Autor |
Wiadomość |
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-02, 23:53 Aspa 3JW60 pytanie o zawĂłr
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
Witam czy orientuje siê ktoœ do czego s³u¿y ten zawór zaznaczony na rysunku, czy jest to jakiœ zawór bezpieczeùstwa nadciœnieniowy czy coœ? Nie mogê znaleŸÌ instrukcji w necie, a pokrêci³em tym trochê i nie wiem na co to ma wp³yw
sdf.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4240 raz(y) 76.26 KB |
|
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2013-11-02, 23:57
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
To chyba zawĂłr bezpieczeĂąstwa |
_________________
 |
|
|
|
 |
stek
|
Wysłany: 2013-11-05, 18:48
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 235 Skąd: ok krakĂłw
|
juny napisał/a: | To chyba zawĂłr bezpieczeĂąstwa | To jest zawĂłr bezpieczeĂąstwa, musisz go odpowiednio ustawiĂŚ, sÂłuÂży po to gdy przypadkiem nie wy³¹czy presostart to on sie wtedy uruchamia i nie spowoduje wybuchu butli.Pozdr. |
|
|
|
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-06, 14:41
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
ok teraz mam pytanko, czy Âżeby go ustawiĂŚ trzeba go rozkrĂŞciĂŚ? PoniewaÂż jest plomba oÂłowiana zaÂłoÂżona, chyba Âże regulacji dokonuje siĂŞ tym pokrĂŞtÂłem z gĂłry? |
|
|
|
 |
chudson
|
Wysłany: 2013-11-15, 09:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 213
|
A to nie jest zwykÂły zaworek z sprĂŞÂżynkÂą i grzybkiem a krĂŞcenie nic nie zmienia ? |
|
|
|
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-15, 11:33
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
chyba tak, bo krĂŞciÂłem, krĂŞciÂłem i nic |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-16, 14:25
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
Ten zawĂłr bezpieczeĂąstwa juÂż siĂŞ wysÂłuÂżyÂł.
WÂątpiĂŞ, zeby dziaÂłaÂł ?
Polecam zakup nowego ze Âświadectwem bezpieczeĂąstwa w cenie.
Ps. Na zdjêciu brakuje flanszy ³¹czacej silnik z kompresora. WidaÌ jakieœ chamskie kontowniki. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-16, 14:30
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
Do dokupienia na Franciszkanskiej w ÂŁodzi wszystkich gratĂłw do ASPY. |
|
|
|
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-16, 17:33
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
@936 to nie mĂłj kompresorek, wrzuciÂłem zdjĂŞcie z neta aby przedstawiĂŚ o co mi chodzi |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-16, 20:47
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
Zobacz to co mi siĂŞ udaÂło z tego chÂłamu zrobiĂŚ.
Na YT masz filmik "sprĂŞÂżareka z Fiat 126 "
Wtedy to ma sens uÂżycie tego jako kompresor do pracy.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-16, 21:16
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
|
|
|
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-17, 03:14
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
wiem wiem, juÂż dawno podziwiaÂłem twojÂą konstrukcjĂŞ |
|
|
|
 |
Gandziorz
|
Wysłany: 2013-11-17, 14:44
|
0
|
|
|

Posty: 217
|
Czy zamiast zaworĂłw jakie sÂą oryginalnie montowane daÂłoby siĂŞ przerobiĂŚ pod zawory zwrotne jak do butli?
Chodzi o to aby zastÂąpiĂŚ takie zawory:
ZastÂąpiĂŚ takimi:
IdÂąc dalej to mam na myÂśli wykonanie caÂłej gÂłowicy od podstaw.
Bierzemy blachĂŞ 30mm robimy otwory do przykrĂŞcenia gÂłowicy, nastĂŞpnie wykonujemy otwory pod nasze zawory i wspawujemy nypel. Dalej planujemy gÂłowicy a od gĂłry przykrĂŞcamy nasze zawory calowe, w zaleÂżnoÂści od zastosowania czy sÂą ssÂące czy wydechowe odpowiedniÂą stronÂą przykrĂŞcamy.
DziĂŞki takiemu rozwiÂązaniu powinniÂśmy uzyskaĂŚ zajeb... przepÂływ powietrza. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-17, 15:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
3 minuty wytrzymaÂły i siĂŞ rozpadly !!!
NiszczÂąc przy okazji gÂładÂź cylindrĂłw i tÂłoki.
Przegwintowane na zewnÂątrz i wkrĂŞcone w blachĂŞ. |
|
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-17, 15:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
A te pÂłaskie bardzo ograniczajÂą przepÂływ, pogarszajÂąc parametry sprĂŞÂżareki. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-17, 15:31
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
Stara technologia !!!
Nie ekonomiczne rozwiÂązanie !!! |
|
|
|
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-17, 16:26
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
@936 masz jakieÂś rozwiÂązanie na to? MoÂże jakieÂś zaworki z innego kompresora, bardziej trwaÂłe bo te z aspy podobno szybko padajÂą? |
|
|
|
 |
dav91
|
Wysłany: 2013-11-17, 16:47
|
0
|
|
|

Posty: 194 Skąd: WrocÂław
|
Na forum przeczyta³em pisa³eœ o jakiœ zaworach "miœki" czy jakoœ tak o co chodzi nie mogê tego znaleŸÌ w necie ;D |
|
|
|
 |
Gandziorz
|
Wysłany: 2013-11-17, 17:09
|
0
|
|
|

Posty: 217
|
Generalnie wyczytaÂłem na elektrodzie Âże dosyĂŚ dobrze sprawujÂą siĂŞ zawory od ursusa (sÂą gwintowane na zewnÂątrz) ale wĂłwczas trzeba daĂŚ po 4zawory/cyl (2 tÂłoczne, 2 ssÂące).
Sztuka kosztuje ok. 15-20zÂł.
Te miÂśki to zawory pÂłytkowe (blaszane) stosowane w sprĂŞÂżarkach Jelcz. Wydajne rozwiÂązanie. |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-17, 19:59
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
dav91 napisał/a: | Na forum przeczytaÂłem pisaÂłeÂś o jakiÂś zaworach "miÂśki" czy jakoÂś tak o co chodzi nie mogĂŞ tego znaleŸÌ w necie ;D |
DokÂładnie ! Chodzi o zaworki pÂłytkowe Âże stali sprĂŞÂżynowej w gÂłowicy sprĂŞÂżarki.
Jelczowska gÂłowica sprĂŞÂżarki ma 5 otworĂłw fi 8mm na ssaniu i 3 na wydechu.
Wiec deklasuje pod wzglĂŞdem przepustowoÂści zaworki od stara 28, ursusa c 330 aspa (te same zaworki)
na gÂłowe. |
|
|
|
 |
Gandziorz
|
Wysłany: 2013-11-17, 23:42
|
0
|
|
|

Posty: 217
|
936 napisał/a: | dav91 napisał/a: | Na forum przeczytaÂłem pisaÂłeÂś o jakiÂś zaworach "miÂśki" czy jakoÂś tak o co chodzi nie mogĂŞ tego znaleŸÌ w necie ;D |
DokÂładnie ! Chodzi o zaworki pÂłytkowe Âże stali sprĂŞÂżynowej w gÂłowicy sprĂŞÂżarki.
Jelczowska gÂłowica sprĂŞÂżarki ma 5 otworĂłw fi 8mm na ssaniu i 3 na wydechu.
Wiec deklasuje pod wzglĂŞdem przepustowoÂści zaworki od stara 28, ursusa c 330 aspa (te same zaworki)
na gÂłowe. |
Je¿eli damy po 2 ss¹ce i 2 t³oczne to wydajnoœÌ jest porównywalna z tym wyj¹tkiem ¿e ta jelczowska jest bardzo trwa³a i ma³o awaryjna.
Dodam Âże podobna gÂłowica sprĂŞÂżarki stosowana jest w Kamazach.
Ps. 939 jak posadziÂłeÂś gÂłowicĂŞ Jelcza na blok maluszka? Masz 2 gÂłowice czy tÂą jednÂą wielgachnÂą od Jelcza? |
|
|
|
 |
936
|
Wysłany: 2013-11-18, 05:45
|
0
|
|
|
Pomógł: 4 razy Posty: 905
|
|
|
|