Szukaj FAQ Album

Autor Wiadomość
dawidd
Wysłany: 2018-03-12, 14:57   lakierowanie lamp, wylewanie klaru na lustro - jak?
0
UP DOWN

Witam
Maluje juz jakieś 2 lata i jestem samoukiem, nie mam nikogo kto by coś podpowiedział. Ciągle wraca mi ten sam problem. Jak wylać klar czy akryl na idealne lustro?
Najczęściej takiej powłoki nie potrzebuje, ale teraz lampy malowałem i wyszło jak dla mnie średnio. Pod palcem jest co prawda gładko, ale nie o taki efekt mi chodzi.

Co robię złe? Maluje w specjalnie stworzonym do tego pomieszczeniu z wentylacja i ogrzewaniem (gazowym). W lato efekt jest podobny, wiec to raczej nie kwestia wilgoci w powietrzu. Temp sie waha 20-30s Pistolet to iwata Air Gunsa AZ3 HTE2AV / 1.3, ale czasami używam taniego rynkowego pistoletu i efekt ten sam.

Ze względu, ze nie maluje w komorze zawsze używałem szybkich utwardzaczy - może tu jest przyczyna? Bezbarwny to dyna clear 3000 + szybki utwardzacz z dyna. Akryl np biały używam z novolu + szybki utwardza h5120.
Powietrze z kompresora leci przez 2 odwadniacze, do pistoletu używam węza 10mm, manometr pod pistoletem, ciśnienie 2-2,5bara. Zwiększanie ciśnienia nie daje pożądanego efektu, podobnie jak dolewanie większej ilości rozpuszczalnika, sprawdzałem od 10-30 %

Co jeszcze może być nie tak? Co robię źle?

IMG_20180310_122831.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 343,23 KB

kalbi 
Wysłany: 2018-03-12, 18:47   
0
UP DOWN

jak chcesz gładko to zapomnij o szybkich utw i rozcieńczalnikach. Dodatkowo włóż lakier przed aplikacją do ciepłej wody aby lepiej się układał. Do tej Dyny 3000 daj utw normalny - przecież ten lakier i tak na normalnym schnie chyba z pół godziny w 20 stC i jak go rozcieńczasz do minimalnie z 5% albo i wcale bo on jest rzadki

dawidd
Wysłany: 2018-03-12, 19:26   
0
UP DOWN

kalbi napisał/a:
Dodatkowo włóż lakier przed aplikacją do ciepłej wody aby lepiej się układał.

Trzymam lakier w pomieszczeniu z temp 20st. To do ilu go ogrzać w tej wodzie?

kalbi 
Wysłany: 2018-03-13, 17:24   
0
UP DOWN