Szukaj FAQ Album



Przesunięty przez: DrCruel 2013-12-15, 05:47
Autor Wiadomość
lordik 
Wysłany: 2012-06-11, 21:21   SprĂŞÂżarka z silnika samochodu (Diesel)
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomógł: 1 raz
Posty: 199
Skąd: Zahajki Lubelskie
Witam
Jak dobrze pĂłjdzie to w tym miesiÂącu bĂŞdĂŞ miaÂł silnik Diesla
jeszcze nie wiem od jakiego auta kupiĂŚ moÂże renault 1,9.
I zechce z tego zrobiĂŚ sprĂŞÂżarkĂŞ.
Mam kompresor WAN 400l zbiornik
I do tego zbiornika bym pod³¹czy³ powietrze z silnika :)
MoÂże juÂż ktoÂś kiedyÂś coÂś podobnego robiÂł :?:
TrochĂŞ wyczytaÂłem tutaj
http://www.agrofoto.pl/fo...esor-sprezarke/
Jak juÂż coÂś bĂŞdĂŞ robiÂł to pododaje zdjĂŞcia :D
I powiem czy siĂŞ opÂłacaÂło czy nie ;/
 
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2012-06-11, 22:07   
0
UP DOWN


Pomógł: 61 razy
Posty: 3387
Skąd: ÂŁĂłdÂż
lordik napisał/a:
Jak dobrze pĂłjdzie to w tym miesiÂącu bĂŞdĂŞ miaÂł silnik Diesla
jeszcze nie wiem od jakiego auta kupiĂŚ moÂże renault 1,9.

Proponuje zastosowaĂŚ silnik od np. Stara 200 tj oznaczenie fabryczne S-359 ;) ,dopiero wtedy to bĂŞdziesz miaÂł "sprĂŞÂżarkĂŞ" a "kompresor" to jedyny taki w Polsce :D
Z "wesoÂłym pozdrowieniem" :spoko:
ps. A tak na powaÂżnie to z silnika od Fiata 126p juÂż sprĂŞÂżarkĂŞ ktoÂś zrobiÂł :tak: ,proponuje poszukaĂŚ na Elektroda.pl :tak:
 

lordik 
Wysłany: 2012-06-13, 09:52   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomógł: 1 raz
Posty: 199
Skąd: Zahajki Lubelskie
Wiem od fiata 126p widziaÂłem
Ale chce pokombinowaĂŚ i mieĂŚ coÂś lepszego ;p
A Âżeby dobrÂą kupiĂŚ trzeba wydaĂŚ z 5tyÂś +
Chyba Âże samÂą sprĂŞÂżarkĂŞ bez silnika i zbiornika to do 2 tyÂś
 
 

936
Wysłany: 2012-06-13, 18:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
lordik napisał/a:
Wiem od fiata 126p widziaÂłem
Ale chce pokombinowaĂŚ i mieĂŚ coÂś lepszego ;p
A Âżeby dobrÂą kupiĂŚ trzeba wydaĂŚ z 5tyÂś +
Chyba Âże samÂą sprĂŞÂżarkĂŞ bez silnika i zbiornika to do 2 tyÂś


NO wÂłaÂśnie :) :):)

Prawde mówi¹Ì, ¿eby z silnika t³okowego 4 suwowego uzyskaÌ pompe powietrza ,nie musi to byÌ DIESEL, wystarczy tylko zmieniÌ wa³ek rozrz¹du i ju¿ masz kompresor.


Uk³ad dolotowy wywalasz i zak³adasz po 1 filtrze z króÌcem na ka¿de okno dolotu.
Kolektor wydechowy zostaje, podpinasz do niego chÂłodnice powietrza i butle.
Smarowanie fabryczne.
Zawory fabryczne.
ChÂłodzenie fabryczne

Za szybko ???

Chodzi o to, Âżeby zawory otwieraÂły siĂŞ maxymalnie dÂługo na ssaniu i byÂły otwierte maxymalnie dÂługo przy wydechu.
I to wszystko.
Pozostaje kwestia doboru odpowiedniego silnika elektrycznego lub spalinowego (KW) iloÂści obrotĂłw pompy powietrza.
WaÂłek rozrzÂądu moÂże opracowaĂŚ Tobie pan SwiÂątek, ktĂłry zajmuje siĂŞ dorabianiem waÂłkĂłw do samochodĂłw "wyczynowych" .
DZIAÂŁAJ ROZWAÂŻNIE !
Ps. wrzuĂŚ zdjĂŞcia.....

Pozdrawiam
 

lordik 
Wysłany: 2012-06-14, 12:02   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomógł: 1 raz
Posty: 199
Skąd: Zahajki Lubelskie
O zdjĂŞciach nie zapomnĂŞ :)
A ile by kosztowaÂło dorobienie waÂłka chyba Âże oryginalny da siĂŞ przerobiĂŚ??
Jakie to koszty by byÂły??
 
 

chudson
Wysłany: 2012-06-14, 12:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Orginalny waÂłek Âśrednio siĂŞ nada bo masz w nim takt sprĂŞÂżania w ktĂłrym oba zawory sÂą zamkniĂŞte i niepotrzebny ruch wykonuje tÂłok.
JeÂżeli zostawiamy kolektor wydechowy to warto poszukaĂŚ silnika z porzÂądnym mocowaniem wydechu do kolektora Âżeby ciÂśnienie nie uciekaÂło tamtĂŞdy. Nie przekonujÂą mnie mocowania pobejmÂą i uszczelkÂą z plecionki drutĂłw.
A chÂłodzenie myÂślĂŞ ,Âźe nie bĂŞdzie potrzebne wkoĂącu jedynie ciepÂło tarcia ( bez spalania ) wiĂŞc wystarczy blok zalaĂŚ pÂłynem i zamknÂąc obieg bez chÂłodnicy.
 

lordik 
Wysłany: 2012-06-14, 13:14   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomógł: 1 raz
Posty: 199
Skąd: Zahajki Lubelskie
z uszczelkÂą sprĂłbuje najwyÂżej wydmucha.
Ewentualnie dospawam kolektor wydechowy do bloku :)
A z zaworami wiem o co chodzi :)
A nie da³o by siê cofn¹Ì paska o z¹bek albo do przodu nic by to nie da³o???
 
 

chudson
Wysłany: 2012-06-14, 15:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Chodzi³o mi o uszczelkê pomiêdzy kolektorem a dalsz¹ rur¹ do której dospawasz ch³odnicê bo do ¿eliwnego kolektora niewiele przyspawasz . ( zw³aszcza na szczelnoœÌ ) ( miêdzy g³owic¹ a kolektorem wytrzyma ) G³owicy z kolektorem tez nie zespawasz na szczelnoœÌ ³atwo ( a jak g³owica aluminiowa to wogóle )

Myœla³em nad zmian¹ ko³a rozrz¹du wa³ka na mniejsze co spowodowa³o by czêstsze otwieranie zaworów w stosunku do wa³u i t³oków ale próbuj¹c zobrazowaÌ to sobie w g³owie jakoœ nie widzê mo¿liwoœci aby taki zabieg pomóg³. Mo¿e w silniku dohc gdzie oprócz wielkosci kó³ mo¿emy porzeŸbiÌ oddzielnie fazami obydwu wa³ków coœ by siê da³o zrobiÌ t¹ metod¹ ale chyba proœciej wa³ek dotoczyÌ .

InnÂą metodÂą jest wyrzuciĂŚ zawory , gniazda zaworowe rozwierciĂŚ i wstawiĂŚ w ich miejsce zaworki sprĂŞÂżarkowe. jeden kolektor nadal byÂłby ssÂący a drugi do zbiornika i jedynie trzeba zaÂślepiĂŚ prowadnice zaworĂłw.

Przy budowie sprĂŞzarki nie robi wiĂŞkszej rĂłznicy czy masz silnik diesla czy benzynowy. PrzecieÂż nie bĂŞdzie sprĂŞzania w komorze spalania. A diesel w wiĂŞkszoÂści rĂłzni siĂŞ tym ,Âże jest wytrzymalszy na ciÂśnienie przy sprĂŞzaniu mieszanki. MoÂże jeszcze pierscienie lepsze ma z tego powodu ale ciÂśnienie max sprĂŞzarki to 9-10atm czyli wartoÂści zbliÂżone do benzyniakĂłw.

Dla wygody szukaj silnika z kolektorami po przeciwnych stronach gÂłowicy a nie po tej samej.
MoÂże warto pokusiĂŚ siĂŞ o przerĂłbkĂŞ popularnego taniego sprzeta ( np polonezowy silnik ) koszt zaprojektowania waÂłka jeden a moÂżna ich wyprodukowaĂŚ kilka i odsprzedaĂŚ innym zainteresowanym
 

Fragles
Wysłany: 2012-06-14, 17:22   
0
UP DOWN

Posty: 44
By³y na ten temat rozwa¿ania nie raz i nie dwa w internecie nie da rady zaadaptowaÌ oryginalnej g³owicy poniewa¿ ciœnienie które utrzymywa³o by siê w kolektorze który odprowadza³ by powietrze z cylindrów prêdzej czy póŸniej podniesie uszczelniacze i zacznie zwiewaÌ pod dekiel dodatkowo koszt dotoczenia wa³ka opracowania i dotoczenia kó³ rozrz¹du(nie wystarczy zmieniÌ wa³ka) dobierania pasków, czy znalezienia na tyle ma³ych i wydajnych zaworków ¿eby zamontowaÌ je w odwierty w g³owicy itd. itp. przewy¿szy koszt dorobienia dekla z grubej blachy wspawania obejœÌ kana³ów olejowych i wodnych i zaadaptowania tam zaworków np z jelcza jest to najprostszy i najtaùszy sposób, wiêc nie ma co kombinowaÌ i zawracaÌ sobie g³owy cudowaniem z oryginalnymi g³owicami i powielaÌ czyjeœ b³êdy.
 

lordik 
Wysłany: 2012-06-15, 20:46   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomógł: 1 raz
Posty: 199
Skąd: Zahajki Lubelskie
Silnik bĂŞdĂŞ miaÂł od renault 1,9d ze zÂłomu na chodzie
(w nastĂŞpnym tygodniu)
ZobaczĂŞ jak jeszcze on bĂŞdzie wyglÂądaÂł i przeanalizuje go na spokojnie :D
I wielkie dziĂŞki za zaangaÂżowanie :)
 
 

emiliopl 
Wysłany: 2012-06-26, 08:22   
+1
UP DOWN

Posty: 14
Skąd: pomorskie
istnieje inna mo¿liwoœÌ, bez g³owicy, robisz pseudo g³owice z blachy 15-20mm na wymiar dajesz na magnesówke ¿eby równa by³a, robisz w niej otwory na zawory zwrotne przez które bêdzie powietrze wchodziÌ i wychodziÌ, i masz bez wa³ków rozrz¹dów, mozesz po³¹czyÌ silnik paskiem zêbatym nawet z silnikiem elektrycznym, choÌ lepiej na klinowym by by³o. nie masz tu 4 suwu, jest tylko ssanie i wydech do zbiornika. widzia³em tak¹ konstrukcje z malucha. nie masz tu spalania mieszanki w œrodku komory wiêc nie bêdzie takiej temperatury ¿eby siê mocno nagrzewa³, jedynie tarcie wystêpuje, ale z 4 t³okami takiej œrednicy to bêdzie tylko chwilke chodzi³.
 

lordik 
Wysłany: 2012-06-26, 19:15   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomógł: 1 raz
Posty: 199
Skąd: Zahajki Lubelskie
Wiem wiem.
WÂłaÂśnie siĂŞ zastanawiam czy robiĂŚ na starej gÂłowicy czy dorobiĂŚ z blachy.
a zawory jakie daĂŚ? od czego?? jakieÂś najlepiej jak by byÂły wkrĂŞcane.
 
 

emiliopl 
Wysłany: 2012-06-26, 20:33   
0
UP DOWN

Posty: 14
Skąd: pomorskie
o ile siê nie mylê w ursusie by³y wkrêcane ale pewny nie jestem, tylko ¿e byœ musia³ daÌ ze 4 na t³ok ze wzglêdu na iloœÌ potrzebnego powietrza, dwa ss¹ce i dwa wydechowe. te¿ zaczynam kombinowaÌ bo mam silnik od renault 11 ale 1,7 benz. w sklepie z czêœciami ursusa takie zawory ok 15-20 z³ szt.
 

Hook
Wysłany: 2012-06-27, 07:20   
0
UP DOWN

Posty: 2
Jak widze takie tematy to chwytam sie za glowe. Samochod tez robicie z kombajnu a odkurzacz z miksera?
Gdzie jakies papiery, UDT, bezpieczenstwo?
 

emiliopl 
Wysłany: 2012-06-27, 17:21   
0
UP DOWN

Posty: 14
Skąd: pomorskie
nikt ci nie ka¿e takiego czegoœ robiÌ, a poza tym czemu ma byÌ niebezpieczne?? samochodem te¿ boisz sie jeŸdziÌ, przecie¿ te¿ jest niebezpieczny a w œrodku siedzisz, a sprê¿arka na ogó³ za œciana stoi.
 

Fragles
Wysłany: 2012-06-27, 18:19   
0
UP DOWN

Posty: 44
Ursusowe nie pyknÂą nie dadzÂą rady puÂściĂŚ tyle powietrza z tego co pamiĂŞtam przeciĂŞtna sprĂŞÂżarka ursua ma ~110cm3 i daje max 130l na minutĂŞ i do takiej pojemnoÂści cylindra i wydajnoÂści sÂą przeznaczone zaworki, w silniku 1,7 masz juÂż ponad 400cm3 na cylinder i moÂżesz podaĂŚ duÂżo wyÂższe obroty, czyli musiaÂł byÂś daĂŚ chociaÂż 8 zaworkĂłw na cylinder a tyle siĂŞ nie zmieÂści.
HS 21 z jelcza ma ponad 400cm3 na cylinder i wydajnoœÌ dochodz¹c¹ do 500l min podzieliÌ na 2 cylindry mamy 200na250 i 4 takie zaworki na cylinder powinny sobie poradziÌ, cenowo wyjd¹ drogawo ale to minimum do takiego projektu chyba ¿e uda siê gdzieœ dorwaÌ zaworki z jakiegoœ du¿ego wan-a z nimi mo¿na by te¿ pokombinowaÌ.


Cytat:
Samochod tez robicie z kombajnu a odkurzacz z miksera?
Gdzie jakies papiery, UDT, bezpieczenstwo?


Nawet lepiej spawamy jeden z 5ciu
 

emiliopl 
Wysłany: 2012-06-27, 21:13   
0
UP DOWN

Posty: 14
Skąd: pomorskie
z jelcza kosztuja chyba 30 zeta sztuka wiêc nie du¿o wiêcej, z ursusem masz racje ale nie skojarzy³em :D tyle ¿e nie sa na gwincie, ale da siê pierœcieù i bêd¹ siê trzymaÌ. http://allegro.pl/zawory-...2425637000.html nie wie ktoœ jak¹ maj¹ wydolnoœÌ te zawory
 

Fragles
Wysłany: 2012-06-27, 21:38   
0
UP DOWN

Posty: 44
okoÂło 100litrĂłw na minutĂŞ sztuka, caÂły 3jw60 ma koÂło 300l
 

emiliopl 
Wysłany: 2012-06-27, 21:55   
0
UP DOWN

Posty: 14
Skąd: pomorskie
maÂło pisaÂłem do sprzedawcy to napisaÂł mi Âże pracujÂą na ciÂśnieniu 6 at fabrycznie do 7,5. zobaczymy co dalej odpisze
http://www.sklep.wit-mot....y-tloczacy.html znalazÂłem od jelcza dwa ssace i dwa tÂłoczÂące na cylinder jak by daÂł powinno byĂŚ ok sprĂŞÂżarka z jelcza ma 424 l\min
 

lordik 
Wysłany: 2012-06-29, 22:32   
0
UP DOWN
narazie amator :)


Pomógł: 1 raz
Posty: 199
Skąd: Zahajki Lubelskie
Mam komplet takich zaworkĂłw (nowe) http://allegro.pl/nr-1-cz...2455609162.html
i w sprĂŞÂżarce uÂżywane

Jak bĂŞdĂŞ miaÂł czas to podjadĂŞ po silnik ;p
 
 

Fragles
Wysłany: 2012-06-30, 12:33   
0
UP DOWN

Posty: 44
nie wydadzÂą na oko widaĂŚ Âże to wan 250l\min nadal bĂŞdzie ci brakowaĂŚ 200l na cylinder w takim wypadku po co w ogĂłle siĂŞ w to bawiĂŚ Âżeby siĂŞ przekonaĂŚ Âże pĂŞknÂą sprĂŞÂżynki na wiĂŞkszych obrotach? Od bidy jelcz powinien wydaĂŚ nic poniÂżej z takim podejÂściem nawet bym sobie gÂłowy takimi projektami nie zawracaÂł.
 

kawas
Wysłany: 2013-11-04, 21:22   
0
UP DOWN

Posty: 18
http://www.youtube.com/watch?v=2X40QIXXxC0 tu ktoÂś fajnÂą sprĂŞÂżarkĂŞ z silnika od poloneza zbudowaÂł, 220l w 60sekund do 8atmosfer
 

Matix 
Wysłany: 2013-11-04, 21:38   
0
UP DOWN


Posty: 316
Skąd: Rybnik
Nie wierz w bajki ;) Mam sprê¿arkê zrobion¹ na silniku diesla 1.7 g³owica ca³kiem p³aska i troche zmodyfikowana.....na silniku 7,5kw. z bied¹ idzie uzyskaÌ 1000obr. ¿eby silnik dotrwa³ do 8atm. W silniku z poloneza jest du¿a komora spalania (tz ¿e jak t³ok jest w GMP to tam jest doœÌ du¿a przestrzeù) co idzie bardzo na straty w sprê¿arce. Ja mam w moim p³askie t³oki i p³ask¹ g³owice czyli wszystko na plus. Efekt?? 700l przy 700obr. wiec gra nie warta œwieczki. Pamiêtaj ¿e napisaÌ ile litrów ma zbiornik mo¿e ka¿dy ile chce... a ile jest naprawde to druga rzecz :spoko:
 

kawas
Wysłany: 2013-11-05, 10:56   
0
UP DOWN

Posty: 18
Aha dobrze wiedzieĂŚ, na filmiku wszystko Âładnie piĂŞknie wyglÂąda no ale tak jak mĂłwisz to tylko film, tam niby goÂściu napisaÂł Âże nabija 220 litrĂłw no ale czy to prawda to juÂż tylko on wie.
 

936
Wysłany: 2013-11-17, 11:05   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
Przy kompresorze z Fiat 126 zastosowalem gÂłowice z Jelcza.
Zawory"tzw. MiÂśki"
Nie ma problemu z przepustowosciÂą.
650 cm2 za kaÂżdym suwem daje 0,650 ml sprĂŞÂżonego powietrza.
Po zwiĂŞkszeniu obrotĂłw pompy do max. granicy sprawnosci 1440 o/min. Otrzymujesz ok. 940 ml.na ssaniu x 60 sekund ?! - 30-40% sprawnoÂści praktycznej.
Najistotniejym czynnikiem jest nie objêtoœÌ a sprawnoœÌ kompresora ?!
 

Matix 
Wysłany: 2013-11-17, 12:39   
0
UP DOWN


Posty: 316
Skąd: Rybnik
936 napisał/a:
Najistotniejszym czynnikiem jest nie objêtoœÌ a sprawnoœÌ kompresora ?!


Masz racje dlatego w kompresorach g³owica musi byÌ p³aska, a na tym filmiki co goœci ma z silnika z poloneza zrobiony to tam g³owica niestety nie jest p³aska dlatego wydajnoœÌ poleci masakrycznie w dó³....

Ja w swojej sprĂŞÂżarce mam przy 920obr. 850l na wydechu..
 

936
Wysłany: 2013-11-17, 14:13   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 905
I tÂłoki pÂłaskie !
ÂŻadnej komory sprĂŞÂżania !!
 

sebek1992
Wysłany: 2014-12-31, 17:23   
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam odnawiam temat i mam inny pomys³ wyj¹Ì krzywki od zaworó wydechowych a w miejscu wtrysków wkrêciÌ zawory zwrotne co o tym myslicie
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group