Przesunięty przez: Tech 2009-04-22, 15:59 |
Autor |
Wiadomość |
 |
Slajdolot
|
Wysłany: 2008-03-21, 23:28 Co siĂŞ dzieje z kompresorem?
|
|
|
Gość
|
Witam, zakupilem ostatnio od mojego szefa kompresor olejowy 24l 1,1 kW. Sprzêt ca³y czas by³ w eksploatacji i to nie lichej w zesz³ym roku mia³ przeprowadzony remont. Jak przywioz³em go do domu wszystko by³o ok, nabija³ do 8 atmosfer i siê wy³¹cza³ a póŸniej gdy ciœnienie spad³o do 6 za³¹cza³ siê bez problemu. Ale dzisiaj jak go za³¹czy³em to nie chcia³ wystartowaÌ (silnik nie mia³ si³y obróciÌ) na manometrze by³o ok 4 atm, jak spuœci³em powietrze to ruszy³ bez problemu ale dobi³ tylko do 6 i zaczo³ siê zatrzymywaÌ a¿ stano³ i nie chcia³ ruszyÌ dalej, jak ciœnienie spad³o poni¿ej 2 atm to dopiero wystartowa³ bez problemu. Kompresor st¹l przez ok tydzieù w gara¿u nie u¿ywany z powietrzem w zbiorniku. Olej by³ ostatnio wymieniany. Nawet jak sprê¿arka jest ciep³a to ca³y czas wystêpuje ten problem. Dodam ¿e odwadniacz, który by³ przy nim by³ strasznie zasyfiony i podej¿ewam ¿e w zbiorniku te¿ jest nieciekawie. Proszê o jakieœ rady co to mo¿e byÌ? |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2008-03-22, 11:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
Musisz sam szukaĂŚ przyczyny. MoÂże sie coÂś zapchaÂło przy wlocie lub wylocie od sprĂŞÂżarki. A wlaÂłeÂś na pewno olej . Jednak bym najpierw sprawdziÂł czy "dekompresator" dziaÂła prawidÂłowo
Tu masz coÂś o tym urzÂądzeniu:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=876 |
|
|
|
 |
Bodzio
|
Wysłany: 2008-03-22, 12:39
|
0
|
|
|
--B_C_G--

Pomógł: 9 razy Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Mo¿e kondensator poszed³ (takie coœ pod obudow¹ plastikow¹ w kszta³cie walca - to odpowiada za rozruch. Jeœli jest rozwalone to nie bêdzie siê silnik za³¹cza³ tak jak trzeba i z odpowiedni¹ moc¹) |
_________________ http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg |
|
|
|
 |
Slajdolot
|
Wysłany: 2008-03-22, 12:41
|
|
|
Gość
|
Olej, jest na 100%, dzisiaj rano pompowa³em ko³a w aucie i przy pierwszym rozruchu by³o to samo co wczeœniej ale przy kolejnym dobi³ normalnie do 8 atm i wy³¹czy³ siê samoczynnie przy spadku ciœnienia poni¿ej 6 atm wystartowa³ bez problemu. Dodam ¿e wczoraj wla³em do zbiornika benzyny ekstrakcyjnej i zostawi³em to do rana. Wyla³o siê sporo syfu i tu rodzi siê moje kolejne pytanie bo z tego co zrozumia³em to dekompresatr jest przy wy³¹czniku i mo¿e zapcha³a siê ta rurka miedzy nim a zaworem zwrotnym? |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-03-22, 12:50
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
kompresor sie po prostu juz zaciera. uwazaj zeby sie nie zapalil kiedys jak juz sie calkiem zatrze. |
|
|
|
 |
online
|
Wysłany: 2008-03-23, 00:54
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomógł: 10 razy Posty: 722 Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
|
nic sie nie zaciera, mam to samo :] stary silnik! gdy jest cieply odpala, gdy jest zimny ma problem z rozruchem! mam tak samo w starej 24-ce.
RBFM- gdyby sie zacieral byloby zupelnie odwrotnie
stare uzwojenie silnika i tyle. kond. tez moze dupczyc. ile kompresor ma lat? |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2008-03-23, 10:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
online napisał/a: |
RBFM- gdyby sie zacieral byloby zupelnie odwrotnie |
MyÂśle, Âże jakby sie zacieraÂł to co raz by gorzej nabiÂłaÂł(wiĂŞkszy opĂłr dla silnika)
online napisał/a: | stare uzwojenie silnika i tyle. kond. tez moze dupczyc. ile kompresor ma lat? |
Kondensator jak najbardziej. Mo¿e jest stary i traci swoje w³aœciwoœci(pojemnoœÌ).
Co do zwojĂłw to myÂślĂŞ, Âże to nie ma nic do rzeczy, jeÂśli silnik dziaÂła prawidÂłowo. |
|
|
|
 |
online
|
Wysłany: 2008-03-23, 13:23
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomógł: 10 razy Posty: 722 Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
|
Bisuside14 napisał/a: | online napisał/a: |
RBFM- gdyby sie zacieral byloby zupelnie odwrotnie |
MyÂśle, Âże jakby sie zacieraÂł to co raz by gorzej nabiÂłaÂł(wiĂŞkszy opĂłr dla silnika)
online napisał/a: | stare uzwojenie silnika i tyle. kond. tez moze dupczyc. ile kompresor ma lat? |
Kondensator jak najbardziej. Mo¿e jest stary i traci swoje w³aœciwoœci(pojemnoœÌ).
Co do zwojĂłw to myÂślĂŞ, Âże to nie ma nic do rzeczy, jeÂśli silnik dziaÂła prawidÂłowo. |
gdyby sie zacieral, to po rozgrzaniu sprezarki mialby dopiero problemy porzÂądne, a tu ma tylko na zimnym silniku!!
proponuje postawic kompresor w cieplym pomieszczeniu i gwarantuje, ze bedzie odpalal bez problemu
2. wlansie, ze uzwojenie ma do rzeczy,duzo! bo uzw. miedzianie, ze starosci traci swoje wlasciwosci, gdy silnik pracuje w ciezkich warunkach (kompresor), ma juz swoj wiek+ obszerna ekspolatacja, to dopieor po rozgrzaniu zwieksza swojÂą V i dopiero wytwarza siĂŞ odp. silne pole, co przeklada sie na prace. wiem co mowie! ale i tak zaczyna sie od kondziola |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-03-23, 13:39
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
online napisał/a: | gdyby sie zacieral, to po rozgrzaniu sprezarki mialby dopiero problemy porzÂądne, a tu ma tylko na zimnym silniku!!
proponuje postawic kompresor w cieplym pomieszczeniu i gwarantuje, ze bedzie odpalal bez problemu
|
napisalem to z doswiadczenia. mialem taki marketowy komp ktory w zimie przy niskiej temp tez sie zatrzymywal lub nie chcial startowac , po czym w koncu sie zatarl. |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2008-03-23, 14:29
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
Online A ja dalej obstawiam, ¿e to nie jest wina uzwojenia. Dlaczego?, a no dlatego, ¿e miedŸ na uzwojeniach jest pokryta lakierem. Wady uzwojenia widaÌ jak silnik zaczyna bardzo Ÿle pracowaÌ nie chodzi na pe³nych obrotach, bardzo szybko siê grzeje i wirnik zatrzymuje siê przy niewielkim obci¹¿eniu. Wtedy jest to wina przegrzania zwojów i niestety silnik natychmiastowo podlega przewiniêciu. Tak jak kolega pisze silnik raz pracuje tak, a raz inaczej. Raz pracuje dobrze(dobija do 8bar), Czasem ma problemy z wystartowaniem z 4 bar co mo¿e byÌ win¹ zepsutego kondensatora. Ja proponuje postawiÌ go tak jak koledzy w ciep³ym (mo¿e to wina wilgoci), a jak to nie pomo¿e to wymieniÌ kond lub przyprowadziÌ jakiegoœ elektryka, który sprawdzi sprawnoœÌ kondensatora(zmierzy jego pojemnoœÌ). Przyczyn¹ mog¹ byÌ te¿ wytarte szczotki, które nie nie dociskaj¹ do wirnika, co mo¿e byÌ przyczyn¹ wypalenia miedzianych p³ytek na wirniku. |
|
|
|
 |
adams90-90
|
Wysłany: 2008-03-23, 15:44
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 400 Skąd: Krasiniec
|
Ja tez tak mialem z kompresorem 24l byl on porzyczony i troche strachu sie najadlem ale wstawilem go w cieple miejsce na 24h bylo to samo;/ zostawielm go jeszcze na dzien to samo. Problem polegal na tym ze nie mial sily bo czerwony guziczek byl na on, podlaczylem pod prad wcisnelem go guzik i zaczol pompowac |
|
|
|
 |
online
|
Wysłany: 2008-03-23, 17:11
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomógł: 10 razy Posty: 722 Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
|
a ja dalej jestem przy tym, ze uzwojenie rowniez moze byc przyczynÂą i to nie podlega dyskusji! a ja nie pisalem, ze koniecznie! mialem to samo z moim 15letnim juz kompresorkiem i przewiniecie pomoglo. kazde uzwojenie sie utlenia, najpierw lakier potem uzwojenie. gdy silnik troche pochodzi uzwojenie sie nagrzewa i juz nie ma problemu!! takim objawem jest tez w tym przypadku.
sprezarka daje zajebisty opĂłr nawet na dekompresatorze, a te kompresorki maja dekompresator cyz tez presostat dobiera na butli, co tez ma swoje do swojego! a silnickzi zaledwie po 1-1.5 kw na jednej fazie!
Rbfmluzz. tu kazdy mowi to co moze byc przyczynÂą. jednak gdyby sie zacieral to caly czas by dupczyl. a jest tak, ze dupczy na zimnym silniku! potem jest ok, jak dobrze zrozumialem?
najpierw kond, potem silnik, potem zatarcie, sprawdz to. najpierw postaw w cieplym miejscu! potem sprawdzaj co i jak. |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2008-03-23, 17:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
No, teraz napisaÂłeÂś to co wiesz i siĂŞ zgadzam. Utlenianie drutu miedzianego(zwojĂłw) na pewno spowoduje utratĂŞ wÂłaÂściwoÂści mocowych silnika, Zanim siĂŞ lakier utleni to minie trochĂŞ czasu....... wiem, Âże jak przewijaÂłeÂś silnik to najprawdopodobniej byÂła to wina przegrzania silnika chyba, Âże zwoje siĂŞ utleniÂły, poniewaÂż nie byÂły pokryte lakierem. Wtedy utleniaÂły siĂŞ, a z miedzi coraz mniej zostawaÂło.
Lakierem pokrywa siê g³ównie zwoje w okolicach tych miejsc, które s¹ nara¿one na zniszczenia, a gdy ca³a izolacja odpadnie od drutu miedzianego to powstaje zwarcie i te¿ mog¹ byÌ podobne objawy, ale sam lakier jak odpadnie to jeszcze pozostaje izolacja zwojów.
Sam silnik pewnie jest dobry. Teraz wrzucam na luz.
pOzdrAwiAm |
|
|
|
 |
online
|
Wysłany: 2008-03-23, 18:25
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomógł: 10 razy Posty: 722 Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
|
no ale ja dalej nie wiem po co ta dyskusja miedzy nami? napisalem, ze uzwojenie moze byc powodem/przyczynÂą i tyle, tak samo Rbfm z zatarciem napisaÂł tu nie ma potrzeby rozwiazywaĂŚ czy uzwojenie sie utlenilo, czy przegrzaÂło. chodiz o konkrety
czekamy na wypowiedÂź autora tematu |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2008-03-23, 18:49
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
Zaraz muszê przeprosiÌ za ma³y b³¹d. Jeœli jest silnik z kondem rozruchowym to nie ma szczotek Jednak zapewniam, ¿e to wina kondzia(pamiêtaj,¿e to kond na pr¹d zmienny ) Wymieù kondzia i wszystko bêdzie (OK) |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-03-23, 19:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
Bisuside14 napisał/a: | JeÂśli jest silnik z kondem rozruchowym to nie ma szczotek |
|
|
|
|
 |
online
|
Wysłany: 2008-03-23, 20:40
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomógł: 10 razy Posty: 722 Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
|
w sensie, ze nie ma typowych szcoztek, tylko 'blaszki' polaczone ze zwojnica/uzwojeniem ocierajace o plytki komutatora na wirniku.? |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2008-03-23, 21:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
Online takie blaszki wystêpuja w silniczkach na 1,5V z zabawkach, a mnie sie pomyli³o z silnikiem asynchronicznym- 3 fazowym, gdzie nie wystêpuj¹ szczotki. Jestem dzisiaj przestawiony o 180°.
moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina... |
|
|
|
 |
online
|
Wysłany: 2008-03-24, 00:26
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomógł: 10 razy Posty: 722 Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
|
no rzeczywiscie jestes, bo silnika 3j fazowe nie majÂą kond, chyba nie?? ale odeszlismy do tematu, ja sie tam na tych sprawach nie znam zbyt rozlegle |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
Bisuside14
|
Wysłany: 2008-03-24, 15:16
|
0
|
|
|
Pomógł: 9 razy Posty: 348
|
Wiem, Âże nie powinno byĂŚ tej dyskusji, ale trochĂŞ namieszaÂłem z tymi szczotkami i uzwojeniami wiĂŞc muszĂŞ siĂŞ jakoÂś poprawiĂŚ.
W kompresorze znajduje siĂŞ silnik indukcyjny klatkowy(asynchroniczny). Kondensator nie wspomaga rozruchu, tylko tworzy fazĂŞ rozruchowÂą/ pomocniczÂą wraz z dodatkowym uzwojeniem stojana. Szczotek nie ma w takich silnikach.
Silniki asynchroniczne s¹ wykorzystywane tam gdzie nie jest wymagana regulacja prêdkoœci obrotowej, nie ma wymagaù odnoœnie objêtoœci czy wagi napêdu. Wady takiego silnika to sta³a prêdkoœÌ obrotowa i brak prostej regulacji mocy silnika. Silnik krêci siê z jedn¹ z prêdkoœci podsynchronicznych zale¿nych od iloœci par biegunów stojana i czêstotliwoœci sieci.
Przy takim typie silnika wielkÂą zaletÂą jest brak zuÂżywajÂących siĂŞ w trakcie pracy/eksploatacji elementĂłw ruchomych typu szczotki i komutator- bo ich nie ma .
No, to teraz mogĂŞ siĂŞ uspokoiĂŚ. |
|
|
|
 |
slajdolot
|
Wysłany: 2008-03-27, 21:58
|
|
|
Gość
|
Witam, dziêkujê bardzo za wszelkie podpowiedzi w³aœnie dzisiaj tez pomyœla³em o kondensatorze. Pad³o pytanie ile kompresor ma lat, na naklejce jest rok 2003 i jest to bardzo mozliwe bo od 2004 pracujê w tej firmie i komresor ju¿ tam by³. Co do zatarcia to te¿ nie wydaje mi siê bo w pod koniec roku przeszed³ remont i chyba w³aœnie dlatego ¿e siê zatar³. Co do pracy na ciep³o to te¿ mi siê wydaje dzia³a prawid³owo jak jest cieplej ale potwierdze to jutro bo mam na jutro zlecenie na lakierowanie p³ytek elektronicznych postawie go wtedy w przedpokoju. W firmie st¹³ on w gara¿u który jest czêœci¹ budynku firmy (niby nie ogrzewany ale temperatura nie spad³a nigdy poni¿ej zera) a teraz stoi w moim gara¿u a tam za ciep³o nie jest ale w sobotê i w niedzielê jak by³o ciep³o chodzil prawid³owo. |
|
|
|
 |
rbfm
|
Wysłany: 2008-03-27, 22:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 21 razy Posty: 1890 Skąd: KrakĂłw
|
Cytat: | mam na jutro zlecenie na lakierowanie pÂłytek elektronicznych |
czym malujesz plytki ? |
|
|
|
 |
online
|
Wysłany: 2008-03-27, 22:30
|
0
|
|
|
MTGarage.
