Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Wojtek22
Wysłany: 2013-11-05, 17:06   Matowanie, szpachlowanie i malowanie caÂłego motocykla - Jak?
0
UP DOWN

Posty: 9
Witam,
ByÂło juÂż duÂżo tematĂłw ale wszystko byÂło o samochodach.
Mam pewien problem.
Posiadam motocykl Aprilia RS 125 ( ÂŚcigacz )
StaÂła ona bardzo dÂługo w miejscu ( klimat morski )
SÂą w niej aluminiowe felgi a plastiki wykonane sÂą z twardego plastiku ( prawdopodobnie ABS )
I proszĂŞ was o pomoc:
1. Felgi zaczĂŞÂły juÂż "korodowaĂŚ", aluminium pokrywa siĂŞ juÂż caÂłkiem biaÂłym osadem. Jednak farba ktĂłra tam jest Âłuszczy siĂŞ i moÂżna odrywaĂŚ plastrami ale tam gdzie farba trzyma to juÂż jednak trzyma mocno. Co z nimi zrobiĂŚ ?
2. Plastiki niektóre maj¹ zerwane zaczepy, potrzebuj¹ zrobienia uszek z w³ókna szklanego ( to ju¿ moja g³owa ). I jeœli ju¿ zrobiê dobre zaczepy jak muszê post¹piÌ ze szpachl¹ ?
3. T4W skompletowaÂło mi juÂż zestaw farb na caÂły motocykl, czekaja tylko na koncowe zamowienie.
Cytat:
akryl czarny RAL 9005 1,5L - 61zÂł
akryl grafitowy RAL 7031 0,5L - 30zÂł
utwardzacz 1L - 40zÂł
rozcieĂączalnik 1L - 20zÂł
podkÂład szary 1L - 29zÂł
podkÂład epoksydowy 1L - 31zÂł

4. Na plastikach nadal mam lakier, co z nim zrobiĂŚ, starczy zmatowiĂŚ papierem wodnym 800 i to bĂŞdzie wszystko ?
5. Jak to wszystko przygotowaĂŚ, mam w planach pomalowania wszystkiego samemu, mam kompresor, pistolet, grzejniczek, zrobiĂŞ specjalne pomieszczenie..
6. MoÂżecie podaĂŚ w punktach jak nastĂŞpuje malowanie ?:
a) Zmatowienie wszystkiego
b) Dorobienie uszek i wzmocnienia plastików w³óknem szklanym tam gdzie potrzeba ( strona wewnêtrzna, czy tam gdzie nie beda malowane )
c) Na³o¿enie szpachli a póŸniej jej wyg³adzenie
d) NaÂłoÂżenie gruntu a nastĂŞpnie jego zmatowienie
e) NaÂłoÂżenie podkÂładu, ok. 2-3 warstw a nastĂŞpnie po 10 minutach naÂłoÂżenie bazy
f) NaÂłoÂżenie bazy, co 15 minut nakÂładanie kolejnej warstwy
g) po 30 minutach naÂłoÂżenie klaru, i po 10 minutach kolejnej warstwy.
Czy dobrze zrozumiaÂłem, moÂżecie mnie poprawiĂŚ ?
Pozdrawiam i z gĂłry dziĂŞkujĂŞ za odpowiedzi pomimo mojej kompletnej niewiedzy :)
 

Wojtek22
Wysłany: 2013-11-05, 17:48   
0
UP DOWN

Posty: 9
http://youtu.be/P4pY7VTN2bU
Co myÂślicie o tym filmie ?
KoleÂś na prawdĂŞ, wedÂług mnie super robota.
PostĂŞpowaĂŚ tak jak on mĂłwi ?
 

ksenonn 
Wysłany: 2013-11-05, 18:28   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 279
Skąd: CzĂŞstochowa
1.felgi przeszlifuj, póŸniej zapodk³aduj
2.uÂżywaj szpachli na tworzywa sztuczne
3.podk³ad na tworzywa, zwiêkszaj¹cy przyczepnoœÌ jeszcze by siê przyda³
4.jak nie majÂą uszkodzeĂą to starczy
5.dobrze by byÂło sobie to odpowiednio poustawiaĂŚ do lakierowania, bo w rĂŞce tego trzymaĂŚ nie bĂŞdziesz..
6. szlif, szpachla, pzp na przeszlifki, podkÂład, baza i bezb
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

dav91 
Wysłany: 2013-11-06, 13:16   
0
UP DOWN


Posty: 194
Skąd: WrocÂław
@ksenonn, nie chcê podwa¿aÌ twojej opinii poniewa¿ moj¹ wiedzê czerpiê tylko i wy³¹cznie z forum a wiêc delikatnie mo¿e siê mijaÌ z prawd¹ ;) , ale czy nie powinno byÌ tak
1. szlif
2. pzp na miejscach gdzie siĂŞ przetarÂł do goÂłego plastiku
3.podkÂład akrylowy
4. szpachla
5. podkÂład akrylowy
6. baza
7. lakier?
 
 

Wojtek22
Wysłany: 2013-11-06, 15:00   
0
UP DOWN

Posty: 9
Mam jeszcze takie pytanie.
ByÂłem dzisiaj kupywaĂŚ papierki.
ByÂły tylko 600 i 1000 wiĂŞc braÂłem co byÂło.
Starczy 600 czy jeszcze po 600 pojechaĂŚ 1000 ?
DziĂŞkujĂŞ za odpowiedzi :)
 

No-limit
Wysłany: 2013-11-06, 15:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
[quote="Wojtek22"]d) NaÂłoÂżenie gruntu a nastĂŞpnie jego zmatowienie
e) NaÂłoÂżenie podkÂładu, ok. 2-3 warstw a nastĂŞpnie po 10 minutach naÂłoÂżenie bazy
To podkÂłd m/m?
Grunt epoxy niepotrzebny,chyba Âże na przeszlify w sprayu.
PodkÂład 2 warstwy /po zmatowieniu-odparowaniu pierwszej druga/,po 1-1,5 h szlifowanie pod lakier papierem 500-600 na sucho,800-1000 na mokro
 

Wojtek22
Wysłany: 2013-11-06, 16:02   
0
UP DOWN

Posty: 9
Okey, czyli jeÂśli mam juÂż stary lakier na plastikach to przetrzeĂŚ na sucho papierem Âściernym 600 ?
A moÂże lepiej 600 i z wodÂą ?
 

ksenonn 
Wysłany: 2013-11-06, 16:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 279
Skąd: CzĂŞstochowa
dav91 napisał/a:
@ksenonn, nie chcê podwa¿aÌ twojej opinii poniewa¿ moj¹ wiedzê czerpiê tylko i wy³¹cznie z forum a wiêc delikatnie mo¿e siê mijaÌ z prawd¹ ;) , ale czy nie powinno byÌ tak
1. szlif
2. pzp na miejscach gdzie siĂŞ przetarÂł do goÂłego plastiku
3.podkÂład akrylowy
4. szpachla
5. podkÂład akrylowy
6. baza
7. lakier?


nie widzĂŞ potrzeby utrudniania sobie Âżycia :)
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

No-limit
Wysłany: 2013-11-06, 16:40   
0
UP DOWN


Pomógł: 34 razy
Posty: 1179
Wojtek22 napisał/a:
Okey, czyli jeÂśli mam juÂż stary lakier na plastikach to przetrzeĂŚ na sucho papierem Âściernym 600 ?
A moÂże lepiej 600 i z wodÂą ?

Papier wodny 600 za grube ziarno-bĂŞdÂą widoczne rysy.W ogĂłle z niego nie krzystaj.Jak masz wodny 1000 bĂŞdzie OK do zmatowania starego lakieru i przeszlifowania podkÂładu akrylowego.
 

Wojtek22
Wysłany: 2013-11-06, 21:58   
0
UP DOWN

Posty: 9
Okey, to wezmĂŞ wodnym 1000 je zmatuje wszystkie.
A skrĂłt pzp co oznacza ?
Czyli tam gdzie s¹ g³êbsze rysy to.
1. Matowienie.
2. NaÂłoÂżenie szpachli
3. WyrĂłwnanie szpachli lakierem
4. PodkÂład szary 2 warstwy ( druga warstwa 1-2h po pierwszej )
5. Baza po lekkim wyschniĂŞciu podkÂładu ( ok. 30min )
6. Co 15 minut nakÂładaĂŚ nastĂŞpnÂą warstwĂŞ
7. Klar po 30 minutach schniĂŞcia bazy
8. NastĂŞpna warstwa po 10min
Jak Âźle to poprosze o poprawienie przy zle napisanym punkcie.
Pozdrawiam :)
 

KK 
Wysłany: 2013-11-06, 22:01   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
Nie wiem czy to siĂŞ uda...

Pzp to podk³ad zwiêkszaj¹cy przyczepnoœÌ.
 
 

Wojtek22
Wysłany: 2013-11-06, 22:35   
0
UP DOWN

Posty: 9
Dlaczego ma siĂŞ nie udaĂŚ, jakiÂś punkt Âźle zinterpretowaÂłem ?
 

dav91 
Wysłany: 2013-11-06, 22:58   
0
UP DOWN


Posty: 194
Skąd: WrocÂław
Wojtek22 napisał/a:

4. PodkÂład szary 2 warstwy ( druga warstwa 1-2h po pierwszej )

CzytaÂłeÂś w ogĂłle to co pisaÂł No-limit?
PodkÂład po odparowaniu pierwszej warstwy dajesz drugÂą, po 1-1.5h szlifujesz pod baze.
A KK chodzi oto ¿e doœÌ opornie przyjmujesz wiedzê i jeœli to robisz pierwszy raz a z tego co piszesz to chyba tak, mo¿e nie wyjœÌ za pierwszym razem.
 
 

ksenonn 
Wysłany: 2013-11-06, 23:30   
0
UP DOWN


Pomógł: 7 razy
Posty: 279
Skąd: CzĂŞstochowa
pkt 3 te¿ jest doœÌ ciekawy ^^

weÂź maszynĂŞ w dÂłoĂą, papier 120 na niej i jedziesz po uszkodzeniach, wiĂŞkszych rysach :) zmieniasz papier 220 i jazda po caÂłoÂści
szpachlujesz co trzeba, szlif 120 i 220
gdzie masz goÂły przetarty plastik dajesz pzp
czekasz aÂż wyschnie, powiedzmy 15min
dajesz na ca³oœÌ podk³ad akrylowy (œredni czas schniêcia podk³adu to ok. 3h w 20 stopniach)
jak wyschnie szlif podkÂładu 1000 na wodzie (zacznij 600 tÂą kasze ÂścinaĂŚ)
baza i bezbarwny :spoko:
jedziesz mÂłody jedziesz :cool:

poczytaj trochĂŞ forum, nie bÂądÂź leĂą
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

Wojtek22
Wysłany: 2013-11-07, 15:25   
0
UP DOWN

Posty: 9
Tak, 3 punkt to nie lakier a papier ^^
Czytam czytam codziennie i bo teoria jest strasznie trudna jeÂśli siĂŞ robi coÂś pierwszy raz :roll:
To samo jest w silnikach co na szczĂŞÂście mam za sobÂą...
A bez maszyny czyli rĂŞkÂą to jakim papierem to robiĂŚ ?
A dlaczego ten pan z filmiku nie dawaÂł podkÂładu na zdrowy lakier tylko zmatowiÂł i mu wyszÂło ?
 

Wojtek22
Wysłany: 2013-11-07, 16:25   
0
UP DOWN

Posty: 9
Nie mogĂŞ edytowaĂŚ postu wiĂŞc napiszĂŞ kolejny.
WÂłaÂśnie skoĂączyÂłem matowienie pÂługu papierem wodnym 1000.
Czyli na ju¿ tak przygotowany element mogê k³aœÌ podk³ad -> bazê -> klar ?
 

dav91 
Wysłany: 2013-11-07, 20:40   
0
UP DOWN


Posty: 194
Skąd: WrocÂław
ja bym jeszcze przytarÂł, niektĂłre miejsca wyglÂądajÂą jakby w ogĂłle nie ruszone, poza tym uchwyty masz chyba poÂłamane czemu nie chcesz zrobiĂŚ tego porzÂądnie?
 
 

diablo74 
Wysłany: 2013-11-07, 21:11   
0
UP DOWN

Pomógł: 7 razy
Posty: 600
Wojtek22 napisał/a:
WÂłaÂśnie skoĂączyÂłem matowienie pÂługu papierem wodnym 1000.
Czyli na ju¿ tak przygotowany element mogê k³aœÌ podk³ad -> bazê -> klar

pod podkÂład wystarczy p400 wodny, p1000 to podkÂład pod bazĂŞ
 

Wojtek22
Wysłany: 2013-11-07, 21:22   
0
UP DOWN

Posty: 9
dav91 - UchwytĂłw nie trzeba wzmacniaĂŚ poniewaÂż i tak na to idÂą takie spinki ktĂłre sÂą przyklejane klejem :)
No przytrĂŞ jutro p400 i myÂślĂŞ Âże bĂŞdzie okey, a na zdjĂŞciu tylko siĂŞ wydaje bo wszystko zahaczyÂłem co trzeba.
diablo74 - To dziĂŞki Âże chociaÂż teraz mi to napisaÂłeÂś bo wÂłaÂśnie wrĂłciÂłem zarobiony szlifujÂąc bocznÂą osÂłonĂŞ p1000 :sciana:
Jutro kupiê p400 i jade, k***a narobi³em siê jak wó³ a okaza³o siê ¿e i na z³e wysz³o.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorĂłw

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group