Szukaj FAQ Album

Autor Wiadomość
kopa60
Wysłany: 2018-08-12, 18:52   Malowanie motocykla zabytkowego - jaki lakier/podkład?
0
UP DOWN

Część!
Jestem zupełnym amatorem jeśli chodzi o lakierowanie, remontuje kolejny zabytkowy motocykl i tym razem uparłem się aby dla satysfakcji zrobić to samemu. Nie mam sprzętu ale kuzyn mi pożyczy wysokiej klasy kompresor z pistoletem.

Staram się dużo ostatnimi czasy czytać na temat lakierowania, nie jest to łatwe.
Jeśli chodzi o przygotowanie powierzchni to w miare już wiem jak się za to zabrać, natomiast nie wiem jakie lakiery/podkłady warto kupić i ile mi tego trzeba

Wstępnie przymierzam się do zakupu:
Novol Protect 360 - pokład który nałożę na gołą blachę, i ewentualnie na szpachlę jako druga warstwę. Ile tego mniej więcej potrzebuję na błotniki, zbiornik paliwa, zbiornik oleju, lampę? (reszta jest w proszku) - 800ml wzystkiego (400ml epoksydu + 400ml utwardzacza) powinno starczyć? Czy trzeba do tego rozcieńczalnik?

Chciałbym użyć lakieru dwuskładnikowego akrylowego czarny błyszczący, ale dużo szukałem w internecie i NOVOL ma chyba tylko bezbarwne, nie znalazłem ani na alle.. ani nigdzie indziej czarnego błyszczącego akrylowego, aż nie chce mi się wierzyć. Wolałbym trzymać się jednej firmy, ale jakiego czarnego akrylowego użyć skoro NOVOL takiego nie posiada?? I ile mi tego potrzeba?

Ponoć zabytki robi się tak, że kładzie się akrylowy barwny jednowarstwowy a później jeszcze akrylowy bezbarwy. Jak to się robi?
Kładzie się jednowarstwowy kolorowy akrylowy, czeka aż całkiem wyschnie i lakieruje się bezbarwnym?
Czy trzeba zmatowić? Ale pogorszy to barwę...
Czy nie czeka się aż całkiem wyschnie tylko czeka się np.. ile? 15min, 2h?
A może NOVOL ma jakiś specjalny lakier do zabytków który można kłaść na akrylowy barwny lakier bez jego matowienia i po pełnym utwardzeniu?
U mnie sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że mam dosyć sporo transferów z napisami które pasuje położyć na barwnym lakierze a pod bezbarwnym...