Szukaj FAQ Album



Autor Wiadomość
przemm81
Wysłany: 2020-04-04, 11:06   Usuwanie rdzy na podłodze
0
UP DOWN

Posty: 19
Witam,
jak w temacie. Diagnosta na przeglądzie kazał się zająć podłogą, bo stwierdził, że za 1.5 roku ruda zeżre podłogę. Obejrzałem auto na kanale i jest kilka miejsc gdzie ruda wyszła, głównie tył który nie jest zakryty plastikami. Najbardziej przy filtrze paliwa.
Jak się do tego zabrać lub ile może kosztować naprawa tego w warsztacie? Wszystkie miejsca które wymagają naprawy są w zdjęciach, reszta podłogi wygląda OK.
Piaskarki nie mam, więc tego nie wypiaskuje. Mam kanał, wiertarkę z druciakiem i chęci. Octavia 2 2007r.

5.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 758,03 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 990,89 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 430,77 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 422,96 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 247,79 KB

 

ghost2255
Wysłany: 2020-04-04, 21:20   
0
UP DOWN

Posty: 10
Ja się jutro zabieram za podobny temat.
Będzie pełna amatorka, ale z zaangażowaniem ;-) .
Najpierw szczotką usunę luźne kawałki, potem będę darł tarczami z papierem ściernym. Dalej zobaczymy, ile się uda zerwać.
Na razie kupiłem podkład epoksydowy 2K, NOXUDOL 900, odrdzewiacz i jeszcze taką specjalną belgijską farbę.
Zobaczymy co z tego mi wyjdzie :D
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-05, 08:15   
0
UP DOWN

Posty: 19
Pokaż jak to u Ciebie wygląda.
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-04-05, 13:47   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3297
Skąd: Łódż
przemm81 napisał/a:
Jak się do tego zabrać lub ile może kosztować naprawa tego w warsztacie?

Trochę Ci tą podłogę zaatakowała ruda ...
Najprościej obliczyć ilość roboczogodzin poświęconych na naprawę razy stawkę za roboczogodzinę + materiały
a dodatkowo koszt zabezpieczenia antykorozyjnego po wykonanej naprawie powłoki na podwoziu tutaj ceny są różne tak jak i stosowane materiały
Samodzielnie możesz to zeskrobać skrobakiem póżniej kamieniem przeszlifować tą rdzę oraz na końcu szczotkę drucianą na wiertarce
następnie zastosuj odrdzewiacz tak aby spenetrował i zluzował pozostałą we wżerach rdzę
po tym znów szczotka druciana następnie przemywasz zmywaczem i możesz zastosować
już typowe materiały do zabezpieczenia oczyszczonej powierzchni
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-05, 14:28   
0
UP DOWN

Posty: 19
Dużo tej rdzy jest? Nie znam się. Da się coś z tym zrobić, żeby trochę wytrzymało czy lepiej pozbyć się auta? Mam je rok czasu...
Robiłem zdjęcia tylko tych miejsc gdzie jest rdza, reszta podłogi wygląda ok. Najgorzej wygląda to przy filtrze paliwa, ciekawe czy nie ma tam dziury.
Poprzeglądałem trochę forum i chyba zrobię tak:
1. Zedrę tą rdzę i okolicę druciakiem na wiertarce ile się da.
2. Zamaluję APP Stop czy jak to się nazywa.
3. Jak przeschnie to przeszlifuję i zamaluję to podkładem epoksydowym.
4. Na koniec wymaluję cały spód jakąś konserwacją.

Nie wiem tylko, ile mam czasu od zeszlifowania rdzy do nałożenia czegokolwiek. Tzn ile czau może być goła ta blacha. Bo chciałbym najpierw poszlifowac wszystko i jak będzie gotowe to zabrać się za app.

Czy jak będę malował to podkładem epoksydowym to mogę pomalować nim większy obszar niż ten oszlifowany?

Mogę odtłuszczać to benzyną ekstrakcyjną?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-04-05, 15:02   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3297
Skąd: Łódż
Sama szczotka druciana za bardzo Ci tego nie weżmie także zastosuj jeszcze kamień na wiertarkę przy oczyszczaniu tych powierzchni
Pózniej papierem ściernym szlifujesz szerzej od miejsc oszlifowanych w celu nadania przyczepności materiałom które zastosujesz do naprawy tej podłogi
Możesz użyć tego APP R-Stop i jak przeschnie nałożyć podkład epoksydowy i na to konserwację
Masz jakieś wżery na podłodze tej Skody ale do dziur to im jeszcze bardzo daleko ...
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-05, 15:30   
0
UP DOWN

Posty: 19
To trochę mnie pocieszyłeś, że do dziur jeszcze daleko bo chciałem tą skodą jeszczę trochę pojeździć.
App maluje się tylko wżery czy całą wyszlifowaną powierzchnię?
Trzeba ten app zedrzeć przed epoksydem?
Czy jak maluję podkładem epoksydowym to mogę pomalować nim też starą farbę/powłokę dookoła wyszlifowanego miejsca?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-04-05, 16:09   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3297
Skąd: Łódż
Powierzchnię po oczyszczeniu z rdzy matujesz papierem ściernym czy też włókniną do matowienia tak abyś przematowił również okolice naprawianej powierzchni wchodząc na "zdrową powierzchnię" do 10cm poza obszar naprawiany ...
Póżniej przemywasz powierzchnię zmywaczem a nitro odradzam
Po odparowaniu nakładasz APP po jego utwardzeniu wystarczy go lekko przematowić i na to podkład epoksydowy (min 2 warstwy) i po 2 godz możesz już kłaść konserwację na niego
przemm81 napisał/a:
Czy jak maluję podkładem epoksydowym to mogę pomalować nim też starą farbę/powłokę dookoła wyszlifowanego miejsca?

Tak tylko tam gdzie chcesz wejść z podkładem to musisz przematowić starą powierzchnię aby nastąpiło wiązanie mechaniczne pomiędzy podkładem a starym lakierem
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-06, 08:44   
0
UP DOWN

Posty: 19
Rozumiem. Dzięki za wyjaśnienie.

A jaki podkład epoksydowy i konserwację kupić by móc je położyć pędzlem?

I na ile skuteczne są takie naprawy?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-04-06, 21:58   
-1
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3297
Skąd: Łódż
Podkład epoksydowy kup w wersji grubo-powłokowej jak chcesz nanosić pędzlem
z konserwacją to już bez pistoletu wychodzi problem ... ale można spróbować jednak będzie Ci leciało to na twarz podczas nanoszenia pędzlem ;)
przemm81 napisał/a:
I na ile skuteczne są takie naprawy?

Jak byś konserwacją przykrył całe podwozie to na kilka lat będziesz miał spokój a miejscowe naprawy maja to do siebie że chwila moment wyjdzie Ci to samo w innym miejscu
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-07, 09:03   
0
UP DOWN

Posty: 19
Coraz bardziej skłaniam się ku temu, żeby komuś to zlecić. Kanał w garażu to chyba trochę mało, żeby to zrobić porządnie. Jedynie na plus, że jak się wezmę za to sam, to zrobię to dokładnie, na tyle ile umiem. Obawiam się trochę, że jak dam to komuś do zrobienia to nie przyłoży się do tego należycie i za moment będę miał znów z tym problem i jeszcze skasuje mnie za to jak za zboże. Widziałem na necie zdjęcia jak to niektórzy fachowcy potrafią zamalować korozję biteksem i tak oddać klientowi.

Kompresor jestem w stanie pożyczyć od znajomego. Musiałbym dokupić pistolet i nauczyć się nim operować. Nie wiem jak dobierać proporcję środków do zabezpieczenia.

Najwięcej rudej jest przy filtrze paliwa. Nie podejdę tam dobrze wiertarką. Przydało by się tam wypiaskować a nie mam czym. Mam dremel z giętką przedłużką, ale nie wiem czy się nada do takiej operacji.

Zajmujesz się takimi naprawami?
 

ghost2255
Wysłany: 2020-04-07, 13:47   
0
UP DOWN

Posty: 10
Jak masz kanał i kompresor, t=do tego czas, to rób sam.
Dremmel jest bardzo dobry, tylko jego działanie jest baardzo powolne w porównaniu z wielkością podłogi w aucie :D .
Pistoletem konserwację nakłada się bardzo łatwo. Wczoraj robiłem to pierwszy raz w życiu i wyszło bardzo fajnie. W pistolecie do konserwacji nic się nie reguluje.
Ja zastosowałem NOXUDOL 900 i jestem zadowolony. Ma fajną konsystencję-przy nakładaniu nie spływa i nie kapie a do tego schnie szybko i tworzy taką lepką, miękką powierchnię, która podobno jest cały czas elastyczna.

Jak oczyścisz w miarę dokładnie i wytrawisz odrdzewiaczem, to po nałożeniu tego, co chcesz powinieneś mieć spokój na długo.

Jak reszta podłogi jest zdrowa, to umyj całość i połóż sobie preparat antykorozyjny na całości. NOXUDOL, który użyłem jest bardzo wydajny. Mi wystarczyła jedna puszka.
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-07, 15:59   
0
UP DOWN

Posty: 19
Masz jakieś zdjęcia swojej podłogi przed naprawą?
 

ghost2255
Wysłany: 2020-04-07, 20:17   
0
UP DOWN

Posty: 10
Nie robiłem zdjęć ani przed, ani po naprawie :-(
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-07, 20:54   
0
UP DOWN

Posty: 19
Wyglądało to tak jak u mnie? Czy lepiej?
 

ghost2255
Wysłany: 2020-04-08, 12:52   
0
UP DOWN

Posty: 10
Gorzej :D
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-08, 20:43   
0
UP DOWN

Posty: 19
A jakiego epoksydu używałeś?
 

ghost2255
Wysłany: 2020-04-08, 22:10   
0
UP DOWN

Posty: 10
NOVOL 2K
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-09, 08:06   
0
UP DOWN

Posty: 19
Robertlodz09 napisał/a:
Powierzchnię po oczyszczeniu z rdzy matujesz papierem ściernym czy też włókniną do matowienia tak abyś przematowił również okolice naprawianej powierzchni wchodząc na "zdrową powierzchnię" do 10cm poza obszar naprawiany ...
Póżniej przemywasz powierzchnię zmywaczem a nitro odradzam
Po odparowaniu nakładasz APP po jego utwardzeniu wystarczy go lekko przematowić i na to podkład epoksydowy (min 2 warstwy) i po 2 godz możesz już kłaść konserwację na niego
przemm81 napisał/a:
Czy jak maluję podkładem epoksydowym to mogę pomalować nim też starą farbę/powłokę dookoła wyszlifowanego miejsca?

Tak tylko tam gdzie chcesz wejść z podkładem to musisz przematowić starą powierzchnię aby nastąpiło wiązanie mechaniczne pomiędzy podkładem a starym lakierem


Robercie, Novol Procect 360 będzie OK?
W opisie jest napisane mieszanie 1.1 mokro na mokro, 4.1 standard 2 warstwy. Czyli ja mam zrobić 4.1?
 

klapek
Wysłany: 2020-04-09, 08:53   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 62
Skąd: Parczewo
Protect 360 jest dobry - śmiało.
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-09, 09:00   
0
UP DOWN

Posty: 19
A jak to mieszać? 1 do 1 czy 4? Szlifuję rdzę, kładę pędzlem App stop, czekam ile?, lekko szlifuję kładę pierwszą warstwę 360, czekam ile?, kładę drugą wartwę 360, po jakim czasie maluję to Noxudol 900? Oczywiscie za kazdym razem przemywam.
 

klapek
Wysłany: 2020-04-09, 11:33   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 62
Skąd: Parczewo
W komplecie z H 5950 mieszasz 1+1.
5 - 10 minut między warstwami. Po ok 5-6 h możesz konserwować tym Noxudolem (nie znam).


Jakbym robił dla siebie to dałbym:

- epoksyd 2 warstwy
- podkład akrylowy 2 warstwy
- Raptor

Koszt spory, ale jakość konserwacji TOP.
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-09, 14:28   
0
UP DOWN

Posty: 19
Gdybym miał stabilną sytuację w pracy mógłbym się pokusić, ale na dzien dzisiejszy nie wiem co bedzie za tydzień. Chcę to zrobić dobrymi środkami, ale bez szaleństw...

A ten epoksyd po jakim czasie kłaść na ten App r stop?
 

klapek
Wysłany: 2020-04-09, 15:43   
0
UP DOWN

Pomógł: 1 raz
Posty: 62
Skąd: Parczewo
Suszenie:
Przy temperaturze +20°C:
10-15min - pyłosuchość
30-60min - nadający się do pokrycia
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-04-11, 12:23   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3297
Skąd: Łódż
przemm81 napisał/a:
Novol Procect 360 będzie OK?

Tak możesz go zastosować bez problemu zapewne dostaniesz go z typowym normalnym utwardzaczem także wystarczy Ci do zabezpieczenia naprawianych elementów
R-Stop po utwardzeniu przematuj i na niego połóż podkład epoksydowy
z tym że ja jak go stosowałem to troche dłuższy czas mu zostawiałem na pełne utwardzenie niż to co tutaj kolega Klapek Ci napisał .... zapewne podał dane z karty technicznej
Podana temperatura to nie jest temp powietrza tylko temp obiektu na który nakładasz ten produkt tak samo musisz czytać inne karty techniczne stosowanych materiałów

ghost2255 napisał/a:
NOXUDOL, który użyłem jest bardzo wydajny. Mi wystarczyła jedna puszka.

Jakiej pojemności użyłeś opakowania że starczyło Ci na całą podłogę ? 1 litrowe ?

przemm81 napisał/a:
Zajmujesz się takimi naprawami?

Tak czasem po pracy wpada mi taka "fucha" ... nie cierpię zabezpieczania podwozi ... ;)
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-13, 11:23   
0
UP DOWN

Posty: 19
Doczytałem właśnie w karcie APP, że nadaje się do pokrycia podkładami epoksydowymi po 24h.

A tym app malować całą przeszlifowaną blachę czy tylko wżery?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-04-13, 18:39   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3297
Skąd: Łódż
przemm81 napisał/a:
tym app malować całą przeszlifowaną blachę czy tylko wżery?

Pomaluj całość
nawet jak to przematujesz za mocno to we wszystkich wgłębieniach i tak pozostanie ;)
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-16, 08:46   
0
UP DOWN

Posty: 19
No dobra. Zrobię tak:

1. Pierwszego dnia szlifuję do gołej blachy i maluję wsio R Stop.
2. Drugiego dnia lekko matuję R Stop i kładę dwie warstwy Protect 360 w odstępie 15 minut.
3. Trzeciego dnia pokrywam całą podłogę Noxudol 900.

Każdą warstwę porządnie przemywam za każdym razem zmywaczem silikonowym.

Procect 360 już nie matuję przed nałożeniem konserwacji?

Ile puszek konserwacji mniej więcej potrzebuję na całą operację?
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-04-16, 16:19   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3297
Skąd: Łódż
Do podkładu epoksydowego zrób większe odstępy czasowe ponieważ będziesz go nanosił grubo pędzelkiem także poczekaj tak do godz i nakładaj drugą warstwę a po godz możesz już bez matowienia nakładać zabezpieczenie
przemm81 napisał/a:
Ile puszek konserwacji mniej więcej potrzebuję na całą operację?

