Autor |
Wiadomość |
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-06-24, 17:32 Wzmocnienie kompresora
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
Witam, jestem tutaj nowy i mam kilka pytan. Przygode z lakiernictwem mialem juz wczesniej, ale glownie jako pomocnik.
Posiadam kompresor, ale niestety tylko 50l, glownie zalezalo mi na mobilnosci (kanal kilkanascie m od domu - robie konserwacje).
Do malowania jak mozna zauwazyc to troche malo, choc lakieruje glownie pojedyncze elementy na wlasne potrzeby.
Lecz jednak wydajnosc na poziomie 135 l/min nie za chwyca.
Co powiecie na niedrogie rozwiazanie jakie sobie wymyslilem - dopinac do malowania taki agregat ? http://allegro.pl/agregat...3320762609.html i polaczyc jednym presostatem? Instalacja pradowa bedzie wystarczajaco wytrzymala ? Efektywnosc teoretycznie 270 l/m jak dla mnie byla by bajka.
Aut calych nie bede malowal. Co myslicie nad takim rozwiazaniem ? |
|
|
|
 |
Matix
|
Wysłany: 2013-06-24, 18:09
|
0
|
|
|

Posty: 316 Skąd: Rybnik
|
To przecieÂż zwykÂła pompa z chiĂąskiej 24l sprĂŞÂżarki... dupy nie urywa |
|
|
|
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-06-24, 18:11
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
Wiem, bo taka sama mam u siebie. Jednak pytam o co innego. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-06-24, 19:45 Re: Wzmocnienie kompresora
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
maddict napisał/a: | Efektywnosc teoretycznie 270 l/m jak dla mnie byla by bajka.
Co myslicie nad takim rozwiazaniem ? |
zÂły tok myÂślenia...
2 x 2KW i tylko 270 l/min ?
nie polecam. |
|
|
|
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-06-24, 19:50
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
Wiec polec inne rozwiazanie o wiekszej efektywnosci kosztem 150 zlotych
Czekam na propozycje |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:01
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
nie idÂź na ÂŁatwiznĂŞ
wszystko na tacy Tobie podac ?!
ok.
Butle duÂżo wiĂŞkszÂą sobie kup bo to pod pompÂą powietrza to "odstojnik" - bufor na kondensat.
ZmieĂą filtr powietrza na duÂżo wiĂŞkszy, zastosuj doÂładowanie dynamiczne poprawiajÂąc jednoczeÂśnie chÂłodzenie bo siĂŞ zamĂŞczy zbyt szybko maleĂąstwo
Popracuj na takim ustawieniu a dopiero zastanĂłw siĂŞ czy aby napewno trzeba Ci wydajnoÂści czy raczej objĂŞtoÂści ?
do konserwacji i zaprawek ... |
|
|
|
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:14
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
Kolego przeczytaj jeszcze raz moj post. Wybralem taki rozmiar ze wzgledu na mobilnosc. Butle 150l nie dam rady taszczyc do kanalu oddalonego od domu 40m. I powietrza nie brakuje mi przy konserwowaniu tylko niekomfortowo maluje sie mi te elementy. Wiec chcialbym troche niewielkimi kosztami ulepszyc komfort pracy. Jak juz wspomnialem maluje tylko pojedyncze elementy. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:21
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
wiĂŞc sam sobie odpowiedziaÂłeÂś na nurtujÂące pytanie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:25
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
936 napisał/a: | wiĂŞc sam sobie odpowiedziaÂłeÂś na nurtujÂące pytanie.
Pozdrawiam |
Nauka czytania ze zrozuminiem, oj tego chyba nigdy za wiele.
Zapytalem czy taka instalacja wytrzymie - 2 silniki na jednym presostacie. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:37
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
Nie atakuj stary ze zrozumieniem
Wy³¹cznik ciœnieniowy (presostat) roz³¹cza siê przy 8 bar. jedyne co to ampera¿ mo¿e go pokonac.
W sprawie elektryki polecam wypowiedÂź Lacdoktora
Ps. Pod³¹czaliœmy 2 takie kompresory poprzez trójnik z przewodem i chodzi³o wiêc o co kaman ???
Pozatym w butli masz zaœlepke przez, któr¹ mo¿na pod³¹czyc nastêpny kompresor lub grubszy przewód zasilaj¹cy np. do instalacji. |
|
|
|
|
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:40
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
936 napisał/a: | Nie atakuj stary ze zrozumieniem
Wy³¹cznik ciœnieniowy ma wytrzymac ciœnienie a nie moc. (nabije 8 bar i siê wy³¹czy)
Ps. Pod³¹czaliœmy 2 takie kompresory poprzez trójnik z przewodem i chodzi³o wiêc o co kaman ???
Pozatym w butli masz zaœlepke przez, któr¹ mo¿na pod³¹czyc nastêpny kompresor lub grubszy przewód zasilaj¹cy np. do instalacji. |
Naprawde az tak ciezko sie domyslic, ze chodzi o obciazenie pradowe podczas pracy 2 silnikow jednoczesnie ? |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:44
|
+1
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
maddict napisał/a: | Zapytalem czy taka instalacja wytrzymie - 2 silniki na jednym presostacie. |
OdpisaÂłem na pw, wiec wszystko jasne,,, moÂżesz tak zrobic jak piszesz.
Dodam od siebie Âże moÂżesz podzielic styki presostatu tak Âże jedna para bedzie obsÂługiwaÂła jeden silnik a druga para drugi silnik.
Zadne ze styków nie bêd¹ nic wiêcej obci¹¿one niz dotychczas a wydajnoœÌ bêdzie bajeczna jak na taki sposób zastosowania dwóch kompresorów.
To dziaÂła, to jednak jest ekonomicznie nieuzasadnione jesli chodzi o prÂąd i jego zuzycie, technologicznie dla lakiernictwa to tez nie jest super rozwiÂązanie, bo tego typu sprĂŞzarki Âłatwo zajechac, pluja olejem i ....... i co z tego.
Ty potrzebujesz dla swoich potrzeb jednostkowych malunkĂłw,,, wiĂŞc jest to odpowiedni pomysÂł na zagwarantowanie sobie odpowiedniej iloÂści powietrza.
936,
Dynamicznie na takim jednym cylinderku?
Heheh, Âżarcik ????? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Powodzenia bez aluzji i podtekstĂłw |
|
|
|
|
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:48
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
I o to chodziÂło, jeszcze raz dziekuje za odpowiedz, jedyna w tym topicu zwiazana z tematem.
Mozna chyba zamknac. |
|
|
|