Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
marcias
Wys³any: 2011-10-30, 16:59   Epoksyd a reaktywny
0
UP DOWN

Posty: 6
Witajcie.

Przeczyta³em wiele tematów, jedne na temat inne zupe³nie bez sensu. Kilka by³o na prawdê ciekawych a szczególnie ten http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=4892

Ale dalej ni cholerê nie jestem pewien jak to wszystko je¶æ.





Skoro wed³ug opinii forumowiczów pod podk³ad reaktywny jak i epoksydowy blacha musi byæ idealnie oczyszczona. Wiêc tu nasuwa siê pytanie... to po co s± w ogóle. Dlaczego nie produkowaæ tylko epoksydu i spokój ?



Z tego co wydedukowa³em, reaktywny poza "odseparowaniem" blachy od tlenu, wytrawia ewentualn± rdzê (oczywi¶cie w rozs±dnej ilo¶ci :) ), a z drugiej strony epoksyd TYLKO odseparowuje tak?




Je¶li rzeczywi¶cie tak jest jak piszê, to co zrobiæ, je¶li mam dosyæ grube w¿ery, które oczy¶ci³em z rdzy lecz pozosta³y jakie¶ mikroogniska rdzy? Najrozs±dniej by³oby daæ reaktywny... no ale pojawi³a siê kolejna opinia, i¿ przy reaktywnym nie u¿ywa siê w kolejnych etapach poliestrów tzn nie mo¿na zrobiæ tak: reaktywny->podk³ad akrylowy->szpachla. (to jedna z opinii PROJEKTERa z tego co pamiêtam, wiêc sam tego nie wymy¶li³em)




Wiêc co mam w takim wypadku zrobiæ, je¶li szpachla musi byæ? Reaktywny->epoksyd->szpachla ?




A je¶li wed³ug was najlepiej w takim wypadku jest zrobiæ: Epoksyd->szpachla i potem wierzchnie "pokrycie"... to po raz kolejny pytam siê, po jakiego grzyba jest reaktywny ;P



Dziêki z góry za odpowiedzi
 

Miki
Wys³any: 2011-10-30, 17:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 10 razy
Posty: 523
Mo¿e najlepiej bêdzie jak zaczniesz siê stosowaæ do zaleceñ producenta tej chemii, a nie s³uchaæ wypowiedzi ró¿nych ludzi.
_________________
Mart-Dent
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-30, 17:52   
+1
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Grunt reaktywny ma bardzo niewielkie ale jednak ... ma zdolno¶ci penetracyjne. Jest po prostu produktem bardzo rzadkim. Dalego w przypadku wykonywania pow³ok ochronnych w których wymogi dekoracyjne nie maj± takiego znaczenia ³atwiej taniej i pro¶ciej jest zastosowaæ grunt reaktywny bezpo¶rednio po lakier bez miêdzy szlifu ... czyli m/m Dodatkowo reaktywny zawiera w swoim utwardzaczy kilka procent kwasu objêto¶ciowo o stê¿eniu 1 do 3 %. Nie jest to wprawdzie koncentracja wywo³uj±ca widoczn± i spektakularn± reakcjê chemiczn± z blach±, ale mo¿na powiedzieæ ¿e w minimalnym stopniu nastêpuje tu wi±zane chemiczne, a nie tylko adhezja, czyli idealne przyleganie miêdzy produktem, a pod³o¿em.

Dlatego gdy chcesz zbudowaæ pow³okê ochronn±, a nie zale¿y ci na efekcie dekoracyjnym ( np. pod³oga od wewn±trz, czy jakie¶ wnêki w baga¿niku nara¿one na korozjê ... lepiej jest zastosowaæ reaktywny ni¿ epoksydowy.

Grunto-wype³niacz na spoiwie epoksydowym ze wzglêdu w³a¶nie na zdolno¶ci fizykochemiczne samej ¿ywicy epoksydowej jest doskona³ym materia³em ochronnym przed formowaniem siê tlenku metalu na jego powierzchni zwanego powszechnie korozj±. Gdy czynniki wywo³uj±ce korozjê takie jak wilgoæ, sól, lub kwas dzia³aj± na powierzchniê metalu to zachodzi reakcja i metal koroduje ... jest kilka przyczyn i rodzajów korozji i dlatego nie ma te¿ jednego skutecznego sposobu na ochronê powierzchni przed ni±. Z ca³± pewno¶ci± materia³ na spoiwie epoksydowym ma doskonale w³a¶ciwo¶ci ochronne do tego idealnie przylega do powierzchni metalu i jeszcze lepiej wi±¿e ze sob± inne materia³y lakiernicze. Ma gêste i wielokierunkowe usieciowienie co powoduje, ¿e niektorzy traktuj± go jako izolator. Ale byli tu te¿ tacy którzy z równ± skuteczno¶ci± traktowali bezbarwny lakier akryklowy jako izolator. ^^ Z pewno¶ci± grunto-wype³niacz epoksydowy jest doskona³ym gruntem i jak na grunt, nie z³ym wype³niaczem. Do tego pozwala na budowê dalszych warstw pow³oki dekoracyjnej, a¿ do uzyskania powierzchni o wysokim efekcie. W takiej pow³oce epoksyd jest t± czê¶ci± ochronn±, a np wype³niacz akrylowy i sam lakier, pow³ok± dekoracyjn± .

Dlatego jak robisz sobie pow³okê ochronn±, a masz usuniêt± ju¿ korozjê mo¿esz u¿yæ reaktywnego i na to lakieru akrylowego ( bazy nie wolno stosowaæ ! ) Gdy budujesz pow³okê ochroono dekoracyjn± to u¿ywasz epoksydu i na to kit poliestrowy znów epoksyd i na to lakier ... TAK wiem ¿e pomin±³em wype³niacz akrylowy :tak: ... ale jego jedyn± zaleta jest to ¿e to wype³niacz ... wiêc mo¿na nim pokrywaæ drobne niedoci±gniêcia w obróbce poliestru, a dodatkowo po utwardzeniu ten produkt ³atwo siê obrabia i oczywi¶cie szybko utwardza. Tak¿e jak widzisz to w zasadzie taka miêdzy warstwa której mo¿na unikn±æ gdy zadba siê o dok³adne wyszlifowanie poliestru i ma promiennik do szybkiego utwardzenia epoksydu.

Zawsze to mniej warstw, szybciej, i taniej bo bez jednego produktu.

Nie ma do dzi¶ jasnej i precyzyjnej opinii, czy mo¿na czy nie mo¿na ?... pokrywaæ reaktywnego epoksydem. Kiedy¶ jedynie NOVOL sta³ na stanowisku ¿e mo¿na to robiæ, ale teraz przy lini Spectral ju¿ siê z tego wycofa³. Inne firmy raczej nabiera³y wody w usta przy bezpo¶rednich zapytaniach, a w kartach technicznych podaj± to na tyle lakonicznie, ¿e ka¿dy musi sam wydedukowaæ. I z tej dedukcji wychodzi raczej na to ¿e mo¿na. Tylko po co ?

Co do konstrukcji reaktywny + wype³niacz akrylowy to pod wzglêdem chemicznym i technologicznym nie ma przeciwwskazañ. Gorzej jak chcesz po³o¿yæ na akrylowy poliester. Tu ju¿ jest masa przeciwwskazañ. Nie wolno tego robiæ !

Wiêc jak ju¿ masz znów namieszane w g³owie ... to teraz wnioski :

Jak robisz wnêki, lub ¶rodki i wyczy¶ci³e¶ korozjê, a nie zale¿y ci na efekcie dekoracyjnym to k³adziesz reaktywny i na to bez szlifowania lakier i koniec roboty. ¦wietnie zabezpieczone ... Tak sobie to wygl±da.

Jak robisz co¶ na czym ci zale¿y pod wzglêdem estetycznym, a nie musisz szpachlowaæ tylko lekko wyrównaæ jakie¶ rysy ... to reaktywny i wype³niacz akrylowy, potem matowanie i lakier, albo baza i lakier.

Jak to na wierzchu i musi byæ super, a do tego by³a korozja i zmusisz szpachlowaæ to epoksydowy potem poliester, a dalej ju¿ jak chcesz ... Ja bym zrobi³ epoksydowym .. wielu innych tu na forum akrylowym ... tak czy siak jest dobrze ... a na to baza i lakier.

To technologiczne ... a teraz ekonomicznie :

Nie kupuj reaktywnego i go nie u¿ywaj bo w zasadzie ma on zastosowanie .... do niczego !
Chyba, ¿e masz jakie¶ specyficzne zadanie do wykonania np. pomalowanie za¶niedzia³ych od korozji wielkich blach ;)

Mam nadziejê, ¿e ju¿ wszystko teraz wiesz ?
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

marcias
Wys³any: 2011-10-30, 20:00   
0
UP DOWN

Posty: 6
Miki napisa³/a:
Mo¿e najlepiej bêdzie jak zaczniesz siê stosowaæ do zaleceñ producenta tej chemii, a nie s³uchaæ wypowiedzi ró¿nych ludzi.




Zalecenia zaleceniami, a do¶wiadczenie osób które u¿ywaj± tych produktów to druga sprawa, wed³ug mnie wysoce wiarygodna.


Dziêki PROJEKTER, o to w³a¶nie mi chodzi³o ;) .

Dodam sobie ten temat do zak³adek :P



Trochê odbiegnê od tematu...


Mam samochód, który u¿ywam na codzieñ, wiêc utkwiæ w gara¿u na 2 miesi±ce nie mo¿e, a chcia³bym jako¶ ogarn±æ blacharkê robi±c co weekend powiedzmy jeden element i dopiero po zrobieniu wszystkich elementów, na wiosnê wprowadziæ samochód do gara¿u i polakierowaæ ca³o¶æ.

Wiadomo spawanie, odrdzewianie, EPOKSYD :> , ale to chyba nie jest wystarczaj±ce - przyda³oby siê daæ wierzchnie pokrycie tzn akryl bo ³atwiej go nak³adaæ (na razie na wielkim efekcie dekoracyjnym mi nie zale¿y).

Epoksyd, szpachla itp oczywi¶cie kupiê markowe, lecz co z akrylem - mam siê wykosztowaæ na tymczasow± pow³okê jakiego¶ "markowego" producenta (czyt. DuPont, Standox, Glasurit etc) czy zbytnio siê nie spinaæ i kupiæ sobie jaki¶ najtañszy np Profix/Multichem ?

Chodzi mi o to, ¿eby owe elementy na wiosnê jedynie zmatowiæ i pokryæ porz±dn± baz± i klarem i ¿eby to wszystko mia³o rêce i nogi.

Jak by¶cie wy zrobili?
 

hematol 
Wys³any: 2011-10-30, 20:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
Ja robie tak: na wyczyszczon± ze rdzy blachê (s± w¿ery) stosujê reaktywny,tak jak napisa³e¶ reaktywny wytrawia w³a¶nie te "resztki" rdzy,na now± blachê stosuje epoksydowy bo nie ma ani w¿erow ani tym bardziej rdzy.Oba podk³ady s± b. dobre.Co do reaktywnego to jest bardzo rzadki co pozwala aby wszêdzie sie dosta³,penetrowa³ i wytrawi³ to co nie mog³e¶ wczy¶ciæ mechanicznie.Robie tak i jestem bardzo zadowolony!Epoksyd nie ma takich w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych jak reaktywny za to dobrze "izoluje " blachê.Co do szpachlowania na akrylowy to ja szpachlujê i nic sie nie dzieje,pod warunkiem,¿e nie nakladziesz tego 10mm!!!Je¿eli masz jakiekolwiek w¿ery to proponuje grubo podk³adu (bez szpachlowania)nalaæ i jak zeszlifujesz to nie bêdzie ¶ladu.Nie zawsze teoria chodzi w parze z praktyk±. :D
Poczytaj najpierw kartê techniczn± producenta podk³adu i zalecaj sie do tego i bêdzie git! :spoko:
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-30, 20:39   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
marcias napisa³/a:
... Chodzi mi o to, ¿eby owe elementy na wiosnê jedynie zmatowiæ i pokryæ porz±dn± baz± i klarem i ¿eby to wszystko mia³o rêce i nogi.


... to niestety bardzo z³y pomys³. Ka¿dy popularny grunto- wype³niacz zawiera jak±¶ ilo¶æ wype³niacza mineralnego ( nie ma tu znaczenia jaka ¿ywica jest spoiwem akryl, epoksyd czy co innego ) ten wype³niacz jest higroskopijny i ci±gnie wodê a co najgorsze zatrzymuje j± w g³êbokich warstwach ... np poliester w gigantycznych ilo¶ciach, akryl w du¿ych. Jak przygotujesz samochód do lakierowania to musisz go pokryæ szybko czym¶ co ma poliuturê chroni±ca przed wnikaniem wilgoci. Nawet jakby ten samochód sta³ w zimnym gara¿u, a nie je¼dzi³ to i tak by mu to zaszkodzi³o jak zostawisz go w podk³adzie.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

hematol 
Wys³any: 2011-10-30, 20:50   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
to chyba oczywiste,¿e nale¿y element naprawiany polakierowæ.jak najbardziej zgadzam sie z tym,¿e szpachla,akryl ci±gnie wilgoæ jak g±bka co przyczynia sie oczywi¶cie do korodowania naprawianego elementu.
Zostawienie elementu tylko np. w akrylu nie jest ¿adnym zabezpieczeniem nawet po zastosowaniu reaktywnego czy epoksydu,nale¿y te podk³ady "uszczelniæ " w³a¶nie politur± (lakierem).Nie musialem chyba na koñcu pisaæ ,¿e trzeba po tym wszystkim element polakierowaæ?Nikt nie chce jezdziæ auutem w podk³adzie... :spoko:
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-30, 20:52   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
hematol napisa³/a:
...Nie zawsze teoria chodzi w parze z praktyk±. :D


Nooooo ... dlatego kolego forumowiczu maluj±c samochody macie tyle problemów i pope³niacie takie pro¶ciutkie i ¶mieszne b³êdy ... a potem walczycie z wadami pokrycia zanim jeszcze wyschnie lakier ^^ ... im d³u¿ej ten lakier jest na samochodzie tym wiêcej wad i problemów wy³azi na wierzch. Fora dla lakierników s± pe³ne praktyków ... ^^ i pe³ne praktycznych porad ... ta twoja z nak³adaniem poliestru na wype³niacz akrylowy te¿ jest z tej serii ^^ Tak robisz ? ... to tak rób. Nie jeste¶ pierwszy i ostatni który my¶li, ¿e to OK ... nawet w kartach technicznych znajdziesz tak± informacjê, ¿e mo¿esz k³a¶æ poliester na akryl.
Zreszt± ta ¿eby podlaæ grubiej podk³adem te¿ jest fajowa ... taka praktyczna ^^
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-30, 20:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
hematol napisa³/a:
... Nikt nie chce jezdziæ auutem w podk³adzie... :spoko:


@marcias chce tak je¼dziæ i to ca³± zimê :x:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

hematol 
Wys³any: 2011-10-30, 21:07   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
kolego "teoretyku",jak chocia¿ 1raz bêdziesz mieæ okazjê pobawiæ sie w blacharkê (czytaj trzymaæ pstolet w rêku) to pogadamy ;) .
marcias po tym po¶cie pewnie bêdzie mieæ znowu mentlik w g³owie ale napewno nie bêdzie jezdziæ ca³± zimê w podk³adzie!ju¿ ja to wiem. ^^
Za³o¿e sie o piwo,¿e z moich rad wyci±gn±³ wiêcej wnoisków ni¿ z twoich? ;P
 

marcias
Wys³any: 2011-10-30, 21:58   
0
UP DOWN

Posty: 6
PROJEKTER napisa³/a:
hematol napisa³/a:
... Nikt nie chce jezdziæ auutem w podk³adzie... :spoko:


@marcias chce tak je¼dziæ i to ca³± zimê :x:





marcias napisa³/a:
Epoksyd, szpachla itp oczywi¶cie kupiê markowe, lecz co z akrylem - mam siê wykosztowaæ na tymczasow± pow³okê jakiego¶ "markowego" producenta (czyt. DuPont, Standox, Glasurit etc) czy zbytnio siê nie spinaæ i kupiæ sobie jaki¶ najtañszy np Profix/Multichem ?

Chodzi mi o to, ¿eby owe elementy na wiosnê jedynie zmatowiæ i pokryæ porz±dn± baz± i klarem i ¿eby to wszystko mia³o rêce i nogi.




W którym miejscu napisa³em i¿ chcê je¼dziæ w podk³adzie?
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-30, 22:08   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
marcias napisa³/a:
Mam samochód, który u¿ywam na codzieñ, wiêc utkwiæ w gara¿u na 2 miesi±ce nie mo¿e, a chcia³bym jako¶ ogarn±æ blacharkê robi±c co weekend powiedzmy jeden element i dopiero po zrobieniu wszystkich elementów, na wiosnê wprowadziæ samochód do gara¿u i polakierowaæ ca³o¶æ.


No wiesz ? ... skoro mamy prawie listopad ... pytasz co i jak zrobiæ i piszesz to co powy¿ej no to wygl±da na to ¿e chcesz je¼dziæ w miêdzy czasie po tych naprawach blacharskich czê¶ciowo zrobionym, ale nie polakierowanym samochodem. Co¶ ¼le zrozumia³em ?

Zreszt± w czym teraz jest problem ? Wszytko ju¿ wiesz :spoko: ... a dodoatkowo "patyk lakiernik" wyja¶ni³ ¿e chyba ta moja d³uga i nudna informacja o epoksydzie i tak nie jest ci do niczego potrzebna ...
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

hematol 
Wys³any: 2011-10-30, 22:10   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
do marcias: nie napisa³e¶,sorki dla ciebie. ;)
 

kubazjan
Wys³any: 2011-10-30, 22:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
heh...panowie...wlacze sie w dyskusje...Jako ze szewc bez butów chodzi ...ma do zrobieni swojego mietka 190 z 85 roku...jakis rok temu poszpachlowalem pewne nadkole i rzuci³em podk³ad i tak juz jezdze chyba z 1,5 roku...i nikt mi nie powie ze tam wy³azi rdza czy cos takiego.Oczywiscie zgodze sie ze tyrzeba to by³o polakierowac jak najszybciejn ale wiecie jak to jest.... :D Czyjes autka to sie robi ale swoje to na szarym koncu... ^^ Czy akrylowy podk³ad ch³onie wilgoc....nie wydaje mi sie....bo ca³a zimie jezdzilem n podkaldzie i nic nie wyszlo....zadna rdza czy jakies inne rzeczy..
 

hematol 
Wys³any: 2011-10-30, 22:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 11 razy
Posty: 1007
Sk±d: ¦l±sk
kubazjan,w tej chwili "narazi³e¶" sie "najm±drzejszemu" we wszech¶wiecie PROJEKTEROWI,tylko kwestia czasu a zasypie ciê swoimi informacjami(czytaj-wy¶mieje),zbeszcze¶ci,zgnoi itp.
Zawsze czeka i na koniec robi taki teatr. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
^^
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-30, 22:25   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
hematol napisa³/a:
Ja robie tak:

... reaktywny wytrawia w³a¶nie te "resztki"

... epoksyd nie ma takich w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych jak reaktywny

... Co do szpachlowania na akrylowy to ja szpachlujê i nic sie nie dzieje,pod warunkiem,¿e nie nakladziesz tego 10mm!!!

.... proponuje grubo podk³adu (bez szpachlowania) nalaæ i jak zeszlifujesz to nie bêdzie ¶ladu.



a tu powy¿ej jest kilka przenikliwych rad wysokiej klasy specjalisty ¿eby :

1. szybko zardzewia³o ponownie ... bo reaktywny to grunt izoluj±cy, a nie odrdzewiacz jak kolega praktyk sobie wymy¶li³ i niczego nie wi±¿e.

2. ewidentnie Mr spec, nie ma pojêcia o tym czym jest grunto-wype³niacz epoksydowy

3. fajna rada z piaskownicy lakiernictwa ... z tym szpachlowaniem ... taka idealna ¿eby poliester "usiad³" pod lakierem jak na tysi±cach samochodów naprawianych w tak g³upi i amatorski sposób.

4. no i hit ... grubo podk³adem ... wtedy mo¿e zgazuje... a mo¿e siê uda, ale z pewno¶ci± siê cofnie po max 30 dniach od lakierowania gdy LZO ju¿ siê stamt±d wydostanie z tej grubej warstwy podk³adu.

Jedna wypowied¼ :x: ... festiwal wad lakierniczych :sciana: ... Najfajniejsze, ¿e co ca³e forum jest naszpikowane tymi tematami i tymi problemami ... ale tematy trafiaj± do archiwum ... kto¶ wy³azi z dziury ... Nie robi ju¿ zacieków na ka¿dym elemencie ... wiêc jest z pewno¶ci± specjalist± od lakiernictwa ...

Tylko po co go prostowaæ ??? ^^
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

marcias
Wys³any: 2011-10-30, 22:40   
0
UP DOWN

Posty: 6
£opatologicznie


Np. W jeden weekend robiê tylne nadkole - spawam, dajê epoksyd, szpachlê, wype³niacz - to wszystko markowe, a na sam koniec chce daæ akryl tylko na to nadkole i tutaj pytanie czy wybieraæ te¿ markowy mimo ¿e za pó³ roku zostanie to zamalowane, czy mogê wybraæ jakib±d¼ ? W czym taki DuPont jest lepszy w porównaniu do Profixa (pomijaj±c ³atwo¶æ rozlewania, dobierania kolorów itp) ? Czy podczas ju¿ finalnego lakierowania nie wyjd± jakie¶ niespodzianki, z racji wcze¶niejszego u¿ycia taniego akrylu?


Bez wywodów proszê... jak by¶cie po prostu u siebie zrobili, robi±c takim jak ja systemem.
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-30, 22:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
marcias napisa³/a:
... , czy mogê wybraæ jakib±d¼ ?


Mo¿esz ... byle to by³ akrylowy lakier chemoutwardzalny.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

senior
Wys³any: 2011-10-31, 00:10   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
Bardzo ciekawa dyskusja
- epoksydowy bez w³a¶ciwo¶ci antykorozyjnych - wiêc ciekawe dlaczego wiele koncernów opiera na nim naprawy refishowe jako zabezpieczenie antykorozyjne?
- reaktywny jako super izolator :shock:
- podk³ad akrylowy nie pij±cy wody i nie ch³on±cy wilgoci :rotfl: {chyba ¿e dobrze natarty rop± i pokostem ^^ }
- wype³niacz twardy na miêkki - to prawie tak jak kamieñ po³o¿ony na rzadk± sraczkê :D
- podk³ad akrylowy zamiast szpachlówki.... :shock:
- jazda pó³torej roku w szpachli i ani grama rdzy :shock:

Kurde jeden prosty temat a tyle nowo¶ci na raz wysz³o. :D
Ale bez jaj.
Epoksyd jest ¶wietnym produktem i zajebi¶cie uniwersalnym: trzyma siê praktycznie wszystkiego, praktycznie wszystko mo¿na k³a¶æ na niego i na dodatek ma najczê¶ciej d³ugi czas aktywno¶ci chemicznej i mo¿na go pokrywaæ bez matu czyli M/M, oraz JEST ¦WIETNYM IZOLATOREM.
Po ch³opsku: szpachla obrabia siê ciê¿ej ni¿ podk³ad wype³niaj±cy akrylowy wiêc podk³. akrylowy to wype³niacz miêkki a szpachla twardy, wiêc ze wzglêdu na proste zasady lepiej nie nak³adaæ twardego na miêkki a jak ju¿ to odwrotnie. Ale lepiej daæ pod spód epoksydowy i wtedy nie do¶æ ¿e jest ju¿ zabezpieczenie antykorozyjne to zarazem ¶wietne pod³o¿e do szpachli poliestrowych które to mog± byæ aplikowane na niego M/M - czyli bez matowania.
Nie leje siê podk³adu a¿ zaleje siê dziury tylko zgodnie z zaleceniami producenta. Nie da siê ukryæ ¿e nie jedna osoba i nie raz "dodaje co¶ od siebie" ale bez przeginania i robienia z podk³adu masy samopoziomuj±cej.
Szpachla i podk³ad akrylowy to g±bki i pij± wodê oraz ci±gn± wilgoæ i siê z nimi go³ymi nie je¼dzi tylko koñczy jak najszybciej I W ODPOWIEDNICH WARUNKACH naprawê reszt± warstw ANTYKOROZYJNYCH {je¶li pod nie by³o} i dekoracyjnych.
kubazjan napisa³/a:
jakis rok temu poszpachlowalem pewne nadkole i rzuci³em podk³ad i tak juz jezdze chyba z 1,5 roku...i nikt mi nie powie ze tam wy³azi rdza czy cos takiego
Pytanie za pytanie: a sk±d wiesz ¿e rdza ju¿ Ci nie bierze stali? Bo ja jestem pewien ¿e tak. I to ju¿ praktycznie po pierwszym kontakcie z wod± czy wilgoci±. Zagl±da³e¶ jako¶ pod t± szpachle? Bo to ¿e teraz nie wiem i tak dlaczego jeszcze nie podnios³o to nie znaczy ¿e pod spodem nie zaczê³o z powrotem gniæ - bo zaczê³o z ca³± pewno¶ci±.
Teraz tak od siebie powiem Ci ¿e nie ma najmniejszego sensu tego lakierowaæ tylko zerwaæ do go³ej blachy i trzeba zrobiæ wszystko od nowa a¿ na lakierze wierzchnim koñcz±c.
marcias napisa³/a:
£opatologicznie ........
PROJEKTER napisa³/a:
Mo¿esz ... byle to by³ akrylowy lakier chemoutwardzalny.
Czyli po Polsku 2k: czyli dwukomponentowy: czyli LAKIER Z UTWARDZACZEM - najlepiej NIE SPRAY!!
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-31, 08:55   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Chyba lepiej bym tego nie uj±³. :spoko: Dok³adnie jest tak jak napisa³e¶@senior

Tyle tylko ¿e Ja... po trzech latach walki z durnot± i tryskaj±cymi jadem super lakiernikami mam ju¿ do¶æ prostowania tych idiotycznych teorii. U progu nowa era. W zasadzie to koniec z lakierami konwencjonalnymi bo kto¶ postawi³ szlaban formalno oprawny bo mu to nie na rêkê, wiêc powoli w majestacie prawa bêd± te materia³y znikaæ ... Wielu lakierników z ma³ym do¶wiadczeniem we w³asnych gara¿ach nie ma pojêcia o tym jak lakierowaæ bazami wodorozcieñczalnymi i nie maj± te¿ warunków do lakierowania wod± ... a to ju¿ prze¿ytek ... bo za raz pojawi± siê powszechnie produkty UV ...

Przy tym wszystkim nadal zjawia siê jaki¶ "ludzik z lasu" z g³adkim jak pi³ka mózgiem i pisze bez namys³u co mu tam w tym jednym zwoju mózgowym za¶wita³o jako powszechna zasada technologiczna ... i zawsze jedno uzasadnienie ... JA tak robiê i jest super.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

Dementor
Wys³any: 2011-10-31, 09:22   
0
UP DOWN


Posty: 364
PROJEKTER napisa³/a:
U progu nowa era. W zasadzie to koniec z lakierami konwencjonalnymi bo kto¶ postawi³ szlaban formalno oprawny bo mu to nie na rêkê, wiêc powoli w majestacie prawa bêd± te materia³y znikaæ


My¶lisz ¿e od pocz±tku 2012 :x: czy bêdzie jeszcze trochê spokoju
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-31, 10:20   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
hematol napisa³/a:
ty¶ powinien byæ sam na tym forum,albo byæ moderatorem,wtedy wszystko by³oby PERFEKT!Ty mêdzrec wszechczasów,¿adnych gorszych od ciebie,czy¿ ¶wiat nie by³by doskona³y?tylko kto by cie czyta³ i z kogo by¶ drwi³???
A mo¿e nam poka¿esz twoje poczynania z lakiernictwem?Jest taki dzia³ FOTORELACJE,tam mozesz sie pochwaliæ tym co potrafisz.wiesz,ju¿ mia³em i¶æ spaæ,moja ¿ona sie ¶mia³a z tych postów i wrêcz kaza³a mi juz ci nie odpisywaæ ale nie mog³em sie powstrzymaæ.... :rotfl: Jak mo¿esz to ju¿ nie pisz,bo wiesz,przys³owie mówi: M±dry g³upszemu ustêpuje",wiêc czy ust±pisz mi? ^^


Masz racje ze zajad³y i bezczelny ze mnie go¶æ. Masz racjê znam siê na lakiernictwie doskonale. Masz racjê nie mam lito¶ci dla durnoty. Masz racjê - ¶wiat lakiernictwa by³by doskonalszy gdyby trzyma³ siê tego o czym piszê w sprawie materia³ów technologi i wyposa¿enia.

Ty naprawdê masz absolutn± racjê :spoko:
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

gugun 
Wys³any: 2011-10-31, 10:30   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
widze ze kolega PROJEKTER, ma ostatnio zle dni co???
 
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-31, 10:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Dementor napisa³/a:
PROJEKTER napisa³/a:
U progu nowa era. W zasadzie to koniec z lakierami konwencjonalnymi bo kto¶ postawi³ szlaban formalno oprawny bo mu to nie na rêkê, wiêc powoli w majestacie prawa bêd± te materia³y znikaæ


My¶lisz ¿e od pocz±tku 2012 :x: czy bêdzie jeszcze trochê spokoju


2011 rok to w jest ostatni rok w którym dystrybutor i importer lakierów nie spe³niaj±cych wymogów rozporz±dzenia o LZO w produktach do lakierowania renowacyjnego samochodów móg³ siê t³umaczyæ, ¿e produkty te zosta³y wyprodukowane przed 01 stycznia 2011. Raczej ka¿dy wie o tym, ¿e takie produkty skoñczy³y siê ju¿ na pocz±tku roku ... ale jest jeszcze ma³a furteczka przy kontroli PIH.

Z ³amaniem prawa jest tak jak sam pewnie widzisz nie raz. Ja te¿ przekraczam prêdko¶æ i stajê pod zakazem postoju ... wszystko do czasu kontroli. Ci co na "¶wieczniku" ucierpi± jako pierwsi ci co w cieniu jeszcze bêd± mogli dzia³aæ po staremu. ¯eby spraw by³a jasna to nie piszê tu o przepisach bo one powalaj± w okre¶lonych przypadkach na stosowanie lakierów zawieraj±cych LZO, a ¿aden bezpo¶redni zapis prawa nie zmusza nikogo do stosowania produktów modyfikowanych wod±. Z tym koñcem ery chodzi mi bardziej o brak spo³ecznego przyzwolenia na taki stan jak obecnie, oraz o to ¿e jest silne lobby naciskaj±ce na eliminacje wielu produktów jakie dzi¶ u¿ywane s± w ma³ych warsztatach i w wiêkszo¶ci gara¿y do lakierowania samochodów. Uderzaj± celnie bo walcz± z dystrybucj± i importem, a nie z lakiernikami ... choæ tym wygra¿aj±. Walcz± jednak skutecznie. Jest szum, jest przyzwolenie do kontroli i tak siê ju¿ dzieje.

Co do lakierów UV. Produkty dla refinishu ju¿ s± dostêpne. Przemys³ stosuje podobne materia³y od kilku lat. Mo¿na powiedzieæ, ¿e technologia jest sprawdzona i w stanie zaawansowania gotowym do powszechnego u¿ycia. Pojawiaj± siê pierwsze lakiernie ASO korzystaj±ce ju¿ z takich produktów. Z wod± by³o podobnie. Kto¶ by³ pierwszy po nim nastêpny, a pó¼niej ju¿ nikt nie liczy³ bo ka¿dy koncern mia³ w ofercie system wodny i wymienia³ jeden mieszalnik po drugim. Najpierw u tych najbogatszych, potem w sklepach i na mieszalnikach handlowych.

Nie wiem ile to potrwa z UV ... nikt tego nie wie, choæ wielu bada i testuje rynek. Nie zmienia to faktu, ¿e postêpu nikt nie zatrzyma. Kto dzi¶ produkuje telewizory z kineskopem ? ... Jednak z drugiej strony u¿ytkowników takiego sprzêtu jest multum. UV to sprawa wypo¶rodkowania tego co dostêpne technologicznie z tym czego chce rynek. Z pewno¶ci± zmiany nie bêd± trwa³y 10 lat jak w przypadku wody. Teraz rewolucja technologiczna w ka¿dej bran¿y to kwestia najwy¿ej dwóch trzech lat.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-31, 10:53   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
gugun napisa³/a:
widze ze kolega PROJEKTER, ma ostatnio zle dni co???


Ostatnio nie by³o mnie trochê na forach. Nie pisa³em du¿o bo tkwi³em w robocie po uszy. Gdy znów jestem to widzê ¿e durnota technologiczna wylewa siê z postów jak kipi±ce mleko tak jakby to forum nie mia³o archiwum :sciana: Wiem, ¿e s± tu stosunkowo nowi Uscherzy i widzê ¿e zniknê³o wielu specjalistów, a ta garstka która zosta³a ju¿ siê tak chêtnie i czêsto nie udziela.

Na efekty tych dysproporcji nie trzeba by³o d³ugo czekaæ. Ci którzy siê znaj± na lakiernictwie i widaæ po nich ¿e to specjali¶ci nie anga¿ujê siê ju¿ w przepychanki ... i prawdopodobnie Ja te¿ tak zrobiê. Mam ju¿ tego do¶æ. Tego ci±g³ego wbijania wiedzy do g³owy m³otkiem i TU i TAM. To nic nie daje bo to syzyfowa praca ... chwilê odpuszczam ( dwa / trzy miesi±ce ) i ju¿ czytam wylew g³upich teorii o prawid³owym lakierowaniu.

Wiêc masz racjê @gugun ... Mam z³e dni ... Dopada mnie chêæ olania tego wielki ciep³ym strumieniem ... Powoli przestaje mi zale¿eæ. :/ ... a do tego przy mojej pracy i raczej szanowanej pozycji w tej bran¿y ... trochê ju¿ nie wypada siê anga¿owaæ w spory z kim¶ kto ma 5% wiedzy o technologi i 90 % jadu.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
  
 

marcias
Wys³any: 2011-10-31, 10:54   
0
UP DOWN

Posty: 6
¯eby¶cie siê nie pozabijali, a mo¿e w³a¶nie odwrotnie, ¿eby nadaæ kolejny powód do k³ótni, zadam pytanie.


Skoro podk³ad akrylowy ch³onie wodê, nie mo¿na go szlifowaæ na mokro? A je¶li na mokro to nale¿y suszyæ tak?
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-31, 11:24   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
marcias napisa³/a:
¯eby¶cie siê nie pozabijali, a mo¿e w³a¶nie odwrotnie, ¿eby nadaæ kolejny powód do k³ótni, zadam pytanie.

Skoro podk³ad akrylowy ch³onie wodê, nie mo¿na go szlifowaæ na mokro? A je¶li na mokro to nale¿y suszyæ tak?


To ju¿ kto¶ pewnie zaraz wyja¶ni.

Ja odniosê siê tylko do tego, ¿e kto¶ pomalowa³ akrylowym i tak ju¿ je¼dzi dwa lata nie widz±c problemu.

Po pierwsze racjê ma @senior, ¿e jak czego¶ nie widaæ od razu to nie znaczy ¿e tego tam nie ma. :tak:

Po drugie ¿ywica akrylowa to tylko spoiwo. To tak¿e spoiwo lakieru ... Stawianie wiêc sprawy tak, ¿e podk³ad akryl wystawiony na deszcz na¿³opie siê wody i odpadnie z kawa³kiem b³otnika nie jest sednem problemu. Wype³niacze akrylowe to bardzo szeroka gama produktów. To Wy Panowie w swoim ¿argonie podzielili¶cie produkty ma poliester, akryl, epoksyd poliuretan itd, a teraz ograniczeni takim podzia³em nie mo¿ecie czêsto zrozumieæ, ¿e s± grunto wype³niacze akrylowe i s± te¿ produkty antykorozyjne na takim spoiwie. S± lakiery poliestrowe i epoksydowe, bezbarwne i emalie. Dlatego to czy wype³niacz zaszkodzi pod³o¿u, czy bêdzie j± chroni³ zale¿y do samego wype³niacz. Od tych modyfikatorów ktore s± w produkcie a nie od spoiwa akrylowego.

Doskona³ym przyk³adem jest tu seria produktów SIKKENSA HS 910, 920, 930. To wype³niacz do 100 um, 200 um i 300 um. Nie trudno zgadn±æ ¿e tylko ten ostatni mo¿e stwarzaæ problemy w kontaktach z du¿± ilo¶ci± wilgoci. Ten 100 um ( 910 ) to raczej grunt ni¿ wype³niacz i to z doskonale izoluj±ca pod³o¿e ¿ywic± akrylow±. I teraz kto¶ go we¼mie pomaluje element i bêdzie tak je¼dzi³ kilka lat bez ¿adnej korozji, wejdzie potem na forum i napisze swoje zdanie o podk³adzie akrylowym. :blee: OK jak jest ono kulturalne i tkwi w nim sugestia ¿eby to wyja¶niæ ... Gorzej jak to w stylu :

Co ty pier....sz baranie jak tak zrobi³em i jest super !

Wtedy Ja z politowaniem my¶lê o wiedzy takiego lakiernika i traci on w mojej ocenie opiniê fachowca po jednym g³upim zdaniu ... a autor takiej wypowiedzi my¶li o mnie "cenzura teoretyk z Mozambiku" ^^

Tylko kto z nas dwóch tkwi³ do tego miejsca w niewiedzy ?... i komu z nas dwóch taki post jak ten ... otworzy³ oczy ? ... Pozwala on zrozumieæ prost± zasadê ... Nie wystawia siê grunto wype³niaczy i wype³niaczy akrylowych na dzia³anie wilgoci i wody bo ch³on± wilgoæ do g³êbokich warstw wype³niacza mineralnego - TO ZASADA ( a w domy¶le - S± jednak takie produkty akrylowe które nie maj± takiego problemu ) ... ale taki "domys³" to ju¿ ma w g³owie fachowiec lakiernik, a nie ... malarz elementów samochodowych.
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

malarz
Wys³any: 2011-10-31, 13:06   
0
UP DOWN

Pomóg³: 6 razy
Posty: 206
Sk±d: Bieszczady
PROJEKTER napisa³/a:
a nie ... malarz elementów samochodowych.


O wypraszam to sobie... malarze te¿ maj± pojêcie ;)
 

PROJEKTER
Wys³any: 2011-10-31, 15:41   
0
UP DOWN


Pomóg³: 15 razy
Posty: 1837
Sk±d: MODULAR - equipment
Przepraszam :D ... oczywi¶cie ¿e tak !

... Kiedy¶ z jednym z kierowników budowy obgadywa³em znan± nam obu firmê i jej wyczyny ... i powiedzia³em ... ten elektryk to burak ... a kier, na to ...To Ja jestem burak ... to Ja ... Nie no sk±d. Widzê z rozmowy ¿e m±dry z Pan facet ... a on cyk wizytówkê a na niej in¿ M. BURAK :/ ... na szczê¶cie mia³ poczucie humoru i przyzna³, ¿e to nie pierwszy raz w tym tonie pada s³owo "burak" ^^
_________________
Chcesz wiedzieæ wiêcej ? ... projekter@projekter.pl
 

marcias
Wys³any: 2011-10-31, 17:32   
0
UP DOWN

Posty: 6
A wiêc kolejne pytanie - ju¿ w ogóle nie na temat ale co tam :fiu:


Pomijam rodzaj szpachli - Universal, z w³óknem szklanym, light itp.

Pytanie odnosi siê co do producenta tych szpachli - nie chodzi mi o ³atwo¶æ nak³adania, czas wi±zania, ³atwo¶æ szlifowania i ewentualne dziury w tej szpachli, chodzi mi bardziej o to czy tanie szpachle (po raz kolejny przytoczê Profix'a) w porównaniu do tych markowych szpachli a¿ tak bardzo siê ró¿ni± pod wzglêdem sk³adu?

Generalnie najbardziej mi chodzi o trwa³o¶æ - ¿eby ca³o¶æ "przetrwa³a" kilka ³adnych lat przy odpowiednim przygotowaniu, a nie jak to niektórzy lubi± pisaæ na tym forum "3 lata ze spokojem wytrzyma".
 

gugun 
Wys³any: 2011-10-31, 19:15   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
marcias, jesli sklad kazdej szpachlowki bylby taki sam to skad ta roznica cen???dlaczego jest taka roznica??dlaczego jedna kosztuje 20 a druga 50zl??? nie dlatego ze jedna firma zarabia mniej druga wiecej...nie znam sie jakos bardzo na tym co w sobie te szpachlowki maja i mnie to nie interesuje,ale wytrzymac to ci kazda wytrzyma z tym ze jedna sie skurczy jak diabli bedzie sie kiepsko nakladac docierac itp...a druga bedzie miala w nakladaniu i w obrobce i bedzie miala o wiele mniejsza kurczliwosc...ale przy dobrym przygotowaniu kazda da rade i zadna nie odpadnie
 
 

arus
Wys³any: 2011-10-31, 19:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 86
malarz napisa³/a:
PROJEKTER napisa³/a:
a nie ... malarz elementów samochodowych.


O wypraszam to sobie... malarze te¿ maj± pojêcie ;)
PROJEKTER te¿ kiedy¶ wpisali mi jako stanowisko (zawód) malarz hehe
 

MaciekRK
Wys³any: 2011-11-01, 08:31   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 24
Szybkie pytanie:
Skoro szpachlówka i podk³ad akrylowy ch³on± wodê jak g±bka, to dlaczego podk³ad akrylowy powinno sie na koñcu obrabiaæ papierem "wodnym" ?? ( tak wiem, na sucho te¿ mozna ) No i je¶li obrabiam ten akryl, i przetre siê do szpachli lub do go³ej blachy to co z t± go³± blach± ?? EPOX ??

Nie podwa¿am ¿adnej tezy tylko szukam racjonalnej odpowiedzi ;)
 

Nokia 
Wys³any: 2011-11-01, 10:01   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
MaciekRK napisa³/a:
to co z t± go³± blach± ??


Ja uzywam na przecierki DuPont 44R, ten jest jasny jest jeszcze ciemny tylko ze nie pamietam numeru.
 

senior
Wys³any: 2011-11-01, 11:07   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
MaciekRK napisa³/a:
dlaczego podk³ad akrylowy powinno sie na koñcu obrabiaæ papierem "wodnym" ?? ( tak wiem, na sucho te¿ mozna )
B³±d: powinno siê obrabiaæ na sucho. A to ¿e wiêkszo¶æ obrabia na mokro to nie znaczy ¿e tak jest lepiej. A co wiêcej po woli siê ju¿ z tej b³otnej paplaniny ucieka.
MaciekRK napisa³/a:
No i je¶li obrabiam ten akryl, i przetre siê do szpachli lub do go³ej blachy to co z t± go³± blach± ?? EPOX ?
Maæku powiem co¶ co dla wielu zabrzmi dziwnie a wrêcz g³upio:
- Je¶li profile pod podk³adem s± wyprowadzone prawid³owo a podk³ad nie s³u¿y jako masa samopoziomuj±ca dla schowania niedoróbek z poprzednich etapów i je¶li podk³ad jest zaaplikowany zgodnie z zaleceniami producenta {tzw. "lepko¶æ", ilo¶æ warstw, narzêdzie} a pó¼niej obrabiany zgodnie ze sztuk± czyli nie darty heblem a tylko matowany..... TO PRAKTYCZNIE NIE MA MO¯LIWO¦CI ABY SIÊ PRZEZ NIEGO POPRZECIERAÆ.
Praktycznie nie ma. Ale jako ¿e w wielu przypadkach jest on traktowany jako szpachla natryskowa i ciêty heblami agresywnymi papierami zamiast byæ tylko przematowany to wtedy o przecierki nie trudno.
To samo tyczy siê przypadków gdy jest nak³adany gównianym pistoletem w wielkiego barana, którego pó¼niej trzeba ¶ci±æ zanim dojdzie siê do p³aszczyzny. I wtedy te¿ nie trudno o przecierkê bo co z tej ilo¶ci wypsikanego podk³adu je¶li jego 75% to by³ barankowy naddatek który trzeba by³o usun±æ?
A je¶li s± ju¿ przecierki do go³ej blachy to trzeba j± czym¶ przed lakierami nawierzchniowymi pokryæ. Ale nie tylko ze wzglêdu na zabezpieczenie antykorozyjne ale te¿ i ze wzglêdu na ewentualne gryzienia siê pow³ok w miejscu przecierek. Tym bardziej je¶li lakieruje siê po nich chemi± a nie np. baz± tzw. wodn± bo ta niczego nie powa¿y.
Czym odci±æ? Mo¿na podk³adem epoksydowym ale s± i specjalne spraye które s± zarazem antykorozyjne. Np. wspomniany wy¿ej DP 44R - s± jeszcze 42R i 46R - 3 odcienie. S± to super spraye, ale dla niektórych maj± wadê cenow±: ok. 40-45z³ za puszeczkê.
Nie sprawdzonych spray-i nie polecam bo zwa¿± raz dwa -jak czyste nitro czy np. Nov 370- no i s± to zwyk³e produkty 1k. A wspomniane wy¿ej DP s± jakie¶ inne - widaæ to po czasie i sposobie ich ekspresowego schniêcia.
A jak to z nimi jest to mo¿e p. Projekter co¶ napisze bo lubi analizowaæ sk³ady produktów wiêc i mo¿e je prze¶wietli³ - ja sam chêtnie pos³ucham/poczytam.
Pozdrawiam
 

Nokia 
Wys³any: 2011-11-01, 11:17   
0
UP DOWN
:)


Pomóg³: 8 razy
Posty: 523
Sk±d: Silesia City Center
senior napisa³/a:
A co wiêcej po woli siê ju¿ z tej b³otnej paplaniny ucieka.


Czyli jak i czym sie teraz powinno matowac podk³ady na sucho ?
Robisz juz tak ?

Co do DP*R jak ktos robi auto za autem to moim zdaniem op³acalne to jest, schnie to mega szybko, przecierasz antypy³ka i malujesz. Bez pierniczenia sie, a efekt super.
 

gugun 
Wys³any: 2011-11-01, 11:52   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
nokia92, pewnie ze oplacalne jest kupic za 40 a nie 20zl bo to straszna oszczednosc czasu jak nic sie nie dzieje,czybko wysycha itp...
senior napisa³/a:
Praktycznie nie ma
a teoretycznie??? :D :D :D wiadomo jak to jest,glownie o ranty mi chodzi.
 
 

marer 
Wys³any: 2011-11-01, 14:13   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 285
Sk±d: Podkarpacie
Senior
Popieram Ciê w zupe³no¶ci.
Ostatnio mi Nov 370 takiego ba³aganu na zderzaku od yaris narobi³ ¿e masakra.
Malowa³em zderzak u¿ywkê a jak to u¿ywka , odpryski po kamieniach itp.
Rozjecha³em do³ki papierem, gdzie by³o trzeba szpachla z w³óknem i przetar³em go 240 , 320 a ostatnio kupi³em sobie Nov 370 wiêc my¶lê fuknê kawa³ek zobaczê co to warte :)
No i wysz³o tak :(
Co proponujecie z tym zbiæ ?

31102011105.jpg
Plik ¶ci±gniêto 1214 raz(y) 663.57 KB

 
 

gugun 
Wys³any: 2011-11-01, 14:40   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
marer napisa³/a:
Co proponujecie z tym zbiæ ?
a jak myslisz???napewno nie zostawic... :D
 
 

marer 
Wys³any: 2011-11-01, 14:45   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 285
Sk±d: Podkarpacie
Dzwoni³em do kolego wczoraj , pracuje w peugocie na lakierni i mówi³ ¿e na takie plastiki japoñskich aut to najlepszy jest EURO FILLER, bo podobna japoñce taki powalony plastik maja ¿e tak siê dziej.
Mo¿e mi kto¶ powiedzieæ co to jest ten EURO FILLER ?
 
 

gugun 
Wys³any: 2011-11-01, 16:12   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
marer napisa³/a:
co to jest ten EURO FILLER ?
http://www.midocopaints.com/vision2/product/pro_details.php?pro_id=10
 
 

kubazjan
Wys³any: 2011-11-01, 16:20   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
a ja wiem skad Ci to sie moglo wziac...widocznie poprzeciera³es sie do jakiegos badziewia i dajac na to podk³ad za bardzo rozcienczy³es i dlatego powazy³o.Tez tak kiedys mialem :D
Trzeba to wysuszyc,zedrzec jeszcze raz i zagruntowac ponownie.A jeszcze jak rozcienczasz nitrem to takie sa efekty...co nie znaczy ze tak zrobi³es ale to tylko moje dywagacje :fiu:
 

jacenty 741
Wys³any: 2011-11-01, 17:52   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Kubazjan,ale przecie¿ on napisa³,¿e zrobi³ to sprayem,wiêc jakie rozcieñczanie masz na my¶li?
 
 

gugun 
Wys³any: 2011-11-01, 17:58   
0
UP DOWN



Pomóg³: 52 razy
Posty: 2819
Sk±d: kuj-pom
kolega chyba dzisiaj troche popil :D :D :D kubazjan, tez tak czasem mialem i kazdy mial...jednak tu chodzi o aerozolki 1k ktore uzywamy na przecierki tuz przed samym malowaniem:)
 
 

kubazjan
Wys³any: 2011-11-01, 18:16   
0
UP DOWN

Pomóg³: 1 raz
Posty: 246
a to w takim badz razie sorki... :D nie doczyta³em uwaznie...No ale widocznie ten aerozol zareagowa³ z tym "czyms" co by³o pod spodem...Ja tam nie ufam tym aerozolom...i wole trysnac podkladem 2k..
 

senior
Wys³any: 2011-11-03, 22:47   
0
UP DOWN

Pomóg³: 8 razy
Posty: 415
nokia92 napisa³/a:
Czyli jak i czym sie teraz powinno matowac podk³ady na sucho ?
Robisz juz tak ?
Oczywi¶cie ¿e tak jest lepiej i SZYBCIEJ !
A czy a¿ powinno to stanowczo niby nie bêdê siê zapiera³ a ujmê to tak: moim zdaniem tak.
I tak to robiê od ³adnych kilku lat.
gugun napisa³/a:
senior napisa³/a:
Praktycznie nie ma
a teoretycznie??? :D :D :D wiadomo jak to jest,glownie o ranty mi chodzi.
Ale ja dobrze dobra³em s³owa:
Napisa³em praktycznie a nie teoretycznie. Wiêc odpowied¼ jest ju¿ tam zawarta ¿e prawie niemo¿liwe.
marer napisa³/a:
Popieram Ciê w zupe³no¶ci.
Ostatnio mi Nov 370
Powiem to tak: poza czystym nitrem to je¶li co¶ ma co¶ zwa¿yæ bêdzie to NOV 370 - w³asne obserwacje kilka lat temu na w³asnym ty³ku. Wnioski: takie jak podane wcze¶niej i od lat brak tego i takich produktów u mnie w szafce {poza DP 44R}
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-01-10, 00:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Reaktywny, epoksydowy, akrylowy, lakier akrylowy.
W jednej karcie technicznej jak na linku - karta od podk³adu reaktywnego novola, stoi tak.
Reaktywny, na niego epoksyd...
http://screenshooter.net/2200499/fayyphs
Przyczepno¶c ostateczna miêdzy nimi nastepuje po 21 dniach.

Mam autko z blach± zdrow± lecz wiekow± - nosi ¶lady korozji nie do zjechania na zero.
Po³o¿ony reaktywny i...... epoksyd ??
Mam te¿ z novola.
Jak to zrobiæ prawid³owo panowie technicy z novola????
Poproszê raz a ostatecznie wyt³umaczyæ jak te produkty reaguj± ze sob±.
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

unek83
[Usuniêty]
Wys³any: 2012-01-10, 10:10   

Lackdoctor napisa³/a:
Reaktywny, epoksydowy, akrylowy, lakier akrylowy.

krzysiu to jest stara karta techniczna teraz Novol nie popdpisuje siê pod tym ;)
przecie¿ wiesz o tym :cool:
 

jacenty 741
Wys³any: 2012-01-10, 10:26   
0
UP DOWN

Pomóg³: 39 razy
Posty: 1343
Sk±d: Maków Mazowiecki
Ale dym ju¿ mo¿e byæ... ;P
 
 

Lackdoctor 
Wys³any: 2012-01-10, 10:32   
0
UP DOWN

Pomóg³: 40 razy
Posty: 3753
Skoro wpisujesz w necie has³o karta techniczna novol reaktywny i otrzymujesz takie informacje z ich strony... to napewno tak jak jest zalecane w karcie, tak zgodnie technologicznie postapisz.
Sk±d wiedzieæ ¿e to stara i niezgodna karta?
A mo¿e jednak jest to nadal prawid³owa technologia????
Dlaczego nie?
_________________
Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materia³y

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi