Autor |
Wiadomo¶æ |
|
hematol
|
Wys³any: 2013-02-17, 23:11 dziurkarko-felcarka a spawanie przez otwory,mam pytanie...
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
zastanawiam sie jak poprawnie wspawaæ np. reperaturkê,pomagaj±c sobie dziurkark± -felcark±,otó¿ odginam stary b³otnik na aucie powiedzmy 10mm,w ten wypust przyk³adam reperaturkê i przez uprzednio w niej (reperaturce)zrobione otwory spawam ów reperaturkê do starego b³otnika.Zastanawia mnie co z samym ³±czeniem (krawêdzi±) reperaturki,która nie jest przyspawana bo zosta³a spawana w³a¶nie przez otwory,i tu moje pytanie,czy nale¿y te ³±czenie blach tak¿e pospawaæ?je¿eli tak to jaki sens bedzie mialo wcze¶niejsze dziurawienie blachy skoro i tak trzeba spawac na ³±czeniu?
Je¿eli nie trzeba to co sie mo¿e staæ na ³±czeniu blach gdzie nie ma spawu,czyli jest mikro szpara?
Chodzi mi o to ¿eby w przysz³o¶ci nic nie pêka³o. |
|
|
|
|
Matix
|
Wys³any: 2013-02-17, 23:34
|
0
|
|
|
Posty: 316 Sk±d: Rybnik
|
Moim zdaniem jak spawasz reperaturkê to odginasz te 10 mm i nak³adasz na to now± blachê i spawasz po krawêdzi a dziurkarka przydaje siê jak spawasz np. próg i wtedy dziurkujesz co np 5 cm i spawasz dziurki. Takie jest moja opinia niech siê wypowiedz± m±drzejsi... |
|
|
|
|
Baton
|
Wys³any: 2013-02-17, 23:48
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 61 Sk±d: Pszczyna
|
£±czenie reperaturki ze star± blach± musi byæ szczelnie pospawane. Punkt za punktem, nie co 1mm czy co 5mm, ale punkt za punktem, ¿eby po przeszlifowaniu wygl±da³o jakby by³o jechane spawem ci±g³ym a nie punktowym. Potem siê robi± jajca, podchodzi wilgoæ itp. jak nie jest szczelnie pospawane.
Osobi¶cie preferuje spawanie reperaturek "do czo³a" ale czasami siê nie chce i siê robi zak³adkê, ale przewa¿nie po zak³adce mam wiêcej gipsowania ;<
Dziurkarki u¿ywasz w miejscach gdzie oryginalnie by³ zgrzewy np. przy poszyciach progów .
Felcark± mo¿esz zrobiæ sobie miejsce w³a¶nie na now± reperaturkê jak spawasz na zak³adkê, ¿eby nie odstawa³a |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-17, 23:52
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Baton --> a jak sie wspawa reparaturke boku auta np na slupku na zakladke zamiast do czola to co moze tam na zakladce rdzewiec ?
Od srodka by chyba wypadalo jakas pasta to spawów czy cos takiego
Spawa³em keidys dorabiana blache czo³owo no i powygina³o mi mega :( |
|
|
|
|
Baton
|
Wys³any: 2013-02-18, 00:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 61 Sk±d: Pszczyna
|
Do czo³a jest ciêêê¿ko dospawaæ ¿eby nic nie pociepa³o, ale to siê spokojnie da zrobiæ.
Nie bêdê udawa³ geniusza z blacharstwa czy lakiernictwa, bo nim nie jestem. Napisa³em tylko to co wiem i jak robie ;]
P.S.
Dodam jeszcze ¿e nie mam zamiaru wdawaæ siê w bezsensowne dyskusjê, w których ka¿dy jest ³apany za s³ówka. Za du¿o tego na tym forum. |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-02-18, 00:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Cytat: | £±czenie reperaturki ze star± blach± musi byæ szczelnie pospawane. Punkt za punktem, nie co 1mm czy co 5mm, ale punkt za punktem, ¿eby po przeszlifowaniu wygl±da³o jakby by³o jechane spawem ci±g³ym a nie punktowym. Potem siê robi± jajca, podchodzi wilgoæ itp. jak nie jest szczelnie pospawane. |
Dziêki wszystkim za odpowiedzi Punkt dla Batona!O tak± odpowiedz mi chodzi³o.
Czyli ,dziurkujemy tam gdzie by³y kiedy¶ orginalne zgrzewy a felcujemy na nowych blachach i nie koniecznie musimy zawsze dziurkowaæ.
Njabardziej w³a¶nie ba³em sie o wilgoæ i pêkanie w miejscach nie spawanych,zawsze jednak spawam tylko dzi¶ mnie napad³o p co robic dziurki skoro krawêz bêdzie nara¿ona na te 2 przypad³o¶ci? Teraz ju¿ wiem.ta reperaturka to by³ przyk³ad,jutro mam do wymiany wlem plaiwa w tigrze,dlatego chcia³em to zrobiæ ¿eby by³o jak najmniej kitu. |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-18, 00:37
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
tylko nam tu nie "wybuchnij "
Ja s³ysza³em od znajomego lakeirnika ze najlepiej do czola a pozniej to co wciagnie to klepac ale to robota jest fest
A znow w zak³adce moze sie odk³adac filgos i rdzewiec bo spaw wypali kawa³ek farby i bedzie go³o
Tez sie zastanawiam ciagle nad tym i nie wiem do konca wystarczajaco o tym
wiec jak ktos kumaty czyta to niech nam jak moze poradzi |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-02-18, 00:46
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
YAMAHER napisa³/a: | tylko nam tu nie "wybuchnij " |
Spoko,troche juz zrobi³em tych blacharek,jak spawasz czy do czo³a czy na zak³adkê musisz punktowo ³apaæ w najdalszych odleg³o¶ciach asz zagê¶cisz spaw,¿e bêdzie jakby ci±g³y,i odczekaæ czas miêdzy spawami aby nie pociepa³o blachy.Trwa to d³ugo i ¿mudna robota ale jak masz cierpliwo¶æ to wychodzi git.
Zak³adka-mocniejsze ³±czenie,do "czo³a" mniejsza podajno¶æ na korozjê i wiêcej roboty. |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2013-02-18, 01:08
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
YAMAHER napisa³/a: | A znow w zak³adce moze sie odk³adac filgos i rdzewiec bo spaw wypali kawa³ek farby i bedzie go³o |
W/g tego co napisa³ u¿ytkownik innego forum o tematyce lakierniczej - przy miejscach spawanych stosuje siê podk³ad cynkowy. Podk³ad ten przewodzi pr±d. A co za tym idzie, "nie wypala siê" podczas spawania. |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-02-18, 01:14
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Sw.Piotrek napisa³/a: | W/g tego co napisa³ u¿ytkownik innego forum o tematyce lakierniczej - przy miejscach spawanych stosuje siê podk³ad cynkowy. Podk³ad ten przewodzi pr±d. A co za tym idzie, "nie wypala siê" podczas spawania. |
¦w.Piotrek,najlepszym sposobem jakim dot±d wymyslono to jest cynowanie spawów,stary,sprawdzony sposób,reszta to s± tak naprawde pó³¶rodki.... |
|
|
|
|
Baton
|
Wys³any: 2013-02-18, 01:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 61 Sk±d: Pszczyna
|
¦w.Piotrek pisze chyba o zabezpieczeniu spawanych elementów od wewn±trz. Od zewn±trz to cynowanie z tego co s³ysza³em to te¿ kto¶ mówi³ ¿e z zewn±trz jest najlepsze. Osobi¶cie nigdy tego nie robi³em, ale widzia³em to w wykonaniu blacharza w Katowicach w warsztacie Pana Skrobola. To co on tam zrobi³ to by³a dla mnie magia Po wstawieniu poszycia b³otnika i cynowaniu praktycznie wystarczy³o lizn±æ wykoñczeniówk± miejsca spawów ;o
Edit:
I do tego spawane mosi±dzem |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2013-02-18, 01:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-18, 02:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
hematol --> chyba lepsze jest lutospawanie co ?
i te magiczne ceny drutu mmmmm |
|
|
|
|
kubazjan
|
Wys³any: 2013-02-18, 08:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 246
|
ja staram sie do czola ale naprawde ciezko jest wszystko spasowac i podocinac zyby wsio bardzo dobrze pasowalo...da sie ale tzreba sie narzezbic...i nakl±c...a jak mam dojscie od wewnatzr to po tym co wypalilo czyszcze ile sie da a potem lece to epoxydem...na drugi dzien guma na spawy i jezdzi...a jak nie mam dojscia to konserwuje to specyfikiem do profili zamknietych zawsez to jakies zabezpieczenie... |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-02-18, 10:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
[quote="YAMAHER"]hematol --> chyba lepsze jest lutospawanie co ?
Lutospawanie dobrze sprawdza sie w ocynkowanych blachach,nie wytapia tak cienkiej warstwy ocynku jak zawyk³y mig-mag.W przysz³o¶ci planujê zakup lutospawarki |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-02-18, 10:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Baton napisa³/a: | ¦w.Piotrek pisze chyba o zabezpieczeniu spawanych elementów od wewn±trz. Od zewn±trz to cynowanie z tego co s³ysza³em to te¿ kto¶ mówi³ ¿e z zewn±trz jest najlepsze. Osobi¶cie nigdy tego nie robi³em, ale widzia³em to w wykonaniu blacharza w Katowicach w warsztacie Pana Skrobola. To co on tam zrobi³ to by³a dla mnie magia Po wstawieniu poszycia b³otnika i cynowaniu praktycznie wystarczy³o lizn±æ wykoñczeniówk± miejsca spawów ;o
Edit:
I do tego spawane mosi±dzem |
no rewelka
widzia³em takie spawanie mosiadzem,zosta³a tylko taka cienka ¿ó³ta nitka...... |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-18, 11:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Az musze poszukac tego spawania mosiadzem
a w lutospawarce drut jest tak drogi 700 tylko nie wiem czy 1kg czy 5 |
|
|
|
|
maciej214
|
Wys³any: 2013-02-18, 17:40
|
0
|
|
|
Pomóg³: 1 raz Posty: 95 Sk±d: KNS
|
YAMAHER napisa³/a: | 700 tylko nie wiem czy 1kg czy 5 |
5 kg drutu CuSi (¶r. 0,8mm) to koszt oko³o 400z³ - drogo, ale nie tak ¼le jeszcze. Szkoda tylko, ¿e same urz±dzenia s± do¶æ drogie. |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-18, 23:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
ale pozniej robi sie wyjatkowe us³ugi |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-02-19, 13:48
|
+1
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
YAMAHER napisa³/a: | :) ale pozniej robi sie wyjatkowe us³ugi |
Za które nikt "wyj±tkowo" p³aciæ nie chce co nie oznacza ¿e nie popieram roboty zgodnie ze sztuk± |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-19, 23:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
uwiez mi ze sa wyjatki i ze zap³aca 3x tyle byle by³o jak najlepiej sie da
Mam z niektorych beke przez kilka meisiecy no ale zdarzaja sie tacy |
|
|
|
|
diablo74
|
Wys³any: 2013-02-19, 23:26
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 600
|
ja nie mówiê ¿e siê nie zdarzaj± tylko ¿e to rzadko¶æ siedzê w tym g....nie ponad 15 lat i spotka³em ju¿ bardzo du¿o ró¿nych przypadków |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-19, 23:42
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
no rzadko :( ale sa przypadki czasem ze az ciezko powstrzymac sie od smiechu hahah |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2013-02-20, 00:04
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-20, 00:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Taki jak znajomy pojechal do warsztatu i auto mu za 2 TYSIE wymalowali walkiem a farba hammeritem
POWAGA WALEK i srebny hammerite ;D
a koles zadowolony bardzo |
|
|
|
|
paszczurski
|
Wys³any: 2013-02-20, 17:19
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Cze¶æ, dodam swoje dwa grosze. Blachy spawa siê do czo³a. Jedyne miejsce gdzie mo¿na cokolwiek robiæ na zak³adkê czy tez blacha do blachy to felce ³±cz±ce dwa elementy w tych miejscach które przewidzia³a to fabryka np. próg z podci±giem. Reperaturkê wspawan± na zak³adkê ciê¿ko zabezpieczyæ a nawet je¶li to jest to bardzo ryzykowne. Fabryczne zak³adki mo¿na skutecznie 'zaimpregnowaæ' woskiem g³êboko penetruj±cym ewentualnie mas± z dwóch stron. Na panelu raczej trudna to sztuka. Wracaj±c jeszcze do spawania do czo³a, czasem w przypadku zbyt ma³ego przetopu trzeba pospawaæ te¿ od drugiej strony, na zak³adce nie dojrzysz czy masz dobry przetop. Je¶li chodzi o dziurkarkê to wg mnie robi za ma³y otwór. Tu równie¿ mog± byæ problemy z przetopem, spaw zaleje dziurkê ale nie 'sklei' blach ze sob±. Je¶li chcesz mieæ wiêc robotê najwy¿szej jako¶ci spawaj tylko do czo³a a dziury po dziurkarce rozwiercaj na 8mm. Pr±d daj punkt lub dwa wy¿ej, posuw zostaje i ogieñ przez dziurê! Pozdrawiam, Tomek. |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2013-02-20, 19:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
paszczurski, "zaimpregnowaæ"po³±czenie zak³adkowe "skutecznie"mozna jedynie przed procesem spawania cynkiem w sprayu, europaxem(najlepsze rozwi±zanie).Co do przetopu blach spawanych do czo³a..trzeba byc ³adnym amatorem zeby to spier.... Otwór 6mm jest wystarczaj±cy do ³adnego pospawania.Jak kto¶ potrafi spawaæ i ma odpowiednio przygotowane elementy to punkt nie musi byc obrabiany.
Spawanie cusi nie jest takie rewelacyjne jak mo¿e sie wydawaæ co najwy¿ej mo¿na nim pospawac poszycie b³otnika (nie dopuszcza sie spawania elementów no¶nych)A te¿ przy spawaniu wci±ga a klepanie jest utrudnione. |
|
|
|
|
paszczurski
|
Wys³any: 2013-02-20, 20:04
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Kolego Dawidzie, zapraszam do mnie na warsztat do £owicza, ul. Che³moñskiego 9 w celu zaprezentowania mi jakim jestem amatorem:) Tak na marginesie czy spawacz z uprawnieniami na wszystkie grupy materia³owe wydane przez UDT to synonim s³owa amator? Poza tym pisa³em o zabezpieczaniu po spawaniu je¶li nie doczyta³e¶... Je¶li ju¿ mnie odwiedzisz u¿ycze ci równie¿ cynków wszelakich producentów aby¶ zaprezentowa³ mi amatorowim, jak pêknie siê wypalaj± przez dizurke 6mm. Wiesz po co spawalnicy prze¶wietlaj± spoiny rentgenem? Pozdrawiam wszystkich amatorów:) |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2013-02-20, 20:20
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
paszczurski, mo¿e to za ostro napisa³em.Na pewno nie chcia³em nikogo obraziæ a na pewno nazwaæ kolegi amatorem.chodzi³o mi o to ¿e spawanie doczo³owe nie jest tak trudne jak sie uwa¿a.ale jak urazi³em to przepraszam Ze cynk sie wypala to doskonale wiem dlatego napisa³em ¿e lepszy jest europax |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-20, 20:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
paszczurski --> chyle czo³a co do certyfikatów
Ja spawa³em bok tylnego b³otnika z dorabianej blachy na dlugosci 70 cm tak wiec powygina³o hehe ale kupie reparaturke boku i bedzie git bo jak male i pozaginane blachy to sa sztywniejsze wiec nic nie wci±gnie |
|
|
|
|
rogal-master1
|
Wys³any: 2013-02-20, 21:51
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 848
|
To zalezy w jaki sposób to bedziesz spawal.... |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-20, 21:53
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
rogal --> no to chyba oczywiste... |
|
|
|
|
rogal-master1
|
Wys³any: 2013-02-20, 21:54
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 848
|
No jak ci wci±ga blachê to chyba nie bardzo |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-20, 21:57
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
to wytnij z srodka duzych drzwi kawa³ prostok±ta i wspawaj inny kawa³ek blachy
I powiedz mi jak sie uda³o |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-02-21, 00:25
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
paszczurski napisa³/a: | mo¿na skutecznie 'zaimpregnowaæ' woskiem g³êboko penetruj±cym ewentualnie mas± z dwóch stron. |
Witam,paszczurski,no w³a¶nie fabryczne ³±czenia s± zgrzewane w miejscach ,które jak wspomnia³e¶ np. progi s± na zak³adkê,i co oni tam daj±,tzn miêdzy blachy?Pytam z czystej ciekawo¶ci i jak odbywa sie ten proces,tzn. najpierw zgrzew blachy a potem,no w³a¶nie...potem miêdzy blachy jakis penerator? Jak to tam dojdzie,skoro te blachy s± "na styk"?
Nie cch±c zak³adaæ nowego tematu zapytam Ciebie dobrego specjaliste od spawania,jak± kupiæ spawarkê mig-mag,czy obstawiaæ ju¿ na inwrtorow±?Dodam,¿e mam na raziezasilanie 230V wiêc to jest jakis warunek,chce aby spawarka by³a takze doposa¿ona na 380V,ma byæ porz±dna,jako¶ciowa,nie musi byæ tania,ma byc na lata,jaka¶ markowa.Tylko jaka? |
|
|
|
|
paszczurski
|
Wys³any: 2013-02-21, 09:22
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Cze¶æ, w fabryce to wygl±da tak, najpierw zgrzewanie:
http://www.youtube.com/watch?v=muLmD_7DANw
potem galwaniczna k±piel jako zabezpieczenie antykorozyjne:
http://www.youtube.com/watch?v=TtwBe8_4kGw
no i lakierowanie:
http://www.youtube.com/watch?v=6hoYediNG3U
Prawda jest taka ¿e nawet zabezpieczenie fabryczne nie zawsze jest skuteczne, s± takie miejsca gdzie po rozwierceniu dwóch blach widzisz ¿e podk³ad nie doszed³ w pewne miejsca i widaæ go³± blachê. St±d w³a¶nie dodatkowo te wszystkie masy uszczelniaj±ce na zak³adkach ¿eby odci±æ dop³yw powietrza a co za tym idzie ryzyko powstania korozji pomiêdzy blachami.
Je¶li za¶ chodzi o spawarkê, polecam Esaba C170 3PH, wed³ug mnie nie ma lepszego maga.
To jest klasyczny transformator pod 380V. Inwerterów nie polecam, ¿eby dobrze nimi spawaæ nie mo¿esz mieæ skoków napiêcia w zasilaniu. Inaczej pr±d skacze, przepala, nie przetapia, cyrki straszne. Mam u siebie Kepi Kempact 3000 który te¿ jest inwerterem tylko pod 380 i spawam nim tylko kiedy nie mam innego wyboru (kiedy wszystkie inne spawarki s± zajête:) ).
A wracaj±c jeszcze na chwilê do spawania do czo³a, kiedy¶ z kumplem spawali¶my reperaturkê, która mia³a 140cm d³ugo¶ci i na ca³ej d³ugo¶ci by³o tylko jedno centymetrowe wci±gniêcie:) Jest przynajmniej 5 patentów na to ¿eby spawaæ bez falowañ. Jak bêdê mia³ czas to przygotuje parê zdjêæ. Pozdrawiam, Tomek. |
|
|
|
|
hematol
|
Wys³any: 2013-02-21, 10:10
|
0
|
|
|
Pomóg³: 11 razy Posty: 1007 Sk±d: ¦l±sk
|
Cytat: | Prawda jest taka ¿e nawet zabezpieczenie fabryczne nie zawsze jest skuteczne, s± takie miejsca gdzie po rozwierceniu dwóch blach widzisz ¿e podk³ad nie doszed³ w pewne miejsca i widaæ go³± blachê. |
no w³a¶nie,takie zjawisko juz zauwa¿y³em i dlatego o to pyta³em.
Je¶li chodzi o spawarkê do musze na razie mieæ co¶ na 230V,ten Esab jest na 380V.
Zainteresowa³y mnie te Twoje 5 patentów na nie falowanie blachy,uchyl nam r±bka tajemnicy.
Dziêki za odpowiedzi. |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-21, 15:17
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
nooo Paszczurski prosimy o wyk³ad |
|
|
|
|
zdenek_zdenek
|
Wys³any: 2013-02-21, 20:29
|
0
|
|
|
Posty: 99
|
Na 230 to Esab Caddy Mig C200i, dobry inwerter nie potrzebuje stabilnego napiêcia. Mój esabik dzia³a nawet na bardzo d³ugich przed³u¿aczach. |
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-21, 23:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Hematol ---> ja mam
MIG/MAG --> mosta 270 AMperków wszystko jak nalezy Polecam bo nic sie nie psuje
TIG /MMA --> welder fantasy 170 ac/dc
TIG/MMA ---> dedra 200
MIG/MAG --> Dedra ( ma³a przenosna na 230 V) |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2013-02-22, 02:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
YAMAHER, Masz ca³± kolekcjê spawarek
Jakie widzisz ró¿nice w spawaniu miêdzy tani± a dobr± spawark± |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
YAMAHER
|
Wys³any: 2013-02-22, 10:35
|
0
|
|
|
Pomóg³: 7 razy Posty: 1975
|
Sw.Piotrek --> Mostem to juz tym sie tyle naspawa³em ze masakra kilka maszyn do wypieków biszoptów itd kazda minimum 25 m i dzia³a perfecto do dzis. Spawa sie luxusowo.
Welder fantasy kupilem ponad rok temu a jescze go nie odpala³em nowe zamowienie mam i bede potrzebowa³ spawac czesci do mebli na wsytawe tak wiec zdam relacje
Dedra 200 --> MMA dzia³a tak jak powinno byc, ma³a podreczna przenoscna, na poczatek jako TIG wystarczy.
A dedra MIG to mia³a tydzien i uczestniczy³a w wypadku i musze wymienic klawisz ON/OFF i szukalem takiego 30amperowego i ciagle nie moge znalesc :( |
|
|
|