Autor |
Wiadomość |
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-06-30, 19:14 od czego zaczaĂŚ bmw e34
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
|
|
|
 |
Matix
|
Wysłany: 2013-06-30, 19:39
|
0
|
|
|

Posty: 316 Skąd: Rybnik
|
Sory ale brutalna prawda jest taka Âże tego juÂż siĂŞ nie opÂłaca robiĂŚ..... Sam mam e34 i wiem jaka jest cena rynkowa tego auta, tym bardziej Âże Ty masz wersjĂŞ przed liftowÂą... Za duÂżo jest tej rdzy Wpakujesz w to auto kupe kasy i za rok ci to prawdopodobnie wyjdzie |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-06-30, 19:49
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
to jest wersja po liftowa tylko sciagnolem juz te nakÂładki progowe, chce to zrobic sam w miare mozliwosci, pewnie ze sie tego super nie zrobi chodzi o to zeby auto jeszcze pare lat pojezdzilo. ChciaÂłbym wiedziec od czego zaczac robote zeby w miare wycinania auto mi sie nie rozjechalo:) |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2013-06-30, 21:50
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
trejti napisał/a: | ChciaÂłbym wiedziec od czego zaczac robote |
Od skompletowania narzĂŞdzi i kupna potrzebnych czĂŞÂści ....
Pó¿niej to ju¿ masz kolego "z górki"..... |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-06-30, 21:58
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
heh narzedzia sa, moze nie wszystkie ale wiekszosc, jesli czegos nie bedzie to sie pokombinuje:), czesci juz mam progi blotnik drzwi jutro najprawdopodobniej pojade wyciac tylna lewa cwiartke, troche arkuszy blachy, takze jesli o to chodzi to jestem w miare wyposazony brakuje mi doswiadczenia, krzywdy nikomu nie zrobie zabawa przy tym samochodzie takze czekam na porady doswiadczonych kolegĂłw od czego zaczac
pozdro |
|
|
|
 |
kadafi
|
Wysłany: 2013-06-30, 22:27
|
0
|
|
|
Posty: 81 Skąd: Tarnowskie GĂłry
|
Moim zdaniem teÂż siĂŞ tego nie opÂłaca robiĂŚ.
Przelicz ile wydasz/wydaÂłeÂś na reperaturki/blachy lakiery, konserwacje i przede wszystkim ile to ci zajmie roboczogodzin. Jak wytniesz to co jest skorodowane tak Âże nie da siĂŞ tego juÂż uratowaĂŚ to wiele z balacharki juÂż nie zostanie.
Matrix dobrze radzi. |
|
|
|
 |
slawciu
|
Wysłany: 2013-06-30, 22:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 2 razy Posty: 259 Skąd: Kielce
|
najtaĂąszy material to koszt okoÂło 1500zl jak chceszto robic samemu i z glowÂą . do tego reperaturki progow blotnikow i bog wie co tam jeszcze. koszty energii to z 200 za prÂąd . koszta jakie masz to na dzien dobry okoÂło2200zl. to taka dolna granica. oplaca siĂŞ ?
zrob to jakims matem i sprzedaj Âłebkowi niech siĂŞ cieszy |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2013-07-01, 10:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
Panowie ! Ale przecieÂż "nauka kosztuje"......
A kolega chce siĂŞ "uczyĂŚ"......
Nie wolno czÂłowiekowi zabroniĂŚ "zdobywania" praktycznej wiedzy.....
TakÂże ÂśmiaÂło kolego "podwijaj rĂŞkawy" i bierz siĂŞ za tÂą "naprawĂŞ"
tylko ja to doœÌ "czarno widzê" z powodu braku umiejêtnoœci i doœwiadczenia
w naprawach blacharskich nadwozi samochodowych......
Ale jak to mĂłwiÂą: -" do odwaÂżnych Âświat naleÂży....."
NajwyÂżej jak naprawa nie wyjdzie albo "polegniesz" to oddasz to stare BMW tam gdzie
jest jego miejsce.....
Czyli do punktu utylizacji
Pozdrawiam i duÂżo powodzenia kolego.... |
|
|
|
 |
Dumel19
|
Wysłany: 2013-07-01, 14:02
|
0
|
|
|
Pomógł: 5 razy Posty: 397 Skąd: LKR
|
hehe robiÂłem jeszcze grosza mante i jakoÂś daÂłem rade :P
trejti, weÂź na lawete tÂą bume i zawieÂź niech Ci to ktoÂś opiaskuje, potem zobaczysz ile zostaÂło blachy, reszte dospawasz, i odrazu zabezpieczaj FERTANem to jest taki kwas specjalny, roboty bedziesz miaÂł w ch uj ale da rade tÂą bmke zrobiĂŚ, zabezpieczysz fertanem czy reaktywnym po piaskowaniu i jakiÂś czas pojeÂździ Âżycze powodzenia |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-07-01, 21:36
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
tematu nie odpuszcze bo to nie moje auto, a ze sie za to wziolem(nie zarobkowo, samochod jest w rodzinie poprostu nie byl dlugo uzytkowany) to musze skonczyc, wyjdzie jak wyjdzie narazie ceny czesci blacharskich jakie kupilem wyszly mnie 280 zÂł, w tym: drzwi przod, tyÂł, bÂłotnik przĂłd, tylna lewa cwiartka i prĂłg nowy( najdrozszy ze wszystkiego). Czasu troche mam bo auto zastepcze jest takze trzeba tylko podejsc do tematu z gÂłowa
pozdro |
|
|
|
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-07-01, 22:07
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
No a nad czym tu dumac, pozbyc sie wszelkiej rdzy, mozna nawet wypiaskowac, wyspawac, zzabezpieczyc, dekorowac |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2013-07-02, 07:20
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
trejti napisał/a: | trzeba tylko podejsc do tematu z gÂłowa |
caÂłkowicie siĂŞ tutaj zgadzam |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-07-04, 15:08
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-07-05, 10:09
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
czy palnikiem na propan butan dam rade to rozlaczyc?? |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-07-31, 21:42
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
witam po przerwie
dziaÂłam w dalszym ciagu przy aucie jedna strona juz prawie skonczona zostalo kilka mniejszych miejsc do wyciecia wkleje zdjecia jak skoncze to ocenicie jak mi wyszlo.
Doradzcie mi czym pomalowac go³a blache i spawy, na chwile obecna popsika³em wszystko cynkiem w spreju. Moze to tak zostac czy zeszlifowac to wszystko jak skoncze i przed lakierowaniem jakas dobra farba to pociagn¹Ì. Druga sprawa czego uzyc od srodka w miejscach gdzie nie moge dojsc pedzlem ani sprejem a mam do dyspozycji jedynie otworki do konserwacji, co tam rozpylic.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-07-31, 22:31
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
Na gola czysta blache epoksyd |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-07-31, 22:59
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
w niektorych miejscach nie mam mozliwosci dokladnie wyczycic wiec goÂłej blachy nie rozumiejscie dosÂłownie, jest doczyszczone w miare mozliwosci ( sÂą wÂżery gdzie niegdzie ktorych nie sposob wyczyscic ) i czym to teraz najsensowniej zabezpieczyc?? |
|
|
|
 |
maddict
|
Wysłany: 2013-08-01, 20:50
|
0
|
|
|

Posty: 68
|
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-08-20, 18:20
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-08-20, 19:25
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Jak dla mnie Chip Foose.
Tak na powaÂżnie to kiedyÂś teÂż tak miaÂłem, jak borsuk mi siĂŞ wgryzÂł w karoseriĂŞ. |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-08-20, 20:04
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
albo jak ten arab z chop shop eheh |
|
|
|
 |
Gandziorz
|
Wysłany: 2013-08-21, 10:52
|
0
|
|
|

Posty: 217
|
Eee tam, tragedii nie ma.
Mam swifta na warsztacie, tam to dopiero sÂą przeboje.
PodÂłuÂżnice wydajÂą siĂŞ okej, miejsca mocowaĂą teÂż, reszta to estetyka czyli progi, nadkola itd.
MĂłwicie Âże duÂżo to kosztuje?
Arkusz blachy 0,8mm na spĂłd + kawaÂłek arkusza 1,2mm na progi wewnĂŞtrzne i wsio.
Kartka z bloku technicznego do obrysowania -> nastepnie wycinasz blache -> robisz przetloczenia w ¿³obiarce -> przyk³adasz "na styk" nie zak³adkê -> spawasz/szlifujesz i jedziesz dalej.
DuÂżo roboty ale nie kosztĂłw
Ja w swifcie muszĂŞ wykonaĂŚ podÂłuÂżnice i mocowania od nowa w samochodzie za ok. 1500zÂł, ale warto robiĂŚ bo samochĂłd jest maÂło awaryjny i spalanie bajka -> 4,7L/100KM Pb 95 co przy pojemnoÂści 1.3 wydajĂŞ siĂŞ wrĂŞcz nie wiarygodne! |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-08-21, 12:34
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Wiarygodne to to jest, ale jak jeÂździsz 70/h i codziennie na trasie.
Moja Âżona miaÂła takie spalania przy silniku 1.5. W ktĂłrym to ja miaÂłem Âśrednie 8.5. |
|
|
|
 |
mayer
|
Wysłany: 2013-09-04, 21:56
|
0
|
|
|
Posty: 122
|
powiem tak,najlepiej uczyĂŚ siĂŞ na czymÂś tanim bo i czĂŞÂści tanie,jak jest to to siĂŞ baw,sam ponad rok czasu robiÂłem trupa tylko z faktu Âże chciaÂłem siĂŞ nauczyĂŚ.NauczyÂłem siĂŞ wiĂŞcej niÂż myÂślaÂłem,wÂłoÂżyÂłem trochĂŞ kasy ale satysfakcja ogromna,lepsze niÂż patrzeĂŚ na TV to po szkole po kilka godzinek na spokojnie
na poczÂątku wyglÂądaÂł na najgorsze co dotychczas miaÂłem i widziaÂłem,ale powoli,maÂłymi krokami,nauczyÂłem siĂŞ wiele i powstaÂł bardzo Âładny wĂłz choĂŚ i tak kaÂżdy powie Âże to zwykÂły maluch
ogĂłlnie kaÂżdy odradzaÂł ale samotna robota jest najlepsza,tak wiĂŞc jak masz czas,chĂŞci i 2 tysiÂące na start to baw siĂŞ,tak siĂŞ najlepiej uczy |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-09-04, 23:39
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Cholerne borsuki, wyÂżerajÂą takie kawaÂły. |
|
|
|
 |
Gandziorz
|
Wysłany: 2013-09-06, 19:04
|
0
|
|
|

Posty: 217
|
KK napisał/a: | Wiarygodne to to jest, ale jak jeÂździsz 70/h i codziennie na trasie.
Moja Âżona miaÂła takie spalania przy silniku 1.5. W ktĂłrym to ja miaÂłem Âśrednie 8.5. |
Przy 90km/h masz 2400obr i dlatego tak maÂło pali. Popytaj uÂżytkownikĂłw tego auta. |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-10-01, 20:26
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
|
|
|
 |
kt65c453
|
Wysłany: 2013-10-01, 21:43
|
0
|
|
|
Posty: 22
|
czemu takie maÂłe kawaÂłki , zamiast jednego duÂżego ?? Dorabiasz od kartonu ?? OgĂłlnie fajna robota , |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-10-01, 22:59
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
kawaÂłki dorabiam z kartek papierowych z zeszytu, kawaÂłki takie male bo nie umiem formowaĂŚ takiego duzego kawaÂłka blachy nigdy z blacharka nie mialem do czynienia |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-11-04, 22:09
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
pare nowych zdjĂŞĂŚ z postĂŞpu prac
prawa tylna cwiartka prawie skonczona, jeszcze z rok i moÂże skoncze |
|
|
|
 |
cobi
|
Wysłany: 2013-11-05, 10:31
|
0
|
|
|
Posty: 18 Skąd: SwinoujÂście/PoznaĂą
|
Sory ¿e wrzucam link do innego forum (oczywiœcie nie lakierniczego ale dotycz¹cego tematyki bmw) ale przeniesienie tylu zdjêÌ zajmiê mi pó³ dnia.
Masz obszerny materiaÂł z prac nad mojÂą e34.
W sumie doprowadzenie auta do takiego stanu zajĂŞÂło mi to blisko dwa lata (robiÂłem po godzinach) i pochÂłonĂŞÂło blisko ......35 tyÂś.
Jesli masz pytania odnoÂśnie e34 chĂŞtnie pomogĂŞ bo znam to auto na wylot.
http://bts-bmw.pl/forum/viewtopic.php?t=11041 |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-11-05, 12:27
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
bardzo Âładnie sie prezentuje, w porownaniu do mojej jest zdrowiotenka, spawaÂłes tylko mocowanie lewarka?. Wrzuce za jakis czas zdjecie mocowania tylnej belki ktore wyciolem, zobaczycie w jakim byÂło agonalnym stanie
 |
|
|
|
 |
cobi
|
Wysłany: 2013-11-05, 19:31
|
0
|
|
|
Posty: 18 Skąd: SwinoujÂście/PoznaĂą
|
Wszystkie podpory lewarka, wkoÂło klapki wlewu paliwa (chyba kazda e34 ma tam rudego), i z przodu na kielichu gdzie przechodziÂł przewĂłd hamulcowy. |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-11-05, 19:59
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
no u mnie to samo wszystkie gniazda lewarka zardzewiaÂłe, u ciebie widze podÂłoga przynajmniej caÂła u mnie juz na podÂłoge przeszÂło, a o dziwo koÂło wlewu paliwa czysto |
|
|
|
 |
cobi
|
Wysłany: 2013-11-05, 20:06
|
0
|
|
|
Posty: 18 Skąd: SwinoujÂście/PoznaĂą
|
Problem z podporami lewarka jest taki Âże kazda e34 ktĂłra ma szyberdach ma spÂływy od szybra wÂłasnie tam gdzie podpory (wszystkie 4), wiadomo Âże z czasem siĂŞ zatykajÂą i wiadomo co siĂŞ dzieje.
Ja u siebie wyciÂągaÂłem szyber i caÂłe te przewody (idÂą w sÂłupkach A i C ) i czyÂściÂłem.
A moÂże masz diesla ? Bo sÂłyszaÂłem Âże rudy atakuje wlew ale tylko w benzynach |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-11-05, 20:38
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
nie, mam benzyne 2.5 m50 szyberdachu teÂż nie ma, nie wiem dlaczego tak zardzewiaÂła byÂła bita coprawda z lewej strony ale zerzatra jest z dwoch |
|
|
|
 |
cobi
|
Wysłany: 2013-11-05, 20:51
|
0
|
|
|
Posty: 18 Skąd: SwinoujÂście/PoznaĂą
|
moja byÂła z kazdej strony |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-11-05, 22:50
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
|
|
|
 |
cobi
|
Wysłany: 2013-11-06, 08:08
|
0
|
|
|
Posty: 18 Skąd: SwinoujÂście/PoznaĂą
|
wszystko sam robiÂłem poza obszywaniem. |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2013-11-06, 10:29
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
co to jest za farba na drzwiach, ta czarna, jakaÂś anty korozyjna? |
|
|
|
 |
cobi
|
Wysłany: 2013-11-06, 23:52
|
0
|
|
|
Posty: 18 Skąd: SwinoujÂście/PoznaĂą
|
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2014-03-29, 14:00
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
witam po przerwie. Walcze dalej jestem na etapie wstawiania caÂłego progu lewego, ustawiÂłem samochĂłd na klockach. Klocki sa tylko z lewej strony. PodniosÂłem w ten sposĂłb samochĂłd zeby miec Âłatwiejszy dostĂŞp od spodu. Powiedzcie mi czy w takiej pozycji w samochĂłd moÂżna wspawaĂŚ prĂłg?? ranty felgi od ziemi sÂą na tej samej wysokoÂści
[URL="http://zapisz.net/view.php?filename=325_140329_135140.jpg"] [/URL]
[URL="http://zapisz.net/view.php?filename=276_140329_135200.jpg"] [/URL] |
|
|
|
 |
Robertlodz09
|
Wysłany: 2014-03-30, 22:44
|
0
|
|
|

Pomógł: 61 razy Posty: 3387 Skąd: ÂŁĂłdÂż
|
trejti napisał/a: | ustawiÂłem samochĂłd na klockach. Klocki sa tylko z lewej strony. PodniosÂłem w ten sposĂłb samochĂłd zeby miec Âłatwiejszy dostĂŞp od spodu. Powiedzcie mi czy w takiej pozycji w samochĂłd moÂżna wspawaĂŚ prĂłg?? ranty felgi od ziemi sÂą na tej samej wysokoÂści |
W tym przypadku auto musi staĂŚ na rĂłwnym pÂłaskim podÂłoÂżu wszystkimi koÂłami
wiem Âże niewygodnie ale tak naleÂży przeprowadziĂŚ prace blacharskie przy wstawieniu progu
a i za³ó¿ drzwi tak abyœ widzia³ jak ci bêdzie pasowa³ próg do nich. |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2014-05-23, 15:37
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
witam
nagralem krĂłtki filmik jak auto wyglada w tej chwili, jak wyjade juz na zewnÂątrz to nagram bardziej wyraÂźny to ocenicie fachowym okiem jak mi wyszlo
pozdro
http://youtu.be/GILqSa8Q5cc |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2014-05-23, 19:45
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
jeszcze jedno pytanie. znacie jakis dobry srodek ktĂłrym mozna pokryc nadkola, orginalnie jest taka guma, znacie cos podobnego? chodzi mi o to zeby po wyschniĂŞciu nie byÂło twarde tylko elastyczne, gumowate
pozdro |
|
|
|
 |
Matix
|
Wysłany: 2014-05-23, 23:34
|
0
|
|
|

Posty: 316 Skąd: Rybnik
|
To Ty jeszcze te auto lepisz???? Szacun Pasjonat BMW ?? |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2014-05-24, 08:23
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
heh juÂż prawie skoĂączyÂłem jeszcze mi tylko zostaÂło prawe nadkole poÂłataĂŚ troche. Prawa strona nie byÂła uderzona takÂże nie bedzie tyle roboty co z lewÂą. |
|
|
|
 |
YAMAHER
|
Wysłany: 2014-05-25, 09:54
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 1975
|
trejti --> nie spawales ciagÂłym spawem na kielichu zalozyusz szpachle i siÂądzie po czasie :( zrob tam na igÂłe
Co do gumowej masy zgÂłebiÂłem temacik i chyba zostaje kupic pistolet do mas natryskowych typu Sika za 400 pln najtanszy i po 20 pare masz mase specjalna 529 ktora jest gumowa
Tanszym mega rozwaizaniem jeest jakas nowosc przynajmniej u mnie RANAL masa gumowata do podwozia ktoraj nie mozna malwoac nie sprawdzalem tego ale cus takiego jest jak dziaÂła nie wiem
Szpera jest : D?? |
|
|
|
 |
trejti
|
Wysłany: 2014-05-26, 16:11
|
0
|
|
|
Posty: 48
|
nie, nie ma szpery. Co do spawĂłw na nadkolu to jest spaw ciagÂły, zreszta wszedzie robie ciagÂły moÂże sie wydawaĂŚ punktowy bo w niektĂłrych miejscach szlifowalem. Na ten samochĂłd zuÂżyÂłem juz 4 szpule kilogramowe i teraz leci 5ta szpula 5 kg mam nadzieje Âże juz wystarczy |
|
|
|
 |
YAMAHER
|
Wysłany: 2014-05-28, 22:13
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 1975
|
ja na samuraia kupilem 15 kg i tak schudÂła ahahah ze szok:D |
|
|
|