Autor |
Wiadomo¶æ |
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-11, 20:49 Honda Civic EG3 - Ma³y remont
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Witam.
Nadszed³ czas, aby uporaæ siê z rdz± w moim Civicu.
Jako, ¿e jestem totalnym amatorem w sprawach blacharstwa, prace posuwaj± siê do przodu, ale niezbyt szybko.
Pacjentem jest ten oto pojazd:
Niby nic ciekawego, ale szkoda kultowe cacko oddawaæ na z³om.
Na pierwszy rzut posz³o wybebeszenie samochodu z wszelkich niepo¿±danych elementów:
Oglêdziny i przyst±pienie do ciêcia.
Nadkole prawe, bo od niego zaczê³a siê ca³a zabawa w do¶æ dobrym stanie, czego nie mo¿na powiedzieæ o tym co kryje siê pod nim.
Próg dolny lekko naruszony, ale oczywi¶cie wyciêty. Wspornik progu górnego w do¶æ powa¿nym stadium umieralno¶ci, ale da³o siê go wyci±æ. Reszta blachy da³a siê wyczy¶ciæ szczotk± drucian± na wiertarkê i prezentuje siê tak:
Na dzisiaj zosta³y dorobione:
- czê¶æ progu górnego pod drzwiami;
- wyciêty próg dolny
- wspornik progu górnego
- element nadkola powy¿ej progu (takie ma³e co¶ )
Nieoceniona pomoc szwagra w ciêciu arkusza 2.5x1.25m
Na jutro do dorobienia mam jeszcze czê¶æ górn± progu od drzwi do koñca.
Zastanawiam siê czy akurat wszystko ze ¶rodka musi byæ wspawane z powrotem, bo na przyk³ad wspornik progu górnego osobi¶cie uwa¿am za zbêdny
Po dorobieniu progu wspawam wyciêt± doln± czê¶æ i prysnê go³± blachê podk³adem reaktywnym. Po dwóch trzech godzinach wspawam wspornik progu i prysnê go podk³±dem reaktywnym. Po wyschniêciu podk³ad akrylowy.
Na koniec prysnê reaktywnym próg górny od wewn±trz i nastêpnie go wspawam.
Potem poleci samo nadkole zabezpieczone od wewn±trz reaktywnym i akrylowym.
Chyba, ¿e w z³ej kolejno¶ci co¶ porabiam to uwagi bardzo bêd± pomocne . |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-12, 11:01
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
Mi³ej zabawy z tym spawaniem sie dowiedz bo nie wiem czy to wystarczy ze el. reaktywnym pomalujesz a potem przyspawasz sa chyba jakies srodki do tego, ale ja sie nie znam moze ktos cos napisze w tym temacie. jaki kolorek bedzie? pozdrawiam |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod pr±d, bo z pr±dem p³yn± tylko ¶mieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
silvo18
|
Wys³any: 2012-08-12, 11:12
|
0
|
|
|
Posty: 1
|
trochê pracy przed tob± sam przez to niedawno przechodzi³em w swojej hondzie. powodzenia |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-12, 21:10
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dzieñ drugi walki.
Co do koloru to ze wzglêdu na koszty bêdzie to Ultramaryna RAL5002 lub czerwieñ RAL3020, czyli Czerwieñ kubañska.
Ale póki co dzisiaj dorobione panele:
Powoli zostaj± wspawywane:
Ale oczywi¶cie najpierw czas zosta³ stracony na naukê robienia jako takich po³±czeñ na skrawkach wyciêtego arkusza.
Po spawaniu wszystko posz³o w podk³ad reaktywny:
Jako, ¿e pistolet mia³em pierwszy raz w ¿yciu to powsta³y tak zwane zacieki spowodowane zbyt mocno odkrêconym pokrêt³em regulacji ilo¶ci podawanej farby. No nic. Jak to mówi± pierwsze koty za p³oty.
A poni¿ej fota nadkola ze zdartym oryginalnym czarnym czym¶ i pomalowane reaktywnym:
Po spawaniu my¶lê prysn±æ wszystko podk³adem akrylowym a po wspawaniu nadkola zalaæ wszystko od wewn±trz fluidolem.
A na koniec fota mojej jak¿e ponêtnej osoby zrobiona z nienacka:
|
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-08-12, 21:19
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
Zawsze przed "lakierowaniem" polecam tobie zrobiæ tzw. natrysk próbny. Dziêki temu bêdziesz wiedzia³ jak szybko musisz machaæ pistoletem, z jakiej odleg³o¶ci, jak kryje ten lakier itp.
Kolor zostaw taki jaki jest. Jaki silnik masz w tym Civiku |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-12, 22:21
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dziêki za poradê odno¶nie nanoszenia lakieru.
Co do koloru to kolor bêdzie inny ze wzglêdu na to i¿ baza + klar to koszta do¶æ spore. A zmiana koloru to trochê wiêcej pracy ze szlifowaniem.
Silnik jak sam tytu³ posta wskazuje to D13B2 (1300ccm na ga¼niku). Niby nic a szkoda igie³ki, bo zrobiona na cacy zalana syntetykiem Valvoline MaxLife |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-12, 22:49
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
I mam jedno pytanie. Czym psikn±æ po spawaniu w profile zamkniête?
1. Gracit 640 z Novola
2. Fluidol
3. APP F400 Profil
Co do ceny to Novol ma bardzo atrakcyjn± |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-08-12, 23:44
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
Poohaty baza Ixell z allegro kosztuje od 80z³ za litr (o ile dobrze pamiêtam). Litr lakieru bezbarwnego to koszt od 40z³ za kpl. Moim zdaniem to nie s± spore koszty.
Po za tym, Novol produkuje dobre rzeczy |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-13, 07:11
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Co do lakieru IXELL to znalaz³em na allegro tê oto ofertê:
IXELL
Niby cena za dwa litry bazy i akryl nie najgorsza. Ale jest jedno ale. Ten szary na moim aucie i tak mi siê nie podoba i wola³bym co¶ ¿ywszego.
Poza tym nie wiem czy umia³bym pomalowaæ baz± metaliczn± bez robienia plam |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-13, 14:11
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
to mamy te same rozterki ;p tez sie balem klasc metaliczna baze zeby nie bylo "pasów" itp. bajzlu teraz mysle ze to byly chyba glupie obawy spowodowane czytaniem for o tym, ze to mozliwe z roznych powodow teraz juz koñcze Hanie na akrylu ale nastepny raz bedzie na pewno metalic tym samym sprzetem i jakos czuje ze nie ma w tym nic trudnego, ale moze popadlem w samozachwyt spowodowany dobrymi efektami pracy z akrylem ;p wal jakis nietypowy kolor, wtedy zwykla akrylowa powloka moze dac super efekty, np. ostatnio modne "milki" sie zrobily, ja ide w wojskowe barwy, z "seryjnych" to biel zawsze dobrze wygladala na EG, a moze braz DHL kiedys widzialem ale nie honde (chyba corrado jakies) i wygladalo to swietnie mozliwosci duzo, moze wygladac lepiej jak kolejna czarna perla czy sreberko pozdro |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod pr±d, bo z pr±dem p³yn± tylko ¶mieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-08-13, 20:01
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
Osobi¶cie nie mia³em i nie mam ¿adnych problemów z lakierowaniem bazami metalicznymi. Tyle ¿e ja mam pistolet Air Gunsa AZ3 HTE |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-13, 20:51
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dzisiaj by³o trochê nerwów, ale to chyba z okazji 13ego dnia miesi±ca.
Najpierw zaj±³em siê progiem co wysz³o nastêpuj±co:
Ta wstawka to po przepaleniu dziury
Pó¼niej z pracy wróci³ szwagier i by³o ju¿ tylko lepiej.
Pospawa³ resztê rzeczy, ale trochê dali¶my cia³a z panelem bocznym. Gdzie¶ co¶ nie tak posz³o nam w wymiarowaniu i wyszed³ jakby za ma³o zaokr±glony. Po wspawaniu okaza³o siê ¿e blacha ucieka nam do wewn±trz i po przy³o¿eniu nadkola nie wygl±da³o to zbyt wy¶mienicie. Dlatego w dniu jutrzejszym wycinam ten dziwny boczny panel i zabawa zaczyna siê od pocz±tku.
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-14, 08:10
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Co do koloru to z nietypowych jest Luminous Green. Taka trochê ja¶niejsza Takata:-) |
|
|
|
|
andrewk
|
Wys³any: 2012-08-14, 09:45
|
0
|
|
|
Posty: 2
|
ja bym jeszcze spawy mas± uszczelniaj±c± pojecha³ |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-14, 13:38
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
ano kwestia gustu ale napewno bym postawil na cos nietypowego. napisz co to za spawara, skad i za ile i jak se radzi, co ile przerwe musi miec, bo chce cos kupic wreszcie ;p reperaturki mozna bylo z laminatu, dziursko w podlodze matami (tak robilem ) , ale np. wydechu juz tak nie ogarne ;p a chce od podstaw tzn. kolektor wydechowy wlacznie sam ogarnac taki "coustomowy" ;p |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod pr±d, bo z pr±dem p³yn± tylko ¶mieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-14, 19:36
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Spawarka to Bester MagPower 1801 kupiony na raty w Castoramie (do tego butla i przy³bica co razem da³o 2500pln). Zasilany z agregatu Barracuda 7000 z gniazda 230V. Jeszcze póki co nie zatrzyma³ siê aby stygn±æ. A radzi sobie jak widaæ .
Dzisiaj ogarn±³em reperaturê i ponownie wspawa³em na spó³kê ze szwagrem panel za drzwiami. Panel mimo wszystko trochê uciek³ i po przy³o¿eniu plastikowego progu jest szpara, ale ju¿ nie bêdê nic wymy¶la³.
Co do uszczelnienia spawów, to chyba jest to zbêdne maj±c na my¶li spawy reperaturki. Inne niewidoczne to jak najbardziej.. Z zewn±trz pójdzie trochê kitu wiêc zalepi powsta³e dziurki po szlifowaniu spawu a od wewn±trz na spaw walnê reaktywny i konserwacjê do profili zamkniêtych.
Co do podsumowania wspawania. W dwóch miejscach lekko wci±gnê³o blachê do ¶rodka, ale to nie ze wzglêdu na przegrzanie, bo spawa³em punktowo, a ze wzglêdu na to, i¿ reperaturka nie by³a najlepszej jako¶ci. Mimo, ¿e to znana firma klokkerholm to jednak siê nie popisali. Przyjdzie szpachla i mam nadziejê, ¿e siê da wszystko wyrównaæ.
Kwestia przeszlifowanych spawów budzi moje niepokoje, poniewa¿ mam wra¿enie, ¿e w niektórych miejscach mimo starannego szlifowania posz³a na grubo¶æ ¿yletki.
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-14, 20:13
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Mam pytanie. Z okazji jutrzejszego ¶wiêta mam plan robiæ po cichu. Pomalowa³bym reaktywnym i akrylowym i trochê poszpachlowa³. I tu najwa¿niejsze. Ile schnie reaktywny Novola Protect 340? Po jakim czasie mogê na³o¿yæ akryl a potem szpachlówkê? |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-14, 20:35
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
akryl od razu jak wyschnie (30 min chyba i ju¿), ale jutro nie szpachluj wg mnie. i nie zapomnij o aktywacji reaktywnego ale wszystko masz na puszce.
ja tez jutro atakuje, mysle, ze w taki dzien robota pojdzie jak nalezy |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod pr±d, bo z pr±dem p³yn± tylko ¶mieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
|
jedi9
|
Wys³any: 2012-08-14, 20:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 167 Sk±d: ¯yglin
|
15 min w 20 temp, dla 15um |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-14, 20:38
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
To ja poczekam ze dwie godzinki na reaktywny, bo jest z utwardzaczem.
A ¿eby zabezpieczyæ nadkola k³ad±c baranek to stare zabezpieczenie zrywaæ do go³ej blachy. Bo od razu za jednym razem bym prysn±³ reaktywnym i akrylem. |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-14, 22:39
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
mieszasz, czekasz 15-20min (aktywacja i nadaje sie do polozenia przez 24h chyba tylko) malujesz cienka warstwe czekasz pol godziny walisz podklad. a chce Ci sie do golej blachy? chyba nie ma sensu jak rudzielca nie widac. ale prysnac mozna (jak sie przetrzesz miejscami do blachy) i tak po calosci, starej zmatowionej powloki tez sie bedzie trzymac i nie zaszkodzi |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod pr±d, bo z pr±dem p³yn± tylko ¶mieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-15, 07:42
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Niby w nadkolach rudzielca nie widaæ, ale nie wiem co jest pod star± konserwacj±. Dlatego chcia³em na³o¿yæ now± w postaci baranka. Zetrê star± szczotk± drucian± odt³uszczê i po³o¿ê baranek. Tak chyba bêdzie najodpowiedniej. |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-15, 19:57
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dzisiaj przeszlifowa³em trochê spawan± stronê i zd±¿u³em pomalowaæ jedynie wash primerem.
Ale do tego mam jedno pytanie. Czy dobr± pow³okê lakiernicz± wystarczy przeszlifowaæ w³óknin± ¶ciern± czerwon± o na to podk³ad i lakier nawierzchniowy? Czy muszê jechaæ tak jak novol pisze w karcie technologicznej podk³adu, ¿eby star± pow³okê przeszlifowaæ papierem 240-320?
Czy takie dziurki mam wyspawaæ czy szpachla z powodzeniem to zaktyje i bêdzie po k³opocie?
|
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-15, 20:06
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-08-15, 20:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
Koniecznie zaspawaj. Przez szpachlê poliestrow± bêdzie przenikaæ wilgoæ, przez co z czasem zrobi siê purchel. |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-15, 20:51
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
No to piêknie. Tak piêknie pomalowane reaktywnym. Pomy¶la³em, ¿e od wewn±trz na spaw na³o¿yæ masê klej±co uszczelniaj±c± na spawy. Czy to nie za³atwi problemu? |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-18, 20:16
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Jako¶ przez dwa dni nie sz³a robota. Chêci by³y ,ale wykonanie do d..y. Ale dzisiaj siê wzi±³em i jedna strona jest ju¿ wyszpachlowana i wyszlifowana. Zosta³y dwa miejsca, które lekko wystaj± pod palcami, ale to wypchniêta blacha i nie bêdê siê tym przejmowa³. I tak jestem zadowolony z prac jak na pierwszy raz. Jeszcze tylko reaktywny na przetarcia i na ca³o¶æ akrylowy. W profile zamkniête fluidol ewentualnie APP F400 Profil, a na spawy masa klej±co uszczelniaj±ca. Na wewnêtrzne nadkole baranek Novola.
Po zakoñczeniu szlifowania poci±³em jeszcze lew± stronê. Jutro dokoñczê ciêcie rudej i bêdziemy dorabiaæ panele razem z niedocenionym szwagrem .
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-19, 07:12
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
A do profili kupiæ co¶ na pistolet czy w spraju? Do sprajów jako¶ nie do koñca jestem przekonany. |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-08-19, 13:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
Pistoletem powinno ciebie to kosztowaæ trochê taniej.
Powodzenia w robocie, oraz duu¿o motywacji. |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-19, 20:40
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dzisiaj zaczê³i¶my prace nad lew± stron±. Wzrokowo nie by³o ¼le do momentu pociêcia nadkola. Wewnêtrzne trzeba by³o odbudowaæ. Jako¶ posz³o. Czasem z lepszym, czasem z gorszym skutkiem, ale w sumie wszystko pasuje. Czas oczekiwania i koszty reperaturki by zrobiæ z niej nadkole wewnêtrzne nie s± op³acalne, bo auto w pi±tek musi staæ z³o¿one . Dlatego by³a rze¼ba. Teraz tê rze¼bê trzeba ³adnie podszlifowaæ i idealnie zabezpieczyæ reaktywnym + akrylowym + masa na spawy i na koniec fluidol. Musi byæ dobrze
1. Profesjonalne podniesienie ty³u
2. Profesjonalny spawaczo-blacharzo-lakienio-mechanik samochodowy
3. Profesjonalny EAT-SLEEP...
4. Ori logo
5. Wstawki, coby smutno w niedzielê na blokowisku nie by³o:
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-20, 21:44
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Dzisiaj poszpachlowa³em prawy bok i wyszlifowa³em. Lewa strona zosta³a dobudowana i w po³owie zabezpieczona.
|
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-21, 10:28
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
mialem wczesniej zapytac, czemu nie "lejesz" spawow tylko tak "bylejak"? albo punktowo ale raz kolo razu? przepala szybko? sie nie czepiam bo sam jakies 3m-ce temu pierwszy raz mialem spaware w ³apach i od tamtego czasu cos tam spawam i zawsze "leje" spaw ale blachy 2-3mm wiec moze to dlatego ;p sory za jezyk, nie znam sie ;p pytam bo ciekawy jestem czy nie da sie ustawic pradu zeby nie przepalal czy poprostu spawara szybko kleka jak kladzie sie dluzszy spaw czy .. ? bo moje doswiadczenia sa z profi sprzetem a nie hobby, ktory chcialbym kupic.
tak pozatym to zajebiscie wyrzezbione, zabezieczysz i bedzie git |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod pr±d, bo z pr±dem p³yn± tylko ¶mieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
Dawid1989
|
Wys³any: 2012-08-21, 20:13
|
0
|
|
|
Pomóg³: 8 razy Posty: 324 Sk±d: okolice Mielca
|
Ogólnie ciê¿ko jest ustawic spaware ¿eby ci±giem pospawaæ blache doczo³owo np.0.8 lecz jest to wykonalne. dodaje link z fotkami z rekonstrukcji nadkoli w civicu wykonan± przeze mnie i kolege http://www.jdm-option.pl/...r=asc&start=465 od 32 strony. Te¿ gruby projekt |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-21, 20:30
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Nie da siê takiej cienkiej blachy jechaæ spawem ci±g³ym. Albo przepalisz dziury albo co najbardziej prawdopodobne powci±ga (pofaluje) ca³± reperature. Jak bêdziesz punktowo lecia³ raz przy razie to te¿ pofaluje blachê, bo bêdzie jej za gor±co. Mi w niektórych miejscach powci±ga³o jak lepi³em przepalon± dziurê, ale to siê wyprostuje szpachlówk± (to moje pierwsze spawanie w ¿yciu ). Blacha 2mm to gruba sztuka i mo¿na ci±g³ym jechaæ bez obaw. |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-21, 21:02
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Nie do koñca zajebi¶cie wyrze¼bione, bo przy przy³o¿eniu reperatury musia³em poprawiaæ (klepaæ i lekko poci±æ, bo nie chcia³a podej¶æ. Mam nadziejê, ¿e robota wytrzyma z 3 lata bez purchli |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-22, 09:49
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
|
|
|
|
Adam B
|
Wys³any: 2012-08-22, 21:16
|
0
|
|
|
Posty: 25
|
Polecam Ci spawanie przemienne tzw.
masz blachê, poszczególne cyfry oznaczaj± miejsca spawów
0123456789 a ty spawaj 0918273645 |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-22, 23:51
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
W³a¶nie tak stara³em siê spawaæ.
Dzisiaj bez fotek, ale skoñczy³em spawanie. Dzisiaj reanimowali¶my prawe drzwi bo by³y zgryzione na dolnym rancie. Trzeba by³o kornika wyci±æ. Drzwi s± ju¿ w podk³adzie, ale jako¶ nie potrafiê go wylaæ tak by by³o bez poprawek. Dajê wiêcej rozpuszczalnika, by lepiej siê la³ a mimo to nie jest idealnie. Ale nie jest te¿ najgorzej. Zobaczymy jak bêdzie wygl±da³ lakier. Jutro od rana szpachlowanie i podk³adowanie poszczególnych elementów. Drzwi lewe do zmatowienia i mo¿na pryskaæ. Mam na to dwa i pó³ dnia. Szkoda, ¿e tak ma³o urlopu, bo pewnie zrobione by by³o 2x lepiej. |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-24, 23:42
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Serwus. Trochê nie mam czasu aktualizowaæ, bo do niedzieli muszê skoñczyæ a szanse na to marne
Pytanie mam. Chcia³em sprawdziæ lakier, kolor jak wychodzi na aucie. Prysn±³em b³otnik i klapkê paliwa. I teraz pytanie... ile warstw lakieru k³a¶æ? Pierwsza lekko napylona jak podk³ad i druga ju¿ elegancko wylana? Mo¿e inaczej?
B³otnik wyla³em na trzy razy i jest lekka morka. Z to klapkê paliwa wyla³em na dwa razy i jest miodzio. Ustawienie pistoletu jednakowe (ci¶nienie, ilo¶æ materia³u itp) |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-25, 11:08
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
ja zaczynalem od zakamarkow, wnek itd. reszte doslownie przypruszalem po 10 min 1 pelna warstwa, potem po 20 min druga. ogolnie patrzysz w ktorym momencie sie "wylewa" na karoserii ostroznie zeby nie przedobrzyc ;p nie wiem czy to fachowo ale wychodzi ok wazne zeby obserwowac co sie dzieje czy juz, czy podlac, czy lepiej zostawic ;p |
_________________ Honda The Power Of Dreams
"zawsze pod pr±d, bo z pr±dem p³yn± tylko ¶mieci"
http://youtu.be/3o55ca8rSPE
http://youtu.be/vU_R980SZVs
http://youtu.be/b6m9DDlBGu4
Semper Fidelis |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-25, 13:09
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
za dobrze mi szlo zeby byla tak pieknie. prawe drzwi pociekaly i to znacznie. albo da sie to badziewie zeszlifowac, albo beda do przemalowania. jak to mowia: nie wolno sie spieszyc. |
|
|
|
|
rude.boy
|
Wys³any: 2012-08-25, 19:30
|
0
|
|
|
Posty: 203
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-25, 20:07
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
zaraz dam foty. tylko przedtem pytanie. jak stary lakier mam dobry to wystarczy zmatowic i klasc nowy, czy po zmatowqieniu nalezy dac podklad? drzwi z zaciekami jutro beda robione na nowo. ale foty jeszcze dzisiaj |
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-25, 22:12
|
+1
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
Ok wyk±pany mogê daæ foty.
Tak wysz³y b³otniki:
Lekka morka, ale jak na pierwszy raz pozostaje jak wysz³o.
Na drugi strza³ poszed³ tylny zderzak. Wyszed³ miód. Elegancko siê rozla³o.
Nastêpnie nieszczêsna drzwi
Nie do¶æ, ¿e masakryczna mora, to zacieki na maksa. Po prostu za du¿o materia³u odkrêci³em na gunie.
Na koniec poszed³ przedni zderzak i jest profi
A ju¿ na odchodne drugie drzwi w podk³adzie:
Trochê fota niewyra¼na, bo w totalnym zapyleniu.
W miêdzyczasie polepi³em spawy:
I auto oklejone na jutro:
|
|
|
|
|
zeniTh
|
Wys³any: 2012-08-25, 23:58
|
0
|
|
|
Posty: 64 Sk±d: RSR
|
Poohaty napisa³/a: | jak stary lakier mam dobry to wystarczy zmatowic i klasc nowy, czy po zmatowqieniu nalezy dac podklad? |
tylko zmatowiæ |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-08-26, 10:03
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
|
|
|
|
Poohaty
|
Wys³any: 2012-08-26, 10:44
|
0
|
|
|
Rookie
Posty: 47
|
nie jest to SATA ani Jonnesway:-). najzwyklejszy speedway HP. |
|
|
|
|
Sw.Piotrek
|
Wys³any: 2012-08-26, 14:33
|
0
|
|
|
Pomóg³: 2 razy Posty: 638 Sk±d: £ód¼
|
¯yczê powodzenia.
Pamiêtaj by przed lakierowaniem zrobiæ natrysk próbny. |
_________________ http://niezalezna.pl/
|
|
|
|
|
mezotr
|
Wys³any: 2012-08-26, 16:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 3 razy Posty: 172
|
fajny projekcik, ale z masa na spawach mog³es sie bardziej postarac |
|
|
|
|
Lackdoctor
|
Wys³any: 2012-08-26, 18:55
|
0
|
|
|
Pomóg³: 40 razy Posty: 3753
|
Sw.Piotrek napisa³/a: | Pamiêtaj by przed lakierowaniem zrobiæ natrysk próbny. |
W celu... ? |
_________________ Strona mojego znajomego w Belgii... mówi po naszemu. Bardzo fajne furki, bardzo ró¿ne ceny, nowe okazje praktycznie codziennie.
http://home.mobile.de/AUTOS-PAGNAER#ses |
|
|
|