Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
SzymonPń
Wysłany: 2016-01-31, 19:23   Najlepszy podkład epoksydowy i reaktywny wg. Was ?
0
UP DOWN

Posty: 13
Jaki jest wg Was najlepszy podkład epoksydowy i reaktywny ?
czy na wypiaskowana karoserie można stosować najpierw podkład reaktywny a potem epoksydowy ? (taka technologie proponuje Troton)
Novol np. tego nie zaleca
Co o tym myślicie ?
 

natium
Wysłany: 2016-02-01, 01:00   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 323
powiem ci ze reaktywny jest fajny z VP i z PPG
epoxydowy jest dobry spectral CAR CLASSIC numeru nie pamietam
 

GMC
Wysłany: 2016-02-01, 20:54   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 357
natium napisał/a:
reaktywny jest fajny z VP

Co to za firma?
 

Chino 
Wysłany: 2016-02-02, 08:39   
0
UP DOWN
LPLCC


Pomógł: 7 razy
Posty: 463
Skąd: Warszawa
Ja szepne tylko slowo od siebie, że czasami na zamówienie ciągnę epoxy primery z House Of Kolor dla klientów. Strasznie sobie chwalą. Nie jest to popularny produkt bo kto tam myśli o podkladach, kazdy mysli o pięknych kolorkach na wierzch. Ale są to lakiery mocno skierowane wlasnie an oldtimery, wszystkie hot rody, lowridery. Jakościowo najwyższa półka.
_________________
CHROME N PAINT CUSTOM SHOP

LAKIERY HOUSE OF KOLOR
BUDOWA I PRZEBUDOWA POJAZDÓW
www.custom-shop.pl
Sodowanie, Szkiełkowanie, Piaskowanie
www.soda-blaster.pl
 
 

lukas
Wysłany: 2016-02-02, 08:45   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 329
SzymonPń napisał/a:
czy na wypiaskowana karoserie można stosować najpierw podkład reaktywny a potem epoksydowy ?


To byłby idealny układ ale niestety najczęściej są z nim problemy więc prawie wszystkie firmy nie zalecają go. Prawie, bo jak piszesz Troton dopuszcza a Novol kiedyś dopuszczał a później wycofał się z tego.
Jeżeli Troton dopuszcza to zadaj im pytanie czy na taki układ można szpachlować i po jakim czasie? To moim zdaniem najbardziej ryzykowny moment w stosowaniu takiego układu.
Czas schnięcia jest tutaj decydujący a wiadomo że producent nie ma na to wpływu jak kto czyta karty techniczne, czy w ogóle czyta a jak czyta to czy się do nich stosuje wiec każdy woli unikać sytuacji reklamacjogennych ;)

Jeżeli taki układ zastosujemy bez szpachlowania na niego i damy mu stosunkowo baaaardzo długi czas na wyschnięcie to jest szansa że przejdzie i będzie spełniał doskonale swoją rolę ale piszę to bardzo teoretycznie bo trzeba byłoby próbować testować takie układy różnych firm a na to nikt nie ma czasu i potrzeby więc lepiej żeby w świadomości użytkowników było że nie można stosować takiego układu :tak:

Niewykluczone że pojawią się w przyszłości takie układy które będą dawały się nałożyć w ten sposób ale póki co nikt z producentów nie chwali się czymś takim.
 

SzymonPń
Wysłany: 2016-02-05, 16:33   
0
UP DOWN

Posty: 13
lukas napisał/a:
SzymonPń napisał/a:
czy na wypiaskowana karoserie można stosować najpierw podkład reaktywny a potem epoksydowy ?


To byłby idealny układ ale niestety najczęściej są z nim problemy więc prawie wszystkie firmy nie zalecają go. Prawie, bo jak piszesz Troton dopuszcza a Novol kiedyś dopuszczał a później wycofał się z tego.
Jeżeli Troton dopuszcza to zadaj im pytanie czy na taki układ można szpachlować i po jakim czasie? To moim zdaniem najbardziej ryzykowny moment w stosowaniu takiego układu.
Czas schnięcia jest tutaj decydujący a wiadomo że producent nie ma na to wpływu jak kto czyta karty techniczne, czy w ogóle czyta a jak czyta to czy się do nich stosuje wiec każdy woli unikać sytuacji reklamacjogennych ;)

Jeżeli taki układ zastosujemy bez szpachlowania na niego i damy mu stosunkowo baaaardzo długi czas na wyschnięcie to jest szansa że przejdzie i będzie spełniał doskonale swoją rolę ale piszę to bardzo teoretycznie bo trzeba byłoby próbować testować takie układy różnych firm a na to nikt nie ma czasu i potrzeby więc lepiej żeby w świadomości użytkowników było że nie można stosować takiego układu :tak:

Niewykluczone że pojawią się w przyszłości takie układy które będą dawały się nałożyć w ten sposób ale póki co nikt z producentów nie chwali się czymś takim.




A czemu chodzi tu wg Ciebie akurat o szpachlowanie ? w normalnym układzie mozna szpachlować na epoxyd , czy to , ze jest pod nim reaktywny cos zmienia ?
 

łysy73 
Wysłany: 2016-02-05, 17:32   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
SzymonPń napisał/a:
w normalnym układzie mozna szpachlować na epoxyd , czy to , ze jest pod nim reaktywny cos zmienia ?
W normalnym układzie jak najbardziej po epoksydzie można szpachlować a co więcej sporo ludzi (jak np. Ja) nie uznających szpachlowania po gołej blasze najpierw pokrywa ją właśnie podkładem epoksydowym i dopiero na niego szpachluje.

Natomiast nie jest normalnym układem podkład epoksydowy nałożony bezpośrednio na podkład reaktywny gdyż wiele jak nie prawie wszystkie firmy na to NIE POZWALAJĄ.
I głównie tą kwestię zapewne LUKAS miał na myśli.
Jeśli od razu nie zaskoczyłeś o co chodzi tzn. że musisz ciut więcej poczytać w tematach WP / EPO
 

Siekiera
Wysłany: 2016-02-05, 18:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
A ciekawe czy reaktywny Genrock 9700 na który można szpachlować wytrzymałby położenie epoksydu bez problemów z przyczepnością?
Chyba pokuszę się o taki eksperyment z ciekawości bo raczej sensu w tym nie ma z racji że ten reaktywny już sam w sobie ma to czego brakuje innym czyli możliwość szpachlowania na niego. A jak rozumiem pytanie SzymonPń, powstało dlatego że chciał dobrze zabezpieczyć antykorozyjnie powierzchnię po piaskowaniu a następnie ją szpachlować.
 

Feiner
Wysłany: 2016-02-05, 18:37   
0
UP DOWN

Posty: 29
Ze szpachlowaniem na epoksyd to trzeba uważać. nie może go być za grubo i dać mu za krótki czas schnięcia bo będzie cały czas żywy pod szpachlówką. Sam się o tym przekonałem.
 

SzymonPń
Wysłany: 2016-02-05, 19:12   
0
UP DOWN

Posty: 13
łysy73 napisał/a:
SzymonPń napisał/a:
w normalnym układzie mozna szpachlować na epoxyd , czy to , ze jest pod nim reaktywny cos zmienia ?
W normalnym układzie jak najbardziej po epoksydzie można szpachlować a co więcej sporo ludzi (jak np. Ja) nie uznających szpachlowania po gołej blasze najpierw pokrywa ją właśnie podkładem epoksydowym i dopiero na niego szpachluje.

Natomiast nie jest normalnym układem podkład epoksydowy nałożony bezpośrednio na podkład reaktywny gdyż wiele jak nie prawie wszystkie firmy na to NIE POZWALAJĄ.
I głównie tą kwestię zapewne LUKAS miał na myśli.
Jeśli od razu nie zaskoczyłeś o co chodzi tzn. że musisz ciut więcej poczytać w tematach WP / EPO


Niestety , ale nie wiem co to jest wp epo , nie jestem lakiernikiem i sie nawet za taiego nie uważam , co nie znaczy ze jestem ciemny , chce nalezycie przygotowac swoj samochod antykorozyjnie ( uwierz mi , ze zaden lakiernik nie zrobił by tego tak dokładnie , no chyba ze byłby to jego samochod) , robie , bo mam do tego warunki i sprzet , nie chce wydawac siana na cos co moge zrobic sam (oczywiscie niech nikt nie mysli ze ten samochod bede sam lakierował) epoksyd to ostatnia warstwa jaka połoze sam , wczesniej go sam wypiaskuje.Tu pojawia sie pytanie do kolegi , czy mógłbym rozbudować temat ? czy szpachlowki natryskowe stwarzaja ten sam problem ? a tak apropo reaktywny zawszeeee lubi byc wysezonowany albojetnie co sie na to kładzie , za dobrze sie o tym przekonałem
 

Siekiera
Wysłany: 2016-02-05, 19:27   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 978
WP - wash primer czyli reaktywny
EPO - epoksyd ;)

Kolego zacznijmy od pytania dlaczego chcesz nakładać reaktywny + epoksyd? Czy po piaskowaniu zostało ci dużo wżerów z rdzą? Jeżeli nie to daj sam epoksyd i będzie dobrze.
A co to będziesz robił, spód czy boki?
 

SzymonPń
Wysłany: 2016-02-05, 19:34   
0
UP DOWN

Posty: 13
Cały samochod , podwozie , wnetrze , najbardziej obawiam sie o złacza blach , tam gdzie zaden piasek nie dojdzie , a podkład reaktywny ma bardzo dobre wlasciwosci penetrujace i zwiazał by intniejaca juz rdze na złaczach , czytam karty techniczne firmy troton , jednoznacznie z nich wynika , że taki układ jest mozliwy , ale wiem jak to jest , do kogo potem z pretensjami , nikt siana nie odda jak po paru latach cos okarze sie nie tak , moze zapytam tak , stosował ktos moze taki układ oparty na firmie Troton ?
 

malarz
Wysłany: 2016-02-05, 20:49   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 198
Skąd: Bieszczady
Reaktywny nie ma właściwości penetrujących, jest rzadki i tyle. Na felcach reaktywny nie pomoże jak jest korozja w głąb. Tam tylko konwertery rdzy ale nie takie jak brunox z żywicą epoksydową która robi skorupę tylko takie rzadkie kwasowe które trawią rdzę i ją usuwasz mechanicznie albo przez powtórne dopiaskowanie. Całkiem w głąb to niczym nie zrobisz. Trzeba zrobić maksymalnie dobrze i liczyć na cud :tak:
I co jeszcze to zastanów się czy na spód dawać epoksyd bo to raczej niewskazane.
 

KK 
Wysłany: 2016-02-05, 21:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3280
Epoksyd przy uderzeniu lubi odpaść. Na łączenie blach to chyba jedynie woski o ile nie ma rdzy.
_________________

 
 

SzymonPń
Wysłany: 2016-02-08, 22:21   
0
UP DOWN

Posty: 13
Czyli jezeli np wewnatrz auta polozył bym reaktywny a na to epoksydowy bez szpachlowania bo tam nie ma potrzeby układ nie bedzie robił jaj , a wczesniej przed piaskowaniem , ale po oczyszczeniu szczotka mechaniczna zlaczy blach pomaluje je fertanem aby wszedł w srodek , co polecacie na uszczelnienie złaczy blach ?
 

KK 
Wysłany: 2016-02-08, 22:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3280
Na łączenie blach możesz dać masę natryskową, ale jak będzie między blachami rdza to sam rozumiesz, że tylko ją zamaskujesz.
_________________

 
 

Marcino 
Wysłany: 2016-02-09, 11:15   
0
UP DOWN

Posty: 219
Skąd: okolice Tczewa
SzymonPń napisał/a:
ale po oczyszczeniu szczotka mechaniczna zlaczy blach pomaluje je fertanem aby wszedł w srodek

Kolega planuje dać fertan.... zeby wytrawić to co szczotka nie wzięła..
 

KK 
Wysłany: 2016-02-09, 13:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3280
Fertan powinno się wymyć.
_________________

  
 
 

SzymonPń
Wysłany: 2016-02-09, 19:50   
0
UP DOWN

Posty: 13
KK napisał/a:
Fertan powinno się wyyć.


rozmawiałem z technikiem z anglo cars , mozesz to umyc ale tylko w celu usuniecia powstałego pyłu , mozesz nie musisz , i tak na to malowac gdzies pomiedzy blachami gdzie tylko ten fertan dojdzie nie bede , a on zaden zracy nie jest , jest praktycznie obojetny , wchodzi w reakcje tylko z rdzą , wracajac do pytania: Najlepszy elastyczny srodek na uszczelnienie blach ?
 

GMC
Wysłany: 2016-02-09, 21:22   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 357
SzymonPń napisał/a:
Najlepszy elastyczny srodek na uszczelnienie blach ?


SIKA FIX - jakość/cena
 

Marcino 
Wysłany: 2016-02-10, 10:28   
0
UP DOWN

Posty: 219
Skąd: okolice Tczewa
SzymonPń napisał/a:
KK napisał/a:
Fertan powinno się wyyć.


rozmawiałem z technikiem z anglo cars , mozesz to umyc ale tylko w celu usuniecia powstałego pyłu , mozesz nie musisz , i tak na to malowac gdzies pomiedzy blachami gdzie tylko ten fertan dojdzie nie bede , a on zaden zracy nie jest , jest praktycznie obojetny , wchodzi w reakcje tylko z rdzą , wracajac do pytania: Najlepszy elastyczny srodek na uszczelnienie blach ?

A zamiast fertanu można by użyć środka typu Fosol czy tam z Dragona np czyli odrdzewaniacze na bazie kwasu fosforowego?
 

SzymonPń
Wysłany: 2016-02-11, 20:05   
0
UP DOWN

Posty: 13
Marcino napisał/a:
SzymonPń napisał/a:
KK napisał/a:
Fertan powinno się wyyć.


rozmawiałem z technikiem z anglo cars , mozesz to umyc ale tylko w celu usuniecia powstałego pyłu , mozesz nie musisz , i tak na to malowac gdzies pomiedzy blachami gdzie tylko ten fertan dojdzie nie bede , a on zaden zracy nie jest , jest praktycznie obojetny , wchodzi w reakcje tylko z rdzą , wracajac do pytania: Najlepszy elastyczny srodek na uszczelnienie blach ?

A zamiast fertanu można by użyć środka typu Fosol czy tam z Dragona np czyli odrdzewaniacze na bazie kwasu fosforowego?


fosol musisz koniecznie wypłukac woda , jest zracy , i nie bardzo widze sens jego zastosowania , jak szukasz czegos tanszego niz fertan , polecam cortanin , duzo tanszy , ale cos za cos , daje rade
 

POLYKAR.PL
Wysłany: 2016-02-11, 22:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 632
Skąd: Rzeszów
Najlepszy podkład epoksydowy i reaktywny wg. Was ?

Hymax P97 - przed zmianą brandu Turbo P97. Dlaczego najlepszy ? Polecam zapoznanie się z kartą TDS :)

http://polykarshop.pl/pl/...2-l-komplet/156
_________________
www.polykar.pl
www.facebook.com/POLYkarPL
 

SzymonPń
Wysłany: 2016-02-12, 21:48   
0
UP DOWN

Posty: 13
POLYKAR.PL napisał/a:
Najlepszy podkład epoksydowy i reaktywny wg. Was ?

Hymax P97 - przed zmianą brandu Turbo P97. Dlaczego najlepszy ? Polecam zapoznanie się z kartą TDS :)

http://polykarshop.pl/pl/...2-l-komplet/156


a dopuszczaja w swojej tech. uklad epoksyd na reaktywny ?

[ Dodano: 2016-02-12, 21:50 ]
GMC napisał/a:
SzymonPń napisał/a:
Najlepszy elastyczny srodek na uszczelnienie blach ?


SIKA FIX - jakość/cena


http://allegro.pl/sika-si...5815410114.html myslisz o tym ?
 

sawmaster 
Wysłany: 2016-02-13, 12:25   
0
UP DOWN

Posty: 468
Skąd: Białystok
Feiner napisał/a:
Ze szpachlowaniem na epoksyd to trzeba uważać. nie może go być za grubo i dać mu za krótki czas schnięcia bo będzie cały czas żywy pod szpachlówką. Sam się o tym przekonałem.


też coś o tym wiem :/

[ Dodano: 2016-02-13, 12:38 ]
a ktoś używał reaktywnego marki standox? coś w sobie ma kwasowego bo jak się maluje to szczypie w gardle/nosie
 

pawcio 
Wysłany: 2016-02-14, 20:50   
0
UP DOWN

Posty: 4
Witam panowie ,odnośnie tematu nakładania epoksydu na reaktywny Novol na początku dopuszczał potem się z tego wycofał . Rozmawiałem kiedyś z jednym z techników novola ,głównym problemem był za krótki czas odparowania warstw reaktywnego czas jaki jest potrzebny to około20minw pomieszczeniu WENTYLOWANYM to też ważne .
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2016-02-14, 21:08   
0
UP DOWN


Pomógł: 45 razy
Posty: 3040
Skąd: Łódż
Cytat:
Rozmawiałem kiedyś z jednym z techników novola ,głównym problemem był za krótki czas odparowania warstw reaktywnego czas jaki jest potrzebny to około20minw pomieszczeniu WENTYLOWANYM to też ważne .

Piszesz głupoty kolego ....
Powód wycofania się z tego "układu" reaktywny-epoksydowy był zupełnie inny ....
 

pawcio 
Wysłany: 2016-02-14, 21:45   
0
UP DOWN

Posty: 4
No to oświeć kolego
bo może czegoś nie wiem , a tak na marginesie to Novol produkuje materiały dla Trotona (z tego co wiem)
 

glover
Wysłany: 2016-02-14, 23:48   
0
UP DOWN

Pomógł: 6 razy
Posty: 283
Novol jest udziałowcem Trotona ale Troton sam produkuje
 

Novol rafman
Wysłany: 2016-02-15, 09:57   Epoksyd a reaktywny
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 49
Witam kolegów!
Ponownie pojawia się ten problem.
Stanowczo i jednoznacznie podkreślam :NIE ŁĄCZYMY TYCH DWÓCH PRODUKTÓW -REAKTYWNY I EPOKSYD.
Powodem wycofania się z tego układu jest fakt ,iż od paru lat zrobione na nowych, ekologicznych surowcach podkłady wszystkich producentów nie dają gwarancji na przyczepność.

Który epoksyd jest najlepszy?
Dla mnie Epoxy Primer z linii Novol for Classic Car 3:1
Dopiero potem wszystkie pozostałe.

Na rynku nie ma bowiem innego podkładu epoksydowego klasy VHS i zaopatrzonego dodatkowo w inhibitory i pigmenty antykorozyjne.
Utwardza się oczywiści długo i stosujemy na oczyszczoną blachę ,ale jak ,,chwyci " to nawet piaskowaniem trudno usunąć.

Pozdrawiam Rafał Mania Dział Szkoleń NOVOL
 

łysy73 
Wysłany: 2016-02-15, 17:29   
0
UP DOWN

Pomógł: 23 razy
Posty: 978
Novol rafman napisał/a:
Dla mnie Epoxy Primer z linii Novol for Classic Car 3:1
Witam Panie Rafale.

Chciałbym więc dowiedzieć się jeszcze jednej kwestii odnośnie tego podkładu, której nie zauważyłem w jego karcie technicznej:

- Czy ma jakikolwiek czas aktywności chemicznej podczas którego można z nim pracować M/M?

W jego karcie podane jest że można po nim szpachlować szpachlami poliestrowymi dopiero po 24H.
W kartach szpachli natryskowych tej samej linii jest podana taka sama informacja, a jako że używam epoksydu m. inn. jako izolatora i pod szpachle z puchy jak też i pod natryskówki to chciałbym się dowiedzieć czy ten EPO ma taki długi czas aktywności (bądź czy ma jakikolwiek np. pod bazy czy akryle), czy nie ma go wcale i nie idzie z nim pracować w wersji M/M.
Bo np. 385 ma ten czas ok. 12H i jest to podane w jego karcie łącznie z zastrzeżeniem o minimalnym czasie do nakładania natryskówki (jeśli można to przy okazji chętnie dowiem się dlaczego tyle trzeba odczekiwać)
Dziękuję
 

GMC
Wysłany: 2016-02-17, 22:32   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 357
SzymonPń napisał/a:
[ Dodano: 2016-02-12, 21:50 ]
GMC napisał/a:
SzymonPń napisał/a:
Najlepszy elastyczny srodek na uszczelnienie blach ?

SIKA FIX - jakość/cena

http://allegro.pl/sika-si...5815410114.html myslisz o tym ?


Nie wiem czy to jest ta sama masa co ja używam. Wygląda podobnie, może robią dla różnych branż ten sam towar w różnych opakowaniach :roll:
Jak dla mnie jest lepsza od większości PU na rynku, przede wszystkim szybko schnie na wskroś nie tak jak niektóre inne na wierzchu niby sucha a w środku żywa np Novol

[ Dodano: 2016-02-17, 22:49 ]
Znalazłem karty techniczne i jednak ta co ja używam jest szybsza niż ta z allegro no i jest tańsza
http://kolorysta.pl/pl/p/...ikaflex-FIX.pdf
http://pol.sika.com/dms/g...pl_v3_06-10.pdf
 

SzymonPń
Wysłany: 2016-02-22, 17:09   
0
UP DOWN

Posty: 13
GMC napisał/a:
SzymonPń napisał/a:
[ Dodano: 2016-02-12, 21:50 ]
GMC napisał/a:
SzymonPń napisał/a:
Najlepszy elastyczny srodek na uszczelnienie blach ?

SIKA FIX - jakość/cena

http://allegro.pl/sika-si...5815410114.html myslisz o tym ?


Nie wiem czy to jest ta sama masa co ja używam. Wygląda podobnie, może robią dla różnych branż ten sam towar w różnych opakowaniach :roll:
Jak dla mnie jest lepsza od większości PU na rynku, przede wszystkim szybko schnie na wskroś nie tak jak niektóre inne na wierzchu niby sucha a w środku żywa np Novol

[ Dodano: 2016-02-17, 22:49 ]
Znalazłem karty techniczne i jednak ta co ja używam jest szybsza niż ta z allegro no i jest tańsza
http://kolorysta.pl/pl/p/...ikaflex-FIX.pdf
http://pol.sika.com/dms/g...pl_v3_06-10.pdf



Stosujesz sikaflex Fix , to co ja podesłalem to sikaflex 221 , rozmawiałem z producentem , twrierdzi , ze do połaczen blach lepszy jest 221 wiec jakby co mozesz kiedys wyprobowac , pozdrawiam
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Classic & Youngtimer Garage

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group