Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
marek321s
Wys³any: 2014-02-05, 11:22   Sata jet 2000 HVLP problem z ustawieniem
0
UP DOWN

Posty: 10
Witam naby³em w³a¶nie taki pistolecik i maluj±c zderzak z ustawieniem jak zaleca projekter mam problem z nak³adaniem zarówno bazy jak i klaru. Mianowicie nie rozpyla idealnie na drobne ziarno tylko bardziej proszkuje . Z wielka bieda jako¶ w miarê wyprowadzi³em do lustra ale niema sza³u je¶li chodzi o ten pistolet bo starym sico gold lepiej mi sie malowa³o.

Ustawi³em jak zaleca projekter

ilo¶æ farby na maks
powietrze na maks
miot³a na maks

Ci¶nienie robocze na nanometrze na wej¶ciu 2bar ( na wci¶niêtym cynglu) w gunie odkrêcone na maks

Miota jest bardzo szeroka na moje ok 35cm a pylenie jest jednolite ( równe na ca³ej p³aszczy¼nie miot³y)

Gun wyczyszczony na zicher

Powiedzcie mi gdzie zrobi³em b³±d ?

Czy daæ mu z 4 bary czy zmniejszyæ ilo¶æ farby na 3 obr od zkreconej liczac ?
 

juny 
Wys³any: 2014-02-05, 11:54   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
Ale ustawiasz na lekko wci¶niêtym nie?? A nie na maks??

Materia³ masz dobrze rozciêczony

S³uchaj jak± masz dysze?/

Ja mam WSB

To jest bardzo oszczêdny pistolet, nie wa¿ne czy to podk³ad, czy baza czy klar, zawsze trzeba lakier "wylaæ" tzn.
Musisz jechaæ troche wolniej, zeby lakier mia³ siê z czego rozlaæ, a nie tylko pyliæ.


Piszesz ¿e masz miot³e 35 ja mam ok 32-33 czymaj te¿ troche bli¿ej pistolet


Nie wiem, jak ci to wyt³umaczyæ :/
_________________

 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-02-05, 11:55   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
Z jak± dysz± masz kolego ten pistolet ?
Jaki manometr masz tzn. pytam o producenta ?
Jak± odleg³o¶æ utrzymujesz prowadz±c pistolet od lakierowanego obiektu ?

A prawdziwym pistoletem HVLP trzeba nauczyæ siê lakierowaæ :tak:
To zupe³nie co¶ innego ni¿ lakierowanie pistoletami HP czy te¿ prawdziwym RP
Kolega juny mo¿e co¶ ci o tym powiedzieæ .... ;)
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-02-05, 12:04   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
marek321s napisa³/a:
ale niema sza³u je¶li chodzi o ten pistolet bo starym sico gold lepiej mi sie malowa³o.

Powa¿nie ..... to maluj dalej tym Srico Gold ;) a t± Sata HVLP sprzedaj osobie która umie lakierowaæ pistoletami HVLP .... :tak:
 

juny 
Wys³any: 2014-02-05, 12:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
Te¿ na pocz±tku mi siê jet 2000 nie podoba³a Robert mo¿e potwierdziæ by³a ju¿ nawet na allegro ale po kilku ostatnich malowaniach przekona³em siê do niej do Bazy idealna, do klaru ciut za wolna. Ale idzie ³adnie wylaæ.


Ile za ni± chcesz? mogê odkupiæ :)
_________________

 

marek321s
Wys³any: 2014-02-05, 14:34   
0
UP DOWN

Posty: 10
jednak to forum naprawdê ¿yje :D dziêki za liczne odpowiedzi

Nie niestety nie sprzedaje , czyta³em wiele i wszêdzie by³o jak pisze projekter ze to cud techniki i sam maluje i dlatego kupi³em z mysla ze pomaluje sie tak ze nie trzeba bêdzie nawet polerowac pomalowanego elementu a tu jednak nie chce on mi tak malowac :(

rok 2003 dysza 1.3 znajomy przywióz³ z norwegi. Jest jak nowy i widaæ ma³o u¿ywany bo tez le¿a³ w gara¿u u jakiego¶ amanta.

zgadzam siê do klaru jest ciut wolniejszy a malowa³em w odleg³o¶ci 15 do 20 cm z katem 90st
ci¶nienie ustawia³em na maks wci¶niêtym
manometr jaki¶ najtañszy bubel bo z sico tools a dosta³em go wraz z sico gold kosztowa³ ok 35z³.
dok³adnie ten
http://allegro.pl/regulat...3885539200.html
do tego taki ma³y odwadniacz
http://allegro.pl/show_item.php?item=3914575598

Wiem ze trzeba d³u¿ej trzymac guna przy elemencie tak by zostawa³o za sob± lustro ( by³a wylana farba) czy jak to sie zwie i tak tez robi³em ale mimo tego to tylko proszkowanie coraz grubsze i cos tam w miare zala³o ale sico lepiej to robi³o i to wiele razy.

Teraz tak sie zastanawiam czy sam nie pope³ni³em b³êdu zapinaj±c separator prosto pod gun a poni¿ej nanometr. Reasumuj±c pow najpierw wpada do manometru a potem w odwadniacz i z odwadniacza do pistoletu. Wymy¶li³em ze mo¿e separator stawia opór i zabiera du¿o ci¶nienia i powinienem go odwrotnie zamontowaæ tzn przewód pow do separatora i dalej dop nanometr i pistolet ? Byc mo¿e zyska³ bym 0,5 wiêcej bara i by³o by wporzo a tak to jestem oszukany sam przez siebie.

A powiedzcie mi czy dobrze ustawi³em sam pistolet tak jak opisa³em na pocz±tku ze farba na maks itd czy mo¿e ustawia sie ilo¶æ farby na ile¶ obrotów np 3 ?
 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-02-05, 15:49   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
marek321s napisa³/a:
jednak to forum naprawdê ¿yje

¯yje ¿yje tylko musi byæ ciekawy i konkretny temat :tak:

A teraz co do pistoletu a raczej b³êdów które widzê ....

marek321s napisa³/a:
malowa³em w odleg³o¶ci 15 do 20 cm

Bardzo zasadniczy b³±d poniewa¿ pistolety Sata HVLP nale¿y trzymaæ pomiêdzy 10cm - 15 cm od lakierowanego "obiektu"
Je¶li prowadzi³e¶ go na 20cm to niestety ale "wali³ kroplami" ;)

marek321s napisa³/a:
manometr jaki¶ najtañszy bubel bo z sico tools

Taki manometr ma jedn± "zaletê" ..... kosztuje tylko 35z³ i nic poza tym

marek321s napisa³/a:
zastanawiam czy sam nie pope³ni³em b³êdu zapinaj±c separator prosto pod gun a poni¿ej nanometr.

Tak¿e we¿ i go usuñ razem z tym chiñskim "odwadniaczem" :tak:
One razem tylko hamuj± przep³yw powietrza i nic wiêcej ....
Chcesz za³o¿yæ odwadniacz to kup sobie taki firmowy DeVilbissa za oko³o 45z³ ....
Na trochê wystarczy i nale¿y go wymieniæ na nowy :tak:



HVLP prowadzisz wolniej i bli¿ej elementu ni¿ normalny pistolet HP czy RP

Zalecenia kolegi Projektera s± dla osób do¶wiadczonych którzy potrafi± operowaæ
jêzykiem spustowym pistoletu podczas lakierowania :tak:

Podepnij t± Sata bezpo¶rednio pod w±¿ ,skrêæ ilo¶æ materia³u oraz ustaw regulator ci¶nienia w po³o¿eniu I (s± 3 po³o¿enia) i zobacz wtedy jak siê bêdzie lakierowa³o :tak:

Sata HVLP pracuje pomiêdzy 1.6 a max. 2.2
Zalecane ci¶nienie to 2 atm wtedy na wyj¶ciu masz 0.7 atm :tak:

marek321s napisa³/a:
czy dobrze ustawi³em sam pistolet tak jak opisa³em na pocz±tku ze farba na maks itd

Tak jak Ci ju¿ wcze¶niej napisa³em ,wywal ten "manometr" i "odwadniacz"
podepnij pistolet bezpo¶rednio pod wê¿a ustaw pokrêt³o ci¶nienia w po³o¿eniu I oraz zmniejsz ilo¶æ materia³u i zobacz jak wtedy bêdzie Ci sz³o ... ;)

Pistolet HVLP wymaga innych "umiejêtno¶ci" ,trzeba siê go "naumieæ" prowadziæ :tak:
 

juny 
Wys³any: 2014-02-05, 16:01   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
marek321s napisa³/a:
ci¶nienie ustawia³em na maks wci¶niêtym


No i 1 b³±d ;)
Ustawia siê na lekko wci¶niêtym


marek321s napisa³/a:
do tego taki ma³y odwadniacz
http://allegro.pl/show_item.php?item=3914575598



i reszta tak jak Robert piszê :)
_________________

 

marek321s
Wys³any: 2014-02-05, 16:35   
0
UP DOWN

Posty: 10
no to grubo polecia³em w kulki ;P
W³a¶nie przeprowadzi³em testa i zamieni³em kolejno¶æ odwadniacz i manometr i wysz³o ze malowa³em w ci¶nieniu 0,8 do 1 bar wiec dlatego mi proszkowa³ :D

Wywali³em ju¿ te chiñszczyznê i bêdê malowa³ z innym kompresorem zbiornik 250 ltr oraz du¿y osuszacz przy kompresorze. Moj 50 ltr nie daje rady
Czekam jeszcze tylko na b³otnik i bêdzie malowanie maski zderzaka b³otnika astry III gtc w czarnym z20r. Pochwale sie jak wyjdzie ;D ;)
a foto guna oraz zderzaka bmw który juz zaproszkowalem wy¶le w pt. W sumie wyszed³ tez ³adnie a jak zrobiê polere bezie wporzo ( ew pomaluje jeszcze raz z waszymi zaleceniami ) :D :D
 

juny 
Wys³any: 2014-02-05, 18:02   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
No widzisz :)

Sata to Sata, tylko trzeba jej daæ to co potrzebuje :D
_________________

 

marek321s
Wys³any: 2014-02-05, 18:10   
0
UP DOWN

Posty: 10
zderzak od bejki jest i w razie w polakieruje jeszcze raz ;D na czym¶ trzeba sie uczyæ :D
 

juny 
Wys³any: 2014-02-05, 18:24   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
:spoko:
_________________

 

MISZEL83 
Wys³any: 2014-02-05, 22:54   
0
UP DOWN

Posty: 7
Witam wszystkich forumowiczów

Mój problem dotyczy Sata jet 3000 RP z dysz± 1.4
Zaczê³a mi strzelaæ powietrzem w kubek i wymieni³em ten plastikowy pier¶cieñ pod dysz± materia³ow± problem jednak nadal nie ust±pi³
Mo¿e kto¶ z u¿ytkowników mia³ taki problem i mo¿e mi doradziæ
co z tym fantem zrobiæ ?
Dodam ¿e do momentu kiedy zaczê³y siê przedmuchy Sata sprawowa³a siê bez problemu.


Poprawi³em ....
Robertlodz09
 

juny 
Wys³any: 2014-02-05, 23:11   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
W ¶rodku jest dobrze domyta?
_________________

 

MISZEL83 
Wys³any: 2014-02-05, 23:19   
0
UP DOWN

Posty: 7
wymy³em starannie i dok³adnie, u¿y³em do tego celu nawet specjalnego preparatu z firmy troton do usuwania zaschniêtego lakieru
 

juny 
Wys³any: 2014-02-05, 23:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
A dobrze dokrêcasz dyszê materia³ow± ??

Trzeba j± mocnej doci±gn±æ,
_________________

 

Robertlodz09 
Wys³any: 2014-02-06, 07:44   
0
UP DOWN


Pomóg³: 61 razy
Posty: 3387
Sk±d: £ód¿
MISZEL83 napisa³/a:
wymieni³em ten plastikowy pier¶cieñ pod dysz± materia³ow± problem jednak nadal nie ust±pi³

Za³o¿ony jest nowy pier¶cieñ ?
Tam nie ma innej mo¿liwo¶ci aby powietrze ucieka³o przez kubek .... no chyba ¿e masz pêkniêty lub uszkodzony korpus w tym miejscu ......

juny napisa³/a:
A dobrze dokrêcasz dyszê materia³ow± ??

To jest bardzo wa¿ne aby z odpowiedni± "si³±" dokrêciæ dyszê która dociska ten pier¶cieñ
oczywi¶cie nale¿y zachowaæ "zdrowy rozs±dek" przy dokrêcaniu .....
Szczególnie je¶li jest to nowy pier¶cieñ który musi siê u³o¿yæ
 

MISZEL83 
Wys³any: 2014-02-06, 21:28   
0
UP DOWN

Posty: 7
uda³o siê rozwi±zaæ problem, dokrêci³em dyszê do¶æ mocno ale z zachowaniem zdrowego rozs±dku i wszystko ok. problem ust±pi³, z pocz±tku mia³em obawy z tym dokrêceniem by nie uszkodziæ sprzêtu poniewa¿ w pracy lakierujê sat± jet 4000 rp i tam wystarczy tylko delikatnie doci±gn±æ i ju¿ jest gitara
 

juny 
Wys³any: 2014-02-06, 22:05   
0
UP DOWN


Pomóg³: 20 razy
Posty: 2384
Sk±d: Ostrów WLKP
Czyli jednak to :)

Widzisz Sata to Sata musi psiukaæ :D
_________________

 

marek321s
Wys³any: 2014-02-07, 08:27   
0
UP DOWN

Posty: 10
Ciesze sie ze sa dobrzy ludzie i naprawdê s³u¿± pomoc± , dziêki forum i wam rozwi±zuje siê najmniej powtarzalne problemy w tempie natychmiastowym a na przysz³o¶æ tez bêdê wiedzia³ co robiæ gdy bêdzie moja sata strzelaæ. Tak ¿e wielki uk³on panowie :)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi