Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
grzechoo2008 
Wys³any: 2012-09-09, 11:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
936 napisa³/a:
Spróbuj dorobic PROFIX na 1 element nie na calaka (kibe


Spróbuj dorobiæ na ostro z jakiegokolwiek mieszalnika...
Rzucanie konkretnymi markami mieszalników jest bez sensu bo skoro podobno siedzisz ju¿ jaki¶ czas w lakiernictwie to powiniene¶ wiedzieæ, ¿e pasowalno¶æ koloru to w 90% kwestia kolorysty a nie mieszalnika bo z DP lub RM te¿ mo¿na kolor spier..., ¿e czasem wycieniowaæ ciê¿ko.
Ja do¶æ czêsto korzystam z Profixa i nie uwa¿am aby to by³a taka tragedia a wrêcz niektóre kolory maj± lepsz± si³ê krycia ni¿ z innych topowych mieszalników.
Problemem Profixa jest brak powtarzalno¶ci koloru pigmentów w poszczególnych partiach i tyle wiêc je¶li twierdzisz, ¿e profix to "kibel" tzn, ¿e kolorystom siê nie chce.
Pozdro!
 
 

keczy
Wys³any: 2012-09-09, 19:23   
0
UP DOWN

Posty: 41
936 napisa³/a:
keczy napisa³/a:
YAMAHER, u mnie na wsi Presta to towar deficytowy i generalnie do sklepow sciagaja tylko znane i slyszne na codzien produkty czyli 3M farecla i TEMPO :D Moze i sa lepsze produkty niz Presta ale jakos mi najbardziej podeszla i z tego co widze to 3M siada przy tej pascie przynajmniej jesli chodzi o poczatek polerowania po papierze 2000 i jesli sie poleruje futrem ;)

KECIU
Gówno prawda !
Presta jest bardzo dobra (górna pó³ka nie reklamowana) ale i 3M niczego sobie.

£atwa w u¿yciu dla amatora i szybsza od 3M przedewszystkim tañsza ok. 50-100 z³ na butelce.
W pracy musze pracowac 3M i te¿ jest nie¼le. (nie p³ace za ni± to nie obchodzi mnie, ¿e jest za droga w porównaniu z Prest± )
Kwestia wypracowania techniki w innym systemie polerskim. ( zmiana toku my¶lenia 0 180 stopni )
Minus 3M w stosunku do Presty - cena i czas na osi±gniêcie tego samego rezultatu.
Ps. lakier bezbarwny wyciêty na zero jest lakierem zniszczonym stosowany w pojazdach u¿ytkowych. (mimo, ¿e ³adnie wygl±da to siê szybko porysuje dlatego powiniem posiadac delikatn± morke)
G³êbie koloru uzyskuje siê w inny sposób.
Ale to z czasem wypracujesz...
Spróbuj dorobic PROFIX na 1 element nie na calaka (kibel)
Pozdrawiam


kolego ochlon i sie tak nie unos bo zawalu dostaniesz... :roll:

jesli chodzi o Preste to cos Ci sie pomylilo bo jest praktycznie w tej samej cenie co 3M wiec jesli 3M kosztuje ok 120 za butle to koszt Presty wg Twojego toku rozumawiania ile kosztuje, 20pln...? :rotfl:

co oznacza "odwrocenie toku myslenia o 180 stopni pracujac 3M" , mam zmienic obroty na lewe w maszynce?? ^^



co do wycietego lakieru i tego, ze robi sie tak na pojazdach uzytkowych to tez jestes w grubym bledzie i na dodatek sam sobie zaprzeczyles piszac, ze auta uzytkowe nie maja mory, a co za tym idzie bardziej sie rysuja(po co zadawac sobie tyle trudu w wycinaniu zeby lakier na maszynie sie bardziej rysowal?) i na koncu swojego wywodu napisales, ze lakier powinien miec jednak delikatna morke zeby sie nie rysowal, co dla mnie jednak powinno byc priorytetem przy tego typu urzadzeniach. :sciana: :roll: moze zastanow sie o co tak na prawde Ci chodzi bo ja nic nie zrozumialem z tej wypowiedzi...? widziales kiedys maszyne budowlana ze specjalnie wycieta mora zeby sie lakier rysowal?

gdzie napisalem, ze wycialem more zeby uzyskac glebie koloru? mora zostala usunieta zeby powierzchnia lakieru byla jak najbardziej szklista oczywiscie na miare materialow ktorych uzylem.

polecam poogladac w necie auta ktore sa robione w us i w wiekszosci z nich jest wlasnie wycinana mora, a nie sa autami uzytkowymi...

nigdzie tez nie napisalem, ze Profix jest dobry na jeden element itd. moja wypowiedz na temat tego lakieru odnosila sie wylacznie do lakierowania calego auta.

moze cos mi podpowiesz na temat jak moge sobie z czasem wypracowac glebie koloru??

nie wiem tez o Ci chodzilo z tym "gowno prawda", piszesz to na poczatku swojej wypowiedzi i odnoszac sie do mojego porownania dwoch past na plus dla Presty, a pozniej sam piszesz, ze 3M jest gorsza.

pozdrawiam
 

gonzo
Wys³any: 2012-09-09, 21:30   
0
UP DOWN

Posty: 19
Zjecha³em wszystko do podk³adu i po³o¿y³em epoksydowy bo chyba poprzeciera³em klar no i miejscami otrzyma³em piêkne marszczenie na bazie. :sciana: jutro po³o¿ê podk³ad akrylowy. Wykoñczy mnie ta maska ale siê nie poddajê :spoko: . Jedno jest pewne pasów ju¿ nie by³o tylko ³adna matowa powierzchnia oczywi¶cie tam gdzie nie zmarszczy³o :blee:
 

keczy
Wys³any: 2012-09-09, 21:54   
0
UP DOWN

Posty: 41
gonzo, bywa i tak ale wazne, ze uczymy sie na swoich gratach ;) niepotrzebnie tylko dawales epoksy, mogles dac tylko akryl albo juz zeszlifowac maske do zera i dopiero dac epoksy.po pierwszym przetarciu do bazy kolega mi daradzil zebym wyszlifowal okolice i polozyl od nowa baze plus bezbarwny. po lakierowaniu od nowa nie widac miejsca w ktorym sie przeszlifowalem :spoko: dzialaj i informuj jak wyszlo :)
 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-10, 07:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
Gonzo ---> dawaj foty :D No wed³ug mnie tez nieporzebnie epoxyd:) lepiej by³o trzepnac akrylem szlifunek i baza :) no ale moze teraz ostatni raz lakeirujesz maske ;D eheheh
 

gonzo
Wys³any: 2012-09-13, 02:35   ÃŠ
0
UP DOWN

Posty: 19
Keczy, bratcukierka, yamaher skoñczy³em walkê z mask± o 3. Klaru nie k³ad³em, chcê po³o¿yæ jutro rano. Tylko mam jedno miejsce, z którego nie jestem zadowolony - wysz³a taka smuga. Chcia³bym to poprawiæ tylko nie wiem czy po kilku godzinach mogê po³o¿yæ jeszcze bazê czy lepiej klar i dopiero bawiæ siê w poprawki:-/ jak siê rano ogarnê to dam foty. Z góry dziêki za pomoc.
 

keczy
Wys³any: 2012-09-13, 21:31   
0
UP DOWN

Posty: 41
gonzo napisa³/a:
mogê po³o¿yæ jeszcze bazê czy lepiej klar i dopiero bawiæ siê w poprawki:-/
jak polozysz bezbarwny to nic juz nie zrobisz z ta smuga wiec albo teraz albo po bezbarwnym wszystko od nowa... baze przelec szara wloknina i przyprusz z odleglosci bo po kilku godzinach moze byc problem.
 

stanlak 
Wys³any: 2012-09-14, 18:21   
0
UP DOWN
stanlak61

Posty: 6
Sk±d: ¶l±skie
keczy napisa³/a:
936 napisa³/a:
keczy napisa³/a:
YAMAHER, u mnie na wsi Presta to towar deficytowy i generalnie do sklepow sciagaja tylko znane i slyszne na codzien produkty czyli 3M farecla i TEMPO :D Moze i sa lepsze produkty niz Presta ale jakos mi najbardziej podeszla i z tego co widze to 3M siada przy tej pascie przynajmniej jesli chodzi o poczatek polerowania po papierze 2000 i jesli sie poleruje futrem ;)

KECIU
Gówno prawda !
Presta jest bardzo dobra (górna pó³ka nie reklamowana) ale i 3M niczego sobie.

£atwa w u¿yciu dla amatora i szybsza od 3M przedewszystkim tañsza ok. 50-100 z³ na butelce.
W pracy musze pracowac 3M i te¿ jest nie¼le. (nie p³ace za ni± to nie obchodzi mnie, ¿e jest za droga w porównaniu z Prest± )
Kwestia wypracowania techniki w innym systemie polerskim. ( zmiana toku my¶lenia 0 180 stopni )
Minus 3M w stosunku do Presty - cena i czas na osi±gniêcie tego samego rezultatu.
Ps. lakier bezbarwny wyciêty na zero jest lakierem zniszczonym stosowany w pojazdach u¿ytkowych. (mimo, ¿e ³adnie wygl±da to siê szybko porysuje dlatego powiniem posiadac delikatn± morke)
G³êbie koloru uzyskuje siê w inny sposób.
Ale to z czasem wypracujesz...
Spróbuj dorobic PROFIX na 1 element nie na calaka (kibel)
Pozdrawiam


kolego ochlon i sie tak nie unos bo zawalu dostaniesz... :roll:

jesli chodzi o Preste to cos Ci sie pomylilo bo jest praktycznie w tej samej cenie co 3M wiec jesli 3M kosztuje ok 120 za butle to koszt Presty wg Twojego toku rozumawiania ile kosztuje, 20pln...? :rotfl:

co oznacza "odwrocenie toku myslenia o 180 stopni pracujac 3M" , mam zmienic obroty na lewe w maszynce?? ^^



co do wycietego lakieru i tego, ze robi sie tak na pojazdach uzytkowych to tez jestes w grubym bledzie i na dodatek sam sobie zaprzeczyles piszac, ze auta uzytkowe nie maja mory, a co za tym idzie bardziej sie rysuja(po co zadawac sobie tyle trudu w wycinaniu zeby lakier na maszynie sie bardziej rysowal?) i na koncu swojego wywodu napisales, ze lakier powinien miec jednak delikatna morke zeby sie nie rysowal, co dla mnie jednak powinno byc priorytetem przy tego typu urzadzeniach. :sciana: :roll: moze zastanow sie o co tak na prawde Ci chodzi bo ja nic nie zrozumialem z tej wypowiedzi...? widziales kiedys maszyne budowlana ze specjalnie wycieta mora zeby sie lakier rysowal?

gdzie napisalem, ze wycialem more zeby uzyskac glebie koloru? mora zostala usunieta zeby powierzchnia lakieru byla jak najbardziej szklista oczywiscie na miare materialow ktorych uzylem.

polecam poogladac w necie auta ktore sa robione w us i w wiekszosci z nich jest wlasnie wycinana mora, a nie sa autami uzytkowymi...

nigdzie tez nie napisalem, ze Profix jest dobry na jeden element itd. moja wypowiedz na temat tego lakieru odnosila sie wylacznie do lakierowania calego auta.

moze cos mi podpowiesz na temat jak moge sobie z czasem wypracowac glebie koloru??

nie wiem tez o Ci chodzilo z tym "gowno prawda", piszesz to na poczatku swojej wypowiedzi i odnoszac sie do mojego porownania dwoch past na plus dla Presty, a pozniej sam piszesz, ze 3M jest gorsza.

pozdrawiam
 

gonzo
Wys³any: 2012-09-15, 19:29   
0
UP DOWN

Posty: 19
Dziêki keczy za odpowied¼. Smugê opanowa³em. :spoko: W ogóle bardzo mi pomogli¶cie - powa¿nie, bardzo dziêkujê. Zaganiany by³em.... Obiecane zdjêcia maski. Zrobi³em pozosta³e elementy w podk³adzie akrylowym. Zderzaki ok, a na b³otniku zmarszczy³o na ca³ej powierzchni - nie mam pojêcia co jest przyczyn± mo¿e jakie¶ pomys³y :help:

DSC_0647.jpg
Plik ¶ci±gniêto 124 raz(y) 1.7 MB

DSC_0646.jpg
Plik ¶ci±gniêto 111 raz(y) 1.83 MB

 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-16, 10:37   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
GONZO -----> uwazaj na t± folie na przedniej szybie :) jak malujesz w takim odstepie czasu i baza na foli wysch³a to pod cisnieniem moze oderwac sie i bedzie lata³a w powietrzu po czym ³adnie CI sie przyklei do nowego lakieru :D

wiec szybki zaklejaj zawsze papierem :) taki brazowy z rolki :) albo mniej pro gazetami :D heheh
 

grzechoo2008 
Wys³any: 2012-09-16, 10:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
YAMAHER napisa³/a:
wiec szybki zaklejaj zawsze papierem taki brazowy z rolki

zauwa¿y³em, ¿e czy¶ciej ni¿ papierem jest okleiæ foli± elektrostatyczn±, nic siê nie odrywa a sama folia jeszcze przyci±ga syfki wiêc lata tego jeszcze mniej, poza tym bardzo ³atwo i szybko okleja siê auto do malowania.
Pozdro!
 
 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-16, 12:47   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
GRZECHOO28

ooo :) to nawet nie wiedzia³em :) Ja robi³em na poczatku z folia t± tani± z bola hahah :D za 1,5 pln :D

droga ta folia :) ??

no a na oklejenie auta zawsze sie schodzi :D
 

grzechoo2008 
Wys³any: 2012-09-16, 14:18   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
Ja p³acê ok 115 z³ za rolkê 120 m o szeroko¶ci 4m ale to Boll a na Alle.. kupi³em kiedy¶ jak±¶ w³osk± za130 z przesy³k± i by³a moim zdaniem lepsza ni¿ boll (bardziej przyci±ga³a)
 
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-09-16, 14:24   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
grzechoo2008 napisa³/a:
ale to Boll

Bolla folia jest tylko elektrostatyczna nie ma pow³oki zapobiegaj±cej ¶ciekaniu lakieru .APP ma foliê typow± do oklejania elektrostatyczna i z pow³ok± wi±¿±c± za jakie¶ 160z³.
_________________

 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-16, 14:27   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
Grzecho --> ja nic nie mowie ktora lepsza czy cos :)

http://www.elakiery.pl/pr...chronna-4-x-5-m

ja na tym syfie robi³em :D To tez tej jakosci jest co to ??

Bo to jest takie cos ze dmuchniesz i dziura juz jest hahha :D a bedziesz ziewa³ to juz ca³a faluje hahah :D
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-09-16, 14:31   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
YAMAHER napisa³/a:
Bo to jest takie cos ze dmuchniesz i dziura juz jest hahha a bedziesz ziewa³ to juz ca³a faluje hahah

Chyba nie zak³adasz jej na suchy samochód :fiu: .
_________________

 

grzechoo2008 
Wys³any: 2012-09-16, 14:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 4 razy
Posty: 377
Sk±d: kuj-pom
Homer S. napisa³/a:
nie ma pow³oki zapobiegaj±cej ¶ciekaniu lakieru

...ale mimo to jest w miarê ok. :spoko:
 
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-09-16, 14:35   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Ja te¿ j± u¿ywam samochód pryskam wod± i fajnie wtedy dolega nic nie falujê . Dodatkowo w linê styku z lakierem wyklejam papierem i :spoko:
_________________

 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-16, 14:46   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
hehe no w³asnie na suchy nak³ada³em :D Ale jak ponaciaga³em i poklei³em tasma malarska to bylo juz dobrze :)

No i oczywiscie tasma z TESY :D

A powiedzcie mi jak kalr wszed³ pod folie i autko jest czasem chropowate :D a nie chce mi sie polerowawc to czym najlepiej :) ? benzynka ekstrakcjn± zejdzie :D ??
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-09-16, 14:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Jak samochód pokryjesz mg³± z wody to nic pod foliê nie wleci :)
_________________

 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-16, 15:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
HOMER :D ale ja jak ostatnio malowalem to mi wlecia³o :D i teraz zastanawiam sie jak bez polerki to zjechac :D Farecle i pady mam ale nie chce mi sie pilowac ;D

wiec benzynka eksrakcyjna bedzie git :D ?
 

Homer S. 
Wys³any: 2012-09-16, 16:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 19 razy
Posty: 861
Benzyna chyba nie da rady .Jak napyli³e¶ na bardzo stary lakier to szybkie poci±gniêcie szmatk± z nitro powinno za³atwiæ sprawê :) ale robisz to na w³asn± odpowiedzialno¶æ :D
_________________

 

gonzo
Wys³any: 2012-09-19, 12:59   
0
UP DOWN

Posty: 19
Koledzy, wracaj±c do g³ównego tematu opanowa³em zderzaki, zosta³y mi do malowania (mam w podk³adzie) 2 b³otniki i drzwi. Jak skoñczê to na pewno zamieszczê zdjêcia. Mam jescze problem z lakierowaniem ma³ych wnêk, np. w zderzakach miejsca na halogeny - zderzaki s± g³êbokie i z przodu i z ty³u wnêki jest ok, ale zawsze po¶rodku klar nie rozlewa siê ³adnie tworz±c spor± morkê - macie jakie¶ sposoby ¿eby do takich ma³ych przestrzeni siê "dostaæ" z lakierem? :sciana:
bratcukierka ---> obieca³e¶ zdjêcia b³otników - wrzucaj :spoko:
 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-19, 13:32   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
GONZO ---> Zaczynasz lakierowanie od tych ma³ych wnek pozniej obrysówke ca³ego zderzaka no i po ca³osci pozniej :)
Zmien sobie miot³e na kulista bardziej i zmeijsz materia³ i powinno byc ok ;)

Jak bedzie mora to najwyzej czeka mi³e szlifowanko :D hehehe

oooo "bratcukierka" no jak obieca³ fotki to musi dac :D bo jak nie...... :D
 

bratcukierka
Wys³any: 2012-09-19, 22:01   
0
UP DOWN

Posty: 107




by³em pewny ¿e wkleja³em :P ale macie :) lakier po wyschniêciu i bez polerki :) auto przygotowane do w³o¿enia silnika (obecnie ju¿ z silnikiem itp.)
 

YAMAHER
Wys³any: 2012-09-19, 22:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
te fotki jak pamietam wstawia³es pod post ze cos chyba lakier Ci wyschnac nie chce :D ?
 

bratcukierka
Wys³any: 2012-09-19, 22:10   
0
UP DOWN

Posty: 107
http://lakierowanko.info/...=asc&start=2200

w tym temacie wstawia³em :)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group