Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
kopa60
Wysłany: 2018-08-12, 18:52   Malowanie motocykla zabytkowego - jaki lakier/podkład?
0
UP DOWN

Posty: 5
Część!
Jestem zupełnym amatorem jeśli chodzi o lakierowanie, remontuje kolejny zabytkowy motocykl i tym razem uparłem się aby dla satysfakcji zrobić to samemu. Nie mam sprzętu ale kuzyn mi pożyczy wysokiej klasy kompresor z pistoletem.

Staram się dużo ostatnimi czasy czytać na temat lakierowania, nie jest to łatwe.
Jeśli chodzi o przygotowanie powierzchni to w miare już wiem jak się za to zabrać, natomiast nie wiem jakie lakiery/podkłady warto kupić i ile mi tego trzeba

Wstępnie przymierzam się do zakupu:
Novol Protect 360 - pokład który nałożę na gołą blachę, i ewentualnie na szpachlę jako druga warstwę. Ile tego mniej więcej potrzebuję na błotniki, zbiornik paliwa, zbiornik oleju, lampę? (reszta jest w proszku) - 800ml wzystkiego (400ml epoksydu + 400ml utwardzacza) powinno starczyć? Czy trzeba do tego rozcieńczalnik?

Chciałbym użyć lakieru dwuskładnikowego akrylowego czarny błyszczący, ale dużo szukałem w internecie i NOVOL ma chyba tylko bezbarwne, nie znalazłem ani na alle.. ani nigdzie indziej czarnego błyszczącego akrylowego, aż nie chce mi się wierzyć. Wolałbym trzymać się jednej firmy, ale jakiego czarnego akrylowego użyć skoro NOVOL takiego nie posiada?? I ile mi tego potrzeba?

Ponoć zabytki robi się tak, że kładzie się akrylowy barwny jednowarstwowy a później jeszcze akrylowy bezbarwy. Jak to się robi?
Kładzie się jednowarstwowy kolorowy akrylowy, czeka aż całkiem wyschnie i lakieruje się bezbarwnym?
Czy trzeba zmatowić? Ale pogorszy to barwę...
Czy nie czeka się aż całkiem wyschnie tylko czeka się np.. ile? 15min, 2h?
A może NOVOL ma jakiś specjalny lakier do zabytków który można kłaść na akrylowy barwny lakier bez jego matowienia i po pełnym utwardzeniu?
U mnie sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że mam dosyć sporo transferów z napisami które pasuje położyć na barwnym lakierze a pod bezbarwnym...

Proszę, wspomóżcie radą, nie chciałbym spartolić tego ładnego angielskiego sprzętu...

Jeszcze jedna rzecz, czy można zamiast szpachli poliestrowej zastosować pod lakiery akrylowe szpachlę NOVOL termo epoksydowej? Epoksydowa niby mocniejsza, lepiej się trzyma, nie siada, nie chłonie wilgoci, a będę szpachlował m.in. zbiornik benzyny który mocno pracuje termicznie.

Jak macie rady co do lepszej chemii niz tu wstepnie typuje to śmiało piszcie. Słyszałem o serii Novol for CC, ale niestety sprzedawane są jedynie w wielkich puszkach a mi trzeba tego pewnie z 10x mniej...
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2018-08-25, 23:15   
0
UP DOWN


Pomógł: 52 razy
Posty: 3167
Skąd: Łódż
kopa60 napisał/a:
Chciałbym użyć lakieru dwuskładnikowego akrylowego czarny błyszczący, ale dużo szukałem w internecie i NOVOL ma chyba tylko bezbarwne,

Słabo szukałeś .... Novol ma też to w swojej ofercie

Cytat:
Słyszałem o serii Novol for CC, ale niestety sprzedawane są jedynie w wielkich puszkach a mi trzeba tego pewnie z 10x mniej...


Mniejsze ilości tych produktów możesz kupić w firmie Anglo-Cars z Warszawy
która jest oficjalnym dystrybutorem tych materiałów
i tam bez problemu kupisz te materiały w 1 lit pojemnikach

kopa60 napisał/a:
Ponoć zabytki robi się tak, że kładzie się akrylowy barwny jednowarstwowy a później jeszcze akrylowy bezbarwy.

Zabytki to robi sie tak żeby po kilku latach nie wróciły do Ciebie do poprawek ...
Przy zabytkach to nikt z tej branży nie lakieruje elementu za jakieś np. 500zł ...
 

kopa60
Wysłany: 2018-09-03, 18:52   
0
UP DOWN

Posty: 5
Dziękuję za odpowiedz:) pisałem do anglocars, i mają tylko lakiery przeźroczyste (planuje u nich zakupić taki aby polakierować naklejki przyklejone do monoemalii akrylowej czarnej), natomiast nie mają w ofercie monoemali akrylowej czarnej, naprawdę będę wdzięczny za namiar, nigdzie tego nie ma a ponoć jest.

Jak pomaluje akrylem w monoemali to muszę czekać do zupełnego wyschnięcia z lakierowaniem klarem czy po osiągnięciu pyłosuchości? No i z matowieniem czy bez bo różnie ludzie piszą
 

klapek
Wysłany: 2018-09-04, 07:29   
0
UP DOWN

Posty: 11
Skąd: Kwidzyn
Epoxyd to słabe rozwiązanie, chyba że robić podwójnie jak ja, tzn.
- piaskuję
- kładę epoxyd Novola
- papier suchy 400
- podkład akrylowy
- szpachlowanie
- podkład akrylowy
- baza
- klar
 

kopa60
Wysłany: 2018-09-04, 14:06   
0
UP DOWN

Posty: 5
Dzięki. W takim razie kupię jeszcze podkład akrylowy z novola. Udało mi się znależć dojście do lakieru kolorowego akrylowego 2k z novola z serii Spectral.
Czyli z pytań aktualne jeszcze pytanie o technike przykrycia naklejek bezpbarwnym (analogicznie ze szparunkami) na barwny akryl (nie baze!), jeszcze z Novola jaki klar poleciacie, twardy, ładny i łatwy do położenia dla amatora.
Dziękuję. Cały proces staje się coraz jaśniejszy:)
 

klapek
Wysłany: 2018-09-05, 07:14   
0
UP DOWN

Posty: 11
Skąd: Kwidzyn
Szparunki naklejane są okropne i widoczne z daleka...
Próbuj z pędzelkiem (dostaniesz w Lepian Custom Painting) lub oklejanie i pistolet.
 

kopa60
Wysłany: 2018-09-05, 09:44   
0
UP DOWN

Posty: 5
Szparunki będę malował:) ale nie pędzlem tylko okleję ładnie i prysnę akrylem barwnym, malowałem kiedyś pędzelkiem, nawet to wyszło ale jak porównywałem z nakładanymi natryskowo to niestety wypadały gorzej (pomimo że mam jakiś pędzel z włosia kuny albo jakiegoś innego długowłosego zwierzątka...)
Natomiast mam dużo naklejek typu: numer jakiegoś patentu, logo firmowe, zalecany poziom oleju, jakieś instrukcję tekstowe itp, w porównaniu do motocykli które widzę mój ma tych naklejek naprawdę sporo...
 

kopa60
Wysłany: 2018-09-05, 11:27   
0
UP DOWN

Posty: 5
Trochę sam sobie odpowiem ale może komuś się przyda:
Gadałem właśnie z ekspertem z anglocars i:
MOŻNA lakierować barwny akryl klarem (polecił mi CSR) - nazwał to wykonaniem lux/premium, jeżeli nie czeka się długo po położeniu barwnego akrylu, póki jeszcze reakcje chemiczne zachodzą można bezpośrednio kłaść klar, jak więcej czasu mija (24h) to trzeba zmatowić i wtedy można kłaść klar.
Przy okazji: można kłaść bezpośrednio akryl barwny na podkład epoksydowy Novol 360, ale też póki się w pełni nie utwardzi, później również trzeba zmatowić.

Czyli prawie już wszystko wiem:)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group