|
|
|
Autor |
Wiadomo¶æ |
|
maciekdiy
|
Wys³any: 2012-03-24, 18:02 Lakierowanie motocykla
|
0
|
|
|
Posty: 3 Sk±d: Kalisz
|
Witam wszystkich. W temacie lakiernictwa jestem pocz±tkuj±cy, ale i tak w tej dziedzinie raczej kariery nie zrobiê , dlatego proszê o nie odsy³anie do wielu m±drych ksi±g i wujka Google. Ale do rzeczy. Mam do pomalowania mój motocykl, materia³y, jakimi dysponujê to DUPONT DX1061, DX1062 i 3750S. I teraz pytania:
1. Ramê ca³± zmatowi³em a miejsca pordzewia³e zeszlifowa³em do go³ej stali, i czy mogê po³o¿yæ na ca³o¶æ DX1061 czy tylko na miejsca go³ej stali.
2. Ko³a to odlew aluminiowy, i na to DX1061 + DX1062 + baza + 3750S czy lepiej dokupiæ podk³ad epoksydowy.
3. Silnik. I tu siê zastanawiam czy za to siê w ogóle zabieraæ czy sobie zawczasu odpu¶ciæ. Wymy¶li³em sobie, ¿e pomalujê korpus, cylindry i g³owice na czarno a brzegi ¿eber wypolerujê na lustro. Silnik jest ch³odzony powietrzem. I takie moje pytanie czy taki zestaw, jaki posiadam siê nada czy pod wp³ywem temperatury po prostu wszystko odejdzie. Z góry mówiê, ¿e nie bêdê rozbiera³ ca³o¶ci do malowania proszkowego, chocia¿ by³o by to pewnie najlepsze rozwi±zanie.
Na razie to tyle. Z góry dziêkujê za wszystkie odpowiedzi. |
|
|
|
|
alucard333
|
Wys³any: 2012-03-24, 19:23
|
0
|
|
|
Posty: 32
|
a kad³ub silnika by³ malowany czy jest czyste aluminium ?
bo je¿eli by³ malowany to ci szczerze mówi±c radze ci je¿eli masz pomalowany silnik to tylko bym pomalowa³ zapewne porysowane dekle i pokrywe
odradzam malowanie ca³o¶ci bo to siê wi±¿e z przgotowaniem powieszchni w trudno dostênych zakamarkach i do tego potem ich pomalowania tym bardziej ¿e nie chcesz go wyjmowaæ
i jaki to motocykl wgl jest z ciekawo¶ci pytam
a co do polerki to nie problem w tym wyparku pierw malowanie potem polerka odpowiednii papierami a¿ do 2500 i polerka... |
|
|
|
|
maciekdiy
|
Wys³any: 2012-03-24, 19:49
|
0
|
|
|
Posty: 3 Sk±d: Kalisz
|
Motocykl to Yamaha XV 750 SE Silnik mam wyci±gniêty, pokrywy boczne i tak wypolerowa³em i nie bêdê ich malowa³. Sam korpus jest oryginalnie pomalowany na syfiasto bia³y, a cylindry i g³owice s± ju¿ wypiastowane. Co do przygotowania powie¿chni to nie ma problemu, i tak muszê pomalowaæ ramê ko³a i …. masê dupereli w tym momocie, a za pewien czas dojdzie zbiornik i b³otniki tylko muszê je najpierw zrobiæ . |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2012-03-24, 20:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Racje ma kolega ,¿e cenzura sie z malowaniem zakamarków radiatora na cylindrach. Z drugiej strony zostawienie wypiaskowanego aluminium zaowocuje pewnie szybkim ¶niedzeniem . Korpus bez problemu wytrzyma pomalowany zwyk³± farb± akrylow±. Cylindrów nie domalujesz w zakamarkach ³atwo bez narobienia zacieków a farba mo¿e siê paliæ przy wyj¶ciach kolektora wydechowego. Wypolerowaæ na po³ysk ( aby nie korodowa³ ) radiator równiez bêdzie problem z powodu zakamarków. Poza tym to chopper im wiêcej aluminium i ¶wiec±cego metalu tym lepiej , Ja bym nie malowa³ silnika.
Najlepszym rozwi±zaniem 1061 w miejsca gdzie masz do go³ej , a 1062 po ca³o¶ci .
Epoksyd lepiej izoluje i oczywi¶cie mo¿na by u¿yæ epoksydu po ca³o¶ci zamiast 1061 i 1062, ale skoro ju¿ kupi³e¶ 2 puszki to u¿yj ich ( chyba ,¿e mo¿esz je zwróciæ ) |
|
|
|
|
maciekdiy
|
Wys³any: 2012-03-24, 21:27
|
0
|
|
|
Posty: 3 Sk±d: Kalisz
|
W takim razie silnik pozostawiê w spokoju, a ramê chyba i tak oddam w tygodniu do piaskowania to bêdê podk³adowa³ po ca³o¶ci. Ale nie wiem, czemu wbi³o mi siê w pamiêæ, ¿e lepiej wytrawiaj±cy i akryl ni¿ epoksyd. Pewnie, dlatego ¿e najpierw mia³em kupowaæ Novola a na ich stronie jest jak byk, ¿e moje zestawienie jest leprze. Ale co tam robie tym, co mam i niczego nie bêdê oddawa³, poniewa¿ jak sam czego¶ nie spieprzê to chyba w sezonie ca³o¶æ mi p³atami nie odejdzie. |
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
|
|
|