Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
gugun 
Wysłany: 2012-03-30, 10:10   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
z tego co ja sie orientuje,byc moze jest inaczej to nadmuch jest przewaznie wydajniejszy w kabinach niz wyciag
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-30, 10:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
majdan89 napisał/a:
ProszĂŞ o konkretne porady


MyÂślĂŞ Âże na forum siĂŞ tego nie dowiesz.
MoÂżesz tylko baÂłwanem, durniem, lub innym epitetem oberwaĂŚ.

Wentylacja o ktĂłrej piszesz bĂŞdzie lepsza niÂż.... brak wentylacji i uchylanie bramy.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-03-30, 10:52   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Tylko wtedy jak zacznie siĂŞ opis budowy wentylacji w oparciu o akumulator i wiatrak od chÂłodnicy.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-30, 11:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
PROJEKTER napisał/a:
wiatrak od chÂłodnicy.


Jasne.
Bo wiatrak z baru mlecznego jest lepszy ^^ ^^ ^^

Nie sama wydajnoÂśc jest tu waÂżna m3/h, lecz jakie nadciÂśnienie moÂże on wytworzyĂŚ aby pokonaĂŚ opĂłr mat filtracyjnych.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

majdan89
Wysłany: 2012-03-30, 11:49   
0
UP DOWN

Posty: 13
Kolego Projekter jak Ty jesteœ fachowiec to byœ podpowiedzia³ czy wyci¹g ma mieÌ t¹ sam¹ si³ê co nawiem czy której z nich ma byÌ mocniejsze
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-30, 11:53   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
majdan89 napisał/a:
Kolego Projekter jak Ty jesteœ fachowiec to byœ podpowiedzia³ czy wyci¹g ma mieÌ t¹ sam¹ si³ê co nawiem czy której z nich ma byÌ mocniejsze
a masz lezec z 5k luzem ?? ;) bo za darmo to mozesz durni i przygÂłupĂłw tu tylko dostaĂŚ :D
 
 

majdan89
Wysłany: 2012-03-30, 11:56   
0
UP DOWN

Posty: 13
A chciaÂłem ten wentylator zamontowaĂŚ VKO 300 http://moto.allegro.pl/we...2219281547.html
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-03-30, 14:21   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
No i co mam ci napisaĂŚ jak ten wentylator z linku siĂŞ do niczego nie nadaje w lakierni, ale jak chcesz to montuj :spoko:

Nadmuch = Wyci¹g skoro o to pytasz ... ale ¿eby to uzyskaÌ przy ro¿nych oporach mat filtracyjnych i kana³ów ... to trzeba skorzystaÌ ju¿ z rady @gugun ... z ma³a korekt¹. Trzeba mieÌ luzem 3 tyœ + vat ... albo wymyœlaÌ samemu ... mo¿e siê uda :spoko:
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-30, 14:33   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
tu masz zrzuta danych kabinki fobo: a skoro nadmuch=wyciag to roznice zalatwiaja maty,filtry i inne
http://screenshooter.net/0280052/pcyglog
 
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-03-30, 14:39   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
No wÂłaÂśnie tak ... i juÂż wentylacja zrobiona ...

sorry zapomniaÂłem siĂŞ ^^

.... mlasnie tak ... i jĂłrz wnetylacia zrobiÂąna
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

majdan89
Wysłany: 2012-03-30, 21:11   
0
UP DOWN

Posty: 13
PoradziÂłem siĂŞ koledzy goÂścia co robi wentylacje i on poradziÂł mi zamontowaĂŚ wentylator ktĂłry wam pokazaÂłem na nadmuch, a taki wentylator na wyciÂąg http://kupuj.vokker.eu/vk250-p-73.html PoniewaÂż daje on dobre ciÂśnienie jak do wyciÂągu. SÂądzicie, Âże to dobry pomysÂł?
 

