Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
juny 
Wysłany: 2013-12-09, 16:14   SprĂŞÂżarka
0
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 2384
Skąd: OstrĂłw WLKP
Witam.
Znajomy chce kupiĂŚ tÂą pompe, i troche mnie niÂą zaciekawiÂł,
http://allegro.pl/sprezar...3745967016.html

WyglÂąda na podrĂłbkĂŞ Waltera, wiecie coÂś o niej??
_________________

 

KK 
Wysłany: 2013-12-10, 00:16   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
To chyba nie jest pompa Sumake. TakÂże nie jest to chyba podrĂłba juÂż i tak gĂłwnianej pompy.
 
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-12-10, 00:39   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
To jest pompa jak w expo, tylko zamiast na czarno to na srebrno jÂą umalowali. :sciana:
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

KK 
Wysłany: 2013-12-10, 18:20   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
Czyli i tak gĂłwno.
 
 

juny 
Wysłany: 2013-12-10, 19:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 2384
Skąd: OstrĂłw WLKP
Aha czyli tak jak myÂślaÂłem,
Kurcze najlepiej kupowaÌ jakieœ stare sprê¿areczki, jakiœ jelcz zap³aci siê 150-300z³ a wydajnoœÌ jest super bo a¿ 500l, dostêp do czêœci za smieszne pieniadze, i trwa³oœÌ,
_________________

 

Vesto43
Wysłany: 2013-12-13, 00:22   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 43
Witam, podepnĂŞ siĂŞ pod temat, skÂładam sobie pomaÂłu kompresor do domowego dÂłubania.
Mam pompê abac 5900, butlê 100l z jakiejœ rezerwy (bez stela¿a pod sprê¿arkê i silnik) i silnik 5,5kW. Poma³u rozgl¹dam siê za szajb¹ 200mm na dwa paski ale niewiem czego siê uczepiÌ w przypadku presostatu na 400V i jak po³¹czyÌ sprê¿arkê z butl¹. Wiem ¿e bêdê musia³ za³o¿yÌ redukcjê z 1-1/4" na (chyba) 1/2" tylko nie wiem jak siê nazywaj¹ te skrêtki do przewodów miedzianych. Najchêtniej bym to zrobi³ na rurce miedzianej, zawór zwrotny mam na 1/2" i to chyba te¿ jest zrobione do jakichœ skrêtek bo koùcówka jest zaokr¹glona. W sklepie z hydraulik¹ si³ow¹ zaproponowali mi w¹¿ teflonowy odporny na temp do 200*C za prawie 200z³ z zakuciem ale taki pomys³ to niezbyt mi siê podoba. I co z tym fantem zrobiÌ?
 

juny 
Wysłany: 2013-12-13, 10:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 2384
Skąd: OstrĂłw WLKP
Witaj.
Chodzi ci o mufy zaciskowe CONEX?? :D


https://www.google.pl/sea...iw=1309&bih=712


ZbudowaÂłem na nich 2 kompresory na rurze 15 i 22 mm :) POLECAM fajna sprawa chyba z 20 razy odkrĂŞcaÂłem i dokrĂŞcaÂłem nic siĂŞ z tym nie dziaÂło, szczelne i w ogĂłlne,

A co do kó³ to tutaj s¹ w miare tanie jak tez u nich kupywa³em 200mm na pasek 17
http://kolapasowe.com.pl/...fi-60-2x17.html
_________________

 

Vesto43
Wysłany: 2013-12-13, 11:01   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 43
To do tego typu z³¹czek chyba musia³ bym przetoczyÌ koùcówkê zaworka zwrotnego. Na tych z³¹czkach koùcówki s¹ zatoczone do œrodka a w tej mojej jest ma³y sto¿ek.


Czy moÂże szukaĂŚ nakrĂŞtki zaciskowej do tego zaworka?

Ko³o pasowe mam ju¿ za³atwione, przy butli te¿ jest wiêkszoœÌ rzeczy, zawór spustowy jest, zawór bezpieczeùstwa te¿. Jeszcze presostatu mi brakuje i trójnika z wyjœciami. Materia³ na stela¿ mam, wiêc poma³u bêdê z tym dzia³a³.

Jaki presostat polecacie? Nie chciaÂł bym wydawaĂŚ zbyt duÂżej kasy.
 

juny 
Wysłany: 2013-12-13, 11:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 2384
Skąd: OstrĂłw WLKP
To jest 3/4 Czy cal ??

Mam ten i polecam:

http://allegro.pl/wylaczn...3792763053.html
_________________

 

Vesto43
Wysłany: 2013-12-13, 11:19   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 43
Gwint 1/2" œrednica otworu 10,5mm. Do tego jeszcze bêdê wykrêca³ t¹ kwadratow¹ zaœlepkê ¿eby za³o¿yÌ wê¿yk do dekompresji ale ten bêdzie ju¿ plastikowy i ze z³¹czkami nie bêdzie k³opotu.
Ten presostat ma spust powietrza po wy³¹czeniu? Trochê siê bojê o to ¿e, bez tego silnik mo¿e mieÌ problem z ponownym startem.
 

juny 
Wysłany: 2013-12-13, 11:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 2384
Skąd: OstrĂłw WLKP
Tak ma spust, i dziaÂła super :)
_________________

 

Vesto43
Wysłany: 2013-12-13, 11:54   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 43
No to git, zamówi³em. Jeszcze muszê pojeŸdziÌ po sklepach i popytaÌ na miejscu o te z³¹czki. Mam nadziejê ¿e do koùca przysz³ego tygodnia bêdê mia³ komplet i uda siê to ustrojstwo posk³adaÌ. Szczerze mówi¹c, kiedy zamawia³em t¹ sprê¿arkê nie spodziewa³em siê ¿e, toto takie bydle wielkie bêdzie. Teraz trzeba pog³ówkowaÌ jak to umieœciÌ na butli, silnik te¿ ma³y i lekki to nie jest.
DziĂŞki za pomoc, jeszcze w sprawie lakieru siĂŞ odezwĂŞ bo stelaÂż bĂŞdĂŞ chciaÂł pomalowaĂŚ pod kolor butli.
Pozdrawiam.
 

juny 
Wysłany: 2013-12-13, 12:14   
+1
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 2384
Skąd: OstrĂłw WLKP
Nie ma za co:)
_________________

 

marer 
Wysłany: 2013-12-13, 18:04   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 285
Skąd: Podkarpacie
Vesto43,
Co do koÂła pasowego to musi byĂŚ na 2 paski 15 mm.
DÂługo szukaÂłem na necie ale bez rezultatu, dotoczyÂłem u tokarza za flachĂŞ :)
Ostatnio to przerabiaÂłem poniewaÂż zmieniaÂłem sprĂŞÂżarkĂŞ z b4900 na b5900.
Jaki masz silnik, ile obrotĂłw, 5,5 kw do tej pompy trochĂŞ duÂży, tzn prÂądoÂżerny :)
Ja mam 4 kw 2920 obrotĂłw i zbiornik 200 litrĂłw do 9 atmosfer bije mi 3 minuty, szasem nawet bez paru sekund:)
Ten zbiornik 100 litrĂłw trochĂŞ maÂły, mĂłgÂłbyÂś poszukaĂŚ wiĂŞkszy.
Do³¹czam fotki mojej .
Pod³¹czona rur¹ 16 mm , nawet tak¹ wstêpn¹ ch³odnicê zrobi³em :)

IMAG2421.jpg
Plik ściągnięto 247 raz(y) 724.01 KB

IMAG2420.jpg
Plik ściągnięto 391 raz(y) 777.55 KB

IMAG2419.jpg
Plik ściągnięto 553 raz(y) 894.46 KB

 
 

Vesto43
Wysłany: 2013-12-13, 19:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 43
Sprzêcior cacy, a¿ mi siê podoba. Propos silnika, elektryczny oprócz biegu ja³owego, zu¿ywa tyle pr¹du na ile jest obci¹¿ony. Np. mój eurotec rzekomo o mocy 2,6kW model tp211. Na cip³ej pompie i pustej butli po w³¹czeniu pobiera z sieci oko³o 650W mocy, przy ciœnieniu 7-8 bar pobiera ju¿ 1350W. Kiedy startuje na mrozie i nie mo¿e ruszyÌ, moc pobierana roœnie do 1900W.
MĂłj silniczek to Indukta Sg 132S-2A-M, czyli 5,5kW, 2920 rpm. Do tego szajba 200 i dwa paski 13mm. PrzymierzaÂłem 15mm na koÂło i lekko wystawaÂł poza obrys, 13mm wchodzi idealnie.
Kiedyœ jak zajdzie taka potrzeba to do³¹czê do zestawu drug¹ butlê pod³¹czan¹ przez zawór ale myœlê ¿e przy takiej wydajnoœci pompy nie prêdko bêdê potrzebowa³ wielkiego baniaka.
A na tej rurce, ta chÂłodniczka to z podkÂładek jest zrobiona?

Tak¹ mam butlê, w miejsce manometru ma byÌ wejœcie ze sprê¿arki do butli, tam gdzie jest szybkoz³¹czka ma byÌ wyjœcie, na nim presostat i ca³a reszta. Zawór bezpieczeùstwa zostaje na miejscu.


A tak wyglÂądajÂą wstĂŞpne przymiarki. TrochĂŞ Âśmiesznie do wyglÂąda na tej butli ale dobre jest.
 

juny 
Wysłany: 2013-12-13, 19:55   
0
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 2384
Skąd: OstrĂłw WLKP
Za duÂża pompa jak na tÂą bulte, daj conajmniej 200.

Troche to nie praktyczne.
_________________

 

marer 
Wysłany: 2013-12-13, 20:28   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 285
Skąd: Podkarpacie
Vesto43 napisał/a:
A na tej rurce, ta chÂłodniczka to z podkÂładek jest zrobiona?

Nie.
To jest rura powleczona aluminium i te Âżeberka sa aluminiowe.
Rurkê wyci¹³em z ogromnej nagrzewnicy wodnej.
 
 

Vesto43
Wysłany: 2013-12-18, 23:07   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 43
I budowa stanê³a w miejscu. Z silnikiem jest coœ nie tak. Podpi¹³em go w trójk¹t i na pocz¹tku jako tako chodzi³. PóŸniej za³o¿y³em szajbe i paski. Na sucho obraca³ kompresorem bez problemu ale do osi¹gniêcia pe³nych obrotów potrzebowa³ parê sekund. Wy³¹czy³em go, podpi¹³em sprzêt do butli, w³¹czy³em, nabi³o 2 bary, wy³¹czy³em a póŸniej w³¹czy³em znów i ju¿ by³ problem, silnik nie móg³ zestawu rozpêdziÌ do max obrotów. Szybko wy³¹czy³em toto, ale ju¿ taki malutki dymeczek z silnika wyszed³. Jakiœ trefny ten motor bo nie wierzê ¿eby ta sprê¿arka by³a w stanie zamêczyÌ 5,5kW.
 

Lackdoctor 
Wysłany: 2013-12-19, 00:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 40 razy
Posty: 3753
Vesto43 napisał/a:
Podpi¹³em go w trójk¹t

Nie w ka¿dym silniku mo¿na ³¹czyÌ uzwojenia w trójk¹t.
SprawdzaÂłeÂś oznaczenia na tabliczce znamionowej ?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

Vesto43
Wysłany: 2013-12-21, 16:51   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 43
Problem z silnikiem rozwi¹zany, jedna faza by³a nie tam gdzie trzeba. Pospawa³em stela¿, do³o¿y³em kó³ka do butli i ju¿ jest ca³kiem ca³kiem. Do 10 atm dobija w nieca³e dwie minuty, wiêc trzeba jeszcze powalczyÌ z nieszczelnoœciami. Doszed³em do wniosku ¿e taœma teflonowa to siê nadaje ale tylko do pl¹tania po pod³odze w gara¿u bo marny z niej uszczelniacz. Ucieka luft na gwintach szybkoz³¹czek przy presostacie, no i na samym przy³¹czeniu presostatu do butli. Przy zaworze zwrotnym te¿ teflon nie trzyma³ wiêc przykrêci³em od nowa na paku³y i pastê. A póŸniej trzeba bêdzie za³atwiÌ now¹ rurkê i giêtarkê bo na kolanie trochê przesadzi³em i mam za³amanie na wyjœciu ze sprê¿arki. Myœlê ¿e po poprawieniu tych detali, nape³nianie butli powinno siê skróciÌ do pó³torej minuty.
Pozdrawiam, Vesto43
 

juny 
Wysłany: 2013-12-21, 18:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 2384
Skąd: OstrĂłw WLKP
Ja mam wszystko na teflonie i nic mi nie ucieka, widocznie za sÂłabo dokrĂŞcasz
_________________

 

Vesto43
Wysłany: 2013-12-29, 22:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 43
Szkoda ¿e nie mo¿na po d³u¿szym czasie edytowaÌ postów. Poprzedni usun¹³em.
SprĂŞÂżarka juÂż prawie skoĂączona. ÂŚmiga caÂłkiem nieÂźle.
DziĂŞki panowie za wsparcie.

http://youtu.be/CuuxvLQjQro

http://youtu.be/vJBIsIsRsfM
Tutaj dobijanie od ~6 do ~8 bar.
 

juny 
Wysłany: 2013-12-30, 00:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 20 razy
Posty: 2384
Skąd: OstrĂłw WLKP
Jak na moje to troche s³aba konstukcja i 2 ma³¹ butla :/
_________________

 

KK 
Wysłany: 2013-12-30, 01:00   
0
UP DOWN


Pomógł: 23 razy
Posty: 3347
Teflonu musi byÌ odpowiednio du¿o nawiniête i nie wolno cofaÌ jak coœ siê stanie bo bêdzie puszczaÌ. Lepiej robiÌ to na jakiœ s³aby klej do po³¹czeù rurowych.

Konstrukcja w miarê, zbiornik póŸniej sobie dokupisz drugi.
 
 

vag.dienst
Wysłany: 2014-03-13, 18:29   
0
UP DOWN

Posty: 15
marer, Vesto43 - jakie macie odlegÂłoÂści miĂŞdzy osiÂą silnika a sprĂŞÂżarki? ObliczaliÂście je jakoÂś czy jest ustawione na zasadzie jakie byÂły do zdobycia paski?
 

Mlody24
Wysłany: 2014-03-22, 11:14   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 45
Mam pytanie czy pompa b5900 OMA to to samo co ABAC b5900 :?:
 

vag.dienst
Wysłany: 2014-03-22, 18:35   
0
UP DOWN

Posty: 15
Chyba to samo, z racji tego, Âże ja nabyÂłem na alledrogo niby ABAC-a 5900 i przyszÂła pompa naprawdĂŞ solidna i dobrze wykonana ale nigdzie nie ma na niej napisu ABAC. Jedynie Made In Italy, naklejka jakie majÂą byĂŚ obroty, naklejka z numerem sprĂŞÂżarki, rokiem produkcji i karteczka - deklaracja zgodnoÂści.

TakÂże wydaje mi siĂŞ, Âże jedna fabryka to klepie i nawet na sprĂŞÂżarkach nie ma dokÂładnie napisanego producenta.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Warsztat

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group