Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
GGrzelczyk
Wys³any: 2012-11-13, 12:43   Osad po na³o¿eniu klaru
0
UP DOWN

Posty: 6
Witam.

To mój pierwszy post, ale ju¿ jaki¶ czas penetruje ;) wasze forum i kilka cenzuraó³ uda³o mi siê samemu polakierowaæ w gara¿u spreyami z wasz± drobn±, nie¶wiadom± pomoc± ;) .

Tym razem jednak co¶ nie wysz³o i mam pewne podejrzenia.

Zacznê od zdjêæ:
ZDJÊCIA

Malowany element to plastikowy b³otnik motocyklowy. Chocia¿ wydaje mi siê, ¿e to nie ma znaczenia, poniewa¿ lakier by³ nak³adany na stary lakier.

Do rzeczy:
Stary lakier by³ w bardzo dobrym stanie, zmatowi³em go papierkiem wodnym 600 i odt³u¶ci³em benzyn±. po wyschniêciu na³o¿y³em 3 warstwy czarnej bazy. Baza sobie przez noc wysch³a. Znowu zmatowi³em papierkiem 600 i odt³u¶ci³em benzynk±, na³o¿y³em 3 warstwy klaru. I tu mi siê wydaje, ¿e pope³ni³em b³±d, bo nie przetar³em szmatk± ani niczym po benzynie, a s³ysza³em, ¿e zostawia ona osad. Do wcze¶niejszych prac u¿ywa³em tylko podk³adu i bazy, wiêc mo¿e osad który zawsze pozostawia³em nie by³ widoczny przez pigment.

Je¿eli pomin±³em jakie¶ istotne informacje to moge dopisaæ. Co fachowcy na to? Dobrze my¶lê?
 

juny 
Wys³any: 2012-11-13, 13:42   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
yyyy czemu klar dopiero bo nocy i po co matowa³e¶??
_________________

 

GGrzelczyk
Wys³any: 2012-11-13, 13:50   
0
UP DOWN

Posty: 6
Bo porobi³y mi siê zacieki i chcia³em je przypi³owaæ przed na³o¿eniem klaru. Gdzie¶ wyczyta³em, ¿e je¿eli warstwa bazy zaschnie ca³kowicie, to trzeba j± zmatowiæ tak jakby na nowo, ¿eby by³a przyczepno¶æ.

Edit: Mo¿e tego na zdjêciu nie widaæ za ³adnie, ale te bia³e plamy wygl±daj± bardziej jak by przejechaæ brudn± mokr± g±bk±, a nie jak przetarcia czy co¶.
 

rogal-master1
Wys³any: 2012-11-13, 15:01   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 848
kolego to jest poprostu matowa baza... zreszta gradacja papieru 600 jest za duza pod klar 1500 2000 jest ok po przytarciu tej bazy wystarzy³o na³ozyc jeszcze ze dwie warstwy bazy i klar i bylo by ok
 

GGrzelczyk
Wys³any: 2012-11-13, 18:52   
0
UP DOWN

Posty: 6
Zasugerowa³em siê tym:

http://www.jurand.w8w.pl/w.lakiernia.htm

Taki fajny tutorial, tak ³adnie mu wysz³o i napisane by³o w dziale o nak³adaniu klaru... w pierwszym zdaniu, no szkoda, dziêki za info, jako¶ sobie poprawie ;) .
 

rogal-master1
Wys³any: 2012-11-13, 19:00   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 848
No ale po papierze 600 sa rysy i ciezko jest je przykryc baza a co za tym idzie zuzyjemy wiecej materia³u...
 

rogal-master1
Wys³any: 2012-11-13, 19:02   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 848
i tam w tym linku tez jest napisane ze po przytarciu b³êdów lakierniczych na bazie papierem 600 ponowny natrysk bazy na miejsca szlifowane cos nie doczyta³es:PPP
 

GGrzelczyk
Wys³any: 2012-11-13, 19:16   
0
UP DOWN

Posty: 6
No dobra, czyli to dlatego ¿e by³y rysy na bazie? jak zrobie odrobinke inaczaj, czyli tak bez rys (albo klar na mokre albo baza po przetarciu rano, co raczej ju¿ odpada) to bêdzie elegancko?
 

Irek 
Wys³any: 2012-11-13, 20:31   
+1
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 16
Sk±d: Ruda ¦l±ska
Po pierwsze nigdy nie zmywaj przed lakierowaniem benzyn±, no chyba ¿e lakierujesz wagony.
Benzyna jest "fa³szywa" i zawsze zawiera jak±¶ czê¶æ t³uszczu. Do tego s³u¿y zmywacz silikonowy.
Po drugie (zdj nr 1) to wygl±da na niedoczyszczony szlam po szlifowaniu na mokro.
Jesli przeszlifowa³e¶ baze na mokro to na³ó¿ przynajmniej tzw warstwe kontaktow± a potem dopiero klar.(no i wcze¶niej zmyj szlam i przetrzyj scierk± antystatyczn±)
Po trzecie nie nak³adaj klaru po bazie w tak d³ugich odstêpach czasu- mo¿e to poskutkowaæ tym, ze po jakim¶ czasie klar bêdzie schodzi³ p³atami z elementu.
Krótko mówi±c zmatuj to jeszcze raz papierem 800 lub 1000
Odt³u¶æ zmywaczem, nie benzyn± a potem na³o¿ jeszcze raz bazê, a po kilkunasu lub co najwy¿ej 30 minutach klar.
I jeszcze jedno: upewnij siê ¿e poprzednia warstwa dobrze siê przesuszy³a, bo po ponownym lakierowaniu mo¿e ci siê poprzednia warstwa "podnie¶æ" pod wp³ywem rozcienczalników zawartych w nak³adanym lakierze.
 

GGrzelczyk
Wys³any: 2012-11-13, 20:50   
0
UP DOWN

Posty: 6
No i taka odpowied¼ mnie w 100% satysfakcjonuje, dziêki wszystkim za pomoc, a w szczególno¶ci Tobie Irek. Mam nadzieje, ¿e nie pope³nie wiêcej tego b³êdu, dziêki.
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-11-13, 21:21   
-1
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
GGrzelczyk napisa³/a:
Taki fajny tutorial, tak ³adnie mu wysz³o

Masakra.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

rogal-master1
Wys³any: 2012-11-13, 21:23   
-2
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 848
Lackdoctor napisa³/a:
GGrzelczyk napisa³/a:
Taki fajny tutorial, tak ³adnie mu wysz³o

Masakra.
^^
 

GGrzelczyk
Wys³any: 2012-11-13, 21:54   
0
UP DOWN

Posty: 6
Lackdoctor napisa³/a:
GGrzelczyk napisa³/a:
Taki fajny tutorial, tak ³adnie mu wysz³o

Masakra.

¯e niby lipnie zrobi³ tego junaka?
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group