Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
hamir 
Wysłany: 2012-11-18, 11:10   problem z sata 4000 rp
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
witam,mam pytanie do kolegow posiadajacych sate rp.od niedawna jestem posiadaczem modelu 4000,mam z nia problem,pojawia sie oczkowanie klaru.do tej pory bawilem sie pistoletem niskocisnieniowym,nie bylo takich problemow.prosze o pomoc.pozdrawiam
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-11-18, 11:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Napisz Kolego jakim pistoletem do tej pory siĂŞ bawiÂłeÂś? jaka sprĂŞÂżarka?
Od Saty siĂŞ odczep ;) oczka nie sÂą spowodowane przez pistolet, no chyba ,Âże czyÂścisz go kokpitem aby Âładnie wyglÂądaÂł ;)
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-18, 11:55   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
witam kolege.saciorka to ok sprzet dlatego tez skusilem sie na zakup.wzalem rp bo chcialem go do klaru.do bazy mam teraz optime 650 lvlp,nia tez robilem dotej pory bezbarwny.kompresor nowy,2tlokowy,wyd.490litrow.instalacja trzy czwarte cala,3 odwadniacze,ostatni filtr ckd przeciw mgle olejowj.waz 9mm ok 8 metrow.nie robie w kabinie.problem na roznych klarach,cisnieniu i roznym stopniu rozcieczenia
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-11-18, 12:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
hamir napisał/a:
problem na roznych klarach,cisnieniu

U mnie by³o to samo po przesiadce na SATY i problemem by³a zbyt ma³a wydajnoœÌ kompresora.Mia³em blok CKD do tego blok SATA serii 444 i dupa dalej by³y oczka.
NastĂŞpnie nabyÂłem osuszacz powietrza ale nie jestem przekonany w 100%, Âże to pomogÂło.
W ka¿dym b¹dŸ razie oczka znik³y po gruntownych porz¹dkach w norze.Wywalenie z szafek, w sumie ³¹cznie z szafkami wszelkiego rodzaju past, gabek do polerowania, wosków itp itp
³¹cznie z zerwaniem styropianu z bramy wjazdowej.
Teraz lakieruj¹c, czasami nawet nie w³¹czaj¹c osuszacza oczek nie mam.
Lakieruj¹c wczeœniej na kompresorze ASPA o s³abej wydajnoœci to SATA potrafi³a wyssaÌ olej z wod¹ z najg³êbszych zakamarków zbiornika i by³y oczka, przy u¿yciu pistoletu o mniejszym zapotrzebowaniu na powietrze problemu nie by³o pomimu braku filtrów,odwadniaczy czy osuszacza.
WrzuĂŚ fotkĂŞ tych oczek, moÂże po prostu klar gazuje?
Napisz coÂś wiĂŞcej o tej sprĂŞÂżarce,marka,model i na jakich klarach tak siĂŞ dzieje?
Pozdro
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-18, 12:27   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
generalnie mam porzadek w garazu,przed malowaniem pozbywam sie wody z baniaka itd.kompresor jest wloski,nie jakis markowy.jesli moze to byc gazowanie,to podpowiedz jak nakladasz warstwy,jaki klar polecasz.ja robilem na roznych min.DP,porzelak,mobihell,zenith.ps.jak rozcienczasz klar.itp.
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-11-18, 12:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
hamir napisał/a:
jak nakladasz warstwy,

hamir napisał/a:
ps.jak rozcienczasz klar.itp

zawsze tak, jak jest zapisane w karcie technicznej i jeÂżeli klar jest na 1,5 warstwy to na 1,5 warstwy, jak na 2-3 to na 2-3
Aktualnie od jakiegoÂś czasu robie na Spectralu 505, 555, 565 w zaleÂżnoÂści od tego, co lakierujĂŞ a klar, ktĂłry wg.mnie jest najlepszy z mojego doÂświadczenia to Diamondclear Cp lub StarluxCp z linii R-M.
Porzelack,mobihell,zenith- nie robiÂłem tym, natomiast DuPont nigdy mi bynajmniej nie gazowaÂł.
Pozdro
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

Homer S. 
Wysłany: 2012-11-18, 12:34   
0
UP DOWN


Pomógł: 19 razy
Posty: 861
DorzucĂŞ swoje 3 grosze teÂż wymieniÂłem filtry i kupiÂłem osuszacz byÂło lepiej ale to jeszcze nie to . Dopiero po filtracji powietrza dostarczanego do pomieszczenia w ktĂłrym siĂŞ lakieruje problem oczkowania zostaÂł wyeliminowany. Sata to pistolet kabinowy (moim zdaniem) i wymaga sterylnego otoczenia wtedy pokaÂże co potrafi .
_________________

 

pawel1108 
Wysłany: 2012-11-18, 12:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
Homer S. napisał/a:
i wymaga sterylnego otoczenia wtedy pokaÂże co potrafi .

o to mi chodziÂło.Co z tego , Âże bĂŞdÂą bloki CKD,osuszacz odwadniacz super nowy kompresor,nowa sata prosto z pudeÂłka jak w pobliÂżu lub w samej lakierni psikniemy kokpitem lub podobnym specyfikiem o miÂłym zapachu czy innym nabÂłyszczaczem???
kropki murowane pomimo super zaplecza sprzĂŞtowego.
Im mniej syfu wentylowanego powietrza tym lepiej.
Pozdro
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
  
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-18, 12:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
jaka masz dysze w tej swojej sacie?ja wzialem 1.3 i niewiem czy dobrze zrobilem,jednak to tylko jest oznaczenie 1.3 bo generalnie to dysza ma grubo ponad 1.4...troszke skrecam material,bo jeszcze jej nieopanowlem ;)
 

pawel1108 
Wysłany: 2012-11-18, 12:42   
0
UP DOWN

Pomógł: 20 razy
Posty: 960
Skąd: WrocÂław
w SATA 3000 RP 1.3
Sata 3000 HVLP WSB
SATA 4000 RP 1.2
no i 4000 HVLP WSB
_________________
www.lakiernik-wroclaw.eu
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-18, 12:44   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
myslisz ze ta 1.3 to moze byc zaduza?ze za grubo leje warstwy i moze gazowac?
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-11-18, 13:12   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
To musisz siĂŞ zdecydowaĂŚ czy to oczka czy gazowanie ? To jednka zupeÂłnie inne przyczyny.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-18, 13:18   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
jak naloze warstwe kontaktowa,jest ok,dopiero po nalozeniu kolejnej pelnej pojawiaja sie caglebienia o roznej srednicy (po kilkunastu minutach)tak to wyglada..
 

PROJEKTER
Wysłany: 2012-11-18, 13:32   
0
UP DOWN


Pomógł: 15 razy
Posty: 1837
Skąd: MODULAR - equipment
Oczka tzw. "Rybie oczy" to kratery szerokie na wierzu i coraz wê¿sze w g³êbszej warstwie. Dlatego w trakcie polerowania ( szlifowania do polerowania ) czasami daj¹ siê usun¹Ì bo nie siêgaja do podstawy pow³oki lakieru )

Gazowanie to w¹skie kratery bardzo g³êbokie, ale raczej jednolitej szerokoœci ? Wygl¹da to jak nak³ówanie pow³oki ig³¹. Gazowanie to wynik rozrywania sieciujacej górnej warstwy lakieru pomimo ¿e w g³êbszych warstwach nadal s¹ LZO. Kiedy paruj¹ ... rozwrywaj¹ po³¹czenia i zostawiaj¹ po sobie dziurkê. W trakcie tego procesu na pow³oce lakieru widaÌ jakby siê gotowa³ lakier w mikro skali. Przyczyna jest zawsze taka sama. Brak mo¿liwoœci wyparowania LZO przed zamkniêciem pow³oki. Powody s¹ trzy. Za gruba warstwa lakieru. Zbyt wysoka temperatura pomieszczenia. le dobrany utwardzacz i rozcieùczalnik do lakieru. W 80 % przypadków to problem spoiwa lakierów poliuretanowych i zawsze lakierów klasy 2K.
_________________
Chcesz wiedzieĂŚ wiĂŞcej ? ... projekter@projekter.pl
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-18, 13:53   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
z opisu kolegi wydaje mi sie raczej ze jest to problem rybich oczek,poniewaz staram sie stosowac materialy jednego producenta w oryginalnych opakowaniach,temperatura jest raczej stala 20 stopni,zastanawiam sie gdzie lezy problem,bo gdy wezme niskocisnieniowy pistolet,tego probemu niema,pojawil sie przy sacie rp..?
 

No-limit
Wysłany: 2012-11-18, 18:00   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Wiem,Âże wszyscy zaraz mnie zakrzyczÂą,Âże zasyfisz sobie warsztat,ale na twoim miejscu
dodaÂłbym antysilikonu do klaru.JeÂśli poskutkuje-bĂŞdzie znaczyÂło,Âże to nie wina aplikacji czy samego pistoletu,lecz zanieczyszczonego powietrza roboczego lub w pomieszczeniu,jeÂśli wykluczasz materiaÂły.
PrzydaÂłoby siĂŞ foto.
 

marcus 
Wysłany: 2012-11-18, 18:30   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 15
Skąd: Âślask
moze to problem bazy a nie bezbarwnego np na taniej bazie czarnej tez miaÂłem kiedys takie przypadki ,musisz tez chyba troche ujac powietrza w tej sacie skoro skrecasz materiaÂł ,chociaz w zasadzie powinno byc ustawione wszystko na max tylko jak z tym zyc w garazu to dobre na komorze ;) mozliwe ze jak koledzy wyzej pisza wpada ci zanieczyszczone powietrze do garazu teraz jest sezon grzewczy wiec wszystkie dymy z kominĂłw zaciaga ci wentylator do pomieszczenia ,zreszta problem oczek ma swĂłj sezon i nagle znika sam i nikt lub maÂło kto dociera tak naprawde co je powodowaÂło ;) :)
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-18, 19:41   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
baza raczej odpada jest DP,a pozatym problem jest nawet jak zrobilem eksperyment i po wyschnieciu bazy przetarlem ja zmywaczem,tez oczkowalo,problem jest nawet na akrylu..nic bede musial dojsc do tego,wkoncu lakiernictwo to trudny zawod,a nikt mistrzem sie nierodzi :)
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2012-11-18, 19:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
hamir napisał/a:
.nic bede musial dojsc do tego

Pomocne informacje juz tu masz.
No-limit napisał/a:
zanieczyszczonego powietrza roboczego


hamir napisał/a:
gdy wezme niskocisnieniowy pistolet,tego probemu niema


Jaki pistolet ?
Tu jest ukryte rozwiÂązanie.
Dlaczego na nim niema oczek a na sacie sÂą.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

hamir 
Wysłany: 2012-11-19, 13:06   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 754
Skąd: Astana
kolego,niskocisnieniowa optima 650..
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiaÂły

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group