Przesunięty przez: Tech 2009-04-25, 17:42 |
Autor |
Wiadomość |
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2011-10-04, 16:35
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Ooo ,kolego wezewiuszku3 taka "terapia" to raczej jest wskazana dla twojej osoby i jej "pomys³ów" Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2011-10-04, 17:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
A mi sie podobaja wszystkie pomysÂły kolegi wulkanika.
A najbardziej w jego wykonaniu ..... moÂże nagra na yt jakiÂś fajny filmik ...
A my poklikamy mu na ... Lubie to. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2011-10-04, 17:26
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
a mi sie wydaje ze nasz kolega to maly zbok..przeczytalem jego posta przedostatniego i oto co wyczytalem:
dodatkowo obciagnolem go...
...stal ponad tydzien moze dluzej....
...jak by pociagnal....
....teraz zamierzam to przeleciec...
..jak to zrobic??....
az zaniemoglem...a ten text seniora z jezem to juz mnie calkiem rozje*al... |
|
|
|
 |
specjalista
|
Wysłany: 2012-03-21, 09:56 Farecla czy 3M?
|
0
|
|
|
pasja polerowania:)

Posty: 6 Skąd: caÂła Polska
|
Od ponad 14-tu lat pracujê w bran¿y motoryzacyjnej w segmencie lakiernictwa specjalnoœÌ - polerowanie. Przez przypadek trafiam na ten temat.... i rêce opadaj¹ jakie niektórzy g³upoty pisz¹... wszystkich którzy maj¹ konkretne pytanie lub problem zaprasza do jego poruszenia - odpowiem profesjonalnie a rady nie bêd¹ wyssane z palca ale poparte moim doœwiadczeniem w bran¿y, znajomoœci¹ wszystkich aktualnych trendów i nowych produktów ale... uprzedzam: Farecla to dla mnie numer 1 |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-21, 10:08
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
specjalista napisał/a: | Farecla to dla mnie numer 1 | byle by tylko tak nie brudzila
ja ostatnio przeskoczylem na caly system app i jestem zadowolony |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-03-21, 13:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
specjalista napisał/a: | uprzedzam: Farecla to dla mnie numer 1 |
No to witamy i do odpowiedzi zapraszamy.
RobiĂŞ fareclÂą.
Wychodzi mat, lakier przypala a miejscami farecla jest zbyt agresywna i przeciera mi do blachy.
Mimo moich usilnych staraù nie wychodzi lustro, lecz taka pó³ matowa porysowana powierzchnia.
Rysy w kszta³cie kó³ek, chyba je robi farecla.
Czy robiĂŞ coÂś Âźle?
MoÂżna fareclÂą cos zrobiĂŚ aby klienci nie marudzili przy odbieraniu auta?
GÂąbki mam farecli karbowane, biaÂłe.
Jade na wode, duzo wody i obroty max.
Czy coÂś robiĂŞ nie do koĂąca prawidÂłowo? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
specjalista
|
Wysłany: 2012-03-22, 09:27 No to odpowiadamy - doœÌ ogĂłlnie bo i problem ogĂłlny
|
0
|
|
|
pasja polerowania:)

Posty: 6 Skąd: caÂła Polska
|
"byle by tylko tak nie brudzila
ja ostatnio przeskoczylem na caly system app i jestem zadowolony" - jeÂśli naÂłoÂży Pan zbyt duÂżo produktu a po skoĂączonej pracy nieprzeczyÂści wodÂą - to nadmiar produktu w oczywisty sposĂłb zaschnie i wtedy faktycznie ciĂŞÂżej siĂŞ czyÂści. ChĂŞtnie porozmawiam o zaletach APP bo jest Pan pierwszÂą osobÂą zadowolon ze zmiany Farecla na APP z jakÂą siĂŞ spotykam.
"Wychodzi mat, lakier przypala a miejscami farecla jest zbyt agresywna i przeciera mi do blachy.
Mimo moich usilnych staraù nie wychodzi lustro, lecz taka pó³ matowa porysowana powierzchnia"
WaÂżne pytanie dodatkowe: jaki lakier Pan poleruje (ÂświeÂży, stary) jakÂą pastĂŞ Pan zastosowaÂł jaki aplikator i jakie obroty??
"Rysy w kszta³cie kó³ek, chyba je robi farecla" - takie koliste rysy to zwyczajowe œlady po polerowaniu czêsto s¹ wynikiem zbyt du¿ej iloœci pasty i niedopolerowaniu jej do koùca - szczególny problem stanowi¹ przy ciemnych kolorach i wtedy warto dopolerowaÌ powierzchniê i zastosowaÌ konkretny prdukt wykoùczeniowy (w przypadku Farecli po g3 lub Ag6 Rapid na przyk³ad g10 lub g12) ale czêsto wystarczy jedynie zmieniÌ aplikator na wykoùczeniowy czarny (g³owica farecla Gmop) i dopracowaÌ nim pozosta³oœc pasty i ju¿!
"Czy robiĂŞ coÂś Âźle?
Mo¿na farecl¹ cos zrobiÌ aby klienci nie marudzili przy odbieraniu auta?" Coœ na pewno jest tu robione Ÿle (zbyt du¿a iloœÌ pasty, nieodpowiednio dobrana pasta do rodzaju pracy/lakieru, nieodpowiedni aplikator (na przyk³ad czêsto spotykana na rynku g¹bka tapicerska), zbyt wysokie obroty -lub polerka bez mo¿liwoœci regulacji obrotów). Farecl¹ szybko mo¿na zrobiÌ WSZYSTKO ¿eby klienco nietylko nie marudzili ale byli zachwyceni - polecam wosk WAX TOP
"GÂąbki mam farecli karbowane, biaÂłe.
Jade na wode, duzo wody i obroty max" farecla dopiero w tym roku wprowadzi³a sprzeda¿ swoich bia³ych karbowanych g¹bek - nie nadaj¹ sie one absolutnie do polerowania s¹ przeznaczone tylko i wy³¹cznie do produktu wykoùczeniowego G12. Do polerowania MUSI byÌ odpowiedni aplikator - to on za³atwia niemal 60% pracy - TYLKO SGM-14 czyli popularny na ca³ym swiecie G MOP BIA£Y do produktów na mokro i G MOP ¿ó³ty do produktów na sucho !!!. Absolutnie nieu¿ywaÌ wody w nadmiarze: aplikator powinien byÌ spryskany spryskiwaczem i delikatnie spryskiwaÌ podczas pracy mgie³k¹ wody powierzchniê. Nak³adaÌ niewielk¹ iloœÌ pasty, OBROTY: zaczynaÌ na wolniejszych obrotach rozprowadzaj¹c produkt- 900-1100 i stopniowo zwiêkszaÌ obroty do 2000 max.
Proszê o szczegó³y dotycz¹ce konkretnej pracy - na pewno postram siê doradziÌ odpowiedni produkt dobry aplikator i ekonomiczny sposób na zadowolenie klienta:):) |
|
|
|
 |
Nokia
|
Wysłany: 2012-03-22, 09:59
|
0
|
|
|
:)

Pomógł: 8 razy Posty: 523 Skąd: Silesia City Center
|
A co polecasz na domycie niemalowanych plastikow ? |
|
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-22, 09:59
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
w celu cytowania nas zaznacza sie obszar ktory chcemy zacytowac i klikamy ten dymek na dole po prawej.
specjalista napisał/a: | jeÂśli naÂłoÂży Pan zbyt duÂżo produktu a po skoĂączonej pracy nieprzeczyÂści wodÂą - to nadmiar produktu w oczywisty sposĂłb zaschnie i wtedy faktycznie ciĂŞÂżej siĂŞ czyÂści. | to to chyba rzeczywista rzeczywistoœÌ??
specjalista napisał/a: | ChĂŞtnie porozmawiam o zaletach APP bo jest Pan pierwszÂą osobÂą zadowolon ze zmiany Farecla na APP z jakÂą siĂŞ spotykam.
| poprostu odpowiada mi ten system i tyle.pasty tanie,wydajne,dobrze opisane no i mniej wymagajÂący jesli chodzi o takiego laika jak ja
Lackdoctor, sie przerzuciÂł i tez sobie nie radzi jak widaĂŚ a app nie zostawia rys,nawet p1. ale przyznam sie ze aktualnie p1 z app zastapilem farecla bo mi sie skonczyÂła i na szybko kupilem bo tego wszedzie peÂłno i mam system mieszany |
|
|
|
 |
specjalista
|
Wysłany: 2012-03-22, 13:09
|
0
|
|
|
pasja polerowania:)

Posty: 6 Skąd: caÂła Polska
|
gugun napisał/a: | a app nie zostawia rys,nawet p1. ale przyznam sie ze aktualnie p1 z app zastapilem farecla bo mi sie skonczyÂła i na szybko kupilem bo tego wszedzie peÂłno i mam system mieszany |
hmm.. moÂże mi siĂŞ ud z tym cytowaniem...
to nie jest kwestia tego Âże APP nie zostawia rys - to jest kwestia zawartoÂści wypeÂłniaczy. Farecla jako jedyny produkt na Âświecie szczyci siĂŞ tym, iÂż nie ma w skÂładzie wypeÂłniaczy dlatego osiÂągniĂŞty efekt jest efektem koĂącowym (dlatego teÂż zostaÂła nagrodzona prestiowa nagrodÂąkrĂłlowej brytyjskiej w dziedzinie) - w wiĂŞkszoÂści przypadkĂłwpo polerowaniu wystarczy przetrzeĂŚ powierzchniĂŞ specjalnym zmywaczem lub nitro lub udaĂŚ siĂŞ na myjniĂŞ gdzie potraktujÂą nas zabĂłjczÂą dla lakieru aktywnÂą pianÂą i efekt polerski znika:) Dobrze dobrany produkt Farecli nie pozostawi rys a efekt bĂŞdzie trwaÂły - waÂżne jest Âżeby wiedzieĂŚ, Âże bardzo zdradliwÂą kwestiÂą w przypadku Farecli jest paradoksalnie poÂłysk - ktĂłry pojawia siĂŞ bardzo szybko i wtedy moÂżna pomyÂśleĂŚ Âże to koniec pracy i zostajÂą rysy bo ta praca po prostu nie zostaÂła dokoĂączona: a wiĂŞc pojawia siĂŞ poÂłysk ale nadal jeszcze chwilĂŞ polerujemy do ostatecznego usuniĂŞcia rys. System na mokro (a raczej na wilgotno): g3 do ÂświeÂżych lakirĂłw, g6 do lakierĂłw dobrze utwardzonych + biaÂły G MOP + wykoĂączeni G10i/lub super rewelacyjny wosk wax top (miĂŞkki, Âłatwo nakÂładaĂŚ, utrzymuje siĂŞ do 3 miesiĂŞcy).
Lub system na sucho (taùszy, bezpieczniejszy dla zdrowia i szybszy ni¿ 3M fast cut plus ) G6 Rapid + ¿ó³ty G MOP + wykoùczenie G10 lub G12
to naprawdĂŞ dwa niezawodne systemy, ktĂłrych prezentacja na caÂłym Âświecie spotyka siĂŞ z uznaniem.
Co do systemu mieszanego - tak naprawdê ka¿dy dobry kucharz sm dobiera przyprawy - tak jest te¿ z fachowcami w bran¿y: profesjonalista wyci¹gnie z ka¿dej marki to co najleps¿e i naefektywniejsze dla niego - ja nie zamierzam tego kwestionowaÌ - s³u¿ê tylko porad¹ odnoœnie konkretnych zapytaù. Najlepsze co do tej pory wymyœlono to Farecla i 3M potem d³ugo d³ugo nic a potem ca³a reszta... A jeœli nawet uzyskujemy ten sam efekt rywalizacji Farecla/3M to .... zawsze taùsza jest Farecla a to du¿y atut w tej bran¿y:) |
_________________ Polerownie to sztuka.... ale nie kompromisu...
 |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-03-22, 13:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
specjalista napisał/a: | ProszĂŞ o szczegó³y dotyczÂące konkretnej pracy |
Stary lakier do korekty.
Matowanie papierem indasa red 2000 celem usuniĂŞcia uszkodzeĂą.
Potem farecla na szlifierkĂŞ kÂątowÂą z regulacja obrotĂłw.
Strasznie przypala lakier.
Jak dajĂŞ duÂżo wody z wĂŞÂża to jest ok, ale powÂłoka jest nadal matowa a z daleka jest akceptowalna.
W sumie niewiem co mozna spiep.rzyĂŚ przy polerowaniu, ale staram sie unikaĂŚ polerek, bo efekt wymaga duÂżo pracy.
A jako Âże pracujĂŞ w warunkach garaÂżowych to iloÂści wtrÂąceĂą jakie mam na elementach zmuszajÂą mnie do przejechania caÂłoÂści elementĂłw papierem indasa RED 1500, poprawienia 2000 i potem droga przez mĂŞkĂŞ z dopolerowaniem tego wszystkiego.
A co do tych padĂłw karbowanych to sprzedawca polecaÂł do G3 , wiĂŞc jak to moÂżliwe Âże agresywna gÂąbka ma byĂŚ przeznaczona do past wykoĂączeniowych G10???
Ja juÂż sam nie wiem co o tym mysleĂŚ.
Prosze o jakieÂś proste rady zrozumiaÂłe dla laika. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
specjalista
|
Wysłany: 2012-03-22, 13:25
|
0
|
|
|
pasja polerowania:)

Posty: 6 Skąd: caÂła Polska
|
Nokia napisał/a: | A co polecasz na domycie niemalowanych plastikow ? |
Farecla jest produktem na bazie wody wiêc jedynym czyœciwem powinna byÌ woda, oczywiœcie zabezpiczenie pewnych elementów pred polerowaniem by³oby idealne ale jeœli komuœ siê nie chce to polecam zmywacz ró¿owy autoglym bodyshop.
Jeszcze raz: to ¿e czasem ciê¿ko domyÌ fareclê jest g³ównie efektem zbyt du¿ej iloœci pasty zu¿ytej do pracy, ma³o kto wie ¿e g3 250 powinna wystarczyÌ na 2 œredniej wielkoœci samochody a wiêksza iloœÌ pasty nie oznacza lepszego polerowania-wrêcz przeciwnie przy zbyt du¿ej iloœci zaczyna pracowaÌ pasta z past¹ a nie pasta z powierzchni¹ i... z polerowana nici...
Nowe formuÂły farecli: g4 do HS, g4 w pÂłynie, g6 rapid zawierajÂą ddatkowo substancje uÂłatwiajÂące zmywanie jedynie pod strumieniem wody.
[ Dodano: 2012-03-22, 13:42 ]
Lackdoctor napisał/a: | A co do tych padĂłw karbowanych to sprzedawca polecaÂł do G3 , wiĂŞc jak to moÂżliwe Âże agresywna gÂąbka ma byĂŚ przeznaczona do past wykoĂączeniowych G10???
Ja juÂż sam nie wiem co o tym mysleĂŚ.
Prosze o jakieÂś proste rady zrozumiaÂłe dla laika. |
Odpowiedni aplikator to podstawa polerowania. To ¿e g¹bka jest karbowana czy dr¹¿ona to zabieg trochê marketingowy, trochê zwi¹zany z odprowadzanie ciep³a ale bez znczenia jeœli chodzi o jakoœÌ samej g¹bki.
