Przesunięty przez: DrCruel 2013-12-15, 05:47 |
Autor |
Wiadomość |
 |
lordik
|
Wysłany: 2012-06-11, 21:21 SprĂŞÂżarka z silnika samochodu (Diesel)
|
0
|
|
|
narazie amator :)

Pomógł: 1 raz Posty: 199 Skąd: Zahajki Lubelskie
|
Witam
Jak dobrze pĂłjdzie to w tym miesiÂącu bĂŞdĂŞ miaÂł silnik Diesla
jeszcze nie wiem od jakiego auta kupiĂŚ moÂże renault 1,9.
I zechce z tego zrobiĂŚ sprĂŞÂżarkĂŞ.
Mam kompresor WAN 400l zbiornik
I do tego zbiornika bym pod³¹czy³ powietrze z silnika
MoÂże juÂż ktoÂś kiedyÂś coÂś podobnego robiÂł
TrochĂŞ wyczytaÂłem tutaj
http://www.agrofoto.pl/fo...esor-sprezarke/
Jak juÂż coÂś bĂŞdĂŞ robiÂł to pododaje zdjĂŞcia
I powiem czy siĂŞ opÂłacaÂło czy nie ;/ |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2012-06-11, 22:07
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
lordik napisał/a: | Jak dobrze pĂłjdzie to w tym miesiÂącu bĂŞdĂŞ miaÂł silnik Diesla
jeszcze nie wiem od jakiego auta kupiĂŚ moÂże renault 1,9. |
Proponuje zastosowaĂŚ silnik od np. Stara 200 tj oznaczenie fabryczne S-359 ,dopiero wtedy to bĂŞdziesz miaÂł "sprĂŞÂżarkĂŞ" a "kompresor" to jedyny taki w Polsce
Z "wesoÂłym pozdrowieniem"
ps. A tak na powaÂżnie to z silnika od Fiata 126p juÂż sprĂŞÂżarkĂŞ ktoÂś zrobiÂł ,proponuje poszukaĂŚ na Elektroda.pl |
|
|
|
 |
lordik
|
Wysłany: 2012-06-13, 09:52
|
0
|
|
|
narazie amator :)

Pomógł: 1 raz Posty: 199 Skąd: Zahajki Lubelskie
|
Wiem od fiata 126p widziaÂłem
Ale chce pokombinowaĂŚ i mieĂŚ coÂś lepszego ;p
A Âżeby dobrÂą kupiĂŚ trzeba wydaĂŚ z 5tyÂś +
Chyba Âże samÂą sprĂŞÂżarkĂŞ bez silnika i zbiornika to do 2 tyÂś |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2012-06-13, 18:00
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
lordik napisał/a: | Wiem od fiata 126p widziaÂłem
Ale chce pokombinowaĂŚ i mieĂŚ coÂś lepszego ;p
A Âżeby dobrÂą kupiĂŚ trzeba wydaĂŚ z 5tyÂś +
Chyba Âże samÂą sprĂŞÂżarkĂŞ bez silnika i zbiornika to do 2 tyÂś |
NO wÂłaÂśnie :):)
Prawde mówi¹Ì, ¿eby z silnika t³okowego 4 suwowego uzyskaÌ pompe powietrza ,nie musi to byÌ DIESEL, wystarczy tylko zmieniÌ wa³ek rozrz¹du i ju¿ masz kompresor.
Uk³ad dolotowy wywalasz i zak³adasz po 1 filtrze z króÌcem na ka¿de okno dolotu.
Kolektor wydechowy zostaje, podpinasz do niego chÂłodnice powietrza i butle.
Smarowanie fabryczne.
Zawory fabryczne.
ChÂłodzenie fabryczne
Za szybko ???
Chodzi o to, Âżeby zawory otwieraÂły siĂŞ maxymalnie dÂługo na ssaniu i byÂły otwierte maxymalnie dÂługo przy wydechu.
I to wszystko.
Pozostaje kwestia doboru odpowiedniego silnika elektrycznego lub spalinowego (KW) iloÂści obrotĂłw pompy powietrza.
WaÂłek rozrzÂądu moÂże opracowaĂŚ Tobie pan SwiÂątek, ktĂłry zajmuje siĂŞ dorabianiem waÂłkĂłw do samochodĂłw "wyczynowych" .
DZIAÂŁAJ ROZWAÂŻNIE !
Ps. wrzuĂŚ zdjĂŞcia.....
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lordik
|
Wysłany: 2012-06-14, 12:02
|
0
|
|
|
narazie amator :)

Pomógł: 1 raz Posty: 199 Skąd: Zahajki Lubelskie
|
O zdjĂŞciach nie zapomnĂŞ
A ile by kosztowaÂło dorobienie waÂłka chyba Âże oryginalny da siĂŞ przerobiĂŚ??
Jakie to koszty by byÂły?? |
|
|
|
 |
chudson
|
Wysłany: 2012-06-14, 12:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 213
|
Orginalny waÂłek Âśrednio siĂŞ nada bo masz w nim takt sprĂŞÂżania w ktĂłrym oba zawory sÂą zamkniĂŞte i niepotrzebny ruch wykonuje tÂłok.
JeÂżeli zostawiamy kolektor wydechowy to warto poszukaĂŚ silnika z porzÂądnym mocowaniem wydechu do kolektora Âżeby ciÂśnienie nie uciekaÂło tamtĂŞdy. Nie przekonujÂą mnie mocowania pobejmÂą i uszczelkÂą z plecionki drutĂłw.
A chÂłodzenie myÂślĂŞ ,Âźe nie bĂŞdzie potrzebne wkoĂącu jedynie ciepÂło tarcia ( bez spalania ) wiĂŞc wystarczy blok zalaĂŚ pÂłynem i zamknÂąc obieg bez chÂłodnicy. |
|
|
|
 |
lordik
|
Wysłany: 2012-06-14, 13:14
|
0
|
|
|
narazie amator :)

Pomógł: 1 raz Posty: 199 Skąd: Zahajki Lubelskie
|
z uszczelkÂą sprĂłbuje najwyÂżej wydmucha.
Ewentualnie dospawam kolektor wydechowy do bloku
A z zaworami wiem o co chodzi
A nie da³o by siê cofn¹Ì paska o z¹bek albo do przodu nic by to nie da³o??? |
|
|
|
 |
chudson
|
Wysłany: 2012-06-14, 15:58
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 213
|
Chodzi³o mi o uszczelkê pomiêdzy kolektorem a dalsz¹ rur¹ do której dospawasz ch³odnicê bo do ¿eliwnego kolektora niewiele przyspawasz . ( zw³aszcza na szczelnoœÌ ) ( miêdzy g³owic¹ a kolektorem wytrzyma ) G³owicy z kolektorem tez nie zespawasz na szczelnoœÌ ³atwo ( a jak g³owica aluminiowa to wogóle )
Myœla³em nad zmian¹ ko³a rozrz¹du wa³ka na mniejsze co spowodowa³o by czêstsze otwieranie zaworów w stosunku do wa³u i t³oków ale próbuj¹c zobrazowaÌ to sobie w g³owie jakoœ nie widzê mo¿liwoœci aby taki zabieg pomóg³. Mo¿e w silniku dohc gdzie oprócz wielkosci kó³ mo¿emy porzeŸbiÌ oddzielnie fazami obydwu wa³ków coœ by siê da³o zrobiÌ t¹ metod¹ ale chyba proœciej wa³ek dotoczyÌ .
InnÂą metodÂą jest wyrzuciĂŚ zawory , gniazda zaworowe rozwierciĂŚ i wstawiĂŚ w ich miejsce zaworki sprĂŞÂżarkowe. jeden kolektor nadal byÂłby ssÂący a drugi do zbiornika i jedynie trzeba zaÂślepiĂŚ prowadnice zaworĂłw.
Przy budowie sprĂŞzarki nie robi wiĂŞkszej rĂłznicy czy masz silnik diesla czy benzynowy. PrzecieÂż nie bĂŞdzie sprĂŞzania w komorze spalania. A diesel w wiĂŞkszoÂści rĂłzni siĂŞ tym ,Âże jest wytrzymalszy na ciÂśnienie przy sprĂŞzaniu mieszanki. MoÂże jeszcze pierscienie lepsze ma z tego powodu ale ciÂśnienie max sprĂŞzarki to 9-10atm czyli wartoÂści zbliÂżone do benzyniakĂłw.
Dla wygody szukaj silnika z kolektorami po przeciwnych stronach gÂłowicy a nie po tej samej.
MoÂże warto pokusiĂŚ siĂŞ o przerĂłbkĂŞ popularnego taniego sprzeta ( np polonezowy silnik ) koszt zaprojektowania waÂłka jeden a moÂżna ich wyprodukowaĂŚ kilka i odsprzedaĂŚ innym zainteresowanym |
|
|
|
 |
Fragles
|
Wysłany: 2012-06-14, 17:22
|
0
|
|
|
Posty: 44
|
By³y na ten temat rozwa¿ania nie raz i nie dwa w internecie nie da rady zaadaptowaÌ oryginalnej g³owicy poniewa¿ ciœnienie które utrzymywa³o by siê w kolektorze który odprowadza³ by powietrze z cylindrów prêdzej czy póŸniej podniesie uszczelniacze i zacznie zwiewaÌ pod dekiel dodatkowo koszt dotoczenia wa³ka opracowania i dotoczenia kó³ rozrz¹du(nie wystarczy zmieniÌ wa³ka) dobierania pasków, czy znalezienia na tyle ma³ych i wydajnych zaworków ¿eby zamontowaÌ je w odwierty w g³owicy itd. itp. przewy¿szy koszt dorobienia dekla z grubej blachy wspawania obejœÌ kana³ów olejowych i wodnych i zaadaptowania tam zaworków np z jelcza jest to najprostszy i najtaùszy sposób, wiêc nie ma co kombinowaÌ i zawracaÌ sobie g³owy cudowaniem z oryginalnymi g³owicami i powielaÌ czyjeœ b³êdy. |
|
|
|
 |
lordik
|
Wysłany: 2012-06-15, 20:46
|
0
|
|
|
narazie amator :)

Pomógł: 1 raz Posty: 199 Skąd: Zahajki Lubelskie
|
Silnik bĂŞdĂŞ miaÂł od renault 1,9d ze zÂłomu na chodzie
(w nastĂŞpnym tygodniu)
ZobaczĂŞ jak jeszcze on bĂŞdzie wyglÂądaÂł i przeanalizuje go na spokojnie
I wielkie dziĂŞki za zaangaÂżowanie |
|
|
|
 |
emiliopl
|
Wysłany: 2012-06-26, 08:22
|
+1
|
|
|
Posty: 14 Skąd: pomorskie
|
istnieje inna mo¿liwoœÌ, bez g³owicy, robisz pseudo g³owice z blachy 15-20mm na wymiar dajesz na magnesówke ¿eby równa by³a, robisz w niej otwory na zawory zwrotne przez które bêdzie powietrze wchodziÌ i wychodziÌ, i masz bez wa³ków rozrz¹dów, mozesz po³¹czyÌ silnik paskiem zêbatym nawet z silnikiem elektrycznym, choÌ lepiej na klinowym by by³o. nie masz tu 4 suwu, jest tylko ssanie i wydech do zbiornika. widzia³em tak¹ konstrukcje z malucha. nie masz tu spalania mieszanki w œrodku komory wiêc nie bêdzie takiej temperatury ¿eby siê mocno nagrzewa³, jedynie tarcie wystêpuje, ale z 4 t³okami takiej œrednicy to bêdzie tylko chwilke chodzi³. |
|
|
|
 |
lordik
|
Wysłany: 2012-06-26, 19:15
|
0
|
|
|
narazie amator :)

Pomógł: 1 raz Posty: 199 Skąd: Zahajki Lubelskie
|
Wiem wiem.
WÂłaÂśnie siĂŞ zastanawiam czy robiĂŚ na starej gÂłowicy czy dorobiĂŚ z blachy.
a zawory jakie daĂŚ? od czego?? jakieÂś najlepiej jak by byÂły wkrĂŞcane. |
|
|
|
 |
emiliopl
|
Wysłany: 2012-06-26, 20:33
|
0
|
|
|
Posty: 14 Skąd: pomorskie
|
o ile siê nie mylê w ursusie by³y wkrêcane ale pewny nie jestem, tylko ¿e byœ musia³ daÌ ze 4 na t³ok ze wzglêdu na iloœÌ potrzebnego powietrza, dwa ss¹ce i dwa wydechowe. te¿ zaczynam kombinowaÌ bo mam silnik od renault 11 ale 1,7 benz. w sklepie z czêœciami ursusa takie zawory ok 15-20 z³ szt. |
|
|
|
 |
Hook
|
Wysłany: 2012-06-27, 07:20
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
Jak widze takie tematy to chwytam sie za glowe. Samochod tez robicie z kombajnu a odkurzacz z miksera?
Gdzie jakies papiery, UDT, bezpieczenstwo? |
|
|
|
 |
emiliopl
|
Wysłany: 2012-06-27, 17:21
|
0
|
|
|
Posty: 14 Skąd: pomorskie
|
nikt ci nie ka¿e takiego czegoœ robiÌ, a poza tym czemu ma byÌ niebezpieczne?? samochodem te¿ boisz sie jeŸdziÌ, przecie¿ te¿ jest niebezpieczny a w œrodku siedzisz, a sprê¿arka na ogó³ za œciana stoi. |
|
|
|
 |
Fragles
|
Wysłany: 2012-06-27, 18:19
|
0
|
|
|
Posty: 44
|
Ursusowe nie pyknÂą nie dadzÂą rady puÂściĂŚ tyle powietrza z tego co pamiĂŞtam przeciĂŞtna sprĂŞÂżarka ursua ma ~110cm3 i daje max 130l na minutĂŞ i do takiej pojemnoÂści cylindra i wydajnoÂści sÂą przeznaczone zaworki, w silniku 1,7 masz juÂż ponad 400cm3 na cylinder i moÂżesz podaĂŚ duÂżo wyÂższe obroty, czyli musiaÂł byÂś daĂŚ chociaÂż 8 zaworkĂłw na cylinder a tyle siĂŞ nie zmieÂści.
HS 21 z jelcza ma ponad 400cm3 na cylinder i wydajnoœÌ dochodz¹c¹ do 500l min podzieliÌ na 2 cylindry mamy 200na250 i 4 takie zaworki na cylinder powinny sobie poradziÌ, cenowo wyjd¹ drogawo ale to minimum do takiego projektu chyba ¿e uda siê gdzieœ dorwaÌ zaworki z jakiegoœ du¿ego wan-a z nimi mo¿na by te¿ pokombinowaÌ.
Cytat: | Samochod tez robicie z kombajnu a odkurzacz z miksera?
Gdzie jakies papiery, UDT, bezpieczenstwo? |
Nawet lepiej spawamy jeden z 5ciu |
|
|
|
 |
emiliopl
|
Wysłany: 2012-06-27, 21:13
|
0
|
|
|
Posty: 14 Skąd: pomorskie
|
z jelcza kosztuja chyba 30 zeta sztuka wiêc nie du¿o wiêcej, z ursusem masz racje ale nie skojarzy³em tyle ¿e nie sa na gwincie, ale da siê pierœcieù i bêd¹ siê trzymaÌ. http://allegro.pl/zawory-...2425637000.html nie wie ktoœ jak¹ maj¹ wydolnoœÌ te zawory |
|
|
|
 |
Fragles
|
Wysłany: 2012-06-27, 21:38
|
0
|
|
|
Posty: 44
|
okoÂło 100litrĂłw na minutĂŞ sztuka, caÂły 3jw60 ma koÂło 300l |
|
|
|
 |
emiliopl
|
Wysłany: 2012-06-27, 21:55
|
0
|
|
|
Posty: 14 Skąd: pomorskie
|
maÂło pisaÂłem do sprzedawcy to napisaÂł mi Âże pracujÂą na ciÂśnieniu 6 at fabrycznie do 7,5. zobaczymy co dalej odpisze
http://www.sklep.wit-mot....y-tloczacy.html znalazÂłem od jelcza dwa ssace i dwa tÂłoczÂące na cylinder jak by daÂł powinno byĂŚ ok sprĂŞÂżarka z jelcza ma 424 l\min |
|
|
|
 |
lordik
|
Wysłany: 2012-06-29, 22:32
|
0
|
|
|
narazie amator :)

Pomógł: 1 raz Posty: 199 Skąd: Zahajki Lubelskie
|
|
|
|
 |
Fragles
|
Wysłany: 2012-06-30, 12:33
|
0
|
|
|
Posty: 44
|
nie wydadzÂą na oko widaĂŚ Âże to wan 250l\min nadal bĂŞdzie ci brakowaĂŚ 200l na cylinder w takim wypadku po co w ogĂłle siĂŞ w to bawiĂŚ Âżeby siĂŞ przekonaĂŚ Âże pĂŞknÂą sprĂŞÂżynki na wiĂŞkszych obrotach? Od bidy jelcz powinien wydaĂŚ nic poniÂżej z takim podejÂściem nawet bym sobie gÂłowy takimi projektami nie zawracaÂł. |
|
|
|
 |
kawas
|
Wysłany: 2013-11-04, 21:22
|
0
|
|
|
Posty: 18
|
|
|
|
 |
Matix
|
Wysłany: 2013-11-04, 21:38
|
0
|
|
|

Posty: 316 Skąd: Rybnik
|
Nie wierz w bajki Mam sprê¿arkê zrobion¹ na silniku diesla 1.7 g³owica ca³kiem p³aska i troche zmodyfikowana.....na silniku 7,5kw. z bied¹ idzie uzyskaÌ 1000obr. ¿eby silnik dotrwa³ do 8atm. W silniku z poloneza jest du¿a komora spalania (tz ¿e jak t³ok jest w GMP to tam jest doœÌ du¿a przestrzeù) co idzie bardzo na straty w sprê¿arce. Ja mam w moim p³askie t³oki i p³ask¹ g³owice czyli wszystko na plus. Efekt?? 700l przy 700obr. wiec gra nie warta œwieczki. Pamiêtaj ¿e napisaÌ ile litrów ma zbiornik mo¿e ka¿dy ile chce... a ile jest naprawde to druga rzecz |
|
|
|
 |
kawas
|
Wysłany: 2013-11-05, 10:56
|
0
|
|
|
Posty: 18
|
Aha dobrze wiedzieĂŚ, na filmiku wszystko Âładnie piĂŞknie wyglÂąda no ale tak jak mĂłwisz to tylko film, tam niby goÂściu napisaÂł Âże nabija 220 litrĂłw no ale czy to prawda to juÂż tylko on wie. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-17, 11:05
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
Przy kompresorze z Fiat 126 zastosowalem gÂłowice z Jelcza.
Zawory"tzw. MiÂśki"
Nie ma problemu z przepustowosciÂą.
650 cm2 za kaÂżdym suwem daje 0,650 ml sprĂŞÂżonego powietrza.
Po zwiĂŞkszeniu obrotĂłw pompy do max. granicy sprawnosci 1440 o/min. Otrzymujesz ok. 940 ml.na ssaniu x 60 sekund ?! - 30-40% sprawnoÂści praktycznej.
Najistotniejym czynnikiem jest nie objêtoœÌ a sprawnoœÌ kompresora ?! |
|
|
|
 |
Matix
|
Wysłany: 2013-11-17, 12:39
|
0
|
|
|

Posty: 316 Skąd: Rybnik
|
936 napisał/a: | Najistotniejszym czynnikiem jest nie objĂŞtoœÌ a sprawnoœÌ kompresora ?! |
Masz racje dlatego w kompresorach g³owica musi byÌ p³aska, a na tym filmiki co goœci ma z silnika z poloneza zrobiony to tam g³owica niestety nie jest p³aska dlatego wydajnoœÌ poleci masakrycznie w dó³....
Ja w swojej sprĂŞÂżarce mam przy 920obr. 850l na wydechu.. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-17, 14:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
I tÂłoki pÂłaskie !
ÂŻadnej komory sprĂŞÂżania !! |
|
|
|
 |
sebek1992
|
Wysłany: 2014-12-31, 17:23
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam odnawiam temat i mam inny pomys³ wyj¹Ì krzywki od zaworó wydechowych a w miejscu wtrysków wkrêciÌ zawory zwrotne co o tym myslicie |
|
|
|