Chali68
Wysłany: 2012-03-30, 22:05   
0
UP DOWN

Posty: 247
Sorki Âże siĂŞ wtrÂące ale co Ty kolego tym wentylatorkiem do klimy montowanej w marketach chcesz wyciÂągnÂąc???
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-31, 10:27   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
dok³adnie! dodalem ci zrzut i masz tam jak byk jaka powinna byÌ wydajnoœÌ ¿eby bylo naprawde super.przeanalizuj i szukaj czegosc z uzywek o podobnych wartosciach
 
 

majdan89
Wysłany: 2012-03-31, 11:08   
0
UP DOWN

Posty: 13
No to siê koledzy zgadza tylko ¿e ty poda³eœ ze screena wydajnoœÌ na godzine a ja podaje wydajnoœci na minute, wtedy dziel¹c te wartoœci wychodzi na to ¿e potrzebny jest wentylator o wydajnoœci ok 340 m3 na min.
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-31, 11:40   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
a w tym co podaÂłeÂś masz 900 ok wiec potrzebujesz takich 20 szt:)
 
 

majdan89
Wysłany: 2012-03-31, 11:43   
0
UP DOWN

Posty: 13
Fakt koledzy nie zauwaÂżyÂłem tego:)
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-31, 11:50   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
kup cos konkretnego na alle... przed chwila patrzalem i idzie znalesc konkretnÂą uzywke za ok tysiak.moze nie bedzie to kabina ale mysle ze 2 takie w zupelnosci sobie poradzÂą
 
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-31, 12:28   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
mam chwile to pogooglowaÂłem,moze komus sie przyda jak to dziala:

WstĂŞp
Starym, ale niestety ci¹gle aktualnym problemem przy lakierowaniu samochodów lub innych detali o wysokich wymaganiach jakoœci powierzchni s¹ defekty pow³oki lakierniczej powodowane przez py³y, owady i inne wtr¹cenia. Jest to przede wszystkim przykroœÌ optyczna, niwecz¹ca efekty nieraz wielogodzinnej pracy, ale tak¿e niejednokrotnie przyczyna przysz³ych szkód spowodowanych korozj¹. Rozwi¹zaniem dla tych problemów s¹ kabiny lakiernicze umo¿liwiaj¹ce hermetyzacjê prac lakierniczych, jednak ze wzglêdu na niebezpieczeùstwa przekroczenia progu wybuchowoœci par rozpuszczalników wymagaj¹ one du¿ej sta³ej wymiany powietrza, które jest podstawowym noœnikiem py³ów i zanieczyszczeù powoduj¹cych szkody lakierowanych powierzchni.

PodziaÂł zanieczyszczeĂą
Stopieù zanieczyszczenia otaczaj¹cego nas powietrza jest bardzo ró¿ny i zale¿y od wielu czynników, takich jak: po³o¿enie geograficzne, koncentracja i rodzaj przemys³u, intensywnoœÌ zabudowy, pora roku i warunki atmosferyczne.
Analiza zanieczyszczeĂą powietrza atmosferycznego w odniesieniu do skÂładu i wielkoÂści czÂąsteczek daje dwie typowe frakcje:

 Frakcja z czÂąsteczkami poniÂżej 5 µm
Py³y i zanieczyszczenia w tym zakresie pochodz¹ ze spalania i innych procesów przemys³owych. Jako g³ówne sk³adniki znajduj¹ siê tu cz¹steczki wêgla (np. sadza), zwi¹zki siarki.

 Frakcja z czÂąsteczkami powyÂżej 5 µm
PyÂły te pochodzÂą w przewaÂżajÂącej czĂŞÂści z procesĂłw erozyjnych skorupy ziemskiej i zawierajÂą elementy krzemu, wapnia, potasu, aluminium i Âżelaza.
Frakcja ta zawiera równie¿ zanieczyszczenia pochodzenia roœlinnego w postaci drobnych w³ókien, py³ków kwiatowych i zarodników.
Rys. 1 Tabela przeciĂŞtnego udziaÂłu frakcji zanieczyszczeĂą w stosunku do masy i liczby czÂąstek

Wielkosc
czastek
( w mikronach )
10-30
5-10
3-5
1-3
0-1
Masa czastek w %
29
52
10
10
3
Liczba czastek w %
0,05
0,20
0,45
0,45
98,5
Obok najczĂŞÂściej spotykanych tak zwanych „globalnych” zanieczyszczeĂą powietrza (zanieczyszczenia naturalne kuli ziemskiej), ogromne znaczenie majÂą dodatkowe ÂźrĂłdÂła zanieczyszczeĂą bezpoÂśrednio w miejscu lokalizacji kabiny natryskowej. Emitory kurzu w bezpoÂśrednim sÂąsiedztwie kabiny mogÂą przy odpowiednim kierunku wiatru wielokrotnie podwyÂższyĂŚ stopieĂą zanieczyszczenia powietrza.
Jak wynika z wieloletnich badaĂą nad systemami lakierniczymi i metodami nanoszenia powÂłok lakierniczych, widoczne dla ludzkiego oka szkody powÂłok lakierniczych powodujÂą czÂąstki o wymiarach powyÂżej 14 µm. Jednak aby uzyskaĂŚ zwiĂŞkszonÂą pewnoœÌ nieskazitelnej powÂłoki wymagane jest oddzielenie wszystkich zanieczyszczeĂą o wielkoÂści ziarna powyÂżej 10 µm.


Rys. 1 PorĂłwnanie rozmiarĂłw czÂąstek typowych zanieczyszczeĂą
Aby uzyskaÌ odpowiedniej czystoœci powietrze w kabinie lakierniczej niezbêdna jest w³aœciwa koncepcja uk³adu filtrów, która pozwoli nawet przy krytycznym zapyleniu wokó³ kabiny, wykonaÌ lakierowanie z zadowalaj¹cym efektem.
Udzia³ iloœciowy poszczególnych frakcji zanieczyszczeù oraz lata doœwiadczeù dowodz¹, ¿e najodpowiedniejsz¹ i najbardziej ekonomiczn¹ metod¹ oczyszczania powietrza w kabinach lakierniczych jest filtracja dwustopniowa. (filtracja wstêpna i filtracja g³ówna).

Filtracja wstĂŞpna
Filtracja wstêpna przejmuje zadanie oddzielenia g³ównej masy zanieczyszczeù.
Daje to doskona³¹ ochronê czystoœci kana³ów powietrznych i istotnie wyd³u¿a ¿ywotnoœÌ filtra dok³adnego oczyszczania.
Do filtracji wstĂŞpnej najczĂŞÂściej wykorzystywane sÂą maty filtracyjne wykonane z w³ókien syntetycznych w klasach filtracji G3 – G4 (EU3 – EU4).
Maty filtracyjne wstĂŞpne umieszczane sÂą w kanale zasysajÂącym ÂświeÂże powietrze na specjalnym ruszcie podtrzymujÂącym, o formie zygzakowatej co daje znaczne zwiĂŞkszenie powierzchni filtra przy niewielkich jego wymiarach. RozwiÂązanie to jest sprawdzone i stosowane przez wielu producentĂłw kabin lakierniczych.
W nowych kabinach lakierniczych coraz czĂŞÂściej spotyka siĂŞ filtry wstĂŞpne w postaci filtrĂłw kieszeniowych. Filtry te charakteryzujÂą siĂŞ przy porĂłwnywalnych gabarytach znacznie wiĂŞkszÂą powierzchniÂą aktywnÂą i lepszÂą wydajnoÂściÂą.
Ponadto w zakresie produkcji filtrĂłw kieszeniowych, nastÂąpiÂła daleko idÂąca standaryzacja wymiarowa, co uÂłatwia dobĂłr wÂłaÂściwych wymiarĂłw filtra, a jego wymiana jest bÂłyskawiczna.
Problemy z filtracj¹ wstêpn¹ wystêpuj¹ najczêœciej wtedy, gdy u¿ytkownik (czêsto z niewiedzy lub pozornej oszczêdnoœci ) zamiast w³aœciwych mat filtracyjnych stosuje produkty alternatywne o nieodpowiedniej wytrzyma³oœci i przepustowoœci. Prowadzi to do uszkodzenia materia³u filtracyjnego, czego rezultatem jest podwy¿szone obci¹¿enie py³em elementów agregatu kabiny lakierniczej i filtra dok³adnego oczyszczania. Nieodpowiedni materia³ filtracyjny mo¿e równie¿ d³awiÌ wydajnoœÌ wentylatorów, co w konsekwencji prowadzi do zbyt ma³ej prêdkoœci przep³ywu powietrza w kabinie oraz niebezpiecznego podniesienia stê¿enia rozpuszczalników w fazie lakierowania.
Maty filtracyjne przeznaczone do wstêpnej filtracji powietrza wykonane s¹ z ró¿nej gruboœci w³ókien poliestrowych u³o¿onych postêpowo (progresywnie) to znaczy z malej¹c¹ gêstoœci¹ i rosn¹c¹ gruboœci¹ w³ókien w kierunku nap³ywu powietrza. Poszczególne w³ókna w macie zespolone s¹ ze sob¹ termicznie. Takie u³o¿enie w³ókien gwarantuje maksymaln¹ ch³onnoœÌ i wydajnoœÌ maty filtracyjnej pod warunkiem w³aœciwego kierunku przep³ywu powietrza t.j. w kierunku zagêszczania siê w³ókien. Dla u³atwienia monta¿u mat kierunek nap³ywu powietrza oznaczony jest najczêœciej kolorem niebieskim lub przy bia³ych matach odpowiednim nadrukiem.