Pomógł: 10 razy Posty: 722 Skąd: ÂŚlÂąsk - ÂŚwierklaniec
|
Cytat: | w niedzielĂŞ jak byÂło ciepÂło chodzil prawidÂłowo. |
mĂłwilem normalka |
_________________
Lakierowanie motocykli i skuterĂłw!
www.bikepics.com/members/online/ |
|
|
|
 |
jaÂśko
|
Wysłany: 2013-01-19, 23:41 Prblem z kompresorem
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Witam
Odkurze ten temacik mam podobna sytuacje z moim dwut³okowym kompresorem Einhell 50 l, a mianowicie po 24 godzinach nieu¿ytkmowania w zimnym gara¿u temp. -3 stop presostat za³¹czy³ kompresor przy 8 barach (tak mam ustawione do za³¹czenia sie) ale ten zacza³ sie jakac jak stary diesel na mrozie szybko wy³¹czy³em go czerwonym guziczkiem na presostacie odczeka³em chwile ale sytuacja powtórzy³a sie i nadal zacz¹³ sapac , stwierdzi³em ze wy³¹cze ponownie presostat i spuszcze z banki powietrze zosta³o ok 2 bar i kompresor w³aczy³ sie tym razem bez problemu i za ka¿dym razem po nabiciu do 10 bar i kolejnym zejsciu do 8 bar za³¹cza³ sie ju¿ bez problemu i mam w zwiazku z tym pytanie czy jest to normalny objaw i czym spowodowany? Zaznaczam przy tym iz odprê¿nik dzia³a prawid³owo s³ychac charakterystyczne ujscie powietrza przy ka¿dorazowym nabiciu kompresora i wy³aczeniu presostatu wiec teoretycznie ponowny rozruch kompresora nie powinien miec obci¹¿enia powietrzem, zawór zwrotny raczej nie przepuszcza powietrza w druga strone |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2013-01-20, 09:10
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: WrocÂław
|
GĂŞsty olej, zamarzniĂŞta woda w butli...
Minimalna temperatura pracy kompresora to +5st.c.
Pozdrawiam |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
Homer S.
|
Wysłany: 2013-01-20, 10:05
|
0
|
|
|

Pomógł: 19 razy Posty: 861
|
pawel1108 napisał/a: | GĂŞsty olej, zamarzniĂŞta woda w butli...
Minimalna temperatura pracy kompresora to +5st.c.
Pozdrawiam |
Tak siĂŞ dzieje jak jest zimno nawet mĂłj z silnikiem 5,5KW po kilku dniach postoju ciĂŞÂżko startuje. Rozruch trĂłjkÂąt gwiazda i odprĂŞÂżnik ktĂłry upuszcza powietrze z kompresora przez pierwsze 20 sekund pracy . Jak juÂż trochĂŞ popracuje to jest OK. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaÂśko
|
Wysłany: 2013-01-20, 10:19
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Homer S. napisał/a: | pawel1108 napisał/a: | GĂŞsty olej, zamarzniĂŞta woda w butli...
Minimalna temperatura pracy kompresora to +5st.c.
Pozdrawiam |
Tak siĂŞ dzieje jak jest zimno nawet mĂłj z silnikiem 5,5KW po kilku dniach postoju ciĂŞÂżko startuje. Rozruch trĂłjkÂąt gwiazda i odprĂŞÂżnik ktĂłry upuszcza powietrze z kompresora przez pierwsze 20 sekund pracy . Jak juÂż trochĂŞ popracuje to jest OK. |
Wszystko siĂŞ zgadza tylko jaki zwiÂązek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowaÂł bez problemĂłw. |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2013-01-20, 10:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: WrocÂław
|
jaÂśko napisał/a: | Wszystko siĂŞ zgadza tylko jaki zwiÂązek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowaÂł bez problemĂłw. |
a gdzie staÂł wĂłwczas w zimnym, czy w ciepÂłym? |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
jaÂśko
|
Wysłany: 2013-01-20, 10:28
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
pawel1108 napisał/a: | jaÂśko napisał/a: | Wszystko siĂŞ zgadza tylko jaki zwiÂązek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowaÂł bez problemĂłw. |
a gdzie staÂł wĂłwczas w zimnym, czy w ciepÂłym? |
CaÂły czas w zimnym w tym samym miejscu w ktĂłrym nie chciaÂł zaskoczyĂŚ i dziwi mnie Âże upust powietrza rozwiÂązaÂł sprawĂŞ, gdy zawĂłr zwrotny dziaÂła tylko w jednÂą strone, odprĂŞÂżnik zrobiÂł swoja robote wiĂŞc nacisku powietrza nie byÂło na rozruchu |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2013-01-20, 10:30
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: WrocÂław
|
Mo¿e mia³ obci¹¿enie jak by³a pe³na butla zimnego luftu.
Tak czy inaczej szkoda sprzĂŞtu, lepiej go wstawiĂŚ do ciepÂłego.
pozdrawiam |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-01-20, 11:15
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
jaÂśko napisał/a: | zawĂłr zwrotny raczej nie przepuszcza powietrza |
jaÂśko napisał/a: | Wszystko siĂŞ zgadza tylko jaki zwiÂązek ma upuszczenie powietrza z butli do minimum bo wtedy wystartowaÂł bez problemĂłw. |
Raczej, jak sam napisaÂłes... wiĂŞc sprawdÂź.
pawel1108 napisał/a: | ĂŞsty olej, zamarzniĂŞta woda w butli... |
GĂŞsty olej - jak najbardziej tak.
Co do zamarzniĂŞtej wody to chyba Pawle z rozpĂŞdu tu napisaÂłes. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2013-01-20, 11:18
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: WrocÂław
|
Lackdoctor napisał/a: |
Co do zamarzniĂŞtej wody to chyba Pawle z rozpĂŞdu tu napisaÂłes. |
no tak bo woda nie zamarza przy -3 stopniach |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-01-20, 11:59
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
pawel1108 napisał/a: | zamarzniĂŞta woda w butli... |
Skoro tak do tego podchodzisz to.... mi teÂż autko ciĂŞÂżko startuje jak ma na wycieraczkach zamarzniĂŞtÂą wodĂŞ.
pawel1108 napisał/a: | no tak |
Co ma woda w butli do ciĂŞÂższego startu ?
NiewaÂżne w jakim stanie,, ciekÂłym, staÂłym czy gazowym. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
gugun
|
Wysłany: 2013-01-20, 12:15
|
0
|
|
|


Pomógł: 52 razy Posty: 2819 Skąd: kuj-pom
|
tez kiedys mialem podobny problem i chyba zaworek jakis byl uszkodzony.
woda nic nie robi w zbiorniku,chyba ze gdzies wczesniej przymrozi. moja jak dlugo stoi to musze opalarka podgrzac taki ostojnik ala pomiedzy butla a agregatem bo lubi tam zlapac jak wody zapomne spuscic |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2013-01-20, 15:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: WrocÂław
|
Lackdoctor napisał/a: | mi teÂż autko ciĂŞÂżko startuje jak ma na wycieraczkach zamarzniĂŞtÂą wodĂŞ. |
no co Ty? nabyÂłeÂś jakiÂś pojazd??
Cytat: | NiewaÂżne w jakim stanie,, ciekÂłym, staÂłym czy gazowym. |
Krzysiu po co to pajacowanie...
Po za tym ja jako uwaÂżny czytelnik biorĂŞ pod uwagĂŞ to co napisaÂłeÂś i zamierzam siĂŞ do tego stosowaĂŚ
Cytat: | Nie k³óÌ siê z idiot¹, bo najpierw sprowadzi Ciê do swojego poziomu, a potem pokona doœwiadczeniem!
|
KÂłuciĂŚ siĂŞ nie bĂŞdĂŞ, bo nie lubiĂŞ a jeszcze byĂŚ pokonanym o
Pozdrawiam CiĂŞ Krzysiu
gugun napisał/a: | woda nic nie robi w zbiorniku,chyba ze gdzies wczesniej przymrozi |
Racja, dlatego warto siĂŞ stosowaĂŚ do uwagi producentĂłw kompresorĂłw olejowych, Âże zakres temperatur pracy tego urzÂądzenia to +5 do +45 stopni C |
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-01-20, 16:06
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
pawel1108 napisał/a: | pajacowanie... |
To akurat Twoja specjalnoœÌ widzê w tym poœcie.
pawel1108 napisał/a: | Pozdrawiam CiĂŞ |
Nie musisz, lepiej po prostu nie pisz bzdur typu... zamarzniĂŞta woda w butli ma wpÂływ na start kompresora.
Jak masz jakis problem to chĂŞtnie na PW siĂŞ odstosunkujĂŞ |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
pawel1108
|
Wysłany: 2013-01-20, 17:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 20 razy Posty: 960 Skąd: WrocÂław
|
Lackdoctor napisał/a: |
Jak masz jakis problem to chĂŞtnie na PW siĂŞ odstosunkujĂŞ |
to siĂŞ odstosunkuj
I jeszcze Ci wytÂłumaczĂŞ co oznacza w jĂŞzyku polskim dany eufenizm
ixaq.jpg Wiêc zrób to proszê... Wiem, wiem mia³eœ na myœli s³owo ustosunkujê.Niestety nie dam Ci szansy, bêdê trzyma³ siê Twojego motto cyt: Nie k³óÌ siê z ..... |
 |
Plik ściągnięto 191 raz(y) 15.66 KB |
|
_________________ www.lakiernik-wroclaw.eu |
|
|
|
 |
jaÂśko
|
Wysłany: 2013-01-20, 19:42
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Panowie po co te nerwy to tylko kompresor
WywnioskowaÂłem, Âże chodzi raczej o nacisk powietrza na gumkĂŞ w zaworze zwrotnym od srodka butli gdy w butli jest ok 8 bar
Mo¿liwe,ze przy³apuje gumke przy niskiej temperaturze przez 24 h zd¹¿y z³apaÌ, a rozruch kompresora nie pomaga udro¿niÌ wejœcia nowego powietrza przez zawór zwrotny, dopiero po spuszczeniu ca³kowitego powietrza z butli rozruch nastepuje ³agodnie bez problemów, gdyz butla jest pusta i nie ma nacisku powietrza od srodka .
Tak jak pisa³em na pocz¹tku tego tematu kolejne za³¹czenie kompresora przy 8 barach jest idealne bez zaj¹kniêcia wiêc wzrost temperatury podczas pracy kompresora nie powoduje takich problemów ponownie. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-01-20, 20:46
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
pawel1108 napisał/a: | bĂŞdĂŞ trzymaÂł siĂŞ Twojego motto |
Tak zrĂłb.
Bo ja do takiego pajacowania zostawiÂłem ten podpis i tego siĂŞ trzymam. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
zawi3j
|
Wysłany: 2013-01-20, 23:35
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 141
|
@online uzwojenie ? mnie to osobiœcie œmieszy. MiedŸ niezabezpieczona siê utlenia. MiedŸ nie traci swoich w³aœciwoœci tylko w³aœnie izolator(lakier) siê wykrusza, butwieje - traci swoje w³asciwoœci izolacyjne st¹d wystêpuj¹ przebicia co przek³ada siê na skrócony obwód -> na mniejsz¹ sprawnoœÌ elektromagnetyczn¹ -> s³absze pole -> mniejsza moc. Cz³owieku bierz miernik uniwersalny i sprawdzaj ile na ka¿dej cewce masz.
RozszerzalnoœÌ cieplna wszyscy dobrze wiemy ¿e cia³o kurczy siê i rozszerza pod wp³ywem temp jeœli t³ok jest z innego stopu ni¿ cylinder mo¿e byÌ tak ¿e wytwarza zbyt du¿e tarcie i ten silniczek 1,1kW nie daje sobie rady.
JakoœÌ przewodów zasilaj¹cych te¿ ma znaczenie. Jesli przewód jest jakis stary moga byÌ du¿e straty na nim.
Kondensator sprawdŸ czy nie jest spuchniêty, ale lepiej miernik uniwersalny i heja sprawdŸ pojemnoœÌ. ca³¹ elektronikê tez warto sprawdziÌ czy wszystko jest OK na stykach, przewodach
Nie wiem jaka masz temperature ale moÂże jakiÂś zawĂłr zamarz ?!
Gdyby cylinder sie zaciera³ nie dobi³by max ciœnienia, spad³a by sprawnoœÌ sprê¿arki. |
|
|
|