| Autor | Wiadomo¶æ | 
      
		|  | 
  | Dzony   | 
     
        |  Wys³any: 2012-09-09, 20:22   Remont Fiat coupe | 0 |  |  | 
   
      | hobbysta amator 
  
 Posty: 22
 Sk±d: Warszawa Wawer
 
 | 
            
               |   
 Po zdjêciu nak³adek na progi okaza³o siê, ¿e nic pod nimi nie ma.
 
 
   
 Pod dywanami trochê lepiej
 
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
 Podci±gów ani progów wewnêtrznych oczywi¶cie te¿ nie by³o
 
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 B³otnik tylny ubytki rantu i dziury
 
 
 
   
   
   
   
   
   
   
 "szybki serwis"
 
 
   
   
   
 
 Nowy próg "na g³adko" 1mm grubo¶ci ju¿ w reaktywnym wewn±trz
 Niestety moja giêtarka ma tylko 1m d³ugo¶ci a próg ok 1.9m wiêc z dwóch czê¶ci.
 
 
   
   
   
   
 Reaktywny - epoksyd - szpachla - epoksyd
 
 
   
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Lackdoctor   | 
     
        |  Wys³any: 2012-09-09, 20:26 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 40 razy
 Posty: 3753
 
 | 
            
               |  	  | Dzony napisa³/a: |  	  | Reaktywny - epoksyd - szpachla - epoksyd | 
 No to mam nadziejê ¿e da³es baaardzo du¿o czasu reaktywnemu na odparowanie i utwardzenie, bo ta kombinacja w kartach technicznych nie jest dozwolona.
 Reaktywny ZAWSZE izolujemy podk³adem akrylowym.
 |  
				| _________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
 http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Dzony   | 
     
        |  Wys³any: 2012-09-09, 20:28 | 0 |  |  | 
   
      | hobbysta amator 
  
 Posty: 22
 Sk±d: Warszawa Wawer
 
 | 
            
               | Reaktywny jakie¶ 20h sobie dojrzewa³. Nie mam akurat ¿adnego akrylu. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Lackdoctor   | 
     
        |  Wys³any: 2012-09-09, 20:44 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 40 razy
 Posty: 3753
 
 | 
            
               |  	  | Cytat: |  	  | Reaktywny jakie¶ 20h sobie dojrzewa³.
 | 
 Je¶li mia³ szczê¶cie byæ wystawiony na promienie s³oneczne to nic sie nie martw.
 W sumie jesli by³o ciep³o to a¿ tak bym siê nie martwi³.
 Jednak na przysz³o¶æ reaktywny i akrylowy, lub epoksyd na go³± blachê.
 |  
				| _________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
 http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Dzony   | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-24, 10:43 | 0 |  |  | 
   
      | hobbysta amator 
  
 Posty: 22
 Sk±d: Warszawa Wawer
 
 | 
            
               |   
   
   
   
   
   
   
   
 S³ynne Ferarri Rosso Corsa
 
 
   
   
   
  |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | rogal-master1 | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-24, 16:55 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 3 razy
 Posty: 848
 
 | 
            
               | Podziwiam ludzi którym chce sie odbudowywac auta warte 3tys... i bez ¿adnej warto¶ci....SZACUN!!! |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Gandziorz | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-24, 17:13 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Posty: 217
 
 | 
            
               |  	  | rogal-master1 napisa³/a: |  	  | Podziwiam ludzi którym chce sie odbudowywac auta warte 3tys... i bez ¿adnej warto¶ci....SZACUN!!! | 
 Gdyby takich ludzi zabrak³o to dzi¶ nie istnia³yby takie pere³ki chocia¿by jak ford capri, bmw 2002, ford granada i wiele innych fajnych samochodów a one te¿ kiedy¶ kosztowa³y 3tys zanim zrobi³y siê klasykami.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Dzony   | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-24, 17:50 | 0 |  |  | 
   
      | hobbysta amator 
  
 Posty: 22
 Sk±d: Warszawa Wawer
 
 | 
            
               | To jest akurat 19 letnia wersja 2.0 16V Turbo o mocy 190km wiêc warta nawet w Anglii ¶rednio 1.5ty¶ funtów. 3ty¶ z³ to cena silnika, 900z³ nowego sprzêg³a, 450z³ ch³odnicy klimy z osuszaczem. 
 Warto¶æ ma emocjonaln± kiedy zostawiasz 200 konne BMW i Mercedesy za sob±.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | oldmotorsss | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-30, 02:12 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 8
 
 | 
            
               | "Podziwiam ludzi którym chce sie odbudowywac auta warte 3tys... i bez ¿adnej warto¶ci....SZACUN!!!" Witam przegl±dam te forum i natkn±³em siê w³a¶nie na tak± wypowiedz...
 powiem szczerze lakierowaniem zajmuje sie kilka lat i mam za soba kilka ciekwaych projektow w³asnie jednym z nich by³ taki fiat tylko ¿e w wersji 20 v turbo 210 km podwyzszone do 246-267 na hamowni i  jak czytam takie wypowiedz jak ta powyzej to powiem szczerze ze szlak mnie trafia...
 Osoba ktora to napisa³a nie ma pojecia co to za samochód, o którym sie wypowiada. Projekt wypu¶ci³ Fiat lecz nadwozie zaprojektowa³a sama PININFARINA (tak oni projektuj± Ferrari maserati i inne supersamochody nawet kiedy¶ samego Rolls Roycea(juz chyba lepiej sie nie da)) przejdzmy dalej jest rok 1993 Fiat wypuszcza samochód sportowy, nazywany przez W³ochów Piccolo Ferrari dla klientów z mniej zasobnym portfelem, jednak zachowujac wszystkie cechy sportowego samochodu... Idziemy dalej SPORTOWE NIEZALE¯NE ZAWIESZENIE, zmienne fazy rozrz±du, szpera hydrauliczna - dyferencja³ VISCO, system blokuj±cy ci¶nienie do³adowania na 1 i 2 biegu tylko od trójki wykorzystywa³ pe³ne do³adowanie sprê¿arki poniewaz na 1 i 2 asfalt wyrywa³ ..., 6 stopniowa skrzynia biegów... EFEKT?
 - nadwozie wyprzedza swoj± epokê o jako¶ 10 lat
 - 260 prêdko¶ci max
 - 6,5 sek do 100km/h
 - NAJSZYBSZY SAMOCHÓD EUROPEJSKI W LATACH PRODUKCJI Z NAPÊDEM NA PRZEDNI¡ O¦
 - BRAK NAKLEJEK TYPU OZ SPARCO ITP PRZY KTORYCH SAMOCHÓD NAWET NIE STA£ TYLKO PININFARINA F A B R Y C Z N I E    I   P O D S T A W N I E
 Wystawiaj±c jakiekolwiek sportowe auto nawet porsche z fabrycznym 2.0 20vt niejeden z³apie sie za g³owê i powie, ¿e nie jest to mo¿liwe aby by³ to fiat.
 
 Je¿eli popatrzymy do ty³u na mercedesy np Pagoda GULLWING itp s± to klasyki ze wzglêdu na osiagniecia wyglad i zmianê historii motoryzacji, jednak dzisiaj jaki samochód mo¿e byæ nominowany w przyszlosci na sportowy klasyk pomijajac marki pokroju Lamborghini itp. za te 20-30 lat  ? Prosty przyklad jedni powiedz± ¿e RR Silver Shadow jest klasykiem i maja racje a inni ¿e du¿y Fiat 125p i te¿ maj± racjê tylko inna kategoria.. Ja nie zdziwi³bym siê gdyby pad³o na tego Fiata, poniewa¿ ludzie, którzy nie je¼dzili tym samochodem nie wiedz± jaka to petarda (rolê tutaj równie¿ odgrywa gotówka - masz monetê jezdzisz Aventadorem i wiesz co jak idzie) i nie mowa tylko tutaj o przyspieszeniu lecz o wlasciwosciach jezdnych.
 
 A co do remontu ¶wietna robota szkoda ze nie jest to 20vt ciesze sie ze kolejna osoba uratowa³a go przed kompletnym zniszczeniem tylko dbaj o niego. Czerwony kolor bardzo pasuje do niego mój rowniez by³ czerwony i cieszy³ oko.
 
 
 Nie ka¿dy musi mieæ samochód za 100tys i go malowaæ wiedz±c, ¿e zarobi, wa¿ne jest, ¿e siê robi to dla siebie i sprawia to przyjemno¶æ a potem ma sie to czego chcia³o
 
 POZDROWIENIA
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | rogal-master1 | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-30, 21:15 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 3 razy
 Posty: 848
 
 | 
            
               | Nie tylko ferrari maserati i inne ale projektowali tez peugeota alfe romeo i inne  badziewne marki   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2013-11-30, 23:11 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | oldmotorsss | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-01, 18:44 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 8
 
 | 
            
               | tak tylko np peugeot 406 coupe nie jest jakims zwyczajnym peugeotem a co do Fiata to nie jest to zwyczajny Fiat i nie chodzi tutaj o to jakich marek samochody Pininfarina wykona³a tylko o to ¿e potrafi to zrobiæ dobrze bo nigdy lipy nie zrobi³a co jest potwierdzone faktem, ¿e jak np Ferrari daje Pininfarinie swoje samochody do projektowania... a co do tego Fiata to w³a¶nie oni zaprojektowali jego nadwozie wiêc jest warty tego aby zaj±æ sie jego odmalowaniem jezeli juz powracamy do tematu.
 PS Pininfarina jest studiem projektowym i np pistolet Iwata supernova tez projektowali
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | rogal-master1 | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-01, 19:20 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 3 razy
 Posty: 848
 
 | 
            
               | Kolego we¼ pop.ierd.ol te padaki i we¼ siê za konkretne kultowe klasyki typu bmw e30 e21  a nie fiat kupe jakie¶  turbo to mozna w kazdy silnik wpier.dolic   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Robertlodz09   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-01, 20:00 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 61 razy
 Posty: 3387
 Sk±d: £ód¿
 
 | 
            
               |  	  | rogal-master1 napisa³/a: |  	  | we¼ siê za konkretne kultowe klasyki typu bmw e30 e21 | 
 To co wymieni³e¶ to s± kolego "zwyk³e kon....dony i gów...no warte ¶mkietniki"
   Porz±dne auta do zainwestowania to zaczynaj± siê powy¿ej warto¶ci 15 tys Euro
     A w auta poni¿ej warto¶ci 10 tys. Euro to szkoda  wyrzucaæ pieni±dze
 i jest tylko tylko  topienie finansów
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Robertlodz09   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-01, 20:30 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 61 razy
 Posty: 3387
 Sk±d: £ód¿
 
 | 
            
               | Ja to widzê tak: -"jakie auto taka naprawa"  chce siê kolega bawiæ ,to siê bawi   przecie¿ to "jego ma³py i jego cyrk"....
   
 Do inwestowania pieniêdzy to proponuje poszukaæ innych autek
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | oldmotorsss | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-01, 23:18 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 8
 
 | 
            
               | znaczy nikt nie mowil ze fiat coupe jest jakims tam klasykiem lecz zwrocilem uwage na komentarz ze tego nie warto robic ... co do klasykow mam w remoncie ktory juz troszeczke trwa W115 i Warszawê m20 garbuske. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | oldmotorsss | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-01, 23:19 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 8
 
 | 
            
               | i tutaj nie chodzi o turbo lecz o wlasciwosci jezdne tego samochodu na torze, nie jezdziles nie komentuj |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Robertlodz09   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-01, 23:20 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 61 razy
 Posty: 3387
 Sk±d: £ód¿
 
 | 
            
               |  	  | oldmotorsss napisa³/a: |  	  | mam w remoncie ktory juz troszeczke trwa W115 i Warszawê m20 garbuske. | 
 To wspó³czujê
  roboty masa a pieniêdzy ma³o ....   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | oldmotorsss | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-02, 19:59 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 8
 
 | 
            
               | Znaczy sa to samochody typu "zbuduj sobie sam" czyli wszystko trzeba robic mam juz pod³oge w W 115 co by³o naprawde czaso-pracoch³onne, jest nowa a garbuska czeka tylko na malowanie podkladem i kolorem lecz nie ma poprostu  na to czasu... Teraz jeszcze mam prace w delegacji wiec ciezko o co kolwiek pozdr |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-02, 23:24 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               |  	  | Gandziorz napisa³/a: |  	  | Gdyby takich ludzi zabrak³o to dzi¶ nie istnia³yby takie pere³ki chocia¿by jak ford capri, | 
 W³a¶nie wczoraj kupi³em takiego z 1974 roku. Zastanawiam siê czy nie zleciæ odrestaurowania komu¶ z forum. Zrobiæ go wspólnymi si³ami kolektywu w ramach jakiego¶ w±tku na forum.
 |  
				| _________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-02, 23:28 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               |  	  | oldmotorsss napisa³/a: |  	  | Ja nie zdziwi³bym siê gdyby pad³o na tego Fiata, poniewa¿ ludzie, którzy nie je¼dzili tym samochodem nie wiedz± jaka to petarda | 
 Najszybsze auto w tamtym czasie. Silnik da siê skrêciæ do 400Nm.
 |  
				| _________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-02, 23:44 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | A nie czasem da siê dokrêciæ ko³a si³± 400 Nm? 
 Bo tam jakie¶ szpilki i nakrêtki s± z azbestu czy co¶. Jaka¶ nowa technologia. Karoseria auta wykonana z ¿elbetu, p³yty betonowe. Silnik od Jelcza. Mosty od Kamaza.
 Nie wiem czy to auto nie wystêpowa³o w grze Formula 1 na Pegasusie?
 Na tym kardrid¿u 10000000000000000000 in 1.
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Najszybsze auto w tamtym czasie | 
 Oprócz tych szybszych.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | oldmotorsss | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-02, 23:54 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 8
 
 | 
            
               | nieprzekonanego nie przekonasz... ale fakty mowia same za siebie wiec potwierdzenie tych "teorii", pozwala twierdzic ¿e mity nie sa obalone a sa faktami   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-03, 00:10 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               | Auto wygl±da do¶æ hardcorowo na dzisiejszych ulicach, ale i tak daje rade z nowym 330i. |  
				| _________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-03, 00:16 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Ten fiat jest hardcorowy? Rêce opadaj± do kolan.
 A ¿e tak spytam jak tam awaryjno¶æ...?
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-03, 00:26 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               | Nie wa¿ne czy siê psuje. Wa¿ne, ¿e dobrze zapiedala. |  
				| _________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | oldmotorsss | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-03, 01:19 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 8
 
 | 
            
               | Proszê, wymieñ choæ 1 sportowy samochód do 10tys z³ co zostawia fabryczne 20 vt na torze? ... Cena te¿ tutaj du¿o zmienia
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-03, 10:01 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Ju¿ widzê jak na tor z tym pojedziesz. Chyba z zapasowym silnikiem, elektronik± i reszt± gratów. Niech se to przy¶piesza nawet w 2 sek do setki, niech zostawia mclareny w tyle. Dla mnie zawsze bêdzie to padaka. Wygl±d rzecz dyskusyjna, mi siê nie podoba, wrêcz wygl±da to strasznie. Wolê sylwetkê starszego np nissana skyline, który to mo¿e nie jest zabytkiem, jakim¶ strasznie ogromnym rarytasem, ale kultowym autem na pewno jest.
 
 Jak s³yszê jak kto¶ zachwala fiata i alfê to mi a¿ kozik siê w kieszeni otwiera.
   
 Oczywi¶cie szacunek za odbudowê fiata mam, poniewa¿ du¿o pracy to kosztowa³o, ale nic wiêcej.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | rogal-master1 | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-03, 13:15 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 3 razy
 Posty: 848
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Gandziorz | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-03, 13:57 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Posty: 217
 
 | 
            
               |  	  | KK napisa³/a: |  	  | Ju¿ widzê jak na tor z tym pojedziesz. Chyba z zapasowym silnikiem, elektronik± i reszt± gratów. Niech se to przy¶piesza nawet w 2 sek do setki, niech zostawia mclareny w tyle. Dla mnie zawsze bêdzie to padaka. Wygl±d rzecz dyskusyjna, mi siê nie podoba, wrêcz wygl±da to strasznie. Wolê sylwetkê starszego np nissana skyline, który to mo¿e nie jest zabytkiem, jakim¶ strasznie ogromnym rarytasem, ale kultowym autem na pewno jest.
 
 Jak s³yszê jak kto¶ zachwala fiata i alfê to mi a¿ kozik siê w kieszeni otwiera.
   
 Oczywi¶cie szacunek za odbudowê fiata mam, poniewa¿ du¿o pracy to kosztowa³o, ale nic wiêcej.
 | 
 Wiesz ka¿dy ma swój gust, mi siê fiat coupe nie podoba bo wygl±da jak "ferrari dla ubogich" i niespecjalnie mêsko.
 
 Jednak uwa¿am ¿e ka¿demu ma prawo siê podobaæ co innego, wiêc je¿eli autor w±tku lubi swoj± kupe i postanowi³ je od¶wie¿yæ to nie powinni¶my mu mówiæ ¿e co¶ jest do bani albo ¿e to nie ma sensu. Przecie¿ to forum o lakierowania a nie wyrocznia co siê op³aca a co nie.
 
 Co do kultowych "nowszych" aut to na pewno zaliczymy beczkê (w123), kredensa (125p), e30 jak i rekina e21, toyota mr2 oraz ae86, vw garbus oraz ogórek czyli T2 i wiele na pewno ciekawych propozycji.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | KK   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-03, 15:38 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 23 razy
 Posty: 3347
 
 | 
            
               | Wyrazi³em swoj± opinie, tak¿e odda³em uk³on w stronê zapa³u z jakim auto zosta³o odbudowane. Nikomu nie mówiê, aby sprzeda³ lub nie restaurowa³, to indywidualna sprawa.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Dzony   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-03, 22:48 | 0 |  |  | 
   
      | hobbysta amator 
  
 Posty: 22
 Sk±d: Warszawa Wawer
 
 | 
            
               | Kurcze to tego bia³ego co stoi po prawej od fiata chyba podpalê... przecie¿ to kapeluszowa 25 letnia skoda bez Mpower i znaczka VW   
 
   
 (...)Je¶li czasami spotkamy siê z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzglêdnie nie próbujmy siê ¶cigaæ, a wpatruj±c siê w tylne ¶wiat³a znikaj±cego Fiata Coupe, pomy¶lmy, ¿e to wspania³y kawa³ek historii motoryzacji.
 
 Czytaj wiêcej na: http://www.autocentrum.pl.../#ixzz2mS1yQ4L8
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Gandziorz | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-05, 11:37 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Posty: 217
 
 | 
            
               |  	  | Dzony napisa³/a: |  	  | (...)Je¶li czasami spotkamy siê z nim na ulicy, to podziwiajmy go i bezwzglêdnie nie próbujmy siê ¶cigaæ, a wpatruj±c siê w tylne ¶wiat³a znikaj±cego Fiata Coupe, pomy¶lmy, ¿e to wspania³y kawa³ek historii motoryzacji.
 
 Czytaj wiêcej na: http://www.autocentrum.pl.../#ixzz2mS1yQ4L8
 | 
 Ciekawe co tam przypalaj± w pracy
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Lackdoctor   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-05, 17:21 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 40 razy
 Posty: 3753
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-05, 17:28 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               | Przy 1,5 bara to ju¿ zakuty motor musi byæ i ch³odzone denko t³oka. Przyda³ by mu siê napêd na cztery ³apy, bo przy tej wadze s± du¿e straty na ¶lizgaj±ce siê ko³a. 5,1 sekundy przy tym stosunku mocy do wagi, sza³u nie robi. Ale auto przepiêkne. |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Matix   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-06, 11:44 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Posty: 316
 Sk±d: Rybnik
 
 | 
            
               | To BMW ma du¿o wytrzymalsze silniki  spokojnie 400km na seryjnych gratach tylko odprê¿ony i przy mniejszym ci¶nieniu  Mowa o silniku m50b25   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-06, 12:07 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               |  	  | Matix napisa³/a: |  	  | tylko odprê¿ony i przy mniejszym ci¶nieniu | 
 Silnik siê kuje w³a¶nie dlatego, ¿e jest doprê¿ony. Co¶ pow±tpiewam w to, ¿e da siê BMW wykrêciæ ponad 2x na seryjnych klamotach.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | rogal-master1 | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-06, 17:01 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 3 razy
 Posty: 848
 
 | 
            
               | Fiut jak sama nazwa wskazuje to kupe wiec zostawmy to bez komentarza   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Gandziorz | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-06, 18:19 | +1 |  |  | 
   
      |  
 Posty: 217
 
 | 
            
               |  	  | trze¼wy inaczej napisa³/a: |  	  |  	  | Matix napisa³/a: |  	  | tylko odprê¿ony i przy mniejszym ci¶nieniu | 
 Silnik siê kuje w³a¶nie dlatego, ¿e jest doprê¿ony. Co¶ pow±tpiewam w to, ¿e da siê BMW wykrêciæ ponad 2x na seryjnych klamotach.
 | 
 Blok m50b25nv, t³oki m52b28, korby m50b25nv, kanapka pod g³owic± i 400KM pêka bez problemu.
 Zapraszam turbobmw.pl
 
 Ps. sam mam e30 i wsadzi³em silnik m50b25nv, skrzynia ZF, zamach jednomas roztoczony na 240mm, tarcz sprzêg³a m30, docisk m57, teraz silnik rozwiercam pod t³oki 85mm i my¶lê ¿e 500km na turbinie garett gt 30, sterowanie mam na ecumaster.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | rogal-master1 | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-06, 18:51 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 3 razy
 Posty: 848
 
 | 
            
               | Kocham E 30   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-06, 19:11 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               | Zgadza siê, ale to nie s± seryjne klamoty tylko modyfikacje i do tego pod turbo. Po to wymieniasz t³oki i korby ¿eby wytrzyma³y przyrost mocy, a nie dla samego zwiêkszenia mocy. Chêtnie zobaczê 400KM z seryjnego silnika b25 na seryjnych bebechach. Nawet zwrócê za paliwo.   Z drugiej strony 500 koni z 2,5 turbo to ¿aden wynik. Saabowski 4 cylindrowy silnik niskim nak³adem krêcisz do 620 ale siada sprzêg³o wiêc 350 to optymalna moc. Silnik 2,9 corrado bez problemu krêcisz do 460 a jak siê uprzesz do 550 i ok.700Nm.
 Natomiast trzeba pamiêtaæ o tym, ¿e takie auto trzeba bezpiecznie rozpêdziæ a potem zatrzymaæ.
 Ja na co dzieñ je¿d¿ê starym niepozornym rodzinnym sedanem, i nieraz ³ysy kark obwieszony z³otem w swoim czarnym BMW o warto¶ci mieszkania w Krakowie, spychaj±c wszystkich na pobocze, znalaz³ w koñcu swoje miejsce w szeregu. Dodam skromnie, ¿e tu¿ za mn±.
   Nie sztuka zrobiæ 1000koni. Sztuka dobraæ tak moc auta do jego masy, aby nie paliæ niepotrzebnie gumy. Potem zestroiæ tak sprê¿arkê, ¿eby wiedzieæ na którym biegu masz jechaæ w zakrêtach a na którym - na prostej. Do tego obni¿yæ ¶rodek ciê¿ko¶ci. BMW ma mocne i trwa³e silniki, ale na drodze z zakrêtami jak nie masz oryginalnego M, to nie rób z siebie wariata bo dojdzie do tragedii.
 De facto, fiat coupe to paskudna ale bardzo mocna furka.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Matix   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-07, 14:12 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Posty: 316
 Sk±d: Rybnik
 
 | 
            
               | trze¼wy inaczej, tak jak wy¿ej zapraszam na turbobmw.pl i siê zdziwisz ile te silniki mog± wytrzymaæ   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-07, 15:57 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               | Ja wiem ile mog± wytrzymaæ silniki BMW. Mia³em nawet epizod z E60 M5 z 535 konnym motorem. Oprócz mieszalni prowadzê te¿ zak³ad naprawy silników i remontujemy rocznie od 150 do 200 sztuk. Zwiêkszamy tez moc ale mechanicznie, nie elektronicznie. Silniki BMW to dobre rozwi±zania techniczne, ale ich kierowcy czêsto zapominaj±, ¿e samochody nie lataj±. Natomiast z fabrycznego silnika wykrêcisz nie wiêcej ni¿ 30% bez wymiany podzespo³ów.
 |  
				| _________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Matix   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-07, 16:24 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Posty: 316
 Sk±d: Rybnik
 
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-07, 16:55 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               | G³owica splanowana 0.0016? G³owice robimy na maszynach CNC i nie mamy takiej dok³adno¶ci! Nie s±dzê, ¿e istniej± takie maszyny które obrabiaj± z tak± dok³adno¶ci± do 0,0001. Facet siê pomyli³. Chodzi raczej o 0,16. Nie bardzo te¿ rozumiem triku z uszczelkami. Nie pro¶ciej i bezpieczniej obni¿yæ korby? Z reszt±, po co w ogóle to robiæ? Pier¶cienie ogniowe w uszczelce to tylko blaszka, która nie jest zbyt wytrzyma³a. Mimo tych wszystkich dziwnych przeróbek, do silnika do³±czono turbo. Czyli moc x2 przy 1,4-1,8 bara. Nie siedzê w BMW, ale po mojemu by³oby inaczej bez uszczerbku dla trwa³o¶ci silnika.
 Swap turbo do wiêkszo¶ci silników kosztuje ok. 12000z³ netto. Rado¶æ ogromna.
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | oldmotorsss | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-07, 20:28 | 0 |  |  | 
   
      | Posty: 8
 
 | 
            
               | Ja nie rozumiem tej dyskusji na temat silnikow poniewaz jest to forum o lakierowaniu... Nie rozumiem tez porownania BMW e 30 do fiata coupe. Co prawda podoba mi sie ten samochod ma swoj styl itp. jednak jest zwyk³ym miejskim samochodem w ktory nawet jak dasz silnik 1000 konny to i tak masz zwykle auto z mocnym silnikiem, gdzie bude rozpedzisz ale jej nie zatrzymasz, ok dasz inne hamulce obnizysz jednak jest to juz bardziej budowanie niz tuning poniewaz i tak nie osiagniesz wartosci samochodu sporotowego, ktore sa wyliczane przez fabryke, przez inzynierow, testowane i poprawiane aby zosta³o wypuszczone do produkcji seryjnej. Fiat coupe jest to typowy sprotowy samochod  w kazdym elemencie jego konstrukcji a nie BMW E 30!!! 
 a co do tego:
 "Fiut jak sama nazwa wskazuje to kupe wiec zostawmy to bez komentarza"
 piszac tak pamietaj ¯E NIE OCENIASZ MARKI TYLKO MODEL!!
 Dajmy na to np Porsche - marka ktora jest marzeniem wielu ludzi na calym swiecie tworza super samochody sportowe i z tego s³yni a np Porsche 924 to nic innego jak Volkswagen, ktory odda³ Porsche projekt i jak kazde porsche jest fajne to ten te¿ musi byæ ? Mo¿e tak a mo¿e nie to juz zalezy od gustu.
 
 Nie rozumiem wypowiedzi osob, którzy nie jezdzili tym autkiem i W ZADNYM STOPNIU NIE WYOBRAZa SObIe CO ten samOchOd CZYNI - nie tylko przyspieszajac lecz rowniez skrecajac czy hamujac... NIE POROWNOJMY SAMOCHODOW RO¯NEGO TYPU !!! FERRARI TO NIE BENTLEY CZY MUSTANG Z 1966roku!!!!!!!!!!!!!
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Lackdoctor   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-07, 21:31 | 0 |  |  | 
   
      | Pomóg³: 40 razy
 Posty: 3753
 
 | 
            
               | oldmotorsss, Nie wymagaj zbyt wiele, przecie¿ my to tylko lakiernicy a nie in¿ynierowie motoryzacji.
 A kazdy polak to ekspert od kopania pi³ki, jazdy samochodem, to i od dzi¶ mamy kilku wiêcej ekspertów od oceny fiata coupe.
 |  
				| _________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
 http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | Matix   | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-08, 01:42 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Posty: 316
 Sk±d: Rybnik
 
 | 
            
               |  	  | trze¼wy inaczej napisa³/a: |  	  | Z reszt±, po co w ogóle to robiæ? | 
 
 A spalanie stukowe????
   Przy uturbianiu podstawowa sprawa
   Wiadomo przy ci¶nieniach z rzêdu 0.3 bara nie konieczne ale przy wy¿szych to ju¿ obowi±zek  ¿eby by³ niski stopieñ sprê¿ania przeciêtnie w granicach 8.0:1
   Wszystko zale¿y jaki silnik seryjnie ma stopieñ sprê¿ania bo np stare silniki BMW np M30 seryjnie mia³y  9.0:1 a nie jak np m50 10,5:1
   
 Ale k³óciæ siê nie bêde bo nie lubie poprostu po cichu wolê mieæ swoje zdanie
   |  | 
	
		|  |  | 
   
		|  | 
  | trze¼wy inaczej | 
     
        |  Wys³any: 2013-12-08, 18:57 | 0 |  |  | 
   
      |  
 Pomóg³: 10 razy
 Posty: 950
 
 | 
            
               | Zamiast sztucznie wyd³u¿aæ tuleje, lepiej skróciæ korbê. Temat tuningu mo¿emy przenie¶æ do innego forum, bo nas w koñcu zjedz±.
 |  
				| _________________ ¯ycie jest zbyt krótkie ¿eby je¼dziæ Dieslem...
 |  | 
	
		|  |  |