Autor |
Wiadomość |
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-11, 21:49 Honda Civic EG3 - MaÂły remont
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Witam.
NadszedÂł czas, aby uporaĂŚ siĂŞ z rdzÂą w moim Civicu.
Jako, Âże jestem totalnym amatorem w sprawach blacharstwa, prace posuwajÂą siĂŞ do przodu, ale niezbyt szybko.
Pacjentem jest ten oto pojazd:
Niby nic ciekawego, ale szkoda kultowe cacko oddawaĂŚ na zÂłom.
Na pierwszy rzut posz³o wybebeszenie samochodu z wszelkich niepo¿¹danych elementów:
OglĂŞdziny i przystÂąpienie do ciĂŞcia.
Nadkole prawe, bo od niego zaczê³a siê ca³a zabawa w doœÌ dobrym stanie, czego nie mo¿na powiedzieÌ o tym co kryje siê pod nim.
Próg dolny lekko naruszony, ale oczywiœcie wyciêty. Wspornik progu górnego w doœÌ powa¿nym stadium umieralnoœci, ale da³o siê go wyci¹Ì. Reszta blachy da³a siê wyczyœciÌ szczotk¹ drucian¹ na wiertarkê i prezentuje siê tak:
Na dzisiaj zostaÂły dorobione:
- czêœÌ progu górnego pod drzwiami;
- wyciĂŞty prĂłg dolny
- wspornik progu gĂłrnego
- element nadkola powyÂżej progu (takie maÂłe coÂś )
Nieoceniona pomoc szwagra w ciĂŞciu arkusza 2.5x1.25m
Na jutro do dorobienia mam jeszcze czêœÌ górn¹ progu od drzwi do koùca.
Zastanawiam siĂŞ czy akurat wszystko ze Âśrodka musi byĂŚ wspawane z powrotem, bo na przykÂład wspornik progu gĂłrnego osobiÂście uwaÂżam za zbĂŞdny
Po dorobieniu progu wspawam wyciêt¹ doln¹ czêœÌ i prysnê go³¹ blachê podk³adem reaktywnym. Po dwóch trzech godzinach wspawam wspornik progu i prysnê go podk³¹dem reaktywnym. Po wyschniêciu podk³ad akrylowy.
Na koniec prysnĂŞ reaktywnym prĂłg gĂłrny od wewnÂątrz i nastĂŞpnie go wspawam.
Potem poleci samo nadkole zabezpieczone od wewnÂątrz reaktywnym i akrylowym.
Chyba, Âże w zÂłej kolejnoÂści coÂś porabiam to uwagi bardzo bĂŞdÂą pomocne . |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-12, 12:01
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
MiÂłej zabawy z tym spawaniem sie dowiedz bo nie wiem czy to wystarczy ze el. reaktywnym pomalujesz a potem przyspawasz sa chyba jakies srodki do tego, ale ja sie nie znam moze ktos cos napisze w tym temacie. jaki kolorek bedzie? pozdrawiam |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod prÂąd, bo z prÂądem pÂłynÂą tylko Âśmieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
 |
silvo18
|
Wysłany: 2012-08-12, 12:12
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
trochĂŞ pracy przed tobÂą sam przez to niedawno przechodziÂłem w swojej hondzie. powodzenia |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-12, 22:10
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
DzieĂą drugi walki.
Co do koloru to ze wzglĂŞdu na koszty bĂŞdzie to Ultramaryna RAL5002 lub czerwieĂą RAL3020, czyli CzerwieĂą kubaĂąska.
Ale pĂłki co dzisiaj dorobione panele:
Powoli zostajÂą wspawywane:
Ale oczywiœcie najpierw czas zosta³ stracony na naukê robienia jako takich po³¹czeù na skrawkach wyciêtego arkusza.
Po spawaniu wszystko poszÂło w podkÂład reaktywny:
Jako, Âże pistolet miaÂłem pierwszy raz w Âżyciu to powstaÂły tak zwane zacieki spowodowane zbyt mocno odkrĂŞconym pokrĂŞtÂłem regulacji iloÂści podawanej farby. No nic. Jak to mĂłwiÂą pierwsze koty za pÂłoty.
A poniÂżej fota nadkola ze zdartym oryginalnym czarnym czymÂś i pomalowane reaktywnym:
Po spawaniu myœlê prysn¹Ì wszystko podk³adem akrylowym a po wspawaniu nadkola zalaÌ wszystko od wewn¹trz fluidolem.
A na koniec fota mojej jakÂże ponĂŞtnej osoby zrobiona z nienacka:
 |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2012-08-12, 22:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
Zawsze przed "lakierowaniem" polecam tobie zrobiĂŚ tzw. natrysk prĂłbny. DziĂŞki temu bĂŞdziesz wiedziaÂł jak szybko musisz machaĂŚ pistoletem, z jakiej odlegÂłoÂści, jak kryje ten lakier itp.
Kolor zostaw taki jaki jest. Jaki silnik masz w tym Civiku |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-12, 23:21
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
DziĂŞki za poradĂŞ odnoÂśnie nanoszenia lakieru.
Co do koloru to kolor bêdzie inny ze wzglêdu na to i¿ baza + klar to koszta doœÌ spore. A zmiana koloru to trochê wiêcej pracy ze szlifowaniem.
Silnik jak sam tytuÂł posta wskazuje to D13B2 (1300ccm na gaÂźniku). Niby nic a szkoda igieÂłki, bo zrobiona na cacy zalana syntetykiem Valvoline MaxLife |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-12, 23:49
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
I mam jedno pytanie. Czym psikn¹Ì po spawaniu w profile zamkniête?
1. Gracit 640 z Novola
2. Fluidol
3. APP F400 Profil
Co do ceny to Novol ma bardzo atrakcyjnÂą |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2012-08-13, 00:44
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
Poohaty baza Ixell z allegro kosztuje od 80zÂł za litr (o ile dobrze pamiĂŞtam). Litr lakieru bezbarwnego to koszt od 40zÂł za kpl. Moim zdaniem to nie sÂą spore koszty.
Po za tym, Novol produkuje dobre rzeczy |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-13, 08:11
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Co do lakieru IXELL to znalazÂłem na allegro tĂŞ oto ofertĂŞ:
IXELL
Niby cena za dwa litry bazy i akryl nie najgorsza. Ale jest jedno ale. Ten szary na moim aucie i tak mi siĂŞ nie podoba i wolaÂłbym coÂś Âżywszego.
Poza tym nie wiem czy umiaÂłbym pomalowaĂŚ bazÂą metalicznÂą bez robienia plam |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-13, 15:11
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
to mamy te same rozterki ;p tez sie balem klasc metaliczna baze zeby nie bylo "pasĂłw" itp. bajzlu teraz mysle ze to byly chyba glupie obawy spowodowane czytaniem for o tym, ze to mozliwe z roznych powodow teraz juz koĂącze Hanie na akrylu ale nastepny raz bedzie na pewno metalic tym samym sprzetem i jakos czuje ze nie ma w tym nic trudnego, ale moze popadlem w samozachwyt spowodowany dobrymi efektami pracy z akrylem ;p wal jakis nietypowy kolor, wtedy zwykla akrylowa powloka moze dac super efekty, np. ostatnio modne "milki" sie zrobily, ja ide w wojskowe barwy, z "seryjnych" to biel zawsze dobrze wygladala na EG, a moze braz DHL kiedys widzialem ale nie honde (chyba corrado jakies) i wygladalo to swietnie mozliwosci duzo, moze wygladac lepiej jak kolejna czarna perla czy sreberko pozdro |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod prÂąd, bo z prÂądem pÂłynÂą tylko Âśmieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2012-08-13, 21:01
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
OsobiÂście nie miaÂłem i nie mam Âżadnych problemĂłw z lakierowaniem bazami metalicznymi. Tyle Âże ja mam pistolet Air Gunsa AZ3 HTE |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-13, 21:51
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dzisiaj byÂło trochĂŞ nerwĂłw, ale to chyba z okazji 13ego dnia miesiÂąca.
Najpierw zaj¹³em siê progiem co wysz³o nastêpuj¹co:
Ta wstawka to po przepaleniu dziury
PóŸniej z pracy wróci³ szwagier i by³o ju¿ tylko lepiej.
PospawaÂł resztĂŞ rzeczy, ale trochĂŞ daliÂśmy ciaÂła z panelem bocznym. GdzieÂś coÂś nie tak poszÂło nam w wymiarowaniu i wyszedÂł jakby za maÂło zaokrÂąglony. Po wspawaniu okazaÂło siĂŞ Âże blacha ucieka nam do wewnÂątrz i po przyÂłoÂżeniu nadkola nie wyglÂądaÂło to zbyt wyÂśmienicie. Dlatego w dniu jutrzejszym wycinam ten dziwny boczny panel i zabawa zaczyna siĂŞ od poczÂątku.
 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-14, 09:10
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Co do koloru to z nietypowych jest Luminous Green. Taka trochĂŞ jaÂśniejsza Takata:-) |
|
|
|
 |
andrewk
|
Wysłany: 2012-08-14, 10:45
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
ja bym jeszcze spawy masÂą uszczelniajÂącÂą pojechaÂł |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-14, 14:38
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
ano kwestia gustu ale napewno bym postawil na cos nietypowego. napisz co to za spawara, skad i za ile i jak se radzi, co ile przerwe musi miec, bo chce cos kupic wreszcie ;p reperaturki mozna bylo z laminatu, dziursko w podlodze matami (tak robilem ) , ale np. wydechu juz tak nie ogarne ;p a chce od podstaw tzn. kolektor wydechowy wlacznie sam ogarnac taki "coustomowy" ;p |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod prÂąd, bo z prÂądem pÂłynÂą tylko Âśmieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-14, 20:36
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Spawarka to Bester MagPower 1801 kupiony na raty w Castoramie (do tego butla i przy³bica co razem da³o 2500pln). Zasilany z agregatu Barracuda 7000 z gniazda 230V. Jeszcze póki co nie zatrzyma³ siê aby stygn¹Ì. A radzi sobie jak widaÌ .
Dzisiaj ogarn¹³em reperaturê i ponownie wspawa³em na spó³kê ze szwagrem panel za drzwiami. Panel mimo wszystko trochê uciek³ i po przy³o¿eniu plastikowego progu jest szpara, ale ju¿ nie bêdê nic wymyœla³.
Co do uszczelnienia spawĂłw, to chyba jest to zbĂŞdne majÂąc na myÂśli spawy reperaturki. Inne niewidoczne to jak najbardziej.. Z zewnÂątrz pĂłjdzie trochĂŞ kitu wiĂŞc zalepi powstaÂłe dziurki po szlifowaniu spawu a od wewnÂątrz na spaw walnĂŞ reaktywny i konserwacjĂŞ do profili zamkniĂŞtych.
Co do podsumowania wspawania. W dwĂłch miejscach lekko wciÂągnĂŞÂło blachĂŞ do Âśrodka, ale to nie ze wzglĂŞdu na przegrzanie, bo spawaÂłem punktowo, a ze wzglĂŞdu na to, iÂż reperaturka nie byÂła najlepszej jakoÂści. Mimo, Âże to znana firma klokkerholm to jednak siĂŞ nie popisali. Przyjdzie szpachla i mam nadziejĂŞ, Âże siĂŞ da wszystko wyrĂłwnaĂŚ.
Kwestia przeszlifowanych spawów budzi moje niepokoje, poniewa¿ mam wra¿enie, ¿e w niektórych miejscach mimo starannego szlifowania posz³a na gruboœÌ ¿yletki.
 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-14, 21:13
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Mam pytanie. Z okazji jutrzejszego ÂświĂŞta mam plan robiĂŚ po cichu. PomalowaÂłbym reaktywnym i akrylowym i trochĂŞ poszpachlowaÂł. I tu najwaÂżniejsze. Ile schnie reaktywny Novola Protect 340? Po jakim czasie mogĂŞ naÂłoÂżyĂŚ akryl a potem szpachlĂłwkĂŞ? |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-14, 21:35
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
akryl od razu jak wyschnie (30 min chyba i juÂż), ale jutro nie szpachluj wg mnie. i nie zapomnij o aktywacji reaktywnego ale wszystko masz na puszce.
ja tez jutro atakuje, mysle, ze w taki dzien robota pojdzie jak nalezy |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod prÂąd, bo z prÂądem pÂłynÂą tylko Âśmieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
 |
jedi9
|
Wysłany: 2012-08-14, 21:36
|
0
|
|
|
Pomógł: 3 razy Posty: 167 Skąd: ÂŻyglin
|
15 min w 20 temp, dla 15um |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-14, 21:38
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
To ja poczekam ze dwie godzinki na reaktywny, bo jest z utwardzaczem.
A ¿eby zabezpieczyÌ nadkola k³ad¹c baranek to stare zabezpieczenie zrywaÌ do go³ej blachy. Bo od razu za jednym razem bym prysn¹³ reaktywnym i akrylem. |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-14, 23:39
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
mieszasz, czekasz 15-20min (aktywacja i nadaje sie do polozenia przez 24h chyba tylko) malujesz cienka warstwe czekasz pol godziny walisz podklad. a chce Ci sie do golej blachy? chyba nie ma sensu jak rudzielca nie widac. ale prysnac mozna (jak sie przetrzesz miejscami do blachy) i tak po calosci, starej zmatowionej powloki tez sie bedzie trzymac i nie zaszkodzi |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod prÂąd, bo z prÂądem pÂłynÂą tylko Âśmieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-15, 08:42
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Niby w nadkolach rudzielca nie widaÌ, ale nie wiem co jest pod star¹ konserwacj¹. Dlatego chcia³em na³o¿yÌ now¹ w postaci baranka. Zetrê star¹ szczotk¹ drucian¹ odt³uszczê i po³o¿ê baranek. Tak chyba bêdzie najodpowiedniej. |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-15, 20:57
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dzisiaj przeszlifowa³em trochê spawan¹ stronê i zd¹¿u³em pomalowaÌ jedynie wash primerem.
Ale do tego mam jedno pytanie. Czy dobr¹ pow³okê lakiernicz¹ wystarczy przeszlifowaÌ w³óknin¹ œciern¹ czerwon¹ o na to podk³ad i lakier nawierzchniowy? Czy muszê jechaÌ tak jak novol pisze w karcie technologicznej podk³adu, ¿eby star¹ pow³okê przeszlifowaÌ papierem 240-320?
Czy takie dziurki mam wyspawaĂŚ czy szpachla z powodzeniem to zaktyje i bĂŞdzie po kÂłopocie?
 |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-15, 21:06
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2012-08-15, 21:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
Koniecznie zaspawaj. Przez szpachlĂŞ poliestrowÂą bĂŞdzie przenikaĂŚ wilgoĂŚ, przez co z czasem zrobi siĂŞ purchel. |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-15, 21:51
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
No to piĂŞknie. Tak piĂŞknie pomalowane reaktywnym. PomyÂślaÂłem, Âże od wewnÂątrz na spaw naÂłoÂżyĂŚ masĂŞ klejÂąco uszczelniajÂącÂą na spawy. Czy to nie zaÂłatwi problemu? |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-18, 21:16
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Jakoœ przez dwa dni nie sz³a robota. Chêci by³y ,ale wykonanie do d..y. Ale dzisiaj siê wzi¹³em i jedna strona jest ju¿ wyszpachlowana i wyszlifowana. Zosta³y dwa miejsca, które lekko wystaj¹ pod palcami, ale to wypchniêta blacha i nie bêdê siê tym przejmowa³. I tak jestem zadowolony z prac jak na pierwszy raz. Jeszcze tylko reaktywny na przetarcia i na ca³oœÌ akrylowy. W profile zamkniête fluidol ewentualnie APP F400 Profil, a na spawy masa klej¹co uszczelniaj¹ca. Na wewnêtrzne nadkole baranek Novola.
Po zakoùczeniu szlifowania poci¹³em jeszcze lew¹ stronê. Jutro dokoùczê ciêcie rudej i bêdziemy dorabiaÌ panele razem z niedocenionym szwagrem .
 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-19, 08:12
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
A do profili kupiĂŚ coÂś na pistolet czy w spraju? Do sprajĂłw jakoÂś nie do koĂąca jestem przekonany. |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2012-08-19, 14:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
Pistoletem powinno ciebie to kosztowaĂŚ trochĂŞ taniej.
Powodzenia w robocie, oraz duuÂżo motywacji. |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-19, 21:40
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dzisiaj zaczĂŞÂłiÂśmy prace nad lewÂą stronÂą. Wzrokowo nie byÂło Âźle do momentu pociĂŞcia nadkola. WewnĂŞtrzne trzeba byÂło odbudowaĂŚ. JakoÂś poszÂło. Czasem z lepszym, czasem z gorszym skutkiem, ale w sumie wszystko pasuje. Czas oczekiwania i koszty reperaturki by zrobiĂŚ z niej nadkole wewnĂŞtrzne nie sÂą opÂłacalne, bo auto w piÂątek musi staĂŚ zÂłoÂżone . Dlatego byÂła rzeÂźba. Teraz tĂŞ rzeÂźbĂŞ trzeba Âładnie podszlifowaĂŚ i idealnie zabezpieczyĂŚ reaktywnym + akrylowym + masa na spawy i na koniec fluidol. Musi byĂŚ dobrze
1. Profesjonalne podniesienie tyÂłu
2. Profesjonalny spawaczo-blacharzo-lakienio-mechanik samochodowy
3. Profesjonalny EAT-SLEEP...
4. Ori logo
5. Wstawki, coby smutno w niedzielĂŞ na blokowisku nie byÂło:
 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-20, 22:44
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dzisiaj poszpachlowaÂłem prawy bok i wyszlifowaÂłem. Lewa strona zostaÂła dobudowana i w poÂłowie zabezpieczona.
 |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-21, 11:28
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
mialem wczesniej zapytac, czemu nie "lejesz" spawow tylko tak "bylejak"? albo punktowo ale raz kolo razu? przepala szybko? sie nie czepiam bo sam jakies 3m-ce temu pierwszy raz mialem spaware w Âłapach i od tamtego czasu cos tam spawam i zawsze "leje" spaw ale blachy 2-3mm wiec moze to dlatego ;p sory za jezyk, nie znam sie ;p pytam bo ciekawy jestem czy nie da sie ustawic pradu zeby nie przepalal czy poprostu spawara szybko kleka jak kladzie sie dluzszy spaw czy .. ? bo moje doswiadczenia sa z profi sprzetem a nie hobby, ktory chcialbym kupic.
tak pozatym to zajebiscie wyrzezbione, zabezieczysz i bedzie git |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod prÂąd, bo z prÂądem pÂłynÂą tylko Âśmieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
 |
Dawid1989
|
Wysłany: 2012-08-21, 21:13
|
0
|
|
|
Pomógł: 8 razy Posty: 324 Skąd: okolice Mielca
|
OgĂłlnie ciĂŞÂżko jest ustawic spaware Âżeby ciÂągiem pospawaĂŚ blache doczoÂłowo np.0.8 lecz jest to wykonalne. dodaje link z fotkami z rekonstrukcji nadkoli w civicu wykonanÂą przeze mnie i kolege http://www.jdm-option.pl/...r=asc&start=465 od 32 strony. TeÂż gruby projekt |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-21, 21:30
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Nie da siê takiej cienkiej blachy jechaÌ spawem ci¹g³ym. Albo przepalisz dziury albo co najbardziej prawdopodobne powci¹ga (pofaluje) ca³¹ reperature. Jak bêdziesz punktowo lecia³ raz przy razie to te¿ pofaluje blachê, bo bêdzie jej za gor¹co. Mi w niektórych miejscach powci¹ga³o jak lepi³em przepalon¹ dziurê, ale to siê wyprostuje szpachlówk¹ (to moje pierwsze spawanie w ¿yciu ). Blacha 2mm to gruba sztuka i mo¿na ci¹g³ym jechaÌ bez obaw. |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-21, 22:02
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Nie do koùca zajebiœcie wyrzeŸbione, bo przy przy³o¿eniu reperatury musia³em poprawiaÌ (klepaÌ i lekko poci¹Ì, bo nie chcia³a podejœÌ. Mam nadziejê, ¿e robota wytrzyma z 3 lata bez purchli |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-22, 10:49
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
|
|
|
 |
Adam B
|
Wysłany: 2012-08-22, 22:16
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Polecam Ci spawanie przemienne tzw.
masz blachĂŞ, poszczegĂłlne cyfry oznaczajÂą miejsca spawĂłw
0123456789 a ty spawaj 0918273645 |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-23, 00:51
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
WÂłaÂśnie tak staraÂłem siĂŞ spawaĂŚ.
Dzisiaj bez fotek, ale skoùczy³em spawanie. Dzisiaj reanimowaliœmy prawe drzwi bo by³y zgryzione na dolnym rancie. Trzeba by³o kornika wyci¹Ì. Drzwi s¹ ju¿ w podk³adzie, ale jakoœ nie potrafiê go wylaÌ tak by by³o bez poprawek. Dajê wiêcej rozpuszczalnika, by lepiej siê la³ a mimo to nie jest idealnie. Ale nie jest te¿ najgorzej. Zobaczymy jak bêdzie wygl¹da³ lakier. Jutro od rana szpachlowanie i podk³adowanie poszczególnych elementów. Drzwi lewe do zmatowienia i mo¿na pryskaÌ. Mam na to dwa i pó³ dnia. Szkoda, ¿e tak ma³o urlopu, bo pewnie zrobione by by³o 2x lepiej. |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-25, 00:42
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Serwus. TrochĂŞ nie mam czasu aktualizowaĂŚ, bo do niedzieli muszĂŞ skoĂączyĂŚ a szanse na to marne
Pytanie mam. Chcia³em sprawdziÌ lakier, kolor jak wychodzi na aucie. Prysn¹³em b³otnik i klapkê paliwa. I teraz pytanie... ile warstw lakieru k³aœÌ? Pierwsza lekko napylona jak podk³ad i druga ju¿ elegancko wylana? Mo¿e inaczej?
B³otnik wyla³em na trzy razy i jest lekka morka. Z to klapkê paliwa wyla³em na dwa razy i jest miodzio. Ustawienie pistoletu jednakowe (ciœnienie, iloœÌ materia³u itp) |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-25, 12:08
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
ja zaczynalem od zakamarkow, wnek itd. reszte doslownie przypruszalem po 10 min 1 pelna warstwa, potem po 20 min druga. ogolnie patrzysz w ktorym momencie sie "wylewa" na karoserii ostroznie zeby nie przedobrzyc ;p nie wiem czy to fachowo ale wychodzi ok wazne zeby obserwowac co sie dzieje czy juz, czy podlac, czy lepiej zostawic ;p |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod prÂąd, bo z prÂądem pÂłynÂą tylko Âśmieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-25, 14:09
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
za dobrze mi szlo zeby byla tak pieknie. prawe drzwi pociekaly i to znacznie. albo da sie to badziewie zeszlifowac, albo beda do przemalowania. jak to mowia: nie wolno sie spieszyc. |
|
|
|
 |
rude.boy
|
Wysłany: 2012-08-25, 20:30
|
0
|
|
|

Posty: 203
|
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-25, 21:07
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
zaraz dam foty. tylko przedtem pytanie. jak stary lakier mam dobry to wystarczy zmatowic i klasc nowy, czy po zmatowqieniu nalezy dac podklad? drzwi z zaciekami jutro beda robione na nowo. ale foty jeszcze dzisiaj |
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-25, 23:12
|
+1
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Ok wykÂąpany mogĂŞ daĂŚ foty.
Tak wyszÂły bÂłotniki:
Lekka morka, ale jak na pierwszy raz pozostaje jak wyszÂło.
Na drugi strzaÂł poszedÂł tylny zderzak. WyszedÂł miĂłd. Elegancko siĂŞ rozlaÂło.
NastĂŞpnie nieszczĂŞsna drzwi
Nie doœÌ, ¿e masakryczna mora, to zacieki na maksa. Po prostu za du¿o materia³u odkrêci³em na gunie.
Na koniec poszedÂł przedni zderzak i jest profi
A juÂż na odchodne drugie drzwi w podkÂładzie:
TrochĂŞ fota niewyraÂźna, bo w totalnym zapyleniu.
W miĂŞdzyczasie polepiÂłem spawy:

I auto oklejone na jutro:
 |
|
|
|
 |
zeniTh
|
Wysłany: 2012-08-26, 00:58
|
0
|
|
|
Posty: 64 Skąd: RSR
|
Poohaty napisał/a: | jak stary lakier mam dobry to wystarczy zmatowic i klasc nowy, czy po zmatowqieniu nalezy dac podklad? |
tylko zmatowiĂŚ |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2012-08-26, 11:03
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
|
|
|
 |
Poohaty
|
Wysłany: 2012-08-26, 11:44
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
nie jest to SATA ani Jonnesway:-). najzwyklejszy speedway HP. |
|
|
|
 |
Sw.Piotrek
|
Wysłany: 2012-08-26, 15:33
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 638 Skąd: ÂŁĂłdÂź
|
ÂŻyczĂŞ powodzenia.
PamiĂŞtaj by przed lakierowaniem zrobiĂŚ natrysk prĂłbny. |
_________________ http://niezalezna.pl/
 |
|
|
|
 |
mezotr
|
Wysłany: 2012-08-26, 17:18
|
0
|
|
|

Pomógł: 3 razy Posty: 172
|
fajny projekcik, ale z masa na spawach mogÂłes sie bardziej postarac |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2012-08-26, 19:55
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
Sw.Piotrek napisał/a: | PamiĂŞtaj by przed lakierowaniem zrobiĂŚ natrysk prĂłbny. |
W celu... ? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|