Szukaj FAQ Album



Przesuniêty przez: Tech 2009-04-25, 16:42
Autor Wiadomo¶æ
Sebastian
Wys³any: 2008-06-07, 08:20   Czy ten lakier nie za szybko schnie?
0
UP DOWN

Posty: 23
Czesc mam na imie Sebastian i chce sie przyuczyc do zawodu lakiernika. Na poczatek probuje zrobic nowy lakier na samochodzie mojej mamy renault twingo.
Stosuje proporcje w lakierze czarnym metalik 1:1 ,bo tak mi radzila Pani co go sprzedawala ale dziwi mnie to ,ze on tak szybko schnie ok 15 minut i jest suchy czy to dobrze?
Inny problem to moj kompresor dostalem go od wujka 100litrow HL 375/100 ma dwa lata ale nie ma mocy. Chodzi bardzo dobrze ok trzy minuty a pozniej wyje i wyrazie mu brakuje mocy ,grzeje sie. Moze ktos opracowal jakies techniki chlodzenia takiego kompresora lub wymiany silnika na mocniejszy? Sam proces kladzenia lakieru wypadl mi jak na pierwszy raz bardzo dobrze zrobilem maske i zderzak z przodu ale przez ten kompresor nie moge normalnie pracowac. Nie potrafie sobie tez poradzic ze zderzakiem ciagle przebijaja mi rysy. I juz ostatnie pytanie jak ukoncze klasc lakier i zabiore sie za berbarwny jakie stosowac proporcje z utwardzaczem i czy matowic maske przed polozeniem bezbarwnego czy ja wypolerowac pasta polerska? Wiem ,ze pewnie bylo juz to sto razy walkowane na forum ale nie mam dkomputera w domu korzystam u mamy w pracy i nie moge sobie pozwolic na szukanie. Z gory dziekuje.
 

kalbi 
Wys³any: 2008-06-07, 08:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
baza konwencjonalna schnie bardzo szybko, proces aplikacji klaru powinien byæ po oko³o 20 min po po³o¿eniu bazy i niczym siê jej nie matuje, wystarczy przetrzeæ ¶ciereczk± antystatyczn± by zebraæ odkurz lub paproszki...
_________________

 
 

pitterek 
Wys³any: 2008-06-07, 08:48   Re: Czy ten lakier nie za szybko schnie?
0
UP DOWN


Pomóg³: 3 razy
Posty: 306
czas schniecia jest jak najbardziej odpowiedni.co do bezbarwnego to nic nie matujesz ani nie polerujesz. na baze k³adziesz bezbarwny i tyle. rysy na zderzaku to wina przygotowania. zmatuj podk³ad na pierwszy raz papierem 800, potem pry¶nij leciutko baz± ( tylko tyle ¿eby powsta³a na nim delikatna mgie³ka) a nastepnie popraw wszystko jeszcze raz papierem 1200. dzieki bazie bedziesz dokladnie wiedzial gdzie juz tar³e¶ i gdzie pozostaly jeszcze rysy. a tak wogóle to nastêpnym razem zanim we¼miesz sie za praktyke to zapoznaj siê dokladnie z teoria. bedziesz przynajmniej wiedzial kiedy sie matuje a kiedy poleruje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-07, 11:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
bezbarwny robisz tak jak kazal producent. wszystko napisane na puszcze. a co do kompresora to sprawdz czy jest w nim olej.
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-09, 14:59   
0
UP DOWN

Posty: 23
Dziêki za odpowiedzi , w jaki sposob mozna sprawdzic poziom oleju w kompresorku ,bo nie widze tam zadnego bagnetu ,dzwonilem do wujka i wujek powiedzial ,ze kupil juz go zalanego olejem i zaledwie dwa razy go wlaczal. Ale nigdy nic nie wiadomo wiec wolalbym dwa razy sprawdzic niz raz zatrzec.
Nic a nic nie polerowac bazy przed polozeniem lakieru bezbarwnego? Ja robie w ten sposob ,ze robie baza a dopiero na koncu planuje klasc bezbarwny czy wtedy jak wypoleruje calosc znikna wszelkie niedopracowane szczegoly nawet te w bazie?
Jak na razie niedopracowan jest bardzo malo wiec za duzo sie tym nie martwie ( :
Pracuje w skali od 2,5 do 4 barów czy to dobrze? Jak na razie gladko bez nawet jednego zacieku i skorek pomaranczowych.
 

adams90-90 
Wys³any: 2008-06-09, 15:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 400
Sk±d: Krasiniec
Sebastian napisa³/a:
Nic a nic nie polerowac bazy przed polozeniem lakieru bezbarwnego? Ja robie w ten sposob ,ze robie baza a dopiero na koncu planuje klasc bezbarwny

pitterek napisa³/a:
co do bezbarwnego to nic nie matujesz ani nie polerujesz. na baze k³adziesz bezbarwny i tyle
ile razy mamy Ci to jeszcze napisac kladziesz baze czekasz 30 min(ew przecierasz sciereczka antystatyczna) i na to klar
 
 

kalbi 
Wys³any: 2008-06-09, 15:09   
0
UP DOWN

Pomóg³: 32 razy
Posty: 1682
Sk±d: Warszawa
Sebastian napisa³/a:
Nic a nic nie polerowac bazy przed polozeniem lakieru bezbarwnego?

N I E - ile razy mo¿na powtarzaæ, jedynie ¶ciereczka antystatyczna zaraz przed po³o¿eniem klaru.

Sebastian napisa³/a:
wtedy jak wypoleruje calosc znikna wszelkie niedopracowane szczegoly nawet te w bazie?

co to znaczy niedopracowane szczegó³y? jak co¶ wysz³o ¼le to nic nie zniknie, jak po³o¿ysz bezbarwny to bêdzie jeszcze bardziej widoczne!!! - polerka jest po to by usun±æ paproszki jak jakie¶ wpadn± na klar!!!

Sebastian napisa³/a:
Jak na razie gladko bez nawet jednego zacieku i skorek pomaranczowych.

trzeba byæ naprawde bardzo uzdolnionym by na bazie zrobiæ zaciek!!!, na zacieki to lepiej uwa¿aj podczas rozlewania bezbarwnego....
_________________

 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-09, 16:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
kalbi napisa³/a:

trzeba byæ naprawde bardzo uzdolnionym by na bazie zrobiæ zaciek!!!....


Da sie...uwierz :)
 
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-09, 22:03   
0
UP DOWN

Posty: 23
Wbilem sie do kumpla zeby poczytac odpowiedzi :mrgreen: :mrgreen:
Zaciekow nie narobilem ,sa dwa male na zderzaku jutro je zeszlifuje drobnym papierem i polakieruje. Martwi mnie maska auto jest czarne metalik a wyszly mi chmurki czyli kilka jasniejszych miejsc. Gdzies chyba na tym forum czytalem ,ze mozna pasta polerska zczyscic auto wtedy nawet znikaja skorki pomaranczowe stad moje pytania o polerke czy po niej znikana bledy. Malowalem maske dwa razy za drugim razem juz wygladala lepiej moze ja zmatowie i pomaluje jutro trzeci raz chmurki powstaly chyba dla tego ,ze za namowa kolegi stosowalem gestszy lakier niz sie powinno 1:1,2. Nie denerwujcie sie mam 15 lat i 3/4 pomalowanego samochodu za soba. :wink: Stary lakier byl tak zniszczony ,ze w wielu miejscach stracil kolor jakby nie wyszlo bedzie lepiej niz bylo. Pozdrawiam i prosze o dalsze porady
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-09, 22:21   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Chmurki gdzie wysz³y? Na kolorze (baza) czy na bezbwarnym? Jesli masz "przeswity" to nic nie pomorze polerowanie bo masz niedopylony kolor. Wiec jescze raz mala - baza + klar.
Skoro wysz³y chmury to: Masz albo za duze cisnienie na bazie, albo za ma³o materia³u odkreci³es na pistolecie, abo za BARDZO rozcienczy³es lakier, albo zrobi³es "mijanki"
Czarny jest lux do malowania wiec gdzies pope³ni³es b³ad w ustawieniach pistoletu lub lakieru.
 
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-10, 21:27   
0
UP DOWN

Posty: 23
Na szczescie sprawdzilem zgodnie z waszymi poradami poziom oleju prawie go nie bylo ,braki uzupelnilem teraz kompresor chodzi normalnie. Chmury wyszly na bazie ,jutro od nowa zmatowie i puszcze wiecej farby albo zmniejsze cisnienie powietrza w pistolecie ,bo strasznie pyli tak za po minucie nie widze na co klade lakier :mrgreen: Czy na wyglad kladzionego lakieru ma wplyw takze ruch reki z pistoletem? Ogladalem na youtube to wszyscy jada pistoletem powoli raz za razem tak jak walkiem i utrzymuja rowna odleglosc od elementu u mnie roznie bywalo.
 

Bodzio 
Wys³any: 2008-06-10, 21:33   
0
UP DOWN
--B_C_G--


Pomóg³: 9 razy
Posty: 405
Sk±d: lubuskie
Kwestia wprawy ;)
_________________
http://img714.imageshack....p?id=aa001z.jpg
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-10, 23:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Jak za szybko lecisz pistoletem to robisz kasze i niedopylasz (stawia ziarno) i wychodzi kupa bo masz chmury, cienie i blaski i bezbwarny sie nie rozleje na tym bo masz szorstk± powierzchniê. Pomalutku wylewaj tak zeby przykry³o równomierne, i ³acz poziomy na 1.5 ³±czenia...eh...nie wiem jak to wyt³umaczyc. Lecisz z lewa w prawo pasek bazy a drugi z prawa na lewo tak zeby dó³ sie ³±czy³ z góra mniej wiecej w po³owie zakonczenia góry:) zamotane ale moze ktos to lepiej opisze?i WYLEWAJ baze nie bój sie...wtedy nie masz chmur ale nie przesadzaj z materia³em tez bo wyjdzie kasza a to nie³adnie wygl±da pod bezbarwnym.

P.S jaki masz pistolet i cisnienie?
 
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-11, 11:43   
0
UP DOWN

Posty: 23
Dzieki Mebart rozumiem o co ci chodzi z tym zaczynamiem od 1,5 to byla wazna informacja ,zaraz ide robic. THX
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-11, 12:11   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mala uwaga co do wylewania bazy. w przypadku srebra czy zlota zmienia sie kolor. im wiecej wylejesz tym ciemniejszy kolor.
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-11, 15:44   
0
UP DOWN

Posty: 23
Bylem zrobilem... dalem z siebie 100% zastosowalem sie do waszych porad matka dodatkowo mnie nastraszyla ,ze jak sie tym razem nie uda to trzeba bedzie jechac do lakiernika ,bo ona nie moze jezdzic miesiacami autobusem i czekac az mi sie uda. Po robocie odczekalem kilka godzin i wyjechalem z pomieszczenia na sloneczko. Wysiadam patrze i PELNY PROFESJONALIZM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie wierzylem oczom szkoda ,ze od razu was nie pytalem co i jak tylko katowalem kompresor bez oleju i pryskalem pistoletem jak przy podewaniu ogrodka. W ostrym sloncu patrzac pod kazdym katem widac tylko idealnie polozny lakier gladziutki jak cholera. Klient czyli matka tez to ogladala i stwierdzila ,ze jak tak dalej pojdzie to wakacje i komputer mam zapewnione. Nawet nie marzylem o tym ,ze moge to tak dobrze zrobic jestem z siebie dumy.
Niestety pozostalo kilka zaciekow po moich poprzednich probach na drzwiach i jednen przy wlewie paliwa co mozna z nimi zrobic? Zeszlifowac moze zapastowac? Strasznie teraz szpeca. Maske malowac w wzdluz czy w poprzek? Czyli od blotnika do blotnika czy od szyby do zderzaka? Moge prosic o podpowiedzi dotyczace zaciekow i maski?
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-11, 16:34   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Najlepiej to maske na PION postawic (wózek lub inne patenty czyli np podwiesic od sufitu jak nie masz wózka) Jak bedziesz malowa³ na p³asko to nawali ci smieci du¿o. Jak juz musisz na p³asko to jak ci wygodniej - nie ma róznicy.
Swego czasu jak jescze nie mia³em opanowanego srebrnego to malowa³em na krzyz, czyli lewo-prawo a druga warstwa góra dó³, trzecia lewo prawo itd az pokry³o. Wiem ze czary mary dla niektórych ale nie mia³em chmur dzieki temu.

Zaceiki jak s± grube to zeszlifuj i jesce raz pomaluj. Jak nie grube to zeszlifuj i spoleruj. Pewnie sie przedrzesz przy szlifowaniu... :mrgreen: to i tak bedziesz musia³ malowac.


pzdr
_________________
Bart
 
 

adams90-90 
Wys³any: 2008-06-11, 16:56   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 400
Sk±d: Krasiniec
Sebastian, Pochwal sie fotkami jak Ci to wyszlo
 
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-11, 18:46   
0
UP DOWN

Posty: 23
Fotki zrobie na koniec roboty zeby nie zapeszyc. Czeka mnie jeszcze dach ,maska ,caly drugi bok i lakier bezbarwny. Maske zrobie w pionie. Gdybym spolerowal te zacieki to malowac tylko okolice po bylym zacieku czy caly element? Moze zaslonic papierem reszte drzwi lub okleic? Boje sie zeby nie bylo widac roznych odcieni na elemencie. Szkoda ,ze tak spartaczylem poprzednio robote ,bo teraz zal grzebac jak idealanie jest gdyby nie te badziewia to wystarczylo by bezbarwnym strzelic.
 

adams90-90 
Wys³any: 2008-06-11, 20:34   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 400
Sk±d: Krasiniec
To jeszcze nie polozyles bezbarwnego?? :roll: Bedzie troszku wiecej tych zaciekow z bezbarwnego
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-11, 21:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
To moze inaczej...jak za d³ugo baza schnie to potem sie bezbarwny nie ³aczy i po roku od³azi jak skóra z pleców po dobrych wakacjach. Tyle.
Co do zacieków, wydrzyj co musisz, ale na ZERO! ma byc równiutkie i g³adziutkie i nie musisz ca³ego elementu malowac...mozesz sie wypylic obok (zalezy gdzie masz te zlewki- daj fotki to cos wiecej sie podpowie). Wez wstydu:) kazdy posadzi³ pyte na aucie nieraz ale nikt sie nie przyznaje:) he he, kiedys malowa³em A3 b³ekitny kolorek ³adny...ale pod³ozy³em pod próg gazete na posadzke zeby ³apac farbe:) bywa... :lol: Jakbym nie sciagna³ pyty to bym z niej nie wyszed³...trza by³o dolewac do skutku (akryl na szczescie)

pzdr
_________________
Bart
 
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-11, 22:43   
0
UP DOWN

Posty: 23
Spokojnie fotki wkleje w poniedzialek lub wtorek musze kuzyna skolowac ,bo u mnie z elektronika cienko nie mam cyfrowy ,bo komunie mialem juz pare lat temu a wtedy dawali zegarki :roll: Mozecie mi szybko cos naskorobac na co zwracac uwage przy bezbarwnym ,bo ziomek do ktorego sie po sasiedzku wbijam na kompa jutro po szkole wyjezdza i wraca w niedziele wieczorem ,mama ma weekend wolny czyli od niej z pracy tez nie da rady pisac a kawiarenek u mnie nie ma ,jutro planuje polozyc baze do konca a moze pojutrze bezbarwnym zaatakuje. Auto mam bardzo dobrze oklejone wszystkie szyby listwy antena boczki z drzwi wyjete pokrywa tez zabezpieczona maska wyjeta i rozebrana ,poszlo sporo papieru i tasmy wiec sie fotek nie wstydze tym bardziej ,ze ostatni lakier wyszedl zyleta az mam treme przed jutrzejszym. Jak tak dalej pojdzie to bedzie mozna tym autem sie na spoku lansowac :wink: Jezeli zjade ten zaciek ostrzem od noza introligatorskiego do poziomu reszty lakieru i podjade papierem wodnym a na koniec pokryje lakierem to bedzie dobrze? Bo jak go zjade do blachy to zostanie mi dziura lakier jej nie wypelni ,mam takie cos na drzwiach obtarte o sciane sa ,chyba zaszpachluje to. Co z zaciekami na bezbarwym jak sie pojawia co zrobic? Tez klasc bezbarwny na dwa razy co 15 min? Bezbarwnego od razu sie nie poleruje tylko po miesiacu czy to prawda? PLZ o odpowiedzi sprawa pilna wiem ,ze tekst rozsypka ale pod presja pisze :neutral: .
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-12, 17:33   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
To juz ci pisze...
1 b³ad - piszesz ze pojutrze KLAR a jutro BAZA ama byc tak ze JUTRO BAZA i JUTRO KLAR, za d³ugo odstep czasu masz miedzy baz±. A co sie dzieje (lub nie musi a moze sie stac) napisa³em wyzej.

Zacieki - zacznij od do³u i zoabcz jak ci sie bezbarwny uk³ada a najlepiej zrób próbe na jakims innym elemecie zeby ustawic pistolet (moze byc cokolwiek, nawet beczka)
Jak masz zrobic zacieki to lepiej polóz 3 wartswy cienko (w sensie przykrec materia³ na pistolecie) i potem drzyj to 1500 i 2000 i polerka, przynajmniej bedziesz mia³ z czego zdjac "groszek" a pyt nie bedzie. Czasoch³onne i pracoch³onne ale niejednemu amatorowi dupe uratowa³o.

Bezbarwny jest SUCHY na 100% jesli jest wygrzany w 60 stopniach 2, 3 godzinki.
Mówie o DOBRYM bezbarwnym czyli renowmowanych firm.
W Twoim przypadku zrób tak: pomaluj, zostaw to na tydzien...samo doschnie na kamien i potem poleruj i bedzie GIT.

Na koniec...antene to bys juz zdja³ :) Bo zalatuje manian± dla komisu.

Pozdrawiam i mi³ej pracki :D
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-12, 17:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
jak porobi zacieki na bezbarwnym to z cala pewnoscia bedzie mial wszystko do roboty od nowa. na bank poprzeciera sie do bazy :D
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-12, 18:19   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Zlewki zawsze mozna zlac do konca,trzeba poczekac co sie bedzie dzia³o z pyt± jak poleci. ALe....bywa ze "pociagnie baze" wiec...oby nie;) a jak juz to cienkie (tak zeby nie trzaby³o szpachlowac zlewek) :razz:
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-12, 18:35   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mebArth napisa³/a:
Zlewki zawsze mozna zlac do konca,trzeba poczekac co sie bedzie dzia³o z pyt± jak poleci


juz widze jak laik sobie z tym radzi :P
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-13, 14:00   
0
UP DOWN

Posty: 23
No nie teraz to czeka mnie nieprzespana z nerwow nocka ,jutro klade bezbarwny.... Cienko klasc ten lakier? Moze go mocno ropylic i z daleka walic? Tez odczekiwac 15-20 min i klasc druga warstwe? Ciezki ten zawod jest duzo roboty i ryzyko tez duze spiepszenia wszystkiego. Dach polozylem rowno w cholere a wyszlo mi tak ,ze srodek idealny boki juz nie /: planuje wieczorem poprawke ,chyba jakies podwyzszenia zbuduje dookola auta lub spuszcze powietrze z kol. PS gdzie wy tu widzicie laika???? :lol: boki perfekta pokrywa tyl tez maseczka perfekta tylko dach nie chce wspolpracowac jak sie nie uda to najwyszej kabrio zrobie :mrgreen: sa jakies specjalne techniki kladzenia bazy na dachu?
 

Bisuside14 
Wys³any: 2008-06-13, 14:11   
0
UP DOWN
Mów mi Bisu:D


Pomóg³: 9 razy
Posty: 348
Sebastian napisa³/a:
sa jakies specjalne techniki kladzenia bazy na dachu?

Tak, wiadro bazy i na dach. Mówiê Ci, idealnie i dos³ownie siê rozleje :mrgreen: .
Trzymam kciuki :wink: .

A jak chcesz wy¿ej staæ to we¼ sobie jakie¶ wiadro po farbie, np. 10 czy tam 15L
 
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-13, 16:15   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
CO do techniki na dachu to ja robie tak smiesznie ale wychodzi ³adnie. Zaczynam OD SIEBIE czyli od ramek drzwi, lece dok±d siêgne rek± (175 wzrostu), przechodze na 2 strone i ³acze tam gdzie skonczy³em srodek DO SIEBIE. Gimnastyka niez³a jest ale jest gwarancja ze nie bedzie przepy³ki na srodku.
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-13, 17:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
mebArth napisa³/a:
CO do techniki na dachu to ja robie tak smiesznie ale wychodzi ³adnie. Zaczynam OD SIEBIE czyli od ramek drzwi, lece dok±d siêgne rek± (175 wzrostu), przechodze na 2 strone i ³acze tam gdzie skonczy³em srodek DO SIEBIE. Gimnastyka niez³a jest ale jest gwarancja ze nie bedzie przepy³ki na srodku.


robie dokladnie tak samo. nie wyobrazam sobie tego inaczej.
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-14, 16:45   
0
UP DOWN

Posty: 23
Elo ch³opaki :mrgreen: pisze ze swojego nowego kompa ,bezbarwnego dzisiaj nie klade ,bo mam jazde z kilkoma badziewiami. Dach pokryty prawie dobrze zeby go okreslic na bardzo dobrze bym musial zlikwidowac skorke pomaranczowa o powierzchni 4cm na 2cm niby nic ale jest ,na masce mi sie pojawila dziura az do golej blachy pewnie jakis stary szpachel odlecial :neutral: zaszpachlowalem ale zle sie lakier kladl wiec zrobilem szablon i zalalem to na 2mm jutro zczyszcze i polakieruje od nowa ,na tylnym spojlerku mi ciagle wyskakuje taka jasniejsza kreska.... zacieralem ja 10 razy i ni **** ciagle wychodzi a najgorszy jest przedni zderzak pod swiatlo wyglada jakby go terminty jadly same dziurki ,zeszlifuje pozniej szpachla i jazda od nowa. Zderzak byl klejony i kilka razy szpachlowany syf straszny. Jak klade szpachel to wystarczy ,ze przetre benzyna blache w tym miejscu czy trzeba jednak kupic podklad? A zeby polozyc na szpachel lakier cos jest potrzebne? Szpachlowanie mi idzie opornie do tego nie mam talentu.
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-14, 16:49   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
Sebastian napisa³/a:
na tylnym spojlerku mi ciagle wyskakuje taka jasniejsza kreska.... zacieralem ja 10 razy i ni **** ciagle wychodzi a


zaloze sie ze w tym miejscu jest przetarte do starej bazy. musisz to odizolowac podkladem.

co do szpachli to NIGDY nie klade na blache. i nie przecieram benzyna, tylko zmywaczem. na szpachle zawsze kladziesz podklad.
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-14, 19:58   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Szachownica;) dobry jest text z szablonem:) A ta rysa to moze bc miikropêkniêcie i wy³azi ca³y czas bo pod spodem t³uste.
_________________
Bart
 
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-14, 20:53   
0
UP DOWN

Posty: 23
Ostro sie dzis napracowalem a efekty zerowe. Na dachu wychodzi mi tak ,ze lakier jest super gladki pewnie dla tego ,ze nie opada na dol mgielka jak na blotnikach z mocno ropylonego laieru tylko chmurka osiada ale zawsze w kilku miejscach zostaja zeby od jednej strony jasniejsze do drogiej. W akcie desperacji chyba spartaczylem robote ,bo zlapalem za polerke elektryczna i przejechalem caly dach baze pasta polerska............... co mialo sie zrownac oczywiscie zostalo po staremu a teraz nawet poprawki nie zrobie ,bo pewnie pasta byla z woskiem i bede zszorowywac to szczotka. Coraz mniej profesjonalizmu a coraz wiecej kombinowania ,zaczyna mi sie to niepodobac. :cry: sasiad sie podmawia o malowanie omegi kombi ile wychodzi na takie auto lakieru? Z 8-10L? Oczywiscie sie tylko wtedy podejme jak wyjdzie z twingo. Moze robic ten dach z wiekszej odleglosci bardziej ropylonym lakierem czy jechac z bliska i walic mase farby? :???:
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-14, 21:04   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
polerowales pasta baze??? gratuluje pomyslow....

Sebastian napisa³/a:
sasiad sie podmawia o malowanie omegi kombi ile wychodzi na takie auto lakieru? Z 8-10L? Oczywiscie sie tylko wtedy podejme jak wyjdzie z twingo.


ja bym na twoim miejscu jesczze dlugo o tym nie myslal :)
 

arti
Wys³any: 2008-06-14, 21:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 3 razy
Posty: 98
Chêci masz wielkie, ale marnie to Twingo widzê :roll:
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-15, 06:35   
0
UP DOWN

Posty: 23
Luz wczoraj mialem dolina ,chyba sie przepracowalem i za duzo inchalowalem rozpuszczalnikami. Przed chwila ten dach ogladalem i strona od kierowcy jest gladka jak lustro od pasazera sa w trzech miejscach niedomalowania i lekka mgielka ale teraz sobie przypominam ,ze malowalem to w ciemno ,bo akurat mialem problem z lampa z tamtej strony wiec sie nie ma co dziwic ,ze tak wyszlo. Po polerce przynajmniej skora pomaranczowa zniknela. Za chwile myje daszek benzyna ekstrakcyjna ,matowie i jade ta brzydka polowke od nowa ,zderzak przeszlifuje i porzadnie przeszpachluje na maseczce zjade to zgrubienie z szablonu do poziomu reszty lakieru i cala prysne powinno byc ok. 85% samochodu mam dobrze zrobionego tylko na tych kilku elementach utknalem ,jak na pierwsze w zyciu lakierowanie to chyba i tak dobrze. Powalcze moze cos sie jeszcze uda z tym zrobic. Nara
 

adams90-90 
Wys³any: 2008-06-15, 10:46   
0
UP DOWN


Pomóg³: 7 razy
Posty: 400
Sk±d: Krasiniec
Oj chyba bedziesz musial sprzedac tego nowego kompa i oddac twingo do fachowca ktory doprowadzi auto do porzadku
 
 

siwy_1981 
Wys³any: 2008-06-15, 11:08   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomóg³: 7 razy
Posty: 63
Trochê dziwne podejscie. Braæ siê za ca³o¶ciówkê nie maj±c wiêkszego pojêcia o pojêciu. Polerowaæ bazê ???? mimo t³umaczeñ kolegów z forum. Niestety zapa³ to nie wszystko. Dlaczego nie zrobi³e¶ na pocz±tek jednego elementu od A do Z - czytaj od konkretnego przygotowania powierzchnii, koñcz±c na po³o¿eniu klaru. Je¿eli na bazie robisz zacieki to co bêdzie z bezbarwnym. To nie to samo co baza. Dobra rada , SKOñCZ JEDEN ELEMENT NA GOTOWO, prze¶lij zdjêcia to zobaczymy co nakombinowa³e¶. Powodzenia ¿yczê napewno, ale co z tego bêdzie zobaczymy.
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-15, 11:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
:) Sebastian skad jestes? Moze by ktos z forumowiczów by podskoczy³ do Ciebie i pomóg³? Ilez to roboty? No chyba ze nikomu sie nie ze chce z czystego LENISTWA.
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-15, 12:29   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
ja moge podskoczyc jesli gdzies niedaleko :P
 

siwy_1981 
Wys³any: 2008-06-15, 20:01   
0
UP DOWN
siwy1981

Pomóg³: 7 razy
Posty: 63
No racja. Szkoda ¿eby¶ co chwilê pope³nia³ jaki¶ b³±d i za ka¿dym razem poprawia³. Stracisz mnóstwo czasu i materia³ów a efekt mo¿e byæ mizerny. A z pomoc± fachowca nie ma szans ¿eby¶ nie skoñczy³. No i zobaczysz to i owo na w³asne oczy.
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-17, 14:48   
0
UP DOWN

Posty: 23
Mieszkam w Gnieznie ,z wszystkim juz sie uporalem tylko na dachu zostaje mi lakier o rozniej stroktorze. Jakbym nie robil rowno ciagle mi zostaja dwa lub trzy pasy jasniejsze i lekko chropowate a cala reszta gladka i lsniaca. Moze zmienic ustawienie pistoletu zeby wiecej pylil i powoli robic mgla? Jutro beda foty. Pozdrawiam wszystkich.

[ Dodano: 2008-06-17, 19:39 ]
Sam doszed³em dla czego tak sie ten dach pier*** musi byc robiony szybko na calej powierzchni caly dopoki farba jest mocno swieza ,wystarczy ,ze lekko podeschnie i wyladuje na niej mglisty opad z innej czesci malowanego dachu i do razu pi*** po robocie. Szkoda ,ze dojscie do tego zajelo mi 2 tygodnie i dach zjeb*** i kasy od h*** poszlo na farbe.
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-17, 18:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
Odkrec materia³ na max, odkrec strumien (to z boku pokret³o) na max. Rozciencz lakier jak pisze na puszce, Jaki masz pistolet? Jak wysokocisnieniowy to 4 bary na wyjsciu i mala. Jak niskocisnienowy to 2,5max i mala. Pomalutku ³acz linie w po³owie zakonczenia. Zaczynaj od siebie do srodka, potem przejdz na 2 strone i zaczynaj od srodka tam gdzie skonczy³es wczesniej Na dachu nie musisz przesadzac z cisnieniem, samo sie rozleje. Moze za szybko pistolet prowadzisz?

eh..jakbys w kraku mieszka³ to bym ci to pomalowa³:) tak zebys zobaczy³ :)

Powodzenia!
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-17, 18:46   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
moze zastosuj wolne komponenty. moze stosujesz szybkie i dlatego taka lipa ci wychodzi...
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-17, 18:48   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
wg mnie za szybko leci element albo ma ch...ustawiony pistolet i robi linie zamiast miot³y
_________________
Bart
 
 

rbfm 
Wys³any: 2008-06-17, 19:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 21 razy
Posty: 1890
Sk±d: Kraków
w pierwszym poscie napisal:

Sebastian napisa³/a:
dziwi mnie to ,ze on tak szybko schnie ok 15 minut i jest suchy czy to dobrze?


wiec moze dali mu szybki utwardzacz? albo ma z 60 st w pomieszczeniu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

no chyba ze chodzi o baze. ale z jego postow to ja juz sam nie wiem o co chodzi. polerowanie bazy, zlewki na bazie....... itp rzeczy :P

moze niech od poczatku do konca napisze co i jak robi ?
 

mebArth 
Wys³any: 2008-06-17, 19:28   
0
UP DOWN

Pomóg³: 42 razy
Posty: 1794
Sk±d: Kraków
No w³asnie, Sebastian co schnie...i na czym masz nieporozunienie? Pisz to ci cos sie poradzi na odleg³osc..moze jakos sie da.
RB nie smiej sie - gosc sie uczy inie poddaje.
 
 

Sebastian
Wys³any: 2008-06-17, 21:08   
0
UP DOWN

Posty: 23
No Panowie baza schnie expresowo ,jak robie drzwi jade je rowno od dolu do gory caly bok ,koncze podsycha i jest ok ,bo bok jest w pionie ale za dachem jest inna bajka ,jade rowno podsycha ale zostaja jasniejsze slady lekko chropowate w dotyku podczas gdy reszta jest jak lustro ciemna i gladka. Przed chwila spier**** do reszty robote z dachem ,bo pomalowalem go i chcialem przejechac bezbarwnym mimo tych jasniejszych plam wiec zabralem sie za antystatyczna sciereczke i lakier mi pod reka pojechal w dwoch miejscach az mi sie nogi ugiely. Za duzo razy ten dach malowalem i za gruba warstwa wyszla ,pod spodem bylo swierze jeszcze. Zaraz foty wkleje. Gorzej juz byc nie moze. Moze zle rozumowalem czy lakier bezbarwny sciemnie baze? Bo ja chcialem klasc baze tak dlugo uzyska idelany odcien jak gotowa na autach na ulicy. Moze ten bezbarwy sciemnia troche i nadaje polysk ,bo moje basy po wyschnieciu bez bezbarwnego byly matowe i pobladle byc moze gdybym je jak jeszcze byly swierze prysnol bezbarwnym to nabraly by ciemnego rownego koloru i polysku. Zycie jest kur*** i tyle. Odczekam ze 2 dni i musze zczyscic ten dach walne warstwe basy i po 5 minutach klade bezbarwny nie patrzac na to jak wyglada basa. Ok 23.30 dam foty dachu.
 

peter
Wys³any: 2008-06-17, 21:20   
0
UP DOWN

Posty: 133
mebArth napisa³/a:
Odkrec materia³ na max, odkrec strumien (to z boku pokret³o) na max. , Jaki masz pistolet? ...


Powodzenia!


a skad wiesz ze akurat regulacje szerokosci strumienia ma z boku pistoletu a nie z tylu?

ty nie czekaj dwa dni az wyschnie tylko nitro i jazda do podkladu.Z tego co tutaj piszesz to chyba z 10 warstw bazy jest na dachu.
  
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang