tubka na 1 auto max. Zasada jest taka ma³o pasty i ma³o wody odpowiednie obroty i :spoko:
_________________

 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-04-16, 18:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Homer S. napisał/a:
Zasada jest taka maÂło pasty i maÂło wody odpowiednie obroty i

I najciekawsze jest to, Âże farecla podaje jak naleÂży pracowac jej pastami i wystarczy przeczytaĂŚ karty techniczne i sie do nich stosowaĂŚ.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

lukskyy 
Wysłany: 2012-04-16, 18:44   
0
UP DOWN
Amator


Pomógł: 1 raz
Posty: 46
Skąd: Podkarpackie
a tak z innej beczki, co sÂądzicie o paÂście BRILL (nie pamiĂŞtam czy przez w "L") z R-M?
 

ksenonn 
Wysłany: 2012-04-16, 23:17   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 279
Skąd: CzĂŞstochowa
PROJEKTER napisał/a:
ksenonn napisał/a:
Projekter, a moÂżesz napisaĂŚ jak prawidÂłowo sie posÂługiwaĂŚ G3 i G10? akurat tych past uÂżywam.

Niestety nie mogĂŞ napisaĂŚ ... bo jestem nabzdyczony na to forum ;P


daj spokĂłj, powiedz :>
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

marcin 
Wysłany: 2012-04-16, 23:41   
0
UP DOWN

Posty: 81
Skąd: ÂślÂąsk/zagÂłebie
Lack doctor bez wzglêdu na to jaka pasta polerujesz proponujê ci zmieniÌ papier . Indasa red jest ostrzejsza ni¿ wiêkszoœÌ papierów i zostawia mnóstwo rys przez co ciê¿ej ci odpolerowaÌ element nie mówi¹c ju¿ o tym ¿ê pierwszy szlif 1500 przed polerk¹ jeszcze pogarsza ci sytuacjê.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-04-17, 00:20   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
marcin,
DziĂŞkujĂŞ za poradĂŞ.
ZmieniÂłem papier na taki co w stolarstwie stosujÂą na pÂłutnie i jest o niebo lepiej. :D
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

alucard333
Wysłany: 2012-04-22, 11:40   
0
UP DOWN

Posty: 32
panowie a ja mam pytanie jak wypolerowaĂŚ czarne kolory tak Âżeby nie byÂło widaĂŚ Âżadnych rysek ÂświeÂżo pomalowany zmatowany papierem 2500 >g3 pomarĂączowy gmop >g6 czarny gmop > i co dalej tak aby nie byÂło rysek i hologramĂłw ?
 

jacenty 741
Wysłany: 2012-04-22, 12:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 39 razy
Posty: 1343
Skąd: MakĂłw Mazowiecki
alucard333 napisał/a:
g6 czarny gmop
Nie G6,tylko G10.I ma byĂŚ dobrze.
 
 

g_marker 
Wysłany: 2012-05-20, 21:57   
0
UP DOWN
Crazy_Peon

Posty: 88
marcin napisał/a:
Lack doctor bez wzglêdu na to jaka pasta polerujesz proponujê ci zmieniÌ papier . Indasa red jest ostrzejsza ni¿ wiêkszoœÌ papierów i zostawia mnóstwo rys przez co ciê¿ej ci odpolerowaÌ element nie mówi¹c ju¿ o tym ¿ê pierwszy szlif 1500 przed polerk¹ jeszcze pogarsza ci sytuacjê.



ten portugalski papier jest do kichy jak marcin napisaÂł, to moje zdanie, duÂżo piszecie o polerce i paÂście ale nikt o papierze i skoku maszynki, czy na sucho czy na wodĂŞ, oscylacjÂą ktoÂś szlifowaÂł pod polerkĂŞ ?
 

robitak
Wysłany: 2012-10-15, 20:55   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam,
Czy koĂączÂąc polerowanie czarnÂą gÂąbkÂą polerujemy aÂż sukcesywnie pasta bĂŞdzie "znikaĂŚ" i koĂączymy juÂż prawie "samÂą wodÂą"?
Pozdr
Robert
 

van_semp
Wysłany: 2012-10-15, 23:05   
0
UP DOWN

Posty: 20
1"waÂżne jest Âżeby wiedzieĂŚ, Âże bardzo zdradliwÂą kwestiÂą w przypadku Farecli jest paradoksalnie poÂłysk - ktĂłry pojawia siĂŞ bardzo szybko i wtedy moÂżna pomyÂśleĂŚ Âże to koniec pracy"

2"Farecla jako jedyny produkt na Âświecie szczyci siĂŞ tym, iÂż nie ma w skÂładzie wypeÂłniaczy dlatego osiÂągniĂŞty efekt jest efektem koĂącowym"

ad1 WÂłaÂśnie dziÂś polerowaÂłem pastÂą G3 i aÂż mnie zdziwiÂło Âże potrafi usuwaĂŚ rysy po p1500 praktycznie po "dotkniĂŞciu padem"
ad2To skÂąd tak szybko poÂłysk?

Czy ktoÂś z forumowiczĂłw uÂżywa/uÂżywaÂł produktĂłw firmy Liquid Shine? Czy sÂą one dobre?
 

NICOLSONtom164
Wysłany: 2012-10-16, 14:16   
0
UP DOWN

Posty: 32
gdzie zgina;secjalista; od g3
czy robert go skuteczni zniecheciÂł,do udzielania rad na tym forum :x:
 

dsu1
Wysłany: 2012-11-19, 15:08   
0
UP DOWN

Posty: 2
Witam- jestem nowym u¿ytkownikiem tego forum, troszkê poczyta³em na temat polerowania i zabra³em siê za praktykê. PoÌwiczy³em troszkê na moich starych samochodach, wybra³em Fareclê bo jest nie droga i ³atwo dostêpna, skompletowanie past i padów nie by³o trudne i drogie koszt oko³o 170 z³ ( G3 1kg, G10 500ml, œcierki farecla, G mop bia³y i czarny ) polerka K2 270 z³ (z dodatkowym kompletem padów) no i ma³y gad¿et który mi bardzo pomóg³ w korekcie lakieru, mini szlifierka kobe + kr¹¿ki Mirka abralon 1000,2000,3000,4000 koszt 520z³. Szlifierkê kupi³em do celów przygotowawczych i do ma³ych napraw lakierniczych.
Na pierwszy rzut postanowiÂłem wypolerowaĂŚ tylnÂą klapĂŞ mojego mercedesa poniÂżej zamieszczĂŞ relacjĂŞ jak to zrobiÂłem z linkiem do filmu w ktĂłrym po skrĂłcie chciaÂłem pokazaĂŚ swĂłj wyczyn ;)
Polerka Mercedesa 190 rok 1986 - Lakier ma 26 lat
Opisze czynnoÂści jakie wykonaÂłem po kolei wraz z materiaÂłami i urzÂądzeniami jakie uÂżyÂłem.
Etap I - przygotowanie
PorzÂądne mycie na myjni bezdotykowej, aktywna piana
Wtarcie do sucha rĂŞcznikiem
RĂŞcznik bezpyÂłowy + rozpuszczalnik sylikonowy- porzÂądnie wymyĂŚ smoÂły i pozostaÂłe syfy z lakieru
G mop Farecla standard ( bia³y) - namoczyÌ i wycisn¹Ì (odwirowaÌ przed prac¹ na najwy¿szych obrotach)
Szlifierka Kobe mini model KBE-270-2103K œrednica dysku 75 mm skok mimoœrodu 2mm + Kr¹¿ek œcierny Mirka Abralon gradacja -
1000 ( na grubsze rysy bardzo delikatnie nie cisn¹Ì nie zatrzymywaÌ w miejscu podczas pracy na lakierze - bardzo krótko)
2000 ( ÂśmiaÂło moÂżemy wolniejszymi ruchami dopracowaĂŚ widoczne niedoskonaÂłoÂści na lakierze ale nie powinniÂśmy zatrzymywaĂŚ za dÂługo w jednym miejscu podczas pracy)
3000 ( ostatni etap to wygÂładzenie ktĂłre jest pokazane na filmie, lakier staje siĂŞ satynowy dobrze odbija ÂświatÂło ale je rozprasza )
Do wszystkich etapĂłw szlifowania uÂżywamy zraszacza ( woda) co znacznie wydÂłuÂża pracĂŞ Âścierniwa i chroni lakier przed przetarciem. Maskujemy miejsca ktĂłre trudno domyĂŚ, ja osobiÂście tego nie robiÂłem poniewaÂż mam myjkĂŞ 500 m od garaÂżu i po kaÂżdym etapie polerowania jadĂŞ na mycie chemia a spÂłukanie wodÂą demineralizowanÂą .
CiÂśnienie robocze 6 bar obroty na szlifierki okoÂło 10000 o/min
Etap II - polerowanie pastÂą G3 i G mop standard biaÂła, polerka K2 pÂłynna regulacja i stabilizacja obrotĂłw od 600 do 3000, Âściereczka FARECLA FINISHING CLOTH ( pokazane na filmie)
-Nak³adamy niewielk¹ iloœÌ pasty i delikatnie zraszamy pastê i G mopa
- rozprowadzamy pastĂŞ na powierzchni bez obrotĂłw na polerce ( powierzchnia polerowania nie powinna byĂŚ zbyt duÂża bo nie utrzymamy pasty w odpowiednim nawilÂżeniu a lakieru w odpowiedniej temperaturze pracy
- uruchomiamy polerkĂŞ na maÂłych obrotach od 600 do 900 i rozprowadzamy pastĂŞ
- po rozprowadzeniu zwiêkszamy prêdkoœÌ do 1200 i robimy dwa przejœcia nie za szybko (w razie potrzeby zwil¿yÌ powierzchnie )
- nastêpnie zwiêkszamy prêdkoœÌ do oko³o 1800 i robimy dwa przejœcia przyspieszaj¹c delikatnie tempo przemieszczania polerki ( w razie potrzeby zwil¿yÌ powierzchnie)
- zmniejszamy delikatnie prêdkoœÌ do oko³o 1500 i robimy szybkie przejœcia ( tym razem staramy siê zwil¿yÌ trochê mocniej powierzchnie ale nie mo¿na przesadziÌ bo zachlapiemy wszystko dooko³a
- wycieramy powierzchniĂŞ polerowanÂą ÂścierkÂą FARECLA FINISHING CLOTH do uzyskania poÂłysku
Na filmie pokazujĂŞ Âże po tym etapie lakier nabraÂł poÂłysku ale w niektĂłrych miejscach wystĂŞpujÂą refleksy Âświetlne ( patrz na diodĂŞ w kamerze ) dla mniej wymagajÂących ten etap wystarczy i po naÂłoÂżeniu wosku efekt jest bardzo zadowalajÂący
Etap III - nabÂłyszczanie - Farecla G 10, G mop standard czarny, Âściereczka FARECLA FINISHING CLOTH, polerka K2
- nak³adamy niewielk¹ iloœÌ mleczka na powierzchniê lakieru zwil¿amy G mopa tym razem delikatnie i na niewielkich obrotach ( 600-900) rozprowadzamy mleczko
- po rozprowadzeniu pÂłynie przychodzimy do wyÂższych obrotĂłw okoÂło 1800 i robimy dwa przejÂścia ( zwilÂżamy tylko w przypadku szybkiego wyschniĂŞcia mleczka, bardzo delikatnie )
- trzecie przejÂście po delikatnym zwilÂżeniu powierzchni i G mopa bardzo szybko na obrotach okoÂło 2000
- wycieramy powierzchniĂŞ ÂściereczkÂą FARECLA FINISHING CLOTH
Po tym etapie efekt jest naprawdĂŞ zadowalajÂący wrĂŞcz niesamowity na filmie tego nie widaĂŚ ale w rzeczywistoÂści odbicie ÂświatÂła i przedmiotĂłw jest tak dokÂładne Âże widaĂŚ napis producenta umieszczonego na ÂświetlĂłwce umieszczonej nad tylnÂą klapÂą mercedesa.
Nie jestem zawodowcem i nie mam zamiaru reklamowaÌ tu sprzêtu i systemu polerskiego farecli, mój materia³ jest pogl¹dowy i nie powinien s³u¿yÌ jako wzór bo nie taki jest zamiar moich wypocin - szanuje profesjonalistów i jestem gotów przyj¹Ì uwagi. Mam niewielkie doœwiadczenie w polerowaniu ale po miesi¹cach prób na moich starych samochodach wypracowa³em sobie taki schemat odœwie¿ania lakieru jaki przedstawi³em powy¿ej- efekt koùcowy jest niesamowity. Wybra³em Farecle bo jest w miarê tania ale uwaga ! wymagaj¹ca - to akurat mi odpowiada bo lubiê wyzwania. Stwierdzi³em ¿e przy Farecli mo¿na naprawdê niedrogo wypolerowaÌ auto, wystarczy trochê cierpliwoœci i Ìwiczeù a mo¿na naprawdê dobrze nauczyÌ siê polerowania. Po zakupie szlifierki i kr¹¿ków Mira polerowanie jest banalnie proste zu¿ycie past spada o po³owê, ryzyko zepsucia lakieru spada , minus to koszt takiego urz¹dzenia oko³o 500 z³ ale naprawdê warto. Na wypolerowanie tylnej klapy i tylnych b³otników potrzebowa³em czasu oko³o 2 godz (z myciem), zu¿y³em oko³o 40 ml pasty G3 i 30 ml mleczka G10, G mopy d³ugo jeszcze pos³u¿¹ a kr¹¿ki mirka nie straci³y swoich w³aœciwoœci œciernych
link http://www.youtube.com/watch?v=W9jtRMyAKoc
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-11-19, 18:51   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Farecla super pasta ... tylko ten syf - tragedia :sciana:
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-20, 13:35   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
a niemiecka menzerna?co powiecie o tej pascie?ja probowalem i bardziej mi siadla jak 3M
 

karol2010
Wysłany: 2012-11-21, 10:52   
0
UP DOWN

Posty: 32
Ja osobiÂście juÂż 2 lata pracuje na 3g zrobiÂłem juÂż z 400 aut i nigdy siĂŞ na tej paÂście nie zawidÂłem. Jest idealna jeÂśli chodzi o scieranie rys. Po 3g uÂżywam past 3m na sam koniec niebieski korek 3m i wychodzi bardzo Âładnie.
 

No-limit
Wysłany: 2012-11-21, 15:24   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Zgadzam siĂŞ,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski.
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-21, 15:25   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
g3 jest sprawdzona pasta,tylko fajnie sie robi 1,2 elementy,przy calosciowce to zaduzo bajzlu ;) ^^ zostawia
 

dsu1
Wysłany: 2012-11-21, 16:29   
0
UP DOWN

Posty: 2
No-limit napisał/a:
Zgadzam siĂŞ,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski.
Powiem tak G10 jest trudno wyczuĂŚ, trochĂŞ czasu mi zajĂŞÂło nim nauczyÂłem siĂŞ niÂą operowaĂŚ, efekt jest koĂącowy robiÂłem test rozpuszczalnikiem silikonowym wychodzi bajka- 3M nie robiÂłem bo jestem amatorem i nie staĂŚ mnie na tak drogie pasty :)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-11-21, 17:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
No-limit napisał/a:
Zgadzam siĂŞ,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski.


Jak juz to po G3 dajemy ¿ó³ty korek.... niebieski po ¿ó³tym to tylko dla zasady.

Zawsze chwaliÂłem G3 i nadal na niej robie jako podstawowa pasta.
Jednak mam zielony, ¿ó³ty i niebieski korek z 3M jako nie tyle osobny system, lecz jedyny skuteczny w wykoùczeniu po G3.
Po umyciu syfu z G3 poprawiam miejsca niedopolerowane zielonym korkiem,,, potem juz ¿ó³ty i dla zasady niebieski.

[ Dodano: 2012-11-21, 17:33 ]
No-limit napisał/a:
,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski.

Bez ¿ó³tego lipa by by³a.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

kubazjan
Wysłany: 2012-11-21, 18:26   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 246
jak juz kiedys pisalem...g3....g10....i na koniec moje ulubione mleczko z plastmala...i nie ma zadnych hologramow czy innych dupereli...nieraz trzeba mleczkiem na ciemnych lakierach dwa razy przeleciec na sciereczce ...ale efekt jest ok...
 

karol2010
Wysłany: 2012-11-21, 21:35   
0
UP DOWN

Posty: 32
Lackdoctor, czy bêdzie lipa czy nie jeœli po farecli dasz niebieski to ró¿nie bywa. G³ównie zale¿y od koloru :) na jasnym bêdzie zajebiscie a na czarnym akrylu lipa :)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-11-22, 09:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
karol2010 napisał/a:
a na czarnym akrylu lipa

Yes. ;)

D niedawna robiÂłem G3 i ewentualne holsy i niedopolerowane miejsca koĂączyÂłem pasta polerujÂąco nabÂłyszczajÂącÂą z carvalet.

DziaÂłaÂło i efekty byÂły trwaÂłe, nie wychodziÂły holsy po czasie.

Jednak komfort i pewnoœÌ po zastosowaniu ¿ó³tego korka jest wart tych 10 min poœwieconych na dopieszczenie pow³oki.
Niebieski, jak juÂż mĂłwiÂłem, to tylko dla zachowania peÂłnego wykoĂączenia ktore zaleca producent 3M.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

yoyo08
Wysłany: 2014-11-11, 09:38   
0
UP DOWN

Posty: 11
Witam. Tak czytam o tym 3M jak wszyscy chwal¹ to a¿ korci mnie aby wypróbowaÌ.. narazie jestem pocz¹tkuj¹cy i u¿ywam past g3 na bia³ej g¹bce a pozniej g10 na czarnej i wosku koloryzuj¹cego jeœli wymaga tego lakierj bo ma np g³êbokie rysy. Lecz na czarnych ,zniszczonych lakierach po takiej pracy i tak widaÌ ryski pod œwiat³o.. myœle czy czasem nie przejsc na 3M (waham siê bo jako pocz¹tkuj¹cy ma³o biorê za polerkê i nie op³aci mi siê chyba 3M narazie) lub dodaÌ do tego G3 i G10 na koniec zamiast wosku produkt te¿ 3M scarth remover czy jakoœ tak. dobrze sobie to wymysli³em? czy to nie wypali? chodzi mi tu g³ównie o czarne i ciemne lakiery w metaliku bo akryle ³adnie robiê na farecli.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime