Szukaj FAQ Album

Autor Wiadomość
mariusz1984_katowice
Wysłany: 2018-10-20, 10:28   3cia warstwa lakieru bezbarwnego po 12-18 godzinach
0
UP DOWN

Duplikuje mój temat z "Forum lakierników"

Jestem zupełnym amatorem - proszę więc o wyrozumiałość i pomoc w odpowiedzi,

Polakierowałem plastiki z motocykla (nie owiewki) - PZP, lakier akrylowy czarny mat, bezbarwny matowy Spectral z utwardzaczem 2:1,

Lakier akrylowy był w sprayu, bezbarwny bez plastyfikatora - nie wiem jak to się będzie spisywać, okaże się w praktyce,

Malowałem w garażu blaszanym - wcześniej podgrzewając grzejnikiem elektrycznym. Nie wyszło idealnie, ale też nie źle. Starałem się po lakierowaniu wyjść z pomieszczenia, do czasu utwardzenia. Garaż mały - detali dużo, więc musiałem je przekładać z miejsca na miejsce - trochę pyłków się złapało - ale w większości nawierzchniowo, da się to usunąć.

Pistolet chiński - mini średniociśnieniowy, 2-2.5 bar, szerokość strumienia 8-10cm z odległości 15-20 cm, rozcieńczalnik standard, lakier Spectral 535,

Z racji niskiej temperatury jaka wczoraj była - pierwsza warstwa łapała szybko i schła, druga warstwa po upływie 20-30 min (producent lakieru mówi 5-10)

Na detale które pomalowałem pierwszą warstwę bardzo cieńką (zaczynałem od małego dawkowania lakieru) dałem trzecią warstwę po upływie 60 min od drugiej. Ta druga bardzo wolno schnęła.

I teraz pytanie:

Czy trzecia warstwa położona po 12 - 18 godzinach ma szansę związać się z drugą ?
Bez szlifowania można to zrobić ? - to jest lakier matowy.

Zostało mi dużo tego lakieru - nie wiem jak to chciałbym go wykorzystać.

Zostało dużo - pewnie dlatego że dolewałem 20% rozcieńczalnika - na pozostałe elementy dam już 10%.

[ Dodano: 20-10-2018, 11:20 ]
W tym momencie - druga warstwa chyba nie jest jeszcze w 100% utwardzona - ale już nie jest plastyczna - po przetarciu ręką robi się taka mgiełka, która odparowuje,