| Autor | 
      Wiadomo¶æ | 
   
      
		  | 
   
  | 
     
		 przemos10		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-06, 12:26   Profi. renowacja podwozia w bmw e36. Jak?
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 12 
                | 
      
         
            
               Siema   
 
Odnawiam swoje BMW e36 Coupe, które posiada troszkê wad ale my¶lê, ¿e warto odratowaæ auto. Traktujê to jako hobby/ pasjê oraz poprostu siê uczê ale chcê aby odnowiæ ten samochód bardzo porz±dnie i aby pozosta³ na drogach kope lat. 
 
Pod³oga by³a powiginana, odgiête by³y za¶lepki przez, które pod dywan dostawa³a siê woda... Nie ma zbytnio dziur bo g³ównie to korozja siê wgryza i da siê j± po czê¶ci zeszlifowaæ. Proszê o jakie¶ wskazówki odno¶nie konserwacji wnêtrza jak i zewnêtrza pod³ogi. Chcê aby to poje¼dzi³o kilka ³adnych lat bo auto szykujê dla siebie. My¶la³em o takiej kolejno¶ci: 
 
przygotowanie powierzchni tarcz± szlifiersk±/szczotk± drucian± na wiertarkê> Cortanin F pozostawiony na dobê> obmycie wod± i benzyn± ekstrakcyjn± miejsc, na których zosta³ u¿yty Cortanin>podk³ad epoksydowy>podk³ad akrylowy> konserwacja np. bitgum> maty bitumiczne app> konserwacja profili zamkniêtych. 
 
Czy to bêdzie ok je¶li chodzi o wnêtrze? Dobry pomys³ z Cortaninem? Proszê, Poleæcie jakie¶ ¶rodki, które bêd± najlepsze bo chcia³bym co¶ zamówiæ aby dzia³aæ. 
 
Kilka fotek jak to wygl±da we wnêtrzu: 
 
  
 
  
 
  
 
Na tym zdjêciu "zjecha³em" troszkê rdzy i na te ma³e czarne w¿ery u¿y³em Cortaninu F. Dobry pomys³?
 
  
 
Czego u¿yæ na zewn±trz pojazdu? Mam trzy miejsca do wstawek i wy¶lizgane pod³u¿nice. APP U210 bêdzie wporz±dku? i na to my¶la³em jeszcze dodatkowo bitgum.. 
 
Z góry dziêki za pomoc i pozdrawiam     | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 teac27  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-10, 18:54   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 1 raz Posty: 155 Sk±d: podkarpacie 
                | 
      
         
            
               tam gdzie by³a ruda i oszlifowa³e¶ j± dok³adnie daj podk³ad ,, reaktywny '' tam gdzie wycinasz rdze i spawasz reperaturki dajesz podk³ad epoksydowy     Pamiêtaj ze tzw Baranka trzeba lakierowaæ bo ch³onie rdze .. Bitgum  jest ok Z APP  Naprawdê polecam .. o tym produkcie nie mozna powiedzieæ ¿e nadaje sie tylko do starych gratów .  Tam gdzie by³ spaw lub jest zgrzewana blacha warto to uszczelnic i daæ na podk³ad mase uszczelniaj±ca . te¿ z APP jest dobra ale mo¿e byc z bolla    nak³adasz j± pêdzlem tak samo mo¿esz robiæ z podk³adami po wczesniejszym odt³uszczniu zmywaczem antysylikonowym . to tak z grubsza | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 Robertlodz09  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-10, 18:57   
                   
         | 
        
         +1 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿ 
                | 
      
         
            
                	  | teac27 napisa³/a: | 	 		  |  Baranka trzeba lakierowaæ bo ch³onie rdze .. | 	  
 
W jaki sposób on to "ch³onie"...      tj. t± rdzê     | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 teac27  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-10, 19:11   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 1 raz Posty: 155 Sk±d: podkarpacie 
                | 
      
         
            
               ch³onie wilgoæ !!!!!!!  hehe dzieki ze uwaznie czytasz    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 slawciu  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-10, 21:19   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 2 razy Posty: 259 Sk±d: Kielce 
                | 
      
         
            
               | i tu siê pojawia magiczne s³owo ''do¶wiadczenie''. zrobisz cos ¼le ale bêdzie wygl±da³o dobrze tylko przez rok mo¿e dwa a pó¼niej wszystko obróci siê w rdze.... | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 adniem21		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-11, 08:14   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 1 raz Posty: 131 
                | 
      
         
            
               | A czy konserwacja tez ch³onie wodê ? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 teac27  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-11, 10:42   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 1 raz Posty: 155 Sk±d: podkarpacie 
                | 
      
         
            
               Tu radzê Ci poczytaæ trochê na ten temat    od strony technologicznej    Czytaj±c forum sam o tym sie dowiedzia³em     tzw baranek to nie jest masa bitumiczna .. jest to Tworzywo na bazie kauczuków    s³u¿y tylko do ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi pow³oke która jest podnim i odpowiada za ochronê antykorozyjna .. ( odbija kamienie itp .. ) nie mozna stosowaæ na spód pojazdu  .. tylko na progi     widzialem pare aut popryskanych od spodu grubo barankiem .. po roku czasu zaczyna odpadaæ i ca³y sie ³uszczyæ   
 
 
Odno¶nie cortanina .. tego radze nie stosowaæ z racji tego ze trzeba zmyæ powierzchnie malowana tym preparatem wod± ... bo inaczej kolejna warstwa ochronna nie przyczepi sie do tego . lepszym rozwi±zanie bedzie podklad reaktwyny .. z tym ¿e je¶li element bedzie lakierowany (elementy zewnetrzne ) nalezy odci±æ go podk³adem akrylowym .. na niego nie mozna nak³adaæ szpachli   
 
 
 
do¶wiadczenie do¶wiadczeniem .. ja bym nie przesadza³ . wystarczy trochê poczytaæ i wszystko wykonywaæ starannie  i dok³adnie .. u¿ywajac odpowiednich i markowych produktów .. bo jak wiadomo preparat do profili zamknietych a preparat do profili zamkniêtych to ca³kiem inna bajka ..  Polecam z APP bo to preparat antykorozyjny  , penetruj±cy . co innego np z takim od bolla .. gdzie jest na bazie tylko i wy³±cznie ró¿nego rodzaju wosków .. przy konserwacji wydaje mi sie ¿e chodzi o dok³adno¶ci. co innego z lakierowaniem elementów tam potrzebne jest do¶wiadczenie ..
 
 
 
dlatego zachêcam do szanowania swojej pracy i czasu i korzystania z odpowiednich produktów     
 
 
Pozdrawiam    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 przemos10		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-14, 22:05   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 12 
                | 
      
         
            
               Witam po krótkiej przerwie :P
 
Poczyta³em to i owo. Zdecydowa³em siê w miejscach gdzie mam rdzê, wszystkie zakamarki z rdzawym nalotem itp. wypiaskowaæ. Tam gdzie rdzy nie ma nic nie ruszam, od¶wie¿ê jedynie konserwacje. Zamówiê firmê zajmuj±c± siê piaskowaniem min. aut. Bêdzie mnie to kosztowa³o jakie¶ 300-400z³. Zreszt± dzwoni³em pyta³em i powiedzieli, ¿e problemu nie bêdzie. Auto porozk³adane czê¶ciowo prace zaczête ale poczekam a¿ pogoda siê poprawi i zaczn± siê cieplejsze dni. Jak bêdzie ciep³o firma przyje¿d¿a i piaskuje po czym "odrazu" samochód trafia do lakiernika. 
 
Znalaz³em lakierników, którzy zrobi± mi tak jak ja im powiem tzn. ja chcê aby by³o tak:
 
-na blachê gdzie po piaskowaniu nadal s± w¿ery ze rdzy podk³ad reaktywny firmy T4W
 
-na go³± blachê/ wstawki podk³ad epoksydowy firmy T4W
 
-na epoksyd/reaktywny podk³ad akrylowy T4W 
 
-zabezpieczanie/ konserwacja
 
Jest jeszcze kwestia tego typu, ¿e s± to hmm "lakiernicy/blacharze" starych obyczajów i nie korzystali wcze¶niej z takich materia³ów jak p. epoksydowy/ reaktywny ale powiedzieli abym pokaza³ im karty techniczne i zrobi± czym zechcê i jak zechcê. Ich pracê widzia³em osobi¶cie na kilku samochodach i powiem szczerze, ¿e wygl±da³o bardzo dobrze. Nie by³o widaæ roboty na odwal.. I mam teraz co do nich dylemat czy im zaufaæ i oddaæ auto      
 
Wszystkie materia³y chcê zakupiæ z jednej firmy T4W w sklepie elakiery.pl 
 
Co s±dzicie o tych moich planach? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 teac27  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-15, 18:46   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 1 raz Posty: 155 Sk±d: podkarpacie 
                | 
      
         
            
               nie wiem czy jest co¶ takiego jak reaktywny podk³ad akrylowy .  jak ju¿ Ci wypiaskuj± to wal podk³ad epoksydowy wszêdzie    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 YAMAHER		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-15, 23:40   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 1975 
                | 
      
         
            
               przemos10 --> ja smigam ciagle na materia³ach z elakiery.pl i wszystkim od nich mi³o mi sie lakieruje    
 
 
Nie wiem jak z si³a zabezpieczenia ale lakieruje sie dobrze    
 
W tym tyg wywalilem  4 litry podk³adu    czesciowo z 2W czesc chyba z RANALA no i teraz kolejne 3 czekaja w paczce z T4w    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 przemos10		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-16, 22:08   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 12 
                | 
      
         
            
               teac27 chodzi³o mi ¿e na podk³ad reaktywny lub epoksydowy na³o¿ê podk³ad akrylowy :P
 
Yamaher mam nadziejê, ¿e na T4W siê nie zawiodê    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 YAMAHER		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-17, 17:00   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
  
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 1975 
                | 
      
         
            
               No ja sie nigdy nie zawiod³em    tanie bo tanie    ale bezbarwny Hs 4444 premium tez chwalili na forum, i inne produkty   
 
 
Podk³ad jak dla mnie lepszy niz OPTI czy 2W czy RANALA. ale oceñ sam    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  | 
     
		 przemos10		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-19, 12:18   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Posty: 12 
                | 
      
         
            
               Panowie mam jeszcze jedno pytanie odno¶nie profili zamkniêtych. Lakiernik, któremu planujê oddaæ auto stwierdzi³, ¿e ze wzglêdu i¿ auto ma swoje lata wszystkie profile zamkniête nale¿y zrobiæ na "t³usto" tzn. mocno i dok³adnie pozalewaæ wszystkie mo¿liwe profile i pozostawiæ auto na s³oñcu oko³o tygodnia aby wszystko dobrze zasz³o i ¶ciek³ nadmiar. 
 
Czy w przysz³o¶ci taka konserwacja "na t³usto" nie bêdzie mia³a konsekwencji typu utrudniona praca przy aucie, usmarowane elementy czy pozostawianie za sob± ¶ladów na parkingach?? I ogólnie czy jest to dobry pomys³ z tym mocnym zalewaniem?? | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       | 
   
   
		  | 
   
  
     
		 diablo74  		 
   | 
  
     
     
                			      Wys³any: 2013-03-19, 21:41   
                   
         | 
        
         0 
         | 
				
           
         | 
      
      
   | 
   
      
          
                  Pomóg³: 7 razy Posty: 600 
                | 
      
         
            
                	  | przemos10 napisa³/a: | 	 		  |  "na t³usto" | 	  
 
Ciekaw jestem "co autor mia³ na my¶li" a raczej czego on tam chce wlaæ? bo je¿eli jaki¶ olej ze smarem itp. a mo¿e jeszcze przepracowany to bardzo z³y pomys³, mo¿na wlaæ du¿o ale ¶rodków odpowiednich do tego celu    | 
             
						          
       | 
   
	
		| 
      
		 | 
		
			
       |