Wysłany: 2013-12-01, 21:46 Pierwsza powaÂżna renowacja PASSAT B4
0
Posty: 42
Witam
Jestem nowym uÂżytkownikiem forum na imiĂŞ mam Krzychu tak siĂŞ teÂż do mnie zwracajcie jestem uczniem wiĂŞc pracowaĂŚ bĂŞdĂŞ 3/4h dziennie. Posiadam maÂły staÂż a to z racji wieku 16lat jestem samoukiem wykonaÂłem kilka aut do tej pory lakierowaÂłem akrylem element moÂże dwa odcinajÂąc przy krawĂŞdziach.
Posiadam sprê¿arkê 50l wydajnoœÌ 210l, pistolet Air GUNSA dysza 1.3 (zakupiony za poleceniem forumowiczów), odwadniacz, , posiadam równie¿ szlifierkê oscylacyjn¹, ale do rzeczy do zreanimowania mam passata b4 brata (w rodzinie nazywany z³omek) auto dosyÌ mocno sponiewierane blacharsko. Z racji, ¿e jestem osob¹ zawziêt¹ i dok³adn¹ doprowadzê go do stanu fabryki. Aktualnie jest bia³y LB9A (VW) planowana jest zmiana na marrakesh brown B09 (BMW) bazowy metaliczny. Chcia³ bym to zrobiÌ najlepiej jak siê da dlatego je¿eli byœcie mogli pomóc drodzy forumowicze by³ bym wdziêczny. Znajdzie siê grono ludzi którzy powiedz¹ "nie bierz siê bo tylko zepsujesz" na czymœ siê muszê uczy a mam do tego zapa³. Wybra³em technologie zawart¹ w filmie posiadam podk³ady reaktywne, epoksydowe, akrylowe, szpachlówki i inne potrzebne materia³y, w miejsca zara¿onych rud¹ szlifujê ile siê da nastêpnie reaktywny potem akryl przeszlifowaÌ szpachlówka, epoks na koùcu akryl na ca³e auto, baza klar po przeczytaniu kilku stron forum stwierdzi³em ¿e jest odpowiednia.
Materia³y jakie zgromadzi³em wraz z inwestorem bratem pochodz¹ z linii Spectral oraz czêœÌ normalnej linii novol. S¹dzê, ¿e wytrzyma to d³ugi czas. Postaram siê relacjonowaÌ na bie¿¹co to co dzia³am, mam jeszcze parê pytaù.
Oto i one:
Odk¹d zacz¹Ì lakierowanie?
Jak polakierowaĂŚ prawidÂłowo dach?
Czy wybrana przeze mnie technologia jest prawidÂłowa?
Jak najlepiej zabezpieczyĂŚ krawĂŞdzie nadkoli?
Czy trzymajÂąc siĂŞ karty technicznej uzyskam efekt lustra?
Jak coÂś mi siĂŞ przypomni to bĂŞdĂŞ pisaÂł
ProszĂŞ o odpowiedzi a oto kilka fotek biedy jakÂą reanimuje:
planowana jest zmiana na marrakesh brown B09 (BMW)
jesli chodzi o ten kolor to sugerujê Ci abyœ sprawdzi³ recepturê w systemie, w którym masz zamiar zrobiÌ ten kolor, bo np. w R-M w sk³ad tego koloru wchodzi jeden pigment, koooorewsko drogi. 3L bazy wysz³o mnie prawie 2K, po za tym wymaga on dopasowanego t³a bo na takiego Passata to mo¿e Ci wyjœÌ z 5L bazy jak nie dostosujesz odpowiedniego widma szaroœci to bêdziesz la³ i la³ a krycia ni huhu.
krzysokol napisał/a:
Odk¹d zacz¹Ì lakierowanie?
Kolego przy tym kolorze musisz zrobiÌ ca³oœÌ na raz, nie na raty, w innym przypadku auto bêdzie kolorowe i zepsujesz ca³y efekt.
Porywasz siĂŞ na gruuby kolor, ale do odwaÂżnych Âświat naleÂży.
Pozdrawiam
pawel1108,
No przeciez pisze ... Ze kolo tunelu nie
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
Jak ju¿ pisa³em dopiero siê uczê wiêc wszystkie porady s¹ wskazane dziêkuje koledze pawel1108 za radê, co do lakierowania to wymyœli³em tak przykrêcê na œcianê p³ytê pilœniow¹ wszystkie luŸne elementy powieszê na œcianê na p³ytê jednego dnia pomalujê elementy od wewn¹trz a drugiego na zewn¹trz razem z ca³¹ karoseri¹. Wszystkie elementy malowaÌ bêdê po kolei tym samym ciœnieniem i tak ka¿da warstwa. Co do lakieru brat taki sobie wybra³ wiêc by³em zmuszony automatycznie do tego koloru. T³o zobaczê jakie powinno byÌ. A co do VIN ³ata zrobiona po prawej stronie fotela kierowcy wiêc to nie to. A i jeszcze jedno zaopatrzy³em siê w sprê¿arkê aspa po remoncie za 400z³ tak chcia³em siê pochwaliÌ. Czekam na dalsze podpowiedzi i pozdrawiam
Ja zawsze zamawiaÂłem takÂą Âżeby samemu rozrobiĂŚ i czasem byÂło 1:1 a czasem 2:1. Za niedÂługo znĂłw bĂŞde malowaÂł na ich bazie moje auto to jest kolor Japanrot 438
http://www.elakiery.pl/prod/356,2794,4969,t4w-ht-lakier-bmw-b09-marrakesh-brown Tutaj bĂŞdziesz kupowaÂł baze ? jak tak to napisz jakie odczucia.
KiedyÂś na prĂłbĂŞ kupiÂłem 2 setki wÂłaÂśnie tej bazy, kryĂŚ to kryÂła nawet spoko, ale brakowaÂło jej duÂżoooo.. to BMW ze zdjĂŞcia pierwszego.
Co do lakieru bezbarwnego to miaÂłem przyjemnoÂśc lakierowaĂŚ T4W 4444 wraÂżenia pozytywne, bardzo dobry lakier :]
http://www.elakiery.pl/prod/356,2794,4969,t4w-ht-lakier-bmw-b09-marrakesh-brown Tutaj bĂŞdziesz kupowaÂł baze ? jak tak to napisz jakie odczucia.
KiedyÂś na prĂłbĂŞ kupiÂłem 2 setki wÂłaÂśnie tej bazy, kryĂŚ to kryÂła nawet spoko, ale brakowaÂło jej duÂżoooo.. to BMW ze zdjĂŞcia pierwszego.
Co do lakieru bezbarwnego to miaÂłem przyjemnoÂśc lakierowaĂŚ T4W 4444 wraÂżenia pozytywne, bardzo dobry lakier :]
KiedyÂś na prĂłbĂŞ kupiÂłem 2 setki wÂłaÂśnie tej bazy, kryĂŚ to kryÂła nawet spoko, ale brakowaÂło jej duÂżoooo..
O tym wÂłaÂśnie wspomniaÂłem na poczÂątku i to mnie zaciekawiÂło.
Marrakesh z BMW lub z Porsche to piĂŞkny kolor pod jednym warunkiem, jeÂżeli receptura jest zrobiona na markowym mieszalniku, bo w jaki sposĂłb moÂżna zrobiĂŚ kolor za 150 czy 200 PLN, ktĂłry kosztuje w renomowanych firm ok 500-600 PLN za 1L
Co do lakieru bezbarwnego to miaÂłem przyjemnoÂśc lakierowaĂŚ T4W 4444 wraÂżenia pozytywne, bardzo dobry lakier :]
zÂłoty , ja naprawdĂŞ nic nie mam do Twoich wraÂżeĂą, ale czy czasami przy wyborze klaru nie powinno siĂŞ kierowaĂŚ tym jak tenÂże klar bĂŞdzie wyglÂądaÂł za rok, dwa, piĂŞĂŚ ? Czy wraÂżenie lakiernika w dniu lakierowania lub dzieĂą po nim moÂże byĂŚ ocenÂą klaru jako dobrego lub nie ?
i z tym siê muszê zgodziÌ z koleg¹ wy¿ej. sam kupi³em klar z t4w tylko ¿e ht400 i wed³ug mnie jak na amatora lakieruje siê nim bajecznie ³atwo i wygl¹da dobrze tylko Ciekawe jak bêdzie za jakiœ czas to siê oka¿e. ok 3 lata temu malowa³em skuter i lakier by³ z dupont'a i minê³o 3 lata i moim zdaniem nic bardzo siê nie zmieni³o tylko ¿e cena za pó³ litra wtedy kompletnego z bezbarwnym to by³o 170z³ , teraz 190
TeÂż lakierowaÂłem caÂłe BMW klarem z t4w i moim zdaniem to pomyÂłka... Po roku przygasÂł co byÂło tym bardziej widoczne na czarnym lakierze. Teraz od a do z wszystko z MIPY i narazie jest ok
POLYKAR.PL, W czerwcu tym lakierem lakierowaÂłem koledze nie duÂżo bo tylko 2 elementy ale auto widzĂŞ prawie co dziennie i w oczy jeszcze mi siĂŞ nie rzuciÂło nic niepokojÂącego, zobaczymy jak bĂŞdzie dalej, bĂŞdĂŞ obserwowaÂł temat
Rozumie Cie doskonale o co Ci chodzi, ale czasami przy wyborze klaru wa¿na rzecz¹ jest te¿ cena, bo niestety za lakier z tej wy¿szej pó³ki trzeba troche zap³aciÌ
goœÌ z t4w poleci³ mi do gara¿owych warunków ht300 i ht400 a jak zapyta³em o 4444 to powiedzia³ ¿e odpada bo jego trzeba wygrzaÌ, powtarzam s³owa te co otrzyma³em w odp
wsio spoko tylko dlaczego nie rozmatowÂłeÂśnad spawem tego nadkola . tylko taki rant zostawiÂłeÂś
Ewidentnie ktoÂś juÂż poprawiaÂł ten bok, kÂład gips dlatego postanowiÂłem nie ruszaĂŚ Âżeby byÂło Âłatwiej mi wyprowadziĂŚ no i drugi powĂłd jak na poczÂątku pisaÂłem jestem samoukiem robiÂłem to pierwszy raz caÂła wiedza jakÂą posiadam wyniesiona jest z tego forum.
PatrzÂąc na pogodĂŞ ktĂłra ostatnio nas rozpieszcza postanowiÂłem ostro dziaÂłaĂŚ. Przy takiej pogodzie morale wzrosÂły dlatego widaĂŚ postĂŞpy. Lewa strona gotowa do przyjĂŞcia szpachlĂłwki zdjoÂłem barana z progu bo juÂż gryzÂło nieco wyczyÂściÂłem zawiasy i co trzeba byÂło, dziÂś poÂłoÂżyÂłem baranek na podwozie. UzupeÂłniÂłem galerie o fotografiĂŞ z poczÂątku prac jak i dotychczasowych postĂŞpĂłw jest trochĂŞ namieszane ale myÂślĂŞ ze wiadomo co z czym. JeÂżeli chodzi o maskĂŞ potrzebowaÂłem materiaÂł na podÂłogĂŞ A jak juÂż tak sobie piszĂŞ to zapytam jak dobrze zabezpieczyĂŚ reperaturkĂŞ w nadkolu od Âśrodka (ten rant) myÂślaÂłem Âżeby zrobiĂŚ tak: podkÂład epoksydowy (pistoletem ile siĂŞ daÂło naniosÂłem pistoletem poprawiÂłem pĂŞdzelkiem jest dokÂładnie zapodkÂładowane) nastĂŞpnie guma klejÂąco-uszczelniajÂąca (po caÂłoÂści od wewnÂątrz wpychajÂąc we wszystkie szczelinki ) i na koniec baranek (dajÂący siĂŞ lakierowaĂŚ Tak z 5mm od rantu do zewnÂątrz a od wewnÂątrz grubo Âżeby byÂło dobrze) Dodam Âże rant bĂŞdzie czĂŞÂściowo zagiĂŞty. Jak sÂądzicie czy to dobre zabezpieczenie i jak dÂługo wytrzyma ewentualnie proszĂŞ o poradĂŞ jak zabezpieczyĂŚ to dobrze i trwale?
Link do galerii: https://drive.google.com/folderview?id=0B09_008rDNtyZXJ6Rl8tOTlVdjA&usp=sharing
Po d³ugiej przerwie pora uzupe³niÌ galeriê zabra³em siê za poprawianie tego co zawodowy blacharz siê dopuœci³. Na go³¹ reperaturkê trochê sie naszlifowa³em zrobione raczej tak sobie namêczê siê zeby to doprowadziÌ do normalnego stanu, wypróbowa³em walcarkê dzia³a naprawdê dobrze poni¿ej link do galerii: https://drive.google.com/folderview?id=0B09_008rDNtyZXJ6Rl8tOTlVdjA&usp=sharing
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum