Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
lukas1122
Wysłany: 2017-02-02, 14:23   Skuteczne usunięcie rdzy z karoserii, lakierowanie
0
UP DOWN

Posty: 1
Witam serdecznie forumowiczów.
Przerabiam busa na campera, żeby ruszyć w świat :)

Realizując marzenia, jako młody człowiek kupiłem auto takie na jakie było mnie stać.

I tak się złożyło, że razem z autem w komplecie, dostałem troszkę tlenku żelaza.

Potrzebuje porady, jak się zabrać do usunięcia rdzy i pomalowania elementów.
Rdza jak na zdjęciach, wydaje mi się iż, można nazwać ją powierzchowną, ponieważ nigdzie nie przechodzi do środka, tzn. buda w środku jest zdrowa.

Co wiem, nie oddam do specjalisty, bo za zrobienie tego zapłacę połowę wartości auta, a nie o to chodzi.


Trzeba zdjąć uszczelkę sylikonową(zeskrobać i dokładnie oczyścić)
Tylko czym, zmywaczem antysylikonowym?

Wyszlifować do gołej blachy(końcówką na wiertarkę da rade to zrobić, tylko jaką?)

Oczyścić i odtłuścić powierzchnię.

I

Zastosować jakiś produkt z firmy Novol, proszę o podpowiedź jaki, włożę w to pracy i czasu ile trzeba, także wole wydać raz 2 razy więcej, niż wydać tyle samo robiąc 2 razy.
Np. Epoxy primer 3w1

I później wiem, że trzeba odtworzyć silikonową uszczelkę w razie potrzeby, położyć lakier odpowiednio dobrany, oraz klar czyli lakier bezbarwny.

Czyli potrzebuje waszej porady, jaki produkt firmy novol na gołą blachę, i jak dziecko we mgle krok po kroku co później, aż do położenia białego lakieru.

Pytanie moje kolejne, co zrobić z 4 punktami spawów, które są skorodowane na wylot, tzn. i na zewnątrz, i wewnątrz, jest rdza. zdjęcie numer ? to takie z przetłoczeniem dachu, i spawami w rogach.

Oraz idąc za ciosem, jak zakonserwować ramę i podwozie. Zeskrobać, zakonserwować, tylko czym i co dalej?
Tutaj też epoxy primer 3w1 i na to novol cobra, jako baranek.


I teraz, wygląd ma dla mnie drugorzędne znaczenie, bardziej trwałość pracy.
Czy przy użyciu odpowiednich materiałów, oraz przyłożeniu się do pracy, jestem w stanie na parę lat bądź też skutecznie tych ognisk korozji się pozbyć?

Czy jestem w stanie zrobić to wszystko jak należy bez pistoletu?

Hale mam ogrzewaną 35 m2 piecyk elektryczny 2 kw.
Jaka temperatura hali, do wykonania tych prac?

Aha, co zrobić z tymi miejscami gdzie farba jest żółta, (to chyba oryginalnie w iveco, jest pod białym lakierem, jak grunt czy coś)

Wiem, że dużo pytań, wiem że amatorka, mogę obiecać jedynie wyrycie ksywek z forum, wszystkim którzy pomogą w różnych miejscach europy do wyboru do koloru.

Pozdrawiam bardzo proszę o podpowiedzi, prace ruszają od piątku
Salut

IMG_20170201_142044.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 75,39 KB

IMG_20170201_141914.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 39,15 KB

IMG_20170201_141808.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 36,92 KB

IMG_20170201_141717.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 36,29 KB

IMG_20170201_141647.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 35,43 KB

 

GMC
Wysłany: 2017-02-03, 09:38   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 354
Do zdzierania rdzy musisz się zaopatrzyć w tarczę nylonową tzw. włosy murzyna. Są dostępne w różnych formach i rozmiarach (wbij w google na zdjęcia "tarcza nylonowa włosy murzyna" to zobaczysz jak to wygląda)
- z gotowym trzpieniem
- z otworem do których trzeba dokupić trzpień skręcany osobno
- przyklejone jakby do tarczy szlifierskiej takiej do kątówki ale musisz wtedy mieć szlifierkę z regulacją obrotów
- małe z mocowaniem na szybkozłączki ale to ciebie raczej nie interesuje bo to głównie do pneumatyki.

Markowe które dłużej pracują to np. 3M lub Norton ale są też jakiś chinole które szybko lecą ale są tańsze.
Dodatkowo przyda ci się jakiś nawet chiński zestaw ze szczotkami na trzpieniu - drucianki w małych rozmiarach do zakamarków.
Do tego jakieś gmeraczki, dłubaczki, skrobaczki, OKULARY OCHRONNE i jedziesz :spoko:

Do przemywania wstępnego syfu z rdzy kup bańkę 5L benzyny ekstrakcyjnej. Zmywacz będzie potrzebny dopiero przed nakładaniem gruntów i farb.

Daj sobie spokój z tym epoksydem bo pomimo że ma on inhibitory korozji to nie zapewni tego co grunt reaktywny. Taki epoksyd będzie dobry po piaskowaniu a ty nie piaskujesz tylko szczotkujesz i nie ma szans żebyś wszystkie wżerki idealnie doczyścił. A do takich powierzchni stosuje się grunty reaktywne które wytrawiają resztki tlenków we wżerach.
 

GMC
Wysłany: 2017-02-03, 09:42   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 354
lukas1122 napisał/a:
Pytanie moje kolejne, co zrobić z 4 punktami spawów, które są skorodowane na wylot, tzn. i na zewnątrz, i wewnątrz, jest rdza. zdjęcie numer ? to takie z przetłoczeniem dachu, i spawami w rogach.

Zdzierasz i oceniasz, jak się okaże że jest na wylot to zapraszasz di siebie kogoś z migomatem i pojęciem i wstawiasz zdrową blachę ;) i tak samo ze wszystkimi innymi miejscami bo że teraz ci się wydaje że nie jest na wylot to nie znaczy że tak będzie po zdarciu :D
 

Przemek 
Wysłany: 2017-02-03, 10:46   
0
UP DOWN
Przemek


Pomógł: 4 razy
Posty: 510
Skąd: Szczecin
A mim zdaniem tylko precyzyjne piaskowanie zda tutaj egzamin. Rozszlifowując może wytrzyma dwa sezony.
_________________
Tym się zajmuję
http://piaskowanieszczecin.pl/
http://akwarium.szczecin.pl/
 

GMC
Wysłany: 2017-02-03, 11:08   
0
UP DOWN


Pomógł: 3 razy
Posty: 354
Osobiście dla siebie też bym piaskował, nie wiem czemu ludziom się wydaje że przez takie zdzieranie mechaniczno-ręczne zaoszczędzą :roll:
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Technologia i materiały

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime