Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomo¶æ
krzysiek82
Wys³any: 2016-01-31, 12:58   Ponowny wykwit korozji po jej usuniêciu (zaledwie po 5mc)
0
UP DOWN

Posty: 19
Witajcie
We wrze¶niu oczy¶ci³em widoczne na poni¿szym zdjêciu miejsce do go³ej blachy, oczyszczon± powierzchniê potraktowa³em zmywaczem do usuwania silikonu NOVOL 780 nastêpnie odczeka³em 10 minut i na³o¿y³em pêdzelkiem odk³ad Reaktywny NOVOL PROTECT 340.
Nastêpnego dnia znowu oczy¶ci³em tak powsta³± warstwê zmywaczem do silikonu. Po 10minutach na³o¿y³em warstwê podk³adu akrylowego MOTIP. Kolejnego dnia, znowu oczy¶ci³em powierzchniê zmywaczem silikonowym, po wyschniêciu na³o¿y³em warstwê koloru szarego ¿eby siê nie odró¿nia³o od reszty. Gdy lakier wysech³, na³o¿y³em delikatnie baranka FORCH. (co zreszt± widaæ, bo zjecha³a mi folia z przewodów i siê upapra³y.)



Co zrobi³em ¼le? Wszystko by³o robione pod chmurk± temperatury ok 20c +/- (jeszcze wtedy nie mia³em gara¿u) nie u¿ywa³em, promiennika na podczerwieñ aby przy¶pieszyæ proces schniêcia. Obecnie mam ju¿ gara¿ wiêc w lato bêdê to poprawia³ tym razem, chcê jednak zrobiæ to poprawnie. Jaka jest maksymalna dopuszczana wilgotno¶æ w pomieszczeniu w którym robi siê takie rzeczy? Z góry dziêkujê za porady.
 

noxes
Wys³any: 2016-01-31, 14:56   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
1 naprawa pêdzlem
2 czas pomiêdzy WP i A krylem.
po za tym baran ci±gnie wodê i pod nim powinien byæ epoxyd lub na nim lakier.
 

krzysiek82
Wys³any: 2016-01-31, 15:09   
0
UP DOWN

Posty: 19
noxes napisa³/a:
1 naprawa pêdzlem
2 czas pomiêdzy WP i A krylem.
po za tym baran ci±gnie wodê i pod nim powinien byæ epoxyd lub na nim lakier.


ad1 rozumiem, muszê wiêc nawet ma³e powierzchnie traktowaæ pistoletem. Czy s± inne podk³ady które przy niewielkich uszkodzeniach pozwol± na na³o¿enie ich rêcznie?

ad2 WP? - chodzi, ¿e po podk³adzie akrylowym k³a¶æ metod± mokro na mokro warstwê lakieru wierzchniego?

Odno¶nie baranka faktycznie niczym go nie pokry³em, w tym konkretnym przyk³adzie producent twierdzi, ¿e np na progach mo¿na polakierowaæ dla efektu wizualnego na reszcie elementów nie jest to konieczne.
 

krzysiek82
Wys³any: 2016-01-31, 18:15   
0
UP DOWN

Posty: 19
Generalnie zauwa¿y³em, ¿e u mnie problemem by³a temperatura a co za tym czas schniêcia i niestety ch³oniêcia wilgoci siê wyd³u¿y³.

Gdy nastan± odpowiednie temperatury, wstawiê do gara¿u termometr ze wska¼nikiem wilgotno¶ci. I gdy temp bêdzie min 20c i wilgotno¶æ mniejsza ni¿ 80% (takie zalecenie novola)

zedrê miejsca gdzie wysz³a korozja lub wszystko co nak³ada³em wcze¶niej.

Na³o¿ê warstwê podk³adu reaktywnego (u¿yjê ju¿ pistoletu nie kombinuj±c zbytnio z tym, ¿e sporo materia³u siê zmarnuje)

Odczekam 20min i na³o¿ê lakier akrylowy i po jego przeschniêciu (podobno ju¿ po 2h tak twierdzi producent) na³o¿ê warstwê lakieru bazowego.

I tu pewnie te¿ by³ mój b³±d, bo jako lakier bazowy u¿y³em pierwszego lepszego lakieru w sprayu. Czy to ma jakie¶ znaczenie?

Miejsce które chcê zabezpieczyæ nie jest nara¿one na czynniki typu kamienie itp gdy¿ s± to okolice tunelu ¶rodkowego. Wiêc baranek nie ma wiêkszego sensu. W takim razie co po³o¿yæ na bazê? Czy na³o¿yæ dla pewno¶ci jeszcze jedn± warstwê bazy i zostawiæ? Z góry dziêki za wyja¶nienia.
 

barteek933
Wys³any: 2016-01-31, 18:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 14 razy
Posty: 824
baza nie ma znaczenie bo nie ma ¿adnych w³a¶ciwo¶ci anty ....

nawet uszczelek nie zdemontowa³e¶ do baranka, nawet siê nie przy³o¿y³e¶ ¿eby je okleiæ. ja mam radê dla ciebie. dokup uszczelki aby to zas³oni³y i naprawione xD
 

krzysiek82
Wys³any: 2016-01-31, 19:21   
0
UP DOWN

Posty: 19
nie nie, to nie uszczelki to przewody paliwowe zasilanie i powrót, By³y odci±gniête na czas malowania ale ta¶ma siê obluzowa³a i efekt jest jak widaæ. Da³o radê jednak to dzisiaj obdrapaæ i jest ok.
 

krzysiek82
Wys³any: 2016-01-31, 21:22   
0
UP DOWN

Posty: 19
Jako bazê mogê u¿yæ dwóch warstw np czego¶ takiego?

Zale¿y mi aby to by³o w sprayu.
 

noxes
Wys³any: 2016-01-31, 22:30   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Po co Ci baza?
Czy¶cisz, k³adziesz wash primer (jeszcze lepiej by³oby wypiaskowaæ i podk³ad epoxydowy, ale zak³adam ¿e nie masz dostêpu do piaskarki) podk³ad akrylowy, baranek i warstwa nawierzchnia celem izolacji od wilgoci.
Sam baranek wystarczy³by na dwóch warstwach epoxydu, ale nie na podk³adzie akrylowym gdzie i podk³ad i baranek ci±gnie wilgoæ, dlatego trzeba odizolowaæ go od wilgoci
 

krzysiek82
Wys³any: 2016-01-31, 23:39   
0
UP DOWN

Posty: 19
Baza poniewaz chce cos polozyc na akrylowym zeby nie chlanol wilgoci a baranka odstawiam calkowicie.
 

noxes
Wys³any: 2016-02-01, 13:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
To akurat baza nic nie da. Lakier bezbarwny 2k.
 

noxes
Wys³any: 2016-02-01, 13:41   
0
UP DOWN

Pomóg³: 2 razy
Posty: 289
Lub epoxyd x2
 

krzysiek82
Wys³any: 2016-02-02, 08:16   
0
UP DOWN

Posty: 19
dobra czyli dam dwa razy epoksyd i na tym zakoñczê, dziêki za informacjê. Gdzie¶ kto¶ pokazywa³, ¿eby nie odt³uszczaæ, przed malowaniem epoksydu bo ch³onie wilgoæ, ale to chyba mia³ na my¶li akryl lub reaktywny zdaje siê?
 

krzysiek82
Wys³any: 2016-02-02, 21:40   
0
UP DOWN

Posty: 19
takiego epoksyda w dwóch warstwach my¶la³em ¿eby zastosowaæ jako ostatnia warstwa.
Nada siê cz szukaæ czego¶ lepszego?
http://www.klakiernik.pl/...ray-500-ml/1303
 

kzychu
Wys³any: 2016-02-03, 12:40   
0
UP DOWN

Pomóg³: 5 razy
Posty: 344
Szkoda twojej roboty,pó³¶rodki nie za³atwi± sprawy,trzeba zrobiæ zgodnie z technologi± a tak to co piêæ miechów bêdziesz poprawia³.Blacha musi byæ czysta bez w¿erów jak s± to najlepiej wymieniæ ,2 x epoksyd 2k, je¶li spód progów to z barana nie rezygnuj, masz na forum opisane,od oczyszczenia do pierwszego malowania np. epoksydem nie wolno czekaæ bo czysta stal ³apie w momêcie i powinno to byæ wykonane w suchym pomieszczeniu,nie zapomnij odmuchaæ i odt³u¶ciæ.
 

krzysiek82
Wys³any: 2016-02-04, 07:52   
0
UP DOWN

Posty: 19
Dziêki za radê, ale to niewielkie powierzchnie korozji wiêc wymiana nie ma sensu. Blachê oczyszczê jak siê tylko da, na³o¿ê wszystkie wymagane warstwy zakryje epoksydem oczywi¶cie odt³uszczaj±c wszystko. Teraz ju¿ dysponuje profesjonalnymi warunkami do tego kana³, lampy na podczerwieñ,kompresor, pistolet, termometr i wska¼nik wilgotno¶ci powietrza tak¿e :)
 

LAKIEROWANKO Strona G³ówna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga