Autor |
Wiadomość |
 |
Tytexo
|
Wysłany: 2012-10-16, 18:32 Konserwacja podwozia samochodowego. Po koleji z gÂłowÂą...
|
0
|
|
|

Posty: 241 Skąd: DziaÂłoszyn
|
Witam.
Z racji ¿e ostatnio wymurowa³em kana³ samochodowy, zag³êbiam siê w temat konserwacji podwozi, póki co teoretycznie. Kana³ 4,3 metra d³ugoœci i 1 metr szerokoœci na mój wzrost. Co do teorii oczywiœcie czyta³em forum plus kilka filmików na necie a potem poszed³em obejrzeÌ w passacie i golfie podwozie.
ZrobiÂł bym to nastĂŞpujÂąco (myÂślĂŞ Âże bĂŞdzie podstawowa a zarazem skuteczna metoda, zresztÂą bĂŞdzie miejsce na WaszÂą ocenĂŞ i Wasze sposoby).
1.ZdejmujĂŞ plastikowe elementy podwozia, co siĂŞ da, takÂże osÂłonĂŞ pod silnikiem oraz te srebrnÂą w miarĂŞ moÂżliwoÂści nad rurÂą wydechowÂą.
2. MyjĂŞ podwozie myjkÂą ciÂśnieniowÂą czystÂą wodÂą.
3. Czekam kilka minut a¿ "grubsza" woda sp³ynie a nastêpnie sprê¿onym powietrzem wydmuchujê wodê z syfem. Co niektóre miejsca czyszczê materia³ow¹ szmatk¹. Miejsca zat³uszczone traktujê w miare mo¿liwoœci naft¹ œwietln¹ na szmatce lub jakiejœÌ szczoteczce ¿eby z grubsza to oczyœciÌ.
4. Jak jest juÂż sucho lokalizujĂŞ wszystkie niezabezpieczone pola, pordzewiaÂłe, ze zniszczonÂą konserwacjÂą. Do czyszczenia uÂżywam szczotki drucianej rĂŞcznej, grubych papierĂłw Âściernych, szczotki drucianej na wiertarce, szlifierki kontowej z tarczÂą do szlifowania i tarczÂą z takimi listkami dookoÂła, pÂłaskiego ÂśrubokrĂŞtu oraz innych wyrafinowanych przyrzÂądĂłw. I teraz pierwsze pytanie do tego punktu jakich przedmiotĂłw mogĂŞ jeszcze uÂżyĂŚ do czyszczenia?
5. Pytanie do tego punktu jakie znacie Âśrodki do czyszczenia chemicznego, moÂżliwie popularne?
6. ZdejmujĂŞ korki w podwoziu, jedne sÂą to otwory podÂłuÂżnic, drugie po otwarciu ukazuje siĂŞ juÂż wewnĂŞtrzne materiaÂłowe obszycie podÂłogi.
7. Zdzieram moÂżliwie jak najwiĂŞcej konserwacji ktĂłra jest zepsuta lub gdzie wychodzi rdza.
8. Na przeszlifki do go³ej blachy dajê epoksydowy, na resztki rudej której nie jestem w stanie usun¹Ì dajê jakiœ Brunox, na to epoksyd.
9. Miejsca trudno dostĂŞpne, np. spawy czy zakamarki traktujĂŞ masÂą bitumicznÂą na pendzel. Teraz kolejne pytanie do tego punktu. JeÂżeli stwierdzam Âże stara konserwacja jest dobra ta pociÂągniĂŞta pĂŞdzelkiem to czy na sucha starÂą i odtÂłuszczonÂą jeÂśli pociÂągnĂŞ nowÂą warstwĂŞ pĂŞdzlem to czy ona zÂłapie i nie bĂŞdzie odchodziĂŚ?
10. Na przeschniĂŞty epoksyd, ewentualnie na miesca brunox + epoksyd dajĂŞ pierwszÂą warstwĂŞ tzw. baranka pistoletem. Na necie sÂą popularne z marki boll czy app ze strukturÂą baranka a takÂże bardziej widzĂŞ profesionalny Dinitrol 4941. Co polecacie popularnego i przede wszystkim sprawdzonego ze strukturÂą baranka. Kolejne pytanie do tego punktu - czy na starÂą suchÂą i odtÂłuszczonÂą konserwacjĂŞ jeÂśli dam nowego baranka to bĂŞdzie trzymaÂł starej powÂłoki?
11. Maskujê elementy które nie mog¹ byÌ zakonserwowane, ró¿ne gumy czy kable paliwowe lub przewody hamulcowe. Teraz pytanie czy mog¹ byc te¿ zakonserwowane, wg mnie nie mog¹. Wiêc trzeba maskowaÌ ew. kombinowaÌ???
12. Czy po ewentualnym zdjĂŞciu osÂłony termicznej wzdÂłuÂż wydechu teÂż tam muszĂŞ zakonserwowaĂŚ baranem czy on siĂŞ moÂże stopiĂŚ i wystarczy sama ta srebrna osÂłona?? Czy jednak lekko z zakÂładkÂą wjechaĂŚ pod osÂłonĂŞ baranem??
13. Sprawa zaiweszenia co mogĂŞ konserwowaĂŚ co nie?? JeÂśli widzĂŞ Âże na wachaczu czy sankach wychodzi rdza, po wczeÂśniejszym jego oczywiÂście przygotowaniu teÂż go potraktoaĂŚ baranem??
14. Nie wiem gdzie w podwoziu znaleœÌ technologiczne kana³y do odprowadzania wody??
15. Po wyschniĂŞciu pierwszej warstwy barana dajĂŞ drugÂą. Zamykam kapslami te otwory ktĂłre prowadzÂą do tapicerki podÂłogowej, w zamkniĂŞte otwory od podÂłuÂżnic psikam wĂŞÂżykiem preparat do profili zamkniĂŞtych. Jaki polecacie popularny na mojÂą pierwszÂą takÂą pracĂŞ. Po wtryÂśniĂŞciu zamykam teÂż te kapsle.
16. ZdejmujĂŞ koÂła, zdejmujĂŞ nadkola, maskujĂŞ teleskopy, tarcze i inne elementy zawieszenia.
17. Czyszczê starego barana z syfu rdzy, na przeszlifki epoksyd lub brunox na to epoksyd. Ile na schn¹Ì brunox a ile epoksyd przed na³o¿eniem barana??
18. Wstrzykuje preparat do profili zamkniĂŞtych w otwory w nadkola.
19. KÂładĂŞ barana w nadkola.
20. Rozbieram tapicerkĂŞ drzwi i klapy, wstrzykuje preparat do konserwacji profili zamkniĂŞtych w odpowiednie otwory.
21. Sprawa lakierowania progĂłw baranem a nastĂŞpnie w kolor nadwozia. MaskujĂŞ liniĂŞ gdzie ma byc odciĂŞcie barana na progach od reszty karoseri. PrzygotowujĂŞ jak wczeÂśniej tym razem te progi i jadĂŞ odpowiednim baranem - tylko jakim bo to ma byc baran na ktĂłry przyjdzie baza i klar. PonoĂŚ musi byc odpowiedni Âżeby moÂżna go byÂło polakierowaĂŚ w kolor.
22. Czy pomalowanego pod kolor barana na progach teÂż po wszystkim matowie i polerujĂŞ?? MyÂślĂŞ Âże jestem na etapie Âże rozlejĂŞ klar bez zacieku i w miare na lustro Âże nie trzeba bĂŞdzie polerowaĂŚ.
Ufff ale siê napisa³em. Jeœli ktoœ mo¿e niech napiszê jak sam to robi, odpowie na moje pytania i wska¿e b³êdy i napisze na jakich materia³ach dzia³a. Dodam i¿ w tym temacie zaczynam ale to pewnie po opisie widaÌ.
Mam nadziejĂŞ Âże temat siĂŞ rozwinie na tyle iÂż bĂŞdzie w nim zawarte duÂżo cennych informacji Âżeby nikt nie musiaÂł zakÂładaĂŚ podobnego.
Dziêkujê za uwagê i cierpliwoœÌ!! |
|
|
|
 |
Dawid9
|
Wysłany: 2012-10-16, 19:05
|
0
|
|
|
Posty: 36
|
Tytexo napisał/a: | 13. Sprawa zaiweszenia co mogĂŞ konserwowaĂŚ co nie?? JeÂśli widzĂŞ Âże na wachaczu czy sankach wychodzi rdza, po wczeÂśniejszym jego oczywiÂście przygotowaniu teÂż go potraktoaĂŚ baranem?? |
PrĂŞdzej bym naÂłozyÂł epoxyd i farbe pĂŞdzlem lub oddaÂł do malowania proszkowego. A z skutecznych produktĂłw to czytaÂłem ostatnio wiele dobrego o firmie NOXUDOL a dokÂładnie o dwĂłch preparatach: Podwozie - NOXUDOL 900 i profile zamkniete- NOXUDOL 750. Sam chcĂŞ je nabyc i przetesowac wiec jak ktos z was uzywaÂł to chetnie bym posÂłuchaÂł opini |
|
|
|
 |
Marcino
|
Wysłany: 2012-10-16, 23:46
|
0
|
|
|
Posty: 220 Skąd: okolice Tczewa
|
Podoba mi sie opis, robiÂłem tak 6 lat temu i w listopadzie robie poprawkĂŞ..:) Zamiast brunoxa na rdzawe miejsca dawaÂłem Loctite Roast Kiler, na to czerwona tlenkowa podkÂładĂłwka i baranek, tak ze epxyd bedzie teraz raczej.
Nie sie nie martw, baranek bedzie trzymaÂł jeden na drugin jak bedzie umyte i wyczyszczone oraz suche, Nie spÂływa teÂż z okolic wydechu. UzywaÂłem bola czarnego, jszcze go widac czystego miejscami, teraz myÂśle nad szarym czy bedzie Âładnie..:) |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-10-17, 00:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
baranek jako konserwacja, panowie poczytajcie trochĂŞ co jest do czego, baranek nie moÂże zostaĂŚ jako ostatnia warstwa |
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wysłany: 2012-10-17, 00:50
|
0
|
|
|

Posty: 241 Skąd: DziaÂłoszyn
|
diablo74 napisał/a: | baranek jako konserwacja, panowie poczytajcie trochĂŞ co jest do czego, baranek nie moÂże zostaĂŚ jako ostatnia warstwa |
W takim razie co wg. Ciebie powinno iœÌ na ostatni¹ warstwê??? A co na wczeœniejsze? |
|
|
|
 |
chudson
|
Wysłany: 2012-10-17, 07:30
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 213
|
Baranek zabezpiecza przed kamykami , nie jest barierÂą dla wody czy soli. ZwykÂłe mechaniczne zabezpieczenie. Producenci zalecajÂą aby uÂżywaĂŚ lakierĂłw pod baranka lub na. MoÂżna teÂż i pod i na daĂŚ lakier. Ale moim zdaniem waÂżniejsze jest zabezpieczenie pod spĂłd dawane |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-10-17, 08:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
baranek moÂże byĂŚ czĂŞÂściÂą skÂładowÂą konserwacji ja uÂżywam do konserwacji ÂśrodkĂłw do konserwacji podwozia np. boll z zielonym korkiem |
|
|
|
 |
Marcino
|
Wysłany: 2012-10-17, 09:37
|
0
|
|
|
Posty: 220 Skąd: okolice Tczewa
|
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wysłany: 2012-10-17, 10:47
|
0
|
|
|

Posty: 241 Skąd: DziaÂłoszyn
|
chudson napisał/a: | Baranek zabezpiecza przed kamykami , nie jest barierÂą dla wody czy soli. ZwykÂłe mechaniczne zabezpieczenie. Producenci zalecajÂą aby uÂżywaĂŚ lakierĂłw pod baranka lub na. MoÂżna teÂż i pod i na daĂŚ lakier. Ale moim zdaniem waÂżniejsze jest zabezpieczenie pod spĂłd dawane |
Rozumiem w takim razie co konkretnie daĂŚ pomiĂŞdzy starÂą powÂłoka baranka a nowym barankiem Âżeby siĂŞ to trzymaÂło? |
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wysłany: 2012-10-17, 10:48
|
0
|
|
|

Posty: 241 Skąd: DziaÂłoszyn
|
diablo74 napisał/a: | baranek moÂże byĂŚ czĂŞÂściÂą skÂładowÂą konserwacji ja uÂżywam do konserwacji ÂśrodkĂłw do konserwacji podwozia np. boll z zielonym korkiem |
MoÂżesz podaĂŚ link Âżebym dokÂładnie wiedziaÂł o jakiego Ci chodzi? |
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wysłany: 2012-10-17, 10:48
|
0
|
|
|

Posty: 241 Skąd: DziaÂłoszyn
|
Baranka, podÂłogĂŞ spryskaĂŚ jeszcze Âśrodkiem do konserwacji podwozi?? Praktykuje ktoÂś tak?? |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-10-17, 12:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
http://allegro.pl/zestaw-...2704316110.html
np. tu chodzi o ten z zielonym korkiem co do kolejnoÂści to wiadomo czyszczenie, gdzie trzeba epoksyd, uzupeÂłnienie gdzie trzeba masĂŞ uszczelniajÂącÂą (tu od biedy baranek siĂŞ moÂże nadaĂŚ) na to po caÂłoÂści konserwacja i po sprawie |
|
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-10-17, 12:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
no ciekawa technologia czytaÂłeÂś chociaÂż z nazwy co to jest czy nas wkrĂŞcasz |
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wysłany: 2012-10-17, 13:13
|
0
|
|
|

Posty: 241 Skąd: DziaÂłoszyn
|
diablo74 napisał/a: | http://allegro.pl/zestaw-do-konserwacji-samochodu-boll-5sz-pistolet-i2704316110.html
np. tu chodzi o ten z zielonym korkiem co do kolejnoÂści to wiadomo czyszczenie, gdzie trzeba epoksyd, uzupeÂłnienie gdzie trzeba masĂŞ uszczelniajÂącÂą (tu od biedy baranek siĂŞ moÂże nadaĂŚ) na to po caÂłoÂści konserwacja i po sprawie |
diablo74 wyt³umacz mi jeszcze jedno. Wynika z tego ¿e zielony korek to konserwacja a czarny korek to baranek?? Czyli najpierw na ewentualny epoksyd zielony korek - konserwacja, a potem w drugiej warstwie na ca³oœÌ czarny korek - baranek?? Jeszcze pytanie czym siê ró¿ni œrodek konserwacji od baranka, myœla³em ¿e to jest to samo tylko ma inn¹ strukturê...
Sorki za gapiarstwo moje ale dopiero wchodzĂŞ w temat temat. |
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wysłany: 2012-10-17, 13:15
|
0
|
|
|

Posty: 241 Skąd: DziaÂłoszyn
|
I jeszcze jedno pytanko nadkola Âśrodkiem do konserwacji podwozi czy barankiem?? |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-10-17, 14:18
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
nie mam w domu kart technicznych poszukaj ró¿nic miêdzy barankiem a konserwacj¹ w necie baranek to ten z czarnym korkiem i za pomoc¹ baranka tworzymy elastyczn¹ warstwê ochronn¹(np. na progach) ze wzglêdu na to ¿e baranek "pije wodê" jak szpachel czy podk³ad nale¿y go pokryÌ warstw¹ ochronn¹ czyli lakierem lub w tym przypadku konserwacj¹(zielony korek ) poza tym ¿eby baranek "trzyma³ siê" na podwoziu musia³oby byÌ bardzo dobrze wyczyszczone odt³uszczone itp. po prostu ekstra przyotowane jak pod lakier bo inaczej baranek siê "odklei" natomiast konserwacja "wybacza" drobne niedoci¹gniêcia i zamyka warstwê ochronn¹
a nadkola tak jak reszta podwozia
pewnie sÂą lepsze Âśrodki od tego bolla ale to w ramach przykÂładu |
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wysłany: 2012-10-17, 15:08
|
0
|
|
|

Posty: 241 Skąd: DziaÂłoszyn
|
diablo74 napisał/a: | nie mam w domu kart technicznych poszukaj ró¿nic miĂŞdzy barankiem a konserwacjÂą w necie baranek to ten z czarnym korkiem i za pomocÂą baranka tworzymy elastycznÂą warstwĂŞ ochronnÂą(np. na progach) ze wzglĂŞdu na to Âże baranek "pije wodĂŞ" jak szpachel czy podkÂład naleÂży go pokryĂŚ warstwÂą ochronnÂą czyli lakierem lub w tym przypadku konserwacjÂą(zielony korek ) poza tym Âżeby baranek "trzymaÂł siĂŞ" na podwoziu musiaÂłoby byĂŚ bardzo dobrze wyczyszczone odtÂłuszczone itp. po prostu ekstra przyotowane jak pod lakier bo inaczej baranek siĂŞ "odklei" natomiast konserwacja "wybacza" drobne niedociÂągniĂŞcia i zamyka warstwĂŞ ochronnÂą
a nadkola tak jak reszta podwozia
pewnie sÂą lepsze Âśrodki od tego bolla ale to w ramach przykÂładu |
DziĂŞki za info mam jeszcze pytanka:
1.Czy jeÂśli na epoksydowy lub stary baranek daÂł bym samÂą konserwacjĂŞ to wystarczy??
2. Czy nadkola mogĂŞ daĂŚ sam baranek czy tak jak reszta baranek i na to konserwacja?
3. Czy jeÂśliprogi sÂą nie lakierowane to mogĂŞ na wierzch daĂŚ baranek tak Âżeby zachowaĂŚ strukturĂŞ ktĂłrej nie daje konserwacja?
4. Od spodu w autku mam taka strukturĂŞ jakÂą daje baranek czyli maÂłe kuliste czÂąstki, o ile wiem to konserwacja nie daje takiej struktury? JeÂśli nie to mnie popraw. A przecieÂż sam pisaÂłeÂś Âże konserwacja na koniec na baranka. |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2012-10-17, 15:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
na dobrÂą sprawĂŞ to baranka na Twoim miejscu wogĂłle bym wyeliminowaÂł(przynajmniej przy konserwacji spodu), epox i konserwacja to juÂż wystarczy co do struktury to konserwacjÂą teÂż wychodzi elegancka
konserwacja to te¿ temat rzeka trochê ciê¿ko tak "na odleg³oœÌ" coœ doradziÌ w sprawie doboru chemii itp. nie wiem czy masz ju¿ korozjê jak zaawansowan¹ czy tylko profilaktyka podwozia pozdrawiam i lecê do nory |
|
|
|
 |
Marcino
|
Wysłany: 2012-10-17, 15:38
|
0
|
|
|
Posty: 220 Skąd: okolice Tczewa
|
diablo74 napisał/a: |
no ciekawa technologia czytaÂłeÂś chociaÂż z nazwy co to jest czy nas wkrĂŞcasz |
Tak mi jeden z "kolegĂłw" poleciÂł..:)
A i nie wiedziaÂłem ze jest rĂłznica miĂŞdzu Bolem z zielonÂą i czarnÂą nakretkÂą.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tytexo
|
Wysłany: 2012-10-18, 10:57
|
0
|
|
|

Posty: 241 Skąd: DziaÂłoszyn
|
Pytanko mam jeszcze ludziska.
KonserwowaÂłem dziÂś profile zamkniĂŞte podÂłuÂżnic w moim autku, materiaÂł z ranala. Teraz mam pytanko wzdÂłuÂż progĂłw teÂż sÂą korki tylko te korki majÂą takie dziurki Âże jest na wylot tak jak by byÂły to odpÂływy wody... czy rzeczywiÂście sÂą to odpÂływy technologiczne wody? Czy mogĂŞ rĂłwnieÂż przez nie podaĂŚ konserwacje Âżeby nie przeszkadzaÂło to w "schodzeniu" tej wody np. po myciu nadwozia??? |
|
|
|
 |
Marcino
|
Wysłany: 2012-11-26, 11:57
|
0
|
|
|
Posty: 220 Skąd: okolice Tczewa
|
CO polcacie do profili zamknietych dzwi, nadkola w Âśrodku od bagaÂżanika?
Co sadzicie o:
NOXUDOL 750
VAlvoline Tectyl ML
SIKAGARD 6210
Zastanawia mnie ta sika... bo kleje i sylikony majÂą dobre..:) |
|
|
|
 |
marek24p
|
Wysłany: 2013-04-06, 23:58
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
Bêdê w lato konserwowa³ podwozie. Wpad³y mi w oko i du¿o s³ysza³em pozytywnych opinii o dwóch œrodkach: noxudol 900 i Novol protect 360 z utwardzaczem. Teraz pytanie, czy mogê zastosowaÌ ze sob¹ te dwa œrodki. Novol to epoksyd, wiêc z tego co siê naczyta³em to po oczyszczeniu œladów rdzy dam najpierw jego i teraz czy ten noxudol bedzie siê trzyma³ gdy zacznê go k³aœÌ pêdzlem na Novol-a? Bedê siê za to zabiera³ pierwszy raz w ¿yciu i bez ¿adnych pistoletów i papierów œciernych na wiertarce, czyli pêdzel i œcierny w rêkê. |
|
|
|
 |
Marcino
|
Wysłany: 2013-04-10, 16:27
|
0
|
|
|
Posty: 220 Skąd: okolice Tczewa
|
wiertarka Âże szczxotÂą uÂłatwia pracĂŞ. Papier szybko zabijÂą siĂŞ resztkami konserwacji. Na rdze papier ok, Przed radzĂŞ caÂłe podwozie myjkÂą ciÂśneniowÂą umyĂŚ, mniej siĂŞ sypie na gÂłowĂŞ. |
|
|
|
 |
klakier
|
Wysłany: 2013-04-10, 20:44
|
0
|
|
|

Posty: 19
|
marek24p napisał/a: | BĂŞdĂŞ w lato konserwowaÂł podwozie. WpadÂły mi w oko i duÂżo sÂłyszaÂłem pozytywnych opinii o dwĂłch Âśrodkach: noxudol 900 i Novol protect 360 z utwardzaczem. Teraz pytanie, czy mogĂŞ zastosowaĂŚ ze sobÂą te dwa Âśrodki. Novol to epoksyd, wiĂŞc z tego co siĂŞ naczytaÂłem to po oczyszczeniu ÂśladĂłw rdzy dam najpierw jego i teraz czy ten noxudol bedzie siĂŞ trzymaÂł gdy zacznĂŞ go kÂłaœÌ pĂŞdzlem na Novol-a? BedĂŞ siĂŞ za to zabieraÂł pierwszy raz w Âżyciu i bez Âżadnych pistoletĂłw i papierĂłw Âściernych na wiertarce, czyli pĂŞdzel i Âścierny w rĂŞkĂŞ. |
JeÂśli masz jakieÂś ogniska rdzy a nie robisz auta na sprzedaÂż, to raczej sprzĂŞt bĂŞdzie potrzebny.
Ja takie miejsca wypiaskowa³em tanim pistoletem ¿eby ca³a rdza zesz³a nawet w zakamarkach i mimo ¿e chiùszczyzna to sz³o bardzo dobrze. PóŸniej przepyli³em Novolem 360, a na to Boll do podwozi. Wysz³o bardzo ³adnie i niedawno patrzy³em jak tam po zimie i wszystko ok.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
marek24p
|
Wysłany: 2013-07-02, 18:43
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
chyba jednak ostatecznie wybór padnie na tectyl body safe, tyle ¿e wszêdzie w opisach jest info ¿e pod niego powinno sie daÌ tectyl ml. Czy ktoœ u¿ywa³ takiej kombinacji? Ile trzeba czekac ¿eby na tectyl ml po³o¿yÌ body safe. Kana³ bêdê mia³ dostêpny tylko przez dwa dni i nie wiem czy zd¹¿ê jeœli mia³bym d³ugo czekac na wyschniêcie ml-a. A mo¿e ktos stosowa³ samego body safe? nie odpadnie to od fabrycznej konserwacji? |
|
|
|
 |
krzysM3BK
|
Wysłany: 2013-07-02, 19:56
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam, mam zamiar samodzielnie wykonaÌ renowacjê podwozia Mazda 3, s¹ ju¿ ogniska korozji w wiêkszoœci powierzchniowej, najgorzej sprawa ma siê na ³¹czeniach blach. planuje mechanicznie usun¹Ì rud¹, nastêpnie u¿yÌ Fertanu (ile go kupiÌ ? 250 ml czy 1 L). Na to chcia³bym po³o¿yÌ epoksyd NOVOL PROTECT 360 ( widzia³em opakowania 0,8 L + utwardzacz starczy ?). Jako ostatni¹ warstwê daÌ NOXUDOL 900 (chwyci na ten podk³ad epoksydowy ?, ile go kupiÌ?) Do profili zamkniêtych NOXUDOL 750 (ile ?).
ChciaÂłbym siĂŞ dowiedzieĂŚ ile i czego kupiĂŚ, moÂże ktoÂś poleciĂŚ jakiÂś sklep, hurtownie w Poznaniu.
Czy te Âśrodki moÂżna nanosiĂŚ pĂŞdzlem nie mam dostĂŞpu do pistoletu. (NOVOL,NOXUDOL).
NOXUDOL 750 chcĂŞ kupiĂŚ w spreju.
Mam zamiar uÂżyĂŚ Novola do zawieszenia ( sanki, wahacze itp.) nada siĂŞ ? na niego daĂŚ farbĂŞ w spreju.
Czy moÂżna uÂżyĂŚ NOVOL PROTECT 360 na miske olejowÂą (teÂż skorodowana, wÂżery) + czarny spraj ?
Nie mam doÂświadczenia z konserwacjÂą, proszĂŞ o rady dla amatora.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
marek24p
|
Wysłany: 2013-07-10, 11:04
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
Moje podwozie wygl¹da jak na zdjêciach. WidaÌ rdzê jakby przenikaj¹c¹ spod fabrycznej konserwacji (a mo¿e to powierzchniowa?) na jednej z belek zdrapa³em troche tej fabrycznej niby gumy i oczom mym ukaza³a siê piêkna rdza. Jak myœlicie, czeka mnie zdzieranie ca³ej tej konserwacji gdzie siê da czy poprostu potraktowaÌ tam gdzie dojdê druciakiem na wiertarce, potem planujê zapodk³adowaù tectylem ml i na to body safe. Troche nie widzi mi siê zdzieranie tego wszystkiego bo i tak to chyba graniczy z cudem a koszty przeros³y by chyba wartoœÌ auta. Czy ML potrafi siê wgryŸÌ w t¹ rdze w konserwacji?
100_2118.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 2248 raz(y) 892.2 KB |
|
|
|
|
 |
stonoga100
|
Wysłany: 2013-09-08, 11:32
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Robi³ ktoœ tym œrodkiem Dinitrol Metallic. Progi i nadkola. Mam ma³e ogniska rdzy. Nadkola niczym nie zabezpieczone (oryginalny lakier) Na rdzê RC-900 , potem podk³ad UNDER 395 potem Tectyl 190 i na wierzch ten wosk Dinitrol. Jakieœ propozycje inne? Bo ju¿ mam mêtlik w g³owie i wiem ¿e na baranka coœ musi iœÌ odpieraj¹cego wodê. Malowanie odpada bo doœwiadczenia z farbami nie mam ¿adnego. Do konserwacji kupi³em pistolet ciœnieniowy BS/AW APP |
|
|
|