Autor |
Wiadomość |
 |
Wojtek22
|
Wysłany: 2013-11-05, 17:06 Matowanie, szpachlowanie i malowanie caÂłego motocykla - Jak?
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
Witam,
ByÂło juÂż duÂżo tematĂłw ale wszystko byÂło o samochodach.
Mam pewien problem.
Posiadam motocykl Aprilia RS 125 ( ÂŚcigacz )
StaÂła ona bardzo dÂługo w miejscu ( klimat morski )
SÂą w niej aluminiowe felgi a plastiki wykonane sÂą z twardego plastiku ( prawdopodobnie ABS )
I proszĂŞ was o pomoc:
1. Felgi zaczĂŞÂły juÂż "korodowaĂŚ", aluminium pokrywa siĂŞ juÂż caÂłkiem biaÂłym osadem. Jednak farba ktĂłra tam jest Âłuszczy siĂŞ i moÂżna odrywaĂŚ plastrami ale tam gdzie farba trzyma to juÂż jednak trzyma mocno. Co z nimi zrobiĂŚ ?
2. Plastiki niektóre maj¹ zerwane zaczepy, potrzebuj¹ zrobienia uszek z w³ókna szklanego ( to ju¿ moja g³owa ). I jeœli ju¿ zrobiê dobre zaczepy jak muszê post¹piÌ ze szpachl¹ ?
3. T4W skompletowaÂło mi juÂż zestaw farb na caÂły motocykl, czekaja tylko na koncowe zamowienie.
Cytat: | akryl czarny RAL 9005 1,5L - 61zÂł
akryl grafitowy RAL 7031 0,5L - 30zÂł
utwardzacz 1L - 40zÂł
rozcieĂączalnik 1L - 20zÂł
podkÂład szary 1L - 29zÂł
podkÂład epoksydowy 1L - 31zÂł |
4. Na plastikach nadal mam lakier, co z nim zrobiĂŚ, starczy zmatowiĂŚ papierem wodnym 800 i to bĂŞdzie wszystko ?
5. Jak to wszystko przygotowaĂŚ, mam w planach pomalowania wszystkiego samemu, mam kompresor, pistolet, grzejniczek, zrobiĂŞ specjalne pomieszczenie..
6. MoÂżecie podaĂŚ w punktach jak nastĂŞpuje malowanie ?:
a) Zmatowienie wszystkiego
b) Dorobienie uszek i wzmocnienia plastików w³óknem szklanym tam gdzie potrzeba ( strona wewnêtrzna, czy tam gdzie nie beda malowane )
c) Na³o¿enie szpachli a póŸniej jej wyg³adzenie
d) NaÂłoÂżenie gruntu a nastĂŞpnie jego zmatowienie
e) NaÂłoÂżenie podkÂładu, ok. 2-3 warstw a nastĂŞpnie po 10 minutach naÂłoÂżenie bazy
f) NaÂłoÂżenie bazy, co 15 minut nakÂładanie kolejnej warstwy
g) po 30 minutach naÂłoÂżenie klaru, i po 10 minutach kolejnej warstwy.
Czy dobrze zrozumiaÂłem, moÂżecie mnie poprawiĂŚ ?
Pozdrawiam i z gĂłry dziĂŞkujĂŞ za odpowiedzi pomimo mojej kompletnej niewiedzy |
|
|
|
 |
Wojtek22
|
Wysłany: 2013-11-05, 17:48
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
|
|
|
 |
ksenonn
|
Wysłany: 2013-11-05, 18:28
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 279 Skąd: CzĂŞstochowa
|
1.felgi przeszlifuj, póŸniej zapodk³aduj
2.uÂżywaj szpachli na tworzywa sztuczne
3.podk³ad na tworzywa, zwiêkszaj¹cy przyczepnoœÌ jeszcze by siê przyda³
4.jak nie majÂą uszkodzeĂą to starczy
5.dobrze by byÂło sobie to odpowiednio poustawiaĂŚ do lakierowania, bo w rĂŞce tego trzymaĂŚ nie bĂŞdziesz..
6. szlif, szpachla, pzp na przeszlifki, podkÂład, baza i bezb |
_________________ Blacharstwo/Lakiernictwo
 |
|
|
|
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-06, 13:16
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
@ksenonn, nie chcê podwa¿aÌ twojej opinii poniewa¿ moj¹ wiedzê czerpiê tylko i wy³¹cznie z forum a wiêc delikatnie mo¿e siê mijaÌ z prawd¹ , ale czy nie powinno byÌ tak
1. szlif
2. pzp na miejscach gdzie siĂŞ przetarÂł do goÂłego plastiku
3.podkÂład akrylowy
4. szpachla
5. podkÂład akrylowy
6. baza
7. lakier? |
|
|
|
 |
Wojtek22
|
Wysłany: 2013-11-06, 15:00
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
Mam jeszcze takie pytanie.
ByÂłem dzisiaj kupywaĂŚ papierki.
ByÂły tylko 600 i 1000 wiĂŞc braÂłem co byÂło.
Starczy 600 czy jeszcze po 600 pojechaĂŚ 1000 ?
DziĂŞkujĂŞ za odpowiedzi |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2013-11-06, 15:15
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
[quote="Wojtek22"]d) NaÂłoÂżenie gruntu a nastĂŞpnie jego zmatowienie
e) NaÂłoÂżenie podkÂładu, ok. 2-3 warstw a nastĂŞpnie po 10 minutach naÂłoÂżenie bazy
To podkÂłd m/m?
Grunt epoxy niepotrzebny,chyba Âże na przeszlify w sprayu.
PodkÂład 2 warstwy /po zmatowieniu-odparowaniu pierwszej druga/,po 1-1,5 h szlifowanie pod lakier papierem 500-600 na sucho,800-1000 na mokro |
|
|
|
 |
Wojtek22
|
Wysłany: 2013-11-06, 16:02
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
Okey, czyli jeÂśli mam juÂż stary lakier na plastikach to przetrzeĂŚ na sucho papierem Âściernym 600 ?
A moÂże lepiej 600 i z wodÂą ? |
|
|
|
 |
ksenonn
|
Wysłany: 2013-11-06, 16:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 279 Skąd: CzĂŞstochowa
|
dav91 napisał/a: | @ksenonn, nie chcĂŞ podwaÂżaĂŚ twojej opinii poniewaÂż mojÂą wiedzĂŞ czerpiĂŞ tylko i wy³¹cznie z forum a wiĂŞc delikatnie moÂże siĂŞ mijaĂŚ z prawdÂą , ale czy nie powinno byĂŚ tak
1. szlif
2. pzp na miejscach gdzie siĂŞ przetarÂł do goÂłego plastiku
3.podkÂład akrylowy
4. szpachla
5. podkÂład akrylowy
6. baza
7. lakier? |
nie widzĂŞ potrzeby utrudniania sobie Âżycia |
_________________ Blacharstwo/Lakiernictwo
 |
|
|
|
 |
No-limit
|
Wysłany: 2013-11-06, 16:40
|
0
|
|
|

Pomógł: 34 razy Posty: 1179
|
Wojtek22 napisał/a: | Okey, czyli jeÂśli mam juÂż stary lakier na plastikach to przetrzeĂŚ na sucho papierem Âściernym 600 ?
A moÂże lepiej 600 i z wodÂą ? |
Papier wodny 600 za grube ziarno-bĂŞdÂą widoczne rysy.W ogĂłle z niego nie krzystaj.Jak masz wodny 1000 bĂŞdzie OK do zmatowania starego lakieru i przeszlifowania podkÂładu akrylowego. |
|
|
|
 |
Wojtek22
|
Wysłany: 2013-11-06, 21:58
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
Okey, to wezmĂŞ wodnym 1000 je zmatuje wszystkie.
A skrĂłt pzp co oznacza ?
Czyli tam gdzie s¹ g³êbsze rysy to.
1. Matowienie.
2. NaÂłoÂżenie szpachli
3. WyrĂłwnanie szpachli lakierem
4. PodkÂład szary 2 warstwy ( druga warstwa 1-2h po pierwszej )
5. Baza po lekkim wyschniĂŞciu podkÂładu ( ok. 30min )
6. Co 15 minut nakÂładaĂŚ nastĂŞpnÂą warstwĂŞ
7. Klar po 30 minutach schniĂŞcia bazy
8. NastĂŞpna warstwa po 10min
Jak Âźle to poprosze o poprawienie przy zle napisanym punkcie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-11-06, 22:01
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Nie wiem czy to siĂŞ uda...
Pzp to podk³ad zwiêkszaj¹cy przyczepnoœÌ. |
|
|
|
 |
Wojtek22
|
Wysłany: 2013-11-06, 22:35
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
Dlaczego ma siĂŞ nie udaĂŚ, jakiÂś punkt Âźle zinterpretowaÂłem ? |
|
|
|
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-06, 22:58
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
Wojtek22 napisał/a: |
4. PodkÂład szary 2 warstwy ( druga warstwa 1-2h po pierwszej )
|
CzytaÂłeÂś w ogĂłle to co pisaÂł No-limit?
PodkÂład po odparowaniu pierwszej warstwy dajesz drugÂą, po 1-1.5h szlifujesz pod baze.
A KK chodzi oto ¿e doœÌ opornie przyjmujesz wiedzê i jeœli to robisz pierwszy raz a z tego co piszesz to chyba tak, mo¿e nie wyjœÌ za pierwszym razem. |
|
|
|
 |
ksenonn
|
Wysłany: 2013-11-06, 23:30
|
0
|
|
|

Pomógł: 7 razy Posty: 279 Skąd: CzĂŞstochowa
|
pkt 3 te¿ jest doœÌ ciekawy
weÂź maszynĂŞ w dÂłoĂą, papier 120 na niej i jedziesz po uszkodzeniach, wiĂŞkszych rysach zmieniasz papier 220 i jazda po caÂłoÂści
szpachlujesz co trzeba, szlif 120 i 220
gdzie masz goÂły przetarty plastik dajesz pzp
czekasz aÂż wyschnie, powiedzmy 15min
dajesz na ca³oœÌ podk³ad akrylowy (œredni czas schniêcia podk³adu to ok. 3h w 20 stopniach)
jak wyschnie szlif podkÂładu 1000 na wodzie (zacznij 600 tÂą kasze ÂścinaĂŚ)
baza i bezbarwny
jedziesz mÂłody jedziesz
poczytaj trochĂŞ forum, nie bÂądÂź leĂą |
_________________ Blacharstwo/Lakiernictwo
 |
|
|
|
 |
Wojtek22
|
Wysłany: 2013-11-07, 15:25
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
Tak, 3 punkt to nie lakier a papier
Czytam czytam codziennie i bo teoria jest strasznie trudna jeÂśli siĂŞ robi coÂś pierwszy raz
To samo jest w silnikach co na szczĂŞÂście mam za sobÂą...
A bez maszyny czyli rĂŞkÂą to jakim papierem to robiĂŚ ?
A dlaczego ten pan z filmiku nie dawaÂł podkÂładu na zdrowy lakier tylko zmatowiÂł i mu wyszÂło ? |
|
|
|
 |
Wojtek22
|
Wysłany: 2013-11-07, 16:25
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
Nie mogĂŞ edytowaĂŚ postu wiĂŞc napiszĂŞ kolejny.
WÂłaÂśnie skoĂączyÂłem matowienie pÂługu papierem wodnym 1000.
Czyli na ju¿ tak przygotowany element mogê k³aœÌ podk³ad -> bazê -> klar ? |
|
|
|
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-07, 20:40
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
ja bym jeszcze przytarÂł, niektĂłre miejsca wyglÂądajÂą jakby w ogĂłle nie ruszone, poza tym uchwyty masz chyba poÂłamane czemu nie chcesz zrobiĂŚ tego porzÂądnie? |
|
|
|
 |
diablo74
|
Wysłany: 2013-11-07, 21:11
|
0
|
|
|
Pomógł: 7 razy Posty: 600
|
Wojtek22 napisał/a: | WÂłaÂśnie skoĂączyÂłem matowienie pÂługu papierem wodnym 1000.
Czyli na ju¿ tak przygotowany element mogê k³aœÌ podk³ad -> bazê -> klar |
pod podkÂład wystarczy p400 wodny, p1000 to podkÂład pod bazĂŞ |
|
|
|
 |
Wojtek22
|
Wysłany: 2013-11-07, 21:22
|
0
|
|
|
Posty: 9
|
dav91 - UchwytĂłw nie trzeba wzmacniaĂŚ poniewaÂż i tak na to idÂą takie spinki ktĂłre sÂą przyklejane klejem
No przytrĂŞ jutro p400 i myÂślĂŞ Âże bĂŞdzie okey, a na zdjĂŞciu tylko siĂŞ wydaje bo wszystko zahaczyÂłem co trzeba.
diablo74 - To dziĂŞki Âże chociaÂż teraz mi to napisaÂłeÂś bo wÂłaÂśnie wrĂłciÂłem zarobiony szlifujÂąc bocznÂą osÂłonĂŞ p1000
Jutro kupiê p400 i jade, k***a narobi³em siê jak wó³ a okaza³o siê ¿e i na z³e wysz³o. |
|
|
|