Na cały spód tak lekko licząc to 2 puszki 1 litrowe Ci wyjdą tak żeby to było zabezpieczone a nie tylko popsikane na czarny kolor dla tzw. oka ;)
Ja materiału na spód nie żałuję .. lepiej zrobić raz a dobrze niż za jakiś czas znowu
malować na czarno spód bo ruda wychodzi ...
 

ghost2255
Wysłany: 2020-04-16, 17:32   
0
UP DOWN

Posty: 10
Mi poszła puszka 1L NOXUDOLU 900 na większość spodu i tylne nadkola.
Jak chcesz zrobić całą podłogę, to jak pisze Robert dwie puszki powinny być OK
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-19, 09:56   
0
UP DOWN

Posty: 19
Kupię 3 sztuki, jak będzie za dużo to się położy grubszą warstwę.
Nie mogę się zdecydować który Noxudol wybrać, 900 czy 1600. 900 ma opinie, że nie schnie.

Wczoraj korzystając z ładnego dnia, zdemontowałem wszystkie plastiki, i wymyłem całe podwozie. Najpierw Rrc Car Wash Hardcore, potem piana i spłukanie. Zlazło wszystko i chyba są to powierzchowne ogniska korozji.

6.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,27 MB

5.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,61 MB

3.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,79 MB

2.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,36 MB

1.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 1,56 MB

 

przemm81
Wysłany: 2020-04-19, 10:00   
0
UP DOWN

Posty: 19
Chyba nie jest żle

4.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,36 MB

8.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1004,95 KB

7.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,22 MB

 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-04-20, 15:55   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3297
Skąd: Łódż
Tragedii nie ma jak na 13 letnie auto
Widziałem już gorsze podłogi w młodszych autach ;)
 

przemm81
Wysłany: 2020-04-20, 16:25   
0
UP DOWN

Posty: 19
Mam tylko nadzieję, że nie pogorszę tego swoim działaniem, że zeszlifuję do gołej blachy, zamaluję a rdza bedzie szybciej postępować
 

przemm81
Wysłany: 2020-05-03, 16:30   
0
UP DOWN

Posty: 19
Zrobiłem. Zeszlifowałem rudego na ile się dało. Na to APP r stop na 24h. Potem zeszlifiwałem to papierem i po odtłuszczeniu pomalowałem 2 warstwy Protect 360 w odstępie ok 30 minut. Podkład po 5 godzinach zamalowałem Noxudolem 900.

Przyszedłem dziś do garażu żeby pozakładać osłony podłogi ale ten noxudol jest cały czas mokry. Po 24h konsystencje ma taką jak zaraz po malowaniu.

Ile toto schnie?
 

ghost2255
Wysłany: 2020-05-03, 18:55   
0
UP DOWN

Posty: 10
Toto nie schnie :D

To zostaje lepkie i takie ma być. Dzięki temu jest elastyczne i nie pęka.
 

ghost2255
Wysłany: 2020-05-03, 20:20   
0
UP DOWN

Posty: 10
I nie zapomnij zalać profili czymś odpowiednim.
 

hematol 
Wysłany: 2020-05-04, 00:32   
0
UP DOWN


Pomógł: 11 razy
Posty: 1004
Skąd: Śląsk
Robertlodz09 napisał/a:
Widziałem już gorsze podłogi w młodszych autach ;)

Kiedyś było: po ci te stare auto,kup nowe.
Dziś: Chcesz nowe?Zwariowałeś?Kup stare i wyremontuj ^^
 

Robertlodz09 
Wysłany: 2020-05-04, 22:34   
0
UP DOWN


Pomógł: 56 razy
Posty: 3297
Skąd: Łódż
hematol napisał/a:
Kiedyś było: po ci te stare auto,kup nowe.

Cały czas to funkcjonuje w salonach samochodowych ;)
 

LAKIEROWANKO Strona Główna » LAKIERNICTWO SAMOCHODOWE » Pomoc dla amatorów

Odpowiedz do tematu  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Skocz do: 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group