Rys. 2, 3 Schemat funkcjonowania standardowej kabiny lakierniczej
na przykÂładzie kabin lakierniczych firmy DURST:
1. Mata filtracyjna sufitowa klasa F5 (filtracja koĂącowa)
2. Mata filtracyjna wstĂŞpna klasa G3, G4 (filtracja wstĂŞpna)
3. Mata filtracyjna podÂłogowa Klasa G3 (oddzielenie mgÂły lakierniczej)


Filtracja koùcowa (g³ówna)
Z powodu bezpoœredniej bliskoœci lakierowanego obiektu filtr g³ówny montowany najczêœciej w suficie kabiny lakierniczej ma decyduj¹ce znaczenie dla optymalnej filtracji powietrza i jakoœci pow³oki lakierniczej.
Musi on speÂłniaĂŚ zasadniczo dwa podstawowe zadania:
- pewne i trwaÂłe trzymanie drobin pyÂłu, ktĂłre przeszÂły przez filtr wstĂŞpny i z powodu swej wielkoÂści i struktury mogÂą spowodowaĂŚ szkody powÂłoki lakierniczej,
- rĂłwnomierny podziaÂł i uporzÂądkowane prowadzenie strumienia powietrza w kabinie lakierniczej (bez turbulencji i wstecznych prÂądĂłw).
Dalsze wymagania to:
- stabilnoœÌ na temperaturĂŞ – mata do temp. 100oC nie moÂże straciĂŚ aktywnej przyczepnoÂści
- stabilnoœÌ skÂładowania – mata nawet po dÂługim skÂładowaniu winna zachowaĂŚ peÂłnÂą uÂżytecznoœÌ
- trwaÂłoœÌ na rozpuszczalniki – duÂże iloÂści rozpuszczalnikĂłw nie mogÂą ujemnie wpÂływaĂŚ na parametry maty
- materiaÂł filtracyjny – musi byĂŚ absolutnie bez silikonu
- pojedyncze w³ókna - musz¹ byÌ po³¹czone w wi¹zki
- w³ókna – nie mogÂą siĂŞ kruszyĂŚ lub podlegaĂŚ starzeniu.
Wymogi te speÂłniajÂą specjalne maty filtracyjne impregnowane objĂŞtoÂściowo w klasie F5 (dawne EU 5).

Dzia³anie mat filtracyjnych g³ównych
Drobiny zanieczyszczeĂą utrzymywane sÂą na w³óknach maty filtracyjnej przez siÂły Van-der-Vaalsa, siÂły przyciÂągania elektrostatycznego oraz tzw. mosty pÂłynne. Jednak juÂż przy czÂąstkach zanieczyszczeĂą o wielkoÂści powyÂżej 3-5 µm i prĂŞdkoÂściach przepÂływu powietrza 0,3 m/s siÂły przyczepnoÂści nie wystarczajÂą, aby pewnie zatrzymaĂŚ wszystkie czÂąsteczki. Przy prĂŞdkoÂści przepÂływu powietrza ok. 0,9 m/s prawie wszystkie czÂąsteczki odbijajÂą siĂŞ od w³ókien i przenikajÂą przez matĂŞ filtracyjnÂą.
Aby zapobiec temu zjawisku w³ókna mat filtracyjnych dok³adnego oczyszczania powleka siê na etapie produkcji, specjalnym impregnatem przyczepnoœciowym, który dodatkowo zmiêkcza i zwil¿a w³ókna czyni¹c je mniej kruchymi i ³amliwymi. Tak przygotowana mata filtracyjna zatrzymuje blisko 100% niepo¿¹danych zanieczyszczeù.
Przeciêtne prêdkoœci przep³ywu powietrza w kabinach lakierniczych sytuuj¹ siê miêdzy 0,25 m/s do 0,6 m/s. (w kabinie z pojazdem). Ponadto na maty filtracyjne stale przenoszone s¹ wibracje powodowane przez turbiny wentylatorów i napêdzaj¹ce je silniki. Dlatego te¿ maty filtracyjne nie wyposa¿one w aktywne pow³oki przyczepnoœciowe w³ókien nie s¹ w stanie sprostaÌ wysokim wymogom prac lakierniczych.
Odk³adanie siê py³u w macie filtracyjnej powoduje sta³y wzrost oporów przep³ywu, a co za tym idzie sta³e zmniejszanie siê prêdkoœci przep³ywu powietrza. Aby zminimalizowaÌ skutki tego niekorzystnego zjawiska maty filtracyjne maj¹ tak zwany postêpowy (progresywny) uk³ad w³ókien, a wiêc równomierny spadek porowatoœci w kierunku wyp³ywu czystego powietrza. Osi¹gniête jest to poprzez kolejne nak³adanie warstw coraz grubszych w³ókien. Efektem tego jest trwa³e oddzielenie zanieczyszczeù przy korzystnym przebiegu wzrostu oporów przep³ywu i uzyskanie maksymalnego stopnia ch³onnoœci py³u. W celu zapewnienia maksymalnej wytrzyma³oœci mechanicznej i uniemo¿liwienia odrywania siê od maty pojedynczych w³ókien, maty filtracyjne dok³adnego oczyszczania (sufitowe) zabezpieczone s¹ od strony czystego powietrza specjaln¹ gêst¹ siatk¹ z w³ókien syntetycznych.


Rys. 4 PrzekrĂłj sandardowej kabiny lakierniczej firmy DURST
z rozmieszczeniem mat filtracyjnych:
1 - filtr dokÂładny sufitowy
2 - filtr podÂłogowy
3 - filtr wstĂŞpny

Filtry podÂłogowe – oddzielanie mgÂły lakierniczej
DopeÂłnieniem zestawu filtrĂłw w kabinach lakierniczych sÂą tak zwane filtry podÂłogowe, chociaÂż nie we wszystkich typach kabin, jak wskazuje na to ich nazwa zwyczajowa montowane sÂą one w podÂłodze. Podstawowym zadaniem tych mat filtracyjnych jest wychwytywanie i wiÂązanie mgÂły lakierniczej, czyli resztek lakieru w postaci mgÂły, ktĂłre nie osiadÂły na lakierowanej powierzchni. W handlu maty te najczĂŞÂściej noszÂą nazwĂŞ angielskojĂŞzycznÂą Paint Stop Green lub rzadziej niemieckojĂŞzycznÂą Farbnebelabscheider grĂťn.
Maty te wykonane sÂą z ciĂŞtych i nieregularnie uÂłoÂżonych w³ókien szklanych zespolonych za pomocÂą niewielkiej iloÂści Âżywicy poliestrowej w strukturĂŞ przestrzennÂą o gruboÂści minimum 50 mm. UÂłoÂżenie w³ókien jest postĂŞpowe w kierunku czystego powietrza co zapewnia bardzo wysokÂą skutecznoœÌ filtracji oraz du¿¹ chÂłonnoœÌ dochodzÂącÂą do 4700 g/m². Struktura przestrzenna tych mat (gruboœÌ powyÂżej 50 mm) daje bardzo maÂłe opory przepÂływu powietrza.
Maty Paint Stop od strony nap³ywu powietrza zawieraj¹cego mg³ê lakiernicz¹, barwione s¹ na zielono, st¹d w nazwie przymiotnik Green.

Podsumowanie
Zastosowanie w kabinie lakierniczej odpowiedniej jakoœci mat filtracyjnych nie jest jedynym czynnikiem gwarantuj¹cym w³aœciw¹ jakoœÌ pow³oki lakierniczej. Dla osi¹gniêcia pe³nego sukcesu w procesie lakierowania niezbêdne s¹ jeszcze nastêpuj¹ce czynniki:
 w³aœciwe umocowanie i uszczelnienie filtrów sufitowych (g³ównych)w ramach, daj¹ce pewnoœÌ, ¿e 100% powietrza obiegowego w kabinie przechodzi przez matê filtracyjn¹
 staÂłe nadciÂśnienie w kabinie lakierniczej gwarantujÂące, Âże do kabiny lakierniczej nie jest zasysane powietrze z otoczenia przez nieszczelnoÂści w bramach wjazdowych i innych otworach technologicznych
 lakierowany obiekt musi byÌ odpowiednio przygotowany i bezwzglêdnie olny od py³ów szlifierskich i innych zanieczyszczeù (silikony, t³uszcze itp.)
 ubranie lakiernika powinno byÌ czyste i wykonane z odpowiednich materia³ów, tak aby nie oddawa³o do otoczenia w³ókien i innych zanieczyszczeù
 lakiery i dodatki lakiernicze nie powinny zawieraĂŚ zanieczyszczeĂą i grudek pigmentĂłw
 sprĂŞÂżone powietrze musi byĂŚ wolne od takich zanieczyszczeĂą jak pyÂł, woda i olej
SpeÂłnienie wyÂżej opisanych warunkĂłw jest najlepszÂą drogÂą do uzyskania lustrzanej powierzchni powÂłoki lakierniczej. Eliminuje przede wszystkim Âżmudne, czasochÂłonne i kosztowne polerowanie nowych powÂłok lakierniczych.

rysunki:
1 http://screenshooter.net/0280052/omjjupj
2 http://screenshooter.net/0280052/applqwt
3 http://screenshooter.net/0280052/rnqoqch
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-31, 14:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Wiecie co?
Z szopy kaÂżecie robiĂŚ kabinĂŞ z jej parametrami zapominajÂąc o tym gdzie mieszkamy.
Do tego zapominacie w jakich warunkach (mowa o wentylacji ) sami robicie.
GÂłupoty piszecie Âże czytaĂŚ siĂŞ nie chce.

PisaÂłem wczesniej i nie dokoĂączyÂłem sÂłowa co to kabina lakiernicza i podstawowa jej funkcja.
Tu macie potwierdzenie moich s³ów.
gugun napisał/a:
umoÂżliwiajÂące hermetyzacjĂŞ prac lakierniczych

Koniec gÂłupot.

Masz pomieszczenie gdzie lakierujesz i masz problem z wtrÂąceniami i brakiem wentylacji.
DziaÂłasz w kierunku uszczelnienia go i inwestujesz niewielkie pieniÂądze w zakup filtra kabinowego a kostrukcje do osadzenia go robisz sam lub zlecasz u stolarza.
Do tego wentylator o odpowiednim nadciÂśnieniu i po drugiej stronie pomieszczenia wyciÂąg.

PrzepÂływy jak w kabinie lakierniczej to bzdura.
Bez palnika?
To 3/4 roku wielka tragedia podczas lakierowania.
Straszenie projektora o tym Âże wilgoc z powietrza ble, ble, ble.... to znĂłw tylko pajacowanie.
PrzecieÂż sama kabina dziaÂłajÂąca latem ciÂągnie to samo wilgotne powietrze i niczym nie reguluje jego wilgotnoÂści... hahahah, sam kiedys polewaÂł z ÂŁysego za takÂą regulacjĂŞ a teraz sam o niej pisze.
Bzdura totalna.
WiĂŞc jeÂśli robiĂŚ to szczelne pomieszczenie.
PrzepÂływy trzeba samemu potestowaĂŚ aby byÂły zadowalajÂące dla kazdego z osobna.
Moim zdaniem 1/4 - 1/3 przepÂływu kabiny bĂŞdzie piĂŞknie siĂŞ sprawdzaĂŚ.
A jak siĂŞ czÂłowiek rozwinie to moÂże sobie sprawiĂŚ jednostkĂŞ termowentylacyjnÂą jak w kabinie lub kupiĂŚ kabinĂŞ.
Ja zostajĂŞ puki co przy pierwszym rozwiÂązaniu, bo dla mnie najwaÂżniejsze jest odseparowanie od zanieczyszczeĂą.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-31, 14:41   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
a jak juz dalej to do nadmuchu wystarczy mysle na poczatek cos takiego http://allegro.pl/wentyla...2214614197.html zeby juz bylo naprawde super!! mozna by mniejszy zastosowaĂŚ nawet. to samo do wyciagu troche drewka Âżelaza i za 3-4k mozna spokojnie zrobic sobie idealne warunki do lakierowania
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-31, 14:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
gugun napisał/a:
a jak juz dalej to do nadmuchu wystarczy mysle na poczatek cos takiego http://allegro.pl/wentyla...2214614197.html


ÂŻartujesz sobie????
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

gugun 
Wysłany: 2012-03-31, 14:46   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
jaÂśniej??
 
 

grzechoo2008 
Wysłany: 2012-03-31, 14:57   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 377
Skąd: kuj-pom
Lackdoctor napisał/a:
PrzepÂływy jak w kabinie lakierniczej to bzdura.


Jest to jak najbardziej do osiÂągniĂŞcia tylko po co?
W pomieszczeniach gdzie wiêkszoœÌ z nas lakieruje robimy te¿ wiele innych rzeczy, które generuj¹ syfki i te w³aœnie syfy w po³¹czeniu ze zbyt intensywnym i nieskoordynowanym ruchem powietrza robi¹ nam wielk¹ kaszanê bo efekt przy dzia³aj¹cej wentylacji jest gorszy ni¿ bez niej.
Dwie krzywdy, ktĂłre moÂżna sobie wyrzÂądziĂŚ w lakierni to:
1. Zbyt intensywny i nieskoordynowany przepÂływ powietrza nawet jakoÂś filtrowanego,
2. Zbyt duÂże ciÂśnienia natrysku (mĂłwiĂŞ o zdecydowanych przesadach a nie 0.1 bara)

Lackdoctor napisał/a:
Moim zdaniem 1/4 - 1/3 przepÂływu kabiny bĂŞdzie piĂŞknie siĂŞ sprawdzaĂŚ.


I to jest ÂświĂŞta racja :spoko:
Gun taki sprzĂŞt to na dwie kabiny styknie
 
 

Homer S. 
Wysłany: 2012-03-31, 15:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Lackdoctor napisał/a:
gugun napisał/a:
a jak juz dalej to do nadmuchu wystarczy mysle na poczatek cos takiego http://allegro.pl/wentyla...2214614197.html


ÂŻartujesz sobie????

15KW :shock: przy rozruchu zgaÂśnie ÂświatÂło na caÂłej dzielnicy :D a jak to ustrojstwo siĂŞ rozpĂŞdzi to Ci wciÂągnie caÂły warsztat z korzeniami i wypluje z drugiej strony ^^
_________________

 

gugun 
Wysłany: 2012-03-31, 15:22   
0
UP DOWN



Pomógł: 52 razy
Posty: 2819
Skąd: kuj-pom
no ale sa tez takie z silnikiem 3-6kw poniÂżej tysiaka wiĂŞc jakby sie uparl to by do tego podczepil wymiennik+palnik i zrobil plenum do tego wyciag w podobny sposĂłb,szczelny garaz i jest ok... bo co wiecej jest w takiej kabinie??? oprĂłcz tego co wypisalem?? sciany??dach ??lampy?? tylko jak to podlaczyĂŚ?? to juz jest wyczyn i trzeba troche pogooglowac bo projekter to by z 5tysi chciaÂł-wiecej jak sam material warty :D
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-03-31, 15:57   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
grzechoo2008 napisał/a:
Jest to jak najbardziej do osiÂągniĂŞcia tylko po co?

DokÂładnie.
Jak juÂż wejdziesz na ten etap gdzie zakurz podczas lakierowania bĂŞdzie CiĂŞ denerwowaÂł to zamiast kombinacji, kupiĂŚ trzeba nowÂą kabinĂŞ.

Ale ¿e nowa kabina nie wystarczy do zalegalizowania lakierni i jest to tylko czêœÌ wymogów, to jej zakup to na dzieù dzisiejszy kaprycho i przerost ego.
Lub lanssss na forum,, hehe.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-03-31, 17:39   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Lackdoctor napisał/a:
Lub lanssss na forum,, hehe.

a ja siĂŞ pochwalĂŞ,bo my z ÂŻonÂą ostatnio kupiliÂśmy kabinĂŞ i dali nam w promocji taki wieszak do zawieszenia sÂłuchawki od prysznica :D
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

Homer S. 
Wysłany: 2012-04-01, 07:44   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
Takie coÂś zaÂłatwi ogrzewanie i nawiew .
http://www.allegromat.pl/aukcja102653
_________________

 

grzechoo2008 
Wysłany: 2012-04-01, 10:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 377
Skąd: kuj-pom
No niby zaÂłatwi ale... swoje kosztuje to 1,
2-potrzeba jeszcze jakiÂś zestaw filtrujÂący a to znĂłw koszty,
3- zestaw wyciÂągowy z kratami i filtrami- kolejne koszty,
4-trzeba to jakoœ spi¹Ì w ca³oœÌ i sterowaÌ - koszty,
5-dobry zestaw oÂświetlenia- koszty,
... i jak to wszystko podliczyĂŚ to.... niewiele nam braknie do uÂżywanej kabiny lakierniczej. :fiu:

Moim zdaniem jak czyniĂŚ takie inwestycje to chyba lepiej spÂłacaĂŚ jakieÂś raty za kabinĂŞ i dodatkowo zyskujemy nowe pomieszczenie bardzo przystosowane do lakierowania aut.
Nie wspomnĂŞ o tym ile zyskuje caÂły warsztat na jakoÂści usÂług i "prestiÂżu" przez posiadanie kabiny
 
 

majdan89
Wysłany: 2012-04-01, 11:42   
0
UP DOWN

Posty: 13
A ja juÂż koledzy postanowiÂłem i poczyniÂłem pewne kroki z tym zwiÂązane. Mianowicie zakupiÂłem takie cudo: http://allegro.pl/wentyla...226272580.html. Do wlotĂłw wentylatora doprowadze rury 220 zakoĂączone kratkami wentylacyjnymi. ZaÂś wylot w wentylatorze przerobie z kwadratu na rurĂŞ o odpowiedniej Âśrednicy i wyprowadzĂŞ na zewnÂątrz budynku. MĂłj wyciÂąg umieszcze w rogu garaÂżu, kratki znajdÂą siĂŞ 10 cm od podÂłogi oraz w odlegÂłoÂści 30 cm od siebie. Po przeciwnej stronie przy suficie wprowadzĂŞ rurĂŞ 200 z dopÂływem powietrza zakoĂączonÂą kratkÂą. Powietrze bĂŞdzie doprowadzane za pomocÂą mojego starego wentylatora z zewnÂątrz. Tylko Âże przed kratkÂą dolotowÂą zastosuje jakiÂś filtr powietrza Âżeby ograniczyĂŚ trochĂŞ liczbĂŞ zanieczyszczeĂą. Powiedzcie co sÂądzicie o moim planie? Poprawi to moje obecne warunki?
 

jarbia
Wysłany: 2012-04-01, 12:02   
0
UP DOWN
Hobbysta ,amator

Pomógł: 2 razy
Posty: 426
Skąd: Wlkp.
majdan89 napisał/a:
kratki znajdÂą siĂŞ 10 cm od podÂłogi oraz w odlegÂłoÂści 30 cm od siebie.

Musisz tylko pamiêtaÌ o tym, ¿e powietrze to takie bydle ,które szuka naj³atwiejszej drogi miêdzy nawiewem i wywiewem i jak do tych kratek nie dasz jakiœ regulowanych przegród czy anemostatów ,to kratki najdalej oddalone od wentylatora mog¹ nie ci¹gn¹Ì powietrza.
Czyli musisz potem tak wyregulowaÌ aby z ka¿dej kratki jednakowo ci¹gnê³o ,bo inaczej wiêkszoœÌ pójdzie przez najbli¿sz¹ wentylatorowi kratkê i przez nastêpne coraz mniej.
(ale jak zawsze zaznaczam ,Âże to sÂą tylko moje amatorskie przemyÂślenia,jak ktoÂś wie lepiej niech sprostuje ).
ps. Majdan aukcja z linku jest niedostĂŞpna
_________________
Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj
 

majdan89
Wysłany: 2012-04-01, 12:10   
0
UP DOWN

Posty: 13
http://allegro.pl/wentyla...2226272580.html to jeszcze raz poprawiony link
 

grzechoo2008 
Wysłany: 2012-04-01, 12:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 377
Skąd: kuj-pom
Ten went. lepszy bĂŞdzie do nadmuchu niÂż wyciÂągu, a na wyciÂąg moÂżesz daĂŚ jakieÂś wenty osiowe, tak ja to widzĂŞ
 
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime