Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: DrCruel 2013-12-15, 05:47
Autor Wiadomo¶æ
lordik 
Wys³any: 2012-06-11, 21:21   Sprê¿arka z silnika samochodu (Diesel)
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomóg³: 1 raz
Posty: 199
Sk±d: Zahajki Lubelskie
Witam
Jak dobrze pójdzie to w tym miesi±cu bêdê mia³ silnik Diesla
jeszcze nie wiem od jakiego auta kupiæ mo¿e renault 1,9.
I zechce z tego zrobiæ sprê¿arkê.
Mam kompresor WAN 400l zbiornik
I do tego zbiornika bym pod³±czy³ powietrze z silnika :)
Mo¿e ju¿ kto¶ kiedy¶ co¶ podobnego robi³ :?:
Trochê wyczyta³em tutaj
http://www.agrofoto.pl/fo...esor-sprezarke/
Jak ju¿ co¶ bêdê robi³ to pododaje zdjêcia :D
I powiem czy siê op³aca³o czy nie ;/
 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2012-06-11, 22:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
lordik napisa³/a:
Jak dobrze pójdzie to w tym miesi±cu bêdê mia³ silnik Diesla
jeszcze nie wiem od jakiego auta kupiæ mo¿e renault 1,9.

Proponuje zastosowaæ silnik od np. Stara 200 tj oznaczenie fabryczne S-359 ;) ,dopiero wtedy to bêdziesz mia³ "sprê¿arkê" a "kompresor" to jedyny taki w Polsce :D
Z "weso³ym pozdrowieniem" :spoko:
ps. A tak na powa¿nie to z silnika od Fiata 126p ju¿ sprê¿arkê kto¶ zrobi³ :tak: ,proponuje poszukaæ na Elektroda.pl :tak:
 

lordik 
Wys³any: 2012-06-13, 09:52   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomóg³: 1 raz
Posty: 199
Sk±d: Zahajki Lubelskie
Wiem od fiata 126p widzia³em
Ale chce pokombinowaæ i mieæ co¶ lepszego ;p
A ¿eby dobr± kupiæ trzeba wydaæ z 5ty¶ +
Chyba ¿e sam± sprê¿arkê bez silnika i zbiornika to do 2 ty¶
 
 

936
Wys³any: 2012-06-13, 18:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
lordik napisa³/a:
Wiem od fiata 126p widzia³em
Ale chce pokombinowaæ i mieæ co¶ lepszego ;p
A ¿eby dobr± kupiæ trzeba wydaæ z 5ty¶ +
Chyba ¿e sam± sprê¿arkê bez silnika i zbiornika to do 2 ty¶


NO w³a¶nie :) :):)

Prawde mówi±æ, ¿eby z silnika t³okowego 4 suwowego uzyskaæ pompe powietrza ,nie musi to byæ DIESEL, wystarczy tylko zmieniæ wa³ek rozrz±du i ju¿ masz kompresor.


Uk³ad dolotowy wywalasz i zak³adasz po 1 filtrze z króæcem na ka¿de okno dolotu.
Kolektor wydechowy zostaje, podpinasz do niego ch³odnice powietrza i butle.
Smarowanie fabryczne.
Zawory fabryczne.
Ch³odzenie fabryczne

Za szybko ???

Chodzi o to, ¿eby zawory otwiera³y siê maxymalnie d³ugo na ssaniu i by³y otwierte maxymalnie d³ugo przy wydechu.
I to wszystko.
Pozostaje kwestia doboru odpowiedniego silnika elektrycznego lub spalinowego (KW) ilo¶ci obrotów pompy powietrza.
Wa³ek rozrz±du mo¿e opracowaæ Tobie pan Swi±tek, który zajmuje siê dorabianiem wa³ków do samochodów "wyczynowych" .
DZIA£AJ ROZWA¯NIE !
Ps. wrzuæ zdjêcia.....

Pozdrawiam
 

lordik 
Wys³any: 2012-06-14, 12:02   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomóg³: 1 raz
Posty: 199
Sk±d: Zahajki Lubelskie
O zdjêciach nie zapomnê :)
A ile by kosztowa³o dorobienie wa³ka chyba ¿e oryginalny da siê przerobiæ??
Jakie to koszty by by³y??
 
 

chudson
Wys³any: 2012-06-14, 12:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Orginalny wa³ek ¶rednio siê nada bo masz w nim takt sprê¿ania w którym oba zawory s± zamkniête i niepotrzebny ruch wykonuje t³ok.
Je¿eli zostawiamy kolektor wydechowy to warto poszukaæ silnika z porz±dnym mocowaniem wydechu do kolektora ¿eby ci¶nienie nie ucieka³o tamtêdy. Nie przekonuj± mnie mocowania pobejm± i uszczelk± z plecionki drutów.
A ch³odzenie my¶lê ,¼e nie bêdzie potrzebne wkoñcu jedynie ciep³o tarcia ( bez spalania ) wiêc wystarczy blok zalaæ p³ynem i zamkn±c obieg bez ch³odnicy.
 

lordik 
Wys³any: 2012-06-14, 13:14   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomóg³: 1 raz
Posty: 199
Sk±d: Zahajki Lubelskie
z uszczelk± spróbuje najwy¿ej wydmucha.
Ewentualnie dospawam kolektor wydechowy do bloku :)
A z zaworami wiem o co chodzi :)
A nie da³o by siê cofn±æ paska o z±bek albo do przodu nic by to nie da³o???
 
 

chudson
Wys³any: 2012-06-14, 15:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 213
Chodzi³o mi o uszczelkê pomiêdzy kolektorem a dalsz± rur± do której dospawasz ch³odnicê bo do ¿eliwnego kolektora niewiele przyspawasz . ( zw³aszcza na szczelno¶æ ) ( miêdzy g³owic± a kolektorem wytrzyma ) G³owicy z kolektorem tez nie zespawasz na szczelno¶æ ³atwo ( a jak g³owica aluminiowa to wogóle )

My¶la³em nad zmian± ko³a rozrz±du wa³ka na mniejsze co spowodowa³o by czêstsze otwieranie zaworów w stosunku do wa³u i t³oków ale próbuj±c zobrazowaæ to sobie w g³owie jako¶ nie widzê mo¿liwo¶ci aby taki zabieg pomóg³. Mo¿e w silniku dohc gdzie oprócz wielkosci kó³ mo¿emy porze¼biæ oddzielnie fazami obydwu wa³ków co¶ by siê da³o zrobiæ t± metod± ale chyba pro¶ciej wa³ek dotoczyæ .

Inn± metod± jest wyrzuciæ zawory , gniazda zaworowe rozwierciæ i wstawiæ w ich miejsce zaworki sprê¿arkowe. jeden kolektor nadal by³by ss±cy a drugi do zbiornika i jedynie trzeba za¶lepiæ prowadnice zaworów.

Przy budowie sprêzarki nie robi wiêkszej róznicy czy masz silnik diesla czy benzynowy. Przecie¿ nie bêdzie sprêzania w komorze spalania. A diesel w wiêkszo¶ci rózni siê tym ,¿e jest wytrzymalszy na ci¶nienie przy sprêzaniu mieszanki. Mo¿e jeszcze pierscienie lepsze ma z tego powodu ale ci¶nienie max sprêzarki to 9-10atm czyli warto¶ci zbli¿one do benzyniaków.

Dla wygody szukaj silnika z kolektorami po przeciwnych stronach g³owicy a nie po tej samej.
Mo¿e warto pokusiæ siê o przeróbkê popularnego taniego sprzeta ( np polonezowy silnik ) koszt zaprojektowania wa³ka jeden a mo¿na ich wyprodukowaæ kilka i odsprzedaæ innym zainteresowanym
 

Fragles
Wys³any: 2012-06-14, 17:22   
0
UP DOWN

Posty: 44
By³y na ten temat rozwa¿ania nie raz i nie dwa w internecie nie da rady zaadaptowaæ oryginalnej g³owicy poniewa¿ ci¶nienie które utrzymywa³o by siê w kolektorze który odprowadza³ by powietrze z cylindrów prêdzej czy pó¼niej podniesie uszczelniacze i zacznie zwiewaæ pod dekiel dodatkowo koszt dotoczenia wa³ka opracowania i dotoczenia kó³ rozrz±du(nie wystarczy zmieniæ wa³ka) dobierania pasków, czy znalezienia na tyle ma³ych i wydajnych zaworków ¿eby zamontowaæ je w odwierty w g³owicy itd. itp. przewy¿szy koszt dorobienia dekla z grubej blachy wspawania obej¶æ kana³ów olejowych i wodnych i zaadaptowania tam zaworków np z jelcza jest to najprostszy i najtañszy sposób, wiêc nie ma co kombinowaæ i zawracaæ sobie g³owy cudowaniem z oryginalnymi g³owicami i powielaæ czyje¶ b³êdy.
 

lordik 
Wys³any: 2012-06-15, 20:46   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomóg³: 1 raz
Posty: 199
Sk±d: Zahajki Lubelskie
Silnik bêdê mia³ od renault 1,9d ze z³omu na chodzie
(w nastêpnym tygodniu)
Zobaczê jak jeszcze on bêdzie wygl±da³ i przeanalizuje go na spokojnie :D
I wielkie dziêki za zaanga¿owanie :)
 
 

emiliopl 
Wys³any: 2012-06-26, 08:22   
+1
UP DOWN

Posty: 14
Sk±d: pomorskie
istnieje inna mo¿liwo¶æ, bez g³owicy, robisz pseudo g³owice z blachy 15-20mm na wymiar dajesz na magnesówke ¿eby równa by³a, robisz w niej otwory na zawory zwrotne przez które bêdzie powietrze wchodziæ i wychodziæ, i masz bez wa³ków rozrz±dów, mozesz po³±czyæ silnik paskiem zêbatym nawet z silnikiem elektrycznym, choæ lepiej na klinowym by by³o. nie masz tu 4 suwu, jest tylko ssanie i wydech do zbiornika. widzia³em tak± konstrukcje z malucha. nie masz tu spalania mieszanki w ¶rodku komory wiêc nie bêdzie takiej temperatury ¿eby siê mocno nagrzewa³, jedynie tarcie wystêpuje, ale z 4 t³okami takiej ¶rednicy to bêdzie tylko chwilke chodzi³.
 

lordik 
Wys³any: 2012-06-26, 19:15   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomóg³: 1 raz
Posty: 199
Sk±d: Zahajki Lubelskie
Wiem wiem.
W³a¶nie siê zastanawiam czy robiæ na starej g³owicy czy dorobiæ z blachy.
a zawory jakie daæ? od czego?? jakie¶ najlepiej jak by by³y wkrêcane.
 
 

emiliopl 
Wys³any: 2012-06-26, 20:33   
0
UP DOWN

Posty: 14
Sk±d: pomorskie
o ile siê nie mylê w ursusie by³y wkrêcane ale pewny nie jestem, tylko ¿e by¶ musia³ daæ ze 4 na t³ok ze wzglêdu na ilo¶æ potrzebnego powietrza, dwa ss±ce i dwa wydechowe. te¿ zaczynam kombinowaæ bo mam silnik od renault 11 ale 1,7 benz. w sklepie z czê¶ciami ursusa takie zawory ok 15-20 z³ szt.
 

Hook
Wys³any: 2012-06-27, 07:20   
0
UP DOWN

Posty: 2
Jak widze takie tematy to chwytam sie za glowe. Samochod tez robicie z kombajnu a odkurzacz z miksera?
Gdzie jakies papiery, UDT, bezpieczenstwo?
 

emiliopl 
Wys³any: 2012-06-27, 17:21   
0
UP DOWN

Posty: 14
Sk±d: pomorskie
nikt ci nie ka¿e takiego czego¶ robiæ, a poza tym czemu ma byæ niebezpieczne?? samochodem te¿ boisz sie je¼dziæ, przecie¿ te¿ jest niebezpieczny a w ¶rodku siedzisz, a sprê¿arka na ogó³ za ¶ciana stoi.
 

Fragles
Wys³any: 2012-06-27, 18:19   
0
UP DOWN

Posty: 44
Ursusowe nie pykn± nie dadz± rady pu¶ciæ tyle powietrza z tego co pamiêtam przeciêtna sprê¿arka ursua ma ~110cm3 i daje max 130l na minutê i do takiej pojemno¶ci cylindra i wydajno¶ci s± przeznaczone zaworki, w silniku 1,7 masz ju¿ ponad 400cm3 na cylinder i mo¿esz podaæ du¿o wy¿sze obroty, czyli musia³ by¶ daæ chocia¿ 8 zaworków na cylinder a tyle siê nie zmie¶ci.
HS 21 z jelcza ma ponad 400cm3 na cylinder i wydajno¶æ dochodz±c± do 500l min podzieliæ na 2 cylindry mamy 200na250 i 4 takie zaworki na cylinder powinny sobie poradziæ, cenowo wyjd± drogawo ale to minimum do takiego projektu chyba ¿e uda siê gdzie¶ dorwaæ zaworki z jakiego¶ du¿ego wan-a z nimi mo¿na by te¿ pokombinowaæ.


Cytat:
Samochod tez robicie z kombajnu a odkurzacz z miksera?
Gdzie jakies papiery, UDT, bezpieczenstwo?


Nawet lepiej spawamy jeden z 5ciu
 

emiliopl 
Wys³any: 2012-06-27, 21:13   
0
UP DOWN

Posty: 14
Sk±d: pomorskie
z jelcza kosztuja chyba 30 zeta sztuka wiêc nie du¿o wiêcej, z ursusem masz racje ale nie skojarzy³em :D tyle ¿e nie sa na gwincie, ale da siê pier¶cieñ i bêd± siê trzymaæ. http://allegro.pl/zawory-...2425637000.html nie wie kto¶ jak± maj± wydolno¶æ te zawory
 

Fragles
Wys³any: 2012-06-27, 21:38   
0
UP DOWN

Posty: 44
oko³o 100litrów na minutê sztuka, ca³y 3jw60 ma ko³o 300l
 

emiliopl 
Wys³any: 2012-06-27, 21:55   
0
UP DOWN

Posty: 14
Sk±d: pomorskie
ma³o pisa³em do sprzedawcy to napisa³ mi ¿e pracuj± na ci¶nieniu 6 at fabrycznie do 7,5. zobaczymy co dalej odpisze
http://www.sklep.wit-mot....y-tloczacy.html znalaz³em od jelcza dwa ssace i dwa t³ocz±ce na cylinder jak by da³ powinno byæ ok sprê¿arka z jelcza ma 424 l\min
 

lordik 
Wys³any: 2012-06-29, 22:32   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomóg³: 1 raz
Posty: 199
Sk±d: Zahajki Lubelskie
Mam komplet takich zaworków (nowe) http://allegro.pl/nr-1-cz...2455609162.html
i w sprê¿arce u¿ywane

Jak bêdê mia³ czas to podjadê po silnik ;p
 
 

Fragles
Wys³any: 2012-06-30, 12:33   
0
UP DOWN

Posty: 44
nie wydadz± na oko widaæ ¿e to wan 250l\min nadal bêdzie ci brakowaæ 200l na cylinder w takim wypadku po co w ogóle siê w to bawiæ ¿eby siê przekonaæ ¿e pêkn± sprê¿ynki na wiêkszych obrotach? Od bidy jelcz powinien wydaæ nic poni¿ej z takim podej¶ciem nawet bym sobie g³owy takimi projektami nie zawraca³.
 

kawas
Wys³any: 2013-11-04, 21:22   
0
UP DOWN

Posty: 18
http://www.youtube.com/watch?v=2X40QIXXxC0 tu kto¶ fajn± sprê¿arkê z silnika od poloneza zbudowa³, 220l w 60sekund do 8atmosfer
 

Matix 
Wys³any: 2013-11-04, 21:38   
0
UP DOWN


Posty: 316
Sk±d: Rybnik
Nie wierz w bajki ;) Mam sprê¿arkê zrobion± na silniku diesla 1.7 g³owica ca³kiem p³aska i troche zmodyfikowana.....na silniku 7,5kw. z bied± idzie uzyskaæ 1000obr. ¿eby silnik dotrwa³ do 8atm. W silniku z poloneza jest du¿a komora spalania (tz ¿e jak t³ok jest w GMP to tam jest do¶æ du¿a przestrzeñ) co idzie bardzo na straty w sprê¿arce. Ja mam w moim p³askie t³oki i p³ask± g³owice czyli wszystko na plus. Efekt?? 700l przy 700obr. wiec gra nie warta ¶wieczki. Pamiêtaj ¿e napisaæ ile litrów ma zbiornik mo¿e ka¿dy ile chce... a ile jest naprawde to druga rzecz :spoko:
 

kawas
Wys³any: 2013-11-05, 10:56   
0
UP DOWN

Posty: 18
Aha dobrze wiedzieæ, na filmiku wszystko ³adnie piêknie wygl±da no ale tak jak mówisz to tylko film, tam niby go¶ciu napisa³ ¿e nabija 220 litrów no ale czy to prawda to ju¿ tylko on wie.
 

936
Wys³any: 2013-11-17, 11:05   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
Przy kompresorze z Fiat 126 zastosowalem g³owice z Jelcza.
Zawory"tzw. Mi¶ki"
Nie ma problemu z przepustowosci±.
650 cm2 za ka¿dym suwem daje 0,650 ml sprê¿onego powietrza.
Po zwiêkszeniu obrotów pompy do max. granicy sprawnosci 1440 o/min. Otrzymujesz ok. 940 ml.na ssaniu x 60 sekund ?! - 30-40% sprawno¶ci praktycznej.
Najistotniejym czynnikiem jest nie objêto¶æ a sprawno¶æ kompresora ?!
 

Matix 
Wys³any: 2013-11-17, 12:39   
0
UP DOWN


Posty: 316
Sk±d: Rybnik
936 napisa³/a:
Najistotniejszym czynnikiem jest nie objêto¶æ a sprawno¶æ kompresora ?!


Masz racje dlatego w kompresorach g³owica musi byæ p³aska, a na tym filmiki co go¶ci ma z silnika z poloneza zrobiony to tam g³owica niestety nie jest p³aska dlatego wydajno¶æ poleci masakrycznie w dó³....

Ja w swojej sprê¿arce mam przy 920obr. 850l na wydechu..
 

936
Wys³any: 2013-11-17, 14:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 905
I t³oki p³askie !
¯adnej komory sprê¿ania !!
 

sebek1992
Wys³any: 2014-12-31, 17:23   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam odnawiam temat i mam inny pomys³ wyj±æ krzywki od zaworó wydechowych a w miejscu wtrysków wkrêciæ zawory zwrotne co o tym myslicie
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group