Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
przemos10
Wys³any: 2013-03-06, 12:26   Profi. renowacja podwozia w bmw e36. Jak?
0
UP DOWN

Posty: 12
Siema
Odnawiam swoje BMW e36 Coupe, które posiada troszkê wad ale my¶lê, ¿e warto odratowaæ auto. Traktujê to jako hobby/ pasjê oraz poprostu siê uczê ale chcê aby odnowiæ ten samochód bardzo porz±dnie i aby pozosta³ na drogach kope lat.
Pod³oga by³a powiginana, odgiête by³y za¶lepki przez, które pod dywan dostawa³a siê woda... Nie ma zbytnio dziur bo g³ównie to korozja siê wgryza i da siê j± po czê¶ci zeszlifowaæ. Proszê o jakie¶ wskazówki odno¶nie konserwacji wnêtrza jak i zewnêtrza pod³ogi. Chcê aby to poje¼dzi³o kilka ³adnych lat bo auto szykujê dla siebie. My¶la³em o takiej kolejno¶ci:
przygotowanie powierzchni tarcz± szlifiersk±/szczotk± drucian± na wiertarkê> Cortanin F pozostawiony na dobê> obmycie wod± i benzyn± ekstrakcyjn± miejsc, na których zosta³ u¿yty Cortanin>podk³ad epoksydowy>podk³ad akrylowy> konserwacja np. bitgum> maty bitumiczne app> konserwacja profili zamkniêtych.
Czy to bêdzie ok je¶li chodzi o wnêtrze? Dobry pomys³ z Cortaninem? Proszê, Poleæcie jakie¶ ¶rodki, które bêd± najlepsze bo chcia³bym co¶ zamówiæ aby dzia³aæ.
Kilka fotek jak to wygl±da we wnêtrzu:



Na tym zdjêciu "zjecha³em" troszkê rdzy i na te ma³e czarne w¿ery u¿y³em Cortaninu F. Dobry pomys³?

Czego u¿yæ na zewn±trz pojazdu? Mam trzy miejsca do wstawek i wy¶lizgane pod³u¿nice. APP U210 bêdzie wporz±dku? i na to my¶la³em jeszcze dodatkowo bitgum..
Z góry dziêki za pomoc i pozdrawiam ;)
 

teac27 
Wys³any: 2013-03-10, 18:54   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
tam gdzie by³a ruda i oszlifowa³e¶ j± dok³adnie daj podk³ad ,, reaktywny '' tam gdzie wycinasz rdze i spawasz reperaturki dajesz podk³ad epoksydowy :) Pamiêtaj ze tzw Baranka trzeba lakierowaæ bo ch³onie rdze .. Bitgum jest ok Z APP Naprawdê polecam .. o tym produkcie nie mozna powiedzieæ ¿e nadaje sie tylko do starych gratów . Tam gdzie by³ spaw lub jest zgrzewana blacha warto to uszczelnic i daæ na podk³ad mase uszczelniaj±ca . te¿ z APP jest dobra ale mo¿e byc z bolla :) nak³adasz j± pêdzlem tak samo mo¿esz robiæ z podk³adami po wczesniejszym odt³uszczniu zmywaczem antysylikonowym . to tak z grubsza
_________________

 
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2013-03-10, 18:57   
+1
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
teac27 napisa³/a:
Baranka trzeba lakierowaæ bo ch³onie rdze ..

W jaki sposób on to "ch³onie"... ;) tj. t± rdzê :tak:
 

teac27 
Wys³any: 2013-03-10, 19:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
ch³onie wilgoæ !!!!!!! hehe dzieki ze uwaznie czytasz :)
_________________

 
 

slawciu 
Wys³any: 2013-03-10, 21:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 259
Sk±d: Kielce
i tu siê pojawia magiczne s³owo ''do¶wiadczenie''. zrobisz cos ¼le ale bêdzie wygl±da³o dobrze tylko przez rok mo¿e dwa a pó¼niej wszystko obróci siê w rdze....
 

adniem21
Wys³any: 2013-03-11, 08:14   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 131
A czy konserwacja tez ch³onie wodê ?
 

teac27 
Wys³any: 2013-03-11, 10:42   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
Tu radzê Ci poczytaæ trochê na ten temat :) od strony technologicznej :) Czytaj±c forum sam o tym sie dowiedzia³em :) tzw baranek to nie jest masa bitumiczna .. jest to Tworzywo na bazie kauczuków :) s³u¿y tylko do ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi pow³oke która jest podnim i odpowiada za ochronê antykorozyjna .. ( odbija kamienie itp .. ) nie mozna stosowaæ na spód pojazdu .. tylko na progi :) widzialem pare aut popryskanych od spodu grubo barankiem .. po roku czasu zaczyna odpadaæ i ca³y sie ³uszczyæ :)

Odno¶nie cortanina .. tego radze nie stosowaæ z racji tego ze trzeba zmyæ powierzchnie malowana tym preparatem wod± ... bo inaczej kolejna warstwa ochronna nie przyczepi sie do tego . lepszym rozwi±zanie bedzie podklad reaktwyny .. z tym ¿e je¶li element bedzie lakierowany (elementy zewnetrzne ) nalezy odci±æ go podk³adem akrylowym .. na niego nie mozna nak³adaæ szpachli :)


do¶wiadczenie do¶wiadczeniem .. ja bym nie przesadza³ . wystarczy trochê poczytaæ i wszystko wykonywaæ starannie i dok³adnie .. u¿ywajac odpowiednich i markowych produktów .. bo jak wiadomo preparat do profili zamknietych a preparat do profili zamkniêtych to ca³kiem inna bajka .. Polecam z APP bo to preparat antykorozyjny , penetruj±cy . co innego np z takim od bolla .. gdzie jest na bazie tylko i wy³±cznie ró¿nego rodzaju wosków .. przy konserwacji wydaje mi sie ¿e chodzi o dok³adno¶ci. co innego z lakierowaniem elementów tam potrzebne jest do¶wiadczenie ..


dlatego zachêcam do szanowania swojej pracy i czasu i korzystania z odpowiednich produktów :)

Pozdrawiam :)
_________________

 
 

przemos10
Wys³any: 2013-03-14, 22:05   
0
UP DOWN

Posty: 12
Witam po krótkiej przerwie :P
Poczyta³em to i owo. Zdecydowa³em siê w miejscach gdzie mam rdzê, wszystkie zakamarki z rdzawym nalotem itp. wypiaskowaæ. Tam gdzie rdzy nie ma nic nie ruszam, od¶wie¿ê jedynie konserwacje. Zamówiê firmê zajmuj±c± siê piaskowaniem min. aut. Bêdzie mnie to kosztowa³o jakie¶ 300-400z³. Zreszt± dzwoni³em pyta³em i powiedzieli, ¿e problemu nie bêdzie. Auto porozk³adane czê¶ciowo prace zaczête ale poczekam a¿ pogoda siê poprawi i zaczn± siê cieplejsze dni. Jak bêdzie ciep³o firma przyje¿d¿a i piaskuje po czym "odrazu" samochód trafia do lakiernika.
Znalaz³em lakierników, którzy zrobi± mi tak jak ja im powiem tzn. ja chcê aby by³o tak:
-na blachê gdzie po piaskowaniu nadal s± w¿ery ze rdzy podk³ad reaktywny firmy T4W
-na go³± blachê/ wstawki podk³ad epoksydowy firmy T4W
-na epoksyd/reaktywny podk³ad akrylowy T4W
-zabezpieczanie/ konserwacja
Jest jeszcze kwestia tego typu, ¿e s± to hmm "lakiernicy/blacharze" starych obyczajów i nie korzystali wcze¶niej z takich materia³ów jak p. epoksydowy/ reaktywny ale powiedzieli abym pokaza³ im karty techniczne i zrobi± czym zechcê i jak zechcê. Ich pracê widzia³em osobi¶cie na kilku samochodach i powiem szczerze, ¿e wygl±da³o bardzo dobrze. Nie by³o widaæ roboty na odwal.. I mam teraz co do nich dylemat czy im zaufaæ i oddaæ auto :roll:
Wszystkie materia³y chcê zakupiæ z jednej firmy T4W w sklepie elakiery.pl
Co s±dzicie o tych moich planach?
 

teac27 
Wys³any: 2013-03-15, 18:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 155
Sk±d: podkarpacie
nie wiem czy jest co¶ takiego jak reaktywny podk³ad akrylowy . jak ju¿ Ci wypiaskuj± to wal podk³ad epoksydowy wszêdzie :)
_________________

 
 

YAMAHER
Wys³any: 2013-03-15, 23:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
przemos10 --> ja smigam ciagle na materia³ach z elakiery.pl i wszystkim od nich mi³o mi sie lakieruje ;)

Nie wiem jak z si³a zabezpieczenia ale lakieruje sie dobrze :)
W tym tyg wywalilem 4 litry podk³adu :D czesciowo z 2W czesc chyba z RANALA no i teraz kolejne 3 czekaja w paczce z T4w :)
 

przemos10
Wys³any: 2013-03-16, 22:08   
0
UP DOWN

Posty: 12
teac27 chodzi³o mi ¿e na podk³ad reaktywny lub epoksydowy na³o¿ê podk³ad akrylowy :P
Yamaher mam nadziejê, ¿e na T4W siê nie zawiodê :)
 

YAMAHER
Wys³any: 2013-03-17, 17:00   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 1975
No ja sie nigdy nie zawiod³em :) tanie bo tanie :) ale bezbarwny Hs 4444 premium tez chwalili na forum, i inne produkty :)

Podk³ad jak dla mnie lepszy niz OPTI czy 2W czy RANALA. ale oceñ sam :)
 

przemos10
Wys³any: 2013-03-19, 12:18   
0
UP DOWN

Posty: 12
Panowie mam jeszcze jedno pytanie odno¶nie profili zamkniêtych. Lakiernik, któremu planujê oddaæ auto stwierdzi³, ¿e ze wzglêdu i¿ auto ma swoje lata wszystkie profile zamkniête nale¿y zrobiæ na "t³usto" tzn. mocno i dok³adnie pozalewaæ wszystkie mo¿liwe profile i pozostawiæ auto na s³oñcu oko³o tygodnia aby wszystko dobrze zasz³o i ¶ciek³ nadmiar.
Czy w przysz³o¶ci taka konserwacja "na t³usto" nie bêdzie mia³a konsekwencji typu utrudniona praca przy aucie, usmarowane elementy czy pozostawianie za sob± ¶ladów na parkingach?? I ogólnie czy jest to dobry pomys³ z tym mocnym zalewaniem??
 

diablo74 
Wys³any: 2013-03-19, 21:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
przemos10 napisa³/a:
"na t³usto"

Ciekaw jestem "co autor mia³ na my¶li" a raczej czego on tam chce wlaæ? bo je¿eli jaki¶ olej ze smarem itp. a mo¿e jeszcze przepracowany to bardzo z³y pomys³, mo¿na wlaæ du¿o ale ¶rodków odpowiednich do tego celu :spoko:
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group