Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
barnie
Wysłany: 2013-08-17, 23:46   Zabezpiecznie nadkoli - technologia i materiaÂły
0
UP DOWN

Posty: 7
Mam do Was proœbê o poradê dot. doboru materia³ów i technologii zabezpieczenia tylnych nadkoli. Mój pe³noletni civic wymaga³ w koùcu (i tak d³ugo siê dzielnie trzyma³) ma³ej naprawy nadkoli w postaci wspawania 2 ³at w obu tylnych nadkolach, po tej naprawie lakiernik poleci³ mi zabezpieczyÌ nadkola w nastêpuj¹cy sposób:
1. WyczyÂściĂŚ wszystko szczotkÂą drucianÂą;
2. OdtÂłuÂściĂŚ np. benzynÂą ekstrakcyjnÂą;
3. PoÂłoÂżyĂŚ na 24h Cortanin F, Âżeby "powiÂązaÂł" rdzĂŞ, (chociaÂż juÂż jej wogole nie ma), ale wydaje mi siĂŞ, Âże takie wysmarowanie i pozostawienie na dobĂŞ nie zaszkodzi;
4. ZmyĂŚ wszystko dokÂładnie wodÂą, ewentualnie jeszcze raz odtÂłuÂściĂŚ;
5. Na tak przygotowanÂą powierzchniĂŞ poÂłoÂżyĂŚ pĂŞdzlem podkÂład epoksydowy, ktĂłry muszĂŞ rozmieszaĂŚ z utwardzaczem w stosunku 1:1;
6. Po up³ywie 24h po³o¿yÌ masê uszczelniaj¹co - wype³niaj¹c¹, poleca³ mi œrodek Bolla: http://allegro.pl/boll-ma...3411595212.html - tu nasuwaj¹ mi siê 2 pytania: czy Boll to taki super œrodek, bo jakoœ nie mam do tej marki przekonania? Jaki œrodek o podobnych w³aœciwoœciach innego producenta móg³bym zastosowaÌ? Oraz czy przypadkiem nie powinienem najpierw wykonaÌ punkt 6 - przynajmniej po³o¿yÌ masê w miejscach gdzie by³y wspawywane ³atki lub na ca³oœÌ nadkoli? i dopiero przejœÌ do punktu 5?
7. Na to wszystko po upÂływie kolejnej doby poÂłoÂżyĂŚ baranek - jaki konkretny produkt byÂście polecali? (znajomy jak zawsze proponuje coÂś z Bolla: http://allegro.pl/konserw...458413210.html) ale moÂże warto zastosowaĂŚ coÂś lepszego?

Kolejny krok to zabezpieczenie profili zamkniĂŞtych:
- Czy w miejscu, w ktĂłrym widaĂŚ Âłatki powinienem rĂłwnieÂż poÂłoÂżyĂŚ masĂŞ uszczelniajÂącÂą? czy dawaĂŚ tam rĂłwnieÂż podkÂład epoksydowy? - w jakiej kolejnoÂści?
- Od Âśrodka konserwowaÂłem wczeÂśniej nadkola preparatami na bazie wosku i jakimÂś Âśrodkiem do zabezpieczenia profili zamkniĂŞtych, czy przed w/w operacjÂą powinienem wyczyÂściĂŚ "starÂą" konserwacjĂŞ?

BĂŞdĂŞ wdziĂŞczny za dobre rady - chciaÂłbym zrobiĂŚ wszystko raz, a dobrze :)
 

chudson
Wysłany: 2013-08-18, 10:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Jak na naprawê domow¹ to mo¿e byÌ. Epoksyd jest gêsty wiêc powinien zalaÌ miejsca spawania ale lepiej wysmarowaÌ mas¹ uszczelniaj¹c¹ miejsca ³¹czenia blach. No i zapomnia³eœ kompletnie o zabezpieczeniu tego od œrodka.
 

barnie
Wysłany: 2013-08-18, 11:31   
0
UP DOWN

Posty: 7
OczywiÂście od Âśrodku rĂłwnieÂż uÂżyjĂŞ odpowiednich ÂśrodkĂłw.
Pytanie tylko, czy miejsce spawĂłw od Âśrodka rĂłwnieÂż smarowaĂŚ masÂą uszczelniajÂąca?
I czy stosowaĂŚ Âśrodki BOLL'a czy moÂże polecicie coÂś lepszego?
 

chudson
Wysłany: 2013-08-18, 13:17   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
O jakoÂści poszczegĂłlnych marek moÂżna wiele dywagowaĂŚ. Faktycznie boll nie jest pierwszej klasy ale dla twoich potrzeb powinien wystarczyĂŚ.
 

kadafi 
Wysłany: 2013-08-18, 14:09   
0
UP DOWN

Posty: 81
Skąd: Tarnowskie GĂłry
Ja ostatnio robi³em 2 reperaturki w accencie ¿ony i zawsze go³¹ blachê pokrywa³em epoksydem na pocz¹tek. Na epoksyd akryl a na akryl dopiero inne - w zale¿noœci od miejsca.
 

barnie
Wysłany: 2013-08-18, 14:17   
0
UP DOWN

Posty: 7
w takim razie co zastosowaĂŚ zamiast bolla?

rozumiem, ¿e najpierw podk³ad epoksydowy i dopiero na to masa uszczelniaj¹ca? nie odwrotnie (nawet mimo tego ¿e by³y wspawywane ³atki i widaÌ ich punktowe ³¹czenia?)

Czy ten podkÂład akrylowy jest konieczny na epoksydowy?
 

Gandziorz
Wysłany: 2013-08-18, 18:33   
0
UP DOWN


Posty: 217
Oczyscic wszystko.
Psiknij reaktywnym, na to akryl, wez mase uszczelniajaca na pedzel i naniesc na miejsca spawane, na wszystko daj baranka to ci dlugo potrzyma.
 

kadafi 
Wysłany: 2013-08-18, 20:23   
0
UP DOWN

Posty: 81
Skąd: Tarnowskie GĂłry
ZrĂłb jak Gandziorz, pisze i bĂŞdzie ok.
Generalnie chodzi o to aby go³¹ maksymalnie wyczyszczon¹ lub wspawan¹ now¹ blachê zapodk³adowaÌ czymœ antykorozyjnym (reaktywny lub epoksydowy) + akrylowy a na to dopiero mo¿na daÌ masê (ja bym da³ tylko na wstawki mocno nara¿one np. pod³oga) a na koniec baranek.
 

diablo74 
Wysłany: 2013-08-18, 20:34   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 600
na koniec to ja da³bym jak¹œ konserwacjê zostawienie baranka jako ostatni¹ warstwê to nie najlepszy pomys³ je¿eli ma dobrze wyczyszczone to wystarczy epoksydowy+ masa uszczelniaj¹ca na spawane+konserwacja bitumiczna ,co do podk³adu akrylowego to nie widzê potrzeby w tym uk³adzie chyba ¿e zastosujesz podk³ad reaktywny ale to moje subiektywne zdanie pozdrawiam
 

barnie
Wysłany: 2013-08-18, 22:48   
0
UP DOWN

Posty: 7
Generalnie doszedÂłem do wniosku, Âże zrobiĂŞ tak:
1. DokÂładnie oczyszczĂŞ i wysmarujĂŞ cortaninem i pozostawiĂŞ na 24h;
2. UmyjĂŞ wszystko dokÂładnie i odtÂłuszczĂŞ;
3. Dam podkÂład epoksydowy wymieszany w proporcjach 1:1 z utwardzaczem i odczekam 24h;
4. Na zaschniĂŞty podkÂład epoksydowy dam masĂŞ uszczelniajÂącÂą - wysmarujĂŞ nie tylko miejsca spawĂłw ale caÂłe nadkola - czy to dobry pomysÂł? czy moÂże wysmarowaĂŚ tylko miejsca spawĂłw?
5. Na to wszystko po³o¿ê preparat Rust Stop B z kanadyjskiej metody RUSK CHECK (http://www.rustcheckcorolon.pl/) - dlaczego akurat ten? - bo mam pod domem auto, które zosta³o zabezpieczone t¹ metodê parê lat temu i gwarantujê, ¿e grama rdzy na nim nie znajdziecie (a jest to auto z tych rdzewiej¹cych, w których szczególnie "lec¹" nadkola)

Na koniec RUST CHECK A zastosujĂŞ od wewnÂątrz do profili zamkniĂŞtych.
Czy wedÂług Was ten sposĂłb bĂŞdzie skuteczny?

Aha no i pytam jako laik czy na podkÂład epoksydowy koniecznie muszĂŞ dawaĂŚ ten akrylowy? Jakie ma on zastosowanie?
 

KK 
Wysłany: 2013-08-18, 23:46   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
MoÂżna zastosowaĂŚ zawsze fertan zamiast reaktywnego. U mnie siĂŞ sprawdza.
 
 

Gandziorz
Wysłany: 2013-08-19, 09:10   
0
UP DOWN


Posty: 217
barnie napisał/a:
Generalnie doszedÂłem do wniosku, Âże zrobiĂŞ tak:
1. DokÂładnie oczyszczĂŞ i wysmarujĂŞ cortaninem i pozostawiĂŞ na 24h;
2. UmyjĂŞ wszystko dokÂładnie i odtÂłuszczĂŞ;
3. Dam podkÂład epoksydowy wymieszany w proporcjach 1:1 z utwardzaczem i odczekam 24h;
4. Na zaschniĂŞty podkÂład epoksydowy dam masĂŞ uszczelniajÂącÂą - wysmarujĂŞ nie tylko miejsca spawĂłw ale caÂłe nadkola - czy to dobry pomysÂł? czy moÂże wysmarowaĂŚ tylko miejsca spawĂłw?
5. Na to wszystko po³o¿ê preparat Rust Stop B z kanadyjskiej metody RUSK CHECK (http://www.rustcheckcorolon.pl/) - dlaczego akurat ten? - bo mam pod domem auto, które zosta³o zabezpieczone t¹ metodê parê lat temu i gwarantujê, ¿e grama rdzy na nim nie znajdziecie (a jest to auto z tych rdzewiej¹cych, w których szczególnie "lec¹" nadkola)

Na koniec RUST CHECK A zastosujĂŞ od wewnÂątrz do profili zamkniĂŞtych.
Czy wedÂług Was ten sposĂłb bĂŞdzie skuteczny?

Aha no i pytam jako laik czy na podkÂład epoksydowy koniecznie muszĂŞ dawaĂŚ ten akrylowy? Jakie ma on zastosowanie?

OdpuœÌ sobie te wszystkie brunoxy czy cortainy. To tylko "maskuje".

Zamiast epoksydu daj reaktywny, na reaktywny akryl i dopiero mase uszczelniajÂącÂą.
Polecam kupiĂŚ puszkĂŞ i robiĂŚ to pĂŞdzlem.

Epoksyd dajê siê na czyst¹ blachê a reaktywny na naprawian¹ gdzie mog³y pozostaÌ resztki rudej. Reaktywny rud¹ zwi¹¿e.
 

chudson
Wysłany: 2013-08-19, 18:37   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 213
Ten rust stop to mega wynalazek, chroni od rdzy , odrdzewia, smaruje zamki i zapobiega zamarzaniu , czyÂści styki elektryczne - a jak coÂś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Ile to kosztuje ?

Akryl nie jest potrzebny, daje siĂŞ go na epoksyd gdy chcesz szpachlowaĂŚ. JeÂśli wybierzesz reaktywny to wtedy akrylem musisz.
Natomiast moim zdaniem wybranie reaktywnego + akrylu wymusza naÂłoÂżenie jeszcze czegoÂś na wierzch bo nie wypada na akryl odrazu bitexu czy baranka i na tym zakoĂączyĂŚ.
 

barnie
Wysłany: 2013-08-19, 19:22   
0
UP DOWN

Posty: 7
Rust Check, czyli kanadyjska metoda zabezpieczeĂą nie jest Âżadnym wynalazkiem, jak juÂż pisaÂłem wczeÂśniej pod domem mam auto, ktĂłre jest bardzo podatne na korozjĂŞ, ale odpowiednio wczeÂśniej zostaÂło zabezpieczone wspomnianymi Âśrodkami, po czym kilku latach operacje powtĂłrzono - gwarantujĂŞ w 100%, Âże nie znajdziesz na nim grama rdzy czy nawet rdzawego "nalotu". ÂŚrodki te sÂą caÂły czas "wilgotne" dziĂŞki czemu rewelacyjnie wypierajÂą wodĂŞ, jestem do nich w peÂłni przekonany i na pewno sÂą o wiele lepsze niÂż popularne bitexy itp. bazujÂące na powÂłoce bitumicznej.

JeÂżeli chodzi o koszt 2x 4 litry Âśrodka typu A i B to koszt ~400zÂł, przy czym moÂżna liczyĂŚ, Âże spokojnie starczÂą one na 2 kompaktowe auta.

Co do zabezpieczenia to jednak zdecydowa³em siê zrobiÌ jak pisa³em, czyli dok³adne oczyszczenie, na to na 24h cortanin co by "wy¿ar³" niedoczyszczone resztki, póŸniej odt³uszczenie wszystkiego, na to podk³ad epoksydowy, po 24h masa uszczelniaj¹ca Bolla w miejsce spawów, po 24h Rust Check B - na zewn¹trz, Rust Check A do profili zamkniêtych.

Mam nadziejĂŞ, Âże moja metoda zda egzamin...
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Blacharstwo i inne naprawy

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group