Autor |
Wiadomo¶æ |
|
lala
|
Wys³any: 2016-07-02, 10:09 Czy kto¶ wie co k³a¶æ by nie by³o kraterów na metalu
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Witam wszystkich na forum
Pytanie odnosnie kraterów na metalu
Problem polega na tym ze po po³ozeniu bazy i klaru ( dyna pro ) pojawiaja mi sie kratery i inne cuda ( mam 80 procent nowych elementów do lakierowania ) , na plastiki juz mam produkt firmy PPG DP40 oraz IZOLATOR P820 , czy co¶ takiego równie¿ wystepuje do stosowania na metal ? Proszê o szybk± odpowiedz. |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2016-07-02, 11:47
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
przeciez dp40 to epoksyd i jest specjalnie na metal i nadaje siê w technice mokro na mokro, d820 to zwyk³y podk³ad zwiêkszaj±cy przyczepno¶æ tzw PZP |
_________________
|
|
|
|
|
KK
|
Wys³any: 2016-07-02, 15:50
|
0
|
|
|
Pomóg³: 23 razy Posty: 3347
|
lala a powietrze masz z jakiego miejsca? Z wytwórni plaka? |
_________________
|
|
|
|
|
lala
|
Wys³any: 2016-07-02, 17:45
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Nie , posiadam komorê lakiernicz± , filtry za³o¿one przed wejsciem do pistoletu , sciany wyklejone foli± , w±¿ nowy wiec szukam problemu w materiale . robi mi sie tak od miesiaca i nie mogê przyczyny znalezc, je¿eli chodzi o dp40 to w sklepie powiedzieli ze to tylko na plastiki to jaka jest wkoncu prawda niech ktos z kolegów uswiadomi , podpowie co w takim razie stosuje sie na plastiki by nie by³o oczek , s³oneczek itd |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2016-07-02, 20:34
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
lala napisa³/a: | Nie , posiadam komorê lakiernicz± , filtry za³o¿one przed wejsciem do pistoletu , sciany wyklejone foli± , w±¿ nowy wiec szukam problemu w materiale . robi mi sie tak od miesiaca i nie mogê przyczyny znalezc, je¿eli chodzi o dp40 to w sklepie powiedzieli ze to tylko na plastiki to jaka jest wkoncu prawda niech ktos z kolegów uswiadomi , podpowie co w takim razie stosuje sie na plastiki by nie by³o oczek , s³oneczek itd |
Zeby nie bylo oczek to nalezy popracowac nad powietrzem lub dokladnym przemywaniem. Dp40 to podklad epoksydowy, ktory stosuje na codzieñ, czy masz problem poszukac w necie karte techniczn±? |
_________________
|
|
|
|
|
marcin
|
Wys³any: 2016-07-02, 23:09
|
0
|
|
|
Posty: 81 Sk±d: ¶l±sk/zag³ebie
|
Mam podobny problem i mimo ¿e mam filtr kombi saty te¿ pojawiaj± mi siê oczka.
dzieje siê to z ró¿n± czêstotliwosci± nie jest tak ¿e mi sypie oczkami jak po plaku ale raz mam jedno oczko na ca³y bok auta a innym razem 3 lub cztery sztuki na jednym elemencie.
problem pojawi³ siê te¿ mniej wiêcej jaki¶ miesi±c temu z kawa³kiem i wypróbowa³em ju¿ kilka ró¿nych bezbarwnych ale problem jednak powraca . Jedyne co mi przychodzi do g³owy to chyba wymiana kompresora bo mój ju¿ swoje wypracowa³ a dodatkowo w takie upa³y straszliwie siê grzeje a problem z oczkami mam przewa¿nie jak robi siê ciep³o. Od jesieni do wiosny zapominam co to oczka. |
|
|
|
|
lala
|
Wys³any: 2016-07-03, 08:54
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Marcin mam podobnie ale mój kompresor jest po generalnym remoncie , a jakich zmywaczy Panowie u¿ywacie ? bo zauwazy³em ze mozna sie nadziaciac odnosnie benzyny ekstrakcyjnej , wystepuje ona tez jako rozcieñczalnik benzynowy a to nie to samo i wychodzi na to ze na 10 sklepów jeden sprzedaje prawdziwa benzyne ekstrakcyjna , |
|
|
|
|
darek1
|
Wys³any: 2016-07-03, 10:22
|
0
|
|
|
Posty: 24
|
Do przemywania powierzchni nie uzywamy benzyny ekstrakcyjnej bo ona sama w sobie jest tlusta . uzywa siê zmywaczy antysilikonowych np novol 780 zmywacz miedzyoperacyjny lub zmywacz wstepny novol typ 800 . |
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2016-07-03, 12:22
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
lala napisa³/a: | Pytanie odnosnie kraterów na metalu
Problem polega na tym ze po po³ozeniu bazy i klaru ( dyna pro ) pojawiaja mi sie kratery i inne cuda |
Dlaczego piszesz o metalu, przecie¿ chyba nie k³adziesz bazy na go³± blachê? Czy k³adziesz?
Po drugie to co koledzy ju¿ napisali benzyna jest t³usta i nadaje siê np. do przemywania wstêpnego po zdzieraniu zardzewia³ej warstwy a do od³uszczania powierzchni s³u¿± zmywacze silikonu. Chocia¿ ja bym ca³kowicie na twoim miejscu wywali³ benzynê i kupi³ spryskiwacz do zmywaczy to wtedy obni¿ysz koszty zu¿ycia zmywacza i bêdzie porównywalnie do benzyny a komfort pracy x2
Zastanów siê te¿ czy w trakcie swojego procesu lakierowania nie wnosisz silikonu do komory np. na ubraniu w którym wcze¶niej plakowa³e¶ inne auto. |
|
|
|
|
lala
|
Wys³any: 2016-07-03, 16:46
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
GMC to moze napisze od poczatku , normalnie stosuje technologie czyli nowy element , matuje , podk³ad , matuje , baza , klar itd .Mam oczywiscie spryskiwacz do benzyny lub zmywacza , kiedys stosowa³em zmywacz ale jest bardzo drogi , oczywiscie stosuje tez szmatki antystatyczne APP miedzy warstwami bazy i klaru , ale zachowujac te wszystkie rzeczy zdarzy sie ze na zderzaku po podgrzaniu w komorze wystepuja oczka kratery , lub czasem na elementach typu b³otnik , klapa tez mi sie robia oczka , dlatego mysla³em ze koledzy z forum maja na to jakis sposób , ¿e k³ad± magiczny produkt przed po³ozeniem bazy ktory zapobiega wystepowaniu oczek itp, jak narazie dzis wyrzucilem benzyne i mam zmywacz dyny wstepny zobacze czy cos to zmieni bo moze byc tak ze benzyna zostawia³± t³uszcz jak tutaj koledzy pisza , nawet dodaje antysilikonu do bazy oraz klaru , a przed baza daje z sikkens'a AGENTA by nie by³o zacieków itd jezeli istnieje jakis produkt by nie powstawa³y oczka ( zapobiega ) to prosze o nazwê , Za WSZYTSKIE PODPOWIEDZI SERDECZNIE DZIEKUJÊ zastosuje sie do nich i zdam relacje za pare dni , Pozdrawiam :0http://lakierowanko.info/images/smiles/usmiech.gif |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2016-07-03, 19:18
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
lala napisa³/a: | GMC to moze napisze od poczatku , normalnie stosuje technologie czyli nowy element , matuje , podk³ad , matuje , baza , klar itd .Mam oczywiscie spryskiwacz do benzyny lub zmywacza , kiedys stosowa³em zmywacz ale jest bardzo drogi , oczywiscie stosuje tez szmatki antystatyczne APP miedzy warstwami bazy i klaru , ale zachowujac te wszystkie rzeczy zdarzy sie ze na zderzaku po podgrzaniu w komorze wystepuja oczka kratery , lub czasem na elementach typu b³otnik , klapa tez mi sie robia oczka , dlatego mysla³em ze koledzy z forum maja na to jakis sposób , ¿e k³ad± magiczny produkt przed po³ozeniem bazy ktory zapobiega wystepowaniu oczek itp, jak narazie dzis wyrzucilem benzyne i mam zmywacz dyny wstepny zobacze czy cos to zmieni bo moze byc tak ze benzyna zostawia³± t³uszcz jak tutaj koledzy pisza , nawet dodaje antysilikonu do bazy oraz klaru , a przed baza daje z sikkens'a AGENTA by nie by³o zacieków itd jezeli istnieje jakis produkt by nie powstawa³y oczka ( zapobiega ) to prosze o nazwê , Za WSZYTSKIE PODPOWIEDZI SERDECZNIE DZIEKUJÊ zastosuje sie do nich i zdam relacje za pare dni , Pozdrawiam :0http://lakierowanko.info/images/smiles/usmiech.gif |
wiesz, ¿e dzwoni± ale za bardzo nie wiesz gdzie. Napisa³e¶, ¿e masz DP40, a nowe elementy pokrywasz podk³adem do szlifu, gdzie tu logika? DP40 jest podk³adem epoksydowym na nowe elementy.
Piszesz, ¿e zmywacz do usuwania silikonu jest drogi, a koszt 5l to oko³o 60z³, natomiast benzyny 25z³, oszczêdno¶æ na elemencie raptem kilka groszy to jest kurde drogo?????
po kolejne nie dodaje siê antysilikonu wszêdzie, dodajesz jeszcze jakiego¶ agenta by zacieków nie robiæ.... kurde mo¿e wypada³oby i¶æ na szkolenie jak prawid³owo nanosiæ pow³oki |
_________________
|
|
|
|
|
lala
|
Wys³any: 2016-07-03, 19:38
|
0
|
|
|
Posty: 5
|
Kalbi , ja dp40 odkry³em niedawno , wczesniej mia³em zwyk³y podk³ad i narazie do ppg sie przymierzam , jezeli chodzi o zmywacz oszczednosc jest kilka groszy jak sam go uzywasz-jak uzywa go pracownik to nie jest juz kilka groszy , antysilicon mozna dolewac do wszystkiego ale kilka kropel , a jezeli nie wiesz co to agent to prosze nie krytykuj , widze ze ciezko z nie którymi wymienic sie spostrzezeniami zeby nikt sie nie przyczepi³ , rozumiem ze Kalbi jestes mistrzem lakierowania |
|
|
|
|
Przemek
|
Wys³any: 2016-07-03, 19:47
|
0
|
|
|
Przemek
Pomóg³: 4 razy Posty: 513 Sk±d: Szczecin
|
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2016-07-03, 19:49
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
nie jestem mistrzem lakiernictwa, nie wiem co to agent i nie chce wiedzieæ, ale jakie¶ podstawy trzeba ogarniaæ -dosta³e¶ jakie¶ nowe produkty, a za bardzo nie wiesz co masz, ja siê nie czepiam ale stwierdzam fakty. Jak masz lakierniê i pracowników to powiniene¶ te¿ co¶ ogarniaæ aby Ciê w tr±be nie robili... |
_________________
|
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2016-07-04, 08:28
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
lala napisa³/a: | nawet dodaje antysilikonu do bazy oraz klaru , a przed baza daje z sikkens'a AGENTA by nie by³o zacieków itd jezeli istnieje jakis produkt by nie powstawa³y oczka ( zapobiega ) to prosze o nazwê |
Hmm, jedynym ¶rodkiem na oczka jest antysilikon który ju¿ wlewasz do wszystkiego. Mnie uczono ¿e antysilikon to te¿ silikon tylko super mocny który rozci±ga oczka które siê pojawi³y do takiej wielko¶ci ¿e ich nie widaæ. Co wa¿ne to nie wskazane laæ antysilikonu do wszystkiego ca³y czas tylko dodawaæ do kolejnej warstwy w momencie kiedy na pierwszej wysz³y oczka. Oczywi¶cie podstawa to higiena uk³adu sprê¿onego powietrza i nieu¿ywanie benzyny
Co to jest ten AGENT (symbol) i po co go stosujesz przed baz±? Twoja baza tak cieknie? |
|
|
|
|
kalbi
|
Wys³any: 2016-07-04, 08:36
|
0
|
|
|
Pomóg³: 32 razy Posty: 1682 Sk±d: Warszawa
|
GMC napisa³/a: | Co to jest ten AGENT | zywica do cieniowania |
_________________
|
|
|
|
|
GMC
|
Wys³any: 2016-07-04, 09:05
|
0
|
|
|
Pomóg³: 4 razy Posty: 382
|
Zmywacz za drogi a niepotrzebn± ¿ywicê u¿ywa? Kolego lala, nie s³uchaj swoich pracowników bo z torbami pójdziesz a najlepiej wy¶lij ich na szkolenie |
|
|
|