Autor |
Wiadomo¶æ |
|
grzechoo2008
|
Wys³any: 2012-09-09, 11:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 377 Sk±d: kuj-pom
|
936 napisa³/a: | Spróbuj dorobic PROFIX na 1 element nie na calaka (kibe |
Spróbuj dorobiæ na ostro z jakiegokolwiek mieszalnika...
Rzucanie konkretnymi markami mieszalników jest bez sensu bo skoro podobno siedzisz ju¿ jaki¶ czas w lakiernictwie to powiniene¶ wiedzieæ, ¿e pasowalno¶æ koloru to w 90% kwestia kolorysty a nie mieszalnika bo z DP lub RM te¿ mo¿na kolor spier..., ¿e czasem wycieniowaæ ciê¿ko.
Ja do¶æ czêsto korzystam z Profixa i nie uwa¿am aby to by³a taka tragedia a wrêcz niektóre kolory maj± lepsz± si³ê krycia ni¿ z innych topowych mieszalników.
Problemem Profixa jest brak powtarzalno¶ci koloru pigmentów w poszczególnych partiach i tyle wiêc je¶li twierdzisz, ¿e profix to "kibel" tzn, ¿e kolorystom siê nie chce.
Pozdro! |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-09, 19:23
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
936 napisa³/a: | keczy napisa³/a: | YAMAHER, u mnie na wsi Presta to towar deficytowy i generalnie do sklepow sciagaja tylko znane i slyszne na codzien produkty czyli 3M farecla i TEMPO Moze i sa lepsze produkty niz Presta ale jakos mi najbardziej podeszla i z tego co widze to 3M siada przy tej pascie przynajmniej jesli chodzi o poczatek polerowania po papierze 2000 i jesli sie poleruje futrem |
KECIU
Gówno prawda !
Presta jest bardzo dobra (górna pó³ka nie reklamowana) ale i 3M niczego sobie.
£atwa w u¿yciu dla amatora i szybsza od 3M przedewszystkim tañsza ok. 50-100 z³ na butelce.
W pracy musze pracowac 3M i te¿ jest nie¼le. (nie p³ace za ni± to nie obchodzi mnie, ¿e jest za droga w porównaniu z Prest± )
Kwestia wypracowania techniki w innym systemie polerskim. ( zmiana toku my¶lenia 0 180 stopni )
Minus 3M w stosunku do Presty - cena i czas na osi±gniêcie tego samego rezultatu.
Ps. lakier bezbarwny wyciêty na zero jest lakierem zniszczonym stosowany w pojazdach u¿ytkowych. (mimo, ¿e ³adnie wygl±da to siê szybko porysuje dlatego powiniem posiadac delikatn± morke)
G³êbie koloru uzyskuje siê w inny sposób.
Ale to z czasem wypracujesz...
Spróbuj dorobic PROFIX na 1 element nie na calaka (kibel)
Pozdrawiam |
kolego ochlon i sie tak nie unos bo zawalu dostaniesz...
jesli chodzi o Preste to cos Ci sie pomylilo bo jest praktycznie w tej samej cenie co 3M wiec jesli 3M kosztuje ok 120 za butle to koszt Presty wg Twojego toku rozumawiania ile kosztuje, 20pln...?
co oznacza "odwrocenie toku myslenia o 180 stopni pracujac 3M" , mam zmienic obroty na lewe w maszynce??
co do wycietego lakieru i tego, ze robi sie tak na pojazdach uzytkowych to tez jestes w grubym bledzie i na dodatek sam sobie zaprzeczyles piszac, ze auta uzytkowe nie maja mory, a co za tym idzie bardziej sie rysuja(po co zadawac sobie tyle trudu w wycinaniu zeby lakier na maszynie sie bardziej rysowal?) i na koncu swojego wywodu napisales, ze lakier powinien miec jednak delikatna morke zeby sie nie rysowal, co dla mnie jednak powinno byc priorytetem przy tego typu urzadzeniach. moze zastanow sie o co tak na prawde Ci chodzi bo ja nic nie zrozumialem z tej wypowiedzi...? widziales kiedys maszyne budowlana ze specjalnie wycieta mora zeby sie lakier rysowal?
gdzie napisalem, ze wycialem more zeby uzyskac glebie koloru? mora zostala usunieta zeby powierzchnia lakieru byla jak najbardziej szklista oczywiscie na miare materialow ktorych uzylem.
polecam poogladac w necie auta ktore sa robione w us i w wiekszosci z nich jest wlasnie wycinana mora, a nie sa autami uzytkowymi...
nigdzie tez nie napisalem, ze Profix jest dobry na jeden element itd. moja wypowiedz na temat tego lakieru odnosila sie wylacznie do lakierowania calego auta.
moze cos mi podpowiesz na temat jak moge sobie z czasem wypracowac glebie koloru??
nie wiem tez o Ci chodzilo z tym "gowno prawda", piszesz to na poczatku swojej wypowiedzi i odnoszac sie do mojego porownania dwoch past na plus dla Presty, a pozniej sam piszesz, ze 3M jest gorsza.
pozdrawiam |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-09, 21:30
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Zjecha³em wszystko do podk³adu i po³o¿y³em epoksydowy bo chyba poprzeciera³em klar no i miejscami otrzyma³em piêkne marszczenie na bazie. jutro po³o¿ê podk³ad akrylowy. Wykoñczy mnie ta maska ale siê nie poddajê . Jedno jest pewne pasów ju¿ nie by³o tylko ³adna matowa powierzchnia oczywi¶cie tam gdzie nie zmarszczy³o |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-09, 21:54
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
gonzo, bywa i tak ale wazne, ze uczymy sie na swoich gratach niepotrzebnie tylko dawales epoksy, mogles dac tylko akryl albo juz zeszlifowac maske do zera i dopiero dac epoksy.po pierwszym przetarciu do bazy kolega mi daradzil zebym wyszlifowal okolice i polozyl od nowa baze plus bezbarwny. po lakierowaniu od nowa nie widac miejsca w ktorym sie przeszlifowalem dzialaj i informuj jak wyszlo |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-10, 07:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Gonzo ---> dawaj foty No wed³ug mnie tez nieporzebnie epoxyd:) lepiej by³o trzepnac akrylem szlifunek i baza no ale moze teraz ostatni raz lakeirujesz maske ;D eheheh |
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-13, 02:35 Ê
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Keczy, bratcukierka, yamaher skoñczy³em walkê z mask± o 3. Klaru nie k³ad³em, chcê po³o¿yæ jutro rano. Tylko mam jedno miejsce, z którego nie jestem zadowolony - wysz³a taka smuga. Chcia³bym to poprawiæ tylko nie wiem czy po kilku godzinach mogê po³o¿yæ jeszcze bazê czy lepiej klar i dopiero bawiæ siê w poprawki:-/ jak siê rano ogarnê to dam foty. Z góry dziêki za pomoc. |
|
|
|
|
keczy
|
Wys³any: 2012-09-13, 21:31
|
0
|
|
|
Posty: 41
|
gonzo napisa³/a: | mogê po³o¿yæ jeszcze bazê czy lepiej klar i dopiero bawiæ siê w poprawki:-/ | jak polozysz bezbarwny to nic juz nie zrobisz z ta smuga wiec albo teraz albo po bezbarwnym wszystko od nowa... baze przelec szara wloknina i przyprusz z odleglosci bo po kilku godzinach moze byc problem. |
|
|
|
|
stanlak
|
Wys³any: 2012-09-14, 18:21
|
0
|
|
|
stanlak61
Posty: 6 Sk±d: ¶l±skie
|
keczy napisa³/a: | 936 napisa³/a: | keczy napisa³/a: | YAMAHER, u mnie na wsi Presta to towar deficytowy i generalnie do sklepow sciagaja tylko znane i slyszne na codzien produkty czyli 3M farecla i TEMPO Moze i sa lepsze produkty niz Presta ale jakos mi najbardziej podeszla i z tego co widze to 3M siada przy tej pascie przynajmniej jesli chodzi o poczatek polerowania po papierze 2000 i jesli sie poleruje futrem |
KECIU
Gówno prawda !
Presta jest bardzo dobra (górna pó³ka nie reklamowana) ale i 3M niczego sobie.
£atwa w u¿yciu dla amatora i szybsza od 3M przedewszystkim tañsza ok. 50-100 z³ na butelce.
W pracy musze pracowac 3M i te¿ jest nie¼le. (nie p³ace za ni± to nie obchodzi mnie, ¿e jest za droga w porównaniu z Prest± )
Kwestia wypracowania techniki w innym systemie polerskim. ( zmiana toku my¶lenia 0 180 stopni )
Minus 3M w stosunku do Presty - cena i czas na osi±gniêcie tego samego rezultatu.
Ps. lakier bezbarwny wyciêty na zero jest lakierem zniszczonym stosowany w pojazdach u¿ytkowych. (mimo, ¿e ³adnie wygl±da to siê szybko porysuje dlatego powiniem posiadac delikatn± morke)
G³êbie koloru uzyskuje siê w inny sposób.
Ale to z czasem wypracujesz...
Spróbuj dorobic PROFIX na 1 element nie na calaka (kibel)
Pozdrawiam |
kolego ochlon i sie tak nie unos bo zawalu dostaniesz...
jesli chodzi o Preste to cos Ci sie pomylilo bo jest praktycznie w tej samej cenie co 3M wiec jesli 3M kosztuje ok 120 za butle to koszt Presty wg Twojego toku rozumawiania ile kosztuje, 20pln...?
co oznacza "odwrocenie toku myslenia o 180 stopni pracujac 3M" , mam zmienic obroty na lewe w maszynce??
co do wycietego lakieru i tego, ze robi sie tak na pojazdach uzytkowych to tez jestes w grubym bledzie i na dodatek sam sobie zaprzeczyles piszac, ze auta uzytkowe nie maja mory, a co za tym idzie bardziej sie rysuja(po co zadawac sobie tyle trudu w wycinaniu zeby lakier na maszynie sie bardziej rysowal?) i na koncu swojego wywodu napisales, ze lakier powinien miec jednak delikatna morke zeby sie nie rysowal, co dla mnie jednak powinno byc priorytetem przy tego typu urzadzeniach. moze zastanow sie o co tak na prawde Ci chodzi bo ja nic nie zrozumialem z tej wypowiedzi...? widziales kiedys maszyne budowlana ze specjalnie wycieta mora zeby sie lakier rysowal?
gdzie napisalem, ze wycialem more zeby uzyskac glebie koloru? mora zostala usunieta zeby powierzchnia lakieru byla jak najbardziej szklista oczywiscie na miare materialow ktorych uzylem.
polecam poogladac w necie auta ktore sa robione w us i w wiekszosci z nich jest wlasnie wycinana mora, a nie sa autami uzytkowymi...
nigdzie tez nie napisalem, ze Profix jest dobry na jeden element itd. moja wypowiedz na temat tego lakieru odnosila sie wylacznie do lakierowania calego auta.
moze cos mi podpowiesz na temat jak moge sobie z czasem wypracowac glebie koloru??
nie wiem tez o Ci chodzilo z tym "gowno prawda", piszesz to na poczatku swojej wypowiedzi i odnoszac sie do mojego porownania dwoch past na plus dla Presty, a pozniej sam piszesz, ze 3M jest gorsza.
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-15, 19:29
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Dziêki keczy za odpowied¼. Smugê opanowa³em. W ogóle bardzo mi pomogli¶cie - powa¿nie, bardzo dziêkujê. Zaganiany by³em.... Obiecane zdjêcia maski. Zrobi³em pozosta³e elementy w podk³adzie akrylowym. Zderzaki ok, a na b³otniku zmarszczy³o na ca³ej powierzchni - nie mam pojêcia co jest przyczyn± mo¿e jakie¶ pomys³y
DSC_0647.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 124 raz(y) 1.7 MB |
DSC_0646.jpg
|
|
Plik ¶ci±gniêto 111 raz(y) 1.83 MB |
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-16, 10:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
GONZO -----> uwazaj na t± folie na przedniej szybie jak malujesz w takim odstepie czasu i baza na foli wysch³a to pod cisnieniem moze oderwac sie i bedzie lata³a w powietrzu po czym ³adnie CI sie przyklei do nowego lakieru
wiec szybki zaklejaj zawsze papierem taki brazowy z rolki albo mniej pro gazetami heheh |
|
|
|
|
grzechoo2008
|
Wys³any: 2012-09-16, 10:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 377 Sk±d: kuj-pom
|
YAMAHER napisa³/a: | wiec szybki zaklejaj zawsze papierem taki brazowy z rolki |
zauwa¿y³em, ¿e czy¶ciej ni¿ papierem jest okleiæ foli± elektrostatyczn±, nic siê nie odrywa a sama folia jeszcze przyci±ga syfki wiêc lata tego jeszcze mniej, poza tym bardzo ³atwo i szybko okleja siê auto do malowania.
Pozdro! |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-16, 12:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
GRZECHOO28
ooo to nawet nie wiedzia³em Ja robi³em na poczatku z folia t± tani± z bola hahah za 1,5 pln
droga ta folia ??
no a na oklejenie auta zawsze sie schodzi |
|
|
|
|
grzechoo2008
|
Wys³any: 2012-09-16, 14:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 377 Sk±d: kuj-pom
|
Ja p³acê ok 115 z³ za rolkê 120 m o szeroko¶ci 4m ale to Boll a na Alle.. kupi³em kiedy¶ jak±¶ w³osk± za130 z przesy³k± i by³a moim zdaniem lepsza ni¿ boll (bardziej przyci±ga³a) |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2012-09-16, 14:24
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
grzechoo2008 napisa³/a: | ale to Boll |
Bolla folia jest tylko elektrostatyczna nie ma pow³oki zapobiegaj±cej ¶ciekaniu lakieru .APP ma foliê typow± do oklejania elektrostatyczna i z pow³ok± wi±¿±c± za jakie¶ 160z³. |
_________________
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-16, 14:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Grzecho --> ja nic nie mowie ktora lepsza czy cos
http://www.elakiery.pl/pr...chronna-4-x-5-m
ja na tym syfie robi³em To tez tej jakosci jest co to ??
Bo to jest takie cos ze dmuchniesz i dziura juz jest hahha a bedziesz ziewa³ to juz ca³a faluje hahah |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2012-09-16, 14:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
YAMAHER napisa³/a: | Bo to jest takie cos ze dmuchniesz i dziura juz jest hahha a bedziesz ziewa³ to juz ca³a faluje hahah |
Chyba nie zak³adasz jej na suchy samochód . |
_________________
|
|
|
|
|
grzechoo2008
|
Wys³any: 2012-09-16, 14:31
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 377 Sk±d: kuj-pom
|
Homer S. napisa³/a: | nie ma pow³oki zapobiegaj±cej ¶ciekaniu lakieru |
...ale mimo to jest w miarê ok. |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2012-09-16, 14:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Ja te¿ j± u¿ywam samochód pryskam wod± i fajnie wtedy dolega nic nie falujê . Dodatkowo w linê styku z lakierem wyklejam papierem i |
_________________
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-16, 14:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
hehe no w³asnie na suchy nak³ada³em Ale jak ponaciaga³em i poklei³em tasma malarska to bylo juz dobrze
No i oczywiscie tasma z TESY
A powiedzcie mi jak kalr wszed³ pod folie i autko jest czasem chropowate a nie chce mi sie polerowawc to czym najlepiej ? benzynka ekstrakcjn± zejdzie ?? |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2012-09-16, 14:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Jak samochód pokryjesz mg³± z wody to nic pod foliê nie wleci |
_________________
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-16, 15:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
HOMER ale ja jak ostatnio malowalem to mi wlecia³o i teraz zastanawiam sie jak bez polerki to zjechac Farecle i pady mam ale nie chce mi sie pilowac ;D
wiec benzynka eksrakcyjna bedzie git ? |
|
|
|
|
Homer S.
|
Wys³any: 2012-09-16, 16:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 19 razy Posty: 861
|
Benzyna chyba nie da rady .Jak napyli³e¶ na bardzo stary lakier to szybkie poci±gniêcie szmatk± z nitro powinno za³atwiæ sprawê ale robisz to na w³asn± odpowiedzialno¶æ |
_________________
|
|
|
|
|
gonzo
|
Wys³any: 2012-09-19, 12:59
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
Koledzy, wracaj±c do g³ównego tematu opanowa³em zderzaki, zosta³y mi do malowania (mam w podk³adzie) 2 b³otniki i drzwi. Jak skoñczê to na pewno zamieszczê zdjêcia. Mam jescze problem z lakierowaniem ma³ych wnêk, np. w zderzakach miejsca na halogeny - zderzaki s± g³êbokie i z przodu i z ty³u wnêki jest ok, ale zawsze po¶rodku klar nie rozlewa siê ³adnie tworz±c spor± morkê - macie jakie¶ sposoby ¿eby do takich ma³ych przestrzeni siê "dostaæ" z lakierem?
bratcukierka ---> obieca³e¶ zdjêcia b³otników - wrzucaj |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-19, 13:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
GONZO ---> Zaczynasz lakierowanie od tych ma³ych wnek pozniej obrysówke ca³ego zderzaka no i po ca³osci pozniej
Zmien sobie miot³e na kulista bardziej i zmeijsz materia³ i powinno byc ok
Jak bedzie mora to najwyzej czeka mi³e szlifowanko hehehe
oooo "bratcukierka" no jak obieca³ fotki to musi dac bo jak nie...... |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-09-19, 22:01
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
by³em pewny ¿e wkleja³em :P ale macie lakier po wyschniêciu i bez polerki auto przygotowane do w³o¿enia silnika (obecnie ju¿ z silnikiem itp.) |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2012-09-19, 22:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
te fotki jak pamietam wstawia³es pod post ze cos chyba lakier Ci wyschnac nie chce ? |
|
|
|
|
bratcukierka
|
Wys³any: 2012-09-19, 22:10
|
0
|
|
|
Posty: 107
|
|
|
|