Autor |
Wiadomość |
 |
juny
|
Wysłany: 2013-12-09, 16:14 SprĂŞÂżarka
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-12-10, 00:16
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
To chyba nie jest pompa Sumake. TakÂże nie jest to chyba podrĂłba juÂż i tak gĂłwnianej pompy. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-12-10, 00:39
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
To jest pompa jak w expo, tylko zamiast na czarno to na srebrno jÂą umalowali. |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-12-10, 18:20
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2013-12-10, 19:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Aha czyli tak jak myÂślaÂłem,
Kurcze najlepiej kupowaÌ jakieœ stare sprê¿areczki, jakiœ jelcz zap³aci siê 150-300z³ a wydajnoœÌ jest super bo a¿ 500l, dostêp do czêœci za smieszne pieniadze, i trwa³oœÌ, |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vesto43
|
Wysłany: 2013-12-13, 00:22
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 43
|
Witam, podepnĂŞ siĂŞ pod temat, skÂładam sobie pomaÂłu kompresor do domowego dÂłubania.
Mam pompê abac 5900, butlê 100l z jakiejœ rezerwy (bez stela¿a pod sprê¿arkê i silnik) i silnik 5,5kW. Poma³u rozgl¹dam siê za szajb¹ 200mm na dwa paski ale niewiem czego siê uczepiÌ w przypadku presostatu na 400V i jak po³¹czyÌ sprê¿arkê z butl¹. Wiem ¿e bêdê musia³ za³o¿yÌ redukcjê z 1-1/4" na (chyba) 1/2" tylko nie wiem jak siê nazywaj¹ te skrêtki do przewodów miedzianych. Najchêtniej bym to zrobi³ na rurce miedzianej, zawór zwrotny mam na 1/2" i to chyba te¿ jest zrobione do jakichœ skrêtek bo koùcówka jest zaokr¹glona. W sklepie z hydraulik¹ si³ow¹ zaproponowali mi w¹¿ teflonowy odporny na temp do 200*C za prawie 200z³ z zakuciem ale taki pomys³ to niezbyt mi siê podoba. I co z tym fantem zrobiÌ? |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2013-12-13, 10:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
|
|
|
 |
Vesto43
|
Wysłany: 2013-12-13, 11:01
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 43
|
To do tego typu z³¹czek chyba musia³ bym przetoczyÌ koùcówkê zaworka zwrotnego. Na tych z³¹czkach koùcówki s¹ zatoczone do œrodka a w tej mojej jest ma³y sto¿ek.
Czy moÂże szukaĂŚ nakrĂŞtki zaciskowej do tego zaworka?
Ko³o pasowe mam ju¿ za³atwione, przy butli te¿ jest wiêkszoœÌ rzeczy, zawór spustowy jest, zawór bezpieczeùstwa te¿. Jeszcze presostatu mi brakuje i trójnika z wyjœciami. Materia³ na stela¿ mam, wiêc poma³u bêdê z tym dzia³a³.
Jaki presostat polecacie? Nie chciaÂł bym wydawaĂŚ zbyt duÂżej kasy. |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2013-12-13, 11:02
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
|
|
|
 |
Vesto43
|
Wysłany: 2013-12-13, 11:19
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 43
|
Gwint 1/2" œrednica otworu 10,5mm. Do tego jeszcze bêdê wykrêca³ t¹ kwadratow¹ zaœlepkê ¿eby za³o¿yÌ wê¿yk do dekompresji ale ten bêdzie ju¿ plastikowy i ze z³¹czkami nie bêdzie k³opotu.
Ten presostat ma spust powietrza po wy³¹czeniu? Trochê siê bojê o to ¿e, bez tego silnik mo¿e mieÌ problem z ponownym startem. |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2013-12-13, 11:22
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Tak ma spust, i dziaÂła super |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vesto43
|
Wysłany: 2013-12-13, 11:54
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 43
|
No to git, zamówi³em. Jeszcze muszê pojeŸdziÌ po sklepach i popytaÌ na miejscu o te z³¹czki. Mam nadziejê ¿e do koùca przysz³ego tygodnia bêdê mia³ komplet i uda siê to ustrojstwo posk³adaÌ. Szczerze mówi¹c, kiedy zamawia³em t¹ sprê¿arkê nie spodziewa³em siê ¿e, toto takie bydle wielkie bêdzie. Teraz trzeba pog³ówkowaÌ jak to umieœciÌ na butli, silnik te¿ ma³y i lekki to nie jest.
DziĂŞki za pomoc, jeszcze w sprawie lakieru siĂŞ odezwĂŞ bo stelaÂż bĂŞdĂŞ chciaÂł pomalowaĂŚ pod kolor butli.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2013-12-13, 12:14
|
+1
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Nie ma za co:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
marer
|
Wysłany: 2013-12-13, 18:04
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 285 Skąd: Podkarpacie
|
Vesto43,
Co do koÂła pasowego to musi byĂŚ na 2 paski 15 mm.
DÂługo szukaÂłem na necie ale bez rezultatu, dotoczyÂłem u tokarza za flachĂŞ
Ostatnio to przerabiaÂłem poniewaÂż zmieniaÂłem sprĂŞÂżarkĂŞ z b4900 na b5900.
Jaki masz silnik, ile obrotĂłw, 5,5 kw do tej pompy trochĂŞ duÂży, tzn prÂądoÂżerny
Ja mam 4 kw 2920 obrotĂłw i zbiornik 200 litrĂłw do 9 atmosfer bije mi 3 minuty, szasem nawet bez paru sekund:)
Ten zbiornik 100 litrĂłw trochĂŞ maÂły, mĂłgÂłbyÂś poszukaĂŚ wiĂŞkszy.
Do³¹czam fotki mojej .
Pod³¹czona rur¹ 16 mm , nawet tak¹ wstêpn¹ ch³odnicê zrobi³em
IMAG2421.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 247 raz(y) 724.01 KB |
IMAG2420.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 391 raz(y) 777.55 KB |
IMAG2419.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 553 raz(y) 894.46 KB |
|
|
|
|
 |
Vesto43
|
Wysłany: 2013-12-13, 19:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 43
|
Sprzêcior cacy, a¿ mi siê podoba. Propos silnika, elektryczny oprócz biegu ja³owego, zu¿ywa tyle pr¹du na ile jest obci¹¿ony. Np. mój eurotec rzekomo o mocy 2,6kW model tp211. Na cip³ej pompie i pustej butli po w³¹czeniu pobiera z sieci oko³o 650W mocy, przy ciœnieniu 7-8 bar pobiera ju¿ 1350W. Kiedy startuje na mrozie i nie mo¿e ruszyÌ, moc pobierana roœnie do 1900W.
MĂłj silniczek to Indukta Sg 132S-2A-M, czyli 5,5kW, 2920 rpm. Do tego szajba 200 i dwa paski 13mm. PrzymierzaÂłem 15mm na koÂło i lekko wystawaÂł poza obrys, 13mm wchodzi idealnie.
Kiedyœ jak zajdzie taka potrzeba to do³¹czê do zestawu drug¹ butlê pod³¹czan¹ przez zawór ale myœlê ¿e przy takiej wydajnoœci pompy nie prêdko bêdê potrzebowa³ wielkiego baniaka.
A na tej rurce, ta chÂłodniczka to z podkÂładek jest zrobiona?
Tak¹ mam butlê, w miejsce manometru ma byÌ wejœcie ze sprê¿arki do butli, tam gdzie jest szybkoz³¹czka ma byÌ wyjœcie, na nim presostat i ca³a reszta. Zawór bezpieczeùstwa zostaje na miejscu.
A tak wyglÂądajÂą wstĂŞpne przymiarki. TrochĂŞ Âśmiesznie do wyglÂąda na tej butli ale dobre jest.
 |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2013-12-13, 19:55
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Za duÂża pompa jak na tÂą bulte, daj conajmniej 200.
Troche to nie praktyczne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marer
|
Wysłany: 2013-12-13, 20:28
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 285 Skąd: Podkarpacie
|
Vesto43 napisał/a: | A na tej rurce, ta chÂłodniczka to z podkÂładek jest zrobiona? |
Nie.
To jest rura powleczona aluminium i te Âżeberka sa aluminiowe.
Rurkê wyci¹³em z ogromnej nagrzewnicy wodnej. |
|
|
|
 |
Vesto43
|
Wysłany: 2013-12-18, 23:07
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 43
|
I budowa stanê³a w miejscu. Z silnikiem jest coœ nie tak. Podpi¹³em go w trójk¹t i na pocz¹tku jako tako chodzi³. PóŸniej za³o¿y³em szajbe i paski. Na sucho obraca³ kompresorem bez problemu ale do osi¹gniêcia pe³nych obrotów potrzebowa³ parê sekund. Wy³¹czy³em go, podpi¹³em sprzêt do butli, w³¹czy³em, nabi³o 2 bary, wy³¹czy³em a póŸniej w³¹czy³em znów i ju¿ by³ problem, silnik nie móg³ zestawu rozpêdziÌ do max obrotów. Szybko wy³¹czy³em toto, ale ju¿ taki malutki dymeczek z silnika wyszed³. Jakiœ trefny ten motor bo nie wierzê ¿eby ta sprê¿arka by³a w stanie zamêczyÌ 5,5kW. |
|
|
|
 |
Lackdoctor
|
Wysłany: 2013-12-19, 00:09
|
0
|
|
|
Pomógł: 40 razy Posty: 3753
|
Vesto43 napisał/a: | Podpi¹³em go w trĂłjkÂąt |
Nie w ka¿dym silniku mo¿na ³¹czyÌ uzwojenia w trójk¹t.
SprawdzaÂłeÂś oznaczenia na tabliczce znamionowej ? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|
 |
Vesto43
|
Wysłany: 2013-12-21, 16:51
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 43
|
Problem z silnikiem rozwi¹zany, jedna faza by³a nie tam gdzie trzeba. Pospawa³em stela¿, do³o¿y³em kó³ka do butli i ju¿ jest ca³kiem ca³kiem. Do 10 atm dobija w nieca³e dwie minuty, wiêc trzeba jeszcze powalczyÌ z nieszczelnoœciami. Doszed³em do wniosku ¿e taœma teflonowa to siê nadaje ale tylko do pl¹tania po pod³odze w gara¿u bo marny z niej uszczelniacz. Ucieka luft na gwintach szybkoz³¹czek przy presostacie, no i na samym przy³¹czeniu presostatu do butli. Przy zaworze zwrotnym te¿ teflon nie trzyma³ wiêc przykrêci³em od nowa na paku³y i pastê. A póŸniej trzeba bêdzie za³atwiÌ now¹ rurkê i giêtarkê bo na kolanie trochê przesadzi³em i mam za³amanie na wyjœciu ze sprê¿arki. Myœlê ¿e po poprawieniu tych detali, nape³nianie butli powinno siê skróciÌ do pó³torej minuty.
Pozdrawiam, Vesto43 |
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2013-12-21, 18:41
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Ja mam wszystko na teflonie i nic mi nie ucieka, widocznie za sÂłabo dokrĂŞcasz |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vesto43
|
Wysłany: 2013-12-29, 22:32
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 43
|
|
|
|
 |
juny
|
Wysłany: 2013-12-30, 00:10
|
0
|
|
|

Pomógł: 20 razy Posty: 2384 Skąd: OstrĂłw WLKP
|
Jak na moje to troche s³aba konstukcja i 2 ma³¹ butla |
_________________
 |
|
|
|
 |
KK
|
Wysłany: 2013-12-30, 01:00
|
0
|
|
|

Pomógł: 23 razy Posty: 3347
|
Teflonu musi byÌ odpowiednio du¿o nawiniête i nie wolno cofaÌ jak coœ siê stanie bo bêdzie puszczaÌ. Lepiej robiÌ to na jakiœ s³aby klej do po³¹czeù rurowych.
Konstrukcja w miarê, zbiornik póŸniej sobie dokupisz drugi. |
|
|
|
 |
vag.dienst
|
Wysłany: 2014-03-13, 18:29
|
0
|
|
|
Posty: 15
|
marer, Vesto43 - jakie macie odlegÂłoÂści miĂŞdzy osiÂą silnika a sprĂŞÂżarki? ObliczaliÂście je jakoÂś czy jest ustawione na zasadzie jakie byÂły do zdobycia paski? |
|
|
|
 |
Mlody24
|
Wysłany: 2014-03-22, 11:14
|
0
|
|
|
Pomógł: 1 raz Posty: 45
|
Mam pytanie czy pompa b5900 OMA to to samo co ABAC b5900 |
|
|
|
 |
vag.dienst
|
Wysłany: 2014-03-22, 18:35
|
0
|
|
|
Posty: 15
|
Chyba to samo, z racji tego, Âże ja nabyÂłem na alledrogo niby ABAC-a 5900 i przyszÂła pompa naprawdĂŞ solidna i dobrze wykonana ale nigdzie nie ma na niej napisu ABAC. Jedynie Made In Italy, naklejka jakie majÂą byĂŚ obroty, naklejka z numerem sprĂŞÂżarki, rokiem produkcji i karteczka - deklaracja zgodnoÂści.
TakÂże wydaje mi siĂŞ, Âże jedna fabryka to klepie i nawet na sprĂŞÂżarkach nie ma dokÂładnie napisanego producenta. |
|
|
|