Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
teac27 
Wys³any: 2012-04-08, 18:47   Regeneracja Podwozia Golf 3 GT
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
Witam Wszystkich i z góry dziêkujê i proszê o pomoc :) Nazywam siê Kamil mam 19 lat , za miesi±c koñczê technikum . Posiadam golfa trzeciej generacji . Po tej felernej zimie moje podwozie zosta³o uszkodzone .. auto posiada obni¿one zawieszenie i szorowa³o czasami spodem o zamarzniêty ¶nieg zdzieraj±c delikatne konserwacje... przed zim± by³o wszystko dobrze .. auto podnosi³em na podno¶niku i progi nawet nie zatrzeszcza³y .. po zimie podczas wymiany elementów zawieszenia okaza³o siê ¿e podwozie a najbardziej tam gdzie znajduje siê przednie ko³o ( poni¿ej kielicha od amortyzatorów ) jest wgniecenie .. jakbym uderzy³ w co¶ wystaj±cego z ziemi .. kolejn± rzecz± id±c± za wgniecenie jest rozrost rudego i powsta³a przez niego dziura ... nie posiadam zdjêæ :( ale wiem ¿e jak popada i jadê gdzie¶ autem to czujê delikatnie wilgotny dywanik od strony kierowcy .. z wierzchu auto nie ma objawów korozji. dach ca³y , przednia klapa 0 korozji , drzwi te¿ , klapa ty³ te¿ .. jedynie pozostaje kwestia nadkoli .. muszê kupiæ reperaturkê i przyspawaæ na nowo bo kto¶ wyci±³ nadkola ¿eby alufelgi nie ociera³y i zas³oni³ plastikiem z wersji gt. te¿ tak bêdê robiæ wiêc tamto miejsce nie musi byæ super zrobione na g³adko wystarczy ¿e bêdzie zakonserwowane odpowiednio. Dodam ¿e robi³em ju¿ przy blacharce .. spawacza mam na miejscu , znajomego lakiernika te¿ . malowanie mam za darmo w lakierni .. zostaje tylko kwestia przygotowania nadwozia i podwozia . Mój tato posiada warsztat. mam podno¶nik z 4 ramionami i koby³ki ¿eby wywróciæ auto na bok i spokojnie zacz±æ je ³ataæ .. posiadam odpowiedni sprzêt do spawanie . Pracy siê nie bojê a pieni±¿ki bêd± pochodziæ z mojej pracy na cpn'ie bo podpisa³em wstêpn± umowê na 6 miesiêcy . Godziy pracy elastyczne wiêc przy golfie znajdê czas do pracy . Moje pytanie jest nastêpuj±ce - czy podejmowaæ siê tego rodzaju prac ? czy po prostu pójd± pieni±dze w b³oto ? Auto jest na gaz wiêc przyda mi siê na dojazd do szko³y bo chcê studiowaæ zaocznie i pracowaæ . Auto jest ogólnie w bardzo dobrym stanie technicznym .. czê¶ci s± ³atwo dostêpne a jak co¶ trzeba bêdzie wyci±æ to 10 km od mojego miejsca zamieszkania mam szrot gdzie jest pe³no takich aut. Progi te¿ chcê wymieniaæ bo jak robiæ to ju¿ wszystko . Wiem ¿e mogê zleciæ to osobie która zawodowo zajmuje siê blachark±, ale chcê zrobiæ to bardzo dok³adnie i jednak postawiæ na swoim bo tak jak wcze¶niej napisa³em mam miejsce i odpowiednie narzêdzia . Tylko czy nie wpakuje siê w studnie bez dna ?

dodam ¿e pod³u¿nice s± ca³e :) i na kielichach od góry z przodu nie widaæ grama rdzy .. tak samo z ty³u .. jedynie te felerne nadkola ..
 
 

diablo74 
Wys³any: 2012-04-08, 22:49   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
masz warunki to do roboty potrzebnych informacji znajdziesz na forum je¿eli nie to pytaj ja od siebie dodam ¿e jak ju¿ chcesz wymieniaæ progi to wzmocnij sobie przednie miejsca na lewarek to w golfie 3 newralgiczne punkty a po wyciêciu progów mo¿na to zrobiæ po¿±dnie ka¿dy od czego¶ zaczyna³ pozdrawiam :spoko:
 

teac27 
Wys³any: 2012-04-09, 09:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
dziêkujê bardzo za odpowiedz :) wzmocniæ to nak³adaj±c dodatkow± grubsz± blach± czy w profilu wewn±trz progu przed jego zespawaniem dospawaæ co¶ do podwozia ¿eby potem próg móg³ na tym siê oprzeæ ? po ¶wiêtach chcê zamówiæ blachê i moje pytanie jest jakiej grubo¶ci bêdzie najlepsza do spawania podwozia ? czy i¶æ na szrot i szukaæ od rozbitków i wycinaæ dobre fragmenty ?
 
 

diablo74 
Wys³any: 2012-04-09, 12:29   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
po wyciêciu progu wzmocniæ s³upek z podpro¿em zazwyczaj jest tam ju¿ co nie co powginane i zardzewia³e wyci±æ rud± i wspawaæ wzmocnienie ja jeszcze zazwyczaj wzmacniam podpro¿e i po wspawaniu progu dajê blachê w kszta³cie litery U na sam rant od do³u tak z 10-15 cm nie ma bata lewarka mo¿na normalnie u¿ywaæ w miejscu do tego przeznaczonym a grubo¶æ blachy to tak ok 1 mm wystarczy jak powi±¿esz ze sob± kilka profili to i tak sumaryczna wytrzyma³o¶æ bêdzie wiêksza ni¿ jednej grubej blachy, blachê ze szrotu raczej odradzam kup sobie arkusz odpowiedniej grubo¶ci bêdziesz mia³ pewno¶æ ¿e blacha zdrowa itp ja jak mam nowy arkusz blachy to jedn± stronê malujê czym¶ dla zabezpieczenia( czym sam zdecyduj) strona pomalowana strona blachy idzie do nadwozia poza tym ¶rodek do konserwacji profili i masz jako tak± pewno¶æ ¿e to trochê po¿yje pozdrawiam :spoko:
 

teac27 
Wys³any: 2012-04-09, 15:23   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
my¶la³em ¿eby przed zespawaniem progów progi popsikaæ od ¶rodka ocynkiem w sprayu a potem bitgumem ( taki ¶rodek do konserwacji podwozia jak rzadka smo³a ) nie wiem jak siê dok³adnie pisze. Tylko pewnie siê zapali . .. progi nie maj± du¿ej powierzchni wiêc mogê psikaæ czym¶ z górnej pó³ki po to ¿eby mi rudy tego szybko nie zjad³ . a z t± blach± wyprofilowan± w literê U to nie jest g³upi pomys³ ... pozostaje kwestia umiejêtnego spawania .. i tu jest problem .. zobaczê jak poradzi sobie spawacz który zazwyczaj spawa wydechy na warsztacie itd.. a z blachark± konkretn± nie mia³ do czynienia ... wracaj±c do tej blachy ,,U'' ja rozumujê to w taki sposób ¿e ma ona zakrywaæ ,,rant'' znajduj±cy siê w dolnej czê¶ci progów tak? tylko pewnie trzeba go spawaæ dooko³a a ne w kilku miejscach po to ¿eby pomiêdzy progiem a ,,U'' nie by³o szczelin przez które bêdzie wpadaæ woda a potem pojawi siê rudy .. ostatnio w nowym audi widzia³em ciekawy sposób rozwi±zania budowy progów.. progi by³y przez ca³± d³ugo¶æ otwarte od strony kó³... woda swobodnie mo¿e przez te progi lecieæ ... ba mogê wsadziæ tam cienkiego wê¿a ogrodniczego bo nie mia³a ma³ego prze¶witu .. to mnie trochê zaciekawi³o :)
 
 

diablo74 
Wys³any: 2012-04-09, 19:45   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
teac27 napisa³/a:
wracaj±c do tej blachy ,,U'' ja rozumujê to w taki sposób ¿e ma ona zakrywaæ ,,rant'' znajduj±cy siê w dolnej czê¶ci progów tak? tylko pewnie trzeba go spawaæ dooko³a a ne w kilku miejscach po to ¿eby pomiêdzy progiem a ,,U'' nie by³o szczelin przez które bêdzie wpadaæ woda a potem pojawi siê rudy ..

dok³adnie
a czym pomalowaæ wewn±trz progi hmm ja robiê podk³adem epoksydowym plus po spawaniu ¶rodek do profili zamkniêtych a baranek czy konserwacja no có¿ mo¿na chyba nieæ z tego nie z³y po¿ar ocynk nie wiem pewnie te¿ siê nada ja jeszcze nie u¿ywa³em najwiêksze zagro¿enie rudym jest i tak przede wszystkim w miejscach i okolicy spawów wiêc po mojemu jakie¶ zabezpieczenie ogólne blachy wewn±trz plus trochê zabawy po spawaniu z konserwacj± profili i tak element wymieniany nie dogoni trwa³o¶ci± oryginalnego ale jak siê przy³o¿yæ to mo¿na osi±gn±æ nie z³y stopieñ zabezpieczenia pozdrawiam :cool:
 

teac27 
Wys³any: 2012-04-09, 20:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
tak to fakt .. pomy¶la³em jeszcze ¿eby po zespawaniu ponawiercaæ otwory i przez nie dok³adnie wstrzykiwaæ ró¿ne preparaty :) a potem zatkaæ je gumowymi korkami czy co¶ w tym rodzaju tak ¿eby nie odpad³y :) dziêki serdeczne :) jutro jadê na zakupy to bêdê wszystko dokumentowaæ i za³o¿ê osobny temat daj±c zdjêcia z postêpami :) Pozdrawiam :) MAsz plusika :D
 
 

gugun 
Wys³any: 2012-04-10, 09:44   
+1
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
tak wiec czekamy na relacje,bedzie ³atwiej co¶ doradzic my¶le
 
 

teac27 
Wys³any: 2012-04-10, 16:55   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
dzi¶ podpisa³em wstêpn± umowê o pracê xD 1300z³ na pocz±tek z elastycznymi godzinami pracy :D praca na dwie zmiany 5 dni w tygodniu :D Odwiedzi³em sklep Du Pont - dobrze ¿e znajduje siê blisko mnie i zakupi³em ¶rodki do konserwacji podwozia .. To konserwacji profili zamkniêtych firmy boll - 5 sztuk z plastikowymi wê¿ykami , 4 litrow± smo³ê bit gum, 4 typy szczotek do zdzierania konserwacji, papiery ¶cierne ^^ zamówi³em dwa progi ;P zdziwi³a mnie cena bo tylko 130z³ za oba :D bior±c fakt ¿e reperaturka tylnego b³otnika kosztuje 57z³ za sztukê .. pracê zacznê po maturach ale korci mnie ¿eby ju¿ zacz±æ rozbieraæ ¶rodek i zobaczyæ jak pod³oga wygl±da ... jutro zrobiê zdjêcia auta i ocenicie :) Pozdrawiam ;)
 
 

diablo74 
Wys³any: 2012-04-10, 21:08   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
jak ju¿ wywalisz ¶rodek to przejrzyj korki technologiczne to te¿ bol±czka golfa zw³aszcza z ty³u pod nogami pasa¿era, pozdrawiam mi³ej pracy :cool:
 

teac27 
Wys³any: 2012-04-10, 22:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
korki technologiczne ?? tzn ? :D co¶ tam czy¶ciæ czy powyci±gaæ je ?? :)
 
 

diablo74 
Wys³any: 2012-04-10, 22:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
obejrzeæ okolice jak co¶ siê bedzie dzia³o to zobaczysz je¿eli gnije okolica korka to ja wywalam korek dorabiam ³atê wstawiam konserwuje i po sprawie
 

teac27 
Wys³any: 2012-06-07, 08:59   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
od¶wie¿am temat. Golf jest systematycznie robiony ! :D Zdjêcia s± robione .. z braku czasu nie wstawiam ich .. dzi¶ jest ¶wiêto to mo¿e siê uda nadrobiæ :) Golf poszed³ do blacharza który ma koby³kê 900z³ - wycinanie progów i wstawianie nowych + wstawianie 2 reperaturek nadkoli oraz samych nadkoli(czê¶ciowo ) ponadto poszycie pod³ogi zostanie wyciete 10 cm od progu i wstawiona nowa blacha zeby by³o do czego próg spawaæ :P to ju jest zrobione :)
 
 

ivanovic
Wys³any: 2012-06-07, 11:54   
0
UP DOWN

Posty: 99
Czekam na zdjêcia :spoko:
 

noxes
Wys³any: 2012-06-07, 13:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
900 z³ za wyciêcie i wspawanie reperaturek, bez lakierowania? :blee: Dosyæ drogo, ja go¶ciowi powiedzia³em, ze za wyciecie dwóch progów i tylnych nadkoli z lakierowaniem i drobnymi wstawkami w pod³odze 1000z³ to siê oburzy³, ¿e za drogo... A by³o to renault 19
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2012-06-09, 00:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
noxes napisa³/a:
by³o to renault 19

Omijaj takich "klientów" bo nawet na ......suche bu³ki Ci nie wystarczy ;)
Miejsce takich "¶mieci" jak Renault 19 jest tylko i wy³±cznie ju¿ w ......punktach utylizacji :D Jak siê naprawia "dziadom" auta to siê ...staje te¿ "dziadem" :tak:
Pozdrawiam! :spoko:
 

grzechoo2008 
Wys³any: 2012-06-09, 09:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
Robertlodz09 napisa³/a:
Jak siê naprawia "dziadom" auta to siê ...staje te¿ "dziadem"


To zdanie powinno widnieæ na stronie g³ównej tego forum. :spoko:
 
 

teac27 
Wys³any: 2012-06-09, 12:25   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
mi sie wydaje ze bardzo tanio mi policzy³ .. jak rozbiera³em auto od ¶rodka i chcia³em zobaczyæ jak wygl±daj± nadkola ... to zobaczy³em piêkn± piankê do uszczelnienia okien... oryginalnie jest i te¿ by³ nienaruszony styropian czarnego koloru id±cy od s³upka do nadkola i od okna w dó³ do progu . nadkole by³o zjedzone od 2 do 5,6 cm .. sam kielich by³ w bardzo dobrym stanie .. pod³oga po poprzednim w³a¶cicielu by³a klejona ¿ywic± ... ..

Ty³ auta.. ¶ci±gam zderzak .. pod lampami 0 rdzy patrz±c prosto na dupê auta nie by³o widaæ rdzy :) wszystko bardzo ³adnie :) ale id±c z boku :P i patrz±c na zakoñczenie nadkola mo¿na by³o siê przeraziæ .. sam rudy .. ale nie by³o to problemem bo reperaturki nadkoli zakupi³em i zardzewia³e elementy by³y wycinane :)

Proszê o cierpliwo¶æ z foto-relacj± .

[ Dodano: 2012-06-28, 09:56 ]
ZACZYNAM FOTORELACJÊ - ! Szukaæ w tamtym dziale hihi :)
 
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group