Autor |
Wiadomość |
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-30, 10:10
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
z tego co ja sie orientuje,byc moze jest inaczej to nadmuch jest przewaznie wydajniejszy w kabinach niz wyciag |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-03-30, 10:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
majdan89 napisał/a: | ProszĂŞ o konkretne porady |
MyÂślĂŞ Âże na forum siĂŞ tego nie dowiesz.
MoÂżesz tylko baÂłwanem, durniem, lub innym epitetem oberwaĂŚ.
Wentylacja o ktĂłrej piszesz bĂŞdzie lepsza niÂż.... brak wentylacji i uchylanie bramy. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2012-03-30, 10:52
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
Tylko wtedy jak zacznie siĂŞ opis budowy wentylacji w oparciu o akumulator i wiatrak od chÂłodnicy. |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-03-30, 11:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
PROJEKTER napisał/a: | wiatrak od chÂłodnicy. |
Jasne.
Bo wiatrak z baru mlecznego jest lepszy
Nie sama wydajnoÂśc jest tu waÂżna m3/h, lecz jakie nadciÂśnienie moÂże on wytworzyĂŚ aby pokonaĂŚ opĂłr mat filtracyjnych. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
majdan89
|
Wysłany: 2012-03-30, 11:49
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Kolego Projekter jak Ty jesteœ fachowiec to byœ podpowiedzia³ czy wyci¹g ma mieÌ t¹ sam¹ si³ê co nawiem czy której z nich ma byÌ mocniejsze |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-30, 11:53
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
majdan89 napisał/a: | Kolego Projekter jak Ty jesteÂś fachowiec to byÂś podpowiedziaÂł czy wyciÂąg ma mieĂŚ tÂą samÂą si³ê co nawiem czy ktĂłrej z nich ma byĂŚ mocniejsze | a masz lezec z 5k luzem ?? bo za darmo to mozesz durni i przygÂłupĂłw tu tylko dostaĂŚ |
|
|
|
 |
majdan89
|
Wysłany: 2012-03-30, 11:56
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2012-03-30, 14:21
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
No i co mam ci napisaĂŚ jak ten wentylator z linku siĂŞ do niczego nie nadaje w lakierni, ale jak chcesz to montuj
Nadmuch = Wyci¹g skoro o to pytasz ... ale ¿eby to uzyskaÌ przy ro¿nych oporach mat filtracyjnych i kana³ów ... to trzeba skorzystaÌ ju¿ z rady @gugun ... z ma³a korekt¹. Trzeba mieÌ luzem 3 tyœ + vat ... albo wymyœlaÌ samemu ... mo¿e siê uda |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-30, 14:33
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
|
|
|
 |
PROJEKTER
|
Wysłany: 2012-03-30, 14:39
|
0
|
|
|

Pomógł: 15 razy Posty: 1837 Skąd: MODULAR - equipment
|
No wÂłaÂśnie tak ... i juÂż wentylacja zrobiona ...
sorry zapomniaÂłem siĂŞ
.... mlasnie tak ... i jĂłrz wnetylacia zrobiÂąna |
_________________ Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 |
|
|
|
 |
majdan89
|
Wysłany: 2012-03-30, 21:11
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
PoradziÂłem siĂŞ koledzy goÂścia co robi wentylacje i on poradziÂł mi zamontowaĂŚ wentylator ktĂłry wam pokazaÂłem na nadmuch, a taki wentylator na wyciÂąg http://kupuj.vokker.eu/vk250-p-73.html PoniewaÂż daje on dobre ciÂśnienie jak do wyciÂągu. SÂądzicie, Âże to dobry pomysÂł? |
|
|
|
 |
Chali68
|
Wysłany: 2012-03-30, 22:05
|
0
|
|
|
Posty: 247
|
Sorki Âże siĂŞ wtrÂące ale co Ty kolego tym wentylatorkiem do klimy montowanej w marketach chcesz wyciÂągnÂąc??? |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-31, 10:27
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
dok³adnie! dodalem ci zrzut i masz tam jak byk jaka powinna byÌ wydajnoœÌ ¿eby bylo naprawde super.przeanalizuj i szukaj czegosc z uzywek o podobnych wartosciach |
|
|
|
 |
majdan89
|
Wysłany: 2012-03-31, 11:08
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
No to siê koledzy zgadza tylko ¿e ty poda³eœ ze screena wydajnoœÌ na godzine a ja podaje wydajnoœci na minute, wtedy dziel¹c te wartoœci wychodzi na to ¿e potrzebny jest wentylator o wydajnoœci ok 340 m3 na min. |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-31, 11:40
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
a w tym co podaÂłeÂś masz 900 ok wiec potrzebujesz takich 20 szt:) |
|
|
|
 |
majdan89
|
Wysłany: 2012-03-31, 11:43
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
Fakt koledzy nie zauwaÂżyÂłem tego:) |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-31, 11:50
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
kup cos konkretnego na alle... przed chwila patrzalem i idzie znalesc konkretnÂą uzywke za ok tysiak.moze nie bedzie to kabina ale mysle ze 2 takie w zupelnosci sobie poradzÂą |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-31, 12:28
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
mam chwile to pogooglowaÂłem,moze komus sie przyda jak to dziala:
WstĂŞp
Starym, ale niestety ci¹gle aktualnym problemem przy lakierowaniu samochodów lub innych detali o wysokich wymaganiach jakoœci powierzchni s¹ defekty pow³oki lakierniczej powodowane przez py³y, owady i inne wtr¹cenia. Jest to przede wszystkim przykroœÌ optyczna, niwecz¹ca efekty nieraz wielogodzinnej pracy, ale tak¿e niejednokrotnie przyczyna przysz³ych szkód spowodowanych korozj¹. Rozwi¹zaniem dla tych problemów s¹ kabiny lakiernicze umo¿liwiaj¹ce hermetyzacjê prac lakierniczych, jednak ze wzglêdu na niebezpieczeùstwa przekroczenia progu wybuchowoœci par rozpuszczalników wymagaj¹ one du¿ej sta³ej wymiany powietrza, które jest podstawowym noœnikiem py³ów i zanieczyszczeù powoduj¹cych szkody lakierowanych powierzchni.
PodziaÂł zanieczyszczeĂą
Stopieù zanieczyszczenia otaczaj¹cego nas powietrza jest bardzo ró¿ny i zale¿y od wielu czynników, takich jak: po³o¿enie geograficzne, koncentracja i rodzaj przemys³u, intensywnoœÌ zabudowy, pora roku i warunki atmosferyczne.
Analiza zanieczyszczeĂą powietrza atmosferycznego w odniesieniu do skÂładu i wielkoÂści czÂąsteczek daje dwie typowe frakcje:
Frakcja z czÂąsteczkami poniÂżej 5 µm
Py³y i zanieczyszczenia w tym zakresie pochodz¹ ze spalania i innych procesów przemys³owych. Jako g³ówne sk³adniki znajduj¹ siê tu cz¹steczki wêgla (np. sadza), zwi¹zki siarki.
Frakcja z czÂąsteczkami powyÂżej 5 µm
PyÂły te pochodzÂą w przewaÂżajÂącej czĂŞÂści z procesĂłw erozyjnych skorupy ziemskiej i zawierajÂą elementy krzemu, wapnia, potasu, aluminium i Âżelaza.
Frakcja ta zawiera równie¿ zanieczyszczenia pochodzenia roœlinnego w postaci drobnych w³ókien, py³ków kwiatowych i zarodników.
Rys. 1 Tabela przeciĂŞtnego udziaÂłu frakcji zanieczyszczeĂą w stosunku do masy i liczby czÂąstek
Wielkosc
czastek
( w mikronach )
10-30
5-10
3-5
1-3
0-1
Masa czastek w %
29
52
10
10
3
Liczba czastek w %
0,05
0,20
0,45
0,45
98,5
Obok najczĂŞÂściej spotykanych tak zwanych „globalnych” zanieczyszczeĂą powietrza (zanieczyszczenia naturalne kuli ziemskiej), ogromne znaczenie majÂą dodatkowe ÂźrĂłdÂła zanieczyszczeĂą bezpoÂśrednio w miejscu lokalizacji kabiny natryskowej. Emitory kurzu w bezpoÂśrednim sÂąsiedztwie kabiny mogÂą przy odpowiednim kierunku wiatru wielokrotnie podwyÂższyĂŚ stopieĂą zanieczyszczenia powietrza.
Jak wynika z wieloletnich badaĂą nad systemami lakierniczymi i metodami nanoszenia powÂłok lakierniczych, widoczne dla ludzkiego oka szkody powÂłok lakierniczych powodujÂą czÂąstki o wymiarach powyÂżej 14 µm. Jednak aby uzyskaĂŚ zwiĂŞkszonÂą pewnoœÌ nieskazitelnej powÂłoki wymagane jest oddzielenie wszystkich zanieczyszczeĂą o wielkoÂści ziarna powyÂżej 10 µm.
Rys. 1 PorĂłwnanie rozmiarĂłw czÂąstek typowych zanieczyszczeĂą
Aby uzyskaÌ odpowiedniej czystoœci powietrze w kabinie lakierniczej niezbêdna jest w³aœciwa koncepcja uk³adu filtrów, która pozwoli nawet przy krytycznym zapyleniu wokó³ kabiny, wykonaÌ lakierowanie z zadowalaj¹cym efektem.
Udzia³ iloœciowy poszczególnych frakcji zanieczyszczeù oraz lata doœwiadczeù dowodz¹, ¿e najodpowiedniejsz¹ i najbardziej ekonomiczn¹ metod¹ oczyszczania powietrza w kabinach lakierniczych jest filtracja dwustopniowa. (filtracja wstêpna i filtracja g³ówna).
Filtracja wstĂŞpna
Filtracja wstêpna przejmuje zadanie oddzielenia g³ównej masy zanieczyszczeù.
Daje to doskona³¹ ochronê czystoœci kana³ów powietrznych i istotnie wyd³u¿a ¿ywotnoœÌ filtra dok³adnego oczyszczania.
Do filtracji wstĂŞpnej najczĂŞÂściej wykorzystywane sÂą maty filtracyjne wykonane z w³ókien syntetycznych w klasach filtracji G3 – G4 (EU3 – EU4).
Maty filtracyjne wstĂŞpne umieszczane sÂą w kanale zasysajÂącym ÂświeÂże powietrze na specjalnym ruszcie podtrzymujÂącym, o formie zygzakowatej co daje znaczne zwiĂŞkszenie powierzchni filtra przy niewielkich jego wymiarach. RozwiÂązanie to jest sprawdzone i stosowane przez wielu producentĂłw kabin lakierniczych.
W nowych kabinach lakierniczych coraz czĂŞÂściej spotyka siĂŞ filtry wstĂŞpne w postaci filtrĂłw kieszeniowych. Filtry te charakteryzujÂą siĂŞ przy porĂłwnywalnych gabarytach znacznie wiĂŞkszÂą powierzchniÂą aktywnÂą i lepszÂą wydajnoÂściÂą.
Ponadto w zakresie produkcji filtrĂłw kieszeniowych, nastÂąpiÂła daleko idÂąca standaryzacja wymiarowa, co uÂłatwia dobĂłr wÂłaÂściwych wymiarĂłw filtra, a jego wymiana jest bÂłyskawiczna.
Problemy z filtracj¹ wstêpn¹ wystêpuj¹ najczêœciej wtedy, gdy u¿ytkownik (czêsto z niewiedzy lub pozornej oszczêdnoœci ) zamiast w³aœciwych mat filtracyjnych stosuje produkty alternatywne o nieodpowiedniej wytrzyma³oœci i przepustowoœci. Prowadzi to do uszkodzenia materia³u filtracyjnego, czego rezultatem jest podwy¿szone obci¹¿enie py³em elementów agregatu kabiny lakierniczej i filtra dok³adnego oczyszczania. Nieodpowiedni materia³ filtracyjny mo¿e równie¿ d³awiÌ wydajnoœÌ wentylatorów, co w konsekwencji prowadzi do zbyt ma³ej prêdkoœci przep³ywu powietrza w kabinie oraz niebezpiecznego podniesienia stê¿enia rozpuszczalników w fazie lakierowania.
Maty filtracyjne przeznaczone do wstêpnej filtracji powietrza wykonane s¹ z ró¿nej gruboœci w³ókien poliestrowych u³o¿onych postêpowo (progresywnie) to znaczy z malej¹c¹ gêstoœci¹ i rosn¹c¹ gruboœci¹ w³ókien w kierunku nap³ywu powietrza. Poszczególne w³ókna w macie zespolone s¹ ze sob¹ termicznie. Takie u³o¿enie w³ókien gwarantuje maksymaln¹ ch³onnoœÌ i wydajnoœÌ maty filtracyjnej pod warunkiem w³aœciwego kierunku przep³ywu powietrza t.j. w kierunku zagêszczania siê w³ókien. Dla u³atwienia monta¿u mat kierunek nap³ywu powietrza oznaczony jest najczêœciej kolorem niebieskim lub przy bia³ych matach odpowiednim nadrukiem.
Rys. 2, 3 Schemat funkcjonowania standardowej kabiny lakierniczej
na przykÂładzie kabin lakierniczych firmy DURST:
1. Mata filtracyjna sufitowa klasa F5 (filtracja koĂącowa)
2. Mata filtracyjna wstĂŞpna klasa G3, G4 (filtracja wstĂŞpna)
3. Mata filtracyjna podÂłogowa Klasa G3 (oddzielenie mgÂły lakierniczej)
Filtracja koùcowa (g³ówna)
Z powodu bezpoœredniej bliskoœci lakierowanego obiektu filtr g³ówny montowany najczêœciej w suficie kabiny lakierniczej ma decyduj¹ce znaczenie dla optymalnej filtracji powietrza i jakoœci pow³oki lakierniczej.
Musi on speÂłniaĂŚ zasadniczo dwa podstawowe zadania:
- pewne i trwaÂłe trzymanie drobin pyÂłu, ktĂłre przeszÂły przez filtr wstĂŞpny i z powodu swej wielkoÂści i struktury mogÂą spowodowaĂŚ szkody powÂłoki lakierniczej,
- rĂłwnomierny podziaÂł i uporzÂądkowane prowadzenie strumienia powietrza w kabinie lakierniczej (bez turbulencji i wstecznych prÂądĂłw).
Dalsze wymagania to:
- stabilnoœÌ na temperaturĂŞ – mata do temp. 100oC nie moÂże straciĂŚ aktywnej przyczepnoÂści
- stabilnoœÌ skÂładowania – mata nawet po dÂługim skÂładowaniu winna zachowaĂŚ peÂłnÂą uÂżytecznoœÌ
- trwaÂłoœÌ na rozpuszczalniki – duÂże iloÂści rozpuszczalnikĂłw nie mogÂą ujemnie wpÂływaĂŚ na parametry maty
- materiaÂł filtracyjny – musi byĂŚ absolutnie bez silikonu
- pojedyncze w³ókna - musz¹ byÌ po³¹czone w wi¹zki
- w³ókna – nie mogÂą siĂŞ kruszyĂŚ lub podlegaĂŚ starzeniu.
Wymogi te speÂłniajÂą specjalne maty filtracyjne impregnowane objĂŞtoÂściowo w klasie F5 (dawne EU 5).
Dzia³anie mat filtracyjnych g³ównych
Drobiny zanieczyszczeĂą utrzymywane sÂą na w³óknach maty filtracyjnej przez siÂły Van-der-Vaalsa, siÂły przyciÂągania elektrostatycznego oraz tzw. mosty pÂłynne. Jednak juÂż przy czÂąstkach zanieczyszczeĂą o wielkoÂści powyÂżej 3-5 µm i prĂŞdkoÂściach przepÂływu powietrza 0,3 m/s siÂły przyczepnoÂści nie wystarczajÂą, aby pewnie zatrzymaĂŚ wszystkie czÂąsteczki. Przy prĂŞdkoÂści przepÂływu powietrza ok. 0,9 m/s prawie wszystkie czÂąsteczki odbijajÂą siĂŞ od w³ókien i przenikajÂą przez matĂŞ filtracyjnÂą.
Aby zapobiec temu zjawisku w³ókna mat filtracyjnych dok³adnego oczyszczania powleka siê na etapie produkcji, specjalnym impregnatem przyczepnoœciowym, który dodatkowo zmiêkcza i zwil¿a w³ókna czyni¹c je mniej kruchymi i ³amliwymi. Tak przygotowana mata filtracyjna zatrzymuje blisko 100% niepo¿¹danych zanieczyszczeù.
Przeciêtne prêdkoœci przep³ywu powietrza w kabinach lakierniczych sytuuj¹ siê miêdzy 0,25 m/s do 0,6 m/s. (w kabinie z pojazdem). Ponadto na maty filtracyjne stale przenoszone s¹ wibracje powodowane przez turbiny wentylatorów i napêdzaj¹ce je silniki. Dlatego te¿ maty filtracyjne nie wyposa¿one w aktywne pow³oki przyczepnoœciowe w³ókien nie s¹ w stanie sprostaÌ wysokim wymogom prac lakierniczych.
Odk³adanie siê py³u w macie filtracyjnej powoduje sta³y wzrost oporów przep³ywu, a co za tym idzie sta³e zmniejszanie siê prêdkoœci przep³ywu powietrza. Aby zminimalizowaÌ skutki tego niekorzystnego zjawiska maty filtracyjne maj¹ tak zwany postêpowy (progresywny) uk³ad w³ókien, a wiêc równomierny spadek porowatoœci w kierunku wyp³ywu czystego powietrza. Osi¹gniête jest to poprzez kolejne nak³adanie warstw coraz grubszych w³ókien. Efektem tego jest trwa³e oddzielenie zanieczyszczeù przy korzystnym przebiegu wzrostu oporów przep³ywu i uzyskanie maksymalnego stopnia ch³onnoœci py³u. W celu zapewnienia maksymalnej wytrzyma³oœci mechanicznej i uniemo¿liwienia odrywania siê od maty pojedynczych w³ókien, maty filtracyjne dok³adnego oczyszczania (sufitowe) zabezpieczone s¹ od strony czystego powietrza specjaln¹ gêst¹ siatk¹ z w³ókien syntetycznych.
Rys. 4 PrzekrĂłj sandardowej kabiny lakierniczej firmy DURST
z rozmieszczeniem mat filtracyjnych:
1 - filtr dokÂładny sufitowy
2 - filtr podÂłogowy
3 - filtr wstĂŞpny
Filtry podÂłogowe – oddzielanie mgÂły lakierniczej
DopeÂłnieniem zestawu filtrĂłw w kabinach lakierniczych sÂą tak zwane filtry podÂłogowe, chociaÂż nie we wszystkich typach kabin, jak wskazuje na to ich nazwa zwyczajowa montowane sÂą one w podÂłodze. Podstawowym zadaniem tych mat filtracyjnych jest wychwytywanie i wiÂązanie mgÂły lakierniczej, czyli resztek lakieru w postaci mgÂły, ktĂłre nie osiadÂły na lakierowanej powierzchni. W handlu maty te najczĂŞÂściej noszÂą nazwĂŞ angielskojĂŞzycznÂą Paint Stop Green lub rzadziej niemieckojĂŞzycznÂą Farbnebelabscheider grĂťn.
Maty te wykonane sÂą z ciĂŞtych i nieregularnie uÂłoÂżonych w³ókien szklanych zespolonych za pomocÂą niewielkiej iloÂści Âżywicy poliestrowej w strukturĂŞ przestrzennÂą o gruboÂści minimum 50 mm. UÂłoÂżenie w³ókien jest postĂŞpowe w kierunku czystego powietrza co zapewnia bardzo wysokÂą skutecznoœÌ filtracji oraz du¿¹ chÂłonnoœÌ dochodzÂącÂą do 4700 g/m². Struktura przestrzenna tych mat (gruboœÌ powyÂżej 50 mm) daje bardzo maÂłe opory przepÂływu powietrza.
Maty Paint Stop od strony nap³ywu powietrza zawieraj¹cego mg³ê lakiernicz¹, barwione s¹ na zielono, st¹d w nazwie przymiotnik Green.
