Autor |
Wiadomość |
 |
teac27
|
Wysłany: 2012-04-08, 19:47 Regeneracja Podwozia Golf 3 GT
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 155 Skąd: podkarpacie
|
Witam Wszystkich i z góry dziêkujê i proszê o pomoc Nazywam siê Kamil mam 19 lat , za miesi¹c koùczê technikum . Posiadam golfa trzeciej generacji . Po tej felernej zimie moje podwozie zosta³o uszkodzone .. auto posiada obni¿one zawieszenie i szorowa³o czasami spodem o zamarzniêty œnieg zdzieraj¹c delikatne konserwacje... przed zim¹ by³o wszystko dobrze .. auto podnosi³em na podnoœniku i progi nawet nie zatrzeszcza³y .. po zimie podczas wymiany elementów zawieszenia okaza³o siê ¿e podwozie a najbardziej tam gdzie znajduje siê przednie ko³o ( poni¿ej kielicha od amortyzatorów ) jest wgniecenie .. jakbym uderzy³ w coœ wystaj¹cego z ziemi .. kolejn¹ rzecz¹ id¹c¹ za wgniecenie jest rozrost rudego i powsta³a przez niego dziura ... nie posiadam zdjêÌ :( ale wiem ¿e jak popada i jadê gdzieœ autem to czujê delikatnie wilgotny dywanik od strony kierowcy .. z wierzchu auto nie ma objawów korozji. dach ca³y , przednia klapa 0 korozji , drzwi te¿ , klapa ty³ te¿ .. jedynie pozostaje kwestia nadkoli .. muszê kupiÌ reperaturkê i przyspawaÌ na nowo bo ktoœ wyci¹³ nadkola ¿eby alufelgi nie ociera³y i zas³oni³ plastikiem z wersji gt. te¿ tak bêdê robiÌ wiêc tamto miejsce nie musi byÌ super zrobione na g³adko wystarczy ¿e bêdzie zakonserwowane odpowiednio. Dodam ¿e robi³em ju¿ przy blacharce .. spawacza mam na miejscu , znajomego lakiernika te¿ . malowanie mam za darmo w lakierni .. zostaje tylko kwestia przygotowania nadwozia i podwozia . Mój tato posiada warsztat. mam podnoœnik z 4 ramionami i koby³ki ¿eby wywróciÌ auto na bok i spokojnie zacz¹Ì je ³ataÌ .. posiadam odpowiedni sprzêt do spawanie . Pracy siê nie bojê a pieni¹¿ki bêd¹ pochodziÌ z mojej pracy na cpn'ie bo podpisa³em wstêpn¹ umowê na 6 miesiêcy . Godziy pracy elastyczne wiêc przy golfie znajdê czas do pracy . Moje pytanie jest nastêpuj¹ce - czy podejmowaÌ siê tego rodzaju prac ? czy po prostu pójd¹ pieni¹dze w b³oto ? Auto jest na gaz wiêc przyda mi siê na dojazd do szko³y bo chcê studiowaÌ zaocznie i pracowaÌ . Auto jest ogólnie w bardzo dobrym stanie technicznym .. czêœci s¹ ³atwo dostêpne a jak coœ trzeba bêdzie wyci¹Ì to 10 km od mojego miejsca zamieszkania mam szrot gdzie jest pe³no takich aut. Progi te¿ chcê wymieniaÌ bo jak robiÌ to ju¿ wszystko . Wiem ¿e mogê zleciÌ to osobie która zawodowo zajmuje siê blachark¹, ale chcê zrobiÌ to bardzo dok³adnie i jednak postawiÌ na swoim bo tak jak wczeœniej napisa³em mam miejsce i odpowiednie narzêdzia . Tylko czy nie wpakuje siê w studnie bez dna ?
dodam Âże podÂłuÂżnice sÂą caÂłe i na kielichach od gĂłry z przodu nie widaĂŚ grama rdzy .. tak samo z tyÂłu .. jedynie te felerne nadkola .. |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-04-08, 23:49
|
+1
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
masz warunki to do roboty potrzebnych informacji znajdziesz na forum je¿eli nie to pytaj ja od siebie dodam ¿e jak ju¿ chcesz wymieniaÌ progi to wzmocnij sobie przednie miejsca na lewarek to w golfie 3 newralgiczne punkty a po wyciêciu progów mo¿na to zrobiÌ po¿¹dnie ka¿dy od czegoœ zaczyna³ pozdrawiam |
|
|
|
 |
teac27
|
Wysłany: 2012-04-09, 10:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 155 Skąd: podkarpacie
|
dziêkujê bardzo za odpowiedz wzmocniÌ to nak³adaj¹c dodatkow¹ grubsz¹ blach¹ czy w profilu wewn¹trz progu przed jego zespawaniem dospawaÌ coœ do podwozia ¿eby potem próg móg³ na tym siê oprzeÌ ? po œwiêtach chcê zamówiÌ blachê i moje pytanie jest jakiej gruboœci bêdzie najlepsza do spawania podwozia ? czy iœÌ na szrot i szukaÌ od rozbitków i wycinaÌ dobre fragmenty ? |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-04-09, 13:29
|
+1
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
po wyciêciu progu wzmocniÌ s³upek z podpro¿em zazwyczaj jest tam ju¿ co nie co powginane i zardzewia³e wyci¹Ì rud¹ i wspawaÌ wzmocnienie ja jeszcze zazwyczaj wzmacniam podpro¿e i po wspawaniu progu dajê blachê w kszta³cie litery U na sam rant od do³u tak z 10-15 cm nie ma bata lewarka mo¿na normalnie u¿ywaÌ w miejscu do tego przeznaczonym a gruboœÌ blachy to tak ok 1 mm wystarczy jak powi¹¿esz ze sob¹ kilka profili to i tak sumaryczna wytrzyma³oœÌ bêdzie wiêksza ni¿ jednej grubej blachy, blachê ze szrotu raczej odradzam kup sobie arkusz odpowiedniej gruboœci bêdziesz mia³ pewnoœÌ ¿e blacha zdrowa itp ja jak mam nowy arkusz blachy to jedn¹ stronê malujê czymœ dla zabezpieczenia( czym sam zdecyduj) strona pomalowana strona blachy idzie do nadwozia poza tym œrodek do konserwacji profili i masz jako tak¹ pewnoœÌ ¿e to trochê po¿yje pozdrawiam |
|
|
|
 |
teac27
|
Wysłany: 2012-04-09, 16:23
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 155 Skąd: podkarpacie
|
myœla³em ¿eby przed zespawaniem progów progi popsikaÌ od œrodka ocynkiem w sprayu a potem bitgumem ( taki œrodek do konserwacji podwozia jak rzadka smo³a ) nie wiem jak siê dok³adnie pisze. Tylko pewnie siê zapali . .. progi nie maj¹ du¿ej powierzchni wiêc mogê psikaÌ czymœ z górnej pó³ki po to ¿eby mi rudy tego szybko nie zjad³ . a z t¹ blach¹ wyprofilowan¹ w literê U to nie jest g³upi pomys³ ... pozostaje kwestia umiejêtnego spawania .. i tu jest problem .. zobaczê jak poradzi sobie spawacz który zazwyczaj spawa wydechy na warsztacie itd.. a z blachark¹ konkretn¹ nie mia³ do czynienia ... wracaj¹c do tej blachy ,,U'' ja rozumujê to w taki sposób ¿e ma ona zakrywaÌ ,,rant'' znajduj¹cy siê w dolnej czêœci progów tak? tylko pewnie trzeba go spawaÌ dooko³a a ne w kilku miejscach po to ¿eby pomiêdzy progiem a ,,U'' nie by³o szczelin przez które bêdzie wpadaÌ woda a potem pojawi siê rudy .. ostatnio w nowym audi widzia³em ciekawy sposób rozwi¹zania budowy progów.. progi by³y przez ca³¹ d³ugoœÌ otwarte od strony kó³... woda swobodnie mo¿e przez te progi lecieÌ ... ba mogê wsadziÌ tam cienkiego wê¿a ogrodniczego bo nie mia³a ma³ego przeœwitu .. to mnie trochê zaciekawi³o |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-04-09, 20:45
|
+1
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
teac27 napisał/a: | wracajÂąc do tej blachy ,,U'' ja rozumujĂŞ to w taki sposĂłb Âże ma ona zakrywaĂŚ ,,rant'' znajdujÂący siĂŞ w dolnej czĂŞÂści progĂłw tak? tylko pewnie trzeba go spawaĂŚ dookoÂła a ne w kilku miejscach po to Âżeby pomiĂŞdzy progiem a ,,U'' nie byÂło szczelin przez ktĂłre bĂŞdzie wpadaĂŚ woda a potem pojawi siĂŞ rudy .. |
dokÂładnie
a czym pomalowaÌ wewn¹trz progi hmm ja robiê podk³adem epoksydowym plus po spawaniu œrodek do profili zamkniêtych a baranek czy konserwacja no có¿ mo¿na chyba nieÌ z tego nie z³y po¿ar ocynk nie wiem pewnie te¿ siê nada ja jeszcze nie u¿ywa³em najwiêksze zagro¿enie rudym jest i tak przede wszystkim w miejscach i okolicy spawów wiêc po mojemu jakieœ zabezpieczenie ogólne blachy wewn¹trz plus trochê zabawy po spawaniu z konserwacj¹ profili i tak element wymieniany nie dogoni trwa³oœci¹ oryginalnego ale jak siê przy³o¿yÌ to mo¿na osi¹gn¹Ì nie z³y stopieù zabezpieczenia pozdrawiam |
|
|
|
 |
teac27
|
Wysłany: 2012-04-09, 21:40
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 155 Skąd: podkarpacie
|
tak to fakt .. pomyœla³em jeszcze ¿eby po zespawaniu ponawiercaÌ otwory i przez nie dok³adnie wstrzykiwaÌ ró¿ne preparaty a potem zatkaÌ je gumowymi korkami czy coœ w tym rodzaju tak ¿eby nie odpad³y dziêki serdeczne jutro jadê na zakupy to bêdê wszystko dokumentowaÌ i za³o¿ê osobny temat daj¹c zdjêcia z postêpami Pozdrawiam MAsz plusika |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2012-04-10, 10:44
|
+1
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
tak wiec czekamy na relacje,bedzie Âłatwiej coÂś doradzic myÂśle |
|
|
|
 |
teac27
|
Wysłany: 2012-04-10, 17:55
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 155 Skąd: podkarpacie
|
dziœ podpisa³em wstêpn¹ umowê o pracê xD 1300z³ na pocz¹tek z elastycznymi godzinami pracy praca na dwie zmiany 5 dni w tygodniu Odwiedzi³em sklep Du Pont - dobrze ¿e znajduje siê blisko mnie i zakupi³em œrodki do konserwacji podwozia .. To konserwacji profili zamkniêtych firmy boll - 5 sztuk z plastikowymi wê¿ykami , 4 litrow¹ smo³ê bit gum, 4 typy szczotek do zdzierania konserwacji, papiery œcierne zamówi³em dwa progi zdziwi³a mnie cena bo tylko 130z³ za oba bior¹c fakt ¿e reperaturka tylnego b³otnika kosztuje 57z³ za sztukê .. pracê zacznê po maturach ale korci mnie ¿eby ju¿ zacz¹Ì rozbieraÌ œrodek i zobaczyÌ jak pod³oga wygl¹da ... jutro zrobiê zdjêcia auta i ocenicie Pozdrawiam |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-04-10, 22:08
|
+1
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
jak juÂż wywalisz Âśrodek to przejrzyj korki technologiczne to teÂż bolÂączka golfa zwÂłaszcza z tyÂłu pod nogami pasaÂżera, pozdrawiam miÂłej pracy |
|
|
|
 |
teac27
|
Wysłany: 2012-04-10, 23:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 155 Skąd: podkarpacie
|
korki technologiczne ?? tzn ? coÂś tam czyÂściĂŚ czy powyciÂągaĂŚ je ?? |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-04-10, 23:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
obejrzeĂŚ okolice jak coÂś siĂŞ bedzie dziaÂło to zobaczysz jeÂżeli gnije okolica korka to ja wywalam korek dorabiam ÂłatĂŞ wstawiam konserwuje i po sprawie |
|
|
|
 |
teac27
|
Wysłany: 2012-06-07, 09:59
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 155 Skąd: podkarpacie
|
odÂświeÂżam temat. Golf jest systematycznie robiony ! ZdjĂŞcia sÂą robione .. z braku czasu nie wstawiam ich .. dziÂś jest ÂświĂŞto to moÂże siĂŞ uda nadrobiĂŚ Golf poszedÂł do blacharza ktĂłry ma kobyÂłkĂŞ 900zÂł - wycinanie progĂłw i wstawianie nowych + wstawianie 2 reperaturek nadkoli oraz samych nadkoli(czĂŞÂściowo ) ponadto poszycie podÂłogi zostanie wyciete 10 cm od progu i wstawiona nowa blacha zeby byÂło do czego prĂłg spawaĂŚ :P to ju jest zrobione |
|
|
|
 |
ivanovic
|
Wysłany: 2012-06-07, 12:54
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
Czekam na zdjĂŞcia |
|
|
|
 |
noxes
|
Wysłany: 2012-06-07, 14:30
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 289
|
900 zÂł za wyciĂŞcie i wspawanie reperaturek, bez lakierowania? DosyĂŚ drogo, ja goÂściowi powiedziaÂłem, ze za wyciecie dwĂłch progĂłw i tylnych nadkoli z lakierowaniem i drobnymi wstawkami w podÂłodze 1000zÂł to siĂŞ oburzyÂł, Âże za drogo... A byÂło to renault 19 |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2012-06-09, 01:05
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
noxes napisał/a: | byÂło to renault 19 |
Omijaj takich "klientĂłw" bo nawet na ......suche buÂłki Ci nie wystarczy
Miejsce takich "œmieci" jak Renault 19 jest tylko i wy³¹cznie ju¿ w ......punktach utylizacji Jak siê naprawia "dziadom" auta to siê ...staje te¿ "dziadem"
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
grzechoo2008
|
Wysłany: 2012-06-09, 10:56
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 377 Skąd: kuj-pom
|
Robertlodz09 napisał/a: | Jak siĂŞ naprawia "dziadom" auta to siĂŞ ...staje teÂż "dziadem" |
To zdanie powinno widnieÌ na stronie g³ównej tego forum. |
|
|
|
 |
teac27
|
Wysłany: 2012-06-09, 13:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 155 Skąd: podkarpacie
|
mi sie wydaje ze bardzo tanio mi policzy³ .. jak rozbiera³em auto od œrodka i chcia³em zobaczyÌ jak wygl¹daj¹ nadkola ... to zobaczy³em piêkn¹ piankê do uszczelnienia okien... oryginalnie jest i te¿ by³ nienaruszony styropian czarnego koloru id¹cy od s³upka do nadkola i od okna w dó³ do progu . nadkole by³o zjedzone od 2 do 5,6 cm .. sam kielich by³ w bardzo dobrym stanie .. pod³oga po poprzednim w³aœcicielu by³a klejona ¿ywic¹ ... ..
TyÂł auta.. ÂściÂągam zderzak .. pod lampami 0 rdzy patrzÂąc prosto na dupĂŞ auta nie byÂło widaĂŚ rdzy wszystko bardzo Âładnie ale idÂąc z boku :P i patrzÂąc na zakoĂączenie nadkola moÂżna byÂło siĂŞ przeraziĂŚ .. sam rudy .. ale nie byÂło to problemem bo reperaturki nadkoli zakupiÂłem i zardzewiaÂłe elementy byÂły wycinane
Proszê o cierpliwoœÌ z foto-relacj¹ .
[ Dodano: 2012-06-28, 09:56 ]
ZACZYNAM FOTORELACJĂ - ! SzukaĂŚ w tamtym dziale hihi |
|
|
|