Sk¹d pomys³ ¿e g¹bka karbowana jest agresywna? Tu nie o kszta³t ani o kolor chodzi (kolory w tej bran¿y sa umowne ale dla samej specyfikacji pianki i jej zastosowaù nie maj¹ znaczenia: to co u nas jest bia³e do polerowania to w stanach jest zielone, to co w 3M jest niebieskie karbowane to w Farecli jest ¿ó³te). Na rynku pojawiasiê du¿o aplikatorów z g¹bki tapicerskiej która ma zamkniete pory i po prostu nie poleruje bo pasta wnika w g¹bke i juz nie mo¿e siê wydostaÌ. Farecla wypuszczaj¹c taùsz¹ alternatywê do swoich gbek na rzep - czyli produkt GMOP = ca³oœciow¹ g³owicê polerska znak³adk¹ nie obni¿ya jakoœci samej g¹bki nadal wiêc pozostje to najlepsza do polerowania odpowiednio twarda g¹bka bia³a (pó³otwarte pory pozwalaj¹ce na cyrkulacjê pasty), g¹bka pomaraùczowa poœrednia i g¹bka czarna miekka wykoùczeniowa. Do prac z prduktami na sucho tylko g¹bka ¿ó³ta - zupe³nie inna struktura nie nadaj¹ca sie do pracy z wod¹.
Aplikator nadaj¹cy siê do polerowania ³atwo te¿ wstêpnie sprawdziÌ laikowi: wystarczy przyciskaj¹c usta do g¹bki dmuchn¹Ì: powietrze nie powinno przeltywaÌ (zbyt otwarte pory), nie powinno byÌ te¿ trudno dmuchn¹Ì (zamkniête pory), powinno daÌ sie wdmuchn¹Ì powietrze z lekkim tylko oporem.
StosujÂąc aplikator z gÂąbki tapicerskiej, ktĂłra niema wÂłaÂściwoÂści polerskich bardzo Âłatwo przypaliĂŚ lakier gdyz nie ma cyrkulacji powietrza i powierzchnia podgrzewa siĂŞ niebezpiecznie - przy poliuretanach lakier zaciÂągnie sie bÂłyskawicznie.
G MOP to w tej chwili na naszym rynku jedyna najlepsza wersja pianki polerskiej w postaci bardzo taniej gÂłowicy - nie mniej efektywne sa wszelkie oryginalne aplikatory Farecla, #m ale cena jest niemal kosmiczna dlatego czĂŞsto ktoÂś kusi sie na gÂąbkĂŞ z ABW, APP, Ranala, Trotona ale... to juÂż nie ta gÂąbka jaka powinna byĂŚ...
[ Dodano: 2012-03-22, 13:48 ]
[quote="Lackdoctor"]Stary lakier do korekty.
Matowanie papierem indasa red 2000 celem usuniĂŞcia uszkodzeĂą.
Potem farecla na szlifierkĂŞ kÂątowÂą z regulacja obrotĂłw.
Strasznie przypala lakier.
Jak dajĂŞ duÂżo wody z wĂŞÂża to jest ok, ale powÂłoka jest nadal matowa a z daleka jest akceptowalna.
W sumie niewiem co mozna spiep.rzyĂŚ przy polerowaniu, ale staram sie unikaĂŚ polerek, bo efekt wymaga duÂżo pracy.
A jako Âże pracujĂŞ w warunkach garaÂżowych to iloÂści wtrÂąceĂą jakie mam na elementach zmuszajÂą mnie do przejechania caÂłoÂści elementĂłw papierem indasa RED 1500, poprawienia 2000 i potem droga przez mĂŞkĂŞ z dopolerowaniem tego wszystkiego. [quote="Lackdoctor"]
Przy tego typu pracy Farecla G3 lub g6 w paÂście + biaÂły G MOP + obroty na poczÂątek ok 900 maximum 1800 powinny daĂŚ extra poÂłysk bez rys - jeÂśli Pan chce to chĂŞtnie skontaktujĂŞ Pana z technikiem, ktĂłry moÂże sie z Panem umĂłwiĂŚ i dobraĂŚ odpowiedni system dla Pana prac i warunkĂłw pracy... |
_________________ Polerownie to sztuka.... ale nie kompromisu...
 |
|
|
|
 |
JRKamil
|
Wysłany: 2012-04-16, 14:04
|
0
|
|
|
Posty: 6
|
Farecla ju¿ dawno posz³a w odstawkê ( chodzi mi tu o G3) , syf po niej niemi³osierny etc. jakieœ 4 lata temu zaczêliœmy pracowaÌ na pastach 3M ( na pocz¹tek stara linia a teraz nowa) i powiem wam , ¿e nie mam do tych past ¿adnych zastrze¿eù aczkolwiek Norton niedawno wypuœci³ pasty polerskie : Step 1 , Step 2 oraz Liquid Ice protector . ró¿nica miêdzy 3M'em jest taka , ¿e aby spolerowaÌ auto ( dajmy na to czarny kolor ) to nie musisz polerowaÌ zielon¹ , ¿ó³t¹ i niebiesk¹ tylko wystarczy Step 1 i Step 2 . To by³ pierwszy atut ( finanse) . Step 1 Nortona nie rysuje a¿ tak bardzo powierzchni jak 3M , norton w po³¹czeniu z futrem jest w stanie spolerowac 90% rysek nawet na lakierze Ceramicznym. |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2012-04-16, 14:11
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
@specjalista .... od kilkunastu lat uwaÂżam Âże Farecla G3 i G10 jest nr 1 w polerowaniu lakierĂłw. Problem w tym, Âże maÂło kto wie jak siĂŞ tym posÂługiwaĂŚ. Odbierz PW proszĂŞ |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-04-16, 14:37
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
PROJEKTER napisał/a: | od kilkunastu lat uwaÂżam Âże Farecla G3 i G10 jest nr 1 w polerowaniu lakierĂłw. |
Numer 1 to jest pasta TEMPO.
Jak sama nazwa wskazuje.... |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
ksenonn
|
Wysłany: 2012-04-16, 17:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 279 Skąd: CzĂŞstochowa
|
Projekter, a moÂżesz napisaĂŚ jak prawidÂłowo sie posÂługiwaĂŚ G3 i G10? akurat tych past uÂżywam. |
_________________ Blacharstwo/Lakiernictwo
 |
|
|
|
 |
Chali68
|
Wysłany: 2012-04-16, 17:47
|
0
|
|
|
Posty: 247
|
Jest tkÂże farecla universal ma dwie gradacje ziarna super Âświerzy zapach i dodatkowo zmywa siĂŞ samÂą wodÂą piĂŞknie z uszczelek. Jak nie farecla! Polecam! |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2012-04-16, 18:03
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
ksenonn napisał/a: | Projekter, a moÂżesz napisaĂŚ jak prawidÂłowo sie posÂługiwaĂŚ G3 i G10? akurat tych past uÂżywam. |
Niestety nie mogĂŞ napisaĂŚ ... bo jestem nabzdyczony na to forum |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-04-16, 18:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
PROJEKTER napisał/a: | Niestety nie mogĂŞ napisaĂŚ |
A skÂąd Robert ma wiedzieĂŚ jak w praktyce pracowaĂŚ farelkÂą.?
W teorii, to mo¿e jak¹œ ciekaw¹ instrukcjê nam zapoda, ale czy to nam wyjdzie na dobre.
Ja to robie tak.
Farecla, farecla, farecla.... woda, woda, woda... duuuzo wody
Potem gumiaki , rĂłznicĂłwka i jazda z miejsca raÂżenia prÂądem. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2012-04-16, 18:34
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Nie robiê t¹ past¹ bo mam lepsz¹ ale kiedyœ posuwa³em ¿ê cho cho. Prawda jest taka ¿e tubka 250g musi starczyÌ na 3 samochody osobowe (komplet z dachem) co nie prawda ?. Wszyscy wal¹ pastê i jeszcze wiêcej wody i znowu pasta woda i tubka na 1 auto max. Zasada jest taka ma³o pasty i ma³o wody odpowiednie obroty i |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-04-16, 18:37
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
Homer S. napisał/a: | Zasada jest taka maÂło pasty i maÂło wody odpowiednie obroty i |
I najciekawsze jest to, Âże farecla podaje jak naleÂży pracowac jej pastami i wystarczy przeczytaĂŚ karty techniczne i sie do nich stosowaĂŚ. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
lukskyy
|
Wysłany: 2012-04-16, 18:44
|
0
|
|
|
Amator

Pomógł: 1 raz Posty: 46 Skąd: Podkarpackie
|
a tak z innej beczki, co sÂądzicie o paÂście BRILL (nie pamiĂŞtam czy przez w "L") z R-M? |
|
|
|
 |
ksenonn
|
Wysłany: 2012-04-16, 23:17
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 279 Skąd: CzĂŞstochowa
|
PROJEKTER napisał/a: | ksenonn napisał/a: | Projekter, a moÂżesz napisaĂŚ jak prawidÂłowo sie posÂługiwaĂŚ G3 i G10? akurat tych past uÂżywam. |
Niestety nie mogĂŞ napisaĂŚ ... bo jestem nabzdyczony na to forum |
daj spokĂłj, powiedz |
_________________ Blacharstwo/Lakiernictwo
 |
|
|
|
 |
marcin
|
Wysłany: 2012-04-16, 23:41
|
0
|
|
|
Posty: 81 Skąd: ÂślÂąsk/zagÂłebie
|
Lack doctor bez wzglêdu na to jaka pasta polerujesz proponujê ci zmieniÌ papier . Indasa red jest ostrzejsza ni¿ wiêkszoœÌ papierów i zostawia mnóstwo rys przez co ciê¿ej ci odpolerowaÌ element nie mówi¹c ju¿ o tym ¿ê pierwszy szlif 1500 przed polerk¹ jeszcze pogarsza ci sytuacjê. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-04-17, 00:20
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
marcin,
DziĂŞkujĂŞ za poradĂŞ.
ZmieniÂłem papier na taki co w stolarstwie stosujÂą na pÂłutnie i jest o niebo lepiej. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
alucard333
|
Wysłany: 2012-04-22, 11:40
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
panowie a ja mam pytanie jak wypolerowaĂŚ czarne kolory tak Âżeby nie byÂło widaĂŚ Âżadnych rysek ÂświeÂżo pomalowany zmatowany papierem 2500 >g3 pomarĂączowy gmop >g6 czarny gmop > i co dalej tak aby nie byÂło rysek i hologramĂłw ? |
|
|
|
 |
jacenty 741
|
Wysłany: 2012-04-22, 12:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 39 razy Posty: 1343 Skąd: MakĂłw Mazowiecki
|
alucard333 napisał/a: | g6 czarny gmop | Nie G6,tylko G10.I ma byĂŚ dobrze. |
|
|
|
 |
g_marker
|
Wysłany: 2012-05-20, 21:57
|
0
|
|
|
Crazy_Peon
Posty: 88
|
marcin napisał/a: | Lack doctor bez wzglĂŞdu na to jaka pasta polerujesz proponujĂŞ ci zmieniĂŚ papier . Indasa red jest ostrzejsza niÂż wiĂŞkszoœÌ papierĂłw i zostawia mnĂłstwo rys przez co ciĂŞÂżej ci odpolerowaĂŚ element nie mĂłwiÂąc juÂż o tym ¿ê pierwszy szlif 1500 przed polerkÂą jeszcze pogarsza ci sytuacjĂŞ. |
ten portugalski papier jest do kichy jak marcin napisaÂł, to moje zdanie, duÂżo piszecie o polerce i paÂście ale nikt o papierze i skoku maszynki, czy na sucho czy na wodĂŞ, oscylacjÂą ktoÂś szlifowaÂł pod polerkĂŞ ? |
|
|
|
 |
robitak
|
Wysłany: 2012-10-15, 20:55
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam,
Czy koĂączÂąc polerowanie czarnÂą gÂąbkÂą polerujemy aÂż sukcesywnie pasta bĂŞdzie "znikaĂŚ" i koĂączymy juÂż prawie "samÂą wodÂą"?
Pozdr
Robert |
|
|
|
 |
van_semp
|
Wysłany: 2012-10-15, 23:05
|
0
|
|
|
Posty: 20
|
1"waÂżne jest Âżeby wiedzieĂŚ, Âże bardzo zdradliwÂą kwestiÂą w przypadku Farecli jest paradoksalnie poÂłysk - ktĂłry pojawia siĂŞ bardzo szybko i wtedy moÂżna pomyÂśleĂŚ Âże to koniec pracy"
2"Farecla jako jedyny produkt na Âświecie szczyci siĂŞ tym, iÂż nie ma w skÂładzie wypeÂłniaczy dlatego osiÂągniĂŞty efekt jest efektem koĂącowym"
ad1 WÂłaÂśnie dziÂś polerowaÂłem pastÂą G3 i aÂż mnie zdziwiÂło Âże potrafi usuwaĂŚ rysy po p1500 praktycznie po "dotkniĂŞciu padem"
ad2To skÂąd tak szybko poÂłysk?
Czy ktoÂś z forumowiczĂłw uÂżywa/uÂżywaÂł produktĂłw firmy Liquid Shine? Czy sÂą one dobre? |
|
|
|
 |
NICOLSONtom164
|
Wysłany: 2012-10-16, 14:16
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
gdzie zgina;secjalista; od g3
czy robert go skuteczni zniecheciÂł,do udzielania rad na tym forum |
|
|
|
 |
dsu1
|
Wysłany: 2012-11-19, 15:08
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Witam- jestem nowym u¿ytkownikiem tego forum, troszkê poczyta³em na temat polerowania i zabra³em siê za praktykê. PoÌwiczy³em troszkê na moich starych samochodach, wybra³em Fareclê bo jest nie droga i ³atwo dostêpna, skompletowanie past i padów nie by³o trudne i drogie koszt oko³o 170 z³ ( G3 1kg, G10 500ml, œcierki farecla, G mop bia³y i czarny ) polerka K2 270 z³ (z dodatkowym kompletem padów) no i ma³y gad¿et który mi bardzo pomóg³ w korekcie lakieru, mini szlifierka kobe + kr¹¿ki Mirka abralon 1000,2000,3000,4000 koszt 520z³. Szlifierkê kupi³em do celów przygotowawczych i do ma³ych napraw lakierniczych.
Na pierwszy rzut postanowiÂłem wypolerowaĂŚ tylnÂą klapĂŞ mojego mercedesa poniÂżej zamieszczĂŞ relacjĂŞ jak to zrobiÂłem z linkiem do filmu w ktĂłrym po skrĂłcie chciaÂłem pokazaĂŚ swĂłj wyczyn
Polerka Mercedesa 190 rok 1986 - Lakier ma 26 lat
Opisze czynnoÂści jakie wykonaÂłem po kolei wraz z materiaÂłami i urzÂądzeniami jakie uÂżyÂłem.
Etap I - przygotowanie
PorzÂądne mycie na myjni bezdotykowej, aktywna piana
Wtarcie do sucha rĂŞcznikiem
RĂŞcznik bezpyÂłowy + rozpuszczalnik sylikonowy- porzÂądnie wymyĂŚ smoÂły i pozostaÂłe syfy z lakieru
G mop Farecla standard ( bia³y) - namoczyÌ i wycisn¹Ì (odwirowaÌ przed prac¹ na najwy¿szych obrotach)
Szlifierka Kobe mini model KBE-270-2103K œrednica dysku 75 mm skok mimoœrodu 2mm + Kr¹¿ek œcierny Mirka Abralon gradacja -
1000 ( na grubsze rysy bardzo delikatnie nie cisn¹Ì nie zatrzymywaÌ w miejscu podczas pracy na lakierze - bardzo krótko)
2000 ( ÂśmiaÂło moÂżemy wolniejszymi ruchami dopracowaĂŚ widoczne niedoskonaÂłoÂści na lakierze ale nie powinniÂśmy zatrzymywaĂŚ za dÂługo w jednym miejscu podczas pracy)
3000 ( ostatni etap to wygÂładzenie ktĂłre jest pokazane na filmie, lakier staje siĂŞ satynowy dobrze odbija ÂświatÂło ale je rozprasza )
Do wszystkich etapĂłw szlifowania uÂżywamy zraszacza ( woda) co znacznie wydÂłuÂża pracĂŞ Âścierniwa i chroni lakier przed przetarciem. Maskujemy miejsca ktĂłre trudno domyĂŚ, ja osobiÂście tego nie robiÂłem poniewaÂż mam myjkĂŞ 500 m od garaÂżu i po kaÂżdym etapie polerowania jadĂŞ na mycie chemia a spÂłukanie wodÂą demineralizowanÂą .
CiÂśnienie robocze 6 bar obroty na szlifierki okoÂło 10000 o/min
Etap II - polerowanie pastÂą G3 i G mop standard biaÂła, polerka K2 pÂłynna regulacja i stabilizacja obrotĂłw od 600 do 3000, Âściereczka FARECLA FINISHING CLOTH ( pokazane na filmie)
-Nak³adamy niewielk¹ iloœÌ pasty i delikatnie zraszamy pastê i G mopa
- rozprowadzamy pastĂŞ na powierzchni bez obrotĂłw na polerce ( powierzchnia polerowania nie powinna byĂŚ zbyt duÂża bo nie utrzymamy pasty w odpowiednim nawilÂżeniu a lakieru w odpowiedniej temperaturze pracy
- uruchomiamy polerkĂŞ na maÂłych obrotach od 600 do 900 i rozprowadzamy pastĂŞ
- po rozprowadzeniu zwiêkszamy prêdkoœÌ do 1200 i robimy dwa przejœcia nie za szybko (w razie potrzeby zwil¿yÌ powierzchnie )
- nastêpnie zwiêkszamy prêdkoœÌ do oko³o 1800 i robimy dwa przejœcia przyspieszaj¹c delikatnie tempo przemieszczania polerki ( w razie potrzeby zwil¿yÌ powierzchnie)
- zmniejszamy delikatnie prêdkoœÌ do oko³o 1500 i robimy szybkie przejœcia ( tym razem staramy siê zwil¿yÌ trochê mocniej powierzchnie ale nie mo¿na przesadziÌ bo zachlapiemy wszystko dooko³a
- wycieramy powierzchniĂŞ polerowanÂą ÂścierkÂą FARECLA FINISHING CLOTH do uzyskania poÂłysku
Na filmie pokazujĂŞ Âże po tym etapie lakier nabraÂł poÂłysku ale w niektĂłrych miejscach wystĂŞpujÂą refleksy Âświetlne ( patrz na diodĂŞ w kamerze ) dla mniej wymagajÂących ten etap wystarczy i po naÂłoÂżeniu wosku efekt jest bardzo zadowalajÂący
Etap III - nabÂłyszczanie - Farecla G 10, G mop standard czarny, Âściereczka FARECLA FINISHING CLOTH, polerka K2
- nak³adamy niewielk¹ iloœÌ mleczka na powierzchniê lakieru zwil¿amy G mopa tym razem delikatnie i na niewielkich obrotach ( 600-900) rozprowadzamy mleczko
- po rozprowadzeniu pÂłynie przychodzimy do wyÂższych obrotĂłw okoÂło 1800 i robimy dwa przejÂścia ( zwilÂżamy tylko w przypadku szybkiego wyschniĂŞcia mleczka, bardzo delikatnie )
- trzecie przejÂście po delikatnym zwilÂżeniu powierzchni i G mopa bardzo szybko na obrotach okoÂło 2000
- wycieramy powierzchniĂŞ ÂściereczkÂą FARECLA FINISHING CLOTH
Po tym etapie efekt jest naprawdĂŞ zadowalajÂący wrĂŞcz niesamowity na filmie tego nie widaĂŚ ale w rzeczywistoÂści odbicie ÂświatÂła i przedmiotĂłw jest tak dokÂładne Âże widaĂŚ napis producenta umieszczonego na ÂświetlĂłwce umieszczonej nad tylnÂą klapÂą mercedesa.
Nie jestem zawodowcem i nie mam zamiaru reklamowaÌ tu sprzêtu i systemu polerskiego farecli, mój materia³ jest pogl¹dowy i nie powinien s³u¿yÌ jako wzór bo nie taki jest zamiar moich wypocin - szanuje profesjonalistów i jestem gotów przyj¹Ì uwagi. Mam niewielkie doœwiadczenie w polerowaniu ale po miesi¹cach prób na moich starych samochodach wypracowa³em sobie taki schemat odœwie¿ania lakieru jaki przedstawi³em powy¿ej- efekt koùcowy jest niesamowity. Wybra³em Farecle bo jest w miarê tania ale uwaga ! wymagaj¹ca - to akurat mi odpowiada bo lubiê wyzwania. Stwierdzi³em ¿e przy Farecli mo¿na naprawdê niedrogo wypolerowaÌ auto, wystarczy trochê cierpliwoœci i Ìwiczeù a mo¿na naprawdê dobrze nauczyÌ siê polerowania. Po zakupie szlifierki i kr¹¿ków Mira polerowanie jest banalnie proste zu¿ycie past spada o po³owê, ryzyko zepsucia lakieru spada , minus to koszt takiego urz¹dzenia oko³o 500 z³ ale naprawdê warto. Na wypolerowanie tylnej klapy i tylnych b³otników potrzebowa³em czasu oko³o 2 godz (z myciem), zu¿y³em oko³o 40 ml pasty G3 i 30 ml mleczka G10, G mopy d³ugo jeszcze pos³u¿¹ a kr¹¿ki mirka nie straci³y swoich w³aœciwoœci œciernych
link http://www.youtube.com/watch?v=W9jtRMyAKoc |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2012-11-19, 18:51
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Farecla super pasta ... tylko ten syf - tragedia |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
hamir
|
Wysłany: 2012-11-20, 13:35
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 754 Skąd: Astana
|
a niemiecka menzerna?co powiecie o tej pascie?ja probowalem i bardziej mi siadla jak 3M |
|
|
|
 |
karol2010
|
Wysłany: 2012-11-21, 10:52
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Ja osobiÂście juÂż 2 lata pracuje na 3g zrobiÂłem juÂż z 400 aut i nigdy siĂŞ na tej paÂście nie zawidÂłem. Jest idealna jeÂśli chodzi o scieranie rys. Po 3g uÂżywam past 3m na sam koniec niebieski korek 3m i wychodzi bardzo Âładnie. |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2012-11-21, 15:24
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
Zgadzam siĂŞ,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski. |
|
|
|
 |
hamir
|
Wysłany: 2012-11-21, 15:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 754 Skąd: Astana
|
g3 jest sprawdzona pasta,tylko fajnie sie robi 1,2 elementy,przy calosciowce to zaduzo bajzlu zostawia |
|
|
|
 |
dsu1
|
Wysłany: 2012-11-21, 16:29
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
No-limit napisał/a: | Zgadzam siĂŞ,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski. | Powiem tak G10 jest trudno wyczuĂŚ, trochĂŞ czasu mi zajĂŞÂło nim nauczyÂłem siĂŞ niÂą operowaĂŚ, efekt jest koĂącowy robiÂłem test rozpuszczalnikiem silikonowym wychodzi bajka- 3M nie robiÂłem bo jestem amatorem i nie staĂŚ mnie na tak drogie pasty |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-11-21, 17:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
No-limit napisał/a: | Zgadzam siĂŞ,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski. |
Jak juz to po G3 dajemy ¿ó³ty korek.... niebieski po ¿ó³tym to tylko dla zasady.
Zawsze chwaliÂłem G3 i nadal na niej robie jako podstawowa pasta.
Jednak mam zielony, ¿ó³ty i niebieski korek z 3M jako nie tyle osobny system, lecz jedyny skuteczny w wykoùczeniu po G3.
Po umyciu syfu z G3 poprawiam miejsca niedopolerowane zielonym korkiem,,, potem juz ¿ó³ty i dla zasady niebieski.
[ Dodano: 2012-11-21, 17:33 ]
No-limit napisał/a: | ,po G3 nie G10,tylko 3M niebieski. |
Bez ¿ó³tego lipa by by³a. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
kubazjan
|
Wysłany: 2012-11-21, 18:26
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 246
|
jak juz kiedys pisalem...g3....g10....i na koniec moje ulubione mleczko z plastmala...i nie ma zadnych hologramow czy innych dupereli...nieraz trzeba mleczkiem na ciemnych lakierach dwa razy przeleciec na sciereczce ...ale efekt jest ok... |
|
|
|
 |
karol2010
|
Wysłany: 2012-11-21, 21:35
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
Lackdoctor, czy bêdzie lipa czy nie jeœli po farecli dasz niebieski to ró¿nie bywa. G³ównie zale¿y od koloru na jasnym bêdzie zajebiscie a na czarnym akrylu lipa |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-11-22, 09:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
karol2010 napisał/a: | a na czarnym akrylu lipa |
Yes.
D niedawna robiÂłem G3 i ewentualne holsy i niedopolerowane miejsca koĂączyÂłem pasta polerujÂąco nabÂłyszczajÂącÂą z carvalet.
DziaÂłaÂło i efekty byÂły trwaÂłe, nie wychodziÂły holsy po czasie.
Jednak komfort i pewnoœÌ po zastosowaniu ¿ó³tego korka jest wart tych 10 min poœwieconych na dopieszczenie pow³oki.
Niebieski, jak juÂż mĂłwiÂłem, to tylko dla zachowania peÂłnego wykoĂączenia ktore zaleca producent 3M. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
yoyo08
|
Wysłany: 2014-11-11, 09:38
|
0
|
|
|
Posty: 11
|
Witam. Tak czytam o tym 3M jak wszyscy chwal¹ to a¿ korci mnie aby wypróbowaÌ.. narazie jestem pocz¹tkuj¹cy i u¿ywam past g3 na bia³ej g¹bce a pozniej g10 na czarnej i wosku koloryzuj¹cego jeœli wymaga tego lakierj bo ma np g³êbokie rysy. Lecz na czarnych ,zniszczonych lakierach po takiej pracy i tak widaÌ ryski pod œwiat³o.. myœle czy czasem nie przejsc na 3M (waham siê bo jako pocz¹tkuj¹cy ma³o biorê za polerkê i nie op³aci mi siê chyba 3M narazie) lub dodaÌ do tego G3 i G10 na koniec zamiast wosku produkt te¿ 3M scarth remover czy jakoœ tak. dobrze sobie to wymysli³em? czy to nie wypali? chodzi mi tu g³ównie o czarne i ciemne lakiery w metaliku bo akryle ³adnie robiê na farecli. |
|
|
|