Podsumowanie
Zastosowanie w kabinie lakierniczej odpowiedniej jakoœci mat filtracyjnych nie jest jedynym czynnikiem gwarantuj¹cym w³aœciw¹ jakoœÌ pow³oki lakierniczej. Dla osi¹gniêcia pe³nego sukcesu w procesie lakierowania niezbêdne s¹ jeszcze nastêpuj¹ce czynniki:
w³aœciwe umocowanie i uszczelnienie filtrów sufitowych (g³ównych)w ramach, daj¹ce pewnoœÌ, ¿e 100% powietrza obiegowego w kabinie przechodzi przez matê filtracyjn¹
staÂłe nadciÂśnienie w kabinie lakierniczej gwarantujÂące, Âże do kabiny lakierniczej nie jest zasysane powietrze z otoczenia przez nieszczelnoÂści w bramach wjazdowych i innych otworach technologicznych
lakierowany obiekt musi byÌ odpowiednio przygotowany i bezwzglêdnie olny od py³ów szlifierskich i innych zanieczyszczeù (silikony, t³uszcze itp.)
ubranie lakiernika powinno byÌ czyste i wykonane z odpowiednich materia³ów, tak aby nie oddawa³o do otoczenia w³ókien i innych zanieczyszczeù
lakiery i dodatki lakiernicze nie powinny zawieraĂŚ zanieczyszczeĂą i grudek pigmentĂłw
sprĂŞÂżone powietrze musi byĂŚ wolne od takich zanieczyszczeĂą jak pyÂł, woda i olej
SpeÂłnienie wyÂżej opisanych warunkĂłw jest najlepszÂą drogÂą do uzyskania lustrzanej powierzchni powÂłoki lakierniczej. Eliminuje przede wszystkim Âżmudne, czasochÂłonne i kosztowne polerowanie nowych powÂłok lakierniczych.
rysunki:
1 http://screenshooter.net/0280052/omjjupj
2 http://screenshooter.net/0280052/applqwt
3 http://screenshooter.net/0280052/rnqoqch |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-03-31, 14:34
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
Wiecie co?
Z szopy kaÂżecie robiĂŚ kabinĂŞ z jej parametrami zapominajÂąc o tym gdzie mieszkamy.
Do tego zapominacie w jakich warunkach (mowa o wentylacji ) sami robicie.
GÂłupoty piszecie Âże czytaĂŚ siĂŞ nie chce.
PisaÂłem wczesniej i nie dokoĂączyÂłem sÂłowa co to kabina lakiernicza i podstawowa jej funkcja.
Tu macie potwierdzenie moich s³ów.
gugun napisał/a: | umoÂżliwiajÂące hermetyzacjĂŞ prac lakierniczych |
Koniec gÂłupot.
Masz pomieszczenie gdzie lakierujesz i masz problem z wtrÂąceniami i brakiem wentylacji.
DziaÂłasz w kierunku uszczelnienia go i inwestujesz niewielkie pieniÂądze w zakup filtra kabinowego a kostrukcje do osadzenia go robisz sam lub zlecasz u stolarza.
Do tego wentylator o odpowiednim nadciÂśnieniu i po drugiej stronie pomieszczenia wyciÂąg.
PrzepÂływy jak w kabinie lakierniczej to bzdura.
Bez palnika?
To 3/4 roku wielka tragedia podczas lakierowania.
Straszenie projektora o tym Âże wilgoc z powietrza ble, ble, ble.... to znĂłw tylko pajacowanie.
PrzecieÂż sama kabina dziaÂłajÂąca latem ciÂągnie to samo wilgotne powietrze i niczym nie reguluje jego wilgotnoÂści... hahahah, sam kiedys polewaÂł z ÂŁysego za takÂą regulacjĂŞ a teraz sam o niej pisze.
Bzdura totalna.
WiĂŞc jeÂśli robiĂŚ to szczelne pomieszczenie.
PrzepÂływy trzeba samemu potestowaĂŚ aby byÂły zadowalajÂące dla kazdego z osobna.
Moim zdaniem 1/4 - 1/3 przepÂływu kabiny bĂŞdzie piĂŞknie siĂŞ sprawdzaĂŚ.
A jak siĂŞ czÂłowiek rozwinie to moÂże sobie sprawiĂŚ jednostkĂŞ termowentylacyjnÂą jak w kabinie lub kupiĂŚ kabinĂŞ.
Ja zostajĂŞ puki co przy pierwszym rozwiÂązaniu, bo dla mnie najwaÂżniejsze jest odseparowanie od zanieczyszczeĂą. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-31, 14:41
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
a jak juz dalej to do nadmuchu wystarczy mysle na poczatek cos takiego http://allegro.pl/wentyla...2214614197.html zeby juz bylo naprawde super!! mozna by mniejszy zastosowaĂŚ nawet. to samo do wyciagu troche drewka Âżelaza i za 3-4k mozna spokojnie zrobic sobie idealne warunki do lakierowania |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-03-31, 14:43
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
ÂŻartujesz sobie???? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-31, 14:46
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
|
|
|
 |
grzechoo2008
|
Wysłany: 2012-03-31, 14:57
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 377 Skąd: kuj-pom
|
Lackdoctor napisał/a: | PrzepÂływy jak w kabinie lakierniczej to bzdura. |
Jest to jak najbardziej do osiÂągniĂŞcia tylko po co?
W pomieszczeniach gdzie wiêkszoœÌ z nas lakieruje robimy te¿ wiele innych rzeczy, które generuj¹ syfki i te w³aœnie syfy w po³¹czeniu ze zbyt intensywnym i nieskoordynowanym ruchem powietrza robi¹ nam wielk¹ kaszanê bo efekt przy dzia³aj¹cej wentylacji jest gorszy ni¿ bez niej.
Dwie krzywdy, ktĂłre moÂżna sobie wyrzÂądziĂŚ w lakierni to:
1. Zbyt intensywny i nieskoordynowany przepÂływ powietrza nawet jakoÂś filtrowanego,
2. Zbyt duÂże ciÂśnienia natrysku (mĂłwiĂŞ o zdecydowanych przesadach a nie 0.1 bara)
Lackdoctor napisał/a: | Moim zdaniem 1/4 - 1/3 przepÂływu kabiny bĂŞdzie piĂŞknie siĂŞ sprawdzaĂŚ. |
I to jest ÂświĂŞta racja
Gun taki sprzĂŞt to na dwie kabiny styknie |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2012-03-31, 15:01
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
Lackdoctor napisał/a: |
ÂŻartujesz sobie???? |
15KW przy rozruchu zgaÂśnie ÂświatÂło na caÂłej dzielnicy a jak to ustrojstwo siĂŞ rozpĂŞdzi to Ci wciÂągnie caÂły warsztat z korzeniami i wypluje z drugiej strony |
_________________
 |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-03-31, 15:22
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
no ale sa tez takie z silnikiem 3-6kw poniÂżej tysiaka wiĂŞc jakby sie uparl to by do tego podczepil wymiennik+palnik i zrobil plenum do tego wyciag w podobny sposĂłb,szczelny garaz i jest ok... bo co wiecej jest w takiej kabinie??? oprĂłcz tego co wypisalem?? sciany??dach ??lampy?? tylko jak to podlaczyĂŚ?? to juz jest wyczyn i trzeba troche pogooglowac bo projekter to by z 5tysi chciaÂł-wiecej jak sam material warty |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-03-31, 15:57
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
grzechoo2008 napisał/a: | Jest to jak najbardziej do osiÂągniĂŞcia tylko po co? |
DokÂładnie.
Jak juÂż wejdziesz na ten etap gdzie zakurz podczas lakierowania bĂŞdzie CiĂŞ denerwowaÂł to zamiast kombinacji, kupiĂŚ trzeba nowÂą kabinĂŞ.
Ale ¿e nowa kabina nie wystarczy do zalegalizowania lakierni i jest to tylko czêœÌ wymogów, to jej zakup to na dzieù dzisiejszy kaprycho i przerost ego.
Lub lanssss na forum,, hehe. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2012-03-31, 17:39
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: WrocÂław
|
Lackdoctor napisał/a: | Lub lanssss na forum,, hehe. |
a ja siĂŞ pochwalĂŞ,bo my z ÂŻonÂą ostatnio kupiliÂśmy kabinĂŞ i dali nam w promocji taki wieszak do zawieszenia sÂłuchawki od prysznica |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2012-04-01, 07:44
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
|
|
|
 |
grzechoo2008
|
Wysłany: 2012-04-01, 10:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 377 Skąd: kuj-pom
|
No niby zaÂłatwi ale... swoje kosztuje to 1,
2-potrzeba jeszcze jakiÂś zestaw filtrujÂący a to znĂłw koszty,
3- zestaw wyciÂągowy z kratami i filtrami- kolejne koszty,
4-trzeba to jakoœ spi¹Ì w ca³oœÌ i sterowaÌ - koszty,
5-dobry zestaw oÂświetlenia- koszty,
... i jak to wszystko podliczyĂŚ to.... niewiele nam braknie do uÂżywanej kabiny lakierniczej.
Moim zdaniem jak czyniĂŚ takie inwestycje to chyba lepiej spÂłacaĂŚ jakieÂś raty za kabinĂŞ i dodatkowo zyskujemy nowe pomieszczenie bardzo przystosowane do lakierowania aut.
Nie wspomnĂŞ o tym ile zyskuje caÂły warsztat na jakoÂści usÂług i "prestiÂżu" przez posiadanie kabiny |
|
|
|
 |
majdan89
|
Wysłany: 2012-04-01, 11:42
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
A ja juÂż koledzy postanowiÂłem i poczyniÂłem pewne kroki z tym zwiÂązane. Mianowicie zakupiÂłem takie cudo: http://allegro.pl/wentyla...226272580.html. Do wlotĂłw wentylatora doprowadze rury 220 zakoĂączone kratkami wentylacyjnymi. ZaÂś wylot w wentylatorze przerobie z kwadratu na rurĂŞ o odpowiedniej Âśrednicy i wyprowadzĂŞ na zewnÂątrz budynku. MĂłj wyciÂąg umieszcze w rogu garaÂżu, kratki znajdÂą siĂŞ 10 cm od podÂłogi oraz w odlegÂłoÂści 30 cm od siebie. Po przeciwnej stronie przy suficie wprowadzĂŞ rurĂŞ 200 z dopÂływem powietrza zakoĂączonÂą kratkÂą. Powietrze bĂŞdzie doprowadzane za pomocÂą mojego starego wentylatora z zewnÂątrz. Tylko Âże przed kratkÂą dolotowÂą zastosuje jakiÂś filtr powietrza Âżeby ograniczyĂŚ trochĂŞ liczbĂŞ zanieczyszczeĂą. Powiedzcie co sÂądzicie o moim planie? Poprawi to moje obecne warunki? |
|
|
|
 |
jarbia
|
Wysłany: 2012-04-01, 12:02
|
0
|
|
|
Hobbysta ,amator
Pomógł: 2 razy Posty: 426 Skąd: Wlkp.
|
majdan89 napisał/a: | kratki znajdÂą siĂŞ 10 cm od podÂłogi oraz w odlegÂłoÂści 30 cm od siebie. |
Musisz tylko pamiêtaÌ o tym, ¿e powietrze to takie bydle ,które szuka naj³atwiejszej drogi miêdzy nawiewem i wywiewem i jak do tych kratek nie dasz jakiœ regulowanych przegród czy anemostatów ,to kratki najdalej oddalone od wentylatora mog¹ nie ci¹gn¹Ì powietrza.
Czyli musisz potem tak wyregulowaÌ aby z ka¿dej kratki jednakowo ci¹gnê³o ,bo inaczej wiêkszoœÌ pójdzie przez najbli¿sz¹ wentylatorowi kratkê i przez nastêpne coraz mniej.
(ale jak zawsze zaznaczam ,Âże to sÂą tylko moje amatorskie przemyÂślenia,jak ktoÂś wie lepiej niech sprostuje ).
ps. Majdan aukcja z linku jest niedostĂŞpna |
_________________ Naprawa elektroniki daje pokorĂŞ wielkiemu, dziwi przeciĂŞtnego, nadyma maÂłego.
- Lew ToÂłstoj |
|
|
|
 |
majdan89
|
Wysłany: 2012-04-01, 12:10
|
0
|
|
|
Posty: 13
|
|
|
|
 |
grzechoo2008
|
Wysłany: 2012-04-01, 12:17
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 377 Skąd: kuj-pom
|
Ten went. lepszy bĂŞdzie do nadmuchu niÂż wyciÂągu, a na wyciÂąg moÂżesz daĂŚ jakieÂś wenty osiowe, tak ja to widzĂŞ |
|
|
|