Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Tytexo
|
Wys³any: 2012-10-16, 17:32 Konserwacja podwozia samochodowego. Po koleji z g³ow±...
|
0
|
|
|
Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
Witam.
Z racji ¿e ostatnio wymurowa³em kana³ samochodowy, zag³êbiam siê w temat konserwacji podwozi, póki co teoretycznie. Kana³ 4,3 metra d³ugo¶ci i 1 metr szeroko¶ci na mój wzrost. Co do teorii oczywi¶cie czyta³em forum plus kilka filmików na necie a potem poszed³em obejrzeæ w passacie i golfie podwozie.
Zrobi³ bym to nastêpuj±co (my¶lê ¿e bêdzie podstawowa a zarazem skuteczna metoda, zreszt± bêdzie miejsce na Wasz± ocenê i Wasze sposoby).
1.Zdejmujê plastikowe elementy podwozia, co siê da, tak¿e os³onê pod silnikiem oraz te srebrn± w miarê mo¿liwo¶ci nad rur± wydechow±.
2. Myjê podwozie myjk± ci¶nieniow± czyst± wod±.
3. Czekam kilka minut a¿ "grubsza" woda sp³ynie a nastêpnie sprê¿onym powietrzem wydmuchujê wodê z syfem. Co niektóre miejsca czyszczê materia³ow± szmatk±. Miejsca zat³uszczone traktujê w miare mo¿liwo¶ci naft± ¶wietln± na szmatce lub jakiej¶æ szczoteczce ¿eby z grubsza to oczy¶ciæ.
4. Jak jest ju¿ sucho lokalizujê wszystkie niezabezpieczone pola, pordzewia³e, ze zniszczon± konserwacj±. Do czyszczenia u¿ywam szczotki drucianej rêcznej, grubych papierów ¶ciernych, szczotki drucianej na wiertarce, szlifierki kontowej z tarcz± do szlifowania i tarcz± z takimi listkami dooko³a, p³askiego ¶rubokrêtu oraz innych wyrafinowanych przyrz±dów. I teraz pierwsze pytanie do tego punktu jakich przedmiotów mogê jeszcze u¿yæ do czyszczenia?
5. Pytanie do tego punktu jakie znacie ¶rodki do czyszczenia chemicznego, mo¿liwie popularne?
6. Zdejmujê korki w podwoziu, jedne s± to otwory pod³u¿nic, drugie po otwarciu ukazuje siê ju¿ wewnêtrzne materia³owe obszycie pod³ogi.
7. Zdzieram mo¿liwie jak najwiêcej konserwacji która jest zepsuta lub gdzie wychodzi rdza.
8. Na przeszlifki do go³ej blachy dajê epoksydowy, na resztki rudej której nie jestem w stanie usun±æ dajê jaki¶ Brunox, na to epoksyd.
9. Miejsca trudno dostêpne, np. spawy czy zakamarki traktujê mas± bitumiczn± na pendzel. Teraz kolejne pytanie do tego punktu. Je¿eli stwierdzam ¿e stara konserwacja jest dobra ta poci±gniêta pêdzelkiem to czy na sucha star± i odt³uszczon± je¶li poci±gnê now± warstwê pêdzlem to czy ona z³apie i nie bêdzie odchodziæ?
10. Na przeschniêty epoksyd, ewentualnie na miesca brunox + epoksyd dajê pierwsz± warstwê tzw. baranka pistoletem. Na necie s± popularne z marki boll czy app ze struktur± baranka a tak¿e bardziej widzê profesionalny Dinitrol 4941. Co polecacie popularnego i przede wszystkim sprawdzonego ze struktur± baranka. Kolejne pytanie do tego punktu - czy na star± such± i odt³uszczon± konserwacjê je¶li dam nowego baranka to bêdzie trzyma³ starej pow³oki?
11. Maskujê elementy które nie mog± byæ zakonserwowane, ró¿ne gumy czy kable paliwowe lub przewody hamulcowe. Teraz pytanie czy mog± byc te¿ zakonserwowane, wg mnie nie mog±. Wiêc trzeba maskowaæ ew. kombinowaæ???
12. Czy po ewentualnym zdjêciu os³ony termicznej wzd³u¿ wydechu te¿ tam muszê zakonserwowaæ baranem czy on siê mo¿e stopiæ i wystarczy sama ta srebrna os³ona?? Czy jednak lekko z zak³adk± wjechaæ pod os³onê baranem??
13. Sprawa zaiweszenia co mogê konserwowaæ co nie?? Je¶li widzê ¿e na wachaczu czy sankach wychodzi rdza, po wcze¶niejszym jego oczywi¶cie przygotowaniu te¿ go potraktoaæ baranem??
14. Nie wiem gdzie w podwoziu znale¶æ technologiczne kana³y do odprowadzania wody??
15. Po wyschniêciu pierwszej warstwy barana dajê drug±. Zamykam kapslami te otwory które prowadz± do tapicerki pod³ogowej, w zamkniête otwory od pod³u¿nic psikam wê¿ykiem preparat do profili zamkniêtych. Jaki polecacie popularny na moj± pierwsz± tak± pracê. Po wtry¶niêciu zamykam te¿ te kapsle.
16. Zdejmujê ko³a, zdejmujê nadkola, maskujê teleskopy, tarcze i inne elementy zawieszenia.
17. Czyszczê starego barana z syfu rdzy, na przeszlifki epoksyd lub brunox na to epoksyd. Ile na schn±æ brunox a ile epoksyd przed na³o¿eniem barana??
18. Wstrzykuje preparat do profili zamkniêtych w otwory w nadkola.
19. K³adê barana w nadkola.
20. Rozbieram tapicerkê drzwi i klapy, wstrzykuje preparat do konserwacji profili zamkniêtych w odpowiednie otwory.
21. Sprawa lakierowania progów baranem a nastêpnie w kolor nadwozia. Maskujê liniê gdzie ma byc odciêcie barana na progach od reszty karoseri. Przygotowujê jak wcze¶niej tym razem te progi i jadê odpowiednim baranem - tylko jakim bo to ma byc baran na który przyjdzie baza i klar. Ponoæ musi byc odpowiedni ¿eby mo¿na go by³o polakierowaæ w kolor.
22. Czy pomalowanego pod kolor barana na progach te¿ po wszystkim matowie i polerujê?? My¶lê ¿e jestem na etapie ¿e rozlejê klar bez zacieku i w miare na lustro ¿e nie trzeba bêdzie polerowaæ.
Ufff ale siê napisa³em. Je¶li kto¶ mo¿e niech napiszê jak sam to robi, odpowie na moje pytania i wska¿e b³êdy i napisze na jakich materia³ach dzia³a. Dodam i¿ w tym temacie zaczynam ale to pewnie po opisie widaæ.
Mam nadziejê ¿e temat siê rozwinie na tyle i¿ bêdzie w nim zawarte du¿o cennych informacji ¿eby nikt nie musia³ zak³adaæ podobnego.
Dziêkujê za uwagê i cierpliwo¶æ!! |
|
|
|
|
Dawid9
|
Wys³any: 2012-10-16, 18:05
|
0
|
|
|
Posty: 36
|
Tytexo napisa³/a: | 13. Sprawa zaiweszenia co mogê konserwowaæ co nie?? Je¶li widzê ¿e na wachaczu czy sankach wychodzi rdza, po wcze¶niejszym jego oczywi¶cie przygotowaniu te¿ go potraktoaæ baranem?? |
Prêdzej bym na³ozy³ epoxyd i farbe pêdzlem lub odda³ do malowania proszkowego. A z skutecznych produktów to czyta³em ostatnio wiele dobrego o firmie NOXUDOL a dok³adnie o dwóch preparatach: Podwozie - NOXUDOL 900 i profile zamkniete- NOXUDOL 750. Sam chcê je nabyc i przetesowac wiec jak ktos z was uzywa³ to chetnie bym pos³ucha³ opini |
|
|
|
|
Marcino
|
Wys³any: 2012-10-16, 22:46
|
0
|
|
|
Posty: 220 Sk±d: okolice Tczewa
|
Podoba mi sie opis, robi³em tak 6 lat temu i w listopadzie robie poprawkê..:) Zamiast brunoxa na rdzawe miejsca dawa³em Loctite Roast Kiler, na to czerwona tlenkowa podk³adówka i baranek, tak ze epxyd bedzie teraz raczej.
Nie sie nie martw, baranek bedzie trzyma³ jeden na drugin jak bedzie umyte i wyczyszczone oraz suche, Nie sp³ywa te¿ z okolic wydechu. Uzywa³em bola czarnego, jszcze go widac czystego miejscami, teraz my¶le nad szarym czy bedzie ³adnie..:) |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2012-10-16, 23:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
baranek jako konserwacja, panowie poczytajcie trochê co jest do czego, baranek nie mo¿e zostaæ jako ostatnia warstwa |
|
|
|
|
Tytexo
|
Wys³any: 2012-10-16, 23:50
|
0
|
|
|
Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
diablo74 napisa³/a: | baranek jako konserwacja, panowie poczytajcie trochê co jest do czego, baranek nie mo¿e zostaæ jako ostatnia warstwa |
W takim razie co wg. Ciebie powinno i¶æ na ostatni± warstwê??? A co na wcze¶niejsze? |
|
|
|
|
chudson
|
Wys³any: 2012-10-17, 06:30
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 213
|
Baranek zabezpiecza przed kamykami , nie jest barier± dla wody czy soli. Zwyk³e mechaniczne zabezpieczenie. Producenci zalecaj± aby u¿ywaæ lakierów pod baranka lub na. Mo¿na te¿ i pod i na daæ lakier. Ale moim zdaniem wa¿niejsze jest zabezpieczenie pod spód dawane |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2012-10-17, 07:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
baranek mo¿e byæ czê¶ci± sk³adow± konserwacji ja u¿ywam do konserwacji ¶rodków do konserwacji podwozia np. boll z zielonym korkiem |
|
|
|
|
Marcino
|
Wys³any: 2012-10-17, 08:37
|
0
|
|
|
Posty: 220 Sk±d: okolice Tczewa
|
|
|
|
|
Tytexo
|
Wys³any: 2012-10-17, 09:47
|
0
|
|
|
Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
chudson napisa³/a: | Baranek zabezpiecza przed kamykami , nie jest barier± dla wody czy soli. Zwyk³e mechaniczne zabezpieczenie. Producenci zalecaj± aby u¿ywaæ lakierów pod baranka lub na. Mo¿na te¿ i pod i na daæ lakier. Ale moim zdaniem wa¿niejsze jest zabezpieczenie pod spód dawane |
Rozumiem w takim razie co konkretnie daæ pomiêdzy star± pow³oka baranka a nowym barankiem ¿eby siê to trzyma³o? |
|
|
|
|
Tytexo
|
Wys³any: 2012-10-17, 09:48
|
0
|
|
|
Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
diablo74 napisa³/a: | baranek mo¿e byæ czê¶ci± sk³adow± konserwacji ja u¿ywam do konserwacji ¶rodków do konserwacji podwozia np. boll z zielonym korkiem |
Mo¿esz podaæ link ¿ebym dok³adnie wiedzia³ o jakiego Ci chodzi? |
|
|
|
|
Tytexo
|
Wys³any: 2012-10-17, 09:48
|
0
|
|
|
Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
Baranka, pod³ogê spryskaæ jeszcze ¶rodkiem do konserwacji podwozi?? Praktykuje kto¶ tak?? |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2012-10-17, 11:29
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
http://allegro.pl/zestaw-...2704316110.html
np. tu chodzi o ten z zielonym korkiem co do kolejno¶ci to wiadomo czyszczenie, gdzie trzeba epoksyd, uzupe³nienie gdzie trzeba masê uszczelniaj±c± (tu od biedy baranek siê mo¿e nadaæ) na to po ca³o¶ci konserwacja i po sprawie |
|
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2012-10-17, 11:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
no ciekawa technologia czyta³e¶ chocia¿ z nazwy co to jest czy nas wkrêcasz |
|
|
|
|
Tytexo
|
Wys³any: 2012-10-17, 12:13
|
0
|
|
|
Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
diablo74 napisa³/a: | http://allegro.pl/zestaw-do-konserwacji-samochodu-boll-5sz-pistolet-i2704316110.html
np. tu chodzi o ten z zielonym korkiem co do kolejno¶ci to wiadomo czyszczenie, gdzie trzeba epoksyd, uzupe³nienie gdzie trzeba masê uszczelniaj±c± (tu od biedy baranek siê mo¿e nadaæ) na to po ca³o¶ci konserwacja i po sprawie |
diablo74 wyt³umacz mi jeszcze jedno. Wynika z tego ¿e zielony korek to konserwacja a czarny korek to baranek?? Czyli najpierw na ewentualny epoksyd zielony korek - konserwacja, a potem w drugiej warstwie na ca³o¶æ czarny korek - baranek?? Jeszcze pytanie czym siê ró¿ni ¶rodek konserwacji od baranka, my¶la³em ¿e to jest to samo tylko ma inn± strukturê...
Sorki za gapiarstwo moje ale dopiero wchodzê w temat temat. |
|
|
|
|
Tytexo
|
Wys³any: 2012-10-17, 12:15
|
0
|
|
|
Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
I jeszcze jedno pytanko nadkola ¶rodkiem do konserwacji podwozi czy barankiem?? |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2012-10-17, 13:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
nie mam w domu kart technicznych poszukaj ró¿nic miêdzy barankiem a konserwacj± w necie baranek to ten z czarnym korkiem i za pomoc± baranka tworzymy elastyczn± warstwê ochronn±(np. na progach) ze wzglêdu na to ¿e baranek "pije wodê" jak szpachel czy podk³ad nale¿y go pokryæ warstw± ochronn± czyli lakierem lub w tym przypadku konserwacj±(zielony korek ) poza tym ¿eby baranek "trzyma³ siê" na podwoziu musia³oby byæ bardzo dobrze wyczyszczone odt³uszczone itp. po prostu ekstra przyotowane jak pod lakier bo inaczej baranek siê "odklei" natomiast konserwacja "wybacza" drobne niedoci±gniêcia i zamyka warstwê ochronn±
a nadkola tak jak reszta podwozia
pewnie s± lepsze ¶rodki od tego bolla ale to w ramach przyk³adu |
|
|
|
|
Tytexo
|
Wys³any: 2012-10-17, 14:08
|
0
|
|
|
Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
diablo74 napisa³/a: | nie mam w domu kart technicznych poszukaj ró¿nic miêdzy barankiem a konserwacj± w necie baranek to ten z czarnym korkiem i za pomoc± baranka tworzymy elastyczn± warstwê ochronn±(np. na progach) ze wzglêdu na to ¿e baranek "pije wodê" jak szpachel czy podk³ad nale¿y go pokryæ warstw± ochronn± czyli lakierem lub w tym przypadku konserwacj±(zielony korek ) poza tym ¿eby baranek "trzyma³ siê" na podwoziu musia³oby byæ bardzo dobrze wyczyszczone odt³uszczone itp. po prostu ekstra przyotowane jak pod lakier bo inaczej baranek siê "odklei" natomiast konserwacja "wybacza" drobne niedoci±gniêcia i zamyka warstwê ochronn±
a nadkola tak jak reszta podwozia
pewnie s± lepsze ¶rodki od tego bolla ale to w ramach przyk³adu |
Dziêki za info mam jeszcze pytanka:
1.Czy je¶li na epoksydowy lub stary baranek da³ bym sam± konserwacjê to wystarczy??
2. Czy nadkola mogê daæ sam baranek czy tak jak reszta baranek i na to konserwacja?
3. Czy je¶liprogi s± nie lakierowane to mogê na wierzch daæ baranek tak ¿eby zachowaæ strukturê której nie daje konserwacja?
4. Od spodu w autku mam taka strukturê jak± daje baranek czyli ma³e kuliste cz±stki, o ile wiem to konserwacja nie daje takiej struktury? Je¶li nie to mnie popraw. A przecie¿ sam pisa³e¶ ¿e konserwacja na koniec na baranka. |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2012-10-17, 14:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
na dobr± sprawê to baranka na Twoim miejscu wogóle bym wyeliminowa³(przynajmniej przy konserwacji spodu), epox i konserwacja to ju¿ wystarczy co do struktury to konserwacj± te¿ wychodzi elegancka
konserwacja to te¿ temat rzeka trochê ciê¿ko tak "na odleg³o¶æ" co¶ doradziæ w sprawie doboru chemii itp. nie wiem czy masz ju¿ korozjê jak zaawansowan± czy tylko profilaktyka podwozia pozdrawiam i lecê do nory |
|
|
|
|
Marcino
|
Wys³any: 2012-10-17, 14:38
|
0
|
|
|
Posty: 220 Sk±d: okolice Tczewa
|
diablo74 napisa³/a: |
no ciekawa technologia czyta³e¶ chocia¿ z nazwy co to jest czy nas wkrêcasz |
Tak mi jeden z "kolegów" poleci³..:)
A i nie wiedzia³em ze jest róznica miêdzu Bolem z zielon± i czarn± nakretk±.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Tytexo
|
Wys³any: 2012-10-18, 09:57
|
0
|
|
|
Posty: 241 Sk±d: Dzia³oszyn
|
Pytanko mam jeszcze ludziska.
Konserwowa³em dzi¶ profile zamkniête pod³u¿nic w moim autku, materia³ z ranala. Teraz mam pytanko wzd³u¿ progów te¿ s± korki tylko te korki maj± takie dziurki ¿e jest na wylot tak jak by by³y to odp³ywy wody... czy rzeczywi¶cie s± to odp³ywy technologiczne wody? Czy mogê równie¿ przez nie podaæ konserwacje ¿eby nie przeszkadza³o to w "schodzeniu" tej wody np. po myciu nadwozia??? |
|
|
|
|
Marcino
|
Wys³any: 2012-11-26, 11:57
|
0
|
|
|
Posty: 220 Sk±d: okolice Tczewa
|
CO polcacie do profili zamknietych dzwi, nadkola w ¶rodku od baga¿anika?
Co sadzicie o:
NOXUDOL 750
VAlvoline Tectyl ML
SIKAGARD 6210
Zastanawia mnie ta sika... bo kleje i sylikony maj± dobre..:) |
|
|
|
|
marek24p
|
Wys³any: 2013-04-06, 22:58
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
Bêdê w lato konserwowa³ podwozie. Wpad³y mi w oko i du¿o s³ysza³em pozytywnych opinii o dwóch ¶rodkach: noxudol 900 i Novol protect 360 z utwardzaczem. Teraz pytanie, czy mogê zastosowaæ ze sob± te dwa ¶rodki. Novol to epoksyd, wiêc z tego co siê naczyta³em to po oczyszczeniu ¶ladów rdzy dam najpierw jego i teraz czy ten noxudol bedzie siê trzyma³ gdy zacznê go k³a¶æ pêdzlem na Novol-a? Bedê siê za to zabiera³ pierwszy raz w ¿yciu i bez ¿adnych pistoletów i papierów ¶ciernych na wiertarce, czyli pêdzel i ¶cierny w rêkê. |
|
|
|
|
Marcino
|
Wys³any: 2013-04-10, 15:27
|
0
|
|
|
Posty: 220 Sk±d: okolice Tczewa
|
wiertarka ¿e szczxot± u³atwia pracê. Papier szybko zabij± siê resztkami konserwacji. Na rdze papier ok, Przed radzê ca³e podwozie myjk± ci¶neniow± umyæ, mniej siê sypie na g³owê. |
|
|
|
|
klakier
|
Wys³any: 2013-04-10, 19:44
|
0
|
|
|
Posty: 19
|
marek24p napisa³/a: | Bêdê w lato konserwowa³ podwozie. Wpad³y mi w oko i du¿o s³ysza³em pozytywnych opinii o dwóch ¶rodkach: noxudol 900 i Novol protect 360 z utwardzaczem. Teraz pytanie, czy mogê zastosowaæ ze sob± te dwa ¶rodki. Novol to epoksyd, wiêc z tego co siê naczyta³em to po oczyszczeniu ¶ladów rdzy dam najpierw jego i teraz czy ten noxudol bedzie siê trzyma³ gdy zacznê go k³a¶æ pêdzlem na Novol-a? Bedê siê za to zabiera³ pierwszy raz w ¿yciu i bez ¿adnych pistoletów i papierów ¶ciernych na wiertarce, czyli pêdzel i ¶cierny w rêkê. |
Je¶li masz jakie¶ ogniska rdzy a nie robisz auta na sprzeda¿, to raczej sprzêt bêdzie potrzebny.
Ja takie miejsca wypiaskowa³em tanim pistoletem ¿eby ca³a rdza zesz³a nawet w zakamarkach i mimo ¿e chiñszczyzna to sz³o bardzo dobrze. Pó¼niej przepyli³em Novolem 360, a na to Boll do podwozi. Wysz³o bardzo ³adnie i niedawno patrzy³em jak tam po zimie i wszystko ok.
Powodzenia. |
|
|
|
|
marek24p
|
Wys³any: 2013-07-02, 17:43
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
chyba jednak ostatecznie wybór padnie na tectyl body safe, tyle ¿e wszêdzie w opisach jest info ¿e pod niego powinno sie daæ tectyl ml. Czy kto¶ u¿ywa³ takiej kombinacji? Ile trzeba czekac ¿eby na tectyl ml po³o¿yæ body safe. Kana³ bêdê mia³ dostêpny tylko przez dwa dni i nie wiem czy zd±¿ê je¶li mia³bym d³ugo czekac na wyschniêcie ml-a. A mo¿e ktos stosowa³ samego body safe? nie odpadnie to od fabrycznej konserwacji? |
|
|
|
|
krzysM3BK
|
Wys³any: 2013-07-02, 18:56
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
Witam, mam zamiar samodzielnie wykonaæ renowacjê podwozia Mazda 3, s± ju¿ ogniska korozji w wiêkszo¶ci powierzchniowej, najgorzej sprawa ma siê na ³±czeniach blach. planuje mechanicznie usun±æ rud±, nastêpnie u¿yæ Fertanu (ile go kupiæ ? 250 ml czy 1 L). Na to chcia³bym po³o¿yæ epoksyd NOVOL PROTECT 360 ( widzia³em opakowania 0,8 L + utwardzacz starczy ?). Jako ostatni± warstwê daæ NOXUDOL 900 (chwyci na ten podk³ad epoksydowy ?, ile go kupiæ?) Do profili zamkniêtych NOXUDOL 750 (ile ?).
Chcia³bym siê dowiedzieæ ile i czego kupiæ, mo¿e kto¶ poleciæ jaki¶ sklep, hurtownie w Poznaniu.
Czy te ¶rodki mo¿na nanosiæ pêdzlem nie mam dostêpu do pistoletu. (NOVOL,NOXUDOL).
NOXUDOL 750 chcê kupiæ w spreju.
Mam zamiar u¿yæ Novola do zawieszenia ( sanki, wahacze itp.) nada siê ? na niego daæ farbê w spreju.
Czy mo¿na u¿yæ NOVOL PROTECT 360 na miske olejow± (te¿ skorodowana, w¿ery) + czarny spraj ?
Nie mam do¶wiadczenia z konserwacj±, proszê o rady dla amatora.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
marek24p
|
Wys³any: 2013-07-10, 10:04
|
0
|
|
|
Posty: 12
|
Moje podwozie wygl±da jak na zdjêciach. Widaæ rdzê jakby przenikaj±c± spod fabrycznej konserwacji (a mo¿e to powierzchniowa?) na jednej z belek zdrapa³em troche tej fabrycznej niby gumy i oczom mym ukaza³a siê piêkna rdza. Jak my¶licie, czeka mnie zdzieranie ca³ej tej konserwacji gdzie siê da czy poprostu potraktowaæ tam gdzie dojdê druciakiem na wiertarce, potem planujê zapodk³adowañ tectylem ml i na to body safe. Troche nie widzi mi siê zdzieranie tego wszystkiego bo i tak to chyba graniczy z cudem a koszty przeros³y by chyba warto¶æ auta. Czy ML potrafi siê wgry¼æ w t± rdze w konserwacji?
100_2118.JPG
|
|
Plik ¶ci±gniêto 2224 raz(y) 892.2 KB |
|
|
|
|
|
stonoga100
|
Wys³any: 2013-09-08, 10:32
|
0
|
|
|
Posty: 3
|
Robi³ kto¶ tym ¶rodkiem Dinitrol Metallic. Progi i nadkola. Mam ma³e ogniska rdzy. Nadkola niczym nie zabezpieczone (oryginalny lakier) Na rdzê RC-900 , potem podk³ad UNDER 395 potem Tectyl 190 i na wierzch ten wosk Dinitrol. Jakie¶ propozycje inne? Bo ju¿ mam mêtlik w g³owie i wiem ¿e na baranka co¶ musi i¶æ odpieraj±cego wodê. Malowanie odpada bo do¶wiadczenia z farbami nie mam ¿adnego. Do konserwacji kupi³em pistolet ci¶nieniowy BS/AW APP |
|
|
|