Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
Wojtek22
Wys³any: 2013-11-05, 17:06   Matowanie, szpachlowanie i malowanie ca³ego motocykla - Jak?
0
UP DOWN

Posty: 9
Witam,
By³o ju¿ du¿o tematów ale wszystko by³o o samochodach.
Mam pewien problem.
Posiadam motocykl Aprilia RS 125 ( ¦cigacz )
Sta³a ona bardzo d³ugo w miejscu ( klimat morski )
S± w niej aluminiowe felgi a plastiki wykonane s± z twardego plastiku ( prawdopodobnie ABS )
I proszê was o pomoc:
1. Felgi zaczê³y ju¿ "korodowaæ", aluminium pokrywa siê ju¿ ca³kiem bia³ym osadem. Jednak farba która tam jest ³uszczy siê i mo¿na odrywaæ plastrami ale tam gdzie farba trzyma to ju¿ jednak trzyma mocno. Co z nimi zrobiæ ?
2. Plastiki niektóre maj± zerwane zaczepy, potrzebuj± zrobienia uszek z w³ókna szklanego ( to ju¿ moja g³owa ). I je¶li ju¿ zrobiê dobre zaczepy jak muszê post±piæ ze szpachl± ?
3. T4W skompletowa³o mi ju¿ zestaw farb na ca³y motocykl, czekaja tylko na koncowe zamowienie.
Cytat:
akryl czarny RAL 9005 1,5L - 61z³
akryl grafitowy RAL 7031 0,5L - 30z³
utwardzacz 1L - 40z³
rozcieñczalnik 1L - 20z³
podk³ad szary 1L - 29z³
podk³ad epoksydowy 1L - 31z³

4. Na plastikach nadal mam lakier, co z nim zrobiæ, starczy zmatowiæ papierem wodnym 800 i to bêdzie wszystko ?
5. Jak to wszystko przygotowaæ, mam w planach pomalowania wszystkiego samemu, mam kompresor, pistolet, grzejniczek, zrobiê specjalne pomieszczenie..
6. Mo¿ecie podaæ w punktach jak nastêpuje malowanie ?:
a) Zmatowienie wszystkiego
b) Dorobienie uszek i wzmocnienia plastików w³óknem szklanym tam gdzie potrzeba ( strona wewnêtrzna, czy tam gdzie nie beda malowane )
c) Na³o¿enie szpachli a pó¼niej jej wyg³adzenie
d) Na³o¿enie gruntu a nastêpnie jego zmatowienie
e) Na³o¿enie podk³adu, ok. 2-3 warstw a nastêpnie po 10 minutach na³o¿enie bazy
f) Na³o¿enie bazy, co 15 minut nak³adanie kolejnej warstwy
g) po 30 minutach na³o¿enie klaru, i po 10 minutach kolejnej warstwy.
Czy dobrze zrozumia³em, mo¿ecie mnie poprawiæ ?
Pozdrawiam i z góry dziêkujê za odpowiedzi pomimo mojej kompletnej niewiedzy :)
 

Wojtek22
Wys³any: 2013-11-05, 17:48   
0
UP DOWN

Posty: 9
http://youtu.be/P4pY7VTN2bU
Co my¶licie o tym filmie ?
Kole¶ na prawdê, wed³ug mnie super robota.
Postêpowaæ tak jak on mówi ?
 

ksenonn 
Wys³any: 2013-11-05, 18:28   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 279
Sk±d: Czêstochowa
1.felgi przeszlifuj, pó¼niej zapodk³aduj
2.u¿ywaj szpachli na tworzywa sztuczne
3.podk³ad na tworzywa, zwiêkszaj±cy przyczepno¶æ jeszcze by siê przyda³
4.jak nie maj± uszkodzeñ to starczy
5.dobrze by by³o sobie to odpowiednio poustawiaæ do lakierowania, bo w rêce tego trzymaæ nie bêdziesz..
6. szlif, szpachla, pzp na przeszlifki, podk³ad, baza i bezb
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

dav91 
Wys³any: 2013-11-06, 13:16   
0
UP DOWN


Posty: 194
Sk±d: Wroc³aw
@ksenonn, nie chcê podwa¿aæ twojej opinii poniewa¿ moj± wiedzê czerpiê tylko i wy³±cznie z forum a wiêc delikatnie mo¿e siê mijaæ z prawd± ;) , ale czy nie powinno byæ tak
1. szlif
2. pzp na miejscach gdzie siê przetar³ do go³ego plastiku
3.podk³ad akrylowy
4. szpachla
5. podk³ad akrylowy
6. baza
7. lakier?
 
 

Wojtek22
Wys³any: 2013-11-06, 15:00   
0
UP DOWN

Posty: 9
Mam jeszcze takie pytanie.
By³em dzisiaj kupywaæ papierki.
By³y tylko 600 i 1000 wiêc bra³em co by³o.
Starczy 600 czy jeszcze po 600 pojechaæ 1000 ?
Dziêkujê za odpowiedzi :)
 

No-limit
Wys³any: 2013-11-06, 15:15   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
[quote="Wojtek22"]d) Na³o¿enie gruntu a nastêpnie jego zmatowienie
e) Na³o¿enie podk³adu, ok. 2-3 warstw a nastêpnie po 10 minutach na³o¿enie bazy
To podk³d m/m?
Grunt epoxy niepotrzebny,chyba ¿e na przeszlify w sprayu.
Podk³ad 2 warstwy /po zmatowieniu-odparowaniu pierwszej druga/,po 1-1,5 h szlifowanie pod lakier papierem 500-600 na sucho,800-1000 na mokro
 

Wojtek22
Wys³any: 2013-11-06, 16:02   
0
UP DOWN

Posty: 9
Okey, czyli je¶li mam ju¿ stary lakier na plastikach to przetrzeæ na sucho papierem ¶ciernym 600 ?
A mo¿e lepiej 600 i z wod± ?
 

ksenonn 
Wys³any: 2013-11-06, 16:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 279
Sk±d: Czêstochowa
dav91 napisa³/a:
@ksenonn, nie chcê podwa¿aæ twojej opinii poniewa¿ moj± wiedzê czerpiê tylko i wy³±cznie z forum a wiêc delikatnie mo¿e siê mijaæ z prawd± ;) , ale czy nie powinno byæ tak
1. szlif
2. pzp na miejscach gdzie siê przetar³ do go³ego plastiku
3.podk³ad akrylowy
4. szpachla
5. podk³ad akrylowy
6. baza
7. lakier?


nie widzê potrzeby utrudniania sobie ¿ycia :)
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

No-limit
Wys³any: 2013-11-06, 16:40   
0
UP DOWN


Pomóg³: 34 razy
Posty: 1179
Wojtek22 napisa³/a:
Okey, czyli je¶li mam ju¿ stary lakier na plastikach to przetrzeæ na sucho papierem ¶ciernym 600 ?
A mo¿e lepiej 600 i z wod± ?

Papier wodny 600 za grube ziarno-bêd± widoczne rysy.W ogóle z niego nie krzystaj.Jak masz wodny 1000 bêdzie OK do zmatowania starego lakieru i przeszlifowania podk³adu akrylowego.
 

Wojtek22
Wys³any: 2013-11-06, 21:58   
0
UP DOWN

Posty: 9
Okey, to wezmê wodnym 1000 je zmatuje wszystkie.
A skrót pzp co oznacza ?
Czyli tam gdzie s± g³êbsze rysy to.
1. Matowienie.
2. Na³o¿enie szpachli
3. Wyrównanie szpachli lakierem
4. Podk³ad szary 2 warstwy ( druga warstwa 1-2h po pierwszej )
5. Baza po lekkim wyschniêciu podk³adu ( ok. 30min )
6. Co 15 minut nak³adaæ nastêpn± warstwê
7. Klar po 30 minutach schniêcia bazy
8. Nastêpna warstwa po 10min
Jak ¼le to poprosze o poprawienie przy zle napisanym punkcie.
Pozdrawiam :)
 

KK 
Wys³any: 2013-11-06, 22:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 23 razy
Posty: 3347
Nie wiem czy to siê uda...

Pzp to podk³ad zwiêkszaj±cy przyczepno¶æ.
 
 

Wojtek22
Wys³any: 2013-11-06, 22:35   
0
UP DOWN

Posty: 9
Dlaczego ma siê nie udaæ, jaki¶ punkt ¼le zinterpretowa³em ?
 

dav91 
Wys³any: 2013-11-06, 22:58   
0
UP DOWN


Posty: 194
Sk±d: Wroc³aw
Wojtek22 napisa³/a:

4. Podk³ad szary 2 warstwy ( druga warstwa 1-2h po pierwszej )

Czyta³e¶ w ogóle to co pisa³ No-limit?
Podk³ad po odparowaniu pierwszej warstwy dajesz drug±, po 1-1.5h szlifujesz pod baze.
A KK chodzi oto ¿e do¶æ opornie przyjmujesz wiedzê i je¶li to robisz pierwszy raz a z tego co piszesz to chyba tak, mo¿e nie wyj¶æ za pierwszym razem.
 
 

ksenonn 
Wys³any: 2013-11-06, 23:30   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 279
Sk±d: Czêstochowa
pkt 3 te¿ jest do¶æ ciekawy ^^

we¼ maszynê w d³oñ, papier 120 na niej i jedziesz po uszkodzeniach, wiêkszych rysach :) zmieniasz papier 220 i jazda po ca³o¶ci
szpachlujesz co trzeba, szlif 120 i 220
gdzie masz go³y przetarty plastik dajesz pzp
czekasz a¿ wyschnie, powiedzmy 15min
dajesz na ca³o¶æ podk³ad akrylowy (¶redni czas schniêcia podk³adu to ok. 3h w 20 stopniach)
jak wyschnie szlif podk³adu 1000 na wodzie (zacznij 600 t± kasze ¶cinaæ)
baza i bezbarwny :spoko:
jedziesz m³ody jedziesz :cool:

poczytaj trochê forum, nie b±d¼ leñ
_________________
Blacharstwo/Lakiernictwo
 

Wojtek22
Wys³any: 2013-11-07, 15:25   
0
UP DOWN

Posty: 9
Tak, 3 punkt to nie lakier a papier ^^
Czytam czytam codziennie i bo teoria jest strasznie trudna je¶li siê robi co¶ pierwszy raz :roll:
To samo jest w silnikach co na szczê¶cie mam za sob±...
A bez maszyny czyli rêk± to jakim papierem to robiæ ?
A dlaczego ten pan z filmiku nie dawa³ podk³adu na zdrowy lakier tylko zmatowi³ i mu wysz³o ?
 

Wojtek22
Wys³any: 2013-11-07, 16:25   
0
UP DOWN

Posty: 9
Nie mogê edytowaæ postu wiêc napiszê kolejny.
W³a¶nie skoñczy³em matowienie p³ugu papierem wodnym 1000.
Czyli na ju¿ tak przygotowany element mogê k³a¶æ podk³ad -> bazê -> klar ?
 

dav91 
Wys³any: 2013-11-07, 20:40   
0
UP DOWN


Posty: 194
Sk±d: Wroc³aw
ja bym jeszcze przytar³, niektóre miejsca wygl±daj± jakby w ogóle nie ruszone, poza tym uchwyty masz chyba po³amane czemu nie chcesz zrobiæ tego porz±dnie?
 
 

diablo74 
Wys³any: 2013-11-07, 21:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 7 razy
Posty: 600
Wojtek22 napisa³/a:
W³a¶nie skoñczy³em matowienie p³ugu papierem wodnym 1000.
Czyli na ju¿ tak przygotowany element mogê k³a¶æ podk³ad -> bazê -> klar

pod podk³ad wystarczy p400 wodny, p1000 to podk³ad pod bazê
 

Wojtek22
Wys³any: 2013-11-07, 21:22   
0
UP DOWN

Posty: 9
dav91 - Uchwytów nie trzeba wzmacniaæ poniewa¿ i tak na to id± takie spinki które s± przyklejane klejem :)
No przytrê jutro p400 i my¶lê ¿e bêdzie okey, a na zdjêciu tylko siê wydaje bo wszystko zahaczy³em co trzeba.
diablo74 - To dziêki ¿e chocia¿ teraz mi to napisa³e¶ bo w³a¶nie wróci³em zarobiony szlifuj±c boczn± os³onê p1000 :sciana:
Jutro kupiê p400 i jade, k***a narobi³em siê jak wó³ a okaza³o siê ¿e i na z³e wysz³o.
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime