Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
Pow3r
Wysłany: 2020-03-10, 19:41   Devilbiss FLG5 duża mora na bezbarwnym
0
UP DOWN

Posty: 5
Witam wszystkich, to mój pierwszy post i jest to dla mnie ostateczność po przeczytaniu multum tematów na tym forum jak i youtube

Posiadam taki problem z wylewaniem klaru , czy dam 2 bary lub 3 albo więcej wychodzi identyczna morka. Lakier po wyschnieciu jest idealnie gładki pod palcem lecz nie ma lustra tylko pomarancza którą widać już przy wylewaniu drugiej warstwy. Może mi ktoś powiedzieć o co chodzi? Poniżej zamieszczam mój sprzęt oraz ustawienia.

Devilbiss FLG 5 1,4mm
kompresor 100L v2
spirala 10m
reduktor ustawiony na 2,3,4bary - jak wyżej nie ma to znaczenia bo wychodzi to samo..
temperatura 20-22stopnie

Lakiery
Novol 540 2:1:20% - 3 bary wg karty technicznej na dwie warstwy ( przylepną i pełną )

APP 2k hs acryl klarlack spezial 2:1:5% - 2 bary ,warstwy jak wyżej

T4W C17 AIR DRY 2:1:10% - 2 bary , warstwy jak wyżej

Element matowany 600,800 jest gładki po skończeniu więc wątpię aby tutaj był problem.

Wszystko robię wg kart technicznych i nadal jest konkretna mora, po polerce na mokro 1500 2000 + 4 pasty po kolei Menzerna jest efekt zamierzony nie powiem ale przy samym malowaniu coś mi nie gra,co ciekawe nawet gdy splynie zaciek przy próbie maksymalnego dolania warstwy nadal jest konkretna mora.. Może manometr coś szwankuje? Może spróbować regulacji na samym pistolecie bez manometru bo już nie mam pomysłów.. Bardzo proszę o wskazanie błędów..

https://www.fotosik.pl/zdjecie/aeb4800aec9d817c
https://www.fotosik.pl/zdjecie/db44497d71c882ce
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-03-11, 12:41   
0
UP DOWN


Pomógł: 54 razy
Posty: 3252
Skąd: Łódż
Pow3r napisał/a:
Może manometr coś szwankuje? Może spróbować regulacji na samym pistolecie bez manometru

Częstym problemem jaki masz z ciśnieniem jest właśnie tani chiński manometr ...
także na początek proponuje się go pozbyć i zobaczyć jak bardzo zmieni się pistolet kiedy pozbawisz go elementu który ogranicza mu przepływ powietrza
bo zapewne wiesz że nie tylko ciśnienie jest ważne ale również ilość powietrza potrzebna do pracy pistoletu mierzona w ilości litrów na minutę pracy ?
Dobry manometr nie kosztuje 30zł ... musisz znacznie więcej wydać abyś miał wiarygodne wskazania rzeczywistego ciśnienia
Rozumiem że Twój kompresor jest w stanie wydać z siebie na wyjściu te min 280lit powietrza na minutę potrzebne dla Twojego pistoletu ?
 

Pow3r
Wysłany: 2020-03-11, 19:24   
0
UP DOWN

Posty: 5
Kupilem nowy manometr polecony w lakierniczym LARE AR03HQLS dokladniej. Robiłem dzis próbkę na roznych cisnieniach , odleglosci - lakier rozcienczony T4W 444 - 2:1:20% , temp 20st w pomieszczeniu, odleglosc 10-15cm stała ,materiał na 2,5obrotu , 1-pół warsta i 2 pełna.Już przy laniu drugiej zaraz za strumieniem gdzie dopiero przejechałem nadal robi się kasza jak wolno czy szybko bym przejechał.. Przepływ na oko jest większy ale na próbce różnicy nie ma specjalnie, nadal problem pozostaje. Kompresor mam V2 100L , 400l/min ( w przyszlosci chce dokupic pompę v3 ok. 800-1000L/min) wiec rowniez watpie w to. Jedyne co mi pozostaje to trefna dysza w pistolecie bo już nie mam pomysłu, spróbuję poszukać kogoś na rejonie kto maluje i podpytać o co chodzi bo nie widzę innego rozwiązania, wszystko co myślałem że załatwi problem tego nie zrobiło. :sciana:
 

Pow3r
Wysłany: 2020-03-11, 19:53   
0
UP DOWN

Posty: 5
Odkopałem takie info od jednego z użytkowników -
kzychu napisał/a:
Kolego nie mam flg ale takie ustawienia +/_ to dla bazy ok, musisz ustawić do swojej szybkości prowadzenia pistoletu, jak za mocno rozkręcisz to dużo bazy pójdzie w powietrze i będzie syf, jak za mało to będziesz bardzo wolno pracował lub za mało wylejesz i ziarno stanie.
Do klaru 2 obroty to mało , trzeba wolno prowadzić ,wiadomo że jak coś małego albo w pomieszczeniach ze słabą wentylacją można tak próbować, ale na normalnych elementach to
spokojnie z 5obr lub nawet max(zakładając że dysza do danego materiału) .Musisz mieć światło takie żeby obserwować jak się rozlewa lakier i szybko dojdziesz samemu do ustawień dla Ciebie dobrych.


Jutro spróbuję z materiałem rozkręconym na max bo faktycznie dziś musialem nie dolać na 2,5obr i zostało te ziarno..
 

kzychu
Wysłany: 2020-03-11, 20:40   
+1
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 307
Ziarno tyczyło się bazy.Ty masz problem z przepływem powietrza, te tanie kompresory mają zweżkę na wejściu zespołu filtra z manometrem , jak go wykrecisz to tam jest otwór z 5mm.
Następnom zwężką jest przewód spiralny napewno jego średnica wewnętrzna jest poniżej 10mm.
Nie rozbija Ci materiału, dla testu rozcięcz klar i jeśli manometr masz na butli to ustaw tam z 8
barów i tak pod pistoletem będzie dużo mniej.Sprawdź jakie uzyskasz ciśnienie pod pistoletem
tym lare (odkręcasz go na maxa)- ale na wciśniętym spuście pistoletu i w kubku z materiałem.
 

Pow3r
Wysłany: 2020-03-11, 23:16   
0
UP DOWN

Posty: 5
https://www.fotosik.pl/zdjecie/ad26ccf19b4d59b7

Tak to u mnie wygląda na kompresorze , co tu dokładnie wykręcić odnośnie otworu 5mm? Chodzi o zwężkę przed szybkozłączką czy jak bo nie bardzo rozumiem ? Sory za laickie pytanie.

Jutro dam znać co i jak, ma znaczenie przewód jakiego używam ? Spiralka a gumowy pneumatyczny o wiekszym przekroju ? Mam "WĄŻ PNEUMATYCZNY Z SZYBKOZŁĄCZKAMI ZAKUTY 10m 10mmx17mm " będzie większy sens na takim próbować ?

//znalazłem temat już tutaj na forum i tipy jak niżej, powymieniam złączki na 1/2 oraz wąż 10mm i zobaczymy.

Lackdoctor napisał/a:
Radi_ii napisał/a:
tylko bez obrazy

Luz.
Uważaj na szybkozłączki i ich przeloty.
Pierwsza szybkozłączka w sprężarce już potrafi być badziewna i trzeba zacząć od jej wymiany.
Chodzi o przelot w tej części gdzie jest wąż skręcany, lub gwint wkręcany w reduktor sprężarki.
Odkręć a zdziwisz się.
 

kzychu
Wysłany: 2020-03-12, 06:58   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 307
U Ciebie nie ma badziewnego filterka cyklonowego który jest zwężką w większości tanich kompresorków. Zmierz poprostu ile masz pod pistoletem w trakcie pracy tak jak wyżej opisałem
i będzie wiadomo, może być z rozpuszczlnikiem żeby giwery nie brudzić.Przewód 10m dł i 10mm
śr.wew to spadek 0.7 bara, złączki na 1/4 cala czy filtry to też dodatkowe opory, wszystko mósi być na 1/2 cala i nie sugeruj się ciśnieniem pod pistoletem gdy nie wciśnięty spust.A najlepiej
by było jak byś do tego pomiaru pod pistoletem zamiast manometru dobrał trujnik i założył zegar.
 

Pow3r
Wysłany: 2020-03-14, 15:11   
0
UP DOWN

Posty: 5
Zmieniłem wszystko na 1/2 + wąż 10m 10mm na złączkach rectusa , spięte pod pistolet i na wcisniętym spuscie ustawiłem 4 bary + novol 540 2:1:20% na 3 warstwy - pistol materiał 5 obrotów odkręcony reszt max. Na płaskiej powieszchni jest już mega dobrze. Dojdzie mi jeszcze reduktor z filtrem pod sam kompresor od yato również 1/2 budżetowo i na 6barów ustawię sam kompresor jak zalecano w temacie który znalazłem bo mam wrażenie że od tych zmian ciśnienia nie dolewa mi tyle co powinno w niektórych momentach ?

Chodzi mi głównie o krzywizny ( lakierowałem poziomo) jak pisałem na płaskim jest ogień ale na krzywiznach i zaokrągleniach elementu jest dalej kasza :shock: jakbym nie dolał a jechałem taka sama szybkością i ustawieniami pistoletu z taką samą ilością warstw faktycznie wolniej tam polecieć? :?: Mam stracha że, się poleje bo już widać znaczną ilość wypluwanego lakieru przez pistolet w porównaniu do instalacji na 1/4 a nakurzone że nie wspomnę :x:
 

kzychu
Wysłany: 2020-03-15, 16:40   
0
UP DOWN

Pomógł: 4 razy
Posty: 307
A ciśnienie pod gunem mierzył? Po każdych zmianach w instalacji fajnie zmierzyć, a do pracy wystarczy manometr z filtrami na ścianie.
 

mirusiek 
Wysłany: 2020-03-19, 07:58   
0
UP DOWN


Pomógł: 2 razy
Posty: 111
Podstawowe pytanie: ustawiles 4 bary ale jak i gdzie mierzyles. Jak na manometrze przy pistolecie, na wcisnietym spuscie to masz zdecydowanie za duze cisnienie, dla tego pistoletu powinno byc miedzy 2 a 2.5 bara, mierzone na malym manometrze przy samym pistolecie, na wcisnietym na maxa spuscie, wczesniej tez ustaw ilosc materialu na pistolecie ( ja ustawiam na 2 do 2.5 obrotu aler to jak kto lubi) potem mierz cisnienie.
Moja i w mojej firmie instalacja wyglada tak, kompresor na wyjsciu max cisnienie 10bar i wlacza sie jak cisnienie spadnie do 7 barow za nim filtry z manometrem na nich ustawione na wyjsciu 6 bar, dalej waz do pistoletu na nim ustawione sposobem jak wyzej 2.3 bary zmieniam w malym zakresie w zalezosci od typu lakieru jakim maluje. Ja masz tak poustawiane masz zawsze stale cisnienie i musi byc ok.
_________________
https://www.flickr.com/photos/51928327@N08/sets/
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga