Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Ben
Wysłany: 2016-11-07, 12:37   Lakiery typu VHS UHS do garażu
0
UP DOWN

Posty: 10
Czy takie lakiery nadają się do garażu? Obecnie lakierowałem lakierami typu MS a teraz chce polakierować swój samochód i szukam dobrego lakieru, który nie będzie tak miękki jak ms, żeby dobrze się rozlewał i miał połysk i głębię. A poza tym nie mam jeszcze wentylacji w swoim garażu i jak wiadomo przy lakierowaniu MSami na 3 czy nawet dwie warstwy jest spora zadyma w garażu a przy VHS czy UHS to tylko 1,5 warstwy. Temperaturę jaką mogę mieć w garażu to do 30 stopni, z tym, że po lakierowaniu, ponieważ mój piec typu 'koza' stoi w tym pomieszczeniu i w związku z tym nie chce w nim palić podczas lakierowania ;) Czy takie lakiery VHS UHS będą dobre jeśli je wygrzeje po lakierowaniu?
 

Czereśniak
Wysłany: 2016-11-07, 16:12   
0
UP DOWN

Posty: 77
Ben napisał/a:
mój piec typu 'koza' stoi w tym pomieszczeniu

Widac że lubisz Pan takie "mocne uderzenie" :spoko:
 

Ben
Wysłany: 2016-11-07, 16:43   
0
UP DOWN

Posty: 10
Właśnie dlatego grzeje nim gdy przygotowuje elementy lub gdy sie 'przewietrzy' już w garazu :)
 

lukas
Wysłany: 2016-11-07, 18:07   
0
UP DOWN


Pomógł: 5 razy
Posty: 328
Lakiery VHS / UHS to nie są żadne kosmiczne produkty ale przez wzgląd na unijne dyrektywy zrobione są na żywicach które mają dużo cżęści stałych i trzeba z nimi odpowiednio postępować. Odwdzięczają się w zamian ładnym wyglądem raczej nie osiągalnym dla lakierów MS. Oczywiście nadają się też do "garażu" jak wszystkie MS i HS pod warunkiem przestrzegania tego co jest zapisane w kartach technicznych i kilku praktycznych zasad.
W skrócie:
1. Najczęściej stosuje się je na 1,5 warstwy. Każda następna warstwa tylko pogarsza wygląd i parametry końcowe.
2. Najczęściej stosuje się je bez rozcieńczalnika. Zamiast tego dobrze jest taki lakier trochę podgrzać aby miał temp. ok. 25 stC
3. Ważne są odpowiednie średnice dysz pistoletów i ich atomizacja.
4. Te lakiery rozlewają się po czasie czyli trzeba być przygotowanym psychicznie na brzydki wygląd zaraz za pistoletem i ładny po końcowym rozlaniu (kilka minut). Najlepiej zrobić natrysk próbny jeżeli mamy nowy lakier aby go trochę wyczuć.
5. 1,5 warstwy takiego lakieru odpowiada grubości ok. 2,5 warstw MS i 2 warstw HS więc myślenie że jest go za cienko do polerowania jest błędem.
6. Bardzo ważna sprawa to suszenie i źle zastosowane najczęściej jest przyczyną zniechęcania się do tych lakierów. Często słyszy się że taki lakier jest miękki po kilku dniach. Niestety nie wszystkie firmy mają już odpowiednią technologię i jest dużo VHS-ów pierwszej generacji które niestety osiągają bardzo niską twardość końcową. Jedyną zaletą jest ich niska cena.

Niektóre VHS-y w ogóle nie nadają się do lakierowania bez wygrzewania!!! Jest jednak grupa takich lakierów VHS które dają radę bez wygrzewania. Paradoksalnie, wygrzewanie na "pół gwizdka" może tylko pogorszyć parametry końcowe VHS-a.
W związku z tym albo decydujemy się i szukamy takiego VHS-a którego nie ma konieczności wygrzewania albo wygrzewamy pełny cykl podany w karcie technicznej z zachowaniem temperatury panela a nie powietrza w kabinie!!!

Na rynku jest coraz więcej nowoczesnych lakierów VHS które mają szybkie czasy schnięcia i jeżeli tylko zaakceptujemy cenę to jest to najlepsze rozwiązanie dla osób które nie mają możliwości utrzymania odpowiednio wysokiej temperatury po lakierowaniu. Te lakiery są projektowane oczywiście pod kątem stosowania głównie w serwisach o wysokich przerobach celem optymalizacji kosztów ogrzewania i czasu pracy lakierników ale tak jak pisałem to też najlepszy wybór VHS go garażu ;)
 

misias
Wysłany: 2016-11-08, 15:15   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 232
lukas, Ładnie opisałeś temat,szacu.

Odradzam lakier Novol 520 VHS do garażu i przy tych temperaturach,to jest porażka jakaś,dwa auta spieprzone jeden dla klienta a drugi na handel w obydwu przypadkach przyciemniło kolor aż wstyd mi było wydać auta,na dotek lubi sobie popłynąć,nie miał przyczepności po 24h przy rozmaskowaniu potrafiło ściągnąć miejscami z blachy powłokę,był jeszcze mięki po 3 dniach.

Nie lubię krytykować polskich firm a tym bardziej że używam ich produktów odtłuszczacze,podkłady i jestem zadowolony tym bardziej że, dostęp do ich produktów jest bez problemowy.

Jeżeli chodzi o lakiery bezbarwne polecić ci mogę z czym sumieniem markę Robello to jest mój faworyt,spróbowałem raz i innego nie chcę,lakiery te śą typu HS na 2 warstwy,premium HS 250,star clear 3210,są też UHS z serii Kronox na 1,5 warstwy.
 

Ben
Wysłany: 2016-11-08, 20:15   
0
UP DOWN

Posty: 10
Czyli jednak bezpieczniej będzie jeśli do garażu zakupię jakiegoś MSa? :) Do tej pory lakierowałem Profixem CP 300 z racji tego, że był dostępny w mieszalni, a chciałem spróbować Profixa CP 1500 MS lub właśnie CP 2014 UHS. Miał ktoś styczność z tymi lakierami? Jeśli nie nadadzą się to spróbuję Roberlo gdyż zależy mi na jak najlepszym efekcie w warunkach garażowych :)
 

Giezet 
Wysłany: 2016-11-09, 19:49   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 123
Skąd: Krosno
Między lakierami MS a VHS są jeszcze lakiery HS, które zawierają wysoką zawartość cząstek stałych.
Wg mnie do warunków garażowych najlepsze bo nie płyną jak MSy, mają nieco większą głębię i nawet po ewentualnym polerowaniu nie siadają tak bardzo jak właśnie MSy z uwagi na większe ilości żywic.
Tylko nie przesadzaj z rozpuchem, bo to on jest w dużej mierze przyczyną "siadania" i przygasania połysku.
Też aktualnie mam klar Roberlo, akurat wersję 150 HS, 250 HS jest nieco twardsza, ale nieco dłużej schnie.
Lakier dobrze się rozlewa, stabilny i przewidywalny w aplikacji, ładna głębia, wg mnie warto spróbować.
Aha i polecam ori rozpuch do klaru.
 

Ben
Wysłany: 2016-11-09, 20:16   
0
UP DOWN

Posty: 10
Dziękuję Panowie za rady, zamówiłem właśnie Roberlo 250 HS i zobaczymy jak się będzie sprawował. Po lakierowaniu postaram się zrobić zdjęcia. Dzięki za pomoc :spoko:
 

misias
Wysłany: 2016-11-09, 21:02   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 232
Chłopaki nie dolewajcie rozpucha do HS bo psuje efekt.

Ben,Dobrze wybrałeś,powinieneś być zadowolony.Czekamy na foty ;) .
 

GMC
Wysłany: 2016-11-10, 09:49   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 354
misias napisał/a:
Chłopaki nie dolewajcie rozpucha do HS bo psuje efekt.


Nie wszystkie HSy da się rozlać bez rozpucha, nawet po podgrzaniu. Jak już trzeba dolewać to wyłącznie orginał bo lakier o niebo lepiej wygląda. Czasem nawet inne markowe rozcieńczalniki potrafią zepsuć efekt a nie wspomnę już o takich etykietowanych przez hurtowników po 16 zł :> :tak:
 

Giezet 
Wysłany: 2016-11-10, 13:10   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 123
Skąd: Krosno
@Misias a próbowałeś wylać chociażby Roberlo 150 HS bez rozpucha?
On jest jak miód, ja nawet nie próbowałem.
W tej cenie nie spotkałem gęstszego lakieru.

Dokładnie @GMC nic nie zaoszczędzi na tanim rozpuszczalniku.
 

GMC
Wysłany: 2016-11-10, 19:36   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 354
Giezet napisał/a:
Dokładnie @GMC nic nie zaoszczędzi na tanim rozpuszczalniku.


Ale co zrobić jak niektórzy lubią sobie komplikować życie ;)
Na element idzie np. 200 ml klaru czyli dodaje się 10% rozpucha = 20ml x 27 zł za litr = 0,54 zł ^^ a jak sie kupi taki rozpuch za 16 zł to 0,32 zł czyli

oszczędność na elemencie 0,22 zł :x:
 

misias
Wysłany: 2016-11-10, 23:00   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 232
Dobra panowie niech wam będzie.
Giezet, Nie dolewałem bo go nie używałem bo wolałem do płacić parę zł.chyba 5 do 250HS i pominąć ten problem,to samo się tyczy star cłear 3210,upol 2081(do 10% rozpuszczalnika)było bardzo dobrze nie dolewałem ani kropli.

Napisałem tak bo wiem i wy tez wiecie,że wszystkie prawdziwe HS nie wymagają rozpuszczalnika.

To że nie używam rozpucha, to nie z oszczędności,jeżeli już dolewam to dedykowany lub porządnej firmy,ale do tych lakierów nie ma takiej potrzeby po co sobie utrudniać robotę.


Mój znajomy mi to doradził 25 lat w zawodzie,duże doświadczenie, nie dolewa nawet do HS jeżeli jest to wymagane.
 

Giezet 
Wysłany: 2016-11-11, 00:50   
0
UP DOWN


Pomógł: 4 razy
Posty: 123
Skąd: Krosno
misias napisał/a:
Dobra panowie niech wam będzie


Kolego nie tędy droga.
Każdy robi tak,żeby było jak najlepiej i żeby jak najmniej się orobić.
Nikt Ci niczego nie narzuca.
Akurat mam porównanie z tanim rozpuszczalnikiem do Roberlo 150 HS bo kiedyś mi zwyczajnie brakło i widać gołym okiem jak wygląda powłoka po domieszce czegoś takiego, zwyczajnie po jakimś czasie nieco siada,i przygasa, i można spieprzyć sobie efekt końcowy.

A to że dobryh HSów się nie rozcieńcza to pierwszy raz słyszę taką teorię.

Ja używam rozpuszczalnika w zależności od struktury lakieru, który chcę osiągnąć.

Jak masz całe auto po polerce co często się zdarza w przypadku 10cio i więcej letnich egzemplarzach, to na dwóch, trzech elementach nie zostawisz barana ani morki jak na nowym aucie, tylko starasz się wylać jak najlepiej żeby mieć jak najmniej pracy przy scinaniu i dopasowaniu struktury.
I analogicznie przy nowszych autach z wyraźniejsza morką.

Daj znać jak Ci się będzie pracować 250HS bez rozcieńczania.
 

misias
Wysłany: 2016-11-11, 10:38   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 232
Giezet, Jasna sprawa.
 

Ben
Wysłany: 2017-02-21, 10:36   
0
UP DOWN

Posty: 10
No i po lakierowaniu. Lakier Roberlo 250 HS bez rozcieńczalnika, temperatura około 20 stopni, pistolet DeVilbiss FLG-5 dysza 1.4, ciśnienie do klaru 2,2 atm. :)

[IMG=http://s1.fotowrzut....M/4_medium.jpg]
Klar dobrze się poleruje, nie przygasa po polerce i jest dosyć twardy w porównaniu do tych którymi wcześniej lakierowałem :)

Przy lakierowaniu rozlewa się po chwili, ale nie ma też tendencji do zacieków.
 

mateusz150000
Wysłany: 2017-02-25, 15:21   
0
UP DOWN

Posty: 31
Podepnę sie do tematu te lakiery Roberlo 250 HS and Roberlo 150 HS one sa na 1.5 warstwy?
 

Ben
Wysłany: 2017-02-27, 20:56   
0
UP DOWN

Posty: 10
250 kładłem na 2 warstwy bez rozcienczalnika, chociaż na płaskiej poziomej powierzchni minimalnie zagazował, ale może też przez to, że za szybko podniosłem temperaturę w garażu po lakierowaniu. Po polerce śladu nie ma.
 

mateusz150000
Wysłany: 2017-03-01, 13:59   
0
UP DOWN

Posty: 31
A co jeśli się pomaluje na 1.5 warstwy? :)
 

misias
Wysłany: 2017-03-01, 18:04   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 232
mateusz150000, Akurat tym lakierem jedziesz na 2 warstwy jest po prostu lepiej,ładnie wychodzi na 2 warstwy a do polerki jest lepiej bo jest z czego zebrać.
 

mateusz150000
Wysłany: 2017-03-01, 19:36   
0
UP DOWN

Posty: 31
Ok czyli się wylewa 2 pełne warstwy ?a z jakim czasem na odparowanie w 20 stopniach?
 

KK 
Wysłany: 2017-03-02, 00:04   
0
UP DOWN


Pomógł: 21 razy
Posty: 3272
Jak była wada lakiernicza, następnie polerka to zawsze ślad jest. Tylko nie widzi jej większość normalnych ludzi. Ogarnięci widzą.
_________________

 
 

hematol 
Wysłany: 2017-03-02, 00:37   
0
UP DOWN


Pomógł: 10 razy
Posty: 973
Skąd: Śląsk
Ben napisał/a:
minimalnie zagazował,

Robiłem tym 250 i latem strasznie mi zgazował,zrobiłem próbe na innym lakierze wtedy Novol 590 i gazowania nie było,kupując lakier roberlo na opakowaniu nie było daty ważności produktu,ja zwracam na to uwagę,dla mnie lakier nie zrobił wrażenia,lakierowanie w warunkach garażowych więc do konca nie mogę wydac werdyktu ale w porównaniu np z Novolem czy Dyna to dla mnie Roberlo jest na nie.
 

kzychu
Wysłany: 2017-03-02, 13:24   
0
UP DOWN

Pomógł: 2 razy
Posty: 245
Może miałeś z szybkim utwardzaczem i za ciepło było? Mi nie gazował robiłem z szybkim ,ale w temperaturach poniżej 20.
 

rogal-master1
Wysłany: 2017-03-02, 15:09   
0
UP DOWN

Pomógł: 3 razy
Posty: 847
Mi 250 tez gazowal.
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga