Autor |
Wiadomo¶æ |
|
matejko
|
Wys³any: 2013-11-26, 20:26 Mercedes Sprinter 312 Renowacja gara¿owa
|
0
|
|
|
matejko
Posty: 12 Sk±d: google
|
https://www.youtube.com/watch?v=U4VRdWNXzd0 I czê¶æ
https://www.youtube.com/watch?v=MMsuxBi7bFM II czê¶æ
-wymiana wszyskich reperaturek to koszt oko³o miêdzy 700-850z³ samych reperaturek
-zabezpieczenie ¶rodkiem penetratorem ka¿dego spawu i go³ej blachy posz³o oko³ 0.5L
-arkusz blachy 1.5-2mm w hurtowni metalowej
-podk³ad epoxydowy 2l
-szpchlówka z w³óknem 4kg
-szpachlówka lekka 3kg
-szpachlówka finish 1kg
-podk³ad akrylowy bia³y 2litry
-papier p80 oko³o 8 metrów 10cm szeroki
-papier p120 oko³o 8metrów 10cm szeroki
-papier p320 oko³o 2m
-papier p500 na mokro oko³o 6akruszy
-mycie ci¶nieniowe podwozia potem konserwacja ca³ego oko³o 8szt baranka 2kg
-konserwacja profili zamknetych po malowaniu 4 puszki s± ju¿ kupione
malowanie ca³ego bedzie ju¿ nied³ugo w lakierni na taki sam kolor co jest
teraz zosta³o tylko czekaæ na miejsce w kolejce do lakierni
farba jeszcze nie kupiona ale s±dze ze gêstej 3-3.5l powinno starczyæ cena novola oko³o 100-120z³ 1l jak sie uda bedzie ma³a promocja na farbe
Mercedesa robie dla siebie wiec wszystko robie wg procedury zeby mi pos³u¿y³o z 2-3 lata
zapraszam do ogladniêcia i troche krytyki to juz moja grubsza robota
relacja z lakierowania te¿ bedzie niebawem moze jeszcze w tym tygodniu |
_________________
|
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-11-27, 10:59
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
Szpachlowa³e¶ na go³y metal? |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-11-27, 11:27
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Gandziorz napisa³/a: | Szpachlowa³e¶ na go³y metal? |
A co to "przeszkadza" przy takim "kondonie"....
I tak gnije ca³y czas to auto w innych miejscach....
Ten typ tak ma.....
Mo¿na powiedzieæ ¿e autor opar³ naprawê na technologi Nexa Autocolor dla aut u¿ytkowych
To nie zabytek ¿eby siê z tym "bawiæ" .....
Sam "w³a¶ciciel" auta napisa³..... ¿e.....
matejko napisa³/a: | zeby mi pos³u¿y³o z 2-3 lata |
A tyle to ta naprawa powinna wytrzymaæ
Osobi¶cie to podziwiam za zapa³ do dzia³ania przy takich "autkach".... |
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-11-29, 17:12
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
Ale gdyby najpierw da³ reaktywny + akryl a dopiero szpachla to ca³o¶æ na pewno d³u¿ej by poci±g³a.
Dodatkowo kolega napisa³ ¿e robi³ zgodnie z procedur±, a szpachli na metal nie dajemy zgodnie z technologi± naprawcz±. |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-11-29, 20:32
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Co¶ mi siê obi³o, ¿e w zale¿no¶ci od technologii naprawy jest to przewidziane te¿ jako dobry krok. |
|
|
|
|
Robertlodz09
|
Wys³any: 2013-11-29, 21:39
|
0
|
|
|
Pomóg³: 61 razy Posty: 3387 Sk±d: £ód¿
|
Gandziorz napisa³/a: | szpachli na metal nie dajemy zgodnie z technologi± naprawcz±. |
Jeste¶ pewny...? kolego "technologu"....
Ile znasz systemów lakierniczych...?
W dwóch które te¿ znam jest dopuszczone nak³adanie szpachlówki na blachê
a natomiast jest zabronione nak³adanie jej na podk³ad akrylowy.....
W tym jednym systemie jest jednak jeden podk³ad akrylowy na który mo¿na nak³adaæ szpachlówkê ....
A wygl±da to tak ¿e nak³adaj±c szpachlówkê na tzw. miejsca przeszlifowane do metalu
gwarancja na naprawê lakiernicz± jest na 2 lata
natomiast je¶li izolujesz podk³adem epoksydowym czy reaktywny+akrylowy i dopiero nak³adasz szpachlówkê to gwarancja jest do 7 lat .....
Jest to technologia stosowana do aut u¿ytkowych ,
a jest ona ca³kowicie zabroniona w przypadku aut zabytkowych ..... |
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-11-29, 23:16
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
Robertlodz09 napisa³/a: | Gandziorz napisa³/a: | szpachli na metal nie dajemy zgodnie z technologi± naprawcz±. |
Jeste¶ pewny...? kolego "technologu"....
Ile znasz systemów lakierniczych...?
W dwóch które te¿ znam jest dopuszczone nak³adanie szpachlówki na blachê
a natomiast jest zabronione nak³adanie jej na podk³ad akrylowy.....
W tym jednym systemie jest jednak jeden podk³ad akrylowy na który mo¿na nak³adaæ szpachlówkê ....
A wygl±da to tak ¿e nak³adaj±c szpachlówkê na tzw. miejsca przeszlifowane do metalu
gwarancja na naprawê lakiernicz± jest na 2 lata
natomiast je¶li izolujesz podk³adem epoksydowym czy reaktywny+akrylowy i dopiero nak³adasz szpachlówkê to gwarancja jest do 7 lat .....
Jest to technologia stosowana do aut u¿ytkowych ,
a jest ona ca³kowicie zabroniona w przypadku aut zabytkowych ..... |
To widzisz, jak ju¿ co¶ robimy to lepiej zrobiæ to raz i porz±dnie i mieæ co¶ na 7lat ni¿ na 2. Przecie¿ ró¿nica jest nie wielka w robocie, tak trzeba szpachlowaæ, szlifowaæ, po³o¿yæ akryl, bazê, klar. Wiêc co szkodzi po¶wiêciæ wiêcej uwagi pod wzglêdem zabezpieczenia karoserii. |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-11-29, 23:23
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Tu nie chodzi o to czy jest lepiej tak czy tak. Technologie poprawnej naprawy przewiduj± te¿ szpachlowanie na go³± blachê i tak te¿ jest poprawnie. |
|
|
|
|
Gandziorz
|
Wys³any: 2013-11-30, 15:50
|
0
|
|
|
Posty: 217
|
KK napisa³/a: | Tu nie chodzi o to czy jest lepiej tak czy tak. Technologie poprawnej naprawy przewiduj± te¿ szpachlowanie na go³± blachê i tak te¿ jest poprawnie. |
Ale jaki problem po¶wiêciæ wiêcej uwagi i zaizolowaæ blachê?
Reaktywny protect 340 kosztuje 70z³ za 2l.
Przy ca³ej naprawie jaki to koszt? |
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2013-11-30, 19:21
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
Widzê, ¿e mnie nie rozumiesz. Pewnie, ¿e lepiej zrobiæ na kilka lat ni¿ na rok czy dwa.
Niezale¿nie od wybranego kroku jest to jednak zgodnie z technologi± czyli poprawnie. |
